x تبلیغات
بازسازی خانه

مبل مخصوص اتاق خواب در طراحی داخلی

 طراحی دکوراسیون داخلی

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به میان می‌آید تمام ذهن‌ها به سمت تخت، میز آرایش، پرده، فرش، آباژور و وسایل دکوری می‌رود. در حالی که، اتاق خواب  به حد کافی بزرگ باشد، می‌توان یک نیم ست مبل یا یک کاناپه مخصوص را در چیدمان اتاق خواب جانمایی کرد. با داشتن یک مبل راحتی یا صندلی در اتاق خواب می‌توان فعالیت‌هایی مانند استراحت کردن، مطالعه کردن و انجام دیگر کارهای شخصی روزانه را در همین اتاق انجام داد و جایی را برای نشستن و گذراندن وقت همراه با احساس آرامش مهیا کرد. پس اگر قصد انتخاب یک مبل مخصوص متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را دارید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

انتخاب بهترین طرح مبل برای اتاق خواب

وقتی قصد انتخاب مبل مخصوص برای اتاق خواب خود مطابق با طراحی دکوراسیون داخلی را دارید، به ابعاد اتاق توجه کنید. اگر ابعاد اتاق خواب کوچک است، انتخاب یک مبل راحتی با ابعاد کوچک و کاملا جمع و جور و یا یک پاف به عنوان مبل، بهترین گزینه خواهد بود. البته مبل‌های تک نفره پایه کوتاه و یا مبل‌های لاوست برای اتاق خواب‌های کوچک نیز مناسب هستند. در اتاق خواب‌های بزرگ‌تر نیز می‌توان از یک نیم ست راحتی به صورت یک کاناپه به همراه دو مبل تک و یک میز جلو مبلی کوچک استفاده کرد. همچنین مبل‌هایی که ترکیبی از صندلی و تخت هستند (مبل شزلون) نیز برای قرار دادن در اتاق خواب مناسب هستند و باعث زیباتر شدن طراحی دکوراسیون داخلی اتاق می‌شوند. از این رو، استفاده از صندلی گهواره‌ای نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب به شمار می‌رود که می‌توان این صندلی‌ها را در گوشه‌ای از اتاق خواب و نزدیک پنجره قرار داد و با نشستن بر روی آن و تکان خوردن آرام، لحظات خوشی را برای خود ثبت کرد. البته نشستن بر روی مبل تابی یا تاب ریکلسی مبل همانند صندلی گهواره‌ای علاوه بر ایجاد آرامش، به خاطر شکل ظاهری جذاب و منحصر به فرد سبب خاص شدن طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب می‌شود. البته کاناپه‌های راحتی پارچه‌ای، صندلی‌های حصیری، مبل‌های تاشو، مبل های فرفورژه، نیمکت و غیره نیز به عنوان مبل اتاق خواب مطابق با سلیقه شما، متراژ اتاق خواب، طراحی دکوراسیون داخلی اتاق و بودجه‌ای که در نظر دارید، توصیه می‌شود.

رنگ مناسب مبل مخصوص اتاق خواب

همان طور که گفته شد رنگ مبل اتاق خواب باید طبق رنگ و سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتخاب شود. برای انتخاب رنگ مبل می‌توانید از پارچه روتختی الگو بگیرید. اگر پرده یا والان‌های آن نیز از همان پارچه روتختی انتخاب شود، هماهنگی در دیزاین اتاق خواب ایجاد می‌شود. همچنین می‌توانید از رنگی نزدیک به رنگ روتختی و یا متضاد با آن نیز استفاده کنید. هنگام انتخاب رنگ مبل به این نکته نیز توجه کنید، برای اتاق‌های کوچک، رنگ روشن باشد تا فضا دل‌باز و بزرگ جلوه کند. از طرفی دیگر، هر چقدر مبل اتاق خواب با ابعاد کوچک و جمع و جور انتخاب شود، فضای کمتری را اشغال می‌کند. اگر مبل اتاق خواب نزدیک پنجره جانمایی شده، بهتر است رنگ آن با رنگ والان‌های پرده هماهنگ شود. همچنین رنگ کوسن‌های روی مبل اتاق خواب را با کوسن‌های تخت خواب ست کنید.

محل قرارگیری مبل مخصوص اتاق خواب

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب سعی کنید، جانمایی وسایل به گونه‌ای باشد که جلوه بصری مناسبی ایجاد کند. در چیدمان تخت خواب، مبل و میز آرایش دقت کنید که هر وسیله قسمتی از اتاق خود را به خود اختصاص دهد و تعادل برقرار شود و از تجمع همه وسایل در گوشه‌ای از اتاق در کنار هم خودداری کنید. با در نظر گرفتن تعادل در اتاق خواب، مبل را می‌توانید نزدیک پنجره، پای تخت و نزدیک دیوار قرار دهید.

ایده‌های جذاب مبل مخصوص اتاق خواب

اتاق خواب یکی از ارکان اصلی طراحی دکوراسیون داخلی و دیزاین خانه به شمار می‌رود و انتخاب وسایل و جانمایی آنها در اتاق باید با دقت انجام شود اما گاهی کمبود فضا، دست طراح دکوراسیون را در طراحی داخلی اتاق محدود می‌کند. از این رو، بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود از مبل‌های راحتی ظریف و کوچک، مخصوص دیزاین اتاق خود استفاده کنید تا فضای کمتری اشغال شود. در ادامه چندین ایده خاص درباره مبل‌های مخصوص اتاق خواب در طراحی داخلی ارائه می‌دهیم.

مبل‌ راحتی کوچک

دغدغه بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، این است که فضا با چیدمان وسایل خفته نشود، بر این اساس، گذاشتن یک مبل راحتی ظریف و کوچک در گوشه اتاق علاوه بر اینکه فضای کمتری اشغال می‌کند، یک گوشه دنج و جذابی را برای برای خواندن یک رمان جذاب یا تماشای یک فیلم هیجان‌انگیز فراهم می‌کند.

صندلی کوچک مدرن

گذاشتن یک صندلی کوچک مدرن نیز جزو یکی از گزینه‌های پیشنهادی و ایده‌آل برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. با انتخاب این نوع مدل مبل‌های تک نفره با رنگ‌های تیره، فضای بیشتری را به اتاق خواب خود هدیه می‌دهید.

مبل بدون دسته

مبل‌های بدون دسته بزرگ، نیز یکی دیگر از ایده‌ها برای اتاق خواب‌های کوچک هستند. هنگام استفاده علاوه بر اینکه بازوهای مبل شما را اذیت نمی‌کند، فضایی را نیز اشغال نمی‌کنند. فقط در انتخاب رنگ و طرح آن دقت کنید تا شکل را به طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما بدهد.

مبل راحتی با دسته‌های کوتاه

مبل‌های راحتی با دسته‌های کوتاه، از نوع کلاسیک و سبک هستند که در اتاق خواب کوچک می‌تواند زیبا به نظر برسد. این مدل مبل‌ها نرم، کوچک و جمع و جور هستند و دسته کوچک آن به ظرافت و زیبایی آن افزوده است و می‌توانید پس از این یک روز خسته کننده و سخت بر روی آن بنشینید و به استراحت بپردازید.

مبل کوچک لاوسون

مبل‌های لاوسون بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌های کوچک است که با تنوع رنگ و پارچه موجود است و این مبل همه کاره در عرض‌های مختلف مطابق به فضای خالی و ابعاد اتاق خواب قابل تهیه است. با قرار دادن این مبل در یک گوشه از اتاق، هر شب قبل از خواب می‌توانید بر روی آن بنشینید و کتاب بخوانید.

مبل دو منظوره تخت خواب‌شو

زمانی که اتاق نشیمن و اتاق مهمان در طراحی دکوراسیون داخلی مشترک دیده می‌شود و یا اتاق خواب برای قرار گیری تخت و مبل بسیار کوچک است، استفاده از مبل تخت‌ خواب‌شو بهترین ایده است. این مبل‌های راحتی در زمان استراحت تبدیل به تخت می‌شوند و برای جبران کمبود فضا بسیار کاربردی هستند.

مبل مخصوص اتاق خواب در یک نگاه

داشتن یک مبل راحت و شیک در گوشه‌ای از اتاق خواب نقطه کانونی آرامش بخش برای خواندن کتاب و رسیدگی به کارهای روزمره و استراحت است، از این رو، داشتن یک پشتی مناسب برای مبل و یک زیر پایی برای مبلمانی که طول کفی کم‌تری دارد، فاکتورهایی است که باید در این زمینه مد نظر قرار گیرد.

بازسازی خانه و بازسازی سالن غذاخوری

بازسازی خانه

 بازسازی چنین خانه‌هایی باید توجه ویژه‌ای به بازسازی سالن غذاخوری کرد چراکه در این فضاست که اعضای خانه در کنار یکدیگر، وقت می‌گذرانند و یا از مهمانشان، پذیرایی می‌کنند. آنچه در بازسازی سالن غذاخوری به‌عنوان بخشی از بازسازی خانه حائز اهمیت است، توجه به لزوم ایجاد حس آرامش و راحتی با توجه به کاربری این فضاست. در این میان رنگ، نور و نقشه سالن غذاخوری نقشی اساسی ایفا می‌کنند. در این مقاله، هفت مرحله مهم بازسازی سالن غذاخوری را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید، این مقاله می‌تواند در هرچه دل‌پذیرتر کردن اتاق غذاخوری­تان به شما کمک کند.

تعیین کارکرد سالن غذاخوری

مانند هر مرحله از بازسازی خانه ، در مورد سالن غذاخوری نیز ابتدا تصمیم بگیرید که کاربری دقیق این فضا چه خواهد بود. آیا قرار است که همواره اعضای خانواده از این فضا برای غذا خوردن استفاده کنند یا تنها قصد دارید برای برخی مهمان‌های خود این اتاق را بازسازی کنید؟ چه تعداد افراد، قرار است در آن حضور داشته باشند؟ آیا قرار است فضای آن، صمیمانه و گرم باشد یا رسمی؟ آیا نیاز است که فضای سالن فعلی، بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود؟ این‌ها سوالاتی هستند که پاسخ به آن‌ها در بازسازی خانه و سالن غذاخوری می‌تواند در مراحل بعدی راهنمای شما باشد.

انتخاب کفپوش مناسب

می‌توان گفت، انتخاب کفپوش مناسب یک مرحله مشترک، در بازسازی تمامی قسمت‌های یک خانه است. این مسئله در مورد سالن غذاخوری، اهمیتی دوچندان می‌یابد چراکه کفپوش این فضا باید تحمل وزن بالایی داشته و نظافت آن آسان باشد. مسئله نظافت آسان از آنجایی اهمیت می‌یابد که سالن غذاخوری، جایی است که احتمال ریختن انواع مایعات و غذا روی زمین در آن بسیار است. همچنین معمولا نیاز است که پس از هر بار استفاده از این سالن، آن را نظافت کرد. مسئله مهم بعدی در انتخاب کفپوش مناسب در بازسازی سالن غذاخوری، ظاهر آن است. درصورتی‌که سالن غذاخوری شما قرار است محیطی گرم و صمیمانه باشد، پارکت، بهترین گزینه است اما اگر قرار است از مهمانان رسمی خود نیز در این فضا پذیرایی کنید، سنگ‌های مرغوب و درخشان، گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

 نورپردازی فراوان

هنگام بازسازی خانه ، یکی از پرنورترین فضاها، سالن غذاخوری خواهد بود. این سالن قطعا به نور زیادی احتیاج داشته که طبیعتا اگر بتوان با نور طبیعی آن را تأمین کرد، ایده ­آل خواهد بود. انواع سه‌گانه نور مصنوعی یعنی آمبیانس یا محیطی، وظیفه‌ای و تأکیدی نیز هر سه در این فضا، مورداستفاده قرار می‌گیرند. نور آمبیانس، نور اصلی مصنوعی این اتاق است که می‌تواند توسط یک لوستر مجلل یا لامپ‌های مخفی سقفی تأمین شود. در کنار نور آمبیانس، می‌توانید یک نور وظیفه‌ای نیز برای روشن‌تر کردن میز غذاخوری به کار ببرید. این نور می‌تواند از سقف به سمت میز، آویزان شود. درنهایت، از نور تأکیدی نیز می‌توانید برای روشن کردن لوازم دکوراتیو خود در این فضا، استفاده کنید. به هنگام بازسازی خانه باید زیرساخت‌های همه این نورها را پیش‌بینی کنید. دو نکته مهم دیگر این است که در اتاق غذاخوری، باید از نور از کف اجتناب کرد چراکه سایه‌های ناخوشایندی ایجاد می‌کند. همچنین، بهتر است از ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم برای نورپردازی استفاده شود.

پوشش و رنگ دیوارها

آنچه در انتخاب رنگ دیوارهای سالن غذاخوری در بازسازی خانه تعیین‌کننده است، کاربری آن است. درصورتی‌که این سالن قرار باشد روزانه توسط اعضای خانواده استفاده شود، بهتر است، طیف رنگی آن به سمت رنگ‌های گرم برود. به‌ویژه اگر قرار است که کودکان به‌طور مدام در این سالن غذا بخورند یا مهمانی‌های صمیمانه شما با دوستانتان در آن، برگزار شوند. در غیر این صورت، رنگ‌های سرد، گزینه‌های مناسب‌تری برای یک سالن غذاخوری رسمی هستند. در خصوص تیرگی و روشنی رنگ‌ها نیز باید با توجه به نور طبیعی سالن، تصمیم بگیرید. درصورتی‌که نور طبیعی چندانی در فضا ندارید، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن همچنین، فضای سالن غذاخوری را بزرگ‌تر جلوه خواهند داد. مرسوم‌ترین رنگ‌ها برای اتاق غذاخوری، رنگ‌های خنثی مانند آبی و سبز هستند. البته در سبک‌های مدرن‌تر بازسازی خانه از رنگ‌های تندی مانند قرمز شرابی یا زرد نیز استفاده می‌شود. یک گزینه همیشگی و هوشمندانه که در بازسازی خانه به‌عنوان جایگزین رنگ‌آمیزی دیوار مورداستفاده قرار می‌گیرد، کاغذدیواری است. حسن بزرگ کاغذدیواری نسبت به رنگ، تنوع طرح‌های آن است. این گزینه در انواع لوکسش می‌تواند، پوشش مناسب‌تری برای سالن‌های غذاخوری با میهمانان رسمی باشد. استفاده از کاغذدیواری با طرح‌های کلاسیک و طبیعت، در کنار دیوارهای رنگ‌شده یا آجرهای تزئینی نیز یک ایده جدید و امروزی است.

انتخاب سبک

در یک سالن غذاخوری کلاسیک، شاهد گچ‌بری‌های متعدد روی دیوارها، انواع آرک و قوس، به‌ویژه در قسمت ورودی، پنجره‌های پرزرق­ وبرق و پیچیده در طراحی و مواردی ازاین‌دست هستیم. این در حالی است که یک سالن غذاخوری مدرن، هرچه بیشتر به سمت مینیمال شدن، پیش می‌رود تا جایی که بیشتر، شاهد گوشه‌های صاف، تیز، ساده و به‌دوراز تزئینات شناخته‌شده در آن هستیم. همچنین پنجره‌ها نیز مربع یا مستطیل‌های ساده‌ای هستند که زیبایی‌شان را بیشتر مدیون طراحی و تناسبات حساب‌شده هستند. در این مورد نیز باید سلیقه و نوع کاربری خود را مدنظر قرار داده و با توجه به آن‌ها، یکی از این سبک‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را انتخاب کنید. علاوه بر این دو سبک، می‌توانید از دیگر سبک‌ها مانند سنتی ایرانی و روستایی نیز بهره ببرید.

ساخت فضای استوریج

فضای استوریج یا کمد، فضایی است که از آن برای نگهداری ظرف و ظروف و دیگر لوازم ضروری سالن غذاخوری استفاده می‌شود. حتی می‌توان از این فضا برای نگهداری نوشیدنی نیز استفاده کرد. در هنگام بازسازی خانه می‌توانید، این فضا را با تغییراتی در دیوار و درواقع با بنایی، ایجاد کرده و برای آن، درب مناسبی انتخاب کنید. در غیر این صورت، می‌توانید آن را به‌صورت خارجی یا اکسترنال در گوشه‌ای از سالن با تعبیه یک کمد، فراهم کنید.

گرمایش و سرمایش سالن غذاخوری

در بازسازی خانه ، گرمایش و سرمایش سالن غذاخوری به اشکال مختلفی می‌تواند، هدف بازسازی قرار بگیرد. پیش از هر چیز تلاش کنید که سطوح این سالن را ازنظر گرمایی، عایق‌بندی کنید. این کار با عایق کردن پنجره‌ها، دیوارها و کف‌پوش انجام می‌شود. بهترین گزینه برای گرمایش و سرمایش سالن غذاخوری، استفاده از اسپیلیت است. این وسیله، فضایی از کف سالن را اشغال نکرده و هر دو وظیفه سرمایش و گرمایش را به‌خوبی، انجام می‌دهد. تعبیه شومینه نیز تقریبا با همه سبک‌های بازسازی خانه و سالن غذاخوری، سازگار است. البته، به‌طورکلی، بازسازی سیستم سرمایش و گرمایش در سالن غذاخوری، تابعی از بازسازی این سیستم‌ها در کل خانه خواهد بود.

خلاصه‌ای از بازسازی سالن غذاخوری

در یک خانه بزرگ و نسبتا لوکس معمولا سالن غذاخوری نیز یافت می‌شود. بازسازی سالن غذاخوری، به‌عنوان مرحله‌ای از بازسازی خانه ، نیازمند توجه به نکات خاصی است که کاربری این فضا را بهینه می‌کنند. مهم‌ترین اصلی که باید در بازسازی سالن غذاخوری به آن توجه کرد، نوع و میزان استفاده از آن است. این سالن، می‌تواند به‌صورت روزمره و برای سرو هر وعده غذایی توسط خانواده استفاده شود یا فقط در مواقع خاص و برای مهمانان رسمی، مورداستفاده قرار بگیرد. در بازسازی سالن غذاخوری، مانند بسیاری از مراحل بازسازی خانه ، انتخاب هوشمندانه و بهینه کف‌پوش و دیوارپوش، نور، رنگ و سیستم سرمایش و گرمایش، از مهم‌ترین اقداماتی هستند که باید انجام شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی با سنگ و شیشه

 طراحی دکوراسیون داخلی

مواد مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی به کار می‌روند. هرکدام از این مصالح، خاصیت بصری خاص خود را داشته و شخصیتی متفاوت به خانه می‌دهند. دو مورد از مهم‌ترین این مصالح، سنگ و شیشه هستند. این دو، اگرچه جزء قدیمی‌ترین مصالح برای طراحی داخلی محسوب می‌شوند اما هنوز هم بسیار پرکاربرد بوده و با انواع سبک‌های مدرن و امروزی نیز سازگاری بالایی دارند. در این مقاله، ابتدا موارد استفاده از سنگ و سپس شیشه را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

استفاده از سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

سنگ، به‌خصوص از نوع طبیعی آن، از بادوام‌ترین و زیباترین عناصری است که می‌توان در طراحی داخلی به کار برد. این ماده، می‌تواند به‌خوبی در خانه تضاد ایجاد کند و بافت و رنگ بخشی از آن را عوض کند. دیگر ویژگی بارز سنگ این است که هیچ دو قطعه‌ای از آن شبیه به یکدیگر نیستند. از پرکاربردترین سنگ‌هایی که یک طراح دکوراسیون می‌تواند در کار خود به کار ببرد، تراورتن، اونیکس، کوارتز، مرمر و گرانیت هستند. با این مقدمه، مهم‌ترین کاربردهای سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های امروزی را شرح می‌دهیم.

دیوار

استفاده از سنگ در دیوار خانه، یک ایده قدیمی است. در گذشته چه در خانه‌های لوکس و چه در خانه‌های معمولی، چنین استفاده‌ای از سنگ، مرسوم و تنها تفاوت خانه­ ها در نوع سنگ بوده است. سنگ‌های طبیعی، صیقلی و درخشان، جلوه‌ای بسیار لوکس به دیوار می‌دهد. البته، باید دقت داشت که یک دیوار سنگی تنها در کنار دیوارهای معمولی، جلوه و زیبایی خود را به‌خوبی نشان می‌دهد. دیوار کنار شومینه، دیوار پشت میز تلویزیون و دیوارهای آشپزخانه می‌توانند گزینه‌های خوبی برای دیوار سنگی باشند. همچنین، سنگ، بهترین گزینه برای پوشش دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام است. علاوه بر زیبایی و درخشندگی سنگ، به‌راحتی قابل نظافت است و ازنظر مقاومت در برابر رطوبت از دیگر مصالح، بسیار بهتر عمل می‌کند.

کف پوش

بیشتر خانه‌های امروزی، کفپوش سنگی دارند. دلیل آن هم مقاومت و دوام بالای سنگ در عین زیبایی آن است. طرح‌های غنی و منحصربه‌فرد هر تکه سنگ در کنار یکدیگر، بافت بصری خاصی به کف خانه می‌دهند که با دستیابی به آن با مصالح دیگر، چندان ممکن نیست. برعکس دیوار، می‌توان همه جای کف خانه را با سنگ، پوشش داد. از مرغوب‌ترین سنگ‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند، گرانیت و مرمر هستند. از دیگر مزایای استفاده از سنگ برای پوشش کف خانه، موارد زیر هستند:

  • مقاومت در برابر رطوبت و گرما
  • قابلیت هماهنگی بالا با گرمایش از کف
  • نظافت آسان
  • بازتاب نور از سقف

لوازم داخلی

هرچه در خانه از لوازم داخلی ساخته‌شده از سنگ، بیشتر استفاده شود، فضا و سبک آن لوکس‌تر خواهد شد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه که در طراحی دکوراسیون داخلی آن، می‌توان از لوازم سنگی استفاده کرد، سرویس بهداشتی و حمام است. روشویی، وان و دیگر لوازمی که در این مکان به کار می‌روند را می‌توان از سنگ‌های مرغوب و در رنگ‌های مختلف، تهیه کرد. همچنین در آشپزخانه نیز سینک، کانترها و شلف­ های سنگی، جلوه‌ای تمیز و مدرن به آن خواهند داد. امروزه حتی استفاده از میز ناهارخوری، میز جلو مبلی و مبلمان سنگی نیز یک ایده جدید در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.

لوازم تزئینی

شاید لوازم تزئینی، حجم اندکی از طراحی دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص دهند اما نقش بسیار مهمی در آن دارند. استفاده از انواع مجسمه سنگی، یکی از شناخته‌شده‌ترین ایده‌ها برای استفاده از سنگ در طراحی داخلی است. امروزه، حتی افراد با پی بردن به خواص انرژیکی سنگ‌ها از تکه‌های خام سنگ نیز در دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنند. انواع آباژور، گلدان، جای شمع و غیره نیز دیگر لوازم تزئینی هستند که می‌توانند از سنگ ساخته‌شده و در دکوراسیون داخلی ، مورداستفاده قرار بگیرند.

استفاده از شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی

شیشه، یکی از پرکاربردترین مصالح در معماری داخلی است. انواع متعدد این ماده در رنگ و طرح‌های متنوع در مکان‌های مختلف خانه از آشپزخانه گرفته تا سرویس بهداشتی به کار می‌روند. در این بخش، نمونه‌هایی از کاربرد شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی را بررسی می‌کنیم.

شیشه طرح دار یا بافت دار

همان‌طور که از نام آن پیداست، این شیشه دارای طرح‌ها و تزئیناتی است و کاربرد آن با توجه به این ویژگی، تعریف می‌شود. این نقوش، می‌توانند رنگی، هندسی یا یک الگوی تکرارشونده باشند. بیشترین کاربرد این شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی در فضاهایی است که نیاز به حریم خصوصی دارند چراکه بافت روی آن، مانع از دید مستقیم می‌شود. سرویس‌های بهداشتی، از اصلی‌ترین جاهایی هستند که از این شیشه در آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین، می‌توان از آن، به‌عنوان جداکننده فضا نیز استفاده کرد.

شیشه اسپندرال

این شیشه، ضخیم، مات و بازتابنده نور است. کاربرد اصلی آن در نمای ساختمان و به‌منظور پوشش قسمت‌هایی است که ظاهر زیبایی ندارند. همچنین از کاربردهای تزئینی آن، می‌توان به پوشش کابینت‌ها، دیوارهای آشپزخانه و نورگیرهای سقفی اشاره کرد. این شیشه می‌تواند، به‌صورت یک تا چند جداره تولید شود و ازنظر مقاومت در برابر ضربه، پنج برابر قوی‌تر از شیشه‌های معمول است.

شیشه رنگی

یکی از زیباترین شیشه‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به کار می‌رود، شیشه‌های رنگی هستند. این شیشه، در خانه‌های ایرانی، حضوری دیرینه دارد و امروزه نیز در نقاط مختلف دنیا از آن استقبال می‌شود. شیشه رنگی در انواع رنگ‌های سرد و گرم می‌تواند، به‌عنوان تزئین درب و دیوارهای داخلی خانه به کار برود. همچنین، می‌توان از آن به‌عنوان یک دیواری شیشه‌ای نیز به‌تنهایی استفاده کرد. این شیشه، نور را از خود عبور نمی‌دهد. بنابراین، برای خانه‌هایی که در فصل تابستان با ورود بیش‌ازاندازه نور به خانه مواجه هستند، مناسب است. از شیشه رنگی می‌توان در سرویس بهداشتی نیز به‌منظور جدا کردن فضای دوش، استفاده کرد.

شیشه رفلکتیو یا انعکاسی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای پنجره خانه، شیشه رفلکتیو است. این شیشه، علاوه بر اینکه در طول روز، مانع از دید مستقیم به داخل خانه می‌شود، بازگرداننده نور خورشید است. بنابراین، در مناطق گرم­سیر، به‌ویژه در فصل تابستان، به‌عنوان یک راه‌حل برای کاهش مصرف انرژی خانه، مطرح می‌شود. این شیشه برای انعکاس گرما از یک روکش فلزی در رنگ‌های مختلف، بهره می‌برد.

دیگر انواع شیشه در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

شیشه ساتن، یکی دیگر از انواع شیشه است که به شیشه حریم خصوصی نیز معروف است و دید بسیار کمی دارد. از این شیشه می‌توان به‌عنوان درب، استفاده کرد. شیشه سکوریت یا سکیوریتی نیز کاربردهای بسیار خاصی در طراحی دکوراسیون داخلی مانند درب‌های شیشه‌ای، شیشه میز مبلمان و میز تلویزیون، دارد. نوع دیگری از شیشه که می‌تواند کاربری خاصی داشته باشد، شیشه آکوستیک است که به‌خوبی می‌تواند، انواع نویز و صدا را جذب کرده و برای استودیوهای خانگی موسیقی، یک گزینه ایده ­آل است.

سخن آخر

یک طراح دکوراسیون از مصالح مختلفی برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های خود استفاده می‌کند که شیشه و سنگ، دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها هستند. از سنگ، به‌منظور پوشش دیوار، کف، لوازم داخلی و لوازم تزئینی استفاده می‌شود. از مزایای این ماده، زیبایی، درخشش، نظافت آسان و مقاومت بسیار بالاست. شیشه نیز انواع مختلفی مانند رنگی، طرح­ دار، اسپندرال، رفلکتیو و سکوریت دارد. این ماده، علاوه بر پنجره‌های خانه می‌تواند به‌عنوان یک جداکننده فضا و یا یک عنصر تزئینی در طراحی دکوراسیون داخلی و در نقاط مختلف خانه، مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و فضای نشیمن به کار برود.

بازسازی خانه های کلنگی و قدیمی

بازسازی خانه

 اگر می خواهید که عمر مفید خانه تان بیشتر شود باید در تمام مدتی که در آن زندگی می کنید به درستی از آن مراقبت کنید و تعمیرات لازم را انجام دهید. انجام به موقع تعمیرات و رسیدگی به تاسیسات، عمر مفید بنا را افزایش می دهد ولی با وجود همه این اقدامات، همه خانه ها پس از چند سال استفاده، تبدیل به یک ملک قدیمی می شوند که یا باید به صورت اساسی بازسازی شوند و یا تخریب شده و خانه جدیدی به جای قبلی ساخته شود. خانه های کلنگی از آن دست خانه های قدیمی هستند که عمری بیش از 30 سال دارند و معمولا این خانه ها تخریب و به جای آن ها خانه جدید یا آپارتمانی لوکس ساخته می شود با این وجود برخی از این خانه های کلنگی از لحاظ ساختاری وضعیت خوبی دارند و ساکنین آن ها تمایل دارند با حفظ بافت قدیمی خانه و ایجاد تغییراتی در آن، خانه را همچنان قابل سکونت نگه دارند و عملیات بازسازی خانه را بر روی آن اجرا می کنند.

چرا خانه کلنگی؟

علت انتخاب این نام برای این سبک خانه ها این است که بیشتر آن ها دیگر غیر قابل سکونت هستند و با استفاده از ابزاری مثل کلنگ باید تخریب شوند و خانه جدیدی جایگزین آن ها شود. قیمت این خانه ها معمولا بسیار ارزان تر از خانه های دیگر است چرا که بنای آن تقریبا غیر قابل استفاده است و تنها زمین این خانه دارای ارزش است. البته با این همه برخی از افراد اقدام به خرید خانه های کلنگی می کنند و با بازسازی خانه به روش های کاملا اصولی خانه را همچنان قابل سکونت نگه می دارند. با استفاده از متریال جدید و ایجاد تغییرات اصولی و مهندسی می توان خانه کلنگی را تبدیل به یک خانه زیبا و دوست داشتنی کرد.

اهمیت بازسازی خانه کلنگی به صورت کاملا اصولی

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد خانه های کلنگی در هنگام بازسازی خانه، به توجه بیشتر و عمیق تری به جزئیات نیاز دارند. در خانه های کلنگی باید تمام تاسیسات تعویض شوند و جای خود را به تاسیسات جدید و به روز تر بدهند که دیگر نگرانی بابت تخریب آن ها وجود نداشته باشد. تاسیسات خانه شامل؛ لوله کشی آب و فاضلاب، لوله کشی گاز، سیم کشی برق، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تهویه می شود. دیوار هایی که دچار آسیب جدی هستند تعمیر شوند و تمامی در ها و پنجره ها، کفپوش ها و دیوار پوش ها تغییر کنند و نمونه های جدید به جای آن ها استفاده شود.

هزینه های بازسازی خانه کلنگی

قطعا هزینه های بازسازی در خانه های کلنگی و خیلی قدیمی بیشتر از خانه هایی است که عمر کمتری دارند و قطعا هزینه بازسازی خانه کلنگی کمتر از خرید یک خانه نوساز و جدید است. بنابراین باید با توجه به هدف خود و نوع بهره وری از خانه تان انتخاب کنید که کدام راه حل برای شما منطقی تر و مقرون به صرفه تر است.

بازسازی خانه کلنگی به کمک کارویس

تیم کارویس همواره در تلاش است تا با رعایت استانداردها، نکات ایمنی، استفاده از متریال مرغوب، نیروی کار ماهر، مهندسان و معماران با سابقه و نهایتا مسئولیت پذیری بالا پروژه های ساختمانی خود را به اتمام برساند و مشتریان خود را از خدمات ارائه شده خشنود گرداند. بازسازی خانه های کلنگی نیز یکی از خدماتی است که تیم کارویس به مشتریان خود ارائه می دهد و به خوبی نیز از پس آن بر می آید.

بازسازی خانه و بازسازی انباری

بازسازی خانه

 بازسازی خانه و تعمیرات تنها مربوط به بخش های داخلی خانه از قبیل آشپزخانه، اتاق خواب و یا سالن پذیرایی نیست بلکه قسمت های دیگری در خانه نیز وجود دارند که علیرغم مشهود نبودنشان در خانه بسیار کاربردی و مورد استفاده هستند. برای مثال تراس، حیاط خلوت و یا انباری از قسمت هایی هستند که شاید به نظر استفاده زیادی نداشته باشند ولی در واقعیت اینطور نیست. در این مقاله قصد داریم درمورد بازسازی خانه و بازسازی انباری اطلاعاتی را ارائه دهیم.

ساخت یا بازسازی انباری در بازسازی خانه

یکی از کار هایی که در هنگام بازسازی انجام می شود، حذف یا اضافه کردن قسمتی در خانه است که از طریق آن بتوان فضای کاربردی تر و بهتری را برای خانه ایجاد کرد. اگر خانه شما فاقد انباری باشد شما می توانید در هنگام بازسازی خانه بخشی از خانه را به انباری اختصاص دهید و یا اگر خانه تان انباری دارد می توانید آن را بزرگ تر کنید و یا تغییراتی در فضای آن ایجاد کنید که کاربردی تر از قبل شود. در بازسازی انباری می توانید آن را قفسه بندی کنید و یا شلف هایی برای چیدمان وسایل در نظر بگیرید که علاوه بر اینکه می توانید از فضای انباری حداکثر استفاده را ببرید، همینطور می توانید وسایل را به خوبی دسته بندی کرده تا در صورت نیاز، به سهولت به آن ها دسترسی پیدا کنید. متراژ انباری بسته به نیاز شما می تواند خیلی بزرگ و یا کوچک باشد، که در هر صورت بهتر است با استفاده از کمد و قفسه آن را بازسازی کنید. محل قرارگیری انباری نیز بسته به فضای ساختمان شما نیز دارد ولی معمولا انباری ها در گوشه ای از پارکینگ، زیر زمین و یا پشت بام ساخته می شوند که بسته به محیط ساختمان یکی از این فضا ها را به انباری اختصاص دهید. یکی از بلاهایی که معمولا بر سر انباری ها می آید نم کشیدن آن ها است. از آن جایی که اغلب انباری ها در پارکینگ، زیر زمین و یا پشت با قرار دارند ممکن است در معرض تعریق، بارندگی و یا شکستگی لوله های ساختمان و آب دادن به آن ها قرار بگیرند که بهتر است هر چند وقت یکبار، انباری را بازرسی و در صورت نیاز تعمیر کنید. بازسازی خانه این فرصت را به شما می دهد که ویژگی های مثبت خانه خود را افزایش دهید.

کاربرد انباری در بازسازی خانه

انباری به عنوان مکانی برای نگهداری وسایلی است که برای مدت زیادی به آن احتیاج پیدا نمی کنید و یا نیاز کمتری به آن وسایل دارید برای مثال کارتن وسایل، اسباب و اثاثیه ای که دیر به دیر به آن ها احتیاج پیدا می کنید و یا نگهداری مایحتاج روزانه ای که به صورت عمده آن را تهیه کرده اید.

بازسازی خانه و بازسازی انباری با تیم کارویس

اگر خانه شما فاقد انباری است، یا انباری در جای نا مناسبی قرار دارد، یا متراژ انباری کم است و نیاز به تعمیرات دارد، تیم کارویس آماده ارائه خدمات به شما است و با استفاده از یک پلان خوب انباری خانه شما را کاربردی و قابل استفاده بیشتر می کند. بازسازی خانه کمک می کند تا با حفظ خانه قدمی خود، تجربه زندگی در یک فضای متفاوت را داشته باشید.

اهمیت انتخاب مواد شوینده برای شستشوی نما

 نماشویی

باتوجه به اینکه نمای ساختمان در قسمت بیرونی ساختمان و در معرض انواع آلاینده ها و مخرب ها قرار دارد، نسبت به سایر قسمت های یک خانه نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری نیز دارد. یکی از کارهای مهم برای رسیدگی به نما، نماشویی و شسشتوی نما است که با انجام آن می توان به طول عمر مفید نما اضافه کرد. وقتی که کار تمیز کردن نما به طور مرتب انجام شود، می توان خیلی سریع مشکلات نما را شناسایی و برطرف کرد. شستشوی نما جرم و آلودگی های مخرب بر سطح نما را به خوبی تمیز می کند. این کار سبب جلوگیری از نفوذ آلودگی ها به نما می شود و تمیز شدن و سالم ماندن آن به مراتب راحت تر اتفاق میفتد. هر نوع نما به روش خود و با ابزار های مناسب به خود نماشویی می شود. بنابراین نوع موادی که برای شستشوی هر جنس از نما استفاده می شود نیز دارای اهمیت بالا است.

اهمیت مواد شوینده در شستشوی نما

همانطور که در ابتدای مقاله آورده شده است، هر جنس نما با ماده مخصوص به خود شسشته می شود چرا که ممکن است برخی مواد برای برخی از انواع نما آسیب زننده باشند و یا به خوبی آن را تمیز نکنند، نماشویی و شسشتوی نما با مواد اشتباه آسیب هایی همچون کدر شدن سطح نما، تغییر رنگ نما، ایجاد خط و خش بر روی نما، ایجاد تغییر در ساختار نما و پوسیدگی را بر روی سطح نما ایجاد می کند.

مواد مخصوص در شستشوی نما

برای انتخاب نوع مواد شوینده ای که در پروژه های نماشویی و شستشوی نما استفاده می شود، نیاز به داشتن دانش و تخصص لازم در این زمینه است. با توجه به اینکه هر جنس نما با هر میزان آلودگی دارای یک روش شستشو و یک متریال مورد نیاز است، پس داشتن آگاهی از انواع متریال و کاربرد آن ها دارای اولویت است. هر کدام از موادی که در ساختمان ها و برای شستشوی نما استفاده می شود دارای خاصیت های قلیایی و یا اسیدی است. برخی دیگر از مواد نماشویی جدید مواد نانو هستند که به نوعی از جدید ترین متریال شستشوی نما هستند و کمترین آسیب را به سطح نما می زنند.

انواع مواد در شستشوی نما

  • سیلیس
  • دیسکلر
  • آب با فشار بالا(واترجت)
  • مواد شوینده مخصوص شیشه
  • مواد مخصوص شستشوی سنگ
  • مواد نانو
  • انواع پاک کننده های اسیدی
  • انواع پاک کننده های قلیایی
  • مواد مخصوص سنگ گرانیت و مرمر

نماشویی و شستشوی نما با تیم حرفه ای کارویس

متخصصان کارویس پس از بازدید از نمای ساختمان شما و برآورد میزان حجم کار، نوع آلودگی و نحوه دسترسی به نما، توضیحات لازم در رابطه با نحوه نماشویی و شستشوی نما را به شما می دهند و کار خود را با دقت و انرژی بالا آغاز می کنند. اعضای تیم نماشویی کارویس به خوبی با انواع جنس نما، روش های شستشوی آن و میزان ترکیب و استفاده از مواد آشنا هستند و جای هیچگونه نگرانی را برای شما باقی نمی گذارند.

چند فاکتور خیلی مهم در بازسازی خانه

 بازسازی خانه

بازسازی خانه ، پروژه‌ای است که می‌تواند در ابعاد مختلفی تعریف شود؛ بااین‌حال و به‌طورکلی، فرآیندی حساس و دقیقی است که وقت و انرژی نسبتا زیادی می‌طلبد. داشتن برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه می‌تواند، بسیار راه گشا باشد. به‌منظور موفقیت در این پروژه و پیش رفتن آن، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، نیاز است که اصول و فاکتورهای مهمی از تعیین بودجه حساب‌شده تا تعیین کنترل پروژه را در نظر داشته باشید. در این مقاله، مهم‌ترین فاکتورهایی که باید به هنگام بازسازی خانه به آن‌ها توجه کنید را در دو دسته فاکتورهای پیش از اجرا و فاکتورهای در حین، اجرا بررسی می­کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی منزل خود را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند حصول نتایج مطلوب از این پروژه را برای شما محتمل‌تر کند.

فاکتورهای پیش از اجرای بازسازی خانه

فاکتورهایی که پیش از بازسازی خانه باید به آن‌ها توجه کنید، عوامل کلی و استراتژیک هستند که نقشه راه شما در طول بازسازی را تعیین می‌کنند. در اینجا، مهم‌ترین آن‌ها را شرح می‌دهیم.

دلایل بازسازی

پیش از هر چیز باید مشخص کنید که چرا تصمیم به بازسازی خانه دارید؟ آیا بخش‌هایی از آن، تخریب شده است؟ آیا فرد جدیدی به خانواده شما اضافه شده است که نیاز به فضای مختص به خودش را دارد؟ آیا دلیل شما صرفا نوسازی و به‌روز کردن خانه است؟ پاسخ به سؤالاتی از این قبیل می‌تواند، تعیین‌کننده بودجه، زمان بازسازی، تیم اجرایی و غیره باشد.

بودجه

باید بدانید که هر بودجه‌ای برای شما چه امکانات و چه محدودیت‌هایی می‌آورد. درصورتی‌که بودجه شما نمی‌تواند انتظارات حداقلی شما را برآورده کند، بهتر است تا زمان فراهم کردن منابع مالی بیشتر، بازسازی خانه را به تعویق بیندازید. همچنین، انتظارات خود را به دو دسته اساسی و غیراساسی تقسیم‌بندی کرده و در صورت لزوم، از برخی انتظارات غیراساسی خود چشم‌پوشی کنید.

سبک بازسازی خانه

یکی از عوامل مهم که در بازسازی خانه بسیار تأثیرگذار است، سبک و سیاقی است که انتظار دارید خانه خود را به آن شکل دربیاورید. تعیین کردن سبک ساختار خانه به شما کمک می‌کند که با مجریان و معماران بازسازی به‌صورت شفاف‌تری صحبت کنید. سبک خانه، همچنین در هزینه‌ها و زمان بازسازی آن نیز بسیار مؤثر است. البته این موضوع به میزان نزدیکی سبک فعلی خانه شما با سبک مدنظر شما پس از بازسازی نیز بستگی دارد.

ارزش خانه

این فاکتور، بیشتر برای افرادی که قصد دارند پس از بازسازی خانه خود را بفروشند، اهمیت دارد. به زبان ساده، هر خانه ارزش میزان مشخصی از هزینه برای بازسازی را دارد. اگر بودجه هنگفتی برای بازسازی خانه‌ای که ازنظر موقعیت مکانی، ارزش چندانی ندارد صرف کنید، نمی‌توانید انتظار بازگشت صددرصدی سرمایه خود را داشته باشید.

پیمان کار

پیمانکار بازسازی خانه شما، درواقع مجری آن است و می‌توان گفت که عملا نتیجه بازسازی به مهارت، دانش، تعهد و تجربه او بستگی دارد. بنابراین، بسیار مهم است که حتما از پیمانکارهای خوش‌نام در این زمینه که البته دارای مجوز فعالیت هستند، کمک بگیرید. در انتخاب پیمانکار، علاوه بر داشتن تجربه کافی، به‌روز بودن وی را نیز در شناخت سبک‌ها و متریال جدید در نظر داشته باشید. دیگر ویژگی‌های یک پیمانکار مطمئن عبارت­ اند از:

  • داشتن وب‌سایت حرفه‌ای
  • ارتباط با لینک‌های معتبر در تأمین مصالح
  • داشتن نمونه­ کار قابل ­بازدید
  • برخورداری از تیم و کارگران حرفه‌ای
  • ارائه ضمانت جبران خسارت
  • ارائه برنامه‌ریزی زمانی و مالی حساب‌شده

بهتر است، پیمانکار در تیم خود، متخصص طراحی و معماری نیز داشته باشد. در غیر این صورت، علاوه بر مجریان بازسازی خانه با معماران و طراحان دکوراسیون داخلی نیز مشورت کرده و نقشه خانه خود را به‌صورت اصولی تنظیم کنید. عدم توجه به این فاکتور مهم، سبب مشکلاتی مانند موارد زیر می‌شود:

  • ایجاد فضای بلااستفاده در نقشه خانه
  • نورپردازی غلط
  • عدم تهویه هوای مناسب در خانه
  • به هم ریختن تناسب متراژ فضاها

مجوزهای قانونی

درنهایت، نیاز است که با توجه میزان تغییراتی که می‌خواهید در حین بازسازی خانه خود ایجاد کنید، از لزوم اخذ مجوز برای برخی از آن‌ها اطمینان حاصل کنید. این موضوع مهم که عدم توجه به آن، سبب ایجاد هزینه‌های اضافی و بعضا خسارت به ساختمان می‌شود را می‌توانید با انجام تحقیقات لازم و مشورت با پیمان‌کار خود، پیگیری کنید. تغییراتی که نیاز به مجوز از شهرداری دارند عموما شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نمای خانه
  • پشت‌بام
  • تراس
  • مشاعات
  • راه‌پله

فاکتورهای مهم در حین بازسازی

پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، تعیین بودجه و بستن قرارداد با پیمان‌کار موردنظر خود، بازسازی خانه را شروع کرده و در حین آن، فاکتورهای مهم زیر را در نظر داشته باشید.

ایمنی و امینت

در تأمین ایمنی و امنیت خانه در حین بازسازی مالک خانه و پیمانکار باید با یکدیگر همکاری کنند. برای این منظور، تمامی افرادی که در محل حضور دارند باید لباس و کلاه ایمنی داشته باشند. همچنین، حضور افراد غیر از تیم اجرایی باید محدود شود. در این راستا، برخی اقدامات مانند موارد زیر می‌توانند، مفید واقع شوند:

  • محافظت پنجره‌ها و شیشه‌ها در برابر ضربه
  • حصارکشی ارتفاعات
  • مهار شدن سیم‌های برقی که با برداشتن کلید و پریزها بیرون آمده‌اند.
  • در دسترس بودن جعبه کمک‌های اولیه مجهز و کامل.

کنترل پروژه

در حین انجام بازسازی خانه ، برنامه زمانی و مالی که از قبل آماده کرده‌اید را مرتبا چک کرده و روند پیشرفت پروژه را زیر نظر بگیرید. در صورت وجود مغایرت روند اجرا با آنچه شما برنامه‌ریزی کرده‌اید، آن را با پیمانکار خود در میان گذاشته و در صورت لزوم، تغییراتی یا در برنامه‌ریزی یا در نحوه بازسازی منزل ایجاد کنید. این کار کمک می‌کند که پروژه به‌موقع و با حداقل خطا در برنامه‌ریزی مالی به پایان برسد.

انعطاف پذیری

در حین بازسازی خانه ، ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای پیش بیایند که نیاز به تغییر در برنامه‌ریزی یا انتظارات شما دارند. به‌طور مثال، ممکن مصالح موردنظر شما نایاب شود یا ایجاد برخی تغییرات ساختاری در خانه، لازم باشد. لازم است که خود را برای چنین اتفاقاتی آماده کرده و در برابر آن‌ها انعطاف‌پذیر باشید. حتی بهتر است، بودجه‌ای را نیز به‌عنوان بودجه موارد پیش‌بینی‌نشده، کنار بگذارید.

فاکتورهای مهم بازسازی خانه در یک نگاه

بازسازی منزل ، پروژه‌ای حساس و دقیق بوده که انجام آن، نیازمند برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن برخی فاکتورهای مهم است. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، بیشتر این فاکتورها مربوط به پیش از شروع بازسازی هستند و برخی دیگر نیز در حین بازسازی اهمیت می‌یابند. تعیین انتظارات، بودجه، سبک بازسازی، در نظر گرفتن ارزش خانه، قرارداد با پیمانکار حرفه‌ای و متعهد و دریافت مجوزهای قانونی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید پیش از بازسازی خانه به آن‌ها توجه کرد. تأمین ایمنی و امنیت، کنترل منظم روند پیشرفت پروژه و انعطاف‌پذیری در برخورد با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده نیز از فاکتورهای مهمی هستند که در حین بازسازی مطرح می‌شوند.

نماشویی با واترسندبلاست

نماشویی

 انواع جنس نما به روش های مختلف و با مواد مختلف شسته می شوند تا به خوبی آلودگی و جرم را از سطح نما پاک کنند. جنس بعضی از نما ها مثل نماهای سیمانی، سنگی و آجری در هنگام شسشتو به مواد قوی تری نیاز دارد تا به خوبی تمیز شود. در این موارد تنها واتر جت یا همان آب خالی نمی تواند به خوبی کار نماشویی را انجام دهد، بنابراین باید از موادی استفاده کرد که کار شستشوی نما با سهولت و کیفیت بیشتری انجام شود. برای نماشویی نما های سنگی، آجری و سیمانی از واتر سندبلاست استفاده می شود.

واتر سندبلاست چیست؟

واتر به معنی آب و سند همان ماسه است. پس متوجه می شویم که علت این نام گذاری چیست. ولی به صورت تکنیکی استفاده از سیلیس برای شستشوی نما به کمک دستگاه واترجت را نماشویی به روش واترسندبلاست می گویند.  همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، واترجت یا آب خالی برای شسشتوی بعضی از نما ها کارساز نیست و باید از روش های پیشرفته تری استفاده کرد تا بتوان به خوبی نما را تمیز کرد.

روش کار با واتر سندبلاست

در روش نماشویی با واترسندبلاست سیلیس به عنوان ماده شوینده اصلی در دستگاه واترجت ریخته می شود تا با فشار آب بالا به سطح نما اصابت کند و آن را از آلودگی ها و جرم پاکیز نماید. به خاطر صاف و صیقلی نبودن سطوح سنگی، آجری و سیمانی تمیز کردن آلودگی ها از سطح نما کار سختی است، به همین علت سیلیس به عنوان یک ماده زبر وقتی با شدت به نما برخورد می کند سطح رویی نما را از جرم ها و کثیفی ها پاک می کند. در واقع وظیفه واترسندبلاست از بین بردن جرم های سنگین بر روی نما است که با آب خالی یا مواد پاک کننده دیگری قابل شسشتو و نماشویی نیست.

کاربرد واترسندبلاست چیست؟

استفاده از واترسندبلاست در نماشویی و شسشتوی نما، دارای اهداف متعددی است که برخی از این هدف ها به شرح زیر است:

  • زنگ زدایی از روی نما
  • پولیش دادن سطحی نما
  • تمیز کردن قالب های صنعتی
  • ماسه زدایی
  • آماده کردن سطوح جهت انجام انواع عملیات

علت اهمیت نماشویی با واترسندبلاست

اهمیت شستشوی نما با واترسندبلاست از آن جهت است که در شهر های شلوغ و پرجمعیت که میزان آلاینده ها بسیار زیاد است، نماشویی بسیار مورد توجه است. برخی از نما ها با روش های ساده و معمول قابلیت تمیز شدن را ندارند و به نوعی آلودگی در آن ها نفوذ کرده است. واترسندبلاست کمک می کند تا با استفاده از ماسه صنعتی این جرم و آلودگی ها از روی نما های سخت مثل سیمان شسته و پاک شود.

روش های دسترسی در شسشتوی نما با واترسندبلاست

روش های دسترسی به ساختمان در این مدل از نماشویی مانند دیگر انواع روش های نماشویی است. نحوه دسترسی به نما بیشتر به ارتفاع ساختمان و محل قرار گیری آن مربوط است. واترسندبلاست نیز همانند واتر جت می تواند با روش طناب، بالابر و یا داربست انجام گیرد.

سندبلاست خشک در نماشویی

نوع ماسه ای که برای شستشوی نما استفاده می شود، از نوع دانه ریز است تا هنگام برخورد با نما به آن آسیب نرساند. از سندبلاست خشک برای از بین بردن جرم بر روی نما استفاده می شود. با این ماده می توان به جرم هایی که درون نما نفوذ کرده اند، حمله کرد و آن ها را به طور کامل از بین برد.

نماشویی نما با واترسندبلاست یا کارویس

با تمام ویژگی های مثبتی که واترسندبلاست دارد و در واقع ناجی نما های سنگی، آجری و سیمانی است، بهتر است کار شستشوی نما توسط یک تیم خبره و کاربلد انجام شود. چرا که نحوه انجام کار نیز دارای اهمیت است. داشتن تجربه و تخصص در استفاده از ابزار نماشویی بیشتر از داشتن آن ابزار و وسایل اهمیت دارد. پس کار شستشوی نمای خود را به تیم هایی بسپارید که به خوبی از پس انجام کار نماشویی بر می آیند. بهترین انتخاب برای انجام هر روش و مدل شستشوی نما تیم کارویس است.

بازسازی خانه قبل از سال نو

بازسازی خانه

 در کشور ایران، مراسم سال نو و در واقع همان عید نوروز یکی از مهمترین رسم و رسوماتی است که تقریبا همه ایرانی ها از مدتی قبل برای آن آماده می شوند. با توجه به رسم و رسوم های رایج، یکی از کار هایی که قبل از شروع سال نو انجام می شود ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر خانه است. خانه شما در ایام نوروز میزبان، مهمانان زیادی خواهد بود. به همین علت بسیاری از افراد تمایل دارند که برای سال جدید و پذیرایی از مهمانان خود دستی به سر روی خانه خود بکشند. ایجاد تغییرات درجات و سطوح مختلفی دارد که یکی از آن ها انجام کار بازسازی خانه است.

چه زمانی برای بازسازی خانه انتخاب کنیم؟

اگر قصد شما این است که کار بازسازی خانه تان تا شروع سال جدید به اتمام برسد بنابراین بهتر است که با یک کارشناس و معمار با تجربه مشورت کنید تا براساس نوع تخریب و میزان بازسازی خانه تان، زمان احتمالی اتمام پروژه را برای شما تخمین بزند و یا مشخص کند چه مدتی برای انجام امور نوسازی و بازسازی خانه لازم است. پس با این وجود چند ماه قبل از سال جدید برای انجام کار بازسازی خانه اقدام کنید. اگر کار بازسازی کم و سطحی باشد قطعا زمان کمتری نیز صرف انجام پروژه می شود.

هزینه های بازسازی خانه قبل از عید

معمولا شروع سال جدید با تورم و گرانی قیمت انواع کالا ها مواجه است. بنا بر این موضوع بهتر است به اصطلاح کار امروز را به فردا نیفکنید و انجام کار تعمیرات و بازسازی خانه خود را قبل از شروع سال جدید، آغاز کنید و تا پایان سال آن را به اتمام برسانید. با این وجود اگر بازسازی خانه به روز های آخر سال بیفتد به خاطر کمبود نیروی انسانی و شلوغی های آخر سال ممکن است کار به موقع انجام نشود و با دردسر های بیشتری همراه باشد، که این موضوع نیز همچنین بر قیمت ها و هزینه های نهایی اثرگذار است. پس انجام اینگونه پروژه ها در زمان درست دارای اهمیت شایانی است.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع پروژه هایی که میزان تغییرات در آن ها زیاد است، بهتر است که با یک مهندس و متخصص این حوزه صحبت کنید تا او به طور مشخص بافت های آسیب دیده خانه تان را شناسایی کند و نحوه اجرای کار بازسازی خانه را برای شما شرح دهد. پس از آن مدت زمان مورد نیاز برای کار بازسازی، بودجه لازم و نحوه اجرای کار را مشخص کرده و تا قبل از شروع سال نو پروژه تان را آغاز کنید.

مقایسه نماشویی نمای شیشه ای و کامپوزیتی

نماشویی

 نمای هر ساختمان از جنس خاصی ساخته شده است. طراحی و انتخاب جنس نما بسته به شرایط مختلف، دارای تفاوت هایی است. برخی از نما ها از جنس شیشه، برخی سنگ، برخی سیمان و یا بعضی های دیگر از جنس کامپوزیت هستند. با این حال جنس نما مانعی برای نماشویی و شستشوی نما نیست. نمای ساختمان شما از هر جنسی که باشد در برابر آلودگی ها مقاومت چندانی ندارد و بالاخره در میان این هم آلودگی و کثیفی تاثیر شکل ظاهری خود را از دست می دهد. پس بهتر است که نمای ساختمان ها هر چند وقت یکبار با استفاده از عملیات نماشویی، تمیز و پاکیزه شوند. اما نکته مهم در این ماجرا این است که هر نما با شرایط مخصوص به خود شسته می شود و متریالی که برای هر نوع نما مورد استفاده قرار می گیرد، یکسان نیست. در این مقاله قصد داریم روش نماشویی و شستشوی نمای شیشه ای و کامپوزیتی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

نمای کامپوزیتی و روش های شستشوی آن

به پنل های آلومینیومی که در رنگ های مختلف بر روی نمای ساختمان ها متصل شده اند، کامپوزیت گفته می شود.  از ترکیب آلومینویم و پلی اتیلن ورقه های کامپوزیت ساخته می شود. این متریال به خاطر مقاومت نسبتا خوبی که در برابر شرایط محیطی دارد، برای نمای ساختمان گزینه مناسبی است. وزن کامپوزیت کم، حمل آن راحت و نصب آن ساده است، پس بی دلیل نیست که جزء متریال محبوب در طراحی نمای ساختمان های جدید است. نماشویی و شسشتوی نمای کامپوزیتی نیز بسیار راحت است. نکته مهمی که باید در هنگام شستشوی آن رعایت شود، استفاده نکردن از موادی است که حالت اسیدی دارند. چرا که اسید پلی اتیلن را از بین می برد. نماشویی نمای کامپوزیتی با واترجت و مواد شوینده مخصوص انجام می گیرد.

نمای شیشه ای و روش شستشوی این نما

شیشه یکی از متریال های پرکاربرد در ساختمان ها است. معمولا حتی اگر نما از جنس های دیگر باشد، بخش هایی از ساختمان مثل پنجره ها از جنس شیشه است. بنابراین همواره نماشویی و شستشوی نمای شیشه ای دارای اهمیت بوده است. اگر شیشه ها خوب شسته نشود، لک می شود و ظاهر ساختمان را زشت می کند. روش شسشتوی شیشه به صورت دو مرحله ای است. در مرحله اول نما با واترجت یعنی آب خالی شسته می شود، سپس با تی و ابر و مواد شوینده مراحل نماشویی کامل می شود.

ترکیب کامپوزیت و شیشه برای نما

همانطور که در این مقاله ذکر شد، شیشه جزء آن دسته از متریالی است که با انواع جنس های دیگر نما قابلیت ترکیب را دارد. برای اینکه شیشه حساسیت بیشتری نسبت به کامپوزیت داردف ابتدا نمای کامپوزیتی شسته می شود. سپس شیشه ها با تی و ابر و مواد شوینده نماشویی می شوند.

نماشویی شیشه و کامپوزیت با کارویس

تجربه و تخصص بالای تیم شستشوی نمای کارویس، قدرت بالایی به این مجموعه بخشیده است که مشتریان را به خود جذب می کنند. شرکت ها، منازل مسکونی و ساختمان های اداری و تجاری به خاطر حساسیت بالا، کار خود را به مجموعه کارویس می سپارند تا نگرانی بابت خطا در نماشویی و شسشتوی نما نداشته باشند. تیم کارویس همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به مخاطبان خود ارائه کند.

 
  •  
صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد