x تبلیغات
بازسازی خانه

بازسازی خانه های بزرگ و با متراژ بالا

بازسازی خانه

بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا از جمله تخصصی ترین اقداماتی است که از سوی تیم‌های حرفه‌ای در زمینه بازسازی خانه انجام می‌شود. در ادامه این مقاله قرار است که در بخش‌های اختصاصی و مجزا بسیاری از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید در خصوص بازسازی خانه‌تان بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.  اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که خانه‌تان دارای متراژ بالایی است و تصور می‌کنید روند بازسازی آن از پیچیدگی بالایی برخوردار است و زمان‌بر می‌باشد تا انتها با ما همراه باشید.  در این مقاله به شما نکاتی را خواهیم گفت که شگفت زده می‌شوید و تصمیم قطعی خود را مبنی بر شروع انجام روند بازسازی خانه خواهید گرفت.

ضرورت انجام بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا

در گذشته خانه‌ها در متراژ بالا ساخته می‌شد. بنابراین خانه‌هایی که قدیمی هستند در اغلب موارد بزرگ و دارای بخش‌های مختلف هستند. ضرورت انجام بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا زمانی احساس می‌شود که آنها دچار تخریب گسترده شده‌اند و امکاناتی که خانه‌های مدرن از آنها برخوردارند در این خانه‌ها دیده نمی شود. برای مثال گاهی نیاز است که بازسازی خانه‌ها به شکلی انجام شود که امکانات آن بتواند به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند. مثل تدارک دیدن آسانسور.‌

بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا چقدر طول می‌کشد؟

همانطور که می‌دانید تکنیک‌های مختلف و روش‌های متعددی در زمینه بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا وجود دارد. اما نحوه و چگونگی انجام روند بازسازی این خانه‌ها کاملاً متناسب با خواسته‌ها و انتظارات ساکنان آن انجام‌ می‌شود. بنابراین نیاز است که در ابتدا جلساتی بین ساکنان خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا انجام شود تا در ادامه تصمیماتی در خصوص تکنیک‌ها و اقدامات نهایی انجام شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص بازسازی خانه‌هایی با این ویژگی یعنی متراژ بالا وجود دارد این است که احتمالاً بر حسب انواع اقداماتی که برای آنها انجام می‌شود مدت زمان بیشتری روند بازسازی به خود اختصاصی دهد. بنابراین نیاز است که خانواده‌ها در این روند صبوری بیشتری داشته باشند تا بهترین نتایج حاصل شود. البته در مواردی شاهد هستیم که خانوادهای ساکن در خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا اقدامات محدودی را از تیم‌های حرفه ای در زمینه بازسازی خانه درخواست می‌کنند. بنابراین این مدت زمان کاهش یافته و ساکنان خانه می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه‌ای که به دنبالش هستند دست پیدا کنند.

آیا بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا هزینه بالایی دارد؟

هزینه مربوط به بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا ابداً بالا نیست. البته نمی‌توان به طور کلی هزینه‌هایی را تعیین کرد. زیرا که هر خانه‌ای دارای ویژگی‌هایی است و بر حسب میزان تخریبی که در آن صورت گرفته است و نیز بر اساس نوع خدماتی که باید در روند بازسازی خانه به خانواده‌ها ارائه شود می‌توان هزینه‌های نهایی را در این زمینه تعیین کرد.  شما تصور کنید که خانه‌ای دارای تخریب گسترده شده باشد و نیاز باشد که برای بازسازی آن اقدامات جدی و متعدد انجام شود. طبیعی است که در اینجا باید هزینه‌های بیشتری برای بهبود وضعیت ظاهری و کارایی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا انجام گردد. در این موارد هزینه‌ها بیشتر می‌شود. اما در صورتی که خانه‌ها با فرسودگی کمتری مواجه باشند برای این که بازسازی برای آنها انجام شود اقدامات در سطح محدود‌تری انجام خواهد شد. در نهایت شاهد هستیم که هزینه‌های خانواده‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین می‌توان گفت که هزینه‌های مربوط به بازسازی خانه زمانی به طور دقیق تعیین می‌شود که گروه‌های بازسازی خانه از محل خانه شما و بخش‌های مختلف آن بازدید کنند و اقدامات لازم را مشخص نمایند. در نهایت می‌توانند هزینه ‎ها را به شما اعلام کنند. در روند بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا چه اقداماتی انجام می‌شود؟ بازسازی خانه در دو بخش داخلی و خارجی انجام می‌شود. بازسازی خانه در بخش داخلی مربوط به عمده تکنیک‌هایی گفته می‌شود که در نواحی داخلی خانه از جمله، اتاق‌ها، پذیرایی، سرویس بهداشتی و آشپزخانه قابل انجام است. بازسازی خارجی خانه آن دسته از اقداماتی است که در بیرون منزل یعنی در حیاط، تراس یا نمای بیرونی  خانه و ساختمان انجام می‌پذیرد. بنابراین در ابتدا باید تعیین کنید که در کدام بخش با مشکلاتی روبه رو هستید و می‌خواهید به بهبود آن کمک کنید.

انواع تکنیک‌های بازسازی خانه

در مواردی که نمای بیرون ساختمان قدیمی باشد و دیگر به لحاظ ظاهری و کاربردی توان گذشته را نداشته باشد که نیازهای خانواده‌ها را برطرف کند، تصمیم بر این اساس گرفته می‌شود که بتوانند با متریال قوی و با کیفیت این بخش خانه‌ها را بهبود بخشند. از دیگر تکنیک‌ها این است که می‌توانند با بهترین ابزارآلات و وسایل مدرن به زیباسازی و افزایش کارایی بخش‌های مختلف خانه بپردازند. برای مثال در صورتی که خانه دارای درهای داخلی قدیمی باشد و بخشی از آنها تخریب شده باشند نیاز است که درها تعمیر یا تعویض شوند. آشپزخانه ها را نیز می‌توان در روند بازسازی زیباتر کرد و با کابینت‌ها و کمدهایی که در آنها تدارک دیده می‌شود به بهبود کارایی این بخش از خانه کمک کرد. بنابراین ملاحظه می‌کنید که اقدامات برای بازسازی خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا بسیار متعدد و مختلف هستند. در نتیجه در ابتدا باید نیازهای خانه شما مورد بررسی قرار گیرد سپس بر اساس اطلاعات بدست آمده از بخش‌های مختلف خانه تکنیک‌های بازسازی خانه انتخاب شوند. البته در این مسیر نیز خواسته خانواده‌ها نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

خاتمه

در صورتی که دارای خانه‌های بزرگ و با متراژ بالا هستید و علاقه‌مندید که نسبت به بازسازی آن اقداماتی را انجام دهید توصیه می‌کنیم که در ابتدا اطلاعاتی جامعی را در این زمینه بدست آورید. زیرا به میزانی که به سطح آگاهی شما  افزوده شود به همان میزان می‌توانید تصمیمات درست‌تر و دقیق‌تری در خصوص بازسازی خانه‌تان بگیرید. از سوی دیگر توصیه می‌شود که در ابتدا در خصوص میزان تجربه و تخصص تیمی که قرار است در خصوص بازسازی منزل تان به شما کمک کند تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهید سپس روند کار را به آنان بسپارید. با این اقدامات می‌توانید امیدوار باشید که به نتیحه‌ای که می‌خواهید دست پیدا کنید. در غیر این صورت احتمالا بی‌تجربگی و ناپختگی پرسنل فعال در شرکت‌های بازسازی خانه نتیجه‌ای غیر حرفه‌ای و دور از مطلوب شما ایجاد گردد.

بازسازی خانه های بزرگ و با متراژ بالا

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک، مطبوع و زیبا؛ این‌ها ویژگی‌هایی هستند که با شنیدن نام طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی به ذهنمان متبادر می‌شوند. طبیعت این سبک، ایجاد فضایی آرامش‌بخش است و می‌توان با ایجاد تغییراتی در خانه به آن، دست‌یافت. در این مقاله، ویژگی‌ها و بایدونبایدهای سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی را بررسی کرده و درنهایت، انواع آن را معرفی می‌کنیم. درصورتی‌که قصد تبدیل کردن خانه‌تان به محیطی آرامش‌بخش مانند یک خانه ساحلی را دارید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی چیست؟

وقتی صحبت از تعریف سبک‌های مختلف طراحی داخلی می‌شود، همه، سبک ساحلی را با دریایی، اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که ویژگی اصلی یک خانه دکوراسیون­ شده به سبک ساحلی، ظاهر آرام و درعین‌حال نسبتا لوکس آن است. رنگ‌های خنثی و درخشان، اساس این سبک را تشکیل می‌دهند. فضای نشیمن بسیار راحت نیز دیگر ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی است. استفاده از متریال طبیعی مانند چوب در این سبک یک الزام است. در صورت استفاده از متریال مرغوب و نقشه داخلی حساب‌شده، طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی می‌تواند خانه را کاملا لوکس و درعین‌حال به‌دوراز زرق‌وبرق‌های تکراری، نشان دهد.

ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی

تمامی خانه‌هایی که به سبک ساحلی دکوراسیون شده‌اند، ویژگی‌های بصری مشابهی دارند. با فراهم کردن ویژگی‌هایی که در این بخش مطرح می‌کنیم، می‌توانید طراحی داخلی خانه خود را به سبک ساحلی درآورید.

لایه های رنگی خنثی

القای احساس طراوت و آرامش، بزرگ‌ترین هدف طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی است. به همین دلیل معمولا در اکثر نقاط چنین خانه ­ای از طیف رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. سفید و آبی روشن، رنگ‌های محبوب این سبک هستند. هرچه فضای خانه کمتر رنگی به نظر برسد، بیشتر به یک خانه ساحلی، نزدیک خواهیم شد. رنگ‌های خنثی و روشن، فضای داخلی را بزرگ‌تر نشان داده و حس انبساط بیشتری را در ذهن ساکنان خانه ایجاد می‌کنند. منظورمان از لایه­ های رنگی خنثی در عنوان این بخش نیز این است که می‌توان با حفظ خنثی و روشن بودن رنگ‌ها، بخش‌های مختلف خانه را به رنگ‌های مختلف اختصاص داد. این کار سبب می‌شود که کل خانه به‌صورت واحد اما با تغییرات جزئی به نظر برسد.

مبلمان پارچه ای و راحت

بدترین گزینه برای مبلمان یک خانه ساحلی، مبلمان مجلل است. بااین‌حال، نمی‌توان گفت که مبلمان یک خانه دکوراسیون­ شده به سبک ساحلی، اسپرت یا مدرن است. این مبلمان، لوکس است اما رسمی نیست. مهم‌ترین ویژگی مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی، راحت بودن فوق‌العاده آن است. این مبلمان برای آرامش و اصطلاحا لم دادن، طراحی‌شده است نه مهمانی­ های معمول! رنگ مبلمان نیز مانند دیگر قسمت‌های خانه، روشن است و روکش آن قطعا پارچه‌ای است. پایه‌ها نیز حتما از چوب بوده و کمتر از فلز، پلاستیک یا چرم در آن استفاده می‌شود.

هوا و نور طبیعی زیاد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی، داشتن یک پلان باز و با امکان آوردن نور طبیعی و هوای زیاد به داخل خانه است. برای رسیدن به چنین فضایی شاید مجبور باشید برخی دیوارهای غیر باربر را بردارید. این ویژگی در مورد اتاق‌خواب‌ها، اتاق نشیمن و آشپزخانه، اهمیت بیشتری می‌یابد. در صورت امکان اضافه کردن پنجره و فراهم کردن دید ترجیحا رو به طبیعت، می‌تواند این ویژگی را تقویت کند.

لوازم دکوراتیو

برخلاف دیگر سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی ، لوازم دکوراتیو یکی از ستون‌های اصلی سبک ساحلی است. هر وسیله لوکس، ساده و ترجیحا ساخته‌شده از چوب، کاشی، شیشه و پارچه می‌تواند ساحلی بودن یک خانه را بیش‌ازپیش، تقویت کند. انواع کوسن، پارچه‌های دیواری سبک با طرح‌های ساده و ابتدایی، انواع کوزه و کاشی‌های لعاب‌دار، می‌توانند در جای‌جای خانه به کار بروند.

کفپوش

معمولا کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی از جنس چوب، پارکت یا کاشی است. در این سبک، کمتر از سرامیک و سنگ‌های براق استفاده می‌شود. برعکس دیگر بخش‌های خانه برای کفپوش می‌توان از رنگ تیره هم استفاده کرد. به‌این‌ترتیب، ویژگی تضاد نیز به رنگ‌آمیزی خانه اضافه می‌شود. نکته مهم این است که در این سبک از فرش؛ مگر درجاهای ضروری مانند زیر تخت­خواب؛ استفاده نمی‌شود.

باید و نبایدهای طراحی دکوراسیون به سبک ساحلی

علاوه بر ویژگی‌های کلی، لازم است که نکات فرعی‌تری نیز توسط طراح دکوراسیون در طراحی داخلی به سبک ساحلی در نظر گرفته شوند. در اینجا شش مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • یک طیف رنگی مشخص داشته باشید

یکی از نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی به آن توجه داشته باشید، انسجام و هماهنگی است. یک طیف رنگی مشخص می‌تواند، این هدف را به‌خوبی محقق کند. توصیه می‌شود که از سه رنگ اصلی نزدیک به هم در خانه استفاده کنید.

  • از داشتن تم دوری کنید

طراحی کردن بر اساس یک تم، بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مدرن کاربرد دارد. به‌طور مثال، تم جنگلی، تم دریایی و دیگر تم‌ها همگی با سبک ساحلی در تضاد هستند. همان‌طور که گفته شد، طراحی داخلی به سبک ساحلی باید بیشتر حول محور رنگ بچرخد.

  • از عناصر ساحلی استفاده کنید

در بین لوازم دکوراتیو خانه خود یک یا دو عنصر مرتبط با ساحل، اضافه کنید. بهترین گزینه، تابلوهای نقاشی با تصاویری از ساحل یا دریا هستند. بااین‌حال، زیاده‌روی در این کار می‌تواند خانه شما را تم­ محور کرده و حتی از لوکس بودن آن بکاهد.

  • از نور طبیعی، بیشترین استفاده را ببرید

در صورت امکان، پنجره ­ها را به‌گونه‌ای طراحی کنید که در طول روز، بیشترین نور طبیعی را وارد خانه کنند. در داخل خانه نیز استفاده از چندین آینه و لوازم شیشه‌ای می‌تواند، انعکاس نور را شدیدتر کند.

  • از نور سرد استفاده نکنید

منظور از نور سرد، نورهای رنگی با رنگ‌های سرد هستند. این نوع نور با طبیعت یک خانه ساحلی، سازگار نیست. به همین دلیل، بهتر است از نورهایی با رنگ نسبتا گرم استفاده کنید.

  • از گل و گیاه استفاده کنید

در نقاطی از خانه، گیاهانی شبیه به گیاهان مناطق ساحلی، قرار دهید. برگ‌های پهن و تنه‌های نسبتا تنومند از ویژگی‌های گیاهان ساحلی هستند.

زیرشاخه های سبک طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی

علی‌رغم اینکه در خصوص جزئیات طراحی داخلی به سبک ساحلی، صحبت کردیم؛ این سبک، خودش به شاخه‌های مختلفی در دنیا تقسیم می‌شود که در برخی جزئیات با هم متفاوت هستند. یکی از این زیرشاخه‌ها سبک فرانسوی است که در آن، طبق روحیه فرانسوی‌ها از اشیاء عتیقه نیز در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. در این سبک، مبلمان تیره و کمی ظریف است. استفاده از لوستر نیز در آن، مجاز شمرده می‌شود. زیرشاخه معروف دیگر طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی، سبک ایتالیایی است. ایتالیایی‌ها این سبک را با خطوط منحنی فراوان به‌ویژه در سقف و استفاده از سرامیک‌های کلاسیک و رنگی خود، ترکیب کرده‌اند. سبک‌های اسکاندیناویایی و نیوزلندی نیز در حال حاضر در دنیا مطرح هستند.

مروری اجمالی به سبک ساحلی در طراحی دکوراسیون داخلی

تمام مفاهیمی که کلمه ساحل به ذهن ما متبادر می‌کند در یک خانه ساحلی، جمع می‌شوند. آرامش، نور، جریان هوای طبیعی و رنگ‌های باز و روشن، ازجمله این مفاهیم هستند. مهم‌ترین ویژگی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی، استفاده از طیف نورهای خنثی و روشن است. در چنین خانه‌ای، همه‌چیز در خدمت احساس راحتی و سبک زندگی لوکس اما به‌دوراز تجملات و زرق‌وبرق‌های معمول است. سبک طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی، شامل زیرشاخه‌های مختلفی مانند فرانسوی و ایتالیایی است که در جزئیات و رنگ برخی المان‌ها با هم متفاوت هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی

شستشوی نما در کلان شهرها

نماشویی و شستشوی نما

کلان شهرها از مهم‌ترین شهرهایی هستند که در یک کشور به فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... مشغول می‌باشند. از مهم‌ترین نکاتی که باید در این زمینه در نظر داشته باشید این است که این دسته از شهرها به دلیل فعالیت‌های گسترده تولیدی و صنعتی که در آن‌ها ‌تمرکز یافته است از آلودگی قابل توجهی برخوردارند. بنابراین این آلودگی‌ها ‌بر جنبه‌های مختلف زندگی ساکنان و شهرنشین‌های کلان شهر‌ها ‌اثر می‌گذارد. یکی از جنبه‌های بسیار پر اهمیت که از سوی افراد احتمالاً مورد غفلت واقع شود این است که نمای خانه‌ها ‌در کلان شهرها در فواصل زمانی کوتاهی آلودگی قابل توجهی پیدا می‌کند. زیرا که ساختمان‌ها ‌در ارتفاعات زیادی ساخته شده اند و آلودگی‌هایی که در ارتفاعات بالا شکل می‌گیرند به این ساختمان‌ها ‌نزدیک می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم که در خصوص شستشوی نما در کلان شهر‌ها ‌مباحثی را در اختیار شما قرار دهیم. زیرا که احتمالاً شما هم با این معضل حل شدنی دست به گریبان باشید. با ما تا انتهای مقاله همراهی کنید.

ضرورت شستشوی نما در کلان شهرها

اگر ساکن یکی از کلان شهرهای ایران باشید حتما این نکته را درک خواهید کرد که میزان آلودگی هوا تا چه حد زندگی افراد و ساکنان این شهرها را تحت تاثیر خود قرار داده است. آلودگی هوای کلان شهر تهران این روزها تبدیل به یکی از معضلات جدی زندگی روزمره ساکنان آن شده است. بنابراین شاهد هستیم که افراد علاوه بر این که به لحاظ جسمی در معرض خطر این آلودگی‌ها ‌قرار دارند، ساختمان‌هایشان نیز دائما تحت تاثیر این آلودگی‌ها ‌تمیزی و پاکیزگی خود را از دست داده است. بنابراین نیاز است که در فواصل زمانی کوتاهی روند شستشوی نما برای ساختمان‌ها، برج‌ها ‌و نیز مراکز مختلف در تهران انجام شود. ضرورت انجام شستشوی نما در کلان شهرها زمانی قابل تایید است که میزان آلوده شدن نما، پنجره‌ها ‌و نیز بخش‌های مختلف نمای ساختمان‌تان را در زمان های مختلف بررسی کنید. خواهید دید که تا چه حد سرعت روند کثیفی نمای ساختمان‌ها ‌بالا است و خود این اتفاق مهر تاییدی بر نیاز ساختمان‌های کلان شهرها برای شستشوی نما است.

مراحل شستشوی نما در کلان شهرها

بسیاری از افرادی که تا کنون به انجام روند شستشوی نما خانه‌شان اقدام نکرده اند برایشان اهمیت دارد که از روند این کار مطلع شوند. بنابراین دائما پرسش هایی را در این زمینه شاهد هستیم. در ادامه مهم‌ترین مراحلی که برای این کار باید طی کنید را برایتان بازگو خواهیم کرد.

مراحل شستشوی نما به شرح زیر است:

  • در ابتدا باید شماره تماس یکی از گروه‌ها ‌و تیم‌هایی که در این زمینه به شکل حرفه‌ای فعالیت می‌کنند را از شبکه های اجتماعی یا وبسایت اختصاصی آن‌ها ‌پیدا کنید.
  • در ادامه با تماس با روابط عمومی شرکت‌ها ‌و تیم‌های حرفه‌ای، در خصوص انواع فعالیت‌ها و اقداماتی که در زمینه شستشوی نما در کلان شهرها انجام می‌دهند، اطلاعاتی را کسب کنید. برای مثال از آن‌ها ‌بخواهید که در خصوص هزینه‌های تقریبی با شما صحبت کنند و انواع خدماتی که برای شما ارائه می‌کنند را بگویند.
  • در این مسیر آگاه خواهید شد که این تیم‌ها ‌از چه میزان تجربه و تخصص برخوردارند. برای مثال زمانی که از ابزارآلات خود صحبت می‌کنند می‌توانید بدانید که شرکت مذکور تا چه اندازه از وسایل شستشوی نما نوین برخوردار است.
  • در مرحله بعدی اگر شما رضایت داشته باشید و تصمیم بگیرید که روند کار را به آن‌ها ‌بسپارید روزی مقرر می‌شود تا آنها برای بررسی بخش‌های مختلف ساختمان شما به محل شما بیایند.
  • در واقع نیاز است که پرسنل فعال در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شستشوی نما در کلان شهرها به میزان دسترسی به بخش های مختلف ساختمان شما آگاه شوند. آن‌ها ‌بررسی می‌کنند که از کدام کانال می‌توانند به نقاط مختلف نما، پنجره‌ها ‌و سطوح سنگی نمای شما دسترسی پیدا کنند و روند شستشوی نما را انجام دهند.
  • در این روند تعیین می‌شود که دقیقا کدام تکنیک برای شستشوی نما شما نیاز است‌.
  • در صورتی که ارتفاع خانه و ساختمان مسکونی یا تجاری شما بلند باشد آنها نیاز دارند که از تکنیک شستشو با کش معلق این کار را انجام دهند. در غیر این صورت می‌توانند با داربست سازی روند شستشوی نما را پیش ببرند.
  • در انتها یک روز تعیین می‌شود تا آنها برای انجام روند کار به ساختمان شما بیایند و برنامه شستشوی نما طبق برنامه ریزی پیش برود.

مزایای شستشوی نما در کلان شهرها

از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانیم در این زمینه برشمریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • براق شدن سنگ‌هایی که در نمای ساختمان به کار گرفته شده است: سنگ‌هایی که در نمای ساختمان وجود دارد به دلیل این که آلودگی روی آن‌ها ‌تجمع پیدا می‌کند کدر و تیره می‌شوند. اما بعد از این که روند شستشوی نما انجام شود شاید خواهیم بود که برق و شفاف می‌شوند.
  • زیباتر شدن نمای ساختمان مسکونی و اداری: طبیعی است که در نتیجه‌ی تمیزی و درخشندگی ساختمان‌ها ‌به زیبایی آنها افزوده خواهد شد. بنابراین نیاز است که برای بهبود وضعیت ظاهری خانه‌هایتان نماشویی را در فواصل زمانی مشخصی انجام دهید.
  • براق شدن شیشه‌های ساختمان‌های بزرگ و تجاری: در اغلب موارد شاهد هستیم که ساختمان‌های اداری و تجاری دارای پنجره های بزرگ هستند. بعد از گذشت مدت زمانی این شیشه‌های ساختمان‌ها از حالت سفیدی و شفافیت خارج شده و کثیف و آلوده می‌شوند. بنابراین نیاز است که در خصوص شستشوی آنها نهایت اهتمام را داشت. بعد از شستشوی نما ظاهر ساختمان‌ها ‌بسیار زیبا و جذاب خواهد شد.
  • در نهایت این که بسیاری از خانواده‌ها علاوه بر این که به زیبایی داخل خانه توجه می‌کنند نمای بیرون ساختمان‌شان نیز برایشان پر اهمیت است. بنابراین تلاش می‌کنند اقداماتی جدی در این زمینه انجام دهند که این کار را به شما هم پیشنهاد می کنیم.

خاتمه

اگر احساس می‌کنید که نمای ساختمان مسکونی یا تجاری ای که در آن هستید نیازمند شستشوی نما حرفه ای و تخصصی است می‌توانید با پشت سر گذاشتن مراحلی ساده به بهترین تیم‌های متخصص در زمینه شستشوی نما متصل شوید. در ادامه با هزینه‌های بسیار ناچیز در برابر نتیجه‌ای برایتان حاصل خواهد شد و در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه ای شگفت انگیز دست خواهید یافت. در این مقاله به مهم‌ترین نکاتی که باید در زمینه شستشوی نما در کلان شهرها بدانید پرداخته ایم. در صورتی که سوالاتی در این زمینه دارید می‌توانید به سایر مقالاتی که در این وبسایت درجه شده است مراجعه کنید تا سایر مباحث در این زمینه را مورد مطالعه قرار دهید.

شستشوی نما در کلان شهرها

نقاشی نمای خانه های کوچک

نقاشی نما

مساحت نما از جنبه ­های مختلفی بر فرآیند نقاشی نما تاثیرگذار است. این عملیات معمولا برای یک خانه کوچک، سریع تر و ­کم­ هزینه­ تر است. با­ این­ حال، باید دقت شود که این فرصت ­ها تبدیل به تهدیدی برای رنگ نما نشوند. از نظر زیبایی ­شناسی نیز باید بین انتخاب رنگ برای یک خانه کوچک و بزرگ، تفاوت قائل شد. در این مقاله­ نقاشی نما برای یک خانه کوچک را از جنبه­ های مختلف بررسی می­ کنیم. بخش جداگانه ­ای را نیز به رنگ ­های مناسب برای رنگ نمای یک خانه کوچک، اختصاص خواهیم داد. در صورتی که خانه کوچکی دارید با مطالعه این مقاله، ظاهری جدید به آن بدهید.

سرعت نقاشی نمای یک خانه کوچک

سرعت نقاشی نما یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه آن است. نمای یک خانه کوچک قطعا سریع ­تر از یک خانه بزرگ، رنگ خواهد شد اما لزوما نه با نسبتی برابر نسبت مساحت­ ها. پیش از هر چیز لازم است که مراحل نقاشی نما را بدانیم. این مراحل عبارتند از:

  • شستشوی نما
  • زیرسازی نما
  • نقاشی نما

شستشوی نمای یک خانه کوچک

فرآیند شستشوی نما قطعا در یک خانه کوچک یک یا نهایتا دو طبقه، بسیار سریع­ تر انجام خواهد شد. در صورتی که تعداد نفرات تیم اجرایی زیاد باشند، این عملیات چند ساعتی بیشتر به طول، نخواهد انجامید. با این ­حال از آنجاکه نمای بیشتر خانه ­های کوچک، آجری است، استفاده از تجهیزات واترجت و واترسندبلاست، گزینه مناسبی نخواهد بود. این تجهیزات در صورتی که با سهل ­انگاری استفاده شوند یا آجرهای ساختمان قدیمی باشند، ممکن است باعث آسیب ­دیدگی نما شوند. عمده فرآیند شستشوی نمای یک خانه کوچک با تی و مواد شوینده، انجام خواهد شد. پس می­توان گفت که این فرآیند در یک خانه کوچک از جهتی سریع ­تر و از جهتی کندتر از یک خانه بزرگ با نمای سیمانی، گچی یا سنگی است؛ اما به ­طور­کلی، سریع ­تر خواهد بود. لازم به یادآوری است که شستشوی نما پیش از نقاشی نما به ­منظور از بین بردن آلودگی­ ها و حشرات نفوذکرده در بدنه نما صورت می­گیرد و باید با دقت انجام شود. در غیر این صورت، رنگ نما پس ­ازمدتی با مشکلاتی نظیر برآمدگی و ترک، مواجه خواهد شد.

از دیگر عواملی که باعث می­ شوند شستشوی نماهای کوچک، سریع ­تر انجام شود، موارد زیر هستند:

  • نمای خانه­ های کوچک، کمتر تحت ­تاثیر آلودگی هوا و دود خودروها قرار می­گیرد، چراکه این عوامل آلاینده، اغلب در ارتفاعات بالاتری از جو، ساکن هستند.
  • خشک شدن نمای خانه ­های کوچک، سریع­تر است. این فرآیند باید به ­صورت کامل انجام شود چراکه باقی ماندن رطوبت در نما باعث تخریب رنگ در مدت­ زمان کوتاهی، پس از نقاشی نما می­شود.
  • شستشوی نما در خانه­ های کوچک، بدون نیاز به نصب تجهیزاتی مانند طناب، بالابر و داربست، انجام می­شود. تجهیزاتی که نصب و جابجایی آنها زمان قابل­ توجهی از پروژه را به خود اختصاص می­دهد.

زیرسازی نمای یک خانه کوچک

پس از خشک شدن نما، نوبت به زیرسازی، پیش از نقاشی نما می­رسد. در این مرحله باید سطح نما به­ خوبی برای رنگ ­آمیزی آماده شود. تمامی خلل ­وفرج و جاهایی که احیانا تخریب شده ­اند باید مورد بازسازی قرار گیرند تا سطحی صاف و یک دست برای نقاشی، بدست بیاید. کم بودن مساحت نما و عدم نیاز به کار در ارتفاع، سبب شده است که این مرحله از نقاشی نما برای خانه ­های کوچک، سریع ­تر و با دقت بیشتری انجام شود. از آنجا که انجام این مرحله، نیازمند دسترسی به تجهیزاتی مانند ملات، ماله و سنباده است، کار کردن از روی زمین، دسترسی به این تجهیزات را تسهیل کرده و درنتیجه، سرعت کار افزایش خواهد یافت.

رنگ آمیزی نما

مرحله اصلی نقاشی نما که همان رنگ کردن آن است، مراحل ثابتی دارد. اعمال دو لایه آستر یا پرایمر به­ منظور پیوند بهتر و یک دست ­تر رنگ با نما و درنهایت اعمال لایه رنگ نهایی، اصول نقاشی نما را تشکیل می­ دهند. این مرحله نیز مطابق انتظار، سریع ­تر پیش خواهد رفت. علاوه بر کاهش مساحت، عدم نیاز به کار در ارتفاع و درنتیجه منتفی شدن استفاده از تجهیزات مربوط به این کار نیز سبب تسریع این فرآیند شده ­اند. با این ­حال، ممکن است زمان لازم برای خشک شدن آسترها و رنگ، تفاوت چندانی با ساختمان­ های بزرگ، نداشته باشد. به­ طورمعمول، گفته می­شود که در آب­ وهوای معتدل، باید بین هر دور نقاشی نما یک شب، فاصله وجود داشته باشد. علاوه ­براین، به دلیل اینکه اغلب خانه ­های کوچک دارای نمای آجری هستند، نباید به بهانه کم بودن مساحت، در این کار عجله کرد؛ چراکه نماهای آجری معمولا بیشتر رنگ را به خود جذب کرده و دیرتر خشک می­شوند. مزیت دیگر کم بودن مساحت این است که نقاشان می ­توانند با دقت و تمرکز بیشتری به کار خود بپردازند. آنها می­ توانند، علاوه بر استفاده از ادوات معمول نقاشی نما مانند پیستوله و غلتک، با حوصله و وقت بیشتری، تمامی جزئیات را با قلمو، پوشش دهند. این دقت، درنهایت، به نفع عمر بیشتر رنگ نما تمام می ­شود.

هزینه نقاشی نما برای خانه های کوچک

مسلم است که هزینه نقاشی نما با کاهش مساحت آن، کاهش می­ یابد. برخی از دلایل اصلی این موضوع، موارد زیر هستند:

  • کاهش رنگ، تجهیزات و دیگر مصالح
  • کاهش تعداد کارگران
  • افزایش سرعت نقاشی نما
  • عدم نیاز به تجهیزات کار در ارتفاع

با ­این ­حال، درنظرداشتن برخی نکات، می­تواند از سوء­تفاهم ­های احتمالی با پیمان­کار، جلوگیری کند. ازجمله این نکات این است که درصورتی ­که نمای ساختمان، سنگی یا آجری باشد، رنگ­های مورداستفاده برای آنها به نسبت، گران ­تر هستند. همچنین، ممکن است، سختی شستشوی نما با دست نیز به دستمزد تیم اجرایی، بی افزاید. درنهایت، ازآنجا­که خانه­ های کوچک، اغلب قدیمی هستند ممکن است، فرآیند زیرسازی و شستشوی نما در آنها بیش ­ازحد انتظار، وقت­ گیر باشد.

رنگ های مناسب برای نقاشی نما با مساحت کم

درصورتی­که نمای خانه شما مانند اغلب خانه ­های کوچک، آجری یا سنگی است باید حتما از رنگ­ های مخصوص آجر و سنگ، استفاده کنید. این رنگ­ ها اجازه تنفس بالایی به نما داده و از گیرافتادن رطوبت بین لایه­ های آجری و سنگی، جلوگیری می ­کنند. همچنین، خاصیت کشسانی بالای آنها سبب می­شود که با تغییرات دمایی و تکان­ های کوچک، ترک نخورند. فارغ از مسائل اجرایی، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ نمای خانه­ های کوچک می ­تواند، تفاوت­ هایی با ساختمان­ های بزرگ، داشته باشد. استفاده از رنگ ­های گرم و کمی تیره می­تواند، خانه کوچک شما را بسیار خاص و دلنشین جلوه دهد. با­ این ­حال برای اطلاع از رنگ­ های مجاز برای نقاشی نما باید با قوانین شهرداری شهر و منطقه خود، آشنا باشید. اما به ­طورکلی در دنیا رنگ­ های زیر برای رنگ آمیزی نمای خانه­ های کوچک، آزموده شده و نتایج قابل­ قبولی، حاصل شده است.

  • رنگ بژ؛ به ­خصوص برای خانه­ های حیاط­ دار با درختان و گیاهان متنوع
  • تلفیق زرد و قهوه ای که حالتی فانتزی به خانه می ­دهد
  • تلفیق گل­بهی و سفید؛ به­ خصوص برای مناطق ابری، مانند شمال کشور
  • ترکیب دیوار سفید و درب و پنجره ­های سبز؛ به­ خصوص برای مناطق آفتابی و ساحلی
  • ترکیب سفید، نارنجی و خاکستری که برای نماهای هندسی مناسب بوده و ظاهری مدرن به آن خواهد داد

نقاشی نما برای خانه های کوچک در یک نگاه

مساحت نما بیشترین تاثیر را در سرعت و هزینه نقاشی نما می­ گذارد. خانه­ های کوچک، نیازی به تجهیزات کار در ارتفاع ندارند و فرآیندهای شستشو، زیرسازی و رنگ آمیزی نما در آنها با سرعت بیشتری انجام می­شود. با این­ حال، این تصور که هزینه و وقت نیز به نسبتی برابر با مساحت، کاهش می ­یابند، به دلایل ذکرشده در این مقاله، خطاست. ازآنجاکه نمای خانه­ های کوچک، اغلب آجری است، رنگ­ های مخصوص به خود را می ­طلبند که هزینه بیشتری هم دارند. همچنین، ازنظر زیبایی ­شناسی نیز استفاده از ترکیب رنگ­ هایی خاص در نقاشی نما در چنین خانه­ هایی می­ تواند، زیبایی مضاعفی به آنها ببخشد.

نقاشی نمای خانه های کوچک

کابینت پیش ساخته دربازسازی خانه وآشپزخانه

بازسازی خانه

یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش برای بازسازی آشپزخانه استفاده از کابینت پیش ساخته است. این نوع کابینت‌ها از قبل ساخته شده‌اند و با خرید آن می‌توان سریعا نسبت به نصب آن اقدام کرد که البته ممکن است رنگ و سایز آن مطابق سلیقه و طراحی داخلی شما نباشد. از این رو، با توجه به اینکه روند پیدا کردن کابینت‌ساز و اندازه‌برداری از فضای آشپزخانه وقت‌گیر و زمان بر است، بسیاری از افراد با همکاری طراح دکوراسیون، انتخاب کابینت‌‌های پیش‌ ساخته در اولویت قرار می‌دهند که البته هزینه استفاده از این نوع مدل کابینت‌ها در مقایسه با مد‌ل‌‌های سفارشی ارزان‌تر است. پس اگر قصد تهیه و نصب کابینت پیش ساخته در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را دارید، برای کب اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت کابینت پیش ساخته و سفارشی

تفاوت اصلی به کارگیری کابینت پیش ساخته و کابینت سفارشی در بازسازی خانه آشپزخانه در نحوه سفارش و تولید آنها است. به طوری که کابینت‌های سفارشی را زیر نظر طراح دکوراسیون متناسب با متراژ و ابعاد و رنگ دلخواه شما طراحی و سپس برای ساخت کابینت‌ها اقدام می‌شود. اما به دلیل زمان‌بر بودن طراحی و تولید کابینت براساس نیاز مشتری بسیاری از کارگاه‌ها و شرکت‌های کابینت‌سازی براساس استانداردهای رایج و رنگ‌های پرطرفدار اقدام به تولید کابینت پیش ساخته با پایین‌ترین قیمت می‌کنند. بنابراین کابینت‌های پیش ساخته برای بکارگیری در طراحی داخلی دارای محدودیت رنگ، طرح و ابعاد هستند و قابل تغییر نیست.

ویژگی انواع کابینت پیش ساخته

امروز تولید و طراحی کابینت متناسب با هر نوع سبک در بازسازی خانه در بازار موجود است که از جمله آنها می‌توان به کابینت کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، ام دی اف و انزو اشاره کرد اما کابینت‌های پیش ساخته تنها در دو نوع مدرن (هایگلاس و ام دی اف) و کلاسیک (ممبران) به صورت انبوه تولید می‌شوند که بدنه یکسانی دارند در ادامه به بیان ویژگی اصلی این سه مدل کابینت پیش ساخته می‌پردازیم.

کابینت از جنس ممبران

کابینت پیش ساخته سبک کلاسیک از جنس ممبران است. بدنه اصلی آن از ام دی اف بوده و دارای روکش ممبران یا وکیوم است. این گروه از کابینت‌ها به دلیل براق بودن سطح علاوه بر زیبایی از کارایی بهتری برخوردار هستند.

کابینت هایگلاس

یکی دیگر از انواع کابینت‌های پیش ساخته که در بازسازی خانه می‌توان از آنها استفاده کرد، کابینت هایگلاس است که همانند ممبران از ام دی اف ساخته شده و روکش درب‌های آن از ورق پلاستیکی مخصوص است.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف پیش ساخته یکی از انواع پرکاربرد و پرطرفدار کابینت‌های امروزی است که تقریبا با هر سبک دکوراسیون داخلی همخوانی دارد. این نوع از کابینت‌ها به دلیل ارزان بودن قیمت در بسیاری از مواقع با طرح های ساده به صورت انبوه توسط کابینت‌سازان طراحی و با قیمت ارزان به فروش می‌‌رسند.

عوامل تأثیرگذار بر کیفیت کابینت پیش ساخته

کابینت‌های پیش ساخته در انواع مختلفی تولید و با کیفیت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. کیفیت این نوع کابینت‌ها از نظر ورقه‌های به کار رفته در آنها سنجیده می‌شود. با مشورت طراحان دکوراسیون می‌توانید جنس کابینت‌های پیش ساخته را طبق میزان بودجه خود انتخاب کنید. گاهی به دلیل بی‌کیفیت بودن ورقه‌ها قیمت کابینت نیز ارزان‌تر می‌شود.

مزایای کابینت پیش ساخته در بازسازی خانه

بسیاری از افراد در طراحی داخلی آشپزخانه برای اینکه برای نصب و استفاده، زودتر به نتیجه برسند، کابینت پیش ساخته خریداری می‌کنند که به سادگی قابل جابه جایی است. در ادامه به بیان دیکر مزایای نصب کابینت پیش ساخته در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌پردازیم.

سریع آماده شدن آشپزخانه

افرادی که زمان و بودجه زیادی برای تغییر و بازسازی آشپزخانه خود ندارد بیشتر از کابینت‌های پیش ساخته که سریع آماده اجرا و نصب است، انتخاب می‌کنند. طراح دکوراسیون معمولاً انواع مختلفی از کابینت پیش ساخته با استایل و ترکیب رنگ بسیار برای بازار طراحی کرده است که متناسب با سلیقه هر مشتری خواهد بود و به طور قطع ظاهر آشپزخانه را زیباتر خواهد کرد.

ظرفیت کابینت پیش ساخته

کابینت‌های پیش ساخته از نظر ظرفیت و فضای جای دادن مواد غذایی و وسایل آشپزخانه بسیار بزرگ و گسترده هستند و استفاده از آنها سبب نظم بخشی به آشپزخانه خواهد شد.

آسان‌تر شدن آشپزی

کابینت‌های پیش ساخته به گونه‌ای در بازسازی خانه گنجانده خواهد شد که آشپزخانه، بهترین مکان برای جا دادن و منظم کردن وسایل درون آن و آشپزی و پخت و پز شود. به طوری که تنها با یک برنامه‌ریزی مناسب برای چیدمان وسایل، بتوان در زمان کمتری هر نوع وسیله آشپزخانه را پیدا و استفاده کرد.

معایب کابینت پیش ساخته در بازسازی خانه

کسانی که حوصله و زمان کافی برای بازسازی آشپزخانه برای انتخاب کابینت را ندارند، ترجیح می‌دهند که کابینت پیش ساخته خریداری کنند تا سریع کابینت‌های خانه خود را تعویض کنند. اما انتخاب این نوع کابینت‌ها با وجود پرطرفدار بودن معایبی دارد که در ادامه به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

رنگ کابینت

رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که نه تنها بر زیبایی تأثیر زیادی می‌گذارد، بلکه سبب بزرگ یا کوچک‌تر جلوه دادن محیط کوچک آشپزخانه می‌شود. یکی از بزرگترین معایب کابینت پیش ساخته، محدودیت در تنوع رنگ است. رنگ‌های سفید، مشکی، قهوه‌ای و کرم رنگ‌های رایج و پرطرفدار در این نوع کابینت‌ها است. در حالی که، سفارش و تولید کابینت متناسب با سبک بازسازی خانه با تنوع رنگ بالایی همراه است.

طرح کابینت

اغلب کابینت‌های پیش ساخته به صورت سری تولید می‌شوند، از این رو، خریدار حق انتخاب بالایی برای طرح آنها ندارد. طرح این نوع کابینت‌ها در ممبران، های گلاس و ام دی اف‌های ساده خلاصه می‌شوند که بسیار محدود است. اما اگر ساخت کابینت را به صورت سفارشی انجام دهید، می‌توانید از انواع مختلف کابینت مانند انزو، کابینت چوبی کلاسیک، کابینت‌های پولیشی با طرح‌های مختلف انتخاب کنید.

اندازه و ابعاد کابینت

کابینت‌های پیش ساخته تنها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌هایی کاربرد دارد که اندازه و ابعاد آن با اندازه‌های استاندارد این کابینت‌ها هم‌خوانی داشته باشد. از این رو، خرید کابینت‌ پیش ساخته نمی‌تواند فضای داخلی آشپزخانه را به صورت بهینه پوشش دهد و همین محدودیت ابعاد و اندازه سبب کاهش قدرت انتخاب مشتریان می‌شود. به هر حال، با توجه به شرایط اقتصادی امروز، کابینت پیش ساخته گزینه مناسب برای خرید است.

کیفیت کابینت

یکی دیگر از معایب استفاده از کابینت پیش ساخته در طراحی داخلی آشپزخانه، کیفیت این محصول است. اغلب تولیدکنندگان و کابینت‌سازان به منظور کاهش هزینه‌‌های تولید از ورقه‌های بی‌کیفت استفاده می‌کنند. بنابراین دوام و ماندگاری کابینت‌های پیش ساخته بسیار کم است. کابینت‌های کم کیفیت هنگام نصب بوی نامطبوعی ایجاد می‌کنند.

عوامل مؤثر بر قیمت کابینت پیش ساخته

به طور کلی کابینت‌های پیش ساخته در مقایسه با کابینت‌‌های سفارشی به دلیل محدودیت طرح و رنگ و ابعاد، قیمت ارزان‌‌تری دارند. عامل اصلی در اختلاف قیمت کابینت‌های پیش ساخته تفاوت جنس بدنه و ورق‌های به کار رفته است. کابینت‌های پیش ساخته‌ای که از جنس صفحه اچ پی ال با ضخامت 3.2 میلی متر ساخته و تولید شدند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نسبت به بقیه کابینت‌ها گران‌تر هستند. البته گاهی برای صرفه‌جویی در هزینه از صفحه‌های بهم چسبیده ام دی اف ساخته می‌شوند. بنابراین جنس ورق ام دی اف مصرفی، موثرترین عامل در تعیین قیمت نهایی آنها است. در مجموع باید بدانید که هزینه تولید کابینت‌‌های پیش ساخته برای تولیدکنندگان بسیار کم است چرا که از چوب و یراق‌های ارزان استفاده می‌کنند. البته کیفیت جنس بدنه نیز یکی از عوامل تعیین کننده قیمت در این نوع کابینت‌ها است.

کابینت پیش ساخته دربازسازی خانه وآشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک شبیه به سبک‌های ترکیبی است و از قوانین و دستورالعمل خاصی پیروی نمی‌کند. علاقمندان به این سبک طراحی می‌توانند مبلمان زیبا و مدرن را در کنار لوازم و قطعات کهنه و فرسوده به زیبایی در کنار هم ترکیب کنند و چیدمان منحصر به فردی را خلق کنند. در سبک شبی شیک، رنگ‌های سفید و کرم بر دیگر ترکیب رنگ‌ها غالب هستند. استفاده از حاشیه‌های چین‌دار، منگوله‌ها، نقش‌ها و طرح‌های گل‌دار در کنار فضای روشن و دل باز مورد توجه قرار دارد. از این رو، طراحان داخلی، دکوراسیون شبی شیک را یک نوع سبک ظریف، آرام و رمانتیک، نوستالژیک و زنانه می‌دانند. پس برای این که بدانیم سبک دکوراسیون شبی شیک چیست و چرا با این نام خوانده می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

دکوراسیون شبی شیک چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک، از جمله سبک‌های دکوراسیون معروف در دنیا به شمار می‌رود، که در سال‌های اخیر به میان دکوراسیون‌های خاص و جدید راه پیدا کرده است. شبی شیک در لغت به معنی ژنده پوش باکلاس یا شیک است اما در اصطلاح طراحی دکوراسیونی است که دکوری شبیه به خانه‌های فقیرانه و قدیمی دارد و با زیورآلات دکوری و دکوراتیوهای آنتیک و لوکس تزیین شده باشد. بنابراین با ظرافتی هنرمندانه این سبک دکوراسیون چیده می‌شود.

ویژگی‌های سبک دکوراسیون شبی شیک

شبی شیک یکی از پرطرفدارترین استایل‌ها برای چیدمان و منزل است که از سبک‌های روستیک و قدیمی الهام گرفته است. در این سبک از تجملات و لوکس بودن فاصله گرفته شده و گرایش به سوی سادگی و قدیمی بودن ایجاد شده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های بارز سبک طراحی دکوراسیون داخلی شبی ‌شیک این است که نگاهی به طبیعت دارد، معتقد است که اشیاء کهنه را نباید دور انداخت چرا که مرور زمان آن‌ها را زیبا می‌کند و می‌توانیم این زیبایی را دو چندان کرده و از آن در چیدمان خانه‌ استفاده کنیم. همچنین بزرگ‌ترین ویژگی این سبک در پایین آوردن هزیینه‌های طراحی داخلی خانه است و هرگز اجازه خرج‌های اضافی به شما نمی‌دهد؛ چرا که با ناچیزترین‌ها هم می‌توان به این سبک و دکوراسیون نزدیک شد و همیشه امکان پیدا کردن وسایل کهنه شده وجود ندارد که آنها خلاقانه در چیدمان استفاده کرد. این سبک هنری در استفاده از قطعات چوبی با لایه‌های رنگی مختلف دارد. قطعات چوبی مثل کنسول، میز، صندلی و بوفه که طی سال‌ها به رنگ‌های مختلفی رنگ‌آمیزی شده‌اند به مرور زمان لایه‌هایی از این رنگ‌ها از بین می‌رود و رنگ‌های لایه زیرین بیرون می‌زند. در نهایت خانه‌ای زیبا طراحی خواهد شد که پر از وسایلی است که هر یک شخصیت خاص خود را دارند و خیلی زود عضوی از خانواده می‌شوند.

مشخصات کلی سبک دکوراسیون شبی شیک

با توجه به اینکه در طراحی دکوراسیون داخلی با این سبک تلاش می‌شود تا از تجملات فاصله گرفته شود، بنابراین می‌توان اصلی ترین ویژگی‌ها و مشخصات استایل شبی شیک را به صورت زیر بیان کرد:

  • انتخاب رنگ‌های روشن و پاستیلی و دوری از رنگ‌های متضاد و زنده
  • استفاده از وسایل تزئینی آنتیک مرسوم در سبک‌های ویکتوریایی و سلطنتی
  • انتخاب مبلمان با رنگ‌های پریده و کهنه کاری شده و حذف مبلمان لوکس
  • حذف تابلوهای مجلل و وسایل تزئینی لوکس از روی دیوارها و جایگزینی آنها با کاغذ دیواری‌های گلدار
  • بکارگیری درب و پنجره‌های فلزی و چوبی با طرح و ظاهر قدیمی
  • استفاده از کفپوش های چوبی

از آنجایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک وسایل مدرن و لوکس حذف می‌شوند، می‌توان این نوع دیزاین خانه را یکی از ارزان‌ترین سبک‌های طراحی به شمار آورد و با استفاده از بسیاری از تکنیک‌ها می‌توان وسایل ارزان را به وسایل آنتیک تبدیل کنید.

رنگ در سبک دکوراسیون شبی ‌شیک

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب سبک طراحی دکوراسیون داخلی برای چیدمان منزل، توجه به رنگ و انتخاب ترکیب صحیح برای آنها است. به طورکلی در سبک شبی شیک گرایش به سمت رنگ‌های است. بنابراین رنگ‌هایی که در این استایل دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند، رنگ‌های ملایم، روشن و پاستیلی موجود در طبیعت هستند مثل سفید، آبی آسمان، صورتی رز، رنگ خاک و زمین، سبز کم‌رنگ، رنگ‌های خنثی، رنگ‌های پاستل، رنگ چوب و غیره. همچنین رنگ‌هایی که تندی و کنتراست آن‌ها به مرور زمان ملایم و آرام شده است.

سالن پذیرایی در سبک دکوراسیون شبی شیک

یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، سالن پذیرایی است و همیشه تلاش می‌شود تا به بهترین شکل این فضا طراحی شود. در اتاق پذیرایی به سبک دکوراسیون شبی شیک لازم است مبلمان را به دقت انتخاب کنید. مبلمان‌های راحتی قدیمی با روکش پارچه‌ای یا چرم در کنار کوسن‌های گلدار با رنگ‌های روشن و ملایم می‌تواند بهترین گزینه باشد. همچنین می‌توان برای تزیین این سالن از میزهای قدیمی و خلاقانه استفاده کرد؛ مثلا استفاده از صندوقچه‌های قدیمی و کهنه به جای میز یک انتخاب عالی است و روی آن را قرار دادن گلدان‌های فلزی یا سفالی با گل‌های رنگارنگ تزیین کنید. همچنین استفاده از لوسترهای بزرگ و فلزی، نصب آینه قدی با قاب چوبی، قرار دادن قاب عکس‌های قدیمی بر روی دیوار، استفاده از کاغذ دیواری‌های گلدار یا ساده با رنگ‌های ملایم، پرده‌های نخی گلدار یا ساده و کفپوش های چوبی با رنگ‌های روشن از دیگر مواردی است که می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی به سبک شبی شیک استفاده کرد.

اتاق خواب در سبک دکوراسیون شبی شیک

نوع تخت و روتختی در سبک شبی شیک اتاق خواب بسیار مهم هستند. در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان از تخت های فلزی قدیمی یا چوبی ساده استفاده کرد و همچنین استفاده از روتختی‌های کتان و نخی گلدار با رنگ‌های کاملا زنانه بسیار مناسب است. انتخاب پرده‌های گلدار، دیوارهایی با رنگ‌های ملایم مثل  سفید، کرم، بژ، خاکستری، صورتی و پاستیلی و همچنین لوسترهای آویز بزرگ برای سبک شبی شیک مرسوم است.

آشپزخانه در سبک دکوراسیون شبی شیک

در آشپزخانه نیز با انتخاب وسایل کهنه و دوری از تجهیزات مدرن فضا را با سبک شبی شیک سازگار کنید. انتخاب کابینت‌های سفید با ظاهر آنتیک در کنار نیمکت‌های چوبی انتخاب خوبی برای این فضا است. همچنین نصب شلف و قفسه‌های چوبی بدون درب بر روی دیوار با رنگ‌های روشن و ملایم انتخاب خوبی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه با این سبک است. استفاده از میزهای معمولی آنتیک و کهنه، نیمکت و صندلی‌هایی با روکش نخی و کتان رنگ روشن و گلدار، کفپوش های چوبی و لوسترهای بزرگ و کریستالی می‌توانند ترکیبی بسیار زیبایی را در آشپزخانه فراهم کنند.

سرویس بهداشتی و حمام در سبک شبی شیک

با توجه به اینکه تمرکز در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی دوری از تجملات و وسایل لوکس و مدرن است، در نتیجه درسرویس بهداشتی و حمام شبی شیک نمی‌توان از کابین دوش، سینک و شیرآلات گران‌قیمت استفاده کرد. ولی می‌توان با نصب سینک‌های مزرعه‌ای، لوسترهای آویز و پرده‌های گلدار حمام و سرویس بهداشتی را به شکل کاملا قدیمی از یکدیگر جدا کرد. با توجه به میزان فضای خالی که در این بخش از منزل در اختیار دارید می‌توانید از میز و آینه و همچنین شلف‌های رنگی با نمای کهنه برای چیدمان لوازم بهداشتی استفاده کنید.

جمع‌بندی

باتوجه مطالبی که در بالا گفته شد، طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی ‌شیک می‌تواند دکوراسیونی خاص و متفاوت برای منزل شما ایجاد کند و وسایل و اکسسوری‌های نوستالژی و زیبایی که مد نظر دارید را به صورت خلاقانه در آن به کار ببرید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شبی شیک

شستشوی نما و بیمه مسئولیت مدنی

نماشویی و شستشوین نما

شستشوی نما یکی از اقدامات مربوط به زیباسازی و مراقبت از نمای ساختمان است که باید به ­صورت منظم و دوره­ای برگزار شود. این عملیات، همواره با دشواری­ هایی در خصوص دسترسی به ارتفاع همراه است. همین مسئله، سبب به­ وجود آمدن خطراتی بالقوه برای کارگران، عابران شده است. همچنین، مانند هر پروژه ساختمانی دیگر، احتمال وارد شدن خسارات مالی در حین انجام پروژه نیز وجود دارد.  قانون­ گذاران راه ­حلی به نام بیمه مسئولیت مدنی عمومی را برای جبران خسارات وارده ناشی از اتفاقات غیرعمد در حین انجام پروژه ­های ساختمانی، درنظر گرفته ­اند. در این مقاله، ضمن مرور خسارات احتمالی در حین شستشوی نما به معرفی بیمه مسئولیت مدنی و مفاد آن می ­پردازیم. درصورتی که قصد نماشویی ساختمان خود را دارید، مطالعه این مقاله به شما نشان می ­دهد که چگونه خود را در برابر انواع اتفاقات غیرمنتظره ایمن کنید.

خسارات احتمالی در حین شستشوی نما

اصلی ­ترین و بزرگ ترین خطری که در یک پروژه شستشوی نما وجود دارد، خطری است که به واسطه کار در ارتفاع، جان کارگران را تهدید می­کند. هرچقدر هم که کارفرما یا پیمان­کار از بهترین و به ­روزترین تجهیزات استفاده کند، اما باز هم حادثه خبر نمی ­کند. همچنین باید احتمال خطای انسانی در هنگام بازرسی ایمنی و سلامت تجهیزات را نیز درنظر گرفت. در درجه بعدی، خسارات احتمالی که ممکن است به عابرین پیاده یا خودروها و دیگر اموال آنها وارد بیایند، مطرح می ­شوند. در حین شستشوی نما احتمال جدا شدن بخشی از نما و سقوط آن بر سر افراد یا خودروهای موجود در محل، وجود دارد. همچنین، امکان سقوط وسایل کارگران را نیز نباید از نظر دور داشت. دیگر حادثه ­ای که احتمال دارد اتفاق بیفتد، وارد شدن خسارت مالی به خود ساختمان در حین نماشویی است. به­ طور مثال، ممکن است بر اثر خطای انسانی، بالابر مکانیکی با ساختمان برخورد کرده و باعث خرد شدن شیشه­ ها یا از بین رفتن بخشی از نما شود. این موارد تنها برخی اتفاقات شایع و قابل ­پیش­بینی هستند. اتفاقات منجر به خسارات مالی و جانی در حین شستشوی نما، قطعا به این موارد محدود نمی ­شوند. به همین دلیل، لازم است که کارفرما یا پیمان­کاری که مسئول پروژه است، علاوه بر رعایت نکات ایمنی، برای جبران خسارات احتمالی نیز چاره ­اندیشی کند.

بیمه مسئولیت مدنی چیست؟

مسئولیت مدنی در قانون کشور ما به اتفاقاتی اطلاق می­شود که در آنها شخص، مسئول خسارت واردشده به دیگری، تعمدی در انجام آن نداشته است. با این­ حال، همچنان، مسئول خسارت شناخته می­ شود. به ­منظور حفاظت افراد از اتفاقاتی که ممکن است، خارج از اختیار آنها اما با مسئولیت آنها بیفتند، محصولی بیمه ­ای توسط شرکت­ های بیمه ابداع شده است که بیمه مسئولیت مدنی نام دارد. این بیمه انواع مختلفی دارد که یکی از آنها مربوط به پروژه ­های ساختمانی بوده و با نام بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در برابر کارکنان، شناخته می­ شود. در یک پروژه شستشوی نما می­ توان لیست اسامی تمامی کارگران یا به شکل ساده ­تر کل پروژه را تحت این بیمه درآورد. در خصوص خسارات غیرعمدی هم که ممکن است به دیگر افراد یا اموال آنها و یا خود ساختمان وارد شود، باید از بیمه مسئولیت مدنی عمومی استفاده کرد. نام دقیق ­تر این بیمه، بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی است. کارفرما یا پیمان­کار پروژه شستشوی نما با عقد قرارداد با شرکت بیمه و پرداخت هزینه­ های مربوط به آن خود را از پرداخت بسیاری از خسارات احتمالی، مصون خواهد کرد. در بخش بعد به ­صورت جزئی­ تر، مواردی که در بیمه مسئولیت مدنی برای یک پروژه نماشویی مطرح می­ شوند را بررسی می­ کنیم.

چه اتفاقاتی شامل بیمه مسئولیت محدود می شوند؟

بسته به نوع بیمه، پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه­ گذار می­تواند، سطوح و حدود متفاوتی داشته باشد. اولین و مهم­ترین بحثی که در مورد بیمه مسئولیت در شستشوی نما مطرح می­شود، دیه است. دیه شامل دیه فوت و دیه ارش می­شود. در بحث دیه فوت، تکلیف، مشخص است و در ماه­ های عادی و حرام مبالغ مشخصی دارد که در ابتدای هر سال، توسط مراجع مربوطه اعلام می­ شود. به این ترتیب، درصورتی که در یک پروژه شستشوی نما یکی از کارکنان پروژه یا اشخاص ثالث فوت کنند، خسارت آن، بر عهده بیمه­ گذار است. دیه ارش، کمی پیچیده ­تر است. هزینه پرداختی توسط بیمه ­گذار در این مورد، به نظر پزشکی قانونی و مطابق با عضوهای آسیب دیده افراد وابسته است.

کلوزهای تحت پوشش

کلوزهای تحت پوشش به پارامترهای فرعی در بیمه مسئولیت مدنی شستشوی نما گفته می ­شود. این موارد، می­ توانند بسته به نوع و هزینه بیمه در قرارداد، آورده شوند. این پارامترها فعالیت­ های خارج از کارگاه، اماکن و محیط های مرتبط با محیط اصلی، پیمان­کاران فرعی و وسایل نقلیه کارکنان را تحت پوشش قرار می­ دهند.

هزینه بیمه مسئولیت مدنی در پروژه شستشوی نما

ازآنجاکه در یک پروژه شستشوی نما احتمال وقوع اتفاقات منجربه ­فوت وجود دارد، به همین دلیل هزینه این بیمه در این پروژه، نسبتا بالاست. با این ­حال، فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت این بیمه موثر هستند. که از مهم­ترین آنها می ­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مساحت پروژه
  • تعداد افراد تحت پوشش بیمه
  • محل جغرافیایی ساختمان
  • ارتفاع ساختمان
  • وضعیت سلامتی ساختمان
  • مدت زمان تخمینی برای اتمام نماشویی
  • کلوزهای پروژه

این موارد، توسط کارشناس بیمه و در صورت نیاز با مراجعه به محل پروژه شستشوی نما ، بررسی شده و هزینه نهایی به کارفرما یا پیمان­کار اعلام می­شود.

نگاهی اجمالی به بیمه مسئولیت مدنی در شستشوی نما

شستشوی نما ازجمله عملیات ساختمانی است که احتمال وقوع اتفاقات ناگوار با سطوح مختلفی از خسارت در آن، وجود دارد. ماهیت این عملیات در بسیاری از موارد، لزوم کار در ارتفاع را ایجاب می­کند. موضوعی که اصلی ­ترین دلیل منبع خسارات جانی و مالی مختلف است. علاوه ­براین، مانند هر پروژه ساختمانی دیگر در این پروژه نیز احتمال آسیب­ های جانی و مالی به افراد شخص ثالث نیز وجود دارد. به ­منظور جبران خسارت ناشی از اتفاقات ناگوار و غیرمنتظره­ ای که گاه، قابل­ پیش­گیری هم نیستند، مسئول پروژه شستشوی نما باید کل پروژه را تحت بیمه مسئولیت مدنی کارکنان ساختمانی و بیمه مسئولیت مدنی عمومی درآورد. در این بیمه، جبران خساراتی مانند سقوط افراد از ارتفاع، وارد شدن آسیب به جان یا مال عابرین پیاده و یا آسیب دیدن ساختمان بر اثر خطای کارکنان، بسته به مفاد قرارداد، بر عهده بیمه­ گذار خواهد بود.

شستشوی نما و بیمه مسئولیت مدنی

نقاشی نما بوسیله داربست

نقاشی نما

در حال حاضر روش‌ها و ترفندهای بسیار مختلفی برای اجرای نقاشی نما بیرونی ساختمان وجود دارد که هر کدام از آنها موجب بازسازی نما و زیبایی هر چه بیشتر ظاهر ساختمان می‌شود. یکی از روش‌های که امروزه به دلیل تراکم و فشردگی ساختمان‌ها با یکدیگر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد نقاشی نما بوسیله داربست است. به همین دلایل مختلف بسیاری به جای رنگ‌ آمیزی نما با استفاده از داربست، نقاشی در ارتفاع و نقاشی نما ساختمان را با استفاده از روش راپل و طناب انجام می‌دهند. در هر صورت رنگ نما با نصب داربست همچنان برای بسیاری از ساختمان کاربرد دارد و بهتر با این نوع روش رنگ ‌آمیزی بیشتر آشنا شوید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم را در این رابطه کسب کنید.

اهمیت رنگ آمیزی نمای ساختمان‌ها

نقاشی نما یک روش مناسب برای زیباسازی ساختمان و فانتزی و جذاب جلوه دادن نمای ساختمان است. رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان با استفاده رنگ مخصوص نما و با شیوه اجرای متفاوت انجام می‌شود. بر این اساس برای زیباسازی و رنگ کردن نما باید از افراد خبره و ماهر در امر نقاشی نما کمک بگیرید تا بهترین کیفیت و بازدهی را در اجرای رنگ نما شاهد باشید. بنابراین نقاشی نما از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در شاد کردن محوطه ساختمان و همچنین در جذب و دفع انرژی داشته باشد. نقاشی نمای بیرونی ساختمان معمولا با رنگ‌های روشن انجام می‌شود تا جلوه بصری و نمود ظاهری خوبی داشته باشد. در حال حاضر رنگ‌های آکریلیک بهترین بازده و کیفیت را دارند و برای نقاشی نمای ساختمان بسیار مناسب هستند.

مراحل اجرای نقاشی نما

قبل از آغاز عملیات ترمیم و رنگ آمیزی نمای ساختمان ابتدا باید سطح رویی نما را از آلودگی‌ها و گرد و غبار پاک کنیم. برای این امر با استفاده از دستگاه واترجت و آب ملایم سطح نما را شستشو دهیم. نماشویی باعث می‌شود تا رنگی که روی آن می‌زنیم به صورت قوی ثابت شود و میزان عمر و ماندگاری آن افزایش یابد. لازم به ذکر است، سطح نمای سیمانی و کنیتکس را نمی‌توان با واتر جت فشار قوی شست چون کنده شده و قسمتی از کار آسیب وارد می‌کند.

بنابراین مراحل اجرای نقاشی نما و رنگ آمیزی کنیتکس بر روی نمای ساختمان به روش زیر است:

  • شستشوی کامل نما برای جلوگیری از پوسته شدن و کاهش کیفیت رنگ آمیزی و پس زدن رنگ
  • ترمیم، مرمت، درزگیری و ترک‌گیری از سطح نما یا به عبارتی انجام عملیات زیرسازی بر روی سطح نما
  • آسترزنی به نمای ساختمان به وسیله پرایمر
  • اجرای عملیات رنگ آمیزی نمای ساختمان بوسیله رنگ کنیتکس یا آکرولیک با داربست به صورت کارشناسی شده

موقع رنگ آمیزی نما باید دقت شود که در هنگام استفاده از وسایل نقاشی نما از جمله غلتک، قلمو یا پمپ رنگ حرکت دست را به یک جهت یکسان از پایین به بالا یا از راست به چپ انجام دهید تا کیفیت کار افزایش یابد. استفاده از قلمو در هر جهت و به صورت نامنظم باعث می‌شود سطح نما یکدست و صاف نشده و رگه‌هایی در رنگ ایجاد شود و شکلی ظاهری مناسبی پدیدار نشود. همچنین رنگی که برای کار انتخاب می‌شود باید با توجه به نوع سطح نما مثلا رنگ روغنی یا رنگ پلاستیکی انتخاب شود.

چگونگی نقاشی نما با داربست

نقاشی نما با داربست یکی از روش‌های سنتی و قدیمی است که در حال حاضر نیز استفاده از این روش برای برخی از ساختمان‌ها مرسوم است. استفاده از داربست برای انجام خدمات رنگ آمیزی و نقاشی نما ساختمان از ایمنی بسیار کمتری نسبت به روش راپل و یا سایر روش‌های دیگر برخوردار است اما خوشبختانه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن امکانات مناسب، خدمات رنگ نما با استفاده از داربست نیز انجام می‌شود و برای افزایش امنیت کار از کمربند ایمنی مخصوص استفاده می‌شود. برای نقاشی نما با داربست ابتدا عملیات شستشوی نما انجام می‌شود چرا که این عمل موجب از بین رفتن تمامی آلودگی‌های موجود در سطح نمای ساختمان می‌شود و به نوعی یکی از روش‌های زیرسازی قبل از اجرای رنگ نما محسوب می‌شود. در مرحله بعد با نصب داربست متناسب با ارتفاع ساختمان عملیات رنگ آمیزی با رعایت تمام نکات ایمنی آغاز شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی خدمات نقاشی نمای ساختمان بسیار آسان و کم هزینه شده است. چرا که با وجود روش مناسبی مانند راپل دیگر نیازی به بستن داربست نیست و تمامی مراحل نقاشی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از طناب انجام می‌شود.

چه مواقعی نیاز به نقاشی نما ساختمان داریم؟

امروزه نمای ساختمان‌ها از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. سنگ، چوب، گرانیت و غیره که بسیاری از آن‌ها قابلیت رنگ شدن دارند. یکی از خاص‌ترین روش‌ها برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان، رنگ‌آمیزی آن به روش دلخواه است. تلفیق رنگی که باعث زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان می‌شود، می‌تواند بر زیبایی بافت شهری نیز تأثیرگذار باشد. اما به‌طورکلی در مواقع زیر به خدمات نقاشی نمای ساختمان نیاز داریم.

  • اکثر نماهای ساختمانی از جنس سیمان نیاز به رنگ آمیزی دارد.
  • هنگامی‌که امکان اجرای نماهای سنگین مثل ساختمان‌های بلند وجود نداشته باشد.
  • بازسازی نمای ساختمان‌های رنگ پریده و کم‌رنگ همواره در اولویت است و باید با نقاشی نما آنها را احیا کرد.

قیمت نقاشی نما بوسیله داربست

نقاشی ساختمان بوسیله داربست بر خلاف روش راپل مقداری پر هزینه‌تر است چرا که علاوه بر هزینه‌های مربوط به خرید رنگ مناسب نما و دستمزد اجرای کار باید هزینه‌ای نیز بابت نصب داربست پرداخت کنید. اما به طور کلی قیمت نقاشی نما برای پروژه‌های بزرگ به صورت متری محاسبه می‌شود. البته نوع رنگ کاربردی، انتخاب برند و درجه کیفی رنگ و همچنین ابزار و روش استفاده شده نیز در تعیین قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان مؤثر است. همچنین قیمت نقاشی نما بستگی به وسعت ساختمان دارد در این بین قیمت رنگ نما برج‌ها و آپارتمان‌های مسکونی با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. به طوری که برج‌ها به دلیل زیاد بودن کارشان قیمت آنها کمتر از آپارتمان است.

نقاشی نما بوسیله داربست در یک نگاه

نقاشی نما با داربست یا بدون داربست به شیوه دسترسی به نمای ساختمان و نوع معماری آن بستگی دارد. از دیگر معیارهایی که باید برای انتخاب روش کار رنگ نما در نظر بگیرید ایمنی، سرعت پیشروی کار، حفظ جلوه نما در طول مدت اجرا و کیفیت نهایی کار است. پس با انتخاب یک تیم مجرب و متخصص در این زمینه می‌توانید بیشترین بازدهی و کیفیت را در رنگ آمیزی نما شاهد باشید.

نقاشی نما بوسیله داربست

بازسازی خانه و هزینه پیمانکاری

بازسازی خانه

بسیاری از افراد، پس از چند سالی سکونت در منزل خود به فکر بازسازی آن می‌افتند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در بازسازی خانه ، مسئله بودجه آن است. ازآنجایی هم که معمولا این پروژه به پیمان‌کارهای ساختمانی سپرده می‌شود از هزینه آن به‌عنوان هزینه پیمان‌کاری یاد می‌شود. عوامل متعددی در تعیین هزینه پیمان‌کاری یک پروژه بازسازی نقش دارند. آگاهی از این عوامل می‌تواند، برنامه‌ریزی مالی را دقیق‌تر و آسان‌تر کند. در این مقاله، عوامل موثر بر هزینه پیمان‌کاری یک پروژه بازسازی خانه را معرفی می‌کنیم. مطالعه این مقاله، منابع هزینه‌ای این پروژه را به شما معرفی خواهد کرد.

شش عامل تاثیرگذار در هزینه پیمان کاری بازسازی خانه

تنها در صورت آگاهی از منابع تولید هزینه در پروژه بازسازی است که می‌توان برای صرفه‌جویی در برخی از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. همچنین، ازآنجاکه هزینه و زمان انجام این پروژه به یکدیگر وابسته هستند با تخصیص درست منابع به برخی بخش‌ها می‌توان سرعت انجام بازسازی را افزایش داد. در این بخش، شش عامل اصلی تاثیرگذار در هزینه پیمان‌کاری بازسازی خانه را معرفی می‌کنیم.

سن ساختمان

به‌طورکلی، هرچه ساختمان قدیمی‌تر باشد، هزینه پیمان‌کاری بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. این افزایش هزینه تنها به بازسازی‌های بیشتری که باید انجام شود، خلاصه نمی‌شود. یک خانه قدیمی به تخصص بیشتری برای تخریب و بازسازی نیاز دارد. در برخی موارد حتی تعداد نیروها نیز باید افزایش یابد. همچنین، بازسازی چنین خانه ­ای، ‌بیشتر از یک خانه نسبتا جدید زمان می‌برد.

مساحت خانه

مسلم است که هرچه مساحت خانه بیشتر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. با این­ حال، شاید این هزینه لزوما به همان نسبت مساحت افزایش نیابد. این مسئله کاملا به وضعیت کلی خانه، نوع و شدت بازسازی و دیگر فاکتورها بستگی دارد. درهرصورت، مسلم است که مصالح موردنیاز و هزینه دستمزد کارگران به‌صورت خطی با افزایش مساحت ساختمان افزایش می‌یابد. عاملی که دست در دست متراژ در تعیین هزینه پیمان‌کاری بازسازی خانه نقش دارد، نقشه خانه است. هرچه نقشه خانه پیچیده‌تر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بیشتر خواهد شد. چنین خانه‌ای نیاز به ملاحظات بیشتری در حین بازسازی دارد که بر زمان انجام پروژه نیز تأثیرگذار است.

موقعیت جغرافیایی

هزینه بازسازی خانه حتی می‌تواند، بسته به محل زندگی شما نیز تغییر کند. به‌طورکلی، در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز پیمان‌کارها هزینه‌های بیشتری برای بازسازی خانه از مشتریان خود دریافت می‌کنند. این مسئله با توجه به افزایش هزینه‌های وی مانند دستمزد کارگران، حمل‌ونقل و غیره در این شهرها توجیه می‌شود. در شهرهای کوچک نیز پیمان‌کارها ممکن است با افزایش هزینه در تامین مصالح مواجه شوند. ازآنجاکه آن‌ها معمولا مصالح خود را از نزدیک‌ترین شهرهای بزرگ سفارش می‌دهند، مشمول پرداخت هزینه حمل‌ونقل می‌شوند.

انتظارات کارفرما

مسلما هرچه بازسازی اساسی‌تر و همراه با تغییرات بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. در مواردی که بازسازی شامل فازهای مختلفی مانند تخریب، نقاشی، بنایی، طراحی اتاق‌های جدید، ایجاد فضاهای جدید مانند سونا و غیره باشد، پیمان‌کار طرف قرارداد باید از پیمان‌کاران فرعی نیز کمک بگیرد. به‌این‌ترتیب، ممکن است هزینه بازسازی خانه بسیار بیشتر حد تصور بشود. در برخی موارد که به تغییر نقشه خانه نیاز است، پیمان‌کار باید در تیم خود از تخصص یک مهندس معمار نیز بهره ببرد. موضوعی که خودش هزینه جداگانه‌ای برای کارفرما در بر دارد. همچنین، برخی شرکت‌های پیمان‌کاری بازسازی خانه در مورد طراحی دکوراسیون داخلی خدماتی را از مشاوره گرفته تا ایده ­پردازی و اجرا به مشتریان خود، پیشنهاد می‌کنند. بهره‌گیری از این خدمات نیز بر هزینه‌های پیمان­کار خواهد افزود.

مواد و مصالح مصرفی

بسته به مفاد قرارداد، کارفرما می‌تواند وظیفه تامین مصالح را نیز به عهده پیمان‌کار بگذارد. این کار ازآنجاکه اغلب پیمان‌کاران به منابع تامین مصالح دسترسی بهتری دارند، مقرون‌به‌صرفه­ تر است. مسلم است که هرچه کیفیت مصالح مورداستفاده بهتر باشد، هزینه آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

تعداد کارگران

هرچه پیمان‌کار بازسازی خانه از کارگران آموزش‌دیده‌تری استفاده کند، هزینه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. بهره‌گیری از مهارت چنین کارگرانی در نگاه اول، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد اما درنهایت، سبب تضمین کیفیت کار آنان و پیش‌گیری از تعمیرات احتمالی در آینده خواهد شد. تعداد کارگران نیز در سرعت اتمام پروژه موثر است. هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد، هزینه و سرعت انجام پروژه، بیشتر خواهد شد.

ترفندهایی برای کاهش هزینه های پیمان کاری بازسازی

بازسازی خانه ، کاری پرهزینه است اما در بسیاری از موارد، تصمیمات اشتباه کارفرما یا پیمان‌کار بر این هزینه‌ها می­ افزایند. در این بخش، پیشنهادهایی برای کاهش هزینه‌های بازسازی ارائه می‌دهیم.

دقت در انتخاب مصالح

بسیاری از افراد، تنها به دنبال جدیدترین مصالح هستند. مصالحی که به‌تازگی به بازار آمده‌اند و به‌اصطلاح، مد شده‌اند؛ معمولا گران‌تر هستند. این مصالح لزوما با سبک و سیاق خانه، سبک زندگی و نیازهای شما مطابقت ندارند. به‌طور مثال، شاید اصلا نیازی نباشد که همه جای سقف خانه‌تان را از نور مخفی پر کنید.

تعمیر به جای تعویض

بسیاری از قسمت‌های خانه را می‌توان به­ جای تعویض با هزینه کمتری، تعمیر کرد. معروف‌ترین مثال در این مورد، استفاده از خدمات کف‌سابی به­ جای تعویض کامل سنگ‌های کف خانه است. کف‌سابی می‌تواند به‌خوبی نمای کف خانه را مانند سنگ‌های نو، تازه و درخشان کند.

تا جای ممکن، نقشه را عوض نکنید

عوض کردن نقشه در بازسازی خانه ، یکی از منابع بزرگ هزینه پیمان‌کاری آن است. تغییر نقشه‌های لوله‌کشی و برق‌کشی، پای پیمان‌کاران فرعی را به فرآیند بازسازی باز می‌کند. پیمان­کارانی که قطعا هزینه‌های خودشان را مطالبه می‌کنند. برای تغییر در فضا نیز نباید حتما تغییرات ساختاری ایجاد کرد. گاهی المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانند به‌خوبی کار تفکیک فضا را انجام داده و نیاز ما به دیوارکشی و ایجاد اتاق‌های جدید را برطرف نمایند. ازاین‌رو شاید پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد به یک مشاور طراح دکوراسیون بتواند، صرفه‌جویی‌های بزرگ‌تری را در پی داشته باشد.

نگاهی کوتاه به هزینه های پیمان کاری در بازسازی خانه

بازسازی خانه ، بسته به عوامل متخلفی می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه‌ای که پیمان‌کار این پروژه از کارفرما دریافت می‌کند، مربوط به سن و مساحت ساختمان، موقعیت جغرافیایی، مصالح مصرفی، تعداد کارگران و انتظارات کارفرما می‌شوند. به‌منظور کاهش هزینه‌های پیمان‌کاری بازسازی خانه ، کارفرما باید در درجه اول، مصالح خود را هوشمندانه انتخاب کند. در درجه بعدی، باید از گزینه تعمیر به ­جای تعویض در بسیاری از موارد بهره ببرد. درنهایت هم با مشاوره با یک طراح دکوراسیون تا جای ممکن، راه‌حل‌های جایگزین را برای تغییر نقشه داخلی خانه انتخاب کند.

بازسازی خانه و هزینه پیمانکاری

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون داخلی عالی و شیک داشته باشید، باید از الگوهای خاص در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان تبعیت کنید. بسیاری از افراد به اشتباه تلاش می‌کنند تا بدون در نظر گرفتن یک الگوی خاص، خانه خودشان را دکور کنند. این در حالی است که برای آنکه یک طراحی شیک، لوکس و برجسته داشته باشید، باید یک سبک را پیش بگیرید و از الگوهای خاص آن در خانه خودتان استفاده کنید. طرح‌های مختلفی در خانه می‌توانید اعمال کنید. از سبک مدیترانه‌ای گرفته تا آسیایی، هر سبک یک سری مشخصه خاص دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره طراحی دکوراسیون داخلی خانه به سبک آفریقایی صحبت کنیم! اگر می‌خواهید سبکی خاص را در خانه خودتان تجربه کنید، سبک آفریقایی برایتان بهترین گزینه خواهد بود. با ما همراه باشید تا این سبک را بهتر بشناسید و بتوانید آن را به درستی در خانه اجرا کنید.

انتخاب صحیح ترکیب رنگ

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک عنصر بسیار مهم و کلیدی به حساب می‌آید. باید حتماً از رنگ‌بندی مناسب یک سبک استفاده کنید تا سبک طراحی شما تمام و کمال صحیح باشد. در مرحله اول باید بتوانید تا پالت رنگ یا همان ترکیب رنگ صحیح را انتخاب کنید. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، باید ترکیب رنگ شما، نمادی از آفریقا باشد. در آفریقا بیشتر چه رنگ‌هایی را می‌توانید مشاهده کنید؟ وقتی که به فیلم‌های مستند نگاه می‌کنید، بیشتر چه رنگ‌هایی از آفریقا در ذهن شما شکل می‌گیرد؟ دقیقاً از همین رنگ‌ها باید در طراحی دکوراسیون خانه به سبک آفریقایی استفاده کنید. برخی پالت‌های رنگی در سبک آفریقایی بسیار محبوب هستند. برای مثال می‌توان به رنگ آجری، رنگ‌های شن و ماسه، رنگ بورگوندی، رنگ نارنجی، قهوه‌ای و مشکی اشاره کرد. این رنگ‌ها در ترکیب با رنگ‌هایی همانند زرد، سبز و آبی کم‌رنگ بسیار زیبا خواهند بود. با کمک این ترکیب رنگی، می‌توانید پیش‌زمینه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی را فراهم کنید.

انتخاب الگوها و بافت به سبک آفریقایی

بافت و الگو جزو مهم‌ترین پارامترهایی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی باید در نظر داشته باشید. وقتی که الگو و بافت را به‌خوبی رعایت کنید، هر بیننده‌ای متوجه تفاوت خواهد شد و به این ترتیب می‌تواند تفاوت سبک آفریقایی را با سایر سبک‌های طراحی احساس کند. به طراحی مساجد یا خانه‌های تاریخی ایرانی دقت کنید. چه طرح‌ها و الگوهایی را می‌بینید؟ به این نوع طرح‌ها، ایرانی اسلامی گفته می‌شود. طرح‌هایی همانند طرح‌های بته جقه جزو طرح‌های ایرانی اصیل به حساب می‌آیند. در سقف‌ها از الگوهای خاصی برای گچ‌بری استفاده می‌شود. خب دقیقاً به همین ترتیب، الگو و طرح‌هایی خاص برای سبک آفریقایی نز وجود دارد. اگر به معماری خانه‌های سنتی در آفریقا دقت کنید، می‌توانید الگوهایی تکراری مشاهده کنید. این الگوها و بافت‌ها، مهم‌ترین الگوهای نمادین برای سبک آفریقایی هستند. این نقوش باید نمای از فرهنگ آفریقایی باشند. به این ترتیب هر طرح و الگویی که نمادی از آفریقا باشد را می‌توانید در طراحی دکوراسیون منزل خودتان به سبک آفریقایی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این طرح‌ها می‌توانند در تابلوهای تزئینی روی دیوار، وسایل دکوری، طرح پرده و ... رعایت شوند. پس هیچ محدودیتی در انتخاب این طرح‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید از پارچه‌ای برای مبلمان خود استفاده کنید که از این الگو استفاده کرده باشد. پس هیچگاه بافت و الگوهای آفریقایی را فراموش نکنید.

اسباب و اثاثیه به سبک آفریقایی

وسایل و اسباب هستند که در نهایت به طراحی دکوراسیون جان می‌دهند. بدون وسایل، خانه شخصیت و هویت نهایی خودش را پیدا نمی‌کند. وسایل می‌توانند راوی یک داستان باشند. داستانی که میزبان خانه نیز نقش اول آن را ایفا می‌کند. پس به‌هیچ‌وجه نمی‌توان نقش اسباب و اثاثیه را در کیفیت نهایی طراحی دکوراسیون داخلی نادیده گرفت. اگر می‌خواهید یک سبک عالی در طراحی به سبک آفریقایی داشته باشید، بهتر است حتماً از اسباب و اثاثیه سنتی آفریقایی کمک بگیرید. بسیاری از طراحان بر این باور هستند که ترجیحاً باید از مبلمان‌هایی مطابق با سبک مینیمال کمک گرفت. بهتر است به‌دنبال اسباب و اثاثیه گران‌قیمت و لوکس نباشید. همان طور که می‌دانید، آفریقا کشوری فقیر است. به همین خاطر خانه‌هایی چندان لوکس و پرزرق‌وبرق ندارد. پس بهتر است این سبک زندگی ساده را در اسباب و اثاثیه خود نشانش دهید. معمولاً باید حتماً از وسایلی استفاده کنید از جنس سنگ، خاک رس، منسوجات مختلف، چوب، برنز و برنج باشند. این مواد جزو مواد خامی هستند که به‌وفور در خاک آفریقا یافت می‌شود. همچنین می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که نشانی از حیوانات دارند. برای مثال می‌توانید مبلمانی تهیه کنید که طرح پوست گوره‌خر باشد. البته توجه کنید که برای حفظ حقوق حیوانات، فقط از وسایلی که به‌صورت مصنوعی ساخته شده‌اند و طبیعی نیستند استفاده کنید. سبک آفریقایی سبکی بسیار خاص، دوست‌داشتنی، گرم و صمیمی است. در این سبک می‌توانید آرامش و جریان انرژی را احساس کنید. فقط توجه داشته باشید به‌خاطر خاص بودن این سبک، از طراحان خبره کمک بگیرید تا نهایتاً بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان را به بهترین شکل ممکن به سبک آفریقایی نزدیک کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آفریقایی

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد