x تبلیغات
بازسازی خانه

شستشوی نما برج‌ها

نماشویی و شستشوی نما

برج‌ها یا آسمان خراش‌هایی که این روزها در کلان شهر تهران به شکل انبوهی ساخته شده‌اند تا حد زیادی توانسته‌اند به زیبایی شهر و معماری و بافت شهرها کمک کنند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص این ساختمان‌های بزرگ وجو دارد این است که در هنگام کثیف شدن نمای بیرونی آن چگونه به شستشو و بهبود وضعیت ظاهری آن‌ها بپردازند. در این میان گروه‌های بسیار و تیم‌هایی حرفه‌ای وجود دارند که در زمینه شستشوی نما فعالیت‌های تخصصی دارند. در این مقاله می‌خواهیم که به شما اطلاعاتی در زمینه شستشوی نما در برج‌ها دهیم تا بدانید که چگونه باید در این زمینه اقدام کنید.

حساسیت و ضرورت شستشوی نما در برج‌ها

طبیعی است که ابعاد بزرگ برج‌ها باعث می‌شود در ارتفاعات بالایی قرار گیرند. بنابراین آلودگی‌هایی که در ارتفاع بالای شهر ایجاد می‌شوند به سطح دیواره‌ها و شیشه‌های این ساختمان‌ها منتقل می‌شوند. در این موارد بعد از مدت زمانی شاهد خواهید که بود که نمای بیرون ساختمان بسیار کثیف به نظر می‌رسد. در این موارد مهم‌ترین اقدام این است که روند شستشوی نما در برج‌ها انجام شود تا علاوه بر نظافت، ظاهر ساختمان‌ها زیباتر شود.

انواع تکنیک‌های شستشوی نما در برج‌ها

همان‌طور که می‌دانید در طول سال‌هایی که شستشوی نما انجام می‌شود تکنیک‌های مختلفی ظهور کردند. هر کدام از این تکنیک‌ها دارای مزایا و نتایج مثبت مربوط به خود است که باعث می‌شود تیم‌های حرفه‌ای برحسب شرایط و ساختمانی که با آن مواجه هستند یکی را برگزینند. از مهم‌ترین این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واترجت
  • معلق با کش
  • و..

شستشوی شیشه‌های برج

شستشوی نمای برج‌هایی که بخش عمده آن‌ها شیشه است به راحتی و با تمهیدات دقیقی انجام می‌شود. برای مثال بهترین مواد شوینده برای پاکسازی اولیه استفاده می‌گردد. در ادامه پس از این که آلودگی‌ها به طور کامل از سطح پاک شد با روش‌های مختلفی می‌توانند شستشو را انجام دهند. در پایان کار برای این که هیچ‌گونه آلودگی و لکه‌ای روی سطح شیشه‌ها و سنگ نما باقی نماند از بهترین و استانداردترین دستمال‌ها برای خشک کردن آب باقی مانده در سطح استفاده می‌کنند. باید این نوید را به شما بدهیم که در طول روند کار تمامی ابزارها و موادی که برای شستشوی نمای برج‌ها استفاده می‌شود از کیفیت بالایی برخوردارند و ابدا کیفیت آن‌ها با کیفیت ابزار‌هایی که روزانه در دسترس ماست یکسان نمی‌باشد. بنابراین شما با نتیجه‌ای فوق‌العاده روبرو خواهید بود.

بهترین تکنیک شستشوی نما در برج‌ها کدام است؟

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم بگوییم یک تکنیک بهتر از سایر تکنیک‌ها است یا یک تکنیک بدتر از دیگر تکنیک‌ها می‌باشد. زیرا که هر کدام از تکنیک‌ها در شرایط خاصی می تواند به روند کار کمک کند. برای مثال روند داربست زنی برای شستشوی نما در برج‌ها شاید نتواند به درستی نتیجه بخش باشد. اما اگر افراد بخواهند از روش معلق با کش به شستشوی نما برج‌ها اقدام کنند نتیجه بهتری را شاهد باشند. علاوه بر نتیجه باید به فکر تسهیل روند کار افرادی که برای شستشو اقدام می‌کنند نیز باشیم. آن‌ها هم باید بر طبق کاری که انجام می‌دهند بهترین تکنیک را به کار گیرند تا در نهایت موجب نارضایتی افراد در ساختمان نشود. بنابراین کاملا در شرایط است که می‌توان بهترین و بدترین بودن یک تکنیک را مشخص کرد. بدتر بودن یا بهترین بودن به کاربرد یک تکنیک شستشوی نما باز می‌گردد. اگر یک تکنیک در شستشوی نما برج‌ها پاسخ بهتری داشته باشد بهترین تکنیک است. اما اگر نتواند نتیجه‌ای مثبت ایجاد کند به آن می‌گوییم که گزینه بدتری نسبت به سایر تکنیک‌ها است.

هزینه شستشوی نما در برج‌ها چقدر است؟

اگر می‌خواهید بدانید که برای شستشوی نمای برج‌تان چقدر باید هزینه کنید بهتر است که ابتدا به یکی از تیم‌های حرفه‌ای برای شتسوی نما برج‌ها مراجعه کنید و بعد از ارائه اطلاعات در خصوص برج‌تان بخواهید که هزینه‌های احتمالی را برایتان برآورد کنند. مثلاً تعداد طبقات برج شما در هنگام تعیین هزینه مد نظر قرار می‌گیرد و سطح و متراژ برج نیز برای روند شستشوی نما بسیار مهم است. بنابراین در این مجال نمی‌توانیم که یک هزینه ثابت را برای شستشوی نما همه برج‌ها تعیین کنیم. هر برج برحسب مجموعه ای از ویژگی‌هایی که دارد مقدار معینی از هزینه‌ها را برای ساکنان آن برج در بر دارد.

مراحل شستشوی نمای برج‌ها

برای این که روند نماشویی برج شما به درستی و با دقت بالا انجام شود مراحل زیر طی خواهد شد:

  • در ابتدا تیم‌های حرفه‌ای پرسنل خود را برای بازبینی و بررسی بخش‌های مختلف برج شما ارسال می‌کنند.
  • آن‌ها می‌توانند بخش‌های مختلف برج را ارزیابی کرده و راه‌های دسترسی به نما را تعیین کنند.
  • در ادامه برحسب اطلاعاتی که در خصوص برج دارند می‌توانند به راحتی تکنیک مناسبی که می‌شود برای شستشوی نمای شما به کار گرفت را تعیین کنند.
  • در نهایت از شما می‌خواهند که درخواست‌ها و انتظارات خود را از شستشوی نما اعلام کنید.
  • سپس مشاوره‌هایی به شما ارئه می‌کنند و از شما می‌خواهند که نظر خودتان را به آن‌ها منتقل کنید.
  • در نهایت بعد از توافقات صورت گرفته در خصوص موارد مختلف از جمله روز انجام روند شستشوی نما، هزینه شستشو و نیز تکنیک قابل پیاده، پرسنل می‌توانند مقدمات شستشو را فراهم کنند.
  • در نهایت در بازه زمانی مشخص شده روند شستشو برطبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش می‌رود.
  • بعد از این که کار به اتمام رسید شما می‌توانید که بخش‌های مختلف نما را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی‌که روند کار به درستی به اتمام رسیده بود تسویه حساب انجام شود.

خاتمه

این نکته را در پایان به شما یادآور می‌شویم که این روزها بسیاری از تیم‌هایی که در زمینه شستشوی نمای برج ها فعالیت می‌کنند از تخصص بالایی برخوردارند. بنابراین در این زمینه نگرانی‌هایی وجود ندارد. زیرا که دسترسی به یکی از این تیم‌ها اصلا روند دشواری ندارد. اما توصیه‌ای که داریم این است که هرگز به گروه‌های تازه کار و بی تجربه اعتماد نکنید. زیرا که ممکن است باعث بروز مشکلاتی شوند که جبران آن دشوار باشد.

شستشوی نما برج‌ها

مدت زمان اجرای نقاشی نما

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

نقاشی نما از پروژه­ های نسبتا وقت ­گیر ساختمانی است. در انجام این پروژه، عجله می­تواند به­طور مستقیم بر کیفیت کار اثر منفی بگذارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از اقدام به رنگ آمیزی نما برآورد تقریبی خوبی از مدت ­زمان انجام آن داشته باشیم که در طول پروژه، مجبور به عجله نشویم. در این مقاله، عوامل موثر بر مدت­زمان اجرای نقاشی نما را معرفی می­ کنیم. درصورتی­ که قصد انجام این کار را دارید با مطالعه این مقاله می­ توانید، برآورد خوبی از طول پروژه داشته و با برنامه ­ریزی لازم آن را کاهش دهید.

عوامل موثر بر مدت زمان نقاشی نما

یکی از مهم­ترین فاکتورها در هر پروژه ساختمانی، زمان است. هم کارفرما و هم پیمان­کار باید به آن آگاه بوده و برایش برنامه ­ریزی کنند. در این فاکتور، عواملی دخیل هستند که با اطلاع از آن ها می ­توان، طول این دوره را کاهش داد. در اینجا، چند مورد از مهم­ترین آنها را مطرح می­کنیم.

آب و هوا

یکی از مهم­ترین عوامل موثر بر مدت­ زمان اجرای نقاشی نما ، فصل است. این عامل از جهات مختلفی تاثیرگذار است. اول از همه اینکه سختی شرایط جوی به شکل قابل­ توجهی، روند کار را کند می­ کند. سرما و گرمای بیش ­ازحد، بارندگی، وزش باد، عبور ریزگرد ها از حد مجاز و آلودگی بیش ­از­حد هوا از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این، آب­ وهوا در طول اجرای پروژه نقاشی نما باید به گونه ­ای باشد که لایه ­های رنگ، به­ صورت استاندارد خشک شوند. خشک شدن دیر هنگام لایه ­های رنگ، علاوه ­بر طولانی کردن زمان اجرای پروژه، کیفیت رنگ را نیز تحت­ تاثیر قرار می ­دهد. خشک شدن زود هنگام نیز اگر چه کمی در زمان صرفه­ جویی می­ کند اما با تبخیر زودهنگام حلال رنگ، سبب کاهش استحکام آن می ­شود. با توجه به موارد گفته­ شده، به­ نظر می ­رسد، بهترین فصل برای اجرای پروژه نقاشی نما اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. البته آن چه مهم است ویژگی­ هایی مانند نور آفتاب کافی، دمای معتدل، حداقل بودن آلودگی هوا و مواردی از این دست، هستند. بسته به مناطق مختلف کشور، این شرایط می­ توانند در فصول مختلفی، محقق شوند.

شکل، حجم و موقعیت ساختمان

شاید بتوان گفت که شکل و حجم ساختمان و موقعیت محلی آن، مهم­ترین عوامل موثر بر زمان اجرای نقاشی نما هستند. مسلما هرچه ارتفاع ساختمان، بلندتر باشد، رنگ آمیزی نما طولانی­تر خواهد بود. بااین ­حال، باید در نظر داشت که شکل ساختمان و پیچیدگی­ هایی که نمای آن می­ تواند داشته باشد؛ گاهی از ارتفاع نیز مهم­تر است. ساختمانی با نمای تودرتو با اشکال پیچیده هندسی مسلما به زمان بیشتری برای انجام این پروژه نیاز دارد. مساله دیگر، موقعیت محلی ساختمان است. ساختمان ­هایی که در مرکز شهر هستند و دسترسی به نمای آن ها دشوار است، به مدت ­زمان بیشتری برای نقاشی نما احتیاج دارند. این مساله از آنجایی اهمیت پیدا می­کند که در رنگ آمیزی نمای ساختمان ­های نسبتا مرتفع و مرتفع از ادواتی مانند داربست و ماشین بالابر استفاده می­شود. هرچه آزادی عمل بیشتری برای نصب داربست یا حرکت ماشین بالابر وجود داشته باشد، طول این پروژه نیز کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر، کاربری ساختمان نیز می­تواند بر سرعت اجرای نقاشی نما تاثیرگذار باشد. در ساختمان­ های تجاری و پررفت­ وآمد، نقاشی با ملاحظات بیشتری انجام می ­شود. ملاحظاتی که قطعا بر سرعت اجرای کار موثر هستند.

شیوه دسترسی به ارتفاع

تکنولوژی مورداستفاده پیمان­کار برای دسترسی به نقاط مرتفع ساختمان، بر سرعت اجرای نقاشی نما اثرگذار است. هرچه این تکنولوژی پیشرفته ­تر باشد، نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به­ طورکلی، استفاده از سیستم­ های طناب و راپل­ های پیشرفته، سرعت بیشتری به اجرای پروژه بخشیده و درعین ­حال، اخلال کمتری هم در فعالیت روزمره ساختمان و محل اطراف، ایجاد می­کند. سیستم راپل، آزادی عمل بیشتری به نقاش نما داده و باعث می­شود که بتواند در مدت­زمان کمتری، مساحت بیشتری را پوشش دهد. درنهایت، هرچه تعداد نفرات تیم بیشتر باشد، رنگ آمیزی نما سریع­تر به پایان خواهد رسید.

وضعیت نما پیش از نقاشی

نماهایی که وضعیت سالم­تری دارند به زیرسازی کمتری نیاز داشته و بنابراین، کار رنگ­ زدن­شان سریع ­تر تمام می­شود. معمولا ساختمان­ های نوساز که رنگ ندارند، به زمان بیشتری برای نقاشی نیاز دارند. این امر به این دلیل است که لایه گچ زیر رنگ، نیاز به زیرسازی اساسی و دقیقی دارد که در صورت کوتاهی در انجام آن، نتایج زیان بارش، مدت کوتاهی بعد از نقاشی نما ، نمایان خواهد شد. مسئله بعدی، میزان نیاز نمای ساختمان به شستشو است. وضعیت نمای برخی ساختمان ­ها به قدری وخیم است که لازم است حتما پیش از نقاشی ساختمان ، تحت یک شستشوی اساسی قرار بگیرند. درطرف­ مقابل، نمای ساختمان­ هایی که به ­طورمرتب شسته شده ­اند، این مرحله را سریع ­تر طی می­ کنند.

عوامل تاثیرگذار دیگر در شستشوی نما

در گذشته، مساله خشک شدن رنگ، نوعی چالش بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، رنگ ­های مناسب نمای ساختمان تولید شده ­اند که درصورت اعمال آنها در شرایط استاندارد جوی، در مدت ­زمان مناسبی خشک می­شوند. با این­ حال، برندهای مختلف در این مساله اختلاف دارند. تشخیص این که روی چه سطحی چه نوع رنگی زودتر خشک می شود در حیطه تخصص و تجربه تیم اجرایی است. مهارت تیم اجرایی، سرعت آن ها در اجرای کار، خوش­ قولی و استفاده ­شان از تجهیزات به­ روز و کارآمد از دیگر موارد تاثیرگذار بر سرعت اجرای نقاشی نما هستند.

مدت زمان نقاشی نما در یک نگاه

نقاشی نما پروژه ­ای است که به مدت ­زمان خاص خودش برای نهایی­ شدن، نیاز دارد. عوامل متعددی بر این فاکتور اثرگذار هستند که در این مقاله، مهم­ترین آنها را بررسی کردیم. شرایط جوی، شکل، حجم و موقعیت ساختمان، تکنولوژی کار در ارتفاع، وضعیت سلامتی نما و دیگر عوامل جزئی ­تر مانند نوع رنگ و تعهد تیم اجرایی، ازجمله آن ها هستند. با توجه به این موارد و مشورت با پیمان­کار می­توان، برآوردی نسبی از زمان لازم برای نقاشی نما به دست آورده و تا حد امکان، آن را کاهش داد.

مدت زمان اجرای نقاشی نما

بازسازی خانه در تهران

بازسازی خانه

امروزه انجام بازسازی خانه در تهران افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل این فزونی، اوضاع اقتصادی و گرانی مسکن است که باعث می ­شود افراد ترجیح بدهند به جای خرید منزل جدید، با صرف هزینه کمتر به بازسازی منزل بپردازند. شما می توانید بافت­ی قدیمی و از مد افتاده یا مناطقی از منزل که نیاز به تعمیرات دارد را بازسازی کنید. از طرفی دیگر در شهری مانند تهران که از سال­ ها پیش بحث زلزله مطرح بوده است، نیاز به بازسازی خانه بیشتر احساس می ­شود. شما باید ساختمان را در برابر این حوادث طبیعی مستحکم و ایمن کنید. بازسازی خانه همچنین جنبه زیبایی ­شناختی دارد. شما با بازسازی منزل حال و هوای خانه را عوض می­ کنید و این قطعا در روحیه شما اثرگذار است.

دلایل دیگر برای بازسازی خانه

  • افزودن فضای بیشتر

  • ارتقاء کابینت، پیشخوان، لوازم خانگی و وسایل
  • بهبود بهره­ وری انرژی با پنجره ­ها، درها، عایق ­ها
  • افزایش ارزش فروش مجدد خانه شما

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی خانه اغلب به عنوان بازسازی ملک شناخته می­ شود. این مستلزم تغییرات یا بهبودهایی است که در یک خانه یا ملک انجام می ­شود. ایجاد بهبود خانه ممکن است به بهبود املاک تجاری و همچنین بهبود املاک مسکونی اشاره داشته باشد. برخی از رایج­ ترین نمونه ­های بازسازی یا نوسازی خانه عبارتند از:

  • تعمیر سازه­ ها یا وسایل شکسته؛
  • اضافات یا ارتقاء به جنبه­ های عملکردی ملک، مانند اضافه کردن به یک خانه؛
  • تغییرات ظاهری با هدف افزایش جذابیت ملک؛
  • افزودن فضا یا سطوح بیشتر به یک ساختمان؛ و
  • تغییر جنبه­ های بیرونی ملک، مانند باغ یا پارکینگ.

نوسازی ملک به طور کلی شامل اقداماتی برای حفظ و ارتقاء ملک است. بازسازی و نوسازی همچنین می ­تواند شامل تغییراتی باشد که به منظور افزایش ایمنی ملک و همچنین دسترسی افراد معلول است.

مراحل بازسازی خانه چیست؟

بازسازی خانه در صورت بروز اشتباه می­تواند پرهزینه باشد و همچنین بسیار استرس ­زا باشد. بسیاری از پروژه­ های نوسازی شامل چندین مرحله هستند. در هر پروژه ­ای، احتمالاً با پنج مرحله متمایز بازسازی مواجه خواهید شد: برنامه ­ریزی، بودجه ­بندی، تخریب، ساخت و ساز و پاکسازی. با انتخاب­ هایی که در هر مرحله انجام می ­دهید، می­ توانید پروژه خود را در مسیر، به موقع و با بودجه نگه دارید.

اولین قدم این است که ایده ­ای در مورد آنچه می­ خواهید با بازسازی خانه خود انجام دهید ایجاد کنید. یک لیست اولویت­ بندی شده از نیازها و خواسته ­های خود بنویسید. منابع زیادی برای یافتن ایده ­های طراحی برای پروژه بازسازی خانه شما وجود دارد. به مجلات و وب­سایت­ ها نگاه کنید و تصاویر خانه­ ها یا پروژه ­های بازسازی را که دوست دارید جمع ­آوری کنید. هر چه واضح­ تر بتوانید پروژه را تصور کنید و آن را روی کاغذ توصیف کنید، آمادگی بیشتری برای تصمیم­ گیری خواهید داشت. به اندازه و مکان مبلمان، رنگ­ ها، نور و نحوه استفاده از فضای بازسازی شده فکر کنید.

ایجاد یک طرح

آنچه را که می ­خواهید بازسازی کنید و اولویت­ ها را تعیین کنید. این شامل تصمیم ­گیری برای شروع کار و اطمینان از داشتن زمان و بودجه مورد نیاز برای انجام کار است. خواسته­ ها و نیازهای خود را فهرست و اولویت­ بندی کنید. بعداً، پس از اینکه مواد خاص خود را انتخاب کردید، به آن­ها پایبند باشید. تغییر نظر در مورد جزئیات جزئی - این شیر آب یا آن سخت ­افزار در – می­ تواند باعث تاخیرهای بزرگ شود. ممکن است لازم باشد پیمانکاران فرعی که به سختی به دست می‌آیند دوباره برنامه­ ریزی شوند و مواد مجدداً سفارش داده شوند.

تنظیم بودجه 

یک عدد نهایی در مورد اینکه چقدر می ­توانید برای بازسازی منزل هزینه کنید، بیاورید. برای هزینه ­های غیرمنتظره ­ای که ممکن است ایجاد شود، ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر بودجه در نظر بگیرید. از چند معمار یا پیمانکار بخواهید که یک تخمین از پروژه شما را برآورد کند. بیشتر آنها باید مایل به انجام این کار بدون هزینه باشند. همچنین می‌توانید از همسایگان و دوستان بپرسید که برای کارهای مشابه چه پولی پرداخت کرده‌اند. اما به یاد داشته باشید که هزینه ­ها می­ تواند به طور قابل توجهی بسته به مکان متفاوت باشد. قیمت ­های بازار مصالح ساختمانی نیز می­تواند به سرعت تغییر کند.

استخدام پیمانکار  

تحقیق کنید و پیمانکاری را انتخاب کنید که با او احساس راحتی کنید. اگر قراردادی منعقد کنید که به وضوح محدوده کار را از قبل مشخص کند، می ­تواند به عنوان یک مرجع مفید برای شما و پیمانکار شما در طول فرآیند بازسازی منزل باشد. استخدام یک تیم بازسازی­ کننده حرفه­ ای بهترین راه برای اطمینان از موفقیت پروژه شما است. این بازسازی­ کننده­ ها به حفظ بالاترین یکپارچگی و استانداردها در صنعت اختصاص داده شده ­اند.

تخریب

برداشتن عناصری مانند دیوارها و سیم ­کشی­ ها، فرش و کفپوش می ­تواند کار سخت و کثیفی باشد، اما احتمالاً با انجام تخریب خودتان در هزینه خود صرفه­ جویی خواهید کرد. این مرحله ممکن است کوتاه ­تر از ساخت واقعی باشد، اما به همان اندازه زندگی روزمره را مختل می­ کند. اطمینان حاصل کنید که مواد شکستنی را از دیوارها جدا کنید و مبلمان را از گرد و غبار و زباله محافظت کنید.

ساخت و ساز

اگر پروژه شما بزرگ است، ممکن است بخواهید از خانه خارج شوید. زندگی موقت بدون تلویزیون یک موضوع است. زندگی بدون برق، گرما یا آب حتی برای چند روز کاملاً متفاوت است. از هتل‌های محلی بخواهید که نرخ هفتگی یا ماهانه را به شما پیشنهاد دهند، هتلی مسکونی یا طولانی‌مدت پیدا کنید که معمولاً به مشتریان تجاری خدمات می‌دهد، یا به دنبال آپارتمان یا خانه‌ای برای اجاره برای مدت کوتاهی بگردید.

پاکسازی

کار تقریباً تمام شده است. اکنون، کسی باید گرد و غبار و زباله ­ها را پاک کند تا بتوانید از خانه تازه بازسازی شده خود لذت ببرید. این هم مانند تخریب، کار سختی است. با انجام برخی از این کارها خودتان هزینه ­های دیگر را جبران کنید.

بازسازی خانه در تهران

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های مختلفی اجرا می‌شود و یکی از پر طرفدارترین آنها، سبک آمریکایی است. دراین سبک از طراحی داخلی ویژگی‌هایی مانند فضای بزرگ آشپزخانه و اتاق ناهارخوری، استفاده از انواع مبلمان لوکس به چشم می‌خورد که به صورت هوشمندانه در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما هم قصد اجرای دکوراسیون داخلی آمریکایی را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

ویژگی‌های طراحی داخلی خانه به سبک آمریکایی

خانه‌ای که به سبک آمریکایی طراحی شده است دیوار و درب حذف شده و بین راهرو، اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق غذاخوری با پارتیشن‌بندی مشخص می‌شود. از طرف دیگر اتاق‌های خواب، حمام، اتاق مهمان و اتاق بچه‌ها اغلب بسیار خصوصی هستند و در قسمت جداگانه‌ای از خانه قرار دارند.

برخی از ویژگی‌های مهم طراحی دکوراسیوان داخلی به سبک آمریکایی به شرح زیر است:

  • فضاهای داخلی بزرگنمایی می‌شود.
  • فضای داخلی سبک آمریکایی تزیینات گسترده ندارد وباکمترین لوازم جانبی طراحی می‌شود.
  • طرح رنگ در این سبک متفاوت است، اغلب رنگ‌های پر کاربرد درآن بژ روشن، قهوه‌ای تیره و سبز است.
  • روشنایی اتاق نشیمن در طراحی دکوراسیون داخلی آمریکایی از طریق نصب منبع نور سقف مرکزی تأمین می‌شود و دربقیه اتاق‌ها از انواع لامپ، مثل لامپ دیواری و زمینی استفاده می‌کنند.
  • راه پله‌ها در فضای داخلی سبک آمریکایی بخش جدایی‌ناپذیری هستند و در عین سادگی با رنگ متضاد پله‌ها و پارتیشن‌ها طراحی می‌شوند.
  • کفپوش‌ خانه درسبک آمریکایی از جنس چوب و به رنگ خاکستری روشن یا قهوه‌ای انتخاب می‌شود. همچنین کف را می‌توان با لمینت‌هایی که نمایی مثل چوب طبیعی دارند نیز پوشش داد. البته فرش پشمی با رنگ روشن روی زمین نیز می‌تواند نمای دلپذیری به خانه بدهد.
  • دیوارها نیز با کاغذ دیواری از رنگ‌های سایه روشن با تزئینات یا نقاشی زیبا پوشش داده می‌شود.
  • مبلمان عمدتا از جنس چوب قرمز همراه با دکوراسیون اندک است. گاهی اوقات برای راحتی بیشتر، آنها را با پارچه‌های رنگی تزیین می‌کنند.

رنگ‌های شاخص در طراحی دکوراسیون داخلی آمریکایی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی نباید با رنگ‌های روشن اشباع شود. رنگ کفپوش‌ها، دیوارها، سقف و رنگ مبلمان باید محدود و تک رنگ باشد.

  • سفید: در طراحی داخلی آمریکایی رنگ سفید به عنوان رنگ پایه‌ای عمل می‌کند یا عناصر خاصی را در فضای داخلی برجسته می‌کند. بیشتر اوقات آنها از سایه‌های سفید، گرم و چشم‌نواز سفید، شیری، کرم استفاده می کنند.
  • بژ: این رنگ در کنار رنگ سفید طرفداران زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد.
  • شنی: اغلب می‌توان تکه‌ای از دیوار، فرش و مبلمان را به این رنگ نقاشی کرد.
  • شکلاتی: به منظور برجسته‌سازی جزییات طراحی دکوراسیون داخلی از این رنگ می‌توان برای پرده، فرش، صندلی، تابلو فرش یا سقف استفاده کرد.

طراحی اتاق‌ نشیمن به سبک آمریکایی

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن به سبک آمریکایی رنگ مشخصی ندارد. دیوارها اغلب با کاغذ دیواری پوشانده می‌شوند. از آنجا که اتاق نشیمن با یک آشپزخانه ترکیب شده است، لازم است که فضای آن را با کمک نورپردازی مناسبی دلنشین کرد. یک مبل، چند صندلی و یک میز صبحانه‌ خوری ترکیب اصلی یک اتاق نشیمن خواهد بود. همچنین تمام مبلمان اصلی در مرکز اتاق قرار می‌گیرند و دیوارها کنار میزهای ساخته شده از جنس چوب هستند. قفسه کتابخانه، گلدان و لوازم تزئینی از دیگر الزامات طراحی دکوراسیون به سبک آمریکایی است.

طراحی آشپزخانه به سبک آمریکایی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک آمریکایی اغلب با کمک قوس‌ها، پیشخوان‌ها، پارتیشن‌ها و سقف‌های چند سطحی با رنگ‌های متضاد  ترکیب می‌شود. رنگ به کار رفته در آشپزخانه از طیف وسیعی از رنگ‌های خنثی است. استفاده از رنگ سفید در نمای کابینت‌های آشپزخانه مرسوم است. طراحی داخلی به این سبک نیاز به بودجه زیادی ندارد و می‌توانید از مواد مصنوعی استفاده کنید و به همان اندازه گران قیمت و لوکس به نظر برسد. در این سبک اغلب فضای غذا خوری از فضای داخلی آشپزخانه جدا می‌شود. اتاق نشیمن و آشپزخانه باید با استفاده از لوستر مرکزی روشن شوند. لوازم جانبی دیگری مانند پرده، گلدان‌های گل، تابلوهایی با قاب‌های چوبی و دکوراسیون بر روی پارچه از عناصر ضروری این سبک در آشپزخانه است.

طراحی دیوارها به سبک آمریکایی

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی اغلب از مواد کاملاً ساده برای تزئین دیوار استفاده می‌شود. سطوح دیواریا با رنگ نقاشی شده‌اند، یا با کاغذ دیواری ساده چسبانده شده‌اند. از مواد طرح‌دار برای برجسته‌سازی دیوارها یا بخشی از آن استفاده می‌شود. چنین ترکیبی به شما این امکان را می‌دهد که بر نقاط قوت فضای داخلی بیشتر تأکید کنید. از مهمترین لوازم تزیینی دیوار درسبک آمریکایی نصب تابلویی در کل محیط اتاق است.

طراحی کفپوش به سبک آمریکایی

برای تجهیزات کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی، اغلب یک ورقه سبک انتخاب می‌شود. برخی نیز نصب پارکت را ترجیح می‌دهند. از ظروف سنگی و کاشی‌های چینی به ندرت استفاده می‌شود. این مواد گاهی در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی روی زمین کاشی می‌شوند. فرش در فضای داخلی آمریکایی محبوبیت زیادی ندارد. اما برای ایجاد راحتی، یک محصول کوچک گوسفند به طور سنتی در اتاق خواب اصلی و مهمان قرار می‌گیرد. بیشتر اوقات ، فرش یک رنگ ترجیح داده می‌شود و گاهی اوقات یک منطقه نرم در اتاق نشیمن با یک فرش با الگوهای هندسی تزئین می‌شود.

طراحی سقف به سبک آمریکایی

سقف در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی اغلب سفید رنگ است. در برخی از موارد سقفی قهوه‌ای از چوب کنده کاری شده، ام دی اف ، پلاستیک یا دیوار خشک تعبیه می‌شود و به اتاق جلوه‌ای لوکس می‌بخشد. هنگام ایجاد یک فضای داخلی به سبک آمریکایی، سقف با پرتوهای عظیم ساخته شده از چوب طبیعی یا تقلید آنها تزئین شده است. گاهی سطح سقف یا قطعات آن با کاغذ دیواری چسبانده می‌شوند.

ویژگی‌های انتخاب و چیدمان مبلمان در سبک آمریکایی

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی مبلمان در قسمت مرکزی قرار داده می‌شوند. در اتاق‌های بزرگ به عنوان مثال، یک مبل و صندلی در اطراف یک میز قرار داده می‌شوند.همچنین یک میز ناهارخوری به گونه‌ای قرار می‌گیرد که از هر دو طرف آن یک مسیرآزاد به آن وجود دارد و صندلی‌ها آن را احاطه کرده‌اند. در اتاق خواب، منطقه مرکزی توسط یک تخت اشغال می‌شود و در آشپزخانه نیز یک جزیره در مرکز قرار دارد. در طراحی دکوراسیون به سبک آمریکایی اغلب اوقات، مبلمان بزرگ عظیم و بزرگ انتخاب می‌شوند ، و برای آشپزخانه نیز کاربردی است.همچنین عناصر مبلمان از یک مجموعه انتخاب می‌شوند که از نظر ماده ساخت، طراحی، دکوراسیون، رنگ و بافت با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، طراحی دکوراسیون داخلی از نوع سبک آمریکایی در عین سادگی و ظرافت در اجرا دارای انعطاف‌پذیری بالایی است. استفاده از فناوری مدرن و مصالح ساختمانی نوآورانه در آن مشهود است وهمه مبلمان با سادگی خاصی در کنار هم چیده می‌شوند و فضای دلنشین و چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آمریکایی

شستشوی نما در جزیره کیش

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما در جزیره کیش از اهمیت زیادی برخوردار است. جزیره کیش یک منطقه توریستی با ساختمان­ های تجاری، گردشگری و تفریحی است. از این رو تمیزی نمای این ساختمان­ ها و نماشویی آن بسیار مهم است. شستشوی نما یکی از مهمترین کارها برای جلوه خوب و زیبای مراکز خرید و ساختمان­ ها می ­باشد. ساختمان‌های چند طبقه که ارتفاع زیادی دارند، این امر را برای تمیزکننده‌های حرفه‌ای شیشه و ساختمان با الزامات ایمنی سخت‌ می‌کند. مواد مختلف نما، به عنوان مثال شیشه، سنگ و ... نیاز به روش­ های تمیز کردنی دارند که با آن­ها سازگار باشد. دوستی با محیط زیست در نظافت شیشه و نماشویی اهمیت زیادی دارد.

نظافت و شستشوی نما

اهمیت نماشویی در بازگرداندن جذابیت نمای ساختمان بسیار مهم و کاربردی است. نمای ساختمان بسیار مهم است زیرا نمایانگر نمای مجموعه ساختمان شماست. نظافت و شستشوی نما نقش مهمی در جذاب و چشمگیر جلوه دادن ساختمان شما خواهد داشت. از طرفی تمیزی محل زندگی و کار روح انسان را شاداب می­کند.

انواع روش­ های شستشوی نمای ساختمان

  •  شستشوی نما با آب (دستگاه واترجت)

  •  شستشوی نما با دستگاه سندبلاست
  •  شستشوی نما با اسید
  •  شستشوی نما با مواد پولیش و نانو
  • شستشوی نما به صورت دستی

شستشوی نما با آب (دستگاه واترجت)

دستگاه واترجت برای مواقعی استفاده می ­شود که کثیفی زیادی در نمای ساختمان وجود نداشته باشد. از دستگاه ­های واترجت می­توان برای شستشوی انواع نمای ساختمان از جمله; شستشوی نمای سیمانی، شستشوی نمای آجری، شستشوی نمای کامپوزیت، شستشوی نمای شیشه­ ای، شستشوی نمای سنگی و شستشوی کلیه سطوح استفاده کرد.

شستشوی نما با دستگاه سند بلاست

شستشوی نماهایی که دارای آلودگی ­های سنگین هستند و رسوب­ گذاری در آن­ها به مدت طولانی توسط دستگاه واتر سندبلاست انجام می­شود. این دستگاه به دلیل قدرت بالای خود کلیه رسوبات، آلودگی و جرم، لکه ­های چربی، رسوبات آهکی، آثار زنگ­ زدگی و یا هرگونه جِرم سنگین را از نما پاک می­کند.

شستشوی نما با اسیدشویی

گاهی اوقات از اسید برای حذف ماسه، گرانیت تمیز و برخی سنگ ­های دیگر استفاده می­شود.

شستن دستی

از این روش برای شستشوی نماهای شیشه­ ای یا قاب­ های کامپوزیت و نماهایی که سطوح صیقلی و براق دارند استفاده می­ شود.

پولیش و مواد نانو در شستشوی نما

پولیش یک ماده پلیمری است که خاصیت پاک­ کنندگی و جلادهندگی دارد. در صورت استفاده از پولیش پس از شستشو بر روی سنگ نما، از نفوذ کثیفی و ریزگردها جلوگیری می­شود و زیبایی نمای ساختمان شما به مدت 2 تا 3 سال حفظ می ­شود. اگر به دنبال ماده­ای با تاثیر بالاتر از پولیش برای غیر قابل نفوذ کردن نما هستید، شستشو را با مواد نانو انجام دهید.

انواع روش ­های شستشو

بسته به برنامه کاری، رفت و آمد و خطر، می­توان از روش ­های زیر برای نمایش استفاده کرد:

  •  استفاده از داربست
  •  استفاده از آسانسور
  • تکنیک راپل (طناب)

چرا نماشویی در جزیره کیش اهمیت دارد؟

خب! در ابتدا بحث زیبایی به ذهن خطور می­کند. یک ساختمان تمیز و زیبا ظاهر بهتر و جذاب­تری به توریست­ها ارائه می­دهد. ساختمان زمانی عالی به نظر می­رسد که عاری از کثیفی، آلاینده ­ها و لکه ­هایی باشد که مشهودترین و اغلب آسیب­ پذیرترین ویژگی آن یعنی نمای آن است. البته همه نماهای ساختمان نیاز به مراقبت و توجه یکسان ندارند. اما در جزیره کیش به دلیل موقعیت مکانی، عملکرد و شرایط جغرافیایی و جوی یک ساختمان، همگی در تعیین سطح نماشویی لازم برای دستیابی به ظاهر مطلوب نقش دارند.

فواید شستشوی نما چیست؟

نمای بیرونی ساختمان­ هایی که به طور منظم تمیز نمی­شوند نه تنها نشانه ­هایی از نبود زیبایی را نشان می­دهند بلکه باعث کاهش طول عمر نمای ساختمان نیز می­ شوند. انتشار کربن، باران و باد همگی از دلایل رایج و اجتناب‌ناپذیر خرابی یا پوسیدگی نما هستند. سایر دلایلی که نمای ساختمان را تغییر می­دهد، شامل زهکشی معیوب آب باران، خوردگی قطعات فلزی و پلان ­های خزنده و سایر رشدهای ارگانیک است. نماشویی منظم، ساختمان­ ها را در دراز مدت محافظت می­کند زیرا از آسیب­ های بیشتر جلوگیری می­کند. بعلاوه، اگر نماهای بیرونی به طور منظم تمیز شوند، برای انجام موثر کار تمیز کردن، به روش سایشی کمتری نیاز است. تیم تعمیر و نگهداری نمای خارجی ما متشکل از کارکنانی است که در انجام کارهای تمیز کردن نمای بیرونی برای انواع مختلف نمای ساختمان اعم از شیشه، گرانیت، فلز یا مصنوعی بسیار آموزش دیده، ماهر و با تجربه هستند.

چراباید از یک متخصص شستشوی نما کمک بگیرید؟

شستشوی نما می­تواند یک کار خسته ­کننده و البته تخصصی باشد باشد. بنابراین، شما باید یک خدمات شستشوی نمای حرفه ­ای را در نظر بگیرید.

  • نکته اول این است که این خدمات باید با کیفیت باشد. فراد حرفه­ای می­دانند که چگونه شستشوی نما را انجام دهند. علاوه بر این، آن­ها می­دانند که چه کاری انجام می­دهند، و با تکنولوژی پیشرفته، می­توانند کل این روند را آسان کنند.
  • از خدمات­ دهنده ­ای استفاده کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید. شستشوی نما بستگی به نوع موادی دارد که نمای شما از آن ساخته شده است. بنابراین، شما باید یک متخصص را استخدام کنید. کارشناسان اطمینان حاصل می­کنند که از بهترین مواد و تجهیزات استفاده می­کنند و به نمای ساختمان شما آسیب نمی­رسانند.
  • از خدمات ­دهنده با تجربه استفاده کنید. خب، راستش را بخواهید، شرکت ­های شستشوی نما سال ­هاست که این کار را انجام داده ­اند و درک بهتری از نیازهای نظافت و شستشو دارند. ، آن­ها پروژه ­های زیادی را انجام داده­اند تا مطمئن شوند که بهترین­ خدمات را به شما ارائه می­دهند.

نماهای ساختمان ­ها، برج ­ها و مراکز خرید باید به طور منظم تمیز شوند زیرا ظاهر ساختمان بر اولین برداشت شما تأثیر می­ گذارد. با این حال، شستشوی نما به دلیل پیچیدگی‌های آن، کار هر کسی نیست. با کمک از افراد حرفه ­ای می ­توانید این روند را آسان­ تر کنید.

شستشوی نما در جزیره کیش

نقاشی نمای خانه های قدیمی

نقاشی نما

به نظرتان وقتی که یک خانه قدیمی باشد و دیگر همانند گذشته زیبا به نظر نرسد، باید برای آن چه کار کرد؟ خب روش‌های مختلفی برای بازسازی داخل خانه وجود دارد؛ اما برای بخش بیرونی ساختمان چه راه‌کاری در نظر می‌گیرید؟ به نظرتان شستشوی نما فقط کفایت می‌کند؟ یا اینکه گاهی برای زیبایی ساختمان نیاز به کاری بیش از شستشو خواهد بود؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره نقاشی نمای ساختمان بدانید.

اهمیت نمای ساختمان

نمای ساختمان اولین بخشی از که بازدیدکنندگان از آن دیدن می‌کنند. چه ساختمان مسکونی، چه تجاری و چه اداری باشد، بازدیدکنندگان و مهمانان برای ما اهمیت بسیاری دارند. همان طور که در نگاه اول افراد را از روی ظاهر و لباس قضاوت می‌کنند، ساختمان هم با نمای خود شناخته می‌شود. به همین خاطر است که نمای ساختمان باید همواره شیک، پاکیزه و درخشنده باشد. گاهی ساختمان نیاز به نقاشی نما پیدا می‌کند تا همانند روز اول زیبا به نظر برسد.

نماشویی یا نقاشی نما

نماشویی تا مدتی می‌تواند ظاهر نمای ساختمان را زیبا و درخشان کند؛ اما گاهی رنگ آسیب می‌بیند و به نقاشی دوباره نیاز پیدا می‌کند. پس در این شرایط دیگر نماشویی فایده ندارد و ساختمان به نقاشی مجدد نیاز پیدا خواهد کرد. با نقاشی دوباره نما، انگار ساختمان لباسی نو بر تن می‌کند و همانند روز اول زیبا و درخشان می‌شود.

روش نقاشی نما

روش‌های مختلفی برای نقاشی نما ساختمان وجود دارد. برخی پیمانکاران از روش‌های قدیمی همانند داربست استفاده می‌کنند. روش‌های قدیمی دیگر جایی در دنیای امروز ما ندارند. روش داربست بسیار زمان‌بر و گران‌قیمت است. همچنین باید از تیم مخصوص نصب داربست کمک گرفت. در عین حال روش‌های جدید جایگزین روش‌های قدیمی شده‌اند. در حال حاضر برای نقاشی نما از روش راپل با طناب استفاده می‌کنند. در این روش متخصصان از بالای پشت‌بام با طناب به‌سمت پایین آویزان می‌شوند. به این ترتیب دسترسی مناسب به تمامی بخش‌های نمای ساختمان خواهند داشت. این روش بسیار سریع، ارزان و ایمن است.

از چه رنگی برای نقاشی نما استفاده می‌کنند؟

برای نقاشی نما از رنگ‌های مختلف ساختمانی استفاده می‌کنند. رنگ‌ها را از نظر حلال می‌توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد. برخی رنگ‌ها دارای حلال آلی و برخی دیگر دارای حلال غیرآلی هستند. رنگ‌هایی که نیاز به حلال آلی همانند تینر دارند، دیرتر خشک می‌شوند و همچنین بوی تینر یا هر نوع حلال آلی در آن‌ها کاملاً به مشام می‌رسد. به همین خاطر شاید طرفدار چندانی نداشته باشد. از طرفی در حال حاضر برخی رنگ‌های خاص همانند رنگ‌های اکریلیک به بازار عرضه شده‌اند. رنگ‌های اکریلیک بر پایه پلیمر هستند و نیازی به مواد آلی به‌عنوان حلال ندارند. پس می‌توانید از آب به‌عنوان حلال مواد آکریلیک استفاده کنید. وقتی که آب جایگزین حلال‌های آلی شود، این یعنی دیگر خبری از بوی بد نیست. رنگ‌های اکریلیک به سرعت خشک می‌شوند. به همین خاطر مراحل نقاشی نما با سرعت بیشتری انجام می‌شود. دیگر پیمانکاران نیازی نیست تا در هر مرحله رنگ‌کاری، مدت زمان طولانی منتظر بمانند تا رنگ لایه قبلی خشک شود. همین موضوع سرعت پروژه را به‌مراتب بیشتر می‌کند. همچنین جالب است بدانید که رنگ‌های اکریلیک به‌دلیل نوع پلیمر، مقاومت بیشتری در برابر عوامل طبیعی از خود نشان می‌دهد.

بهترین زمان نقاشی نمای ساختمان چه زمانی است؟

بهتر است در شرایط بارندگی، شرایط رطوبت و سردی هوا اقدام به نقاشی نما نکنید. پس به‌صورت کلی می‌توان گفت که شاید شش ماه دوم سال برای نقاشی نما زمان مناسبی نباشد. در این زمان احتمال بارش باران وجود خواهد داشت. در صورتی که حین نقاشی نما بارش باران رخ دهد، قطعاً پروژه با مشکل مواجه می‌شود. همچنین در شرایط رطوبت و سردی هوا نیز رنگ دیرتر خشک می‌شود. در شش ماه دوم سال، تابش آفتاب نیز ملایم است و به قول معروف آفتاب قدرت ندارد. به همین خاطر رنگ به‌خوبی و آنطور که باید خشک نمی‌شود. پس بهتر است که تابستان یا بهار را برای نقاشی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تابستان بهترین زمان برای نقاشی و رنگ‌آمیزی نما به حساب می‌آید.

انتخاب پیمانکار مناسب در نقاشی

رنگ‌آمیزی نما یک هنر است و نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. جالب است بدانید که برای آنکه اقدام به نقاشی نمای ساختمان خودتان کنید، باید ابتدا نما را به‌خوبی شستشو دهید. در صورتی که آلودگی، چربی و هرگونه زائده روی نما باقی مانده باشد، رنگ‌آمیزی نما نیز با مشکل مواجه می‌شود. پس در وهله اول باید با پیمانکاری همکاری داشته باشید که به جز رنگ‌آمیزی نما، سایر خدمات در ارتفاع همانند شستشوی نما را نیز انجام دهد. در صورتی که بخواهید با یک پیمانکار دیگر برای شستشو همکاری داشته باشید، هرگونه نقص در نقاشی را ممکن است به گردن شستشوی نما بیاندازند. پس بهتر است با یک گروه پیمانکاری بسیار خبره و حرفه‌ای در زمینه خدمات در ارتفاع همکاری داشته باشید. همچنین پیمانکاران باسابقه، همواره از بهترین متخصصان و بهترین مواد اولیه استفاده می‌کنند تا اعتبارشان همواره حفظ شود. به این ترتیب هم سرعت عمل پروژه بیشتر می‌شود و هم رنگ عمر بیشتری خواهد داشت. بهتر است درباره پیمانکاران تحقیق کنید و نمونه رزرومه آن‌ها را بررسی نمایید. به این ترتیب می‌توانید از زیبای نمای ساختمان خود نهایت لذت را ببرید.

نقاشی نمای خانه های قدیمی

مراحل بازسازی خانه

بازسازی خانه

بازسازی خانه یکی از بهترین روش های خلاص شدن از دست خانه قدیمی و زندگی در محطی شیک و جدید است. همیشه تعویض خانه راه خوبی برای تغییر سبک زندگی نیست برای همین بهتر است به فکر بازسازی خانه باشید. با این کار شما علاوه بر داشتن یک خانه جدید و لوکس هزینه های کمتری نیز متحمل می شوید و دردسر اسباب کشی و جابجایی را به جان نمی خرید. پس اگر از منزل قدیمی خود خسته شده اید و توانایی هزینه کردن برای یک خانه جدید را ندارید بهتر است بازسازی خانه را در دستور کار خود قرار دهید.

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی منزل به منظور ایجاد تغییرات جزئی و کلی در قسمت های مختلف خانه مثل آشپزخانه، سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی، کفپوش ها یا دیوار خانه است. بازسازی خانه می تواند به صورت کلی و یا بخش بخش انجام شود. گاهی خانه شما نیاز دارد تا در همه قسمت ها دچار تغییر شود و گاهی نیز تنها یک بخش از خانه مثل آشپزخانه یا سروس بهداشتی نیاز به تغییر دارد که در همه موارد می گوییم که بازسازی منزل انجام شده است.

بازسازی خانه چه مراحلی دارد؟

بازسازی منزل دارای مراحلی است که در ادامه مقاله به صورت کامل آن را شرح خواهیم داد و شما می توانید براساس این مراحل کار بازسازی خانه را آغاز کنید:

وضعیت خانه و نیاز های خود را تعیین کنید

در مرحله اول بازسازی تمام قسمت های خانه را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام بخش ها نیاز به بازسازی دارند یا کدام قسمت اولویت بیشتری در بازسازی خانه دارد. بهتر است در این مرحله از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید اولویت بندی کنید. گاهی بعضی از قسمت های خانه نیاز به بازسازی اساسی ندارد و در این صورت می توانید هزینه آن را به بخش های دیگر اختصاص دهید.

سبکی مناسب برای بازسازی انتخاب کنید.

برای اینکه کار بازسازی منزل خود را شروع کنید یک سبک انتخاب کنید تا خرید مصالح و کار پیمانکاران و معماران بر این اساس انجام شود. سبک های مختلفی برای بازسازی خانه وجود دارد که کاملا بسته به سلیقه و علاقه شما دارد. پس از انتخاب سبک از طراحان و معماران بخواهید که پلان خانه شما را براساس آن سبک طراحی کنند. مصالح مورد نیاز را نیز براساس سبک مورد نظر تهیه کنید. از متداول ترین سبک های بازسازی خانه می توان به سبک های روستیک، مدرن، سنتی، انتقالی، کلاسیک و آجری را نام برد.

مصالح و متریال مورد نیاز را تهیه کنید.

وقتی مشخص شد که چه قسمت هایی نیاز به بازسازی دارد و قرار است بازسازی خانه با چه سبکی انجام شود، وقت آن رسیده که اقدام به تهیه مصالح کنید. برای تهیه مصالح از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید. فروشگاه هایی را انتخاب کنید که کیفیت متریال آن ها خوب و قیمت نسبتا مناسبی دارند. سعی کنید از افراد به اصطلاح وارد کمک بگیرید تا مبادا مصالح و متریال را گران و بی کیفیت بخرید.

بازسازی را از قسمت های حساس و مهم آغاز کنید.

بهتر است بازسازی خانه از قسمت های عمیق تر آغاز و به قسمت های سطحی تر برسد. گاهی در بازسازی نیاز به تعمیر یا تعویض لوله ها یا سیم کشی ساختمان است. گاهی باید دیواری حذف یا اضافه شود. تمام این کار ها برای زیرسازی در بازسازی بسیار حائز اهمیت است. پس پس از شروع کارهای بازسازی منزل قسمت های مهم و حیاطی را در ابتدای کار انجام دهید و بعدا به رنگ دیوار ها یا نوع دیوارپوش یا تعویض کابینت ها برسید.

طراحی دکوراسیون داخلی پس از بازسازی خانه

پس از اینکه کار های بازسازی منزل به اتمام رسید برای اینکه هماهنگی بین سبکی که انتخاب کرده اید با نوع چیدمان منزل همخوانی داشته باشد یک طراحی دکوراسیون حرفه ای نیز انجام دهید. این طراحی و چیدمان براساس معیار های طراحی داخلی و معماری می تواند خانه شما را بیش از پیش زیبا و کاربردی کند. برای طراحی دکوراسیون داخلی نیز سعی کنید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید چرا که شاید در نگاه اول کار طراحی دکوراسیون ساده به نظر بیاید ولی نیازمند دانش و تجربه لازم در این زمینه است.

مراحل بازسازی قسمت های مختلف

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه را از تعمیرات لوله ها و کفپوش آغاز کنید و پس از آن قسمت های مهمی مثل حذف اپن یا دیوار و اضافه کردن جزیره را در نظر بگیرید. پس از آن کابینت ها را تعویض کنید. انتخاب شیرآلات و سینک و هود را براساس کیفیت و زیبایی آن انجام دهید.

بازسازی سالن پذیرایی

در سالن پذیرایی بازسازی کفپوش ها و دیوار پوش ها از هر چیزی مهم تر است. می توانید دیوار پشت تلویزیون را متفاوت از بقیه دیوار ها رنگ یا کاغذ دیواری کنید. سیستم گرمایشی خانه را بر اساس نیاز و ایمنی در سالن پذیرایی پیاده سازی کنید و یک بازسازی خانه خوب را رقم بزنید.

بازسازی اتاق خواب

در اتاق خواب نیز می توانید مراحل بازسازی را از تغییر و بازسازی کفپوش و دیوار پوش اغاز کنید. مهمترین قسمت اتاق خواب کمد دیواری است. جای کمد دیواری را مشخص کنید و با متریال مناسب با توجه به نیازتان آن را پیاده کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی به خاطر اینکه دائما در معرض رطوبت است باید عمقی و اساسی انجام شود. یکی از مهمترین قسمت های خانه در زمان بازسازی خانه، سرویس بهداشتی است. انتخاب روشویی، وان، سینک، شیرآالات و دوش را براساس کیفیت خوب و زیبایی متناسب انجام دهید.

انتخاب شرکت بازسازی خانه

سعی کنید برای انجام پروژه بازسازی خانه از یک تیم کاملا حرفه ای کمک بگیرید. تجربه و دانش همچین تیم هایی می تواند با صرف کمترین زمان و کمترین هزینه شما را به خانه مورد نظرتان برساند. پس برای اینکه کار بازسازی خانه شما به صورت کاملا حرفه ای و بدون دغدغه انجام شود به سراغ یک تیم فوق العاده و با تجربه بروید.

مراحل بازسازی خانه در یک نگاه

پس همانطور که خواندید مراحل بازسازی از تهیه پلان و نقشه مناسب شروع می شود و در ادامه بازسازی قسمت های حیاتی و زیرسازی خانه انجام می شود. پس از ان قسمت های ظاهری خانه را در دست بازسازی قرار دهید. قسمت های عمقی شامل تاسیسات و جابجایی دیوار ها و تغییرات ظاهری شامل تعویض شیرآلات یا نصب کاغذ دیواری است.

مراحل بازسازی خانه

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی

طراحی دکوراسیون داخلی

درحالی‌که طراحی دکوراسیون داخلی مدرن یا معاصر به سرد و مینیمال بودن شهرت دارد، بااین‌حال این سبک می­تواند فضایی راحت و دلپذیر را فراهم کند. طراحی داخلی معاصر، نه‌تنها در خانه‌ها بلکه در فروشگاه‌ها و دفاتر اداری نیز می‌تواند به­کار رود. در این مقاله، طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی یا معاصر را شرح می‌دهیم. رنگ، خطوط، مبلمان، نور و دیگر المان‌هایی که یک طراح دکوراسیون با آن‌ها سروکار دارند در این مقاله، موردبررسی قرار می‌گیرند. درصورتی‌که قصد امروزی‌تر کردن خانه خود را دارید، این مقاله پیشنهادهایی برای شما دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی معاصر چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی معاصر با سادگی، پیچیدگی‌های پنهان و استفاده تعمدی از بافت و خطوط تمیز، تعریف می‌شود. هدف این سبک، بیش و پیش از به نمایش گذاشتن اشیاء به نمایش گذاشتن فضا است. اشیائی که در سبک طراحی دکوراسیون داخلی معاصر به کار می‌روند، نیز امروزی و مدرن هستند. به‌منظور طراحی یک فضا به این سبک، لازم است که اصول کلی که در این بخش مطرح می‌شوند، موردتوجه طراح دکوراسیون قرار بگیرند.

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی معاصر

رنگ‌های خنثی، سیاه و سفید، اصلی‌ترین رنگ‌هایی هستند که در دکوراسیون داخلی معاصر به کار می‌روند. رنگ مشکی، اغلب برای زمین و در اتاق‌خواب‌ها، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این رنگ، اغلب در کنار رنگ‌های بسیار روشن و براق در متضاد با مشکی به‌کاررفته و درنتیجه، تاثیری مضاعف خواهد داشت. رنگ‌آمیزی دیوارها نیز معمولا با رنگ‌های خنثی انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب، زمینه یا بک‌گراندی عالی برای لوازم‌خانگی با رنگ‌های درخشان و تند به وجود خواهد آمد. بااین‌حال در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، استفاده از رنگ‌های گرم و تند برای دیوارها، چندان هم عجیب نیست. تنها نکته مهم این است که در صورت اتخاذ این تصمیم، بقیه قسمت‌های خانه ازجمله لوازم خانگی، باید در طیف رنگ‌های خنثی باشند.

خطوط در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

بارزترین ویژگی سبک طراحی دکوراسیون داخلی معاصر، خطوط آن است. در هر خانه‌ای که به این سبک طراحی شده باشد، خطوط برجسته افقی، عمودی و گاه منحنی، مشاهده می‌شوند. سقف، پنجره‌های خالی، اشکال هندسی در گچ‌بری دیوار و آثار هنری ازجمله جاهایی هستند که می‌توان، خطوط برجسته را در آن­ها دنبال کرد. درواقع، می‌توان گفت که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، خطوط، به‌اندازه اشیاء، مهم هستند. این اهمیت تا آنجا پیش می‌رود که شاهد ایجاد قاب پنجره خالی در دیوار با خطوط تیز عمودی و افقی، هستیم. همچنین، انواع سقف کاذب با اشکال متنوع نیز به کمک تقویت این ویژگی آمده‌اند. در یک خانه مدرن، برعکس یک خانه کلاسیک یا سنتی هر فضای خالی را با مجسمه و غیره پر نمی‌کنند. برعکس، برخی فضاها به‌منظور نشان دادن تقابل خطوط سقف و دیوار با مبلمان و کف، خالی می‌مانند. در خانه‌های بسیار مدرن، گاهی حتی از لوله‌کشی روکار در سرویس بهداشتی و آشپزخانه برای مدرن‌تر کردن فضا استفاده می‌کنند. رنگ کردن اشکال و اشیائی که چنین خطوطی دارند با رنگ‌های متضاد با رنگ اصلی طراحی دکوراسیون داخلی خانه ، آن‌ها را برجسته‌تر می­کند.

مبلمان در یک خانه امروزی چه ویژگی هایی دارد؟

به‌طورکلی، می‌توان گفت که مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، باید حالتی جسورانه داشته باشد. به این معنی که ازآنچه از یک مبلمان کلاسیک سراغ داریم، فاصله بگیرد. سادگی، عدم وجود تزئینات معمول و عدم وجود خطوط منحنی از ویژگی‌های اصلی مبلمان در این سبک هستند. بااین‌حال، لزومی ندارد که خطوط این مبلمان لزوما منظم و دقیق باشند. استفاده از اشکال هندسی نامنظم در ساخت مبلمان مدرن، بسیار رایج است. بااین‌حال، مانند فضای داخلی، خطوط این مبلمان نیز باید صاف و تیز باشند. این ویژگی حتی برای کوسن‌ها نیز صادق است. اغلب از رنگ‌های سیاه، سفید و دیگر رنگ‌های خنثی در ساخت مبلمان مدرن، استفاده می‌شود. بااین‌حال، این رنگ‌ها، رنگ‌های اصلی هستند و بخش‌هایی از مبلمان می‌توانند، رنگ‌هایی کاملا متضاد و تند داشته باشند. هرگونه حاشیه پارچه‌ای، حکاکی و طرح‌های گل‌دار در مبلمانی که قرار است در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر به کار برود، ممنوع است.

پوشش کف یک خانه مدرن

کف یک خانه مدرن نیز باید تا جای ممکن، ساده باشد. در استفاده از هرگونه متریال برای این بخش، آزاد هستید؛ بااین‌حال، پارکت، سنگ و وینیل رایج‌تر هستند. انواع تکنولوژی‌های جدیدتر مانند میکروسمنت نیز به‌ویژه در مکان‌های تجاری، می‌توانند فضا را مدرن‌تر کنند. استفاده از فرش نیز در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، نیازمند توجه به اصول کلی این سبک است. درواقع، نقوش فرش باید هندسی با خطوط تیز و صاف به‌جای خطوط منحنی، باشند. شاید تعجب‌آور که در کشور ما نقوشی که بافندگان فرش در مناطقی مانند بلوچستان و ترکمن‌صحرا استفاده می‌کنند، به‌خوبی با سبک مدرن سازگار بوده و حتی به کشورهای اروپایی نیز راه‌یافته‌اند. بهتر است تا جای ممکن، رنگ اصلی فرش با رنگ کف‌پوش؛ که همان‌طور که گفتیم، اغلب تیره است؛ هماهنگ باشد.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

نورپردازی مرحله‌ای است که اصطلاحا به طراحی دکوراسیون داخلی ، بعد می‌دهد. استفاده از نورهای مدرن سقفی و لامپ‌های هالوژنی در یک خانه مدرن، گزینه­ای ایده­آل و در دسترس است. برعکس یک خانه معمولی یا کلاسیک، لوسترهای مجلل جایی در یک خانه مدرن ندارند. به‌جای آن‌ها باید از لوسترهایی با اشکال هندسی و با خطوط تیز و صاف استفاده کرد. این لوستر می‌تواند از هر متریالی ساخته شده باشد. نورپردازی موضعی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، جایگاه خاصی دارد. انواع دیوارکوب، بهترین گزینه برای این کار هستند اما شمعدانی‌های کلاسیک در یک خانه مدرن به­کار نمی­روند. از انواع دیوارکوب، نور از کف یا لامپ‌های توکار دیواری برای برجسته کردن عناصر دکوراتیو مانند تابلوهای نقاشی، استفاده کنید.

لوازم دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی

جنس مجسمه، تابلو و هر شیء تزئینی که در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه مدرن به کار می‌رود، بسیار مهم است. فلز، سنگ و شیشه، سازگارترین متریال­ ها با سبک مدرن هستند. بااین‌حال، استفاده زیاد از آن‌ها می‌تواند، فضا را رو به سردی و خشکی ببرد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما در یک خانه مدرن از پرده‌ها، کوسن، فرش و دیگر وسایل پارچه‌ای نیز به‌اندازه کافی، استفاده شود. بهترین ترکیب رنگ نیز برای این لوازم تزئینی، ترکیب دو رنگ متضاد است. استفاده از رنگ‌های بیشتر، فضا را شلوغ نشان داده و با ماهیت مدرن آن در تضاد خواهد بود. به‌طور مثال، یک تابلو یا پرده سیاه‌وسفید، به‌خوبی با طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، سازگار است. استفاده از گلدان‌های بزرگ و ساده فلزی نیز بهترین گزینه برای ایجاد فضای سبز در یک فضای داخلی مدرن، هستند. فضای سبز به‌خوبی می‌تواند، گرما و صمیمیتی که ممکن است کمبودش در یک خانه مدرن حس شود را به آن بازگرداند.

مختصری از طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

طراحی داخلی ، سبک‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها سبک معاصر یا مدرن است. در این سبک، چارچوب‌های مشخصی برای رنگ، خطوط، مبلمان، نورپردازی و لوازم دکوراتیو تعیین شده است. اصلی‌ترین ویژگی یک خانه طراحی‌شده به سبک مدرن، خطوط برجسته صاف و تیز آن است. درواقع، همه‌چیز در این خانه تا جای ممکن، چندضلعی و بدون خطوط منحنی است. دیگر ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر، رنگ است. در این سبک، رنگ‌های اصلی معمولا سفید، سیاه و خنثی بوده و در کنار رنگ‌های تند و درخشان، هویت رنگی خانه را تعیین می­کنند. در این مقاله، همچنین، اصول مربوط به نورپردازی، مبلمان، کف‌پوش و لوازم دکوراتیو را نیز در یک خانه مدرن، بیان کردیم.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک امروزی

شستشوی نما از جنس کنیتکس

نماشویی و شستشوی نما

رنگ کنیتکس قابل شستشو از رنگ‌هایی هستند که به آنها رنگ نما ساختمانی نیز می‌گویند و بیشترین استفاده را روی سطوح نماهایی از جنس فلز، سیمانی، بتن، ماسه، گچ، سرامیک و غیره را دارند. این نوع رنگ‌ها قابل شستشو و عایق در نمای ساختمان‌ها هستند و با قابلیت ضد آب بودن با روش‌های خاصی می‌توان نسبت به شستشوی نما با رنگ کنیتکس اقدام کرد. در این مقاله سعی خواهیم کرد که تمام نکات مهم در مورد نماشویی کنیتکس به دلیل ظرافت کنیتکس و حساسیت آن در برابر فشار آب را بیان کنیم.

آشنایی با انواع رنگ کنیتکس نمای ساختمان

یکی از انتخاب‌های سازندگان ساختمان برای جلوه دادن به نمای ساختمان استفاده از رنگ کنیتکس است. این ماده به دلیل تنوع در رنگ و سهولت اجرا و قیمت مناسب مورد توجه مردم قرار دارد. بخصوص در ساختمان‌های بلند، برج‌ها و یا ساختمان های قدیمی پرکاربرد هستند. شستشوی نما با این نوع رنگ تحت شرایط و روش خاصی انجام می‌شود.

  • کنیتکس پلاستیک: این نوع کنیتکس بر پایه آّب بوده و مناسب برای فضاهای داخلی است به علت اینکه عوامل جوی و رطوبت به شدت بر آن تاثیر منفی می‌گذارد و منجر به ترک خوردن و تبله شدن کنیتکس می‌شود.
  • کنیتکس روغنی: این نوع از کنیتکس بر پایه بنزین بوده مناسب برای فضاهای بیرونی و نمای ساختمان است. این نوع از کنیتکس زمان خشک شدن طولانی‌تری نسبت به بقیه انواع دارد و بوی نامطبوعی تا هنگام خشک شدن کامل دارد.همچنین در صورت کار کردن در فضاهای داخلی باید بسیار مراقب بود چون قابل اشتعال است.
  • کنیتکس اکریلیک: این نوع کنیتکس طرفدار بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.زیرا خطر اشتعال ندارد و بدون بو است همچنین مقاوم در برابر آب و رطوبت است. مناسب برای اجرا در فضاهای بیرونی و نماها است. این نوع کنیتکس حلالش آّب است اما پس از خشک شدن کامل قابلیت شستشوی نما را دارد.

ویژگی رنگ کنیتکس با قابلیت شستشو

رنگ‌های کنیتکس از جمله رنگ‌هایی هستند که از نظر حساسیت به آب به دو نوع رنگ کنیتکس قابل شستشو و رنگ کنیتکس غیر قابل شستشو تقسیم می‌شوند. از نظر کلی نیز می توان رنگ‌های کنیتکس را به سه نوع پلاستیکی روغنی و یا اکریلیک تقسیم کرد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. برای خرید هر کدام از آنها به ویژه رنگ کنیتکس قابل شستشو می‌توانید به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه کرده و پس از انتخاب رنگ مناسب خود را خریداری کنید. رنگ کنیتکس قابل شستشو زیر مجموعه رنگ‌‌هایی محسوب می‌‌شوند که کاملاً به صورت ضد آب هستند و آنها را می توان به راحتی با مواد شوینده مختلف شستشو داد. می‌توان گفت رنگ کنیتکس قابل شستشو صرف نظر از برند و سایز رنگ‌ها می‌‌توانند از نوع رنگ اکریلیکی و رنگ روغنی باشند. هر دو این رنگ‌ها را می توان برای محیط‌های مختلفی استفاده کرد زیرا کاملاً در برابر رطوبت شرجی و آب مقاومت کرده و سطح زیرین خود را نسبت به آب حفاظت می‌کنند. این رنگ ها با داشتن ساختارهای خاصی در برابر آب نفوذ ناپذیر هستند. رنگ‌های کنیتکس قابل شستشوی اکریلیک در ساختار خود دارای ترکیباتی است که می‌تواند علاوه بر این که با آب در ابتدا حل شود و روی سطوح مختلف به ویژه نمای ساختمان‌ها استفاده شود، بنابراین شستشوی نما با رنگ‌های کنیتکس امکان‌پذیر است. رنگ کنیتکس قابل شستشوی اکریلیک در برابر گرما و سرمای هوا و تغییرات جوی کاملاً پایدار بوده و تغییری در ساختار آن ایجاد نخواهد شد. همچنین برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی‌های داخلی یک محیط و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از آن در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

نحوه شستشوی نما از جنس رنگ کنیتکس

کنیتکس استفاده شده برای نمای ساختمان‌ها ترکیبی از انواع رزین، الیاف مصنوعی و پودرها است، که این مواد پس از رقیق شدن با آب و تینر بر روی نمای ساختمان اجرا می‌شوند و پس از مدتی خاصیت خود را از دست داده و چسبندگی مناسبی با نمای ساختمان پیدا می‌کنند. چسبندگی کنیتکس با نمای ساختمان تا حدی است که در برابر شرایط جوی مانند باران، برف و اشعه یو وی خورشید بسیار مقاوم است. اما وقتی این ماده در عملیات شستشوی نما برابر آب خروجی از دستگاه واترجت که دارای فشاری ما بین 350 تا 400 بار است قرار می‌گیرد، در برابر نماشویی ساختمان دوام نمی‌آورد و از سطح نما جدا می‌شود. به همین دلیل نحوه اعمال آب واترجت در شستشوی نما کنیتکس بسیار حائز اهمیت است.

روش استفاده از واترجت در نماشویی رنگ کنیتکس

واترجت اصلی‌ترین دستگاه مورد نیاز در شستشوی نما کنیتکس است، این دستگاه که نوع فشار قوی و سه فاز آن مخصوص شستشوهای صنعتی و شهری است که شامل یک ورودی، پمپ قوی و یک خروجی است. آب پس از ورود به دستگاه برای نماشویی و قرار گرفتن تحت تاثیر پمپ با فشاری مابین 350 تا 400 بار از نازل خروجی، خارج می‌شود. برای جلوگیری از هدر رفت آب نازل خروجی را قطع و وصل کنید. بنابراین استفاده از واترجت در شستشوی نما کنیتکس نیازمند تبحر و دقت بالا در استفاده از دستگاه است که کمترین آسیب به نما وارد شود. در استفاده از واترجت برای نماشویی کنیتکس باید به نکات زیر توجه کرد:

  • رعایت فاصله نازل خروجی واترجت با نمای ساختمان: بسته به میزان آلودگی سطح نما و مدت زمانی که از اجرای کنیتکس بر روی نما گذشته است، فاصله نازل خروجی از نما باید بین 60 سانتیمتر تا 110 سانتیمتر باشد.
  • زاویه نازل خروجی با نمای ساختمان: گرفتن آب واترجت با زاویه مستقیم بر روی نمای کنیتکس مطمئنا باعث آسیب رسیدن به نمای ساختمان و جدا شدن کنیتکس از نما خواهد شد و در نهایت شستشوی نما اثری مخرب بر جلوه ساختمان شما خواهد داشت. پس با در نظر گرفتن میزان آلودگی سطح نما و مدت زمانی که از اجرای کنیتکس بر روی نما گذشته است، زاویه نازل خروجی و نمای ساختمان را بین 30 تا 70 درجه تنظیم کنید.

عوامل تأثیرگذار بر کیفیت شستشوی نمای کنیتکس

کیفیت نهایی نماشویی کنیتکس تحت تاثیر پارامترهایی متغییر است. در صورتی که سطح نمای ساختمان شما با موادی همچون روغن و گازوئیل و هر گونه چربی آلوده کثیف شده باشد با شستشوی نما این آلودگی‌ها از بین نمی‌رود. گاهی لازم است دوباره عملیات رنگ آمیزی نمای ساختمان تکرار شود. همچنین  مدت زمان سپری شده از آخرین نماشویی بسیار مهم است به طوری که آلودگی‌های سطح نما به مرور زمان بر کنیتکس نفوذ کرده و در آن رسوب می‌کنند. این عامل باعث تغییر رنگ کنیتکس و کدر شدن آن می‌شود ،که ممکن است با شستشوی نما حداقل کیفیت رنگ نما مقداری به حدود اولیه خود برسد.

زمان شستشوی نما دارای رنگ کنیتکس

از آنجا که هزینه شستشوی نما کنیتکس بسیار پایین‌تر از رنگ آمیزی آن است پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر دو سال یکبار اقدام به نماشویی ساختمان خود کنید تا بتوانید کیفیت اولیه آن را حفظ کنید.

شستشوی نما از جنس کنیتکس

رنگ مخصوص نقاشی نمای سنگی و آجری

نقاشی نما

یکی از بهترین راه‌ها برای بازسازی نمای بیرونی سنگی و آجری هر ساختمانی، نقاشی نما است. این کار نه‌تنها ظاهری جدید و زیبا به نما می‌بخشد بلکه آن را در برابر عوامل مخربی مانند رطوبت، بارندگی، نفوذ حشرات و نور شدید خورشید نیز محافظت می‌کند. بااین‌حال، هر رنگی توانایی برآورده کردن چنین انتظاراتی را ندارد. رنگی که برای نقاشی نمای سنگی یا آجری استفاده می‌شود با رنگ‌هایی که در داخل ساختمان روی همین مصالح اعمال می‌شوند، تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله، ویژگی‌های رنگ مخصوص نقاشی نمای آجری و سنگی را بررسی می‌کنیم. بر همین اساس، چند نوع رنگ استاندارد که می‌توانند در رنگ آمیزی نمای چنین ساختمان‌هایی به کار روند را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که نمای ساختمان شما آجری یا سنگی است و به فکر نوسازی آن هستید، این مقاله کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

رنگ مناسب نقاشی نمای سنگی یا آجری

به‌طورکلی، رنگ نمای ساختمان باید ویژگی‌های اضافه‌ای نسبت به رنگ‌های دیگر داشته باشد. مقاومت بالا در برابر نور خورشید، مقاومت در برابر بارندگی، ضد اشتعال بودن و غیره ازجمله این ویژگی‌ها هستند. علاوه بر این‌ها نقاشی نماهای سنگی و آجری، نیازمند رنگ‌هایی با ویژگی‌های خاص‌تر است؛ که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش، مطرح می‌کنیم.

دادن اجازه تنفس به نما

هرچه بستر نمای ساختمان متخلخل‌تر باشد، رطوبت بیشتری را نیز جذب خواهد کرد. نماهای آجری نسبت به دیگر انواع نما، پتانسیل بسیار بیشتری برای جذب رطوبت دارند. نماهای سنگی نیز بسته به نوع سنگشان، می‌توانند به درجات مختلفی، مرطوب شوند. به‌این‌ترتیب، مشخص است که رنگی که برای نقاشی نما در چنین ساختمان‌هایی به کار می‌رود، باید ضد رطوبت باشد. یک رنگ ضد رطوبت با چه مکانیسمی جلوی ماندن رطوبت در بدنه نما را می‌گیرد؟ پاسخ به این سوال در یک کلمه خلاصه می‌شود؛ تنفس! درواقع، رنگ‌های ضد رطوبت اجازه می‌دهند که رطوبتی که دیوار به هر طریق و حتی از داخل به خود جذب کرده است را از دست بدهد. تمامی سنگ‌ها و آجرها در برابر رطوبت، آسیب‌پذیر هستند. علت مشاهده دیوارهایی سنگی یا آجری با رنگ شوره‌زده یا بادکرده در سطح شهر این است که رنگ آن‌ها به‌اندازه کافی، اجازه تنفس به دیوار نداده است.

خاصیت الاستومتری

الاستومتری یا توانایی کشش از دیگر ویژگی‌های یک رنگ مخصوص نقاشی نمای سنگی یا آجری است. سنگ و آجر، نسبت به دیگر مصالحی که برای ساخت نما استفاده می‌شوند، در برابر تکان‌های مختصری که هر ساختمان هرروز با آن‌ها روبه‌روست، بیشتر جابجا می‌شوند. علاوه بر این، این مصالح در برابر افزایش و کاهش دما، انبساط و انقباض بیشتری می‌یابند. به دلایل ذکرشده، مهم است که رنگ موردنظر برای نقاشی نما در چنین ساختمان‌هایی، خاصیت کشسانی بالایی داشته باشد. در غیر این صورت، شاهد ترک خوردن رنگ و نفوذ آب به زیر آن، خواهیم بود.

بهترین رنگ های مخصوص نقاشی نماهای آجری و سنگی

به رنگی که ویژگی‌های گفته‌شده در قسمت قبل را داشته باشد، رنگ بنایی یا Masonry می‌گویند. خود رنگ‌های مخصوص نقاشی نمای سنگی و آجری نیز به پنج دسته اصلی تقسیم می‌شوند که آن‌ها را در این بخش، معرفی می‌کنیم.

رنگ لایم واش (Lime Wash)

مواد اصلی تشکیل‌دهنده این رنگ؛ آهک، چربی حیوانی و ماده چسبنده‌ای به نام کازیت هستند. لایم واش به دلیل شکست کریستال‌های کلسیت در آن، درخشندگی خاصی به نقاشی نما می‌دهد. رنگ‌دانه‌های آن نیز از مواد آلی طبیعی هستند. به فرآیند اعمال این رنگ، آهک­شویی نیز گفته می‌شود. از خواص بارز آن این است که امکان تنفس بالایی را برای نمای ساختمان، فراهم می‌کند. بیشترین موارد مصرف لایم واش، عبارت‌اند از:

  • گچ‌بری‌های خارجی
  • مرمت ساختمان‌های قدیمی
  • نقاشی نماهای سنگی و آجری

رنگ لایم واش، ازنظر ضریب انبساط حرارتی، بسیار شبیه به مصالح سنگ و آجر است. به همین دلیل هم در برابر سرما و گرما به‌اندازه آن‌ها منبسط و منقبض شده و دچار آسیب‌دیدگی و ترک‌خوردگی، نخواهد شد.

رنگ پلیمری

رنگ‌های پلیمری به‌جای برقراری پیوند شیمیایی با لایه زیرین خود، روی آن می‌چسبند. این رنگ که به آن رنگ پلیمری آلی نیز گفته می‌شود، نفوذپذیری بسیار پایینی داشته و بنابراین از بستر زیرین خود در برابر نفوذ آب، محافظت می‌کند. بااین‌حال، این نفوذپذیری کم، باعث تنفس کمتر نقاشی نما نیز می‌شود. برای افزایش قابلیت تنفس، این رنگ را می‌توان با برخی پرکننده‌های معدنی که باعث به وجود آمدن خلل و فرج بیشتر روی رنگ می‌شوند، ترکیب کرد. همچنین، بهتر است از این رنگ برای نقاشی نما در مناطق خشک با رطوبت کم، استفاده شود.

از مزایا و معایب دیگر رنگ‌های پلیمری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و کربنی شدن
  • کشسانی کمتر نسبت به دیگر رنگ‌های مخصوص نقاشی نماهای سنگی و آجری
  • مقاومت کمتر در برابر اشعه ماوراءبنفش، نسبت رنگ‌های مشابه

رنگ معدنی سیلیکات

رنگ‌های ساخته‌شده بر پایه سیلیکات یا رنگ‌های معدنی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نقاشی نماهای سنگی و آجری هستند. آن‌ها با جذب شدن به سطح زیرین و برقراری پیوند شیمیایی با آن، سنگ یا آجر را پوشش می‌دهند. به‌این‌ترتیب، رنگ معدنی سیلیکات به‌جای تشکیل دادن نوعی پوشش به بخشی از سنگ یا آجر تبدیل می‌شود. این سازوکار در عین اینکه اجازه تنفس بالایی به سطح می‌دهد از نفوذ آب نیز به آن جلوگیری می‌کند.

دیگر مزایای نقاشی نما با استفاده از رنگ معدنی سیلیکات، عبارت‌اند از:

  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراءبنفش
  • مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی، مانند انواع مواد اسیدی یا قلیایی
  • کشسانی برابر با سنگ یا آجر زیرین
  • ثبات رنگ بیشتر

معایب این رنگ نیز موارد زیر هستند:

  • قیمت بالا نسبت به دیگر رنگ‌های مخصوص نقاشی نما
  • تنوع رنگی محدود

رنگ ضد کربناته

یکی از آسیب‌های معمولی که به نقاشی ساختمان وارد می‌شود، کربناته شدن آن‌هاست. کربناسیون فرآیندی است که در آن، آلاینده‌های جوی حاوی کربن مانند دی‌اکسیدکربن به رنگ نما ، حمله کرده و ظاهر آن را از بین می‌برند. استفاده از رنگ‌های ضد کربناته برای نقاشی نما در شهرهایی با هوای بسیار آلوده، یک ضرورت است. از طرفی، سطح آجر و سنگ نسبت به دیگر سطوح، کربن بیشتری را به خود جذب می‌کنند. از این رنگ، همچنین برای نقاشی نمای داخلی پارکینگ‌ها نیز استفاده می‌شود.

نقاشی نما با رنگ اکرلیک

ممکن است، پیدا کردن رنگ‌هایی که در قسمت‌های قبلی مطرح کردیم، دشوار باشد یا هزینه بالایی داشته باشد. در این شرایط، استفاده از رنگ‌های رایج ­تر لاتکس اکرلیک می‌تواند یک گزینه منطقی باشد. این رنگ، مقاومت خوبی در برابر قارچ و کپک داشته و اجازه تنفس قابل قبولی به نمای زیرین خود می‌دهد. بااین‌حال، ممکن است، نسبت به دیگر رنگ‌های نقاشی نما ، زودتر به تعمیر نیاز پیدا کنند.

نگاهی کوتاه به پنج رنگ مخصوص نقاشی نماهای سنگی و آجری

رنگ آمیزی نماهای ساخته‌شده از سنگ و آجر، جذابیت خاصی به آن‌ها می‌دهد. بااین‌حال برای در انتخاب رنگ برای آن‌ها باید به شاخص‌های معینی دقت کرد. مقاومت در برابر رطوبت، نور خورشید، آلودگی و کربناته شدن و همچنین دادن اجازه تنفس به آجر و سنگ زیرین، ازجمله این شاخص‌ها هستند. رنگ‌های لایم واش (آهکی)، پلیمری، معدنی سیلیکات، ضد کربناته و لاتکس اکرلیک پنج گزینه اصلی برای نقاشی نماهای ساخته‌شده از سنگ و آجر هستند.

رنگ مخصوص نقاشی نمای سنگی و آجری

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد