x تبلیغات
بازسازی خانه

میز کنسول در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

میز کنسول یک وسیله نسبتا لوکس است که برای خانه هایی با متراژ بالا بسیار کاربردی و شیک است. با قرار دادن میز کنسول در پذیرایی خانه می توانید یک تغییر دکوراسیون زیبا در خانه ایجاد کنید. مبلمان شما می تواند در اطراف میز  کنسول قرار بگیرد. ترکیب میز و کنسول و آینه زیباست اما اگر به جای آینه از شمع و شمعدان یا فاکتور های دیگر استفاده کنید دکوراسیون مدرن تری خواهید داشت. میز کنسول می تواند محل قرار گیری قاب عکس های شما باشد و تبدیل به یک آلبوم خانوادگی جذاب برای شما شود.

 بنابراین با توجه به پیشنهاداتی که به شما شد میز کنسول می تواند جایگاه انواع وسایل و لوازمی باشد که شما تمایل دارید آن ها را در پذیرایی خانه و در معرض دید قرار دهید. ظروف، قاب عکس ها، شمعدان یا  هر وسیله دکوری دیگری می تواند بر روی میز کنسول قرار داده شود و زیبایی دکوراسیون پذیرایی شما را چند برابر کند. اگر قصد انجام بازسازی خانه خود را دارید، بهتر است دستی نیز بر دکوراسیون داخلی آن ببرید و خانه تان را شکیل تر و با ابهت تر از قبل بکنید. برای تهیه میز کنسول شما باید به سبک طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه خود توجه کنید تا براساس همان سبک میز کنسول تهیه کنید. کنسول ها در طرح، رنگ و جنس های مختلف ساخته می شوند تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

توجه داشته باشید که این وسیله تنها برای سالن پذیرایی قابل استفاده نیست و شما می توانید از آن در اتاق خواب خود و یا حتی اتاق مهمان، کتابخانه و اتاق کار نیز استفاده کنید. استفاده از میز کنسول و آینه این روز ها در اتاق خواب بسیار معمول است و شما می توانید میز کنسول و آینه خود را از جنس، طرح و رنگ تخت خوابتان بسازید و آن ها را با هم ست کنید. اندازه میز کنسول را براساس متراژ خانه یا اتاقتان و طراحی آن را برحسب نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. کنسول به همان اندازه که یک کالای لوکس به حساب می آید به همان اندازه نیز می تواند یک وسیله کاربردی و مورد استفاده باشد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی می تواند  به شما در انتخاب متریال و سبک در طراحی دکوراسیون و بازسازی خانه کمک کند و یک خانه زیبا و لوکس را به شما هدیه دهد. تیم متخصص و مجرب کارویس انتظارات شما را در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به بهترین نحو برآورده می سازد.

انتخاب وان حمام در بازسازی خانه

بازسازی خانه

برای بسیاری از صاحبان خانه، حمام طولانی و آرام یکی از بزرگترین لذت­ های زندگی است و یکی از مواردی که در هنگام بازسازی خانه به آن توجه می­کنند بازسازی وان حمام است. بازسازی منزل در ایجاد زیبایی و جذابیت و همچنین ارزش بخشیدن به ملک موثر است. و در مورد حمام، آماده شدن برای چنین بازسازی شامل انتخاب بهترین وان حمام برای شما است. در اینجا چند نکته برای آسان­ تر کردن روند وجود دارد که هنگام انتخاب وان حمام در بازسازی خانه باید به آن توجه کنید.

 

یک سبک را انتخاب کنید
چندین سبک وان حمام وجود دارد که برای اکثر حمام­ها ساخته شده است و می­توانید در بازسازی خانه هم از آن استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به اندازه حمام خود نگاه کنید و سپس سبک وان حمام را انتخاب کنید، همراه با نوع نصبی که به بهترین وجه مناسب آن است.وان استاندارد همانطور که از نام آن پیداست رایج ­ترین نوع آن است. چند گزینه مختلف برای نصب دارد مانند: ساده، آلاچیق و قطره­ای. همچنین می‌تواند به عنوان ترکیبی از وان و دوش عمل کند، به این معنی که لازم نیست بیش از حد نگران نبود فضایی برای دوش باشید.

 

چگونه  آن را نصب خواهید کرد؟
به طور کلی، پیچیدگی نصب وان حمام در بازسازی خانه به اندازه و شکل وان بستگی دارد. به عنوان مثال، وان­های کشویی ساده­ترین نصب هستند، زیرا عملاً شامل انداختن وان در فضای حک شده­ای است که لوله­ کشی مورد نیاز قبلاً نصب شده است. در همین حال، وان ­های آلاچیقی مانند قطره­ای هستند، فقط روی سه دیوار نصب می­ شوند. وان­ های ساده یا ایستاده، همانطور که از نام آن پیداست، در امتداد هیچ دیواری نصب نمی­شوند، اما معمولا نیاز به لوله­ کشی اضافی دارند.

 

شکل وان
وان فعلی شما چقدر راحت است؟ شکل و شیبی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. اگر بتوانید تغییرات لازم در لوله­ کشی را انجام دهید، این فرصتی است برای انتخاب سبک متفاوت برای وان جدید خود. وان­های بیضی و گرد مدرن­ تر هستند، در حالی که وان­ های مستطیل شکل سنتی­ تر هستند.

 

حمام کجاست؟
قبل از بازسازی خانه و حمام باید به این فکر کنید که وان حمام خود را کجا قرار می­دهید. به عنوان مثال، اگر وان حمام را از موادی بسیار سنگین انتخاب کنید، آنچه ممکن است در حمام شما عالی به نظر برسد، ممکن است انتخاب بدی برای کف حمام باشد. به طور کلی، اگر حمام در طبقه بالایی است، می‌خواهید وان حمامی را از مواد سبک‌تری مانند فایبرگلاس یا اکریلیک انتخاب کنید، اگرچه بازسازی حمام می‌تواند به تقویت کف کمک کند تا وزن بیشتری بگیرد. شما می­ توانید در بازسازی حمام خود مواد سنگین ­تری را برای حمام طبقه اول انتخاب کنید، اما هنوز باید برخی از اقدامات احتیاطی را رعایت کنید.

 

وزن وان جدید حمام
اگر می­ خواهید وان حمام خود را ارتقا دهید، به یاد داشته باشید که وزن وان حمام جدید را محاسبه کنید، و اگر کف می­ تواند آن را بدون تکیه­ گاه­ های ساختاری جدید تحمل کند. اگر در مورد اعداد، مانند ارتفاع استاندارد وان، مطمئن نیستید، عاقلانه است که یک برای بازسازی منزل یک بازرسی حرفه­ای داشته باشید.

 

مواد اصلی
هسته و سطح داخلی وان جدید شما از چه چیزی ساخته خواهد شد؟ وان­­ های معمولی معمولاً ساختاری اکریلیک یا فایبرگلاس دارند که فضای داخلی را تا حد امکان توخالی نگه می­دارد تا وزن کاهش یابد. و وان­ های محکم ­تر و سنگین ­تر ممکن است از فلز و مینا استفاده کنند. وان­ های مدرن لوکس را می­توان حتی با سنگ طبیعی یا بتن ساخت، اگرچه این گزینه بسیار سنگین و گران ­قیمت است. هرچه مواد محکم‌تر باشد، وان راحت‌تر در برابر آسیب مقاومت می‌کند. همچنین ایده خوبی است که مزایا و معایب هر ماده وان حمام را نیز به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، فایبرگلاس از ورقه ­های پلاستیکی تقویت­شده ساخته شده است که در نهایت به شکل یک وان حمام در می­ آید. کاملاً بادوام است، اما از آنجایی که متخلخل است و به طور منظم آب را جذب می­کند، به مرور زمان تاب می ­یابد. اکریلیک ظاهری شبیه به فایبرگلاس دارد، اما متخلخل نیست، بنابراین بادوام­تر است. سایر مواد مورد استفاده در ساخت وان شامل سرامیک، سنگ مرمر پرورشی، رزین سنگ، مس و چوب است. هر کدام از موادی را که انتخاب کنید، صحبت با پیمانکار برای بازسازی خانه و حمام به شما کمک می­کند تا ایده ­ای تقریبی از نحوه نصب و نیاز به آن داشته باشید.

 

نکات تکمیلی­ که باید هنگام بازسازی در انتخاب وان حمام در نظر بگیرید
رویای وان حمام عالی را دارید؟ توجه به حمام در بازسازی خانه می­تواند نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد، اما ابتدا باید برنامه­ ریزی­ هایی انجام دهید. در اینجا مواردی است که هنگام انتخاب وان حمام مناسب برای بازسازی منزل خود باید در نظر بگیرید.

 

دیوارها و گوشه­ ها
چند دیوار دور وان شما را احاطه خواهد کرد؟ این امر طیفی از طرح ­ها و سبک­ هایی را که می­ توانید انتخاب کنید دیکته می­کند. اگر وان شما با سه دیوار احاطه شده است (معمولاً با ترکیب دوش و وان)، انتخاب­ های کمتری خواهید داشت.  اگر وان فقط روی یک دیوار باشد، می توانید راحت­ تر آن را گسترش دهید.

 

شیرآلات و وسایل
تغییر وان حمام در بازسازی خانه شانس شما برای ارتقاء شیرهای وان حمام، دستگیره­ها، زهکشی و سایر اجزای جدید است. از این فرصت برای انتخاب وسایلی استفاده کنید که مکمل سبک­ های جدید شما  در بازسازی هستند. فلز براق محبوب ­تر شده است زیرا لکه ­های آب را راحت­ تر پنهان می­کند.

 

مواد تکمیلی
نمای بیرونی وان جدید شما چگونه خواهد بود؟ نیازی نیست ظاهری مشابه سطح داخلی داشته باشید. و می­توانید جلوی وان خود را کاشی کنید یا فضایی با برجسته­ های سنگی بسازید. اما فقط به یاد داشته باشید که در این منطقه مستعد رطوبت از درزگیر با کیفیت بالا استفاده کنید.

 

شلف و قفسه
برای صابون، روغن، شمع و سایر لوازم مهم وان به چه مقدار فضای قفسه در اطراف وان حمام جدید خود نیاز دارید؟ آیا طراحی وان شما شامل فضای قفسه کافی است یا نیاز به اضافه کردن قفسه­ دارید؟ این مواردی است که باید هنگام بازسازی منزل و وان حمام توجه کنید.

 

زهکشی و قرار دادن لوله
از منظر لوله­ کشی، زهکشی و قرار دادن لوله هنگام انتخاب یا سفارشی­سازی یک وان حمام جدید اهمیت ویژه­ای دارد. جابجایی زهکشی فرآیند گران‌تری است و ممکن است دشوار باشد، بنابراین هوشمندانه است که هنگام بازسازی خانه وان را با محل تخلیه مناسب پیدا کنید. اگر ترکیبی از وان و دوش دارید، قرار دادن سر دوش نیز مهم است.

 

دسترسی و ایمنی
اطمینان حاصل کنید که وان حمام جدید شامل ریل­ ها و دستگیره ­های مهم باشد. همچنین بهتر است هنگام بازسازی برای جلوگیری از لیز خوردن و حوادث دیگر، کفی غیرلغزنده برای وان انتخاب کنید.

 

ماندگاری
با مراقبت مناسب، حتی یک وان اکریلیک می­تواند سال­ ها دوام بیاورد. با این حال، موادی مانند اکریلیک و فایبرگلاس آسیب­پذیرترین مواد در برابر آسیب هستند و ممکن است لازم باشد وان را به طور دوره ­ای تمیز کنید. پوشش‌های لعابی می‌توانند به بهبود طول عمر کمک کنند، اما اگر وان حمام جدید کاربرد زیادی داشت، ممکن است بخواهید مواد بادوام‌تری را انتخاب کنید. ما در این مقاله به انتخاب وان حمام در بازسازی خانه پرداختیم و نکاتی درباره وزن وان، جنس و مواد تشکیل­ دهنده، سبک و شکل و موارد دیگر گفتیم. بازسازی خانه یکی از کارهایی است که به خانه شما و همچنین خانواده شما حس تازگی ­می ­دهد. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

انواع شیشه پنجره در بازسازی خانه

بازسازی خانه

در طراحی هر خانه ای بخش هایی از آن به عنوان محل قرار دادن در و پنجره انتخاب می شود. برای اینکه هر خانه ای بتواند با محیط بیرون در ارتباط باشد، از نور طبیعی خورشید برای روشنایی در روز استفاده کند و یا حتی برای گردش و رفت و آمد هوا نیاز به پنجره دارد. در طراحی پنجره ها از وسایل مختلفی استفاده می شود تا پنجره قابلیت باز و بسته شدن را داشته باشد. اگر قصد بازسازی خانه خود یا ساخت یک خانه جدید دارید در انتخاب پنجره ها دقت کنید.

 

اجزای تشکیل دهنده پنجره

  • شیشه
  • قاب و فریم
  • لولا و یراق آلات
  • ساب فریم

 

انواع  شیشه در طراحی پنجره
شیشه تخت: وضوح این شیشه بسیار بالاست و هزینه آن نسبت به شیشه های دیگر کمتر است برای همین طرفداران زیادی دارد. از معایب این شیشه عایق دما و صوت نبودن ان است.

شیشه سکوریت: سکوریت در ظاهر شبیه به شیشه تخت است اما برعکس شیشه تخت عایق دما و صوت است. شیشه سکوریت مناسب ویترین فروشگاه ها و مغازه ها هستند. پس از شکستن به تکه های خیلی خیلی ریز تبدیل می شوند که آسیبی به هیچکس نرساند.

شیشه های دوجداره، سه جداره و چهار جداره: شیشه دو جداره از دو لایه شیشه ساخته می شود که بین دو شیشه فاصله وجود دارد و در بین این دو شیشه با یک گاز بی اثر پر می شود. وجود این گاز در بین دو شیشه رسانش دما و صوت رو به حداقل می رساند. شیشه های سه جداره و چهار جداره بیشتر مصرف صنعتی دارند. شیشه های چند جداره نسبت به مابقی شیشه ها گران قیمت تر هستند.

شیشه طرح دار: شیشه های طرح دار جز شیشه های قدیمی هستند. این شیشه ها مانند شیشه تخت هستند ولی شفافیت شیشه تخت را ندارند و در واقع مات هستند.

شیشه مسلح: از یک لایه توری در طراحی این شیشه ها استفاده شده است تا مقاومت آن ها را بالا تر ببرد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به شما کمک می کند تا با دید باز تری نسبت به تغییرات خانه خود اقدام کنید و بدون نگرانی و با سرعت و دقت بیشتر مراحل بازسازی خانه تان را انجام دهید.

انواع آباژور در طراحی دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از عناصری که اغلب مردم آن را در طراحی دکوراسیون داخلی خود نادیده می‌گیرند، آباژور است. بسیاری از افراد زمان و هزینه زیادی را صرف نورپردازی خانه خود می‌کنند، درحالی‌که نقش کلیدی آباژور را فراموش کرده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین محاسن آباژور، تنوع بی‌نظیر آن است. سبک طراحی داخلی خانه شما هرچه که باشد، قطعاً آباژوری متناسب با آن پیدا خواهید کرد. رنگ و جنس شید آباژور هم تعیین‌کننده میزان نوری است که از آن بیرون می‌آید. در این مقاله در ابتدا اهمیت آباژور، سپس انواع آن و در آخر انواع شید آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی را توضیح می‌دهیم. در پایان این مقاله، قطعاً آباژور سازگار با دکوراسیون داخلی خانه خود را خواهید یافت.

 

چرا آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی مهم است؟
یکی از نقش‌های اصلی یک آباژور در هر فضایی، تنظیم میزان نور نقطه‌ای است. همان‌طور که می‌دانید یکی از وظایف نور در طراحی دکوراسیون داخلی، نمایان کردن دیزاین است. یک نورپردازی عالی می‌تواند، به‌خوبی سلیقه، زحمات و سبک شما را در طراحی داخلی نشان دهد. برای این کار حتماً لازم نیست، همه‌جا را روشن کنید. حتی لازم نیست که نور همه مناطق باهم یکسان باشد. در اینجاست که استفاده از نور نقطه‌ای مطرح می‌شود. آباژور یکی از منابع اصلی تأمین نور نقطه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی است. این وسیله، می‌تواند به‌خوبی دیوار زیبا، مجسمه یا مبلمان خاص شما را برجسته کند. استفاده از نور نقطه‌ای می‌تواند، نیاز مقطعی شما به نور در هنگام مطالعه را به‌خوبی برطرف کند. این ترفند نورپردازی، همچنین از سردرد ناشی از نور زیاد و آشفته به نظر رسیدن فضا هم جلوگیری می‌کند. استفاده از آباژور می‌تواند، روح زندگی، صمیمیت و گرمای خانه را افزایش دهد. این المان به‌خوبی سبک طراحی دکوراسیون داخلی شما را تقویت می­کند. به‌طور مثال، یک آباژور با گوشه‌های تیز و جنس فلزی، می‌تواند نمایانگر سبک مدرن و مینیمال در طراحی فضا باشد. در این در حالی است که شید آباژور پارچه‌ای با چین‌های زیاد برای خانه‌ای به سبک روستیک یا کلاسیک مناسب‌تر است.

 

انواع آباژور بر اساس نوع پایه
در طراحی دکوراسیون داخلی، اندازه و شکل قرارگیری المان‌ها بسیار مهم است. بر این اساس، آباژور را می‌توان با توجه به نوع پایه‌ای که دارد به چند دسته مختلف، تقسیم کرد.

 

آباژور کلاب ساده یا با بازوی چرخشی
این آباژور، به‌طور ساده از یک پایه ایستاده چوبی یا فلزی مستقیم و یک شید ساده، ساخته‌شده است. آباژور با بازوی چرخشی نیز روی پایه خود، دسته‌ای برای خم کردن لامپ و شید آباژور به اطراف یا پایین دارد. حرکت افقی این آباژور، باعث می‌شود که بتوانید نور را به‌جایی که نیاز دارید، به‌خصوص روی دیوار یا میز و صندلی خود هدایت کنید.

 

آباژور مشعلی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک و لوکس، به‌خوبی با این آباژور سازگار می‌شود. این آباژور نیز ایستاده است و روی پایه مستقیم آن، یک شید رو به بالا و گرد و از روبه‌رو تقریباً مثلثی شکل، قرار دارد. بنابراین، مانند مشعل، نور این آباژور، رو به بالاست. استفاده از این نوع آباژور، کمک بیشتری به نور عمومی محیط، نسبت به دیگر آباژورها می‌کند. دلیل آن‌هم تابش مستقیم نور به سقف و بازتاب بیشتر آن به فضاست.

 

آباژور سه پایه
همان‌طور که از نام این آباژور پیداست، روی سه‌پایه خود استوارشده است. این پایه‌ها به شکلی مخروطی و دورانی به نگه‌دارنده لامپ، متصل می‌شوند. استفاده از این آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک یا سبک ­های مشابه مناسب است.

 

آباژور شش طرفه یا شمعدانی
این آباژور در درون شید خود، می‌تواند تا شش لامپ را جای دهد. به‌این‌ترتیب، قدرت نوردهی آن بسیار بیشتر از دیگر آباژورهاست و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از منابع اصلی نور استفاده کرد. اندازه این آباژور بزرگ‌تر از معمول است؛ بنابراین، باید برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای بزرگ در نظر گرفته شود.

 

آباژور برجی
شکل این آباژور، به‌کلی متفاوت است. یک آباژور برجی از یک ستون اصلی با چند شلف در میانه آن تشکیل‌شده است. حال، هرچه شید این آباژور طبقات بیشتری از برج را پوشش دهد از لامپ‌های بیشتری می‌توان برای روشنایی استفاده کرد. در غیر این صورت هم می‌توان تنها طبقه بالایی را با شلف پوشاند و در بقیه طبقات، المان‌های تزیینی قرار داد. آباژور برجی، به‌خوبی با طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و معاصر، سازگار است.

 

آباژور سر پایین
بدنه این آباژور از یک ستون تشکیل شده که در انتهای آن با زوایای عمودی، خم و به سمت پایین برمی‌گردد. بنابراین، نور این آباژور تنها به سمت پایین خواهد تابید. در طراحی دکوراسیون داخلی خود، اگر مکانی را به مطالعه اختصاص داده‌اید؛ این آباژور انتخابی ایده­ آل برای آنجا خواهد بود. آباژور سرپایین یکی از نقطه‌ای‌ترین نورها را در دکوراسیون داخلی فراهم می‌کند. البته در برخی از انواع مکانیکی‌تر این آباژور، می‌توان شید را به اطراف نیز چرخاند یا حتی آن را به جلو و عقب برد.

 

آباژور قوسی
این آباژور، بدنه‌ای بلند، قوس‌دار و معمولاً فلزی دارد. نور این آباژور به سمت پایین است و طراحی آن به‌گونه‌ای است که فضای بیشتری را از طراحی دکوراسیون داخلی، اشغال می‌کند. پایه آباژور قوسی، سنگین‌تر از حد معمول ساخته می‌شود تا اطمینان حاصل شود که بدنه قوس‌دار می­تواند، تعادل خود را حفظ کند. ظاهر متفاوت این آباژور، بسیار چشم‌گیر است و برای بسیاری از فضاها از اتاق‌خواب گرفته تا حتی میز ناهارخوری، مناسب است.

 

آباژور چند شاخه
این آباژور به درختی نیز معروف است. علت نام‌گذاری آن این است که تعداد شیدهای آن از سه عدد به بالاست. این شیدها در جهات مختلف قرارگرفته و نور بیشتری را در طراحی دکوراسیون داخلی تأمین می‌کنند. در بیشتر انواع آن، نور به سمت پایین یا در جهات مختلف چپ و راست است. بااین‌حال، می‌توان انواعی را هم پیدا کرد که در آن­ ها لامپ‌ها همه جهات را پوشش دهند.

 

آباژور رومیزی
این آباژور برخلاف دیگر انواع آن، نه روی زمین، بلکه روی میز قرار می‌گیرد؛ بنابراین ارتفاع بسیار کوتاه‌تری دارد. از نور آن می‌توان به‌عنوان منبع نور مطالعه استفاده کرد. استفاده از آن در کنار مبلمان، بسیار رایج است. پایه این آباژور، می‌تواند به اشکال مختلف باشد و نور را در جهات بالا یا پایین، منتشر کند.

 

انواع شید آباژور
شید آباژور، مهم‌ترین بخش آن در هماهنگی‌اش با سبک طراحی دکوراسیون داخلی است. شیدهای زیر، معمول‌ترین شیدهای آباژور هستند. لازم به ذکر است که یکی از محاسن اصلی آباژور، قابل تعویض بودن شید آن در بیشتر انواع است.

  • شید امپراتوری یا امپایر یا مخروطی.
  • شید زنگوله‌ای؛ که همان شید امپایر با بدنه منحنی است.
  • شید چهارضلعی ساده؛ که مناسب طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن است.
  • شید گنبدی؛ که مناسب طراحی داخلی به سبک کلاسیک است.
  • شید گرد ساده؛ این شید، دست طراح دکوراسیون را در بسیاری از سبک‌ها باز می‌گذارد.

 

انواع آباژور در یک نگاه
در این مقاله، آباژور را ازنظر شکل پایه و نوع قرارگیری‌اش روی زمین بررسی کردیم. بر این اساس، آباژور را به انواع ساده یا کلاب، آباژور مشعلی، سه‌پایه، شمعدانی، برجی، سرپایین، قوسی، چند شاخه و رومیزی را تقسیم­ بندی کردیم. برای انتخاب از بین هرکدام از این آباژورها به چند عامل باید توجه داشت. مساحت خانه، میزان نور موردنیاز و سبک طراحی دکوراسیون داخلی، مهم‌ترین این عوامل هستند. در بخش پایانی این مقاله هم پنج نوع شید آباژور که در طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توان از آن‌ها استفاده نمود را معرفی کردیم. این شیدها به ترتیب مخروطی، زنگوله‌ای، چهارضلعی ساده، گنبدی و گرد ساده نام دارند.

طراحی آشپزخانه کوچک در بازسازی خانه

بازسازی خانه

داشتن یک آشپزخانه کوچک شاید به اندازه داشتن یک آشپزخانه بزرگ خوشایند نباشد ولی با یک طراحی خوب می توانید آن را تبدیل به یک آشپزخانه استثنایی کنید. آشپزخانه هایی با فضای کوچک همیشه مشکل کمبود جا و تعداد کابینت و قفسه را داشته اند اما با یک طراحی هوشمندانه می توانید این مشکل را برطرف کنید.

اولین اقدامی که باید برای بازسازی آشپزخانه خود انجام دهید انتقال همه کابینت ها به یک سمت آشپزخانه است تا از پراکندگی و کوچک به نظر رسیدن آشپزخانه جلوگیری شود. استفاده کاربردی از کوچکترین فضای خالی در آشپزخانه می تواند یک حرکت مثبت در جهت بهتر شدن طراحی آشپزخانه در بازسازی خانه باشد. زمانی که از کابینت های یک طرفه استفاده می شود، تنها یک قسمت آشپزخانه در اشغال کابینت ها است و شما می توانید بقیه قسمت ها را به محل قرارگیری گاز، یخچال و وسایل دیگر تبدیل کنید. استفاده از رنگ های روشن در طراحی آشپزخانه، آن را بزرگ تر جلوه می دهد. رنگ های تیره مثل مشکی یا قهوه ای تیره فضا را کوچک تر از حد معمول نشان می دهد.

یک راه دیگر برای بزرگ تر به نظر رسیدن آشپزخانه استفاده از نورپردازی های صحیح و مناسب است. نور می تواند فضای مورد نظر شما را دلباز تر و روشن تر نشان دهد. میز و صندلی های کوچک که مناسب آشپزخانه های کوچک طراحی شده اند می توانند انتخاب خوبی برای آشپزخانه شما باشند. شما حتی می توانید از پیشخوان آشپزخانه به عنوان میز استفاده کنید و تنها چند صندلی برای اطراف آن تهیه کنید. در آشپزخانه های مدرن میز به صورت ریلی یا تاشو طراحی می شود و در زمان استفاده می توانید آن را مثل کشو بیرون بکشید و یا آن را باز کنید و پس از استفاده از میزتان آن را جمع کنید. اصطلاحا به این گونه میز ها میز مخفی گفته می شود که در طراحی و بازسازی آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی است. راه های زیادی برای طراحی و استفاده مناسب از آشپزخانه وجود دارد که می توانید از طریق آن ها از فضای آشپزخانه حداکثر استفاده را ببرید. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای کمی دارد، وقت آن رسیده که برای بازسازی خانه خود اقدام کنید.

مجموعه کارویس دارای یک تیم متخصص از طراحان و مهندسان است که از صفر تا صد عملیات بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی شما را انجام می دهند. تیم کارویس با دانش فنی و تخصصی خود بهترین نوع متریال را برای بازسازی خانه انتخاب می کند و با دقت، سرعت و ظرافت بالا پروزه شما را به سرانجام می رساند.

کاربرد سنگ در بازسازی خانه

بازسازی خانه

بازسازی خانه یک عبارت بسیار ساده در ظاهر است که بخش‌های مختلف و وسیعی را شامل می‌شود. وقتی که صحبت از بازسازی خانه به میان می‌آید، در ابتدا باید تخصص پیمانکار و سلیقه کارفرما را مد نظر قرار داد. شاید در ظاهر بتوان گفت که بازسازی یک موضوع سلیقه‌ای است که کارفرما متکی به سلیقه مشتری می‌شود. در حالی که پیمانکار باید با بررسی طرح‌های جدید در زمینه بازسازی ساختمان، ایده‌های خاص را به کارفرما ارائه دهد. به این ترتیب مشتری می‌توان از طرح‌های جدید استفاده کند. یکی از انواع طرح‌های خیلی عالی، استفاده از انواع سنگ در بازسازی خانه است. در ادامه با ما همراه باشید تا کاربرد سنگ در بازسازی خانه را بهتر بشناسید.

 

سنگ در بازسازی خانه چه کاربردی دارد؟
سنگ در بازسازی ساختمان می‌توان کاربردهای مختلفی داشته باشد. به همین خاطر کاربرد آن را به دو بخش داخلی و بیرونی تقسیم می‌کنیم:

 

استفاده از سنگ در بخش‌های بیرونی خانه
منظور از بخش‌های بیرونی تمام بخش‌هایی است که در داخل ساختمان قرار ندارند. برای مثال حیاط یا نمای ساختمان از جمله مهم‌ترین فضاهای بیرونی ساختمان هستند که در بازسازی نیز می‌توان آن‌ها را مد نظر قرار داد. مخصوصاً اگر اقدام به بازسازی خانه‌های ویلایی و شخصی می‌کنید، می‌توانید نما و بخش‌های خارجی ساختمان را نیز هم‌زمان با بخش‌های داخلی بازسازی کنید. به این ترتیب ظاهر بیرونی و فضای داخلی ساختمان به‌صورت هم‌زمان بازسازی می‌شوند و پایان کار بسیار زیبا و رضایت‌بخش خواهد بود. مهم‌ترین کاربرد سنگ در بازسازی فضای خارجی خانه، در نمای ساختمان است. بر اساس نوع نمای قبلی ساختمان، می‌توانید انواع مختلفی از سنگ نما را انتخاب کنید. سنگ نما می‌توان گران قیمت یا اقتصادی باشد. نصب سنگ در نمای ساختمان نیاز به مهارت پیمان‌کار دارد و باید از تیم ارائه‌دهنده خدمات در ارتفاع کمک بگیرید. کاربرد بعدی سنگ می‌تواند در فضای حیاط، پارکینگ یا ورودی باشد. معمولاً از سنگ‌های آنتیک یا سنگ‌های طرح رودخانه در کف حیاط، از سنگ‌ها یا تایل‌های بزرگ به‌عنوان کفپوش یا از سنگ‌های آنتیک برای تزئین دیوارهای ورودی استفاده می‌کنند. پس می‌توانید از سنگ در بازسازی بیرون ساختمان به‌وفور استفاده کنید. استفاده از سنگ در بخش خارجی ساختمان باعث افزایش اعتبار و زیبایی ساختمان می‌شود.

 

استفاده از سنگ در بخش‌های داخلی ساختمان
سنگ در بخش داخلی ساختمان نیز می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. از سنگ می‌توانید به‌عنوان کفپوش، دیوارپوش یا حتی تزئین استفاده کرد. بسیاری از متخصصان با کمک سنگ، نمای داخلی ساختمان را به فضایی زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کنند. استفاده از سنگ در بازسازی خانه یک هنر بسیار عالی است که باید با ظرافت کامل انجام شود.

 

از چه سنگ‌هایی در داخل خانه استفاده می‌کنند؟
در بخش‌های مختلف فضای داخلی خانه از انواع مختلف سنگ استفاده می‌کنند. از جمله مهم‌ترین و کلیدی‌ترین سنگ‌های داخل ساختمان، سنگ روی اپن، کانتر یا جزیره است. این سنگ می‌تواند طبیعی و گران‌قیمت یا ارزان و مصنوعی باشد. سنگ کانتر می‌تواند تأثیر مستقیم بر زیبایی آشپزخانه داشته باشد. در بخش‌های دیگر آشپزخانه از جمله فضای بین دو کابینت نیز می‌توانند از سنگ‌های آنتیک تزئینی استفاده کنند. این سنگ‌ها فضای آشپزخانه را بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌کنند. مخصوصاً با کمک نورپردازی زیرکابینت، این سنگ‌ها درخشندگی بسیار زیبایی پیدا می‌کنند. شاید تصور کنید که در بازسازی خانه، سنگ کاربرد دیگری ندارد؛ اما اشتباه می‌کنید! بهتر است نمونه‌های پیمانکاران متخصص را بررسی کنید تا متوجه معجزه سنگ در بازسازی شوید. از سنگ می‌توان به‌عنوان دیوارپوش نیز استفاده کرد. انواع مختلف سنگ تزئینی در بازار وجود دارند که می‌توانید به‌عنوان دیوارپوش نیز از آن‌ها استفاده کنید. البته استفاده از سنگ باید به اندازه باشد. استفاده بیش از اندازه باعث کاهش کیفیت بازسازی خانه می‌شود.

 

آیا استفاده از سنگ در بازسازی خانه هزینه بسیاری دارد؟
سنگ جزو متریال گران‌قیمت به حساب می‌آید؛ اما هر سنگی قیمت بالایی ندارد. پس می‌توانید اگر به‌دنبال بازسازی خانه با حداقل هزینه هم هستید، باز هم از انواع سنگ استفاده کنید. برخی انواع سنگ طبیعی هستند و قیمت گرانی دارند. در عین حال برخی انواع سنگ به‌صورت مصنوعی آماده می‌شوند و به همین خاطر هزینه کمتری برایتان در بر خواهند داشت. البته بهتر است برای افزایش کیفیت نهایی، از بهترین متریال استفاده نمایید.

 

سنگ طبیعی بهتر است یا سنگ مصنوعی؟
پاسخ به این سؤال به بودجه شما برای بازسازی خانه بستگی دارد. در صورتی که قصد دارید با حداقل هزینه اقدام به بازسازی خانه کنید، بهتر است به سراغ‌ سنگ‌های مصنوعی بروید. در غیر این صورت همان طور که می‌توانید حدس بزنید، کیفین سنگ‌های طبیعی به‌مراتب از سنگ‌های مصنوعی بهتر هستند. سنگ‌های طبیعی شاید گران باشند؛ اما کیفیت و دوام بسیار عالی دارند. پس می‌توانید یک بار هزینه کنید و سال‌ها از زیبایی سنگ طبیعی لذت ببرید. در حال حاضر انواع مختلف سنگ طبیعی مختلف با کیفیت‌های متفاوت و قیمت‌های متنوع در بازار وجود دارند. بهتر است با در نظر گرفتن بودجه خود، گزینه‌های مختلف را بررسی نمایید و بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید. همچنین در نظر داشته باشید برای سنگ کانتر و سنگ کف فقط باید از سنگ طبیعی استفاده نمایید.

نوسازی و بازسازی خانه با سلیقه شخصی

بازسازی خانه

از آن جایی که خانه محل سکونت شماست و قرار است که مدت طولانی را در آن زندگی کنید؛ در نتیجه باید پاسخگو احتیاجات شما و مطابق با خواست و نظر شما باشد. برای شروع کار بازسازی خانه باید به چند نکته توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن آن ها عملیات نوسازی و یا بازسازی خانه خود را انجام دهید. بازسازی خانه به معنی تعمیرات بخش هایی از خانه است که دچار تخریب، آسیب دیدگی شده اند و یا از نظر قدیمی بودن و ناهمخوانی با دکوراسیون خانه مورد پسند شما نیستند. نوسازی نیز به معنای شروع ساخت یک خانه از پایه و عملیات زیربنایی گسترده است.

 

مراحل بازسازی خانه به صورت شخصی
در مرحله اول برای بازسازی خانه میزان بودجه ای را که در نظر گرفته اید را برای خود مشخص کنید و با کمک یک کارشناس میزان هزینه و میزان تعمیرات مورد نیاز خانه را برای بازسازی خانه برآورد کنید و پس از آن تصمیم به بازسازی همه بخش های خانه یا فقط بخشی از آن بگیرید. گاهی ممکن است عملیات بازسازی خانه در طی چندین سال انجام شود و شما هر سال تصمیم به بازسازی بخشی از خانه خود را بگیرید، اما توجه داشته باشید با اینکه بازسازی منزل شما به صورت کلی هزینه بر تر و گران تر خواهد بود اما میزان تغییرات در بازسازی خانه به صورت کلی خیلی بیشتر و دغدغه و نگرانی آن خیلی کمتر است.

در مرحله دوم از آن جا که قرار است این بازسازی برای شما خوشایند باشد و احتیاجات شما را برطرف کند بنابراین شروع به کشیدن یک طرح کلی و پلنی برای خانه خود بکنید و براساس خواسته خود یک شمای کلی از نحوه بازسازی خانه ترسیم کنید. در ادامه اگر کار بازسازی خانه را به شرکت یا پیمانکار خاصی سپردید در مورد نحوه بازسازی، نوع مصالح و هزینه ها با آن ها مشورت کنید.

اگر تمایل به تهیه مصالح برای بازسازی منزل خود دارید بنابراین سعی کنید یک لیست از متریال مورد نیاز بازسازی را تهیه کنید تا هیچ مصالحی از قلم نیفتد در ثانی  زمان کمتری را صرف تهیه و خرید مصالح می کنید. همچنین می توانید همه مصالح را با قیمت مناسب و کیفیت خوب از بازار تهیه کنید. در زمان تهیه پلن ساختمان خود به همه آن چه که از خانه خود می خواهید فکر کنید و با مشورت با یک متخصص میزان عملی شدن آن را نیز بسنجید و سپس بر اساس همه دانسته ها عملیات بازسازی خانه را پیش ببرید.

مجموعه کارویس به همراه تیم متخصص خود و تجربه طولانی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه دارند می توانند به عنوان بهترین گزینه جهت انجام امور بازسازی خانه شما باشند. تیم کارویس با دانش و تخصص خود و با دقت نظر بالا پروژه شما را به سرانجام می رسانند.

وسایل پخت و پز در طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی در قرن بیست و یکم، آشپزخانه به یکی از مهم ترین فضاهای خانه تبدیل شده است. آشپزخانه، نمادی از شخصیت و وضعیت دیگر نقاط خانه محسوب می‌شود. تا همین بیست سال پیش، آشپزخانه مکانی نامطلوب برای گذراندن وقت محسوب می‌شد اما علم و هنر دکوراسیون داخلی این وضع را عوض کرده است. یک نکته اصلی در آشپزخانه، این است که وسایل کاربردی، خود به عناصری برای دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند. درواقع، این ظاهر ظروف و خلاقیت در چیدمان آن­هاست که توانسته، آشپزخانه را به مکانی با طراحی دکوراسیون داخلی خاص خودش تبدیل کند. در این مقاله، بر استفاده از وسایل پخت‌وپز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، تمرکز می‌کنیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید، آشپزخانه‌تان را تبدیل به زیباترین مکان خانه خود نمایید.

 

اهمیت ادوات اصلی پخت و پز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه
مهم ترین وسایل پخت‌وپز در یک آشپزخانه، وسایل گازسوز و برقی هستند که از آن‌ها برای آشپزی استفاده می‌شود. در انتخاب این وسایل، مساحت آشپزخانه و سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی آن در نظر گرفته‌اید، حرف اول را می‌زند. اجاق‌گاز، تقریباً مهم­ترین وسیله پخت‌وپز در آشپزخانه است. انواع رومیزی و توکار اجاق‌گاز برای آشپزخانه‌های مدرن امروزی، بسیار مناسب هستند. به‌ویژه اگر از جنس استیل در آشپزخانه به ­وفور استفاده کرده‌اید، یک اجاق‌گاز رومیزی برقی می‌تواند، ظاهر مدرن و تمیز آشپزخانه‌تان را کامل کند. برای انتخاب جای مایکروویو، سرخ­ کن یا دیگر وسایل پخت ­وپز برقی، شاید چندان گزینه‌ای نداشته باشید؛ چراکه آن‌ها باید نزدیک پریز برق باشند. بااین‌حال سعی کنید، مکان مخصوصی را به آن‌ها اختصاص دهید و آن‌ها را کنار هم بچینید. پیشنهاد می‌شود که به‌منظور جلوگیری از شلختگی و صرفه‌جویی در فضا، تنها وسایلی را بیرون از کابینت قرار دهید که هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنید. بهترین مکان برای قرار این وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی، روی کانتر آشپزخانه است.

 

چیدمان قابلمه و ماهی تابه
این دو ابزار به همراه انواع کف­گیر، ملاقه و غیره از مهم­ترین وسایل کمکی شما در آشپزی هستند. چندین روش مختلف برای استفاده از این وسایل به‌عنوان عناصر دکوراتیو وجود دارد که در اینجا آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اولین روش، آویزان کردن آن‌هاست. می‌توانید از انواع سازه‌های سقفی یا دیواری برای آویزان کردن تابه و قابلمه‌های خود استفاده کنید. حال که قرار است در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان، این وسایل در معرض دید قرار بگیرند، باید حتماً ظاهری جذاب و تمیز داشته باشند. استفاده از ظروف استیل براق می‌تواند، چهره آشپزخانه‌تان را جدی نشان دهد. درحالی‌که ظروف رنگی استیل یا سرامیکی، ظاهری شاداب و صمیمی به طراحی داخلی آشپزخانه شما خواهند داد. می‌توانید این وسایل را بالای سینک، کانتر یا اجاق‌گاز خود آویزان کنید. اگر می‌خواهید که آن‌ها را از دیوار آویزان کنید، بهتر است، دیواری نزدیک به اجاق یا مایکروویو را برای این کار انتخاب کنید. یک راه خلاقانه هم آویزان کردن این ظروف به دیواره اجاق‌گاز است. این کار به‌ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است و دسترسی سریع‌تر به ظروف موردنیاز را هم فراهم می‌کند. همچنین، می‌توانید همین کار با بیرون و داخل درب کابینت انجام دهید. برای این کار لازم است از آویزهای میخی کوچک یا چسبی استفاده کنید. روش دیگر استفاده از ظروف آشپزی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، قرار دادن آن‌ها در انواع استندهای زمینی، رومیزی یا متحرک است. این استندها هم ظاهر آشپزخانه را مرتب نگه می‌دارند و هم زیبایی ظروف را از همه جهت به معرض نمایش می‌گذارند.

 

نقش شلف در به نمایش گذاشتن ظروف در آشپزخانه
شلف یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی در قرن بیست و یکم است. ظروف زیبا، با رنگ و طراحی خاص را بهتر است در شلف خود قرار دهید تا زیبایی آن‌ها به کمک طراحی دکوراسیون آشپزخانه بیاید. تعدادی از کابینت‌های خود را به شلف ­های باز تبدیل کنید. همچنین، می‌توانید از فضای زیر کانتر خود هم به‌عنوان شلف استفاده نمایید. قرار دادن ظروف رنگی به شکلی مرتب در شلف؛ به‌ویژه در آشپزخانه‌های به سبک وینتیج و روستیک؛ در تقویت سبک دکوراسیون داخلی، بسیار مفید واقع می‌شود. در ترتیب قرار دادن ظروف در شلف، علاوه بر دید و زیبایی، دسترسی آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید. قابلمه، تابه، بشقاب و کاسه‌هایی که هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنید را در شلف­ هایی با ارتفاع کم بچینید. وسایل پخت‌وپز کم استفاده ­تر را در شلف ­های بالایی قرار دهید.

شلف شما می‌تواند از یک یا از هر دو طرف باز باشد که در این صورت، بالای کانتر آشپزخانه قرار خواهد گرفت. همچنین، می‌توانید از انواع سبد و تقسیم‌کننده یا دیوایدر برای تقسیم‌بندی فضای شلف در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، استفاده کنید. در طراحی داخلی آشپزخانه بهتر است، وسایلی که قرار است روی گاز بروند را روی شلفی نزدیک به گاز، بچینید. اگر ظروفتان رنگی هستند، شلف چوبی بهترین گزینه برای شماست و اگر به رنگ استیل براق، مشکی یا سفید هستند، شلف استیل نیز گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌رود. در کنار استفاده از شلف در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود می‌توانید ظروف پخت‌وپز خود را درون کابینت‌های با درب شیشه‌ای نیز جای دهید. این کابینت‌ها بسته به برش شیشه­ و یراق­ آلاتشان، حالتی مدرن و یا کلاسیک دارند. این گزینه، باعث محافظت بهتر از ظروف در برابر افتادن و گردوخاک نیز می‌شود.

 

چیدمان ظروف در فضاهای هم سطح در آشپزخانه
منظور از فضای هم‌سطح در آشپزخانه، فضایی است که در ارتفاع مشابهی با کانتر، میز ناهارخوری یا اجاق‌گاز قرار داشته باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌توانید، ظروف زیبا و درعین‌حال پرکاربرد خود را روی این فضاها بچینید. معمول‌ترین ایده برای چنین کاری، قرار دادن قابلمه یا تابه‌ای زیبا روی اجاق‌گاز است. کتری و قوری نیز می‌توانند، چنین نقشی در طراحی داخلی آشپزخانه داشته باشند. می‌توانید، جایی برای نگهداری ملاقه و کف­گیرهای زیبا و پرکاربرد خود تهیه کنید و آن را کنار اجاق‌گاز، روی میز ناهارخوری یا صبحانه خود قرار دهید. از سطح روی کانتر نیز می‌توانید به‌خوبی برای چیدن بشقاب و کاسه‌های خود استفاده کنید. ظروف مسی و برنجی، گزینه‌ای ایده ­آل برای دکوراسیون کانتر آشپزخانه به‌حساب می‌آیند.

 

کاربرد وسایل پخت و پز در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بطور خلاصه
طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، یکی از مهم­ترین مراحل طراحی داخلی هر خانه‌ای محسوب می‌شود. این فضا، یکی از پر رفت­ و­ آمد‌ترین و کاربردی‌ترین فضاهای خانه است که با اوپن شدنش در سال‌های اخیر به نقطه کانونی خانه تبدیل شده است. در طراحی داخلی آشپزخانه، ادوات پخت‌وپز اهمیت بسیاری دارند. ظاهر و رنگ وسایل اصلی پخت‌وپز مانند اجاق‌گاز، مایکروویو، سرخ‌کن و غیره باید با توجه به یکدیگر و سبک و رنگ طراحی کلی آشپزخانه، انتخاب شود. همچنین، ظروف مربوط به پخت­ وپز را هم می‌توان به سه طریق اصلی آویزان کردن، قرار دادن در شلف و کابینت‌های شیشه‌ای و قرار دادن روی سطوح هم‌سطح، در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، مشارکت داد. با استفاده از مطالب گفته‌شده در این مقاله می‌توانید، آشپزخانه‌تان را مطابق با مد روز طراحی کرده و از آن محیطی دلپذیر برای گذراندن وقت بسازید.

کاربرد سنگ مرمر در بازسازی خانه

بازسازی خانه

سنگ مرمر یک سنگ شکیل، لوکس، مقاوم ومستحکم است که در قسمت های مختلف خانه، به کار برده می شود. اگر قصد بازسازی خانه را دارید و یا در حین انجام عملیات بازسازی هستید، به این نوع سنگ توجه داشته باشید و در طراحی سبک دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی خانه از آن بهره ببرید.

 

مزایای استفاده از سنگ مرمر در بازسازی خانه
سنگ مرمر هم در خانه های بزرگ وهم در خانه های کوچک قابل استفاده است. در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه سنگ مرمر در دسته سنگ های گران قیمت قرار می گیرد.  وجود خطوط طبیعی در این سنگ و تنوع زیادی که دارد زیبایی منحصر به فردی به خانه شما می بخشد، بنابراین در هنگام نوسازی و یا بازسازی خانه خود سنگ مرمر را جز گزینه های اصلی خود برای معماری و طراحی دکوراسیون داخلی قرار دهید. علاوه بر استفاده در طراحی داخلی بر روی نما نیز قابلیت اجرا دارد. اگر در خانه کوچکی زندگی می کنید استفاده از سنگ مرمر به عنوان کفپوش همچنان گزینه مناسبی است چرا که رنگ روشن کف، خانه را بزرگتر از آن چه که هست نشان می دهد. در خانه های بزرگ نیز سنگ مرمر نمادی ازخانه ای کلاسیک و در عین حال لوکس است. ترکیب سنگ مرمر با مبلمان مخمل زیبایی خاصی به خانه شما می بخشد. کاربرد سنگ مرمر در آشپزخانه نیز وسیع است. سنگ مرمر را می توان برای دیوار، نما، کفپوش، دیوار پوش و سنگ پیشخوان در پذیرایی، سالن خانه، سرویس بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. تمیز کردن سنگ مرمر بسیار راحت است و گاها با استفاده از آب خالی و دستمال در داخل خانه  و برای نما با واترجت قابل شستشو است.

 

بازسازی خانه با کارویس
مجموعه کارویس با تجربه طولانی مدت در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی خانه و شستشوی نما به همراه یک تیم متخصص شما را در انتخاب متریال، سبک و نوع بازسازی از صفر تا صد کار همراهی می کند. تیم کارویس با دقت، سرعت و دلسوزی مراحل انجام پروژه شما را با کسب رضایت کامل از شما تایید و مرحله بعد را آغاز می کند.

تاثیرات بازسازی خانه بر فروش آن

بازسازی خانه

بازسازی خانه فرآیندی است که با هدف بهبود وضعیت ظاهری یک بنا یا مقاوم سازی یک خانه فرسوده و کهنه انجام می‌شود. خانه نیز مانند هر چیز دیگری از اثرات گذشت زمان مصون نیست و پس از سال‌های زیاد، مقاومت خود را در برابر عوامل طبیعی مانند برف و باران از دست می‌دهد و مستعد آسیب است، بازسازی می‌تواند جان دوباره به خانه داده و مجددا آن را احیا کند. امروزه هدف از بازسازی خانه‌ها، ترمیم و مرمت و افزایش طول عمر و مقاومت آن‌ها است. پس از بازسازی خانه هم ظاهر آن بهبود پیدا می‌کند و هم از نظر کیفیت و مقاومت در سطح بالاتری قرار می‌گیرد، این امر به خودی خود می‌تواند، در خرید و فروش آن خانه یا بنا تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

بازسازی خانه چیست؟
در ابتدا بهتر است یک تعریف واضح و روشن از بازسازی ارائه دهیم؛ بازسازی خانه فرآیندی است که از طریق آن تغییرات کلی یا جزئی در ساختار یا وضعیت ظاهری یک خانه ایجاد می‌شود. منظور از فرآیند یعنی برای انجام بازسازی، باید یک سری مراحل به صورت منظم و دقیق طی شود. هدف اصلی از بازسازی خانه ، افزایش طول عمر و کارایی منزل است. با گذشت زمان خانه‌ها نیز مقاومت خود را از دست می‌دهند و به یک بنای فرسوده و قدیمی تبدیل می‌شوند؛ اگر می‌خواهید جانی دوباره به خانه خود هدیه دهید، بهتر است مقدمات بازسازی را آماده کنید. گاهی بازسازی خانه، به منظور بهینه کردن فضاهای پرت و بدون استفاده یا تغییر شکل و بهبود وضعیت ظاهری منزل انجام می‌شود. خرید یک خانه جدید یا نقل مکان کردن و جابه‌جایی به محلی دیگر، معمولا با صرف هزینه‌های بسیاری همراه است و مشکلات خاص خود را دارد، در این شرایط بیشتر افراد اقدام به بازسازی می‌کنند تا خانه ایده آل و رویایی خود را بسازند. زمانی که می‌گوییم یک خانه به بازسازی نیاز دارد، به این معنا نیست که آن خانه قابل سکونت نخواهد بود بلکه منظور آن است، گذر زمان و فرسودگی کیفیت و طول عمر آن را کاهش داده و برای مقاوم ساختن آن نیاز به بازسازی دارد. شاید جالب باشد بدانید، بازسازی خانه تاثیر مستقیم و مطلوبی بر روی کیفیت زندگی ساکنان و تقویت روحیه آنان دارد. بازسازی معمولا به دو صورت انجام می‌شود، یا به صورت تزئینی که هدف از آن بهبود وضعیت ظاهری و تغییر شکل خانه است و بازسازی ساختاری که به منظور بهبود در وضعیت کلی و عمومی بنا انجام می‌شود. بازسازی تزئینی مانند تعویض کفپوش، کاغذ دیواری، تغییر رنگ دیوار، نورپردازی داخل خانه، تغییر یا تعمیر کابینت و …. و بازسازی ساختاری مانند تغییر در نقشه ساختمان و افزایش فضا، تغییر و تعمیر لوله کشی‌ها، تبدیل یک فضای پرت به یک فضای بهینه و ساخت زیر زمین.

 

چرا بازسازی خانه را انجام دهیم؟
با افزایش سن ساختمان به تدریج مقاومت آن در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله، باد، باران، طوفان و … پایین می‌آید، از این رو برای افزایش کارایی و طول عمر آن فرآیند بازسازی آغاز می‌شود. بازسازی کمک می‌کند تا خانه بار دیگر به یک بنای تازه نفس و جوان تبدیل شود، همین موضوع تاثیر بسزایی در خرید و فروش آن خانه نیز دارد و ارزش و کارایی آن را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. بازسازی خانه می‌تواند، به دلیل نقشه نامناسب و قدیمی منزل نیز صورت گیرد. شما می‌توانید در فرآیند بازسازی، نقشه خانه را متناسب با سلیقه و نیاز خود تغییر دهید، به عنوان مثال فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر کرده یا از یک فضای بیهوده و پرت، استفاده بهینه داشته باشید. شما می‌توانید در فرآیند بازسازی خانه، از تکنولوژی و متدهای روز دنیا استفاده کنید و یک خانه دلخواه و دوست داشتنی داشته باشید. شاید جالب باشد بدانید یکی از اهداف بازسازی خانه، افزایش قیمت و ارزش آن بنا است. در بازسازی خانه یک سری تغییرات بنیادی و قابل توجه اجرا می‌شوند که کیفیت و کارایی بنا را افزایش می‌دهند، از این رو تاثیر مستقیمی در قیمت و ارزش آن خانه نیز دارند. قابل ذکر است، تعمیرات که شامل تغییراتی بسیار ابتدایی و جزئی می‌شود با بازسازی تفاوت داشته و تاثیر چندانی در افزایش قیمت خانه ندارد.

 

فواید بازسازی خانه
بدون شک بیشتر ساعت‌ها و روزهای زندگی ما درون خانه سپری می‌شود، ما پس از یک روز کاری خسته کننده برای رفع خستگی و نوشیدن چای به خانه خود می‌رویم و کنار پنجره می‌نشینیم یا در یک روز شاد و پرانرژی تمایل داریم، در خانه خود از دوستان و آشنایان پذیرایی کنیم، از این رو خانه و محل زندگی ما تاثیر مستقیمی روی روحیه و کیفیت زندگی ما و دیگر ساکنان آن دارد. زمانی که خانه فرسوده و قدیمی خود را بازسازی می‌کنیم، طراوت و زیبایی از دست رفته را به آن باز می‌گردانیم. بازسازی خانه کهنه، یک موج پر از انرژی مثبت را به ما انتقال می‌دهد و موجب می‌شود احساس آرامش کرده و از سکونت در آن لذت بیشتری ببریم. هنگامی که بازسازی خانه را انجام می‌دهیم، نقشه آن را مطابق با سلیقه و نیاز خود طراحی می‌کنیم، تا با داشتن خانه دلخواه و رویایی خود احساس بهتری داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین فواید بازسازی خانه، افزایش ارزش و قیمت آن خانه است، دلیل آن هم مشخص است زیرا زمانی که تمام نقاط ضعف و نامطلوب یک خانه را از بین ببرید و برای احیا و مرمت آن از یک سری مراحل دقیق و منظم بهره بگیرید که همگی موجب بهبود وضعیت ظاهری و ساختار خانه خواهند شد، بدون شک آن خانه هم به لحاظ کارایی و هم به لحاظ ارزش، پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

 

تاثیر بازسازی خانه بر خرید و فروش آن
همان طور که اشاره شد، فرآیند بازسازی خانه شامل تغییرات بنیادی و قابل توجهی می‌شود، که وضعیت ظاهری و سازه یا ساختار بنا را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. در بازسازی منزل تمام قسمت‌های ساختمان به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد، تا مشخص شود که هر قسمت از خانه به چه نوع بازسازی نیاز خواهند داشت. هم‌چنین، تمام بافت‌های فرسوده، پوسیدگی‌ها، خرابی تاسیسات و … نیز مشخص شده و اقدامات لازم برای آن‌ها اجرا می‌شوند. به طور کلی هدف از بازسازی خانه، حذف نقاط ضعف و ویژگی‌های نامطلوب یک بنا است به گونه‌ای که پس از اتمام آن خانه از هر جهت بی عیب و نقص باشد، هم از نظر وضعیت ظاهری و هم از نظر کیفیت و کارایی. اگر خانه‌ای که در آن سکونت دارید، از نظر ساختاری مقاومت و عمر کافی دارد، می‌توانید از طریق بازسازی آن قیمت و ارزش آن را بیش از پیش افزایش دهید. اگر بازسازی خانه به طور دقیق و اصولی انجام شود و در اجرای آن از متخصصان و مهندسان حرفه‌ای کمک گرفته شود، به خوبی می‌تواند تاثیر مستقیم و بسزایی در ارزش و افزایش قیمت آن خانه داشته باشد و یک برگ برنده در خرید و فروش بنا مورد نظر به حساب آید. هر چه فرآیند بازسازی گسترده‌تر و بنیادی‌تر انجام شود، تاثیر بیشتری در افزایش قیمت خانه خواهد داشت.

 

سخن آخر
هدف از بازسازی خانه تنها مرمت و احیا بنا نیست، گاهی برای افزایش قیمت و ارزش یک خانه، بهترین راه بازسازی است. بازسازی علاوه بر تاثیری که در کارایی و طول عمر خانه دارد، می‌تواند تاثیر بسزایی در خرید و فروش آن نیز داشته باشد، بدون شک ما هم بنایی را به عنوان خانه رویایی و دلخواه خود انتخاب می‌کنیم، که آثار پژمردگی و فرسودگی در آن مشاهده نشود.

صفحه قبل 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد