x تبلیغات
بازسازی خانه

انواع فرش در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

فرش خوب و با کیفیت نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد، اما فرشی با کیفیت بالا قیمت بسیار بالایی هم دارد. با توجه به شرایط اقتصادی امروزی و افزایش قیمت‌ها در اکثر مواقع تهیه یک فرش مناسب انتخابی دائمی و طولانی مدت محسوب می‌شود. پس باید در انتخاب فرش بسیار دقت کنید و آن را متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود به درستی انتخاب کنید تا پس از مدتی دل شما را نزند و خسته‌تان نکند. فراموش نکنید که اگر فرش‌ها و قالیچه ‎ها به درستی و متناسب با متراژ منزل انتخاب شوند به طرز معجزه آسایی فضای خانه شما را زیبا خواهند کرد. این در حالی است که اگر انتخاب نادرستی داشته باشید ممکن است زیبایی کل دکور خانه‌تان تحت تاثیر قرار گیرد. فرش‌ها یک راه بسیار آسان برای روح دادن و ایجاد گرما در خانه هستند. بنابراین در انتخاب آن‌ها باید بسیار دقت کنید. ما در ادامه شما را با انواع فرش‌ها آشنا کرده‌ایم تا بتوانید متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خود یک انتخاب درست داشته باشید. ما در این مقاله همراه باشید.

 

تاثیر استفاده از انواع فرش ها در دکوراسیون داخلی
 

انتخاب فرش های ایرانی
فرش‌های ایرانی برای خانه‌ها یک فضای دلنشین، شیک و کلاسیک ایجاد می‌کنند. یکی از مزیت‌هایی که فرش‌های ایرانی دارند، تنوع بسیار زیبا و طرح‌بندی بسیار زیاد آن‌ها است. شما برای انتخاب فرش‌های ایرانی دست‌تان باز است و می‌توانید متناسب با فضای داخلی و دکوراسیون خود بهترین انتخاب را داشته باشید. برای این کار کافی است که شما نوع طراحی دکوراسیون داخلی مورد نظرتان را مشخص کنید و سپس متناسب با آن مدل فرش خود را انتخاب نمایید. اما بر چه اساسی و با توجه به چه نکاتی باید این فرش‌ها انتخاب شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه نکاتی را بخوانید که به انتخاب شما کمک کند.

  • اگر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما بیشتر رنگ‌های روشن وجود دارد، بهتر است از یک فرش ایرانی با رنگی تیره و نقش‌های بزرگ استفاده کنید.
  • یکی از نکاتی که در انتخاب فرش مناسب مهم است، اندازه فرش است. فرش‌های ایرانی در طرح‌ها، تنوع و سایزبندی مختلفی وجود دارند. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید متناسب با حال و پذیرایی اندازه آن را انتخاب کنید.
  • اگر دلتان می‌خواهد طراحی دکوراسیون داخلی شما از نوع و سبک کلاسیک باشد باید فرش‌های ایرانی با طرح و نقش‌های پر کار استفاده کنید. بهتر است در فضای کوچک از فرش‌هایی با طرح‌های بزرگ استفاده کنید و بالعلکس. همچنین توجه کنید در دکوراسیون کلاسیک طیف رنگ مهم است و شما به هیچ عنوان نباید از رنگ‌های لاکی مانند قرمز استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان از نوع مدرن باشد، دور فرش‌های ایرانی با طرح گل و بوته سنتی را فراموش کنید. فرش‌هایی با طرح و نقش‌های زیاد و شلوغ جلوه مدرنی ندارند.
  • اگر از فرش‌هایی با طرح مرکزگرا استفاده می‌کنید، بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به چیدمان مبلمان توجه کنید و آن‌ها را گرد و با فاصله کم به همدیگر بچینید.

 

انواع فرش‌های ایرانی
 

انتخاب فرش پوستی
فرش‌های پوستی به طور کلی دارای دو مدل هستند، فرش‌هایی با پرز بلند و فرش‌هایی با پرز کوتاه، که هر یک از آن‌ها در نوع خاصی از طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شوند. این فرش‌ها دارای اشکال و بافت خاصی هستند که به دکوراسیون داخلی خانه شما سبکی مدرن می‌بخشند. در حقیقت این نوع فرش‌ها بیشتر مدرن و غربی هستند. این فرش‌های پوستی علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.

 

انتخاب فرش قلاب بافی
این مدل از فرش‌ها در ابتدا در کشورهای فرانسه، انگلستان و پرتغال بافته شدند. جنس این فرش‌ها از الیاف پشمی است که آن‌ها را با سوزن‌هایی به نسبت بزرگ برروی یک پارچه ضخیم می‌بافند. مدل این فرش‌ها بسیار خاص و زیبا است. از این فرش‌ها معمولاً در حال و پذیرایی استفاده نمی‌شود، چراکه خیلی تجملاتی نیستند. آن‌ها بیشتر مناسب اتاق‌های خواب هستند. این مدل از فرش‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌ها می‌توانند بهترین گزینه باشند.

 

انتخاب فرش ابوسون
نام این فرش ابوسون است. ابوسون در مرکز فرانسه است، پس نتیجه خواهیم گرفت پیدایش این سبک از فرش‌ها از این کشور فرانسه بوده است. یکی از ویژگی‌های بارزی که همه این فرش‌ها را با آن می‌شناسند، پر نقش و نگار بودن طرح‌بندی آن است. طرح‌بندی این فرش‌ها و گل‌هایی که در آن بکار گرفته شده، برگرفته از عناصر معماری است. طرح‌های زیاد اما با رنگ‌های ملایم. فرش ابوسون دارای یک ظرافت بسیار زیاد است به همین دلیل بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی از آن در فضاهای کم رفت و آمد استفاده کنید که زیاد برروی آن رفت و آمد نشود. این فرش‌ها از نوع فرش‌های تجملاتی هستند.

 

انتخاب فرش تبتی
این مدل از فرش‌ها دارای طرح‌های بسیار تجملاتی دارند که پرز این فرش‌ها بسیار ضخیم است. این مدل فرش‌ها بیشتر به غرب صادر می‌شوند. این مدل فرش‌ها با هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی سازگاری دارد چرا که طرح فرش‌های تبتی بسیار ساده و در عین حال زیبا است.

 

انتخاب فرش بسارابی
فرش‌های بسارایی در طرح خود مملو از گل و نقش‌های زیبا است که برگرفته از طرح‌ها و سبک فرانسوی و آسیایی است. این فرش‌ها در ساختار خود معمولاً پرز ندارند، اما اگر از نوع پرزدار باشند قیمت بسیار بالایی در بازار دارند که نوع پرزدار آن در بازار بسیار کمیاب است. این فرش به فضای خانه شما جلوه‌ای بسیار خاص و تجملاتی می‌بخشد. اگر قصد دارید فضایی به شدت لوکس داشته باشید می‌توانید از فرش بسارابی استفاده کنید.

 

انتخاب فرش قیطانی
یکی از ویژگی‌ها مهم فرش‌های قیطانی، نوار‌های قیطان از جنس پنبه یا پشمی است که به آن حالت روستایی بخشیده و جذابیت این فرش را دو برابر نموده است. این فرش‌ها کمی فرم متفاوت‌تری به نسبت فرش‌های مستطیلی شکل دارند و معمولاً فرمی بیضی مانند دارند. اما ممکن است در برخی از بازارها نوع مستطیل و دایره‌ای آن را نیز مشاهده کنید. اگر به دنبال یک طراحی دکوراسیون داخلی بسیار ساده و روستایی مانند هستید، این مدل از فرش‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

فرش بافته شده از تکه پارچه های کهنه
همان‌گونه که از نامش پیداست از تکه‌های مختلف ساخته شده است. این مدل از فرش‌ها از اتصال ضایعات پشمی و پنبه‌ای به یکدیگر ساخته شده‌اند. این فرش‌های بیشتر مناسب ویلاهای ساحلی و اتاق خواب‌های کودک است. همچنین اگر می‌خواهید فضای صمیمی و دنج کنج حال خود داشته باشید، می‌توانید از این مدل از فرش‌ها استفاده کنید.

 

انتخاب فرش ساوونری
خاستگاه این مدل از فرش‌ها نیز فرانسه است. این مدل از فرش‌ها دارای پرزهای ضخیم هستند. آن ظاهری اروپایی و تجملاتی دارند که مناسب فضاهای پر رفت و آمد نیستند. اگر تمایل به خرید یک فرش بسیار مجلل دارید به سراغ این فرش‌ها بروید.

 

جمع‌بندی پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم شما را انواع فرش‌ها و نوع کاربرد آن‌ها آشنا کنیم، چراکه فرش‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان در د طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها هستند که می‌توانند به خانه جلوه زیبا و روح ببخشند. به همین دلیل شما باید در خرید و انتخاب آن‌ها به شدت دقت کنید، زیرا با یک اشتباه کوچک دکور خانه شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و دیگر وسایل شما جلوه مناسبی از خود نمایش نمی‌دهند. با توجه به متراژ و دکوراسیون خود یک فرش متناسب انتخاب و خریداری کنند. همانطور که در بالا مطالعه کردید برخی از فرش‌ها حالت تجمل‌گرایی دارند و مناسب پذیرایی‌های بزرگی هستند که زیاد در آن‌ها رفت و آمد نمی‌شود، اما برخی دیگر حالت کلاسیک دارند که متناسب با نوع دکور خانه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از فضاهای غیر قابل استفاده خانه

طراحی داخلی فضای کوچک

با تغییر سبک زندگی، خانه‌ها هر روز کوچک‌تر از قبل می‌شوند و کمبود جا یکی از معضلات اساسی خانواده‌ها به شمار می‌آید. بر این اساس برای رفع این معضل باید با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب از تمام بخش‌های مختلف خانه از جمله فضاهای غیر قابل استفاده به کاربردی‌ترین شکل ممکن، استفاده کرد تا تمام نیازها برای داشتن یک زندگی ایده‌آل برآورده شود. اگر شما هم قصد دارید که تمام فضاهای غیر قابل استفاده و پرت خانه کوچک خود را هوشمندانه با یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب به خوبی پوشش دهید، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

راهکارهای خلاقانه برای استفاده از فضاهای غیرقابل استفاده خانه
بسیاری از خانه‌های آپارتمانی کوچک به دلیل کمبود فضا و عدم انعطاف‌پذیری نقشه کاربردی ندارند، بنابراین موقع چیدمان خانه با وسایل، متوجه فضاهای خالی بسیاری می‌شوید که از نظر بصری جلوه مناسبی ندارند، بنابراین با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توان به صورت خلاقانه کنج‌ها، گوشه‌ها و فضاهای غیرقابل استفاده خانه را به راحتی پر کرد. در ادامه راهکارهایی بدین منظور ارائه خواهیم داد.

 

پر کردن کنج دیوار با مبل اِل شکل
در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از راهکارها برای پوشش کنج دیوار اتاق نشیمن استفاده از مبل‌های اِل شکل است و این اقدام فضای پرت خانه را به محیطی گرم و راحت تبدیل می‌کند. همچنین گذاشتن یک چراغ مطالعه و یا یک آباژور متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی خالی از لطف نیست و زیبایی این فضا را دوچندان خواهد کرد.

 

پر کردن گوشه دیوار با شومینه
یکی دیگر از راهکارها برای پر کردن فضاهای غیرقابل استفاده خانه گذاشتن یک شومینه مطابق طراحی دکوراسیون داخلی است و البته با نورپردازی و قرار دادن قفسه کتاب و یا تعبیه یک کتابخانه کوچک، اتاق‌ را برای یک استراحت روزانه مهیا کرد.

 

قرار دادن تلویزیون در گوشه دیوار
قرار دادن تلویزیون در گوشه دیوار به عنوان فضایی غیرقابل استفاده از خانه در طراحی دکوراسیون داخلی راهکار اثربخشی است و باعث می‌شود که هنگام تماشای یک برنامه توجه همه به سمت این فضای بکر خانه معطوف شود.

 

استفاده بهینه از فضای زیر پله
در طراحی دکوراسیون داخلی، کمترین توجه به فضای زیر پله‌ها و یا دیوارهای اطراف آن می‌شود و اصولا خالی می‌ماند اما راهکارهای خلاقانه می‌توان متناسب با نیاز خانه از این فضاها استفاده کاربردی کرد. بنابراین با نصب تلویزیون به دیوار پله‌ها، یا قرار دادن میز تلویزیون و یا بوفه از این فضا می‌توانید حداکثر استفاده را کنید و این منطقه را به مرکز استراحت و سرگرمی خانواده تبدیل کنید. همچنین اگر در اتاق‌ها محیطی برای مطالعه و استراحت ندارید با یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توان از فضای خالی زیر پله‌ها با قرار دادن یک مبلمان ساده محیطی را برای انجام کارهای متفرقه و استراحت فراهم کرد.

 

استفاده مناسب از گوشه‌ اتاق‌ها
گوشه دیوارها و ستون‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هیچ نقشی ندارند، این فضاهای غیرقابل استفاده مکان مناسبی برای قرار دادن گلدان‌هایی با گل‌های طبیعی هستند که شاخ‌ و برگ‌های بلند و سبز رنگ‌ها در محیط خانه خودنمایی کنند. البته گوشه اتاق‌ها نیز می‌توانند مکان مناسبی برای نصب جالباسی، دکور‌های زاویه‌دار یا کتابخانه هستند.

 

فضاسازی داخل کابینت‌ها
فضا برای قرار دادن وسایل در آشپزخانه‌های کوچک بسیار محدود است، بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان با فضاسازی در کابینت‌ها میزان کارآیی را افزایش داد. یکی از راهکارها نصب استند به دیواره داخلی درب کابینت برای آویزان کردن وسایل کوچک و حتی بزرگ آشپرخانه است. همچنین برای راحتی کار می‌توانید یک تکه چوب را به دیواره کابینت میخ کنید و با قلاب یا میخ یک استند متناسب با سایز کابینت آشپزخانه خود بسازید.

 

ایجاد دیوار خاطره‌ها
دیوارهای پرت و غیرقابل استفاده در تکمیل طراحی دکوراسیون داخلی خانه نقش کاربردی دارند، یکی از موارد آن نصب تابلوها و قاب‌های عکس بر روی دیوار به منظور یادآوری لحظات خاطره‌انگیز ایام گذشته است. با این اقدام تصاویر پخش شده بر روی دیوار جلوه بصری ویژه‌ای را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند. علاوه بر عکس‌های یادگاری می‌توانید آثار هنری اعم از نقاشی و خوشنویسی را نیز مطابق علایق خود و خانواده‌ نصب کنید.

 

استفاده از فضاهای خالی آشپزخانه
با طراحی دکوراسیون داخلی خلاقانه می‌توان از گوشه‌ها و فضاهای غیرقابل استفاده در آشپزخانه بهره بیشتری برد. به طوری که قرار دادن یک میز آشپزخانه کوچک و یا نیمکت اِل شکل در گوشه‌ای از آشپزخانه می‌تواند فضایی برای صرف وعده‌های غذایی داخل آشپزخانه را فراهم کند. همچنین می‌توانید با نصب قفسه و شلف در آشپزخانه فضایی را برای نمایش ظروف چینی، کریستال و تزئینی‌ خود آماده کنید.

 

استفاده از فضاهای پرت اتاق‌خواب
برای اینکه در طراحی دکوراسیون داخلی، اتاق‌ خواب کوچک به ظاهری جادار و وسیع تبدیل شود باید از تمام فضاهای غیرقابل استفاده آن نهایت استفاده کرد. فضاهای بالا، زیرین و کنار تخت را با قرار دادن قفسه‌های کشویی پر کردن و جا برای قرار دادن لباس‌ها و دیگر وسایل شخصی را افزایش داد. همچنین در کنج دیوار اتاق خواب با قرار دادن یک میز و صندلی می‌توان محیط کار و مطالعه کوچکی را ایجاد کرد.

 

پر کردن فضاهای خالی سرویس‌های بهداشتی
دیوارهای حمام و توالت در طراحی دکوراسیون داخلی اغلب بدون استفاده و خالی هستند، بر این اساس با نصب قفسه، شلف یا کابینت می‌توان فضایی را برای قرار دادن لوازم بهداشتی اعم از دستمال‌ کاغذی، مایع‌ لباس‌شویی، مایع دستشویی و سایر تمیزکننده‌ها درست کرد. همچنین بالای درب ورودی حمام و توالت نیز از جمله فضاهای غیرقابل استفاده خانه به شمار می‌آید که نصب یک تخته چوبی یا فلزی می‌تواند محل مناسبی برای قرار دادن لوازم بهداشتی و شخصی باشد.

 

بهره‌گیری از پلان‌های باز خانه
یکی از اقدامات خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی خانه اجرای پلان باز به جای دیوار است که البته با قرار دادن کمدهایی با قفسه‌بندی مناسب می‌توان پلان باز را به خوبی مدیریت کرد.

 

استفاده از فضای خالی پشت درب اتاق‌ها
فضای پشت درب اتاق‌ها نیز به عنوان یکی از فضاهای خالی خانه باید در طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار گیرد. بنابراین پشت درب‌ها را می‌توان با کمی خلاقیت با قفسه‌بندی محلی برای نگهداری لوازم آرایشی، سال و روسری، کفش‌ها و کمربندها و غیره درست کرد.

 

استفاده درست از تراس خانه
بسیاری از آپارتمان‌ها و خانه‌های امروزی دارای تراس یا بالکن هستند. بنابراین با استفاده بهینه‌ از فضاهای خالی خانه در تراس، آرامش بیشتری را برای اعضای خانواده فراهم کنید. اگر محله شما آرام و با کمترین رفت و آمد است، می‌توانید با قرار دادن یک صندلی راحتی به همراه میز درون تراس فضایی را برای استراحت و نوشیدن چای در هوای آزاد را فراهم کنید. همچنین استفاده از تراس برای پرورش گل و گیاه نیز می‌تواند اثر بسیار مثبتی بر روحیه شما بگذارد. یا اینکه با اضافه کردن یک کمد و قفسه از تراس به عنوان یک انباری کوچک استفاده کنید.

چرا بازسازی خانه اهمیت دارد؟

بازسازی خانه

بازسازی خانه در شرایط اقتصادی کنونی یکی از ساده‌ترین و راهکارهای داشتن یک خانه شیک و مدرن است. با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، ساخت ساختمان و خانه جدید بسیار پرهزینه است و صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین ساختمان‌هایی که عمر مفید آنها تمام شده است را می‌توان با استفاده نظر کارشناسان به صورت حرفه‌ای با حداقل هزینه‌ها بازسازی کرد و با طراحی داخلی زیبا جلوه‌ دیگری به محیط پیرامونی خانه مورد نظر داد. قبل از هر اقدامی باید هدف از بازسازی خانه را برای خود مشخص کنید که مثلا ایمن‌سازی ساختمان مدنظر است یا اینکه تغییر کاربری و یا تغییر دکوراسیون یک خانه را مدنظر دارید، بر این اساس با تکیه بر آن هدف اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها برای خانه خود کنید.

 

دلایل اهمیت بازسازی خانه
بازسازی خانه به ویژه در منازل قدیمی بعد از چندین سال سکونت یکی از ضروریات است. اما بازسازی و نوسازی خانه همواره به منظور افزایش طول عمر و افزایش کارآیی ساختمان انجام می‌شود. از آنجایی که تعمیر و بازسازی همواره با صرف هزینه‌های مالی همراه است اما رفع نواقص، مقاوم‌سازی و تعمیرات خانه سبب افزایش امنیت ساختمان می‌شود و علاوه بر آن قیمت و ارزش ملک نیز با بازسازی افزایش می‌یابد. البته تغییر بافت قدیمی و استفاده از مواد استاندارد و کاربردی در منازل قدیمی به منظور حفظ ایمنی ساکنان یک خانه در اولویت قرار دارد. تغییر ساختار ساختمان و تغییر کاربری نیز می‌تواند از دیگر دلایل بازسازی خانه باشد. از آنجایی که عمر مفید بسیاری از خانه‌ها در ایران حدود 30 سال است، باید نقاط ضعف را در ساخت ساختمان با ایده‌های جدید و به کارگیری مصالح ساختمانی با کیفیت رفع کرد. از طرفی دیگر دلایل مهم بازسازی خانه، کاهش میزان مصرف انرژی است. در این میان با بکارگیری سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، تنظیم روشنایی و غیره بنابر تکنولوژی روز، میزان مصرف انرژی استاندارد می‌شود. بنابراین بازسازی خانه علاوه بر اینکه سبب افزایش سلامت ساختمان می‌شود، با تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی و رنگ‌ دیوارها و بکارگیری تجهیزات مدرن و تغییر نمای بیرونی ساختمان بر سلامت روحی و روانی ساکنان خانه نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

 

مزایای بازسازی خانه
بازسازی خانه و آپارتمان بنابر ملاک‌های مالک مزیت‌های بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ارزش خانه از نظر قیمتی
  • بالا بردن امنیت خانه و مقاوم‌سازی
  • افزایش طول عمر مفید خانه
  • تعمیر تأسیسات خانه
  • زیباتر و بزرگتر شدن فضای داخلی خانه
  • تغییر سبک محیط خانه به سمت مدرنیته با بازسازی
  • افزایش کیفیت زندگی، میزان رضایت و آرامش روحی و روانی ساکنان خانه
  • زیباسازی شهر با بازسازی خانه‌های قدیمی و فرسوده
  • بهبود فضای داخلی خانه طبق نیازمندی‌ها

توجه به این نکته ضروری است که، بازسازی خانه‌ با توجه به نیاز مشتری در بخش‌های مختلف از جمله اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، پذیرایی و نمای بیرونی ساختمان انجام می‌شود.

 

مراحل بازسازی خانه
در مرحل نخست، لیست کاملی از نیازها و تغییرات مدنظر خود و مبلغ پیش‌بینی شده تهیه کنید. البته بعد از تایید طرح تعمیرات و بازسازی خانه در صورت نیاز باید نسبت به دریافت مجوز از شهرداری منطقه محل سکونت خود اقدام کنید تا در حین انجام عملیات بازسازی گرفتار محدودیت‌های قانونی نشوید. لازم است که بدانید، بازسازی خانه در دو مرحله زیرساختی (تغییر سازه‌ها) و دکوراسیون داخلی (تغییر تزیینات ساختمانی) انجام می‌پذیرد. بازسازی زیرساخت‌های ساختمان به بررسی وضعیت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تأسیسات ساختمانی و اتصالات لوله‌کشی آب و گاز و برق مربوط می‌شود که در صورت فرسودگی مورد تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرد که این اقدام را نیز باید به اهل فن آن واگذار کرد. بازسازی خانه از نظر دکوراسیون داخلی نیز به زیباسازی طراحی داخلی خانه مربوط می‌شود که می‌توان با نورپردازی و حذف نقاط غیرقابل استفاده و فضاسازی جدید، محیطی دلنشین را در محیط داخلی خانه ایجاد کرد. علاوه بر این در این نوع بازسازی، تغییر و تعویض تزئیناتی همچون کفپوش‌ها، رنگ دیوارها، سرویس بهداشتی و روشویی، طراحی آشپزخانه و کابینت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. البته قبل از هر اقدامی باید یک نقشه کلی براساس نیازمندی‌ها جهت بازسازی خانه ترسیم کرد و براساس میزان هزینه و بودجه تعریف شده نسبت به بازسازی اقدام کرد. به طور کلی برای بازسازی خانه به صورت اصولی و مناسب با بهره‌گیری از تمام تکنیک‌های روز بهتر است از گروه‌های متخصص و طراحان معتبر و حرفه‌ای در امر بازسازی استفاده کنید.

 

اولویت‌‌ها در بازسازی خانه     
قبل از شروع به بازسازی خانه باید نیازسنجی از تغییرات و تعمیرات موارد لازم انجام شود و طبق نظر کارشناسان مربوطه مشخص شود که کفپوش‌ها، دیوارها، کاشی و سرامیک‌ها و حتی لوله‌کشی‌ها و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند یا خیر. به منظور تغییر دکور و طراحی داخلی خانه باید از یک متخصص دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا در مورد بازسازی یا تخریب داخلی ساختمان طبق نظر شما ایده بدهد و طبق بودجه تعریف شده تغییرات را اعمال کند. یکی از مهمترین اولویت‌های در بازسازی خانه از جمله خانه‌های قدیمی، اجرای عایق‌بندی صوتی و حرارتی است و در مرحله بعدی نوسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی قرار دارند و همچنین رفع فرسودگی تاسیسات برق و بررسی سیم‌کشی‌های ساختمان نیز بسیار مهم است.

پس به طور کلی، بازسازی خانه باید طبق اولویت‌بندی انجام شود که مراحل آن به شرح زیر است:

  • توجه به نیازهای اهالی و ساکنان خانه در بازسازی
  • طراحی نقشه جدید از طرح خانه بعد از بازسازی
  • خرید مصالح ساختمانی مورد نیاز
  • بازسازی فضای داخلی خانه اعم از آشپرخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی، اتاق‌ها و راهروها
  • بازسازی نمای خارجی خانه
  • بازسازی حیاط خلوت و یا محوطه بیرونی خانه
  • بازسازی پارکینگ و انباری

 

برآورد هزینه بازسازی خانه
بازسازی خانه و انجام تعمیرات با تحمیل هزینه‌هایی همراه است و هر چه عمر ساختمان بیشتر باشد میزان هزینه‌ها به دلیل فرسودگی بیشتر می‌شود. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که، برای بازسازی داخلی خانه باید فصل مناسبی از سال را انتخاب کنید که مصالح ساختمانی با کیفیت را قیمت ارزان‌تری خریداری کنید و شرایط آب و هوایی اجازه تعمیرات را بدهد. در این میان، برای برآورد هزینه بازسازی خانه یک لیست از اقدامات و تغییراتی که لازم است، اعمال شود را تهیه کنید و طبق آن هزینه‌ها را بسنجید. در لیست هزینه‌های بازسازی باید علاوه بر هزینه مصالح ساختمانی، هزینه تغییر دکوراسیون داخلی و هزینه تعمیر تأسیسات ساختمانی باید هزینه پیمانکار و کارگران نیز مدنظر قرار دهید. بر این اساس با تعیین رقم تقریبی نزدیک به واقعیت، براساس ضرورت‌ها و اولویت‌بندی نسبت به بازسازی خانه براساس بودجه مورد نظر خود اقدام کنید. بنابراین بازسازی خانه به دلیل اینکه سبب افزایش طول عمر بنا و بهبود فضای داخلی و خارجی ساختمان می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه هزینه بازسازی و نوسازی یک خانه از هزینه تخریب و ساخت دوباره آن کمتر است، بسیار مقرون به صرفه است و تنها این اقدام را باید به متخصصان این امر واگذار کرد.

طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

بازسازی خانه کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان آپارتمان‌های کوچک به دلیل کمبود فضا و عدم انعطاف‌پذیری بسیار سخت است اما با بکارگیری ایده‌ها و روش‌های زیادی می‌توان فضای کوچک منزل را به صورت اصولی و شیک طراحی کرد و دکوراسیون مدرنی را به نمایش گذاشت. پس با رعایت نکات مهم در طراحی دکوراسیون می‌توان با نظم بخشیدن به محیط زندگی، فضا را بزرگتر از واقعیت نشان داد. بنابراین اگر شما هم قصد طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

نحوه طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک
افرادی که در آپارتمان‌های کوچک ساکن هستند، هنگام طراحی دکوراسیون داخلی فضا را برای خود محدود می‌دانند و از بسیاری ایده‌آل‌های خود که مطابق میل آنهاست، صرف ‌نظر می‌کنند. در حالی که با خلاقیت و بهره‌گیری از تجهیزات و وسایل مدرن می‌توانید دکوراسیون خارق‌العاده و منحصر به فردی را برای آپارتمان کوچک خود طراحی کنید و لذت زندگی در یک فضای دلباز با دکوراسیون بدون نقص را تجربه کنید. بهتر است که بدانید، در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌های‌ کوچک نباید از مبلمان، پرده، کفپوش و فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های متنوع در فضای سالن پذیرایی و اتاق‌نشیمن استفاده کنید بلکه ترکیب رنگ‌ها باید محدود بین دو تا سه رنگ باشد. همچنین هر چه رنگ‌های روشن‌تری از جمله سفید و کرم که منعکس کننده نور هستند، در کوراسیون آپارتمان‌های کوچک استفاده کنید فضا بزرگتر جلوه می‌کند. بنابراین استفاده رنگ‌های تیره در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک ممنوع است. از طرفی دیگر در طراحی و دیزاین داخلی آپارتمان کوچک، روی دیوارهای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه و غیره قفسه‌ها یا شلف‌های را نصب کنید تا برای جانمایی وسایل تزیینی و ضروری از آنها استفاده کنید.

 

بهترین ایده‌ها برای تغییر دکوراسیون آپارتمان کوچک
شرایط اقتصادی امروزی سبب ترویج سبک زندگی آپارتمان‌نشینی شده است و اغلب مردم مجبور به سکونت در آپارتمان‌های کوچک هستند، بنابراین باید با بکارگیری ایده‌های جذاب و کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی را انتخاب و اجرا کرد تا خانه‌های کوچک از حالت دلگیری و نامنظمی خارج شوند و با چیدمان درست وسایل محیط آرام‌بخشی را برای زندگی ایجاد کرد.

 

نورپردازی فضاها در آپارتمان کوچک

آپارتمان‌هایی با فضاهای کوچک به دلیل داشتن پنجره‌های کوچک یا عدم نور کافی اصولا تاریک جلوه می‌کنند بنابراین برای جبران کمبود نور طبیعی می‌توان چند منبع نور مصنوعی را در اتاق‌ها، آشپزخانه و پذیرایی تعبیه کرد. البته در استفاده از نور در منزل باید دقت زیادی کرد، چرا که روشن بودن بیش از اندازه محیط نیز احساس آرامش را کاهش می‌دهد. همچنین برای برخورداری از نور طبیعی، در فضاهای دنج خانه از چراغ‌های رومیزی برای ایجاد روشنایی استفاده کنید. البته نصب آینه در فضاهای خالی می‌تواند در انعکاس نور در اتاق‌ها و بزرگنمایی فضا کمک کند. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که نورپردازی به هیچ عنوان از کف خانه انجام نشود بلکه به جای آن روشنایی از سقف را جایگزین کنید تا تأثیر منفی بر طراحی دکوراسیون داخلی نداشته باشد.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اتاق خواب یکی از مهمترین بخش‌های خانه است که باید از قرار دادن وسایل اضافی در فضای آن به خصوص در آپارتمان‌های با متراژ کم خودداری کرد. به منظور استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی تخت‌ خواب‌های تاشو و یا تخت خواب مبلمان‌شو و کم جا به کار گرفته شود تا در طول روز فضای اتاق با تخت خواب اشغال نشود. همچنین برای نظم بخشی به اتاق سعی کنید کمدها و دراور و قفسه کتاب را در گوشه و کنج‌های اتاق قرار دهید

 

چیدمان سالن پذیرایی کوچک

در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک، رنگ و طرح مبلمان تاثیر بسیار زیادی دارد، بنابراین بهترین طرح انتخاب مبل‌های گِرد و اِل شکل است که فضای کمی از منزل شما را اشغال می‌کنند و فقط باید با ظرافت خاصی در فضای سالن پذیرایی گنجانده شوند. همچنین در فضای آپارتمان کوچک، وسایل از جمله مبلمان، تلویزیون و غیره باید به صورت هوشمندانه در سالن پذیرایی چیده شوند. در این میان نصب تلویزیون بر روی دیوار بسیار مناسب است. در بحث انتخاب پرده‌ها نیز به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب پرده‌های طرح‌دار عمودی و بلند، حتما رنگ روشن داشته باشند چرا که تاثیر بسیار خوبی بر بزرگتر دیده شدن محیط خواهند داشت.

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

آشپزخانه به عنوان یکی از ارکان اصلی خانه در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود که باید به صورت کاربردی کابینت‌ها و دیگر وسایل را در یک مکان کوچک جای داد. بهترین ایده برای آشپزخانه یک آپارتمان کوچک استفاده از کابینت‌هایی با قفسه‌های متعدد است تا بتوان وسایل بیشتری در آنها جای داد. همچنین برای طرح کاشی و سرامیک و دیگر دیزاین‌های داخلی نیز باید رنگ‌های روشن را انتخاب کرد و برای افزایش میزان روشنایی نیز نورپردازی مناسبی را به کار گرفت.

 

انتخاب رنگ در آپارتمان کوچک

رنگ‌ها یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند که علاوه بر تاثیرات روانشناسی باید متناسب با ابعاد محیط و فضای خانه انتخاب شوند. از طرفی دیگر، برخلاف دیدگاه برخی که علاقمند به استفاده از رنگ‌های گرم هستند، بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک برای بزرگ نشان شدن محیط از رنگ‌های سرد، خنثی و روشن استفاده کرد.

 

طراحی پلان باز در آپارتمان کوچک

یکی از ایده‌های خلاقانه در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌های کوچک نصب شلف روی دیوارها برای قرار دادن عکس‌ها و سایر وسایل تزیینی است. البته دقت داشته باشید که شلف‌ها را به صورت عمودی نصب کنید تا دیوارها بلندتر به نظر برسند. همچنین استفاده از پلان باز در طراحی خانه‌های کوچک نیز بسیار مرسوم است به طوری که با حذف دیوار از پلان باز در بین آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده می‌شود و با قرار دادن مبلمان و یا میز غذاخوری، فضای اتاق نشیمن را از آشپزخانه جدا می‌کنند.

 

طراحی راه پله در آپارتمان کوچک

استفاده از راه پله‌های گرد یکی از ایده‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی در آپارتمان کوچک است چرا که نسبت به دیگر راه‌ پله‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کند و از نظر بصری نیز جلوه بیشتری دارد. از طرفی دگر فضای خالی زیر راه پله نیز می‌توان به یک اتاق کار کوچک تبدیل کرد و یا اینکه با قفسه‌بندی مناسب یک کتابخانه نقلی و شیک را در فضای پرت و زیرین راه پله ایجاد کرد.

10 مزیت داشتن روف گاردن

طراحی روف گاردن

روف گاردن یا بام سبز در موقعیتی که زندگی آپارتمان‌نشینی گسترش یافته است یکی از بهترین ایده‌ها برای بهره‌مندی از فضای سبز در نزدیکترین محیط زندگی و در بالاترین قسمت ساختمان یعنی پشت‌بام، لابی و یا پاسیوها است تا در این فضای بکر و دلنشین در کنار گل و گلدان‌های رنگارنگ ساعات خوشی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید. اگر شما هم قصد طراحی یک روف گاردن زیبا در فضای آزاد و خالی بخشی از ساختمان خود را دارید، بهتر است قبل از آن درباره مزایای اجرای این طرح اطلاعاتی کسب کنید تا در انجام آن مصمم‌تر شوید، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

ضرورت‌ طراحی روف گاردن
​این روزها به دلیل تراکم فضاهای شهری و حذف حیاط و عدم دسترسی تمام ساکنان یک ساختمان به پشت بام، موضوع طراحی فضای سبز در غالب روف گاردن بسیار رایج شده است تا علاوه بر ایجاد یک جلوه بصری زیبا، محیطی گرم و دلنشین برای گذراندن اوقات فراغت در باغی کوچک را فراهم آورند. در گذشته پشت بام تنها فضایی برای نصب کولر، آنتن و خشک کردن لباس و قرارگیری دیگر وسایل اضافی بود اما با تغییر سبک زندگی، کاربری جدید برای این فضا تعریف شده است و با طراحی یک باغ سرسبز به صورت خصوصی می‌توان رنگ جدیدی به محیط زندگی داد.

در این میان برای طراحی روف گاردن لازم است که بدانید، با تیکه بر دانش متخصصان این امر و مشاوره طراحان حرفه‌ای می‌توانید با بکارگیری این تکنولوژی مدرن در سطحی بالاتر از سطح خاک زمین و در یک محیط مصنوعی به کاشت گل و گیاه بپردازید و با نورپردازی و قرار دادن میز و صندلی‌های نشیمن در کنار استخر، محیطی جذاب را فراهم بسازید. بنابراین با ایجاد روف گاردن، طبیعت را به محیط زندگی خود می‌آورید و محیطی آرامش بخش و دلنشین را برای خانواده خود فراهم می‌کنید.

 

مزایای داشتن روف گاردن
روف گاردن علاوه بر ایجاد یک محیط آرامش ‌بخش به دلیل سازگاری با محیط زیست این روزها مورد توجه بسیاری از ساکنین شهرهای شلوغ که با آلودگی هوا درگیر هستند و فرصت حضور در تفرجگاه‌ها، پارک‌‌ها و محیط‌های طبیعی را ندارند، قرار گرفته است. در ادامه بهتر است با 10 مزیت داشتن روف گاردن آشنا شوید.

 

افزایش ارزش ملک

داشتن روف گاردن بر روی بام هر ساختمانی یک مزیت مهم به شمار می‌آید که سبب افزایش ارزش ملک می‌شود. بنابراین هر چه تجهیزات به کار رفته در روف گاردن از جمله آلاچیق، سایبان،  مبلمان فضای باز، نرده چوبی، نورپردازی، کفپوش و تنوع گیاهی بیشتر و با کیفیت‌تر باشد بر ارزش ملک به همان نسبت تأثیر بیشتری می‌گذارد.

 

کاهش آلودگی هوا

یکی از مهمترین مزایای داشتن روف گاردن بر روی سقف ساختمان محل سکونت و یا کار، کاهش آلودگی هوا، پاکسازی هوای اطراف و کاهش آلاینده‌ها می‌شود. به عبارتی دیگر رشد گیاهان و درختان در روف گاردن سبب می‌شود که دی اکسید کربن موجود در هوا کاهش یافته و در فرآیند فتوسنتز، اکسیژن بیشتری در محیط آزاد و هوا به خوبی تصفیه شود. بنابراین روف گاردن برای افرادی که مشکلات قلبی و تنفسی دارند و به سبب آلودگی هوا نمی‌توانند محیط‌های بیرونی همچون پارک‌ها حضور یابند، بهترین گزینه برای دوری از هوای آلوده زندگی شهری است.

 

مدیریت و بهره‌برداری از آب باران

یکی دیگر از مزایای روف گاردن مدیریت بارندگی و آب‌های جاری ناشی از آن است. هنگامی که آب حاصل از بارندگی توسط پوشش درختان و گیاهان جذب می‌شود و سپس از طریق خاک گیاهان فیلتر و تبخیر می‌شود، علاوه بر اینکه از هدف رفت این آب‌ها جلوگیری می‌کند، این آب‌های جاری از طریق پوشش گیاهی با کمترین آلاینده‌های مضر به آب‌های زیرزمینی منتقل می‌شود و آب کمتری به سیستم جمع‌آوری فاضلاب انتقال می‌یابد.

 

عایق گرما و سرما

یکی دیگر از مزایای روف گاردن این است که به عنوان یک عایق گرما و سرما عمل می‌کند و سبب کاهش جذب حرارت ساختمان، کنترل دما و کاهش مصرف انرژی عمل می‌کند. بنابراین از امتیازات مهم روف گاردن این است که در فصل سرما باعث می‌شود به سیستم گرمایشی کمتری نیاز پیدا کنید و همچنین در فصل گرم سال نیز استفاده از سیستم سرمایشی به حداقل ممکن می‌رسد. از طرفی دیگر روف گاردن سبب کاهش دمای بام ساختمان می‌شود و این عمل به خنک شدن ساختمان و محیط شهری اطراف آن کمک ویژه‌ای می‌کند.

 

مدیریت مصرف برق

یکی از مهمترین مزایای داشتن روف گاردن استفاده از امکان انرژی خورشیدی و تولید برق است که در مدیریت مصرف انرژی بسیار اثربخش است. البته با نورپردازی هوشمند با استفاده از منبع تغذیه انرژی خورشیدی نیز می‌توان بخشی از برق مورد نیاز ساختمان را به صورت رایگان تأمین کرد.

 

افزایش طول عمر سقف ساختمان

یکی دیگر از مزایای داشتن روف گاردن، افزایش طول عمر پشت بام است. به طوری که اجرای روف گاردن، عمر تقریبی بام ساختمان را به میزان دو تا سه برابر حالت عادی افزایش می‌دهد. بنابراین روف گاردن، سقف ساختمان را در برابر عوارض مخرب ناشی از تابش مستقیم اشعه و نور خورشید، باد، باران و برف محافظت می‌کند.

 

عایق صوتی

روف گاردن به عنوان یک عایق صوتی عمل می‌کند به طوری که خاک و پوشش گیاهانی که در پشت بام به صورت اصولی کاشته می‌شوند، مانع انتقال صداهای مزاحم به داخل ساختمان می‌شوند. پس بهتر است در مناطق شلوغ و پر سر و صدای شهرها از روف گاردن استفاده شود.

 

تهیه مواد غذایی ارگانیک

از روف گاردن می‌توان به عنوان یک باغچه کوچک خانگی و یا گلخانه بهره برد و افراد بازنشسته و کسانی که فراغت بیشتری در طول روز دارند، می‌توانند در محیط باز و سرسبز روف گاردن به کشاورزی مشغول شوند و با کاشت گیاهان مختلف و سازگار با محیط به تولید مواد غذایی ارگانیک بپردازند و در خرید مواد غذایی صرفه‌جویی کنند.

 

کاهش هزینه‌های ساختمان

روف گاردن یکی از روش‌های صرفه جویی در هزینه‌های ساختمانی به شمار می‌آید و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. به طوری که کاشت گل و گیاه بر روی پشت بام به عنوان یک عایق، دمای داخل ساختمان را کنترل می‌کند و سبب صرفه‌جویی در کاهش هزینه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شود. از طرفی دیگر هزینه‌های فاضلاب نیز کاهش می‌یابد.

 

ایجاد فضای تفریحی در ساختمان

اجرای روف گاردن برای فرار از هرج و مرج‌ و شلوغی شهرها یک مکان تفریحی و جذاب با آب‌‌و‌هوای دلپذیر برای اکثر افراد ساختمان محسوب می‌شود. بنابراین روف گاردن این امکان را فراهم می‎کند که در یک فضای اختصاصی و کاملا خصوصی در کنار دوستان و خانواده خود یک دورهمی لذتبخش را تجربه کنید و زیر تابش نور خورشید و وزش نسیم‌های ملایم، ساعاتی را به آرامش و استراحت در پشت بام سبز خود بپردازید.

شستشوی نما با واتر جت

شستشوی نما

شستشوی نما ساختمان و مکان‌ها اداری باعث می‌شود ساختمان همیشه سالم و تمیز به نظر برسد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه باید این‌کار را انجام دهید؟ احتمالاً بارها برای شما هم پیش آمده است که لکه‌ها و سیاهی روی سطح نمای ساختمان یا لوله‌های روکار اعصاب‌تان را بهم ریخته باشد و هرکاری می‌کنید به راحتی پاک نشوند. اما چاره چیست باید به همان صورت آن‌ها را رها کنیم و نمایی کثیف داشته باشیم؟ راهکار چیست؟ یکی از راهکارهای مفید و بسیار آسان جهت شستشوی نما، استفاده از واترجت پرفشار است.

 

چرا واترجت؟
شاید برای شما هم سوال باشد که خوب چرا واترجت؟ براساس پژوهش‌های اخیر، شستشوی نما با واترجت بسیار مهم است. هنگامی که ساختمان مسکونی یا اداری شما دارای نمای زشتی باشد تاثیر بدی برروی خود نما و روحیه افرادی که در آن ساختمان زندگی می‌کنند می‌گذارد. همچنین در برخی شرایط ساختمان شما قدیمی به چشم می‌آید که در این صورت برروی قیمت آن نیز تاثیرگذار است. اگر شما دارای ساختمانی هستید که روی آن برخی از کثیفی‌ها بسیار قدیمی‌اند و برخی جاها دچار زنگ‌زدگی شده، خیال‌تان راحت با استفاده از واترجت همه آن‌ها هنگام شستشوی نما به خوبی پاک خواهند شد. پس تا به اینجا می‌توان نتیجه گرفت، واترجت جهت نماشویی یک روش بسیار بهینه و کارا است که تقریباً هیچ روش دیگری کارایی آن را ندارد. از این رو واترجت پرفشار در پاک  کردن سطح صنعتی نیز بسیار کمک می‌کند. همچنین در مکان‌هایی مانند پالایشگاه‌ها و پایانه‌ها و محل‌های شهری نیز استفاده از این ابزار بسیار راحت خواهد بود.

 

فواید شستشوی نما با واترجت
شستشوی نما چه مزیت‌هایی دارد؟ آیا لازم است وقت و انرژی خود را هر از گداری به شستشوی نما اختصاص دهیم یا خیر؟ جهت پاسخ این سوال با ادامه این مقاله همراه ما باشید. هنگامی که شما با واترجت پرفشار اقدام به شستشوی نما می‌کنید لازم نیست نگران گرد و خاک باشید چرا که یکی از فواید این دستگاه ایجاد نکردن گرد و غبار هنگام تمیزکردن شن و ماسه و مواردی از این دسته است. هنگامی که شما از واترجت جهت شستشو استفاده می‌کنید آلاینده‌ها در محیط پخش نخواهند شد. به همین دلیل است که کارگرانی که از این دستگاه جهت شستشوی نما و در صنعت استفاده می‌کنند، کمتر در معرض بیماری ریوی قرار می‌گیرند. همچنین هنگامی که از واترجت با فشار بالا در صنعت استفاده می‌شود، محیط از مواد سمی و آلاینده‌هایی که توسط هوا حمل می‌شود تا حدودی عاری می‌شود.

از دیگر مزیت‌های شستشوی نما با واترجت پرفشار عبارت است از:

  • بالابردن کیفیت شستشوی نما
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • کاهش مواد شوینده در هنگام شستشوی نما
  • قابلیت تنظیم فشار متناسب با نوع نما و کاربرد آن
  • راندمان بالا
  • امکان استفاده از آب گرم جهت بالا بردن کیفیت بیشتر دستگاه

 

انواع نماشویی با واترجت پرفشار
واترجت‌های پرفشار دارای انواع مختلفی هستند که شما براساس نوع کارآیی آن‌ها و نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این واترجت‌‌ها مانند واترجت آب گرم، کیفیت شستشو را بالا می‌برد. انواع این دستگاه عبارتست از:

  • شستشوی نما با واترجت پرفشار آب سرد
  • نماشویی با واترجت آب گرم
  • شستن با واترجت برقی
  • شستشوی نما با واترجت موتور بنزینی
  • نماشویی با واترجت ثابت مرکزی

 

موارد استفاده از واترجت برای شستشوی نما
واترجت با فشار بالا یک روش مناسب برای شستشو است که تمامی کثیفی‌ها، کپک قارچی، روغن و… را از روی سطوح از بین می‌برد. هنگامی که شما از این دستگاه جهت شستشوی نما استفاده می‌کنید گویی جلوه‌ای تازه به سطوح و نمای ساختمان خود می‌دهید. از واترجت می‌توان در بخش‌های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید با سیستم دسترسی با طناب یا کار در ارتفاع به بالاترین نقطه ساختمان مسکونی و یا تجاری خود بروید و نمای آن را از بالا تا پایین با واترجت بشویید. همچنین از این دستگاه جهت شستشوی مخازن صنعتی نیز می‌توانید استفاده کنید. شستشوی نما با کمک واترجت باعث می‌شود با سرعت تمامی آلاینده‌ها از بین بروند.

علاوه بر شستشوی نما واترجت‌ها در موارد دیگر هم استفاده می‌شوند که عبارتند از:

  1. شستن سنگفرش‌های خیابان یا حتی پارکینگ و حیاط ساختمان
  2. تمیز کردن و شستن کف گاراژها
  3. شستن سقف و پنجره‌های ساختمان
  4. هنگامی در قسمتی از ساختمان رنگ پوسته پوسته شده باشد می‌توانید با استفاده از واترجت رنگ را از روکش آن جدا کنید.

 

اهمیت استفاده از واترجت پر فشار در صنعت
هنگامی که شما از یک واتر جت پرفشار جهت شستشوی نما استفاده می‌کنید به این منظور است که آب را برروی سطح با فشار بسیار زیاد اسپری می‌کنید. فشار زیاد واترجت در شستشوی نما باعث می‌شود آب با فشار مواد یا آلاینده‌هایی را که به سطح چسبیده پاک کند. در حقیقت پاک‌کنندگی واتر جت به شدت بالا، سریع و متفاوت است. احتمالاً بارها در کوچه پس کوچه‌های شهر با نماهای بسیار کثیف روبرو شده‌اید. برروی برخی از این دیوارها آدامس چسبانده‌اند که نمای ساختمان را به شدت زشت کرده، جهت شستشوی نما در چنین شرایطی واترجت به شما کمک خواهد کرد. در صورت نبود این دستگاه شما برای شستشوی نما که با این ضایعات کثیف شده‌اند مجبور هستید ساعت‌ها وقت بگذارید و از مقدار زیادی آب استفاده کنید. از این رو واترجت‌ها در صنعت بسیار مقرون به صرفه هستند. این دستگاه را در بسیار از کشورها دوستدار طبیعت می‌نامند، چرا که آن‌ها کربن کمی از خود تولید می‌کنند.
از این دستگاه برای شستشوی نما ساختمان‌ها نوساز نیز استفاده می‌شود. شاید از خود بپرسید،  این ساختمان‌ها که نوساز هستند و نیازی به شستشوی نما ندارند؟ یکی از کاربردهای دیگر واترجت در صنعت شستن نما بعد از ساخت و ساز است. تصور کنید هنگام ساخت و ساز موادی ناخواسته برروی دیوارها ریخته باشد. در این صورت برای شستشوی نما و پاک کردن این مواد می‌توانید به راحتی از واترجت‌ها بهره ببرید. همچنین در پروژه‌هایی که دفعات زیادی نیاز به ساییدن سطوح وجود دارد می‌توانید از واترجت استفاده کنید. چرا که این روش به نسبت سایر روش‌ها کم هزینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

 

نکات استفاده از واترجت
خوب با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد با مزیت‌های بی‌شمار و کارایی واترجت‌ها به خوبی آشنا شدید اما آیا همیشه استفاده از این دستگاه دارای مزیت است؟ در برخی شرایط ممکن است واترجت اثری مخرب داشته باشد. هنگامی که افراد بدون آگاهی از نحوه کار با واترجت شروع به شستشوی نما بکنند ممکن است این دستگاه به سطح آسیب بزند و آن را خراب کند. در نتیجه سطح آسیب دیده از ساختمان فرسوده‌تر خواهد شد و در برخی شرایط ممکن است عواقب بدی را به دنبال داشته باشد. یکی از اشتباهات رایجی افراد در شستشوی نما با واترجت پرفشار انجام می‌دهد، استفاده از مواد تمیزکننده است. این مواد به نمای ساختمان آسیب می‌رسانند. پس فراموش نکنید که اگر از واترجت به درستی استفاده نکنید، چه در صنعت و چه در شستشوی نمای ساختمان می‌تواند آسیب برساند. اما اگر با نحوه کار با آن به خوبی آشنا باشید می‌توانید بیشترین بهره را از آن ببرید. چرا که این دستگاه مزیت‌هایش بسیار زیاد بوده و مقرون به صرفه است.

 

جمع‌بندی
همانگونه که در این مقاله بیان کردیم، شستشوی نما بسیار حائز اهمیت است. چرا که برروی روحیه افراد حاضر در ساختمان تاثیرگذار است. یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید از آن جهت نماشویی استفاده کنید، واترجت‌های پرفشار هستند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مزیت این دستگاه و نکات مهمی که باید درباره آن بدانید آَشنا کنیم.

پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مراحل مهم طراحی دکوراسیون داخلی، پارتیشن بندی فضاهاست. در یک محوطه با هر مساحتی، لازم است که بنا بر کاربری‌های متفاوت، فضا به قسمت‌های مختلفی تقسیم شود. ضرورت پارتیشن بندی به‌خصوص در فضاهای بزرگ، اداری و با کاربری‌های متفاوت بیشتر احساس می‌شود. در این مقاله، ابتدا به تعریف پارتیشن بندی می‌پردازیم. سپس مزایای آن را موردبررسی قرار داده و انواع روش‌های پارتیشن بندی را شرح می‌دهیم. اگر قصد پارتیشن بندی خانه یا محیط اداری خود را دارید، این مقاله می‌تواند در تصمیم‌گیری درست و به‌صرفه در طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک کند.

 

پارتیشن بندی چیست؟
پارتیشن بندی به تقسیم فضاهای داخلی یک محیط داخلی گفته می‌شود؛ به‌نحوی‌که بتوان فضا را جنبه‌های مختلف زیر متمایز کرد.

 

کاربری فضا
پارتیشن بندی می‌تواند، مشخص کند که کاربری یک فضا با محیط کناری‌ اش چه تفاوتی می‌کند. به‌طور مثال، کانتر آشپزخانه نشان‌دهنده تغییر کاربری فضای هال و پذیرایی به فضای آشپزخانه است. این تغییر کاربری ازنظر بصری نیز تنوع ایجاد می‌کند. مثلا، می‌توان فضای مربوط به گلدان‌ها را با پارتیشن بندی مناسب از نشیمن، جداسازی کرد.

 

حریم خصوصی
پارتیشن بندی، ازنظر ایجاد فضاهایی با حریم خصوصی بیشتر نیز اهمیت دارد. این ویژگی، به‌خصوص در ادارات اهمیت پیدا می‌کند. مثلاً، به هر فرد با استفاده از پارتیشن­ های مناسب فضایی اختصاص داده می­شود که بتواند به انجام وظایف روزانه‌ اش، بدون مزاحمت دیگران بپردازد.

 

فواید پارتیشن بندی
پارتیشن بندی مزایای فراوانی دارد. این مزایا همگی تحت دو هدف اصلی پارتیشن بندی که در بخش قبل گفته شد، قرار می‌گیرند. در اینجا به مزایای اصلی پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی، اشاره می‌کنیم.

خلق اتاق های متعدد بدون نیاز به دیوارهای واقعی
بسیاری از خانه‌ های امروز یک یا دو اتاق خوابه هستند؛ بنابراین فضایی لازم برای بسیاری از فعالیت‌ها در آن‌ها کمتر پیدا می‌شود. با پارتیشن بندی می‌توان، اتاق تلویزیون ایجاد کرد یا فضایی را به آویزان کردن و تعویض لباس اختصاص داد. می‌توان جایی هم برای مطالعه، نگهداری از گل‌ها یا بازی بچه‌ها در نظر گرفت. از طرف دیگر، خانه‌های بزرگ هم با مشکل یکنواختی فضا مواجه هستند. در این خانه‌ها می‌توان، فضای نشیمن را از پذیرایی به‌راحتی جدا کرد. می‌توان فضایی‌هایی را هم به گپ و گفت‌های دونفره یا تمرین موسیقی اختصاص داد.

 

ایجاد حریم خصوصی و عایق صوتی
در ادارات لازم است که افراد فضایی برای تمرکز بر کار خودشان داشته باشند. با پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها می‌توان از سروصدای محیط در امان بود. علاوه بر این، این فضا حریم خصوصی کارمندان یا افرادی که با هم زندگی می‌کنند را بیشتر می‌کند.

 

قیمت ارزان، وزن سبک و سهولت در اجرا
پارتیشن بندی می‌تواند به شکل ارزانی اجرا شود. البته در انواع دیوارهای کاذب آجری یا بتنی قطعاً هزینه‌ها افزایش می‌یابد. مزیت دیگر، وزن سبک بیشتر دیوارهای پارتیشنی است که کار نصب و جابجایی آن‌ها را آسان می‌کند.

 

اشغال کم فضا
دیوارها و سازه‌های پارتیشنی ضخامت کمی دارند؛ بنابراین فضای بسیار کمتری نسبت به دیوارهای باربر، اشغال می‌کنند.

 

ایجاد تنوع بصری و کاربری به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو
از خود پارتیشن‌ها می‌توان به‌عنوان عناصر دکوراتیو استفاده کرد. می‌توان به آن‌ها قاب عکس آویزان کرد یا در برخی از انواع آن‌ها ظروف و عناصر دکوراتیو دیگری قرار داد.

 

تنوع در مصالح و شکل
تنوع بسیار بالای انواع روش‌های پارتیشن بندی، خود به کمک طراحی دکوراسیون داخلی خواهد آمد. پارتیشن‌ها از انواع پرده‌ای گرفته تا دیوارهای کاذب، بافت دکوراسیون داخلی را تنوع می‌دهند. می‌توانید، به‌راحتی، با توجه به وسایل و رنگ‌های به‌کاررفته شده در خانه خود، نوع پارتیشن لازم را هم انتخاب کنید.

 

هفت روش مختلف برای پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی
پس از ایجاد نقشه پارتیشن بندی فضای موردنظر خود، نوبت به انتخاب متریال لازم برای استفاده به‌عنوان پارتیشن می‌رسد. این متریال می‌تواند با توجه به انتظار شما از اجرای پارتیشن بندی، متفاوت باشد. در اینجا هفت نوع پارتیشن مختلف را بررسی می‌کنیم و کاربرد هریک را شرح می‌دهیم.

 

صفحات پارتیشنی
با استفاده از صفحات چوبی یکدست یا دارای طرح‌های شیاردار، می‌توانید کاربری فضا را تغییر دهید. این صفحات همچنین، ترافیک رفت‌وآمد افراد را بین خود تقسیم می‌کنند. انواع شیاردار یا متخلخل آن‌ها به تقسیم نور در فضا هم کمک می‌کنند. صفحات پارتیشنی را می‌توان به شکل چرخان نیز اجرا کرد. به‌این‌ترتیب، می‌توان در صورت عدم استفاده از یکی فضاها در مدت‌زمان مشخص، آنجا را به‌طور کامل از دیگر فضاها جدا کرد. به‌جای چوب می‌توانید از صفحات فلزی یا فایبرگلاس استفاده کنید. امروزه استفاده از چوب بامبو نیز در ساخت صفحات پارتیشنی مرسوم شده است.

 

دیوار کاذب آجری
زیبایی بصری و القای حس یک فضای سنتی و گرم ویژگی اصلی این دیوارها هستند. دیوارهای آجری در برابر ضربه و آتش‌سوزی مقاوم هستند اما در مناطق زلزله‌خیز توصیه نمی‌شوند. همچنین، اجرای آن‌ها نسبت به دیگر پارتیشن‌ها زمان و هزینه بیشتر می‌برد.

 

درای وال
درای وال یا دیوار خشک، یکی از به‌روزترین روش‌های پارتیشن بندی در طراحی دکوراسیون داخلی است. درای وال دیواری است که از پوشش‌های ورقه‌ای، مانند صفحات گچی و تخته‌های الیاف سیمانی ساخته شده و با استفاده از انواع پیچ و مهره نصب می‌شود. در کشور ما، درای وال، بانام پلاستربورد نیز شناخته می‌شود.

 

پرده
یک راه کم دردسر و بدون ایجاد آلودگی در نصب پارتیشن، استفاده از پرده است. در فضاهایی که حریم خصوصی و مسئله صدا در اولویت نیست، می‌توان از انواع پرده استفاده کرد. پرده‌های بلند که تا نزدیکی زمین می‌آیند، به‌خوبی می‌توانند کاربری فضا را عوض کنند. انواع پرده‌های لووردراپه و کرکره‌ای برای فضاهای اداری مناسب هستند. در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز استفاده از پرده‌های پارچه‌ای مدرن یا سنتی توصیه می‌شود.

 

سازه‌ های شلفی
یکی از مزایای شلف این است که خود به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو عمل می‌کند. سازه‌های شلف­دار معمولاً از چوب و ام­دی­اف در کیفیت‌های مختلف ساخته می‌شوند. می‌توان درون شلف­ها گلدان و وسایل تزیینی قرار داد. استفاده از شلف به‌خصوص در فضای نشیمن خانه، گرما و صمیمیت بیشتری به آن می‌دهد. پارتیشن‌های شلفی در ایجاد فضای کوچکی برای مطالعه، نوشیدن چای یا بازی کودکان گزینه ایده­آلی هستند.

 

پارتیشن ‌های شیشه ‌ای
این پارتیشن‌ها بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی با سبک‌های مدرن به کار می‌روند. آن‌ها برای همه فضاها از ادارات گرفته تا رستوران‌ها و خانه‌های بزرگ مناسب هستند. درون این پارتیشن‌ها می‌توان پنجره‌ای نصب کرد تا ارتباط صوتی افراد بهتر میسر شود. پارتیشن شیشه‌ای امکان کنترل و نظارت را در عین جداسازی کامل فضاها فراهم می‌آورد.

 

روش‌ های متفرقه در پارتیشن بندی
سه روش اصلی دیگر در پارتیشن بندی فضا روش‌های زیر هستند.

  • کانتر. این عنصر خود به‌عنوان جداکننده فضاها در خانه‌ها، رستوران‌ها و ادارات عمل می‌کند.
  • تنوع در ارتفاع کف. سطوح را می‌توان با کمی تغییر ارتفاع، پارتیشن بندی کرد. علاوه بر این، تغییر جنس کف‌پوش نیز می‌تواند، فضاها را از هم متمایز کند.
  • مبلمان. مبلمان می‌تواند، به‌خوبی فضای نشیمن را از پذیرایی و فضای جلسات رسمی را از محل کار کارکنان تمایز دهد.

 

پارتیشن بندی در یک نگاه
در طراحی دکوراسیون داخلی، پارتیشن بندی نقش ایجاد حریم خصوصی و تفکیک فضاها با کاربری‌های متفاوت را دارد. پارتیشن بندی، روش‌های مختلف از آویزان کردن پرده تا دیوارهای موسوم به درای وال را دربرمی گیرد که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. برای انتخاب یکی از روش‌های بالا برای پارتیشن بندی فضای موردنظر خود، باید مساحت خانه، بودجه، زمان، کاربری موردنظر، سبک معماری داخلی و سلیقه خود را موردتوجه قرار دهید.

نحوه چیدمان مبلمان در خانه‌های ویلایی

طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یک منزل تاثیر مستقیم و چشمگیری در کیفیت زندگی و روحیه افراد ساکن آن و حتی افرادی دارد که گاهی مهمان آن منزل می‌شوند. طراحی دکوراسیون داخلی  ترکیبی از علم و هنر است، که موجب می‌شود اشیا، اثاثیه و … به گونه‌ایی هماهنگ و زیبا در کنار یکدیگر قرار گیرند، تا بهترین جلوه را داشته باشند و علاوه بر آن برای کاربران خود نیز فضایی را ایجاد کنند تا در آن احساس راحتی و رضایت‌مندی داشته باشند. نحوه چیدمان مبلمان، یکی از اموری است که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن پرداخته می‌شود. وقتی از نحوه چیدمان مبلمان صحبت می‌کنیم، منظور این است که چگونه مبل خود را با فضا یا دکوری‌های موجود در فضا هماهنگ کنیم تا هم در محل درستی قرار بگیرد و هم زیباتر از پیش جلوه کند. خانه یا ویلای خود را مانند یک کاغذ سفید فرض کنید، شما می‌توانید از هر گوشه کاغذ یک خط کج با رنگ‌های مختلف رسم کنید و آنقدر سر و ته این خط‌ ها را به هم وصل کنید تا یک شکل نامفهوم و البته وحشتناک به دست آید. خانه یا ویلای شما هم می‌تواند با جابه‌جا کردن اشیا و لوازم آن همانند یک نقاشی زیبا باشد یا همانند یک نقاشی ترسناک.

 

قوانین چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی
در ابتدا لازم است بگوییم، رعایت و یادگیری این قوانین شما را به یک طراح داخلی تبدیل نمی‌کند، تنها به شما کمک می‌کند تا مسیر و راه درست چیدمان مبلمان منزل یا ویلای خود را سریع‌تر پیدا کنید.

  • در قدم اول باید توجه کنید که از فضای خود چه استفاده‌ایی می‌خواهید داشته باشید، در واقع بیشتر مردم از این گونه فضاها چگونه استفاده می‌کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا نوع و حتی تعداد مبلمان مورد نیاز خود در طراحی دکوراسیون داخلی را مشخص کنید.
  • در قدم بعدی باید نقطه کانونی فضای خود را مشخص کنید و چیدمان مبلمان خود را با آن تطبیق دهید. برای مثال اگر نقطه کانونی فضای شما تلویزیون است باید مبلمان را حول محور تلویزیون و با فاصله مناسب از آن قرار دهید.
  • سعی کنید اول برای بزرگ‌‌ترین تکه مبلمان یک جای مناسب پیدا کنید. مثلا نزدیک یا روبروی نقطه کانونی سپس سایر تکه‌ها را با توجه به آن بچینید.
  • اگر فضای شما اداری و رسمی است، مثلا قصد دارید در آن کنفرانس‌های مهم و جلسات کاری تشکیل دهید باید از چیدمان متقارن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. چیدمان‌های نامتوازن و غیرمتقارن فضا را از حالت رسمی خارج می‌کند.
  • در قدم بعدی باید از چیدمان مبلمان در نزدیک ورودی پرهیز کرد و سعی کنید چیدمان مبلمان به گونه‌ایی صورت گیرد که تکه‌های آن در اطراف اتاق باشد، نه در وسط آن، زیرا این نوع چیدمان دو نشیمن کوچک را ایجاد می‌کند و فضای شما را شلوغ و غیر آراسته نشان می‌دهد.
  • بهتر است در کنار تکه‌های بزرگ مبل دکوری‌های بلند و بزرگ قرار ندهید. نکته دیگر این است که میز وسط یا جلو مبلی را به گونه‌ ایی تنظیم کنید که از همه تکه‌های مبل قابل دسترسی باشد و اگر چند تا میز جلو مبلی دارید بهتر است همه یک اندازه باشند.

 

 طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه ویلایی
اگر به تاریخ معماری غرب رجوع کنیم، خواهیم دید که خواستگاه خانه‌ های ویلایی ایتالیا است. در دوران باستان و رنسانس ثروتمندان و معماران توجه خود را به ساخت خانه‌ایی خارج از شهر و در فضای طبیعت معطوف کردند. این خانه‌ها که در حومه شهر قرار گرفتند و هدف از ساخت آن‌ها گریز از شهر و رفتن به دل طبیعت بود، اکنون با نام خانه‌های ویلایی شناخته می‌شوند. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا چند سبک دارد که می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها تغییر چشم گیری در فضای داخلی ویلای خود ایجاد کرده و هر اسباب و اثاثیه‌ ایی را در موقعیت درست خود قرار دهید. برای مثال می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود از سبک توسکانی پیروی کنید، البته اگر نور خورشید و دیدن منظره‌های طبیعت برای شما مهم است؛ در این سبک باید چیدمان مبلمان و صندلی‌ها در نزدیک پنجره‌ها باشد.

شما می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلای خود، از روش محبوب و دوست داشتنی مدرن نیز استفاده کنید. در این نوع چیدمان و طراحی از رنگ‌های سفید و روشن استفاده می‌شود. برای مثال می‌توانید مبلمان خود را رنگ کرم یا سفید انتخاب کنید و برای کوسن‌ های آن رنگ سبز یا آبی را در نظر بگیرید. یک خانه ویلایی می‌تواند باشکوه نیز باشد یعنی از یک طراحی سلطنتی و هنرمندانه سود ببرد. یک ویلا با دیوارهای بلند و سقفی وسیع به طراحی نیاز دارد، که آن را جذاب و باشکوه‌ تر جلوه دهد. برای مثال می‌توانید برای دکوراسیون آن از مبلمان سلطنتی و دکوری‌های چوبی و سنگی استفاده کنید.

 

نحوه چیدمان مبلمان در خانه‌های ویلایی
خانه‌های ویلایی مکان‌هایی هستند که در یک روز تعطیل و برای گذراندن اوقاتی خوش، پذیرای دوستان و آشنایان ما هستند. نحوه چیدمان مبلمان در خانه‌های ویلایی تا حدود زیادی به سبک ویلا و نوع کاربرد آن وابسته است. به عنوان مثال اگر به چیدمان کلاسیک علاقه دارید باید مبل‌های کلاسیک را برای ویلای خود انتخاب کنید و حتی می‌توانید در بخشی از ویلا از مبل‌های راحتی استفاده کنید.

 

چیدمان مبل در فضای بیرونی ویلا
مبلمانی که برای فضای بیرونی ویلا انتخاب می‌شوند باید از لحاظ طراحی و ساختار متفاوت از مبلمان فضای داخلی ویلا باشند. اگر محوطه بیرونی ویلا دارای تراس یا آلاچیق است، می‌توانید از مبل‌های چوبی و فلزی در آن استفاده کنید. متریال این مبل‌ها باید به گونه‌ایی باشد که در برابر تابش نور خورشید، گرما، سرما و ذرات گرد و غبار مقاومت بیشتری داشته باشند. می‌توانید مبل‌ها را به صورت گرد و در اطراف تراس ویلای خود بچینید تا از جمع‌ها و گفتگوهای خانوادگی خود لذت بیشتری ببرید.

 

چیدمان مبل راحتی در خانه‌های ویلایی
معمولا خانه‌های ویلایی دارای فضای بیشتری هستند و برای استراحت و تفریح مکان ایده‌آلی به شمار می‌روند. اگر فضای داخلی ویلای شما بزرگ است، می‌توانید چند دست مبلمان برای آن انتخاب کنید تا به خوبی بتوانید از مهمان‌های خود پذیرایی کنید. در خانه‌های ویلایی یک فضا برای جمع شدن خانواده، گفتگو و تماشای تلویزیون درنظر گرفته می‌شود، بهترین انتخاب برای این فضا، مبل راحتی است و برای چیدمان آن، باید تلویزیون نقطه کانونی درنظر گرفته شود.

 

چیدمان مبل کلاسیک در خانه‌های ویلایی
مبلمان کلاسیک شباهت زیای به مبل‌های راحتی دارد؛ این مبل‌ها ظاهر نسبتا ساده‌ایی دارند و برای خانه‌ های ویلایی انتخاب خوبی به شمار می‌روند. این مبلمان در عین سادگی، بسیار شیک و جذاب نیز به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از این مبل برای اتاق پذیرایی ویلا استفاده کنید و آن را با کوسن‌های طرح دار و رنگی تزیین کنید. اگر فضای ویلای شما بزرگ است، می‌توانید این مبلمان را صورت گرد بچینید تا اتاق نشیمن شما به دو نشیمن کوچک تبدیل شود.

 

چیدمان مبل سلطنتی در خانه‌های ویلایی
همان طور که اشاره شد، ویلاها نسبت به خانه‌های آپارتمانی و درون شهری فضای بزرگ‌تر و گسترده‌تری دارند و می‌توان برای طراحی دکوراسیون داخلی آن‌ها از چندین دست مبل استفاده کنید. اگر می‌خواهید در ویلای خود از دوستان و آشنایان به شکل رسمی پذیرایی کنید، می‌توانید یک دست مبل سلطنتی برای آن انتخاب کنید. بهتر است ابتدا یک جای مناسب برای تکه بزرگ مبل در نظر بگیرید و بقیه تکه‌ها را متقارن با یکدیگر بچینید. اگر پارچه مبل شما طرح دار است، بهتر است برای آن کوسن‌های ساده و تک رنگ انتخاب کنید.

 

سخن آخر کارویس
خانه‌های ویلایی معمولا فضاهای بزرگ‌تر و جادارتری دارند و دست کاربر برای طراحی دکوراسیون داخلی آن‌ها بازتر است. شما می‌توانید برای خانه ویلایی خود چند دست مبلمان در نظر بگیرید، اما باید دقت کنید که هرکدام در جای درست خود قرار گیرند تا خانه دوست داشتنی شما جذاب‌تر از پیش جلوه کند.

مراحل سفت کاری در بازسازی خانه

بازسازی خانه

بازسازی خانه همواره به منظور ایجاد تغییراتی در ظاهر و بنای ساختمان به صورت کلی یا جزئی انجام می‌شود تا ضمن حذف نقاط فرسوده، ایمنی ساختمان افزایش یابد. سفت کاری یکی از مهمترین مراحل در بازسازی خانه است که بنا بر تخصیص متخصصان حرفه‌ای عملیات آن بر روی خانه‌های قدیمی و کلنگی انجام می‌شود تا مقاومت بنای ساختمان افزایش یابد. بنابراین اگر شما هم قصد سفت‌ کاری ساختمان خود حین بازسازی را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

دلایل تخریب خانه برای بازسازی

هنگام بازسازی خانه ، لازم است که بخشی از ساختمان اعم از دیوارها تخریب شود که البته قبل از هر اقدامی باید مجوز تخریب و بازسازی را از شهرداری منطقه مربوطه دریافت کنید. تخریب ساختمان را باید به کارشناسان مربوطه واگذار کرد تا عملیات تخریب با دقت و اصولی انجام شود تا از آسیب‌های جانی و مالی جلوگیری شود و آسیب جدی به ساختمان‌های اطراف وارد نشود. یکی از مهمترین دلایل تخریب خانه برای بازسازی این است که امکانات ساختمان دیگر پاسخگوی نیازهای ساکنان آن نیست و به عنوان مثال با افزایش تعداد افراد خانواده قصد دارند با بازسازی خانه یک اتاق اضافه کنند و یا فضای آشپزخانه را گسترش دهند. بنابراین تخریب بخش مهمی از بازسازی خانه به شمار می‌رود و از آنجایی که ارتباط مستقیم با ایمنی ساختمان دارد باید با سرعت و دقت بالا انجام گیرد. از این رو باید نقشه های تخریب قبل از انجام هر کاری آماده شود و در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

 

اصول سفت‌کاری در بازسازی خانه

هر اقدامی در بازسازی خانه نیازمند اصولی اساسی و بنیادی است تا در حین انجام کار متحمل ضرر و زیان‌های غیرکارشناسی نشود. قبل از انجام هر گونه عملیات تخریب و شروع به کار در پروژه‌های بازسازی خانه باید مسئول و صاحب پروژه، مجوز شروع کار را از ادارات و مراجع ذیصلاح دریافت کند تا کار کاملا قانونی و طبق اصول ساختمان‌سازی جلو برود. در بازسازی خانه شما اجازه تخریب دیوارهای حامل بار و ستون‌های اصلی را ندارید و دیوار چینی‌های جدید، سقف کاذب و پنجره‌های جدید و غیره با توجه به طرح جدید انجام می‌شود. بر این اساس یکی از مهمترین مراحل بازسازی خانه تخریب اصولی برای حذف دیوارهای باربر یا عقب و جلو بردن آن و نوسازی بخش‌های مختلف خانه یا تخریب برای تعویض تاسیسات ساختمانی و لوله کشی‌های قدیمی و خراب است که باید زیر نظر کارشناس مربوطه به منظور لحاظ کردن استحکام بنا و رعایت قوانین ایمنی ساختمان انجام شود.

 

مراحل سفت کاری در بازسازی خانه

مرحله سفت کاری خانه عموما شامل ساخت بخشی از قسمت‌های اصلی بنا که نقش عملکردی دارند، می‌شود. این مرحله شامل دیوارچینی، تیغه چینی، وال پست (ورق‌های اتصال در سقف و کف) و نصب فریم درب‌ها و پنجره‌ها است. هر یک از این مراحل متناسب با نیاز در بازسازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که نیاز به اصلاحات سازه‌ای مانند تقویت ستون‌ها، تقویت دیوار حائل، اصلاح یا عایق‌کاری دیوارها، اصلاحات دیوار یا سقف وجود داشته باشد، در این مرحله از بازسازی خانه در باید انجام شود.

 

عیب‌یابی فنی خانه

بازسازی خانه به دو قسمت بازسازی فنی و بازسازی ظاهری تقسیم می‌شود. اگر بازسازی‌های فنی به درستی انجام نشود، ممکن است پس از مدتی بروز مشکلات فنی سبب دوباره کاری و صرف هزینه‌های مضاعف شود. به همین دلیل عیب‌یابی مشکلات سازه‌ای، کشف دلیل ترک‌ها و نشست‌های بنای ساختمان، دلیل پوسیدگی تاسیسات برقی، فرسودگی لوله‌کشی و غیره بسیار ضروری است.

 

تخریب

بنابراین پس از تایید طرح اولیه و بررسی امکان سنجی‌های طرح، نخستین اقدام برای شروع بازسازی، تخریب قسمت‌هایی است که باید در طراحی جدید حذف شوند. البته قبل از تخریب باید محل عبور لوله‌های آب، برق و گاز را مشخص کرد تا از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری شود. پس از اتمام مرحله تخریب یکی از قسمت‌های مهم پروژه حمل نخاله‌های حاصل از تخریب است که باید با دقت کافی انجام شود تا کمترین اذیت متوجه همسایگان و دیگر واحدهای مسکونی در آپارتمان شود. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که، مالکان منازل مسکونی که قصد بازسازی دارند، تنها با  اخذ پروانه اجازه تخریب بنای قدیمی خود را دارند.

 

اجرای پلان‌های جدید طرح

بعد از مرحله تخریب، نخستین اقدام اجرای دیوارها و تاسیسات جدید مطابق با نقشه طراحی و بازسازی خانه است. اصولاً در امر بازسازی خانه در صورت نیاز به دیوارکشی از دیوارهای پیش ساخته استفاده می‌شود تا هزینه کمتری صرف شود. البته این نوع دیوارها نوعی عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی نیز محسوب می‌شوند.

 

هزینه سفت کاری در بازسازی خانه

هزینه سفت کاری در حین بازسازی خانه به عملیات انجام شده ارتباط مستقیم دارد. هر چه استانداردهای ساختمان‌سازی در آن بیشتر رعایت شده باشد، برآورد هزینه‌ها نیز بیشتر است. بنابراین بدون توجه به جزییات و استانداردها نمی‌توان عملیات سفت‌کاری را انجام داد. بر این اساس پرداخت هزینه برای افزایش ضریب ایمنی کار در بازسازی خانه ارزش بسیار بالایی دارد. پیشنهاد ما این است که قبل از شروع عملیات بازسازی خانه با پیمانکار خود درباره هزینه قرارداد صحبت کنید و به توافق برسید.

انواع میز و صندلی غذاخوری در دکوراسیون داخلی

 طراحی دکوراسیون داخلی

میز و صندلی غذاخوری یا ناهارخوری، بخش قابل‌توجهی از فرآیند طراحی دکوراسیون داخلی خانه را به خود اختصاص می‌دهد. برای انتخاب این دو المان که به یکدیگر وابسته هم هستند، باید ابتدا نیاز خود را بشناسید. همچنین، باید بدانید که قرار است، یکی از باکیفیت‌ترین اوقات زندگی خود را روی صندلی و پشت میز غذاخوری خود، همراه با خانواده‌تان بگذرانید. در این مقاله، انواع میز و صندلی غذاخوری را بر اساس سبک، شکل و متریال معرفی خواهیم کرد. در پایان مقاله می‌توانید با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود از میان میز و صندلی‌های معرفی‌شده، یکی را برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید.

 

شش میز غذاخوری پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی
سبک‌های زیر از محبوب‌ترین میزهای غذاخوری در دنیا هستند. طراحان همواره با توجه به سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی خانه، یک یا چند مورد از آن‌ها را پیشنهاد می‌دهند.

 

سبک روستایی یا Farmhouse
این سبک روحیه‌ای گرم و سبک به محیط غذاخوری می‌بخشد. جنس این میز باید حتماً از چوب باشد. به‌ندرت از پارچه برای روکش صندلی‌هایی که در کنار این میز قرار می­گیرند، استفاده می‌شود. ترکیب چرم و چوب هم همچنان با حالت روستایی میز هماهنگ خواهد بود. میز Farmhouse برای خانه‌های با طراحی دکوراسیون داخلی وینتج (Vintage) تا مدرن مناسب است.

 

سبک Pedestal
این سبک بیشتر به شکل میز غذاخوری اشاره می‌کند. در این سبک، میز، به‌جای چهار عدد پایه بر یک ستون مرکزی قائم شده است. میز پدستال به‌منظور حفظ تعادل، معمولاً گرد ساخته می‌شوند. همین موضوع شکل صندلی‌ها را هم مشخص می‌کند. این سبک می‌تواند در جنس‌های چوبی، سنگ مرمر و فایبرگلاس ارائه شوند. صندلی‌های این سبک میز باید دارای انحنا و بدون دسته باشند. جنس صندلی هم می‌تواند از چوب، فلز یا فایبرگلاس باشد اما وجود روکش پارچه‌ای در همه آن‌ها ضروری است. از مزایای این سبک می‌توان، به امکان اضافه کردن صندلی‌های بیشتر اشاره کرد. درصورتی‌که از سنگ برای ساخت استفاده شود، میز ظاهری مجلل‌تر خواهد داشت. نوع دیگری از این میزها هم با دو پایه قطور در طرفین، تولید می‌شوند که معمولاً مستطیل هستند.

 

سبک پارسونز (Parsons)
پارسونز، یک سبک معروف میز و صندلی در طراحی دکوراسیون داخلی است. این سبک مدرنیستی، زوایای تمیز و تیز را ارائه می‌کند. سادگی و عدم تزیین از ویژگی‌های یک میز به سبک پارسونز است. از مزایای میز پارسونز این است که با بیشتر سبک‌های طراحی داخلی هماهنگ می­شود. استفاده از شیشه روی این میز، نسبت به دیگر میزها، بیشتر مرسوم است.

 

سبک ترستل (Trestle)
ترستل، یکی از انواع محبوب میز در اروپا در قرن‌های گذشته در طراحی دکوراسیون داخلی بوده است. ازنظر سادگی و حتی رویه­ی میز، بیشتر شبیه به سبک پارسونز است اما وجه مشخصه آن، دوپایه‌ای است که از زیر به یکدیگر متصل شده‌اند. از این سبک برای ساختن میزهای بسیار بزرگ که عده‌ای زیادی بتوانند پشت آن غذا بخورند، استفاده می‌شود.

 

میز غذاخوری به سبک مدرن
در اواسط قرن بیستم، طراحی دکوراسیون داخلی در اروپا تحولاتی داشت که حاصل آن به وجود آمدن سبک مدرن بود. میزهای چوبی با پایه‌های باریک و با رنگ‌های عموماً روشن، حاصل این دوران هستند. در ابتدای قرن بیست­ویکم، هنوز هم سبک مدرن میز غذاخوری در همه جای دنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد. مزیت اصلی یک میز غذاخوری مدرن، اشغال کم فضا و وزن سبک است. این میز با بسیاری از سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی سازگار است.

 

میز غذاخوری به سبک کلاسیک
باید در نظر داشته باشیم که منظورمان از کلمات کلاسیک و مدرن طراحی دکوراسیون داخلی، بیشتر از نگاه غربی است. چراکه اصولاً علم و هنر طراحی دکوراسیون، ریشه در کشورهای اروپایی دارد. با این توضیح باید بگوییم که میز غذاخوری کلاسیک، میزی است که رویه و پایه‌هایی ضخیم از چوب یا سنگ دارد. روی این میز تزیینات زیادی مانند انواع حکاکی و انحناء اجرا می­شود . میز کلاسیک، معمولاً در ابعاد بزرگ ساخته می‌شود. استفاده از لوستر و شمع هم در اطراف میز، حس کلاسیک آن را کامل می‌کند.

 

چهار صندلی غذاخوری اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی
در انتخاب صندلی غذاخوری باید، ابتدا به سبک، شکل و جنس میز توجه داشت. در مرحله بعد هم سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باید موردتوجه قرار بگیرد. در اینجا چهار سبک معروف صندلی غذاخوری را معرفی می‌کنیم.

 

صندلی Side یا جانبی
این صندلی، محبوب­ترین صندلی غذاخوری در جهان است. قاب چوبی و بدون دسته، با پشتی قوس‌داری که ممکن است باز یا بسته باشد، از ویژگی‌های اصلی صندلی Side است. پایه‌های این صندلی معمولاً به یکدیگر متصل بوده و دارای تزئینات است.

 

صندلی پارسونز
سبک پارسونز علاوه بر میز، صندلی غذاخوری را هم شامل می‌شود. همانند میز در صندلی‌های سبک پارسونز هم تزئینات تا جای ممکن، حذف شده‌اند. خطوط هندسی تیز و مستقیم از اصلی‌ترین ویژگی‌های صندلی پارسونز هستند. انواع روکش‌دار چرمی این صندلی با لمسه­هایی روی چرم، به‌خوبی با میز پارسونز هماهنگ می‌شوند. صندلی پارسونز معمولاً بدون دسته است.

 

صندلی دسته دار
یکی از محبوب‌ترین انواع صندلی غذاخوری، صندلی دسته‌دار است. انواع صندلی دسته‌دار در طرح‌های کلاسیک و مدرن، راحتی بیشتری را هنگام غذا خوردن سبب می‌شوند. صندلی دسته‌دار سبب می‌شود که فرد هنگام نشستن، بیشتر خود را آزاد بگذارد به همین جهت لازم است که نشیمن صندلی، روکشی نرم و مناسب داشته و پشت آن نیز به‌خوبی از کمر محافظت کند.

 

صندلی تمام روکش شده
راحت‌ترین گزینه برای نشستن پشت میز غذاخوری، صندلی تماماً روکش شده است. قاب این صندلی می‌تواند از هر سبکی باشد اما معمولاً سبک پارسونز با پایه‌های صاف و مستقیم برایش مناسب‌تر است. صندلی با روکش پارچه هم بهترین گزینه برای هماهنگ شدن با سبک میز غذاخوری کلاسیک، در طراحی دکوراسیون داخلی است.

 

انواع میز و صندلی غذاخوری در یک نگاه
در انتخاب میز و صندلی غذاخوری مهم‌ترین نکته، توجه به سبک طراحی این دو المان است. در طراحی دکوراسیون داخلی، میز و صندلی غذاخوری جایگاه ویژه‌ای دارد. این دو المان در کنار یکدیگر یکی از بزرگ‌ترین و کاربردی­ترین المان‌های موجود در خانه هستند. یک میز و صندلی مناسب در درجه اول، با سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه هماهنگ است. در درجات بعدی هم مسئله تعداد افراد، بودجه و سلیقه شخصی مطرح می‌شود. معمول است که میز و صندلی غذاخوری را با شکل یا جنس آنها دسته‌بندی می‌کنند. ما در این مقاله این آیتم را با توجه به سبک ساخت و با نگاهی جزئی‌تری، دسته‌بندی کردیم. بر این اساس مهم‌ترین سبک‌های میز غذاخوری شامل مدرن، کلاسیک، Farmhouse، Pedestal، پارسونز و ترستل می‌شوند. پرکاربردترین انواع صندلی غذاخوری نیز شامل صندلی­های Side، پارسونز، دسته‌دار و تمام روکش شده است. لازم به ذکر است که جنس میز غذاخوری از سه متریال اصلی چوب، سنگ و پلاستیک و جنس صندلی، علاوه بر این موارد، از فلز نیز می‌تواند باشد. همچنین صندلی غذاخوری با روکش‌هایی از پارچه، حصیر یا چرم در قسمت نشیمن یا دسته هم ارائه می­شود.

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد