x تبلیغات
بازسازی خانه

چیدمان و طراحی اتاق نوزاد

طراحی دکوراسیون داخلی

در وهله اول شاید به نظر برسد که طراحی اتاق نوزاد کار بیهوده ای است چرا که نوزاد درکی از محیط پیرامون خود ندارد و برای همین شاید نیاز نباشد که محیط را به صورت خاصی طراحی کرد ولی در حقیقت این گونه نیست. نوزاد باید در محیطی رشد کند که در آن حس آرامش داشته باشد و در عین حال بتواند با محیط پیرامون خود آشنا شود. نوزاد شما باید در محیطی رشد کند که برای او خطری به همراه نداشته باشد. اتاق نوزاد محل رفت و آمد خود شما نیز هست بنابراین باید آن را به شکلی طراحی کنید که برای خودتان نیز خوشایند باشد. طراحی اتاق نوزاد بر اساس شلیقه شخصی شما، جنسیت نوزاد و اندازه اتاق می تواند متفاوت باشد.

 

عوامل مهم در طراحی اتاق نوزاد
مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد وجود وسایل کاربردی و در عین حال زیباست تا شما و کودک تان بتوانید در آرامش و آسایش از آن اتاق استفاده کنید. لوازم اصلی اتاق خواب برای هر نوزاد چه دختر و چه پسر باید حضور داشته باشد. برای مثال تخت و کمد جز وسایل اصلی برای اتاق هر نوزادی است. وسایل دیگر ممکن است بیشتر جنبه دکوراتیو داشته باشند که طبیعتا بر روحیه نوزاد شما اثرگذار است.

استفاده از رنگ های پاستلی به خاطر ظاهر زیبا و انرژی خوبی که دارند در اتاق نوزاد بسیار مناسب است. رعایت اعتدال در اتاق نوزاد بسیار حائز اهمیت است، رنگ ها نباید بی حال یا زننده باشند. استفاده از نورپردازی های مناسب در اتاق نوزاد نیز مهم است. نور زیاد برای کودک شما خوب نیست و نور کم هم ممکن است کار شما را با اختلال مواجه کند؛ در نتیجه استفاده از نور مناسب بسیار مهم است.

اتاق نوزاد باید خالی از هر گونه وسیله غیر ضروری باشد تا هنگامی که در اتاق حضور دارد یا شما نیاز به دسترسی سریع به نوزاد دارید وسایل غیر ضروری دست و پا گیر شما نشوند. مهم تر از زیبایی اتاق نوزاد ، حفظ ایمنی او است. استفاده از محافظ های پریز برق، محافظ درب ها و قرار ندادن تابلو ها ، گلدان گل یا هر وسیله غیر ضروری، سنگین، تیز، برنده و نامتعادل در اتاق نوزاد شما ضروری است.

استفاده از اسباب بازی های مناسب با سن نوزاد شما که دارای قطعات ریز نباشد و وزن زیادی نداشته باشد مهم است. روی زمین اتاق نیز باید از فرش های نرم و غیر حساسیت زا استفاده کنید. دمای اتاق نوزاد خود را همیشه در حالت اعتدال نگه دارید و نگذارید اتاق او خیلی سرد یا خیلی گرم باشد تا کیفیت زندی نوزاد شما پایین نیاید.

 

بازسازی خانه  کارویس
مجموعه کارویس دارای تجربه کافی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه تیم حرفه ای خود، آماده خدمات رسانی به شما است. برای انجام کار های ساختمانی خود از طراحی دکوراسیون تا بازسازی خانه یا نماشویی ساختمان خود می توانید از مجموعه کارویس کمک بخواهید و بدون نگرانی بهترین ها را تحویل بگیرید.

وسایل روشنایی در بازسازی خانه

بازسازی خانه

تا زمانی که وسایل روشنایی و نورپردازی خانه خود را بازسازی نکرده باشید، بازسازی خانه شما تمام نشده است. برای این کار نیاز است که وسایل روشنایی مختلف را بشناسید و برای نورپردازی خانه خود، طرحی داشته باشید. امروزه، وسایل بسیار متنوعی از روشنایی در بازار وجود دارند که می‌توانند، سبک طراحی داخلی خانه شما را به‌خوبی نمایان کنند. قبل از خرید وسایل اما باید بدانید که به چه نوع نوری و در کجاها نیاز دارید. به همین دلیل ما در این مقاله ابتدا سه نوع متداول نورپردازی را بررسی می‌کنیم. در بخش‌ بعدی هم انواع وسایل روشنایی را معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که در حال بازسازی خانه خود هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند که گام‌های آخر این کار را هم به‌خوبی بردارید.

 

بازسازی خانه و انواع سه گانه نورپردازی
در علم دکوراسیون داخلی، کل نور مصنوعی‌ای که در هر خانه یا فضایی وجود دارد، ترکیبی از سه نوع نور زیر است:

  • نور محیطی
  • نورپردازی متمرکز یا Task
  • نورپردازی تأکیدی

متناسب با هرکدام از این نورها، وسایلی هم وجود دارند که در ترکیب با یکدیگر در بازسازی خانه می‌توانند، نوری متعادل و کارآمد به فضا بیاورند. در اینجا این سه نوع نور را بررسی می‌کنیم.

 

نورپردازی محیطی
نام دیگر این نورپردازی، نورپردازی عمومی است. از این نور در بازسازی خانه برای روشنایی کلی، جهت رفت‌وآمد آزادانه و ایمن استفاده می‌شود. این نورپردازی برای همه فضاها ضروری است. نورپردازی محیطی را معمولاً با وسایل روشنایی نصب‌شده در سقف، نورهای توکار، چراغ‌های داخل مسیر یا لوستر تأمین می‌کنند.

 

نورپردازی متمرکز
کارکرد این نور از اسمش مشخص است. در بازسازی خانه، قطعاً در فضاهایی به این نور احتیاج خواهید داشت. نورپردازی متمرکز برای انجام کارهای مشخصی انجام می‌شود. مطالعه، آشپزی، نظافت و خیاطی برخی از این کارها هستند. به‌منظور نورپردازی متمرکز در بازسازی خانه، وسایل روشنایی مختلفی، مانند چراغ‌های از کف، چراغ مطالعه، لامپ‌های زیر کابینت و چراغ بالای سر اجاق‌گاز و کانتر آشپزخانه، به کار می‌روند. کار اصلی این نور این است که سایه را با تابش نور مستقیم به محل از بین ببرد.

 

نورپردازی تأکیدی
در بازسازی خانه، شاید تمایل داشته باشید که برخی مناطق را بیشتر جلوه دهید. به این منظور از نورپردازی تأکیدی استفاده می‌شود. این نورپردازی، در بسیاری از مواقع، هیچ کاربردی به‌غیراز درخشان جلوه دادن نقطه‌ای از خانه ندارد. یک لوستر بزرگ و درخشان که قصدش، دادن جلوه بیشتر به گچ‌بری سقف نیز هست؛ علاوه بر تأمین نور محیطی یک وسیله روشنایی با نور تأکیدی نیز محسوب می‌شود. همین‌طور، آباژوری که در کنار یک تابلوی هنری یا مجسمه استفاده می‌شود تا توجه بیشتری را به آن جلب کند، همین کارکرد را دارد. در بازسازی خانه خود درصورتی‌که قصد استفاده از نور تأکیدی را دارید، باید بدانید که شدت این نور باید، حداقل سه برابر نور محیطی اطراف باشد.

 

انواع وسایل روشنایی
هنگامی‌که در جستجوی وسایل روشنایی برای بازسازی خانه خود هستید، تنوع بسیار زیاد در بازار ممکن است، انتخاب کردن را سخت کند. برای ساده‌تر کردن این فرآیند، باید با شناخت خوبی از انواع وسایل روشنایی، وارد بازار شوید. در اینجا انواع وسایل روشنایی را دسته‌بندی کرده و توضیح می‌دهیم.

 

لوستر
لوستر یک وسیله روشنایی آویز با تزیینات متداول از مینیمال تا پرزرق‌وبرق است. لوستر، دارای چندین شاخه برای اتصال لامپ یا لامپ‌های شمعی است. درصورتی‌که قصد استفاده از این وسیله را دارید، بهتر است در بازسازی خانه از تحمل وزن سقف یا سقف کاذب خود، مطمئن شوید. وظیفه اصلی لوستر، تأمین نور محیطی است و به‌خوبی هم از پس این کار برمی‌آید. این ابزار روشنایی، بسته به سایزش، می‌تواند در سالن‌های بسیار بزرگ تا اتاق‌خواب کوچک، استفاده شود. در برخی از خانه‌های لوکس از لوستر به‌عنوان نور تأکیدی سقف نیز استفاده می‌شود.

 

دیوارکوب
از دیوارکوب می‌توانید هم به‌عنوان نور متمرکز و هم به‌عنوان نور تأکیدی در بازسازی منزل خود استفاده کنید. همان‌طور که از اسم این وسیله روشنایی پیداست، به دیوار می‌چسبد و اطراف خود را روشن می‌کند. انتخاب دیوارکوب برای دیوار راهروها در کنار وسایل تزیینی یا در حمام انتخابی ایده ­آل است. درصورتی‌که این منبع نور در ارتفاع بالا نصب شود با بازتاب بالای نور خود از سقف می‌تواند، بخشی از نور محیطی را نیز تأمین کنند.

 

چراغ آویز
چراغ‌آویز یک وسیله روشنایی است که با طناب، زنجیر یا میله‌ای از سقف، آویزان شده است. از این وسیله، روشنایی می‌توانید به‌عنوان تأمین‌کننده نور متمرکز در بازسازی خانه خود، استفاده کنید. نصب این چراغ‌ها معمولاً به سوراخ‌کاری سقف یا سقف کاذب نیاز دارد که بهتر است از قبل به آن فکر کرده باشید. چراغ‌آویز گزینه‌ای عالی برای نصب بالای کانتر آشپزخانه، میز کار و میزتحریر است.

 

لامپ فلاش سقفی
این نور، معمولاً توسط لامپ‌های معمولا گنبدی شکلی که هم‌سطح سقف نصب‌شده‌اند، تأمین می‌شود. این وسیله به‌عنوان وسیله روشنایی نور محیطی استفاده می‌شود و در همه جای خانه؛ به‌خصوص فضای هال و پذیرایی؛ قابل‌استفاده است.

 

لامپ نیمه فلاش سقفی
این لامپ‌ها مشابه لامپ‌های فلاش هستند و در تأمین نور محیطی به آن­ها کمک می‌کنند. بااین‌حال، اندازه آن­ها کوچک‌تر است و نور کمتری دارند. برای استفاده از این وسایل روشنایی، لازم است که در هنگام بازسازی خانه، سقف خود را راویز کاری کنید یا به نحوی دیگر، تمهیدات لازم را برای سیم‌کشی و غیره بیندیشید.

 

لامپ هالوژنی توکار
این لامپ درون سقف قرار می‌گیرد و معمولاً چند عدد از آن برای روشن کردن یک فضا به کار می‌رود. مشابه لامپ‌های نیمه فلاش برای اجرای یک ست لامپ هالوژنی نیز باید در بازسازی خانه، تمهیداتی در سقف برای سیم‌کشی در نظر بگیرید. در نصب آن­ها باید دقت داشت که فاصله­شان از هم رعایت شود تا تنظیم نور محیط به هم نخورد. از لامپ‌هالوژنی توکار به‌عنوان یکی از منابع نور محیطی استفاده می‌شود. در بازسازی خانه خود می‌توانید، وظیفه روشن کردن راهروها را به این نور بسپارید. برخی از انواع این لامپ، قابلیت نصب در کف ساختمان را هم دارند.

 

لامپ زیر کابینت
این لامپ را می‌توانید به‌عنوان تأمین‌کننده نور متمرکز، زیر کابینت‌های ردیف بالای آشپزخانه، استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، نور بیشتری هنگام آشپزی خواهید داشت. نور این لامپ‌ها معمولاً نرم و درخشان است.

 

سوئیچ دیمر
این وسایل روشنایی را می‌توانید در بازسازی خانه برای حمام و سرویس بهداشتی خود، به کار ببرید. نور این وسیله، قابل تنظیم است و می‌تواند در حمام در کنار دیگر انواع وسایل روشنایی به‌عنوان تلطیف یا تشدیدکننده نور، مورداستفاده قرار بگیرد.

 

بازسازی خانه و تجدید وسایل روشنایی در یک نگاه
بسیاری از افراد، چندان توجهی به اهمیت نور و نورپردازی در فرآیند بازسازی منزل خود، ندارند. بااین‌حال، امروزه ازنظر طراحان دکوراسیون داخلی این نورپردازی است که نقش گل­زن را در تیم دکوراسیون داخلی بازی می‌کند. نورپردازی سه روش اصلی دارد؛ محیط، متمرکز و تأکیدی. بسته به منطقه خانه و منظور شما از نورپردازی، باید از وسایل روشنایی مختلفی استفاده نمایید. برخی وسایل مانند لوستر، لامپ‌های فلاش و نیمه­فلاش سقفی، لامپ توکار هالوژنی و در مواردی سوئیچ دیمر، به‌عنوان نور محیطی استفاده می‌شوند. این در حالی است که از وسایل روشنایی آویز و لامپ زیرکابینتی، به‌عنوان نور متمرکز و از دیوارکوب به‌عنوان نور تأکیدی در بازسازی خانه استفاده می‌شود.

 

انواع کابینت در بازسازی خانه و آشپزخانه

بازسازی خانه

کابینت یکی از قسمت های ضروری در هر آشپزخانه است که نبود آن باعث هرج و مرج و آشفتگی در آشپزخانه می شود. آشپز خانه هایی که تعداد زیادی کابینت دارند در بین خریداران خانه محبوب تر هستند. هر چه تعداد کابینت های آشپزخانه بیشتر باشد فضا برای قرار دادن وسایل آشپزخانه بیشتر است. یکی از دلایل بازسازی خانه و آشپزخانه های قدیمی کمبود فضا و کابینت برای استفاده است،  که افراد را به فکر تعمیرات و بازسازی خانه می اندازد. بازسازی آشپزخانه جز مهم ترین قسمت های خانه در بازسازی خانه است. معمولا افراد بازسازی خانه خود را با بازسازی آشپزخانه آغاز می کنند.

 

انواع کابینت بر اساس جنس
 

کابینت فلزی
این کابینت ها در گذشته بسیار مرسوم و مورد استفاده بوده اند. قیمت این نوع کابینت نسبت به دیگر کابینت ها بسیار کمتر است. استحکام و دوام این کابینت ها بسیار بالا است و قابلیت شستشو دارد. ولی در عین حال بسیار پر سر وصدا است، امکان زنگ زدن و تغییر شکل دارد، ممکن است رنگ کابینت فلزی بریزد و از همه مهم تر مدل های زیادی از این کابینت وجود ندارد.

 

کابینت استیل
این جنس کابینت مانند دیگر کابینت های فلزی دارای دوام و استحکام بالاست. قابلیت شستشو دارد و در مقابل پوسیدگی و خراب شدن مقاوم است، اما از نظر ظاهری و رنگ بندی مدل های محدودی دارد.

 

کابینت چوبی
کابینت هایی با جنس چوب بسیار زیبا و متنوع هستند و شما می توانید در هر طرح و رنگ و مدلی آن ها را برای آشپزخانه خود سفارش بدهید. هزینه کابینت های چوبی بسیار بالاست و زمان ساخت آن ها نیز طولانی است.

 

کابینت MDF
کابینت MDF از جنس چوب MDF است. این کابینت ها اگرچه از نظر تنوع و رنگ متنوع هستند اما در برابر رطوبت مقاومت خیلی کمتری دارند. این کابینت از نئوپان ساخته می شود که لایه رویی آن از جنس MDF است بنابراین تشخیص کابینت با کیفیت از کابینت کم کیفیت سخت است.

 

کابینت های گلاس
این کابینت بسیار لوکس و شیک است. لایه زیرین این کابینت از جنس چوب است ولی لایه رویی آن از جنس پلکسی گلاس  است که لایه شبیه به شیشه است و زیبایی بسیار زیادی به آشپزخانه می دهد.

 

کابینت ملامینه
این جنس کابینت از چوب نئوپان ساخته می شود که لایه رویی آن از جنس ملامینه است. این کابینت ها برای استفاده در سبک مینیمال بسیار مناسب هستند. قیمت آن ها به نسبت کابینت های چوبی کمتر است. در برابر رطوبت مقاومت دارد ولی در برابر مواد خورنده مقاومت آن بسیار پایین است.

 

بازسازی خانه کارویس
مجموعه کارویس در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه تجربه طولانی مدت دارد. تیم کارویس متشکل از متخصصان و افراد حرفه ای و خبره در زمینه خدمات ساختمانی هستند؛ بنابراین کیفیت، دقت، سرعت عمل و شفافیت در انجام پروژه ها از ویژگی های بارز این مجموعه است.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی ترکیب زیبایی از سبک جدید و کهن است. این سبک در قرن 18 حضور یافت، و از آن زمان تاکنون نه تنها فرانسوی ها بلکه مردم نقاط مختلف جهان را به خود شیفته کرد. فضا هایی که به این سبک طراحی شده اند، هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی یک محیط مجلل و دارای ظرافات فراوان را در پی خواهد داشت. در ادامه توضیحات بیشتری، همراه با اکثر خصوصیات این سبک شرح می دهیم. در ادامه ما را همراهی کنید.

 

سبک دکوراسیون مجلل داخلی فرانسوی
توجه به نکات ریز و پیچیدگی یکی از خصوصیاتی است، که این سبک را خاص می کند. به دلیل وجود تجمل گرایی در این سبک، پادشاهان قاجاری در گذشته به این سبک علاقه بسیار زیادی داشتند. اما برجسته ترین خصوصیت این طراحی دکوراسیون داخلی، هزینه بالا آن است. زیرا در آن از انواع پارچه های مجلل ابریشمی، مخملی در ترکیب با شیفون و ارگانزا استفاده می شود. این سبک دارای ویژگی های دیگری مانند: گچ بری، کادر زینتی و گلدار است. در طراحی به این سبک از آیینه ها، نقاشی ها، تابلوهای حکاکی شده با طلا و نقره استفاده می شود. در این دیزاین وسایل چینی و کریستال نیز استفاده می گردد.

 

خصوصیات سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
می توان گفت: برای شناخت برخی طراحی های دکوراسیون داخلی لازم نیست خصوصیات آن را بشناسیم، تا بتوانیم آن را تشخیص دهیم. این سبک ها با اولین نگاه مشخص می شوند. اما سبک فرانسوی این گونه نیست. باید مشخصات و برخی قوانین برای چیدمان را به درستی بشناسیم تا با بتوانیم آن را شناخته یا از آن در طراحی داخلی پیاده سازی کنیم. برخی معتقدند هزینه چیدمان به این سبک بسیار بالاست، اما باید بیان کنیم این گونه نیست. علاقه مندان به طراحی این سبک می توانند با کمی ابتکار از آن برای دیزان فضا مورد نظر خود استفاده کنند. در ادامه برخی از خصوصیات سبک فرانسوی را با توضیحات مربوط به هریک عنوان می کنیم.

 

مبلمان در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از مبلمانی استفاده می شود که با سایر وسایل فضا هماهنگ است . مبلمان باید از مواد طبیعی مانند چوب های تراشیده و فلزی با پایه های زیبا باشند. از مبلمان با هدف راحتی استفاده می شود. برخی صندلی های چوبی نرم دارای بالشت های کوچک روکش دار، برای این فضا مناسب هستند. ضرورت ندارد تمام مبلمان و صندلی ها به یک رنگ باشند، آن ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

 

دیوارها در سبک فرانسوی
دیوارها در این سبک باید مانند سایر نقاط جلوه زیبایی داشته باشند. دیوارها را با رنگ های مات یا نیمه مات رنگ آمیزی می کنند. یا می توان آن ها را با کاغذ دیواری پوشش داد. برخی طراحان، قاب هایی را ایجاد می کنند که محل نصب لامپ ها، آینه ها و یا نقاشی ها است.

 

کف پوش ها در این سبک
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از کف پوش های گران قیمت استفاده می شود. گزینه های مطلوب برای کف، گرانیت های سرامیکی، پارکت، سنگ های صیغل خورده هستند. اغلب این کف پوش ها را با قرار دادن یک قالیچه کوچک که دارای طرح گیاهان است، مزین می کنند.

 

خصوصیات پنجره ها و لوسترهایی که در این سبک از آن ها استفاده می شود
پنجره ها باید تا حد امکان باز باشند تا نور خوبی در فضا ایجاد شود. پنجره ها را باید به بهترین شکل مزین کرد. می توان با نصب پرده های زیبا آن ها را تزئین کرد اما پرده ها باید به گونه ای باشند تا مانع باز و بسته شدن پنجره ها نشوند. لوستر ها و دیگر منابع نور مصنوعی باید به نوعی باشند که در هنگام شب بتوان نور خوبی مانند روز را در فضا ایجاند کنند. می توان یک لوستر بزرگ و زیبا در نشیمن نصب کرد.

 

ترکیب رنگ در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
در طراحی دکوراسیون داخلی فرانسوی در انتخاب رنگ محدود هستیم. اولویت با رنگ پاستلی یعنی رنگ هایی روشن و ملایم که بسیار به رنگ های خنثی نزدیک هستند، می باشد. این رنگ های روشن می توانند: بژ، سفید، کاراملی، آبی لاجوردی، زرد کم رنگ، سبز روشن باشند. مبلمان نیز باید به رنگ هایی چون: قهوه ای، برنز، خاکستری باشد.

 

وسایل اتاق خواب در سبک فرانسوی
اتاق خواب در این سبک یک فضای شیک و کم وسیله است. ترکیب رنگ در فضای اتاق خواب به سبک فرانسوی می تواند پالت طلایی و ماسه ای باشد و یک ترکیب فوق العاده را به وجود آورد. کف اتاق می توان یک فرش به رنگ طلایی یا بژ پهن کرد. فضای اتاق خواب را با آینه ها، دیوار کوب ها و گلدان های بزرگ مزین می کنند. اما دیوار ها در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی باید سبک باشند. اغلب در اتاق خواب یک تخت خواب با روکش بالایی پارچه ای و شاید سایبانی زیبا، ساخته شده با پارچه های شفاف و گلدوزی های طلایی در اتاق خواب می گذارند. وسایل دیگری از قبیل: میز های پاتختی، دراور و یک میز آرایش همراه با آینه نیز در محیط اتاق خواب وجود دارد.

 

وسایل دکوری و تزئینی در این سبک
در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک از قفسه های باز استفاده می شود. تا وسایلی که در آن ها چیده شده اند به خوبی نمایان شوند. کوسن های دارای گلدوزی دستی و روبان از دیگر وسایل تزئینی هستند که می توان با آن ها فضا را دیزاین کرد. در سبک فرانسوی عتیقه جات جایگاهی ویژه دارند و بخش جدا ناپذیر از آن محسوب می شوند. اما برای هماهنگ کردن آن ها با سایر وسایل باید دقت کرد.

 

دیزاین وسایل اتاق نشیمن به سبک فرانسوی
نخست با بیان رنگ دیوار آغاز می کنیم. بهتر است دیوارهای اتاق نشیمن با رنگ بژ روشن رنگ آمیزی شوند. رنگ کف اتاق باید تیره تر از رنگ دیوار ها باشد. رنگ سقف هم باید سفید گردد. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کاملا شیک است و ظرافت در آن باید به خوبی رعایت شود. وسایلی مانند: صندلی، مبل کوچک، میز دایره شکل یا بیضی شکل و یک شومینه زیبا که بتوان وسایل کوچکی مانند شمعدان، قاب عکس قرار داد. می باشد.

 

چیدمان آشپزخانه به سبک فرانسوی
تمام حوله ها و رومیزی هایی که در فضای آشپزخانه استفاده می شوند باید طبیعی باشند. در طراحی دکوراسیون داخلی غذاخوری آشپزخانه به سبک فرانسوی می توان یک میز گرد سنتی پایه بلند، همراه با صندلی های چوبی قرار داد. اما روکش میز و صندلی باید پارچه های گران بها مخمل باشد. تابلوهای سنگی یا چوبی مناسب این فضا هستند. با چیدن ظروف زیبای چینی در قفسه ها می توان زیبایی این فضا را دوچندان کرد.

 

اکسسوری در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی
همان طور که بیان کردیم، وسایل تزئینی در این طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد است. می توان برای دیزاین سایر بخش ها از مجسمه های کوچک شیشه ای و چینی، جعبه های جواهر کوچک که روی آن ها حکاکی شده است، رومیزی هایی از جنس پارچه های دست باف توری استفاده کرد. هم چنین می توان گلدان های کوچک، دارای گل های زیبا را بر روی میزها گذاشت.

 

جمع بندی نهایی
این سبک را به افرادی که به، تجمل گرایی و ظرافت علاقه مند هستند، پیشنهاد می کنیم. اما طراحی دکوراسیون داخلی به این شکل چندان هم پیچیده نیست، می توان با راه های ساده اما درست، به چیدمان مجلل داخلی فرانسوی رسید. سبک فرانسوی سبکی است که در آن به ظرافت بسیار توجه می شود.

بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن

بازسازی خانه

اتاق خواب به دلیل انجام کارهای روزمره شخصی در ساعات پایانی روز اعم از استراحت کردن، پوشیدن لباس، حمام کردن و آراستن خود، یکی از مکان‌های پر استفاده در خانه به شمار می‌‍‌رود. به همین دلیل بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی برای تغییر دکوراسیون است. سعی کنید بازسازی اتاق خواب با ایده و مشورت اعضای خانواده انجام شده تا نیازهای همه در چیدمان جدید لحاظ شود و موقع استفاده از آن احساس راحتی و آرامش بیشتری کنند. بنابراین اگر به دنبال بازسازی اتاق خواب خود به سبک مدرن هستید که به سادگی متناسب با تمام نیازهای شما قابل اجرا باشد، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

ویژگی‌های بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن
هنگام بازسازی خانه سبک‌های مختلفی در طراحی و تغییر دکوراسیون مطابق با نظر مشتری مدنظر قرار می‌گیرد اما در این میان برای بازسازی اتاق خواب، سبک مدرن بسیار پرکاربردتر است و طرفداران بسیاری دارد. در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن از رنگ‌های ساده و براق و ایده‌های خلاقانه بیشتر استفاده می‌شود. راحت بودن و احساس آرامش افراد در اولویت کار بازسازی اتاق خواب قرار می‌گیرد. بنابراین برای ایجاد یک دکوراسیون مدرن در اتاق خواب تمام وسایل اضافی و غیرکاربردی که باعث شلوغ شدن محیط اتاق می‌شود، کنار گذاشته شده و با بکارگیری خطوط صاف و تمیز، سادگی خاصی را ایجاد می‌کند. در چیدمان و بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن از رنگ‌، متریال، نورپردازی و مبلمان خاصی استفاده می‌شود و در عین سادگی، خروجی آن یک اتاق خواب جذاب، راحت و ایده‌آل خواهد بود.

 

نحوه انتخاب رنگ اتاق خواب مدرن
از مهمترین ویژگی‌های بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن این است که در این نوع سبک در انتخاب رنگ‌ها برای اتاق‌ خواب‌ آزاد هستید و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از ترکیب‌ مختلف رنگ‌ها متناسب با سلیقه خود استفاده کنید. اما نکته مهم این است که ترکیب رنگ‌ها نباید باعث دلزدگی شود. بنابراین در تلفیق رنگ‌ها باید نهایت دقت را داشته باشید. به طرفداران فضای شاد و پر انرژی پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ‌های روشن اعم از قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنند. همچنین برای طرفداران داشتن اتاق خواب آرام و ملایم پیشنهاد رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش از جمله سفید، کرم، طوسی، بژ، آبی، صورتی و بنفش را داریم تا از جلوه بصری یک اتاق خواب مدرن بهره ببرند. به طور کلی رنگ سفید یکی از بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق‌های خانه به ویژه اتاق ‌خواب به شمار می‌رود و دیگر وسایل را به راحتی می‌توان با آن تطبیق داد. لازم است که بدانید، رنگ‌های روشن در اتاق خواب علاوهبر ایجاد آرامش باعث دل‌باز جلوه دادن فضا می‌شود و هر چه رنگ‌ها تیره‌تر شود، کار شیک‌تر خواهد شد و همه این موارد به سلایق افراد بستگی دارد. در صورتی که در بازسازی اتاق خواب به جای رنگ دیوارها از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید حتما از انتخاب کاغذ دیواری‌های شلوغ اجتناب کنید و رنگ‌های آرام که در هنگام احساس آرامش بیشتری دارید را انتخاب کنید.

 

کفپوش مناسب اتاق خواب مدرن
احساس آرامش، ایمنی و گرما در کف اتاق خواب بسیار مهم است. بنابراین هنگام بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن بهترین گزینه برای تغییر کف اتاق، کف‌های نرم مانند موکت یا استفاده از فرش روی کفپوش لمینت یا چوبی است که با راه رفتن روی آن احساس خوشایندی به فرد منتقل می‌شود. بسیاری از گزینه‌های کفپوش اتاق خواب برای ارائه این احساسات وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به کفپوش چوبی مهندسی شده با کویل‌های تابشی زیرین و کفپوش چوب پنبه‌ای اشاره کرد. البته علاوه بر کفپوش چوبی، باید یک نوع فرش زیبا و مدرن را برای اتاق خواب انتخاب کرد که با دیگر وسایل و ترکیب رنگ‌ دیوارها هم‌خوانی داشته باشد.

 

نحوه انتخاب مبلمان اتاق خواب مدرن
یکی دیگر از اولویت‌ها در بازسازی اتاق خواب، انتخاب مبلمان مناسب است. قبل از هر اقدامی وسایل اضافی که باعث شلوغی در اتاق می‌شود را حذف کنید. در مرحله بعد یک تخت‌خواب که در آن احساس راحتی می‌کنید را متناسب با مبلمان اتاق خواب مدرن خود انتخاب کنید. اگر اهل مطالعه هستید و از خواندن کتاب هنگام شب بر روی تخت لذت می‌برید، با استفاده از نظر طراحان دکوراسیون داخلی یک کتابخانه شیک را در فضایی از اتاق خواب جانمایی کنید و کتاب‌های مورد علاقه خود را در آن جای دهید. میز آرایش به همراه آینه، میز و صندلی مطالعه، کمد دیواری برای نگهداری لباس‌ها و وسایل شخصی از دیگر ضروریات بازسازی اتاق خواب است. همچنین در این بین از حضور یک گلدان گل در گوشه‌ای از اتاق برای ایجاد طراوات و تازگی در محیط غافل نشوید.

 

نکات مهم در بازسازی اتاق خواب مدرن
هنگام بازسازی اتاق خواب همواره از رنگ‌های آرامش بخش استفاده کنید و وسایل را بنابر نظر طراحی دکوراسیون داخلی و سلیقه فردی که قرار است از آن اتاق استفاده کنید، در چیدمان مدنظر قرار دهید. نورپردازی در طراحی و بازسازی اتاق خواب یکی از مهمترین نکات مهم است، که باید توجه بسیار زیادی به آن کرد. در صورت امکان پنجره‌ها را باید به شکلی طراحی کرد که نور خانه از خورشید تامین شود و نوع و سبک پرده‌ها نباید باعث شود که در روز نیز برای روشنایی از چراغ‌ها استفاده کرد. نبود نور مستقیم در اتاق سبب افسردگی می‌شود. البته در چیدن وسایل اتاق خواب نیز باید دقت لازم را داشت که مانع ورود نور به داخل اتاق نشود. همچنین هنگام بازسازی اتاق خواب از تجهیزاتی استفاده کنید که علاوه بر کاهش مصرف انرژی از جمله برق، از بروز و ایجاد سر و صدای اضافی در اتاق خودداری کند. در این میان نصب عکس‌های خصوصی و دوستانه خود در فضای اتاق خواب نیز برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت خالی از لطف نیست.

 

هزینه بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن
اتاق خواب مدرن یکی از شخصی‌ترین فضاهای خانه است. یعنی جایی که ما در آن استراحت می‌کنیم و دوباره شارژ می‌شویم، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که به در هنگام بازسازی خانه به آن توجه نکنیم و البته هر چه در این بخش هزینه‌ کنیم، تغییرات دکوراسیون به طور مستقیم به روحیه و روان ما تأثیر می‌گذارد، پس نگران هزینه‌ها موقع بازسازی اتاق خواب نباشید.

گاهی اوقات برای کاهش هزینه‌های بازسازی اتاق خواب تنها کاری که باید انجام دهید، تغییر چیدمان اتاق خواب است تا ظاهری تازه و جدید به نظر برسد، تاکتیکی که در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند. در این میان می‌توان با تغییر محل قرار دادن مبلمان یا حتی برداشتن برخی قطعات غیر ضروری، به یک فضا ظاهر کاملاً جدیدی وارد شد. هزینه بازسازی اتاق خواب علاوه بر سلیقه شخصی به عوامل مختلفی از جمله متراژ، نوع طراحی و انتخاب وسایل بستگی دارد. در این میان در صورتی که وسایل قدمی خود را تعمیر کنید هزینه‌ها کمتر می‌شود.

طراحی اتاق مستر در بازسازی خانه

بازسازی خانه

در حال بازسازی خانه خود هستید؟ شاید آن‌قدر خوش‌شانس باشید که بتوانید، یک اتاق‌خواب مستر هم بسازید. اتاق‌خوابی که در آن فضای کافی برای لباس پوشیدن، خوابیدن، مطالعه، کار و حتی حمام کردن داشته باشید. یک اتاق‌خواب مستر، ویژگی‌هایی دارد که بدون آن‌ها، تنها یک اتاق‌خواب بزرگ‌تر خواهد بود. در این مقاله در ابتدا به تعریف اتاق‌خواب مستر پرداخته و ویژگی‌های چنین اتاق‌خوابی را بررسی می‌کنیم. در مرحله بعد هم نحوه طراحی و اضافه کردن حمام به اتاق‌خواب مستر در بازسازی خانه را توضیح می‌دهیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید تا پایان با ما همراه باشید تا شاید تجربه‌تان از اتاق‌خواب برای همیشه عوض شود.

 

اتاق‌خواب مستر چیست؟
تقریباً تمامی معماران و طراحان داخلی، متفق‌القول هستند که اتاق‌خواب خواب مستر، قطعاً بزرگ‌ترین و مطلوب‌ترین اتاق‌خواب خانه است. در بازسازی خانه، اغلب بهترین منظره و بهترین جای نقشه خانه را به این اتاق اختصاص می‌دهند. این اتاق معمولاً متعلق به سرپرست‌های خانه است.

اگر می‌خواهید در بازسازی منزل خود به فکر اتاق‌خواب مستر باشید، ابتدا باید بدانید که این اتاق چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • واقع‌شدن در گوشه‌ای از نقشه خانه با حفظ فاصله از دیگر فضاها
  • فضایی بزرگ برای دراور و کمدهای متعدد
  • تخت خواب بزرگ
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • پنجره بزرگ
  • شومینه و سیستم
  • فضای نشیمن و مبلمان

این ها مجموعه­ ای از یک اتاق خواب مستر کامل هستند. نکته مهم در بازسازی خانه این است که حمام اتاق مستر می‌تواند، بیرون از آن اما متصل به آن باشد. منظور از متصل این است که درست در کنار اتاق‌خواب، قرار گرفته باشد. درصورت وجود فضای کافی، می‌توان حمام را داخل اتاق خواب، طراحی 

 

طراحی اتاق مستر
در هنگام طراحی اتاق‌خواب مستر، باید مرحله‌به‌مرحله پیش بروید. محدودیت اصلی که برای شما تعیین تکلیف می‌کند، مساحت اتاق و موقعیت آن در نقشه خانه است. اگر به‌اندازه کافی سرمایه و فرصت داشته باشید، می‌توانید در هنگام بازسازی خانه، حتی نقشه خانه را با اضافه کردن دیوار به‌گونه‌ای تغییر دهید که بتوانید، اتاق‌خواب مستر خود را در بهترین جای خانه قرار دهید. در اینجا، چند مرحله طراحی اتاق‌خواب مستر را شرح می‌دهیم.

 

ایجاد مناطق تعریف شده
در بازسازی خانه خود، حتماً مناطق را تعریف کنید. تعیین کنید که در اتاق‌خواب مستر چه چیزهایی را می‌خواهید و چه چیزهایی را نه! ممکن است، اهل مطالعه باشید؛ بنابراین باید فضای خوبی را به کتابخانه و مطالعه اختصاص دهید. برای این کار ابزارهای گوناگونی، مانند دیوار کاذب، پارتیشن و سازه‌های دیگر وجود دارند. به‌هرحال در نظر داشته باشید که اگر قصدتان ساختن یک اتاق‌خواب مستر در هنگام بازسازی خانه است، باید برخی فضاها را حتماً طراحی کنید. با استفاده از پارتیشن‌های بدون دید، فضای خصوصی مناسبی برای تعویض لباس، ایجاد کنید. فضای خواب خود را از مبلمان جدا کنید. سعی کنید، کمترین نیاز به رفت‌وآمد را ایجاد نمایید.

 

ساختن یک سوئیت اختصاصی
در صورت که در بازسازی خانه، فضایی بزرگ را به اتاق مستر اختصاص دهید، می‌توانید به فکر ایجاد یک سوئیت اختصاصی در اتاق‌خواب خود باشید. این سوئیت از دو بخش تشکیل شده است که معمولاً به‌وسیله دیواری داخلی از هم جدا شده‌اند. یک قسمت بخش خواب، تعویض لباس و حمام است و بخش دیگر فضای نشیمن، صرف صبحانه یا عصرانه، مطالعه، تماشای تلویزیون و غیره. به‌این‌ترتیب، می‌توانید پس از بازسازی خانه خود، یک مستر سوئیت داشته باشید که درواقع، حکم خانه‌ای کوچک در دل اتاق‌خواب شما را دارد.

 

بهترین استفاده از فضا
درست است که احتمالاً، فضای مناسبی برای اتاق مستر در اختیار دارید اما بهتر است که از فضا، استفاده‌ای بهینه داشته باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید، همه آنچه را که یک اتاق مستر ایده ­آل در خود دارد، داشته باشید. کمدهای جادار و پوشیده شده تا سقف، استفاده از فضای زیر تخت یا مبل‌های تختخواب‌شو، استفاده از قفسه، به‌عنوان جداکننده فضا و تلویزیون‌های دیواری از مواردی هستند که در فضای شما صرفه‌جویی می‌کنند. استفاده بهینه از فضا، نه‌فقط در اتاق‌خواب مستر، بلکه یک اصل کلی در بازسازی خانه با هر متراژی است.

 

رنگ آمیزی اتاق مستر
معمول است که رنگ اصلی اتاق‌خواب مستر، بیشتر از بین رنگ‌های خنثی و طبیعی انتخاب می‌شود. سفید، شیری، یاسی، رنگ چوب و رنگ­ های مشابه، باید به‌عنوان رنگ اصلی اتاق مستر انتخاب شوند. از رنگ اصلی در بیشتر مناطق اتاق مانند دیوارها، سقف و کمدها و تخت، استفاده کنید. بهتر است در بازسازی خانه خود از رنگ‌های دیگری برای دیگر نقاط خانه استفاده کنید که در خانه خود، احساس یکنواختی نکنید.

 

اضافه کردن حمام و کلازت روم به اتاق‌خواب مستر در بازسازی خانه
یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک اتاق‌خواب مستر کامل، داشتن حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی است. برای چنین کاری در بازسازی خانه، باید یک‌گوشه از اتاق را به این کار اختصاص دهید. بهتر است، طراحی به‌گونه‌ای باشد که یک طرف تخت شما، کمد و یک‌طرف دیگر حمام باشد. یکی از اصول طراحی حمام در بازسازی منزل این است که درب اتاق، رو به حمام باز نشود. همچنین، طبق نظر متخصصان، بهتر است که حمام روبه­ روی تخت نیز قرار نگیرد. در بازسازی اتاق مستر تا جای ممکن، باید از بسته شدن فضاها توسط المان‌های مختلف مانند درب و تخت و غیره خودداری کرد. یکی از بهترین مزایای طراحی حمام برای اتاق مستر در بازسازی خانه این است که گوشه‌های نامتقارن و اصطلاحاً قناس، به‌خوبی پوشش داده می‌شوند. به‌این‌ترتیب، شکل اتاق به یک مربع یا مستطیل کامل، تبدیل می‌شود.

 

طراحی کلازت روم
بازسازی خانه می‌تواند، فضاهایی مطابق با آخرین ترندهای طراحی داخلی را به خانه شما بیاورد. کلازت روم، یکی از این فضاهاست. بسته به فضای اتاق‌خواب شما و اینکه چقدر اهل مد و پوشاک هستید، می‌توانید یک کلازت روم برای خود طراحی کنید. کلازت روم اتاقی است که در آن لباس‌هایتان به شکلی سازمان‌دهی شده در رگال‌ها و کمدهای مختلف جای گرفته‌اند. آینه، میز آرایش و صندلی برای نشستن ازجمله وسایلی هستند که می‌توانند در این اتاق حضور داشته باشند.

 

بازسازی خانه و ساخت اتاق‌خواب مستر در یک نگاه
امروزه بسیاری از افراد که به فکر بازسازی منزل افتاده‌اند، طراحی یک اتاق‌خواب مستر را نیز در نظر می‌گیرند. اتاق مستر، اتاقی بزرگ است که امکانات ویژه‌ای دارد و در مواردی می‌تواند، مانند یک خانه کوچک باشد. فضای مناسب برای خواب، تعویض لباس و کلازت روم، مبلمان و فضای تماشای تلویزیون، فضای مطالعه و حمام از اصلی‌ترین قسمت‌های یک اتاق مستر هستند. در این مقاله، چند مرحله اساسی در طراحی و ساخت اتاق مستر را در بازسازی خانه مرور کردیم. تقسیم درست فضاها، تعیین رنگ اصلی و استفاده بهینه از فضا از مهم‌ترین اصول طراحی این اتاق هستند. حمام اتاق‌خواب مستر، می‌تواند به‌صورت داخلی یا خارجی در کنار اتاق باشد. در صورت ساخت حمام داخلی برای اتاق مستر در بازسازی خانه، باید اصول جانمایی آن که مهم‌ترین آن‌ها در این مقاله عنوان شدند، رعایت شوند.

15 ایده نو برای بازسازی خانه

بازسازی خانه

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در زمینه بازسازی خانه می‌تواند به شما کمک کند، داشتن ایده‌های نو و بکارگیری خلاقیت در طراحی آن است تا فضای قدیمی خانه شما با تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی از حالت یکنواختی و تکراری خارج شود و شادی و طراوات به محیط زندگی بازگردد. بنابراین اگر به دنبال بازسازی خانه با ایده‌های نوآورانه هستید که به سادگی متناسب با تمام نیازهای شما قابل اجرا باشد، با ما همراه باشید تا در این مطلب 15 ایده نو برای بازسازی خانه را بررسی ‌کنیم.

 

بهترین ایده‌ها برای بازسازی خانه
بازسازی خانه این روزها به دلیل هزینه‌های بالای جابجایی و خرید خانه جدید با استقبال بسیاری روبرو است. بنابراین با صرف هزینه‌ای معقول می‌توان بخش‌هایی از سبک قدیمی خانه را با ایده‌پردازی و طراحی مناسب به سبک مدرن تغییر داد. این تغییرات می‌تواند شامل رنگ دیوارها، تعویض کفپوش‌ها، نورپردازی و تغییراتی در مبلمان پذیرایی و بازسازی بخش مهم خانه یعنی آشپزخانه باشد. ما در این مطلب، خدمات و ایده‌های نو را برای بازسازی خانه پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تا حداکثر استفاده را از فضای داخلی خانه خود ببرید.

 

محیط آشپزخانه را اضافه کنید یا ارتقا دهید
یکی از مهمترین ایده‌ها که در بازسازی خانه بسیار پرکاربرد است، رسیدگی به آشپرخانه است که تأثیر مستقیم بر روحیه خانم‌ها در منزل دارد. بنابراین باید در آشپزخانه فضای بیشتری برای پیشخوان، کابینت‌ها، وسایل و فضای اضافی برای نشستن و استقرار میز غذاخوری در اختیار شما قرار گیرد. یک راه عالی برای افزایش طراحی آشپزخانه این است که با قفسه‌بندی مناسب و قابل استفاده فضای دلنشینی در آن ایجاد کنید. تعویض و یا رنگ‌آمیزی کابینت‌ها براساس میزان بودجه یکی از بهترین ایده‌ها در نوسازی آشپزخانه به شمار می‌رود. البته تعویض کاشی و سرامیک‌های قدیمی آشپزخانه نیز تغییر اساسی ایجاد می‌کند.

 

انتخاب رنگ مناسب را فراموش نکنید
یکی دیگر از ایده‌‍‌های نو برای بازسازی خانه، ترکیب رنگ‌های مختلف است. از آنجایی که رنگ به خانه شما احساسات متفاوتی می‌دهد، بنابراین برای ایجاد احساس شگفت انگیزتر از طیف‌ رنگ‌های مختلف استفاده کنید. گاهی تنها با تغییر رنگ یک دیوار کل محیط شاداب می‌شود. همواره از رنگ سفید در کنار دیگر رنگ‌ها بهره ببرید. بنابراین برای داشتن فضایی جذاب و زنده، از رنگ‌های روشن و پر جنب‌وجوش استفاده کنید که به شما احساس شادی می‌دهد. دیوارهای برجسته راهی عالی برای افزودن عمق و ابعاد به یک اتاق و همچنین رنگ هستند.

 

روشنایی را با نورپردازی مناسب افزایش دهید
نورپردازی یکی از مهمترین اصول در بازسازی خانه به شمار می‌آید. بنابراین با تعویض لامپ‌ها و چراغ‌ها تغییر اساسی در ظاهر خانه ایجاد می‌شود. یکی از ایده‌ها برای افزایش روشنایی خانه این است که با افزودن وسایل روشنایی مانند چراغ‌های آویز و یا آباژورهای روی‌میزی یک نقطه کانونی از نور دل‌انگیز در اتاق‌ها ایجاد خواهد شد. البته برای ایجاد جلوه بصری واقعی بهتر است با یک ایده ابتکاری، نور را با انعکاس از موادی مانند شیشه بازیافتی، سنگ مرمر یا گرانیت ایجاد کنید.

 

از زیر پله‌ها استفاده بهینه کنید
اگر در حال بازسازی خانه‌ای هستید که دارای راه‌پله است، اشتباه نکنید که فضای بزرگ زیر راه‌پله را بلااستفاده رها کنید. چند قفسه برای نمایش قفسه‌های کتاب یا مجموعه موسیقی خود اضافه کنید. اگر از طرفداران مجموع‌داران و کلکسیون‌دارها هستید، می‌توانید با طراحی یک قفسه فانتزی، از این گوشه دنج برای نگهداری علاقمندی‌های خود استفاده کنید.

 

استفاده حداکثر از فضاهای خالی
در بازسازی خانه اغلب فضای زیر تخت و کابینت‌ها دست نخورده رها می‌شود و این مناطق ارزشمند به هدر می‌رود! بنابراین به جای اینکه این فضا را خالی بگذارید‌، می‌توانید کشوهایی را تعبیه کنید تا علاوه بر داشتن فضای لازم برای گذاشتن وسایل کوچک، محیط خانه را مرتب‌تر نشان دهید. یکی دیگر از ایده‌های مورد علاقه در حین بازسازی خانه این است که قفسه‌های باز یا با درهای شیشه‌ای را برای نمایش وسایل عتقیه در نقاط مختلف محیط خانه تعبیه کنید و جلوه بصری زیبایی را به نمایش بگذارید.

 

بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی
در یک فضای کوچک مانند حمام و توالت، توجه به جزییات بسیار اهمیت دارد که از جمله آنها می‌توان به رنگ مناسب دیوار، کاشی‌کاری یا نورپردازی اشاره کرد که می‌تواند سرویس‌های بهداشتی قدیمی و کسل‌کننده را به یک مکان شیک و روشن تبدیل کند. در این میان استفاده از وان حمام و توالت فرنگی در سرویس بهداشتی باعث می‌شود تا با وجود کوچکی فضا امکانات بیشتر و بروزتری داشته باشیم.

 

فضاسازی مناسب بالکن خانه
بالکن یا تراس خانه با گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی می‌تواند محیطی دوست داشتنی برای دورهمی کوچک خانوادگی باشد. یکی از ایده‌ها برای فضاسازی بالکن ایجاد یک باغچه کوچک پر از گل و گیاه و گذاشتن یک میز و چند صندلی کوچک است تا در هوای آزاد چای بنوشید.

 

درب و پنجره‌ها را دریابید
تعمیر، بازسازی و حتی تعویض درب‌ها و پنجره‌ها یکی از اثربخش‌ترین اقدامات در بازسازی خانه به شمار می‌روند. گاهی تنها با رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ها متناسب با طراحی دیوارها بیشترین تغییر ایجاد می‌شود. بنابراین درب‌های پوسیده و فرسوده را تعویض کنید و درب‌ها و پنجره‌های قابل استفاده را با رنگ‌آمیزی بازسازی کنید.

 

کفپوش خانه را تغییر دهید
بسیاری از خانه‌های قدیمی کفپوش مناسبی ندارند و یکی از ایده‌های نو برای بازسازی خانه نصب و تعویض کفپوش است. امروزه انواع کفپوش‌ها از جمله سرامیکی، سنگی، چوبی و پارکت، لمینت، پی‌وی‌سی و غیره در دسترس است و برای تغییر کفپوش خانه دیگر نیاز به تخریب کف قبلی نیست. اما در انتخاب نوع و رنگ کفپوش بسیار دقت کنید تا علاوه بر همخوانی با طراحی از کیفیت و کارایی لازم برخوردار باشد.

 

توجه به تغییر دکوراسیون داخلی
نوسازی و تغییر اسباب و وسایل خانه نیز یکی از ایده‌ها برای بازسازی خانه به شمار می‌رود. در چیدمان خانه از المان‌های جذاب استفاده کنید و موقعیت استقرار وسایل را تغییر دهید به طوری که انرژی مثبتی را دریافت کنید. در این میان نصب پرده جدید و تغییر کاغذ دیواری نیز خالی از لطف نیست و با کمترین هزینه می‌توان حس و حال تازه‌ای را ایجاد کرد.

 

عایق بندی صوتی و حرارتی را فراموش نکنید
درب‌ها و پنجره‌های خانه‌های قدیمی عایق‌بندی مناسبی از نظر صدا و انرژی ندارند. بنابراین یکی از ایده‌ها در بازسازی خانه استفاده از سیستم گرمایشی پکیج است و سیستم سرمایشی گازی را جایگزین کولر آبی کنید. همچنین پنجره‌های دو جداره به عنوان عایق صدا و حرارت بسیار کاربردی‌تر هستند و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند.

 

عایق‌بندی سقف خانه
یکی از مکان‌هایی که در بازسازی خانه باید مورد توجه قرار گیرد، عایق‌بندی سقف است. تعمیر و لکه‌گیری سقف شیروانی، آسفالت‌ریزی و یا تعویض ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت ناشی از بارندگی باید در اولویت قرار گیرد.

 

تعمیر و تعویض شیرآلات
شیرآلات بهداشتی آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی هنگام بازسازی خانه باید تعمیر و یا تعویض شوند. یکی از ایده‌ها جایگزین کردن شیرآلات قدیمی و پیچی با انواع شیرآلات اهرمی است که علاوهبر در صرفه‌جویی مصرف آب، طول عمر بالاتری دارند.

 

افزایش ایمنی با نصب درب ضد سرقت و ضد حریق
یکی دیگر از ایده‌ها در بازسازی خانه، افزایش ایمنی و امنیت است. استفاده از درب‌های ضدسرقت و ضدحریق سبب منصرف شدن سارقان از ورود غیرمجاز به منزل می‌شود و امنیت خانه و خانواده را تضمین می‌کند.

 

نمای بیرونی خانه را فراموش نکنید
نما و فضای بیرونی به اندازه فضای داخلی در بازسازی خانه اهمیت دارد. برخی از ایده‌های نو برای ارتقاء نمای بیرونی خانه عبارتند از: افزودن باغچه کوچک و کاشتن گل‌های رنگارنگ، تغییر دادن صندوق پستی، تغییر درب ورودی خانه و یا تغییر رنگ درب ورودی، افزودن کرکره برقی، تغییر پنجره‌ها در نمای بیرونی خانه و غیره است.

بازسازی خانه و رفع مشکلات اساسی خانه

بازسازی خانه

بازسازی خانه و تعمیرات آن کاری بسیار چالش‌برانگیز است. بازسازی یک ساختمان قدیمی برای همه‌ی اعضای خانواده در صورتی هیجان‌انگیز است، که درست انجام شود و تمامی مشکلات اساسی خانه حل شود، در غیر اینصورت نه تنها هیجان‌انگیز نیست، بلکه ناراحت کننده نیز هست. از این رو برای اینکه بازسازی  خانه به درستی صورت بگیرد باید از افراد متخصص و  شرکت های ماهر در این زمینه کمک بگیرید که مهارت کافی را داشته باشند. هنگامی که شما از یک فرد با مهارت کافی در این زمینه کمک می‌گیرید خدمات تعمیر و بازسازی خانه و منزل شما به نحوی احسن انجام می‌شود. متخصصان به شما پیشنهاداتی در خصوص طراحی بهتر نیز خواهند داد که می‌تواند کمک شایانب به شما بکند. گفتنی است که در اغلب مواقع این مشورت ها می‌تواند از صرف هزینه‌های گزاف نیز جلوگیری کند. پس یکی از مهم‌ترین مواردی که جهت تعمیر و بازسازی منزل باید به آن توجه کنید، شرکت و یا فردی است که برای این کار انتخاب می‌کنید.

 

فرق بین بازسازی، تعمیرات و نوسازی چیست؟
بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند منظور از بازسازی چیست یا هنگامی که تعمیرات کوچکی در ساختمان خود انجام می‌دهند می‌گویند: «خیالمان راحت شد، ما برای چند سال خانه را نوسازی کرده‌ایم.» اما آیا این تفکر درست است؟ آیا هر دو عبارت به یک معنا هستند؟ اگر بخواهیم به طور کلی و در یک جمله کوتاه بازسازی را تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم بازسازی یعنی دوباره ساختن. اما دوباره ساختن یا بازسازی خانه به معنای تعمیرات هم هست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. اگر دوباره‌سازی یک خانه زمان و حجم کمی داشته باشد، دیگر بازسازی محسوب نمی‌شود و به آن تعمیر خانه می‌گویند. برای مثال تصور کنید کمی گچ‌بری دیوار یا سقف ریخته باشد که شما آن را تعمیر یا تعویض کنید در این حالت اقدام شما تعمیر به حساب می‌آید. اما نوسازی به چه معنایی است؟ در برخی شرایط ممکن است حجم کارهایی که در دوباره‌سازی انجام می‌گیرد بسیار زیاد باشد. برای مثال باید اسکلت کلی ساختمان تغییر کند. در این صورت ساختمان شما باید از نو ساخته شود که به آن نوسازی گفته می‌شود. پس در اینجا می‌توان نتیجه گرفت که هرچیزی را نمی‌توان به عنوان بازسازی خانه در نظر بگیریم. نکته قابل توجه این است که در بازسازی ساختمان هم، ممکن است تعداد کمی از ستون‌ها تغییر کند، اما اسکلت دست نخورده باقی می‌ماند.

 

بازسازی خانه شامل چه کارهایی می‌شود؟
کارهایی که در بازسازی یک خانه انجام می‌شود مشابه نازک‌کاری است. در واقع کارهایی که در  بازسازی خانه انجام می‌شود همان کارهایی خواهد بود که پس از سفت‌کاری ساختمان انجام می‌دهند. در بازسازی برخی از منازل ممکن است مرحله سفت‌کاری هم وجود داشته باشد، اما در حالت کلی، مرحله سفت‌کاری در اکثر بازسازی‌ها وجود ندارد. حال شاید برای شما سوال باشد که منظور از سفت‌کاری چیست؟ سفت‌کاری کارهایی مانند پی‌کنی، ریختن بتن، کرسی چینی، قراردادن تیر و ستون، دیوارکشی، دیوارچینی و ساختن سقف است. در حقیقت در تعریفی بسیار مختصر منظور از سفت‎کاری همان شکل و شمایل بخشیدن کلی به ساختمان است. به همین دلیل است که می‌گوییم سفت‌کاری جز بازسازی به حساب نمی‌آید و اگر در شرایطی یک ساختمان نیاز به سفت‌کاری داشته باشد، باید حتماً مجوز نوسازی هم بگیرد.

 

تقدم و تاخر کارها در بازسازی خانه به چه صورت است؟
در بازسازی خانه شما نمی‌توانید تمامی کارها را یکباره با هم انجام دهید. برخی کارها باید اول و برخی دیگر باید آخر از همه انجام شوند. برخی مراحل در بازسازی نیز با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. هم‌پوشانی به این معناست که شما می‌توانید دو کار را به صورت هم‌زمان در بازسازی یک خانه انجام دهید و هیچ‌کدام بر دیگری اولویت ندارند. اما برخی کارها نسبت به هم اولویت دارند و شما نمی‌توانید آن‎ها را هم‌زمان انجام دهید چرا که یکی بردیگری تاثیر می‌گذارد و در صورت تصمیم غلط نتیجه کار خراب خواهد شد. به عنوان مثال سرامیک‌کاری و گچ‌کاری دو عملی هستند که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را با یکدیگر انجام داد. چرا که در این صورت گچ‌ها برروی سرامیک‌ها می‌ریزند و سرامیک دچار شکستگی خواهد شد و یا سرامیک‌ها به راحتی می‌توانند برروی گچ‌ها در حرکت باشند. پس عمل گچ‌کاری نسبت به سرامیک‌کاری در اینجا دارای اولویت است، اما دو عمل نصب کابینت و شیرآلات نسبت به هم هم‌پوشانی دارند.

 

به چند روش بازسازی را می‌توان انجام داد؟
شاید برای شما سوال باشد که بازسازی خانه را به چند صورت می‌توان انجام داد؟ امروزه با توجه به شرایط خود می‌توانید سازوکار بازسازی خود را به چهار صورت انجام دهید:

 

خودتان همه کاره باشید
این روش از نامش پیدا است که همه‌کاره خودتان هستید. یعنی شما باید در ارتباط مستقیم با نیروی کاری باشید که کارهای بازسازی را انجام می‌دهند. در این روش شما در گام اول باید طرح بازسازی خانه را خودتان طراحی کنید و سپس به دنبال نیروی کاری بیفتید که برای شما آن را پیاده‌سازی کنند. در این روش کاملاً مشخص است که ریسک بسیار بالاست، چرا که ممکن است شما در طراحی، اصولی عمل نکرده باشید و همچنین شناخت کافی از نیروی کار نداشته باشید. از این رو ممکن است بازسازی منزل شما سخت و بسیار زمان‌بر باشد.

 

دستمزدی قرارداد ببندید (قیمت متری)
در اینصورت شما با یک پیمان‌کار طرف هستید، او بصورت قیمت متری هزینه‌ها را با شما حساب خواهد کرد و پس از آن بازسازی خانه را انجام می‌دهد. در این روش ابتدا باید شما یک پیمان‌کار را پیدا کنید؛ سپس او خانه را مورد بررسی قرار خواهد داد و قیمتی را براساس هر متر واحد سطح و کارهایی که قرار است انجام دهد بیان خواهد کرد. این روش هم مانند روش قبلی دارای ریسک‌های بسیار زیادی خواهد بود، چرا که قبل از بازسازی، پیمانکار به شما قیمت را براساس کارهایی که باید انجام شود می‌دهد، اما در بازسازی خانه ممکن است مشکلات دیگری پیش بیاید. برای مثال لوله با یک ضربه سوراخ شود. در اینصورت پیمان‌کار مجبور است لوله را عوض کند، از این رو از آنجایی که هزینه آن را قبلاً برآورد نکرده است،ممکن است از لوله بی‌کیفیتی استفاده کند که در این صورت شما چند سال دیگر به مشکل برمی‌خورید و مجبور به تعمیر آن خواهید شد.

 

متری به همراه مصالح قرارداد ببندید (متری)
این روش مانند روش بالا است و پیمان‌کار براساس متر واحد سطح با شما قرارداد خواهد بست، اما تنها تفاوت این است که پیمان‌کار خودش برای شما مصالح بازسازی خانه را تهیه خواهد کرد. در این روش کلیه هزینه متریالی که توسط پیمان‌کار تهیه می‌شود را باید به او نیز پرداخت کنید. در این روش باید دقت کنید که پیمان‌کار چه مصالحی را خریداری می‌کند، چرا که ممکن است در صورت غفلت شما از متریال بی‌کیفیت استفاده نماید. تنها مزیت این روش نسبت به قبلی این است که، صاحب ملک وقتی برای تهیه مصالح نمی‌گذارد و همه‌چی بر عهده پیمان‌کار خواهد بود.

 

از روش مدیریت پیمان استفاده کنید (درصدی)
یکی دیگر از روش‌هایی که امروزه قابل توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، مدیریت پیمان است. در این روش شما یک فرد را به عنوان مدیر انتخاب خواهید کرد که بین شما و پیمان‌کارها، به عنوان رابط است و هر بخش را مدیریت می‌کند. این فرد حتی قراردادهای کاری بین شما و پیمان‌کارها را تنظیم می‌کند، یعنی دیگر نگران نخواهید بود که چه چیزی در قرار به نفع یا ضرر شماست. این مدیر درصدی از مخارج ساختمان را به عنوان درآمد خود خواهد گرفت.

 

جمع‌بندی پایانی
ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم بازسازی و تفاوت آن با تعمیرات و نوسازی آشنا کنیم. شما برای انجام کلیه فعالیت‌های بازسازی می‌توانید از یک شخص به عنوان پیمان‌کار کمک بگیرید تا کارهای بازسازی با سرعت بیشتری انجام بگیرد. مجموعه کارویس به خاطر تجربه بالا در زمینه بازسازی خانه می تواند انتخاب مناسبی برای انجام پروژه شما باشد.

ست مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون محل کار

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار، مبلمان اداری، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. در انتخاب این مبلمان، عوامل مختلفی مانند نوع دفتر، حجم و زمینه کاری، فرهنگ سازمانی و افرادی که از مبلمان استفاده می‌کنند، نقش مهمی دارند. در ابتدا مهم است که انواع مبلمان اداری را بشناسیم. در این مقاله، ضمن بررسی این موضوع به معرفی نکاتی مهم در انتخاب مبلمان، برای طراحی دکوراسیون محل کار پرداخته‌ایم. اگر به‌تازگی دفتر کاری افتتاح کرده‌اید یا به هر دلیلی قصد تغییر دکوراسیون داخلی محل کار خود را دارید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

انواع مبلمان در محیط کار
در هر محیط کاری چهار نوع مبلمان ازنظر کاربردی وجود دارند که در اینجا آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

میز کارمندان و مدیریت
همه افراد در یک محیط اداری به میز نیاز دارند. برای انتخاب میز طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، سؤال مهم این است که در مورد چه اتاقی صحبت می‌کنید. میز اتاق کارمندان با میز دفتر مدیر، مسلماً متفاوت است. میز اتاق کارمندان احتمالاً کشوهای بیشتری دارد و ابعاد آن متناسب با میزان کار کارمند، می‌تواند حتی از ابعاد میز مدیر، بزرگ‌تر باشد.

 

میز اتاق جلسات و کنفرانس
تقریباً تمامی دفاتر اداری، اتاقی را به اتاق جلسه در طراحی دکوراسیون داخلی خود اختصاص می‌دهند. در دفاتر کوچک، این اتاق می‌تواند با اتاق مدیریت ادغام شود. اندازه میز اتاق جلسات به تعداد نفرات کارمندان بستگی دارد. شکل میز نیز به فرهنگ سازمانی آن دفتر گره خورده است. در دفاتری که افراد از شیوه‌های مدیریتی و تعاملی صمیمانه و مبتنی بر مشارکت، استفاده می‌کنند، شکل میز معمولاً گرد یا مربع است. در محیط‌های کاری رسمی‌تر، معمولاً از یک میز مستطیل در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق جلسه استفاده می‌شود.

 

صندلی
بسیار واضح است که کیفیت صندلی تا چه اندازه در یک محیط اداری مهم است. نوع صندلی هم هویت فضای موردنظر را در طراحی دکوراسیون داخلی مشخص می‌کند و به‌نوعی باعث تفکیک فضاها می‌شود. فرم و شکل صندلی نیز به نوع استفاده از آن بستگی دارد. صندلی کارمندی که مدام پشت میز کارش مشغول کار کردن با کامپیوتر است با صندلی کارمندی که باید مدام در رفت‌وآمد بین اتاق‌ها باشد، متفاوت است. شکل و ظاهر صندلی مدیر ازنظر روان‌شناختی، مهم است و شخصیت و نوع مدیریت وی را مشخص می‌کند.

 

مبلمان بخش انتظار
این بخش از طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار، معرف کسب ­وکار شما به دیگران است. مبلمان بخش انتظار، برای نشستن مراجعه‌کنندگان از قبیل مشتریان، کارجویان و یا همکارانتان است. ظاهر این بخش، پیام‌های مهمی را درباره کسب‌وکار شما به ذهن افراد می‌فرستد. در برخی از ادارات که مراجعین زیادی دارند، این بخش مساحت قابل‌توجهی از کل مساحت دفتر کار را به خود اختصاص می‌دهد.

 

هفت نکته مهم هنگام انتخاب مبلمان اداری
حال که با انواع مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار آشنا شدیم، می‌توانیم، نکات اصلی هنگام خرید آن را بررسی می‌کنیم.

 

طراحی مبلمان
طراحی مبلمان اداری یک دفتر کار، بیشترین تأثیر را در دکوراسیون داخلی آن دارد. در انتخاب از بین طرح‌های مختلف مبلمان اداری، سه نکته اساسی زیر را در نظر داشته باشید:

  • سلیقه خود و کارمندان تان را فراموش نکنید. محیط کار خانه، دوم شماست. باید از استفاده از مبلمان اداری خود لذت ببرید.
  • طراحی مبلمان، باید با فرهنگ سازمانی محیط کار شما هماهنگ باشد. مثلاً، اگر محیط کارتان صمیمانه است، حتی‌الامکان از مبلمان استیل و رسمی استفاده نکنید. البته، این مورد می‌تواند در مورد طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتظار یا جلسه با دیگر شرکت‌ها، متفاوت باشد.
  • نیازهای کارمندان مختلف را در نظر بگیرید. شاید کارمندی به میزی با کشوهای بیشتر، نیاز داشته باشد. درواقع، باید شخصی‌سازی را در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار خود رعایت کنید.
     

 

دوام
هر مبلمان زیبایی که با سبک طراحی دکوراسیون داخلی محیط کاری شما سازگار است، لزوماً گزینه مناسبی برای انتخاب کردن نیست. مبلمان اداری باید با توجه به استهلاک بالایش، دوام بالایی هم داشته باشد. جنس چهارچوب، روکش، مقاومت در برابر خراش، ضربه و آب از مهم‌ترین عواملی هستند که در انتخاب مبلمان اداری باید به آن‌ها توجه کرد. همچنین بهتر است، هم صندلی و هم میزها تحمل وزن بالایی داشته باشند. اگر در دفتر کار شما، احتمال آتش‌سوزی وجود دارد، بهتر است از مبلمان ضد اشتعال در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده نمایید.

 

فضا
بیشتر دفاتر اداری یا کوچک هستند یا به‌مرورزمان، نسبت حجم کسب‌وکار، کوچک می‌شوند. در طراحی دکوراسیون داخلی، صرفه‌جویی در فضا یک بحث بسیار مهم است. در انتخاب مبلمان اداری، باید حداکثر صرفه‌جویی در فضا را مدنظر داشته باشید. مثلاً، می‌توانید به‌جای خرید میزهای بزرگ، میزهای کوچک‌تر ولی با تعداد کشوی بیشتر خریداری نمایید.

 

راحتی و ارگونومی
برای اینکه خود و کارمندان­تان، بیشترین بازدهی را هنگام کار داشته باشید، باید ارگونومی را در مبلمان خود در نظر بگیرید. یکی از اهداف موردنظر در طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط کاری، فراهم کردن حداکثر راحتی برای افراد، هنگام کار کردن است. صندلی‌ها و میزهای ارگونومیک طراحی خاصی دارند که از بدن، به‌خصوص دست و کمر در برابر فشارهای وارده محافظت می‌کنند. یک ست مبلمان حرفه‌ای اداری، قابلیت تنظیم در زوایا و حالات مختلف را دارد که با نوع کار و فیزیک بدنی افراد مختلف، سازگار می‌شود.

 

راحتی در نظافت
مبلمان اداری خیلی زود کثیف می‌شود. در انتخاب جنس مبلمان اداری برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود، باید سهولت نظافت آن را در نظر داشته باشید. همچنین، دوخت و درزهای مبلمان باید به‌گونه‌ای باشد که کمتر، امکان تجمع آشغال در آن‌ها وجود داشته باشد. به همین دلیل، سادگی در ساخت و دوخت یکی از اصول انتخاب مبلمان در طراحی داخلی یک دفتر کار است.

 

وزن
وزن مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار، بستگی کاملی به نوع استفاده از مبلمان دارد. در اتاق جلسات، دفتر مدیر یا اتاق انتظار، بهتر است از مبلمان سنگین استفاده شود. به‌این‌ترتیب، جابجایی ناخواسته آن‌ها موجب به‌هم‌ریختگی فضای دکوراسیون داخلی، نخواهد شد. برای کارمندان نیز بهتر است، نوع کار کارمند، مدنظر قرار بگیرد. اگر او نیاز دارد که مدام از جایش بلند شود، بهتر است از صندلی سبک‌تری هم استفاده نماید.

 

رنگ مبلمان
در نظر داشته باشید که رنگ مبلمان محل کار شما، تأثیر مستقیمی بر روحیه کارمندان و مراجعین­ تان خواهد داشت. در انتخاب رنگ مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار به موارد زیر دقت داشته باشید.

  • هماهنگی با ماهیت کسب‌وکار شما. به‌طور مثال، اگر با بخش‌های دولتی بیشتر در تماس هستید، بهتر است از رنگ‌های خنثی و معمول مبلمان استفاده نمایید.
  • نور محیط. هرچه نور محیط شما بیشتر باشد، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر هم استفاده کنید.
  • رنگ‌های دیگر محیط. رنگ مبلمان را با توجه به دیگر رنگ‌های موجود در طراحی دکوراسیون داخلی محیط، انتخاب کنید.
  • تنوع. همه اجزاء مبلمان را از یک رنگ انتخاب نکنید. بهتر است برای هر فضا شخصیت رنگی متفاوتی در نظر بگیرید.

 

خلاصه ای از انتخاب مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار
مبلمان یکی از عناصر تعیین‌کننده در طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار است. انواع میز و صندلی در اتاق کارمندان، مدیریت و محیط‌های مشترک، اجزاء مبلمان اداری هستند. انتخاب مبلمان برای طراحی دکوراسیون داخلی یک دفتر کار، با توجه ماهیت کسب‌وکار، فرهنگ سازمانی و سبک طراحی داخلی انجام می‌شود. ظاهر مبلمان، دوام، فضا، ارگونومی، سهولت در نظافت، وزن و رنگ از عواملی هستند که در انتخاب مبلمان برای محیط کار، باید به آن‌ها توجه کرد.

مصالح مورد نیاز برای بازسازی حمام

بازسازی خانه

حمام یکی از فضاهای پر استفاده در منزل به شمار می‌رود که باید در بازسازی خانه به آن اهمیت ویژه‌ای داد و با بهبود نورپردازی، کاشی‌کاری، لوله‌کشی و دکوراسیون داخلی آن سبب کاربردی‌تر شدن فضای این سرویس بهداشتی شد و البته با بازسازی حمام، امکانات و تجهیزات لازم با مصالح مدرن‌تر در آن به کار برده خواهد شد. پس اگر قصد بازسازی خانه از جمله حمام منزل خود را دارید برای آشنایی با مصالح مورد نیاز برای این اقدام تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

مصالح مورد نیاز حمام برای بازسازی
هنگام بازسازی خانه باید به زیرسازی و لوله‌کشی حمام بسیار اهمیت داد و با دقت لازم گرفتگی و شکستگی لوله‌کشی‌ها را بررسی و نسبت به ایزولاسیون حمام اقدام کرد تا از بروز و نفوذ هر نوع رطوبت و نم به دیگر بخش‌های ساختمان و خانه جلوگیری کرد و بعد از این مرحله نوبت به تجهیز حمام با استفاده از مصالح مورد نیاز و کاربردی می‌رسد که در ادامه به جزییات آنها می‌پردازیم.

 

کفپوش مناسب برای بازسازی حمام
هنگام بازسازی خانه، کفپوش انتخابی برای حمام باید از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار باشد و به راحتی تمیز شود و خاصیت ضد لغزندگی داشته باشد. در ادامه با انواع کفپوش مناسب برای دیوار حمام آشنا می‌‌شوید.

 

کفپوش سنگ

یکی از کفپوش‌های پر کاربرد، شیک و لوکس در سرویس حمام، سنگ است که در مقابل رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد. اما از معایب آن می‌توان به لیز بودن و آسیب‌پذیر بودن در مقابل خط و خراش یاد کرد و در صورت استفاده از مواد شوینده نامناسب، این کفپوش حالت اولیه خود را از دست می‌دهد.

 

کفپوش بتنی

کفپوش بتنی از مقاوم‌ترین کفپوش‌های سرویس حمام هنگام بازسازی است که مقاوم در برابر رطوبت است و به راحتی تمیز می‌شود. البته این نوع کفپوش مناسب دکوراسیون مدرن است.

 

کفپوش سنگریزه

یکی از زیباترین کفپوش‌ها برای حمام، کفپوش سنگریزه است که مانع از لیز خوردن می‌شود.

 

دیوارپوش مناسب برای بازسازی حمام
از آنجا که حمام دارای محیطی مرطوب است، زمان انتخاب دیوارپوش حمام حین بازسازی خانه باید دقت بیشتری به خرج داد تا دیواره‌های آن بر اثر رطوبت و ریختن آب ناشی از وان و دوش آسیب نبیند. در ادامه با انواع دیوارپوش‌‌های مناسب برای دیوار حمام آشنا می‌‌شوید.

 

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری با روکش وینیل یکی از مصالح کاربردی برای دیوارپوش حمام است چرا که این پوشش در مقابل رطوبت مقاوم است اما این نوع کاغذ دیواری روی سطوح مات، مسطح یا خشن به خوبی نمی‌چسبد.

 

رنگ‌آمیزی

رنگ‌آمیزی حمام نیز یکی دیگر از مصالح کاربردی برای بازسازی فضای حمام است. از این رو، استفاده از رنگ معمولی و رنگ نیمه براق با سطح صاف و مات بسیار مناسب است. البته رنگ‌های مخصوص حمام نیز با ویژگی‌ ضدقارچ نیز سبب می‌شود که با خیال راحت از آنها در حمام استفاده کنید.

 

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک یک انتخاب کلاسیک در بازسازی خانه برای دیوارهای حمام است و فقط باید همراه دوغاب درستی کار گذاشته شود تا رطوبت نفوذ نکند.

 

بید بورد

تخته‌های بلند بید بورد به سرعت با چسب ساختمانی به دیوار حمام می‌چسبند. بیدبورد با جلوه‌ای کلاسیک برای حمام‌هایی با سبک سنتی مناسب است.

 

شیرآلات مناسب برای بازسازی حمام
یکی دیگر از مصالح و ملزومات مورد نیاز برای بازسازی حمام و تغییر دکوراسیون، شیرآلات است که اغلب بعد از گذشت چند سال، به دلیل فرسودگی، پوسیدگی، زنگ زدگی و خرابی یا نشتی به منظور جلوگیری از هدر رفت آب باید تعویض شوند. امروزه شیرآلات در انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف اعم از ساده، پدالی، کلاسیک، اهرمی، چشمی با برندهای مختلف و روکش‌های برنز، مس، استیل و برنج در بازار موجود هستند. از این رو طبق دکوراسیون پیش‌بینی شده برای بازسازی خانه از آن ها استفاده و کار گذاشته می‌شود.

 

دوش حمام

یکی از ملزومات اصلی حمام که در بازسازی خانه نیز تاثیرگذار است، دوش حمام است که در ابعاد، رنگ و جنس مختلف در بازار موجود هستند که طبق هزینه پیش‌بینی شده و دکور حمام به صورت ثابت، بازار‌ساز، دستی، سقفی و ماساژور انتخاب می‌شوند. البته سر دوش‌ها نیز بر کیفیت دوش حمام و انتقال آب خروجی تأثیر می‌گذارند. سردوش‌های مختلفی اعم از اسپری تک، بارانی، دستی و غیره در بازار موجود است.

 

لوازم جانبی حمام
از دیگر فاکتورهای مهم در روند بازسازی حمام، انتخاب لوازم جانبی مناسب و ایده‌آل است که در زیبایی محیط حمام تأثیر می‌گذارد. روشویی کابینتی، توالت فرنگی، وان، جکوزی ، کابین دوش برخی از لوازم و مصالح حمام است که باید در فضای حمام پیش‌بینی شود.

 

آینه در حمام

یکی از ترفندها برای بزرگنمایی فضای داخلی حمام، استفاده از آینه است. از این رو، با نصب آینه به صورت مجزا و یا نصب آینه به همراه کمد می‌تواند در زیباتر کردن هرچه بیشتر جلوه حمام کمک کند.

 

نورپردازی حمام

نورپردازی در حین بازسازی خانه بسیار مورد اهمیت قرار می‌گیرد و در این میان استفاده از نورهای سفید و مهتابی در حمام بسیار پر کاربرد است. حتما نورپردازی محیطی در محدوده وان و بالای روشویی کابینتی با استفاده از چراغ‌های دیوارکوب، توکار سقفی، نواری، آویز و غیره در اولویت قرار گیرد.

 

تهویه حمام

بسیاری از سرویس‌های قدیمی، هواکش یا پنجره ندارند. هنگام بازسازی منزل باید فن یا هواکش مناسب فضا تعبیه شود.

 

رادیاتور حمام

فضای حمام در فصل سرما، سرد می‌شود اما در صورتی که هنگام بازسازی خانه، رادیاتور و یا حوله خشک کن در حمام نصب کنید این مشکل رفع می‌شود. البته لوله کشی از محل عبور آب گرم تا محل نصب رادیاتور و حوله خشک کن نیز باید انجام شود.

 

درب ضد آب و عایق صدا در حمام

یکی از مصالح و لوازم مهم در بازسازی خانه و حمام، تعویض درب‌های چوبی قدیمی است و جایگزین کردن آنها با درب‌های ضد آب و ضد رطوبت است. این درب‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری و طرح‌های متنوع، طول عمر بالایی دارند. مهمترین مزیت این درب‌ها مجهز بودن به عایق صوتی است.

 

مصالح مورد نیاز برای بازسازی حمام در یک نگاه
بازسازی سرویس حمام به دلیل رطوبت و مشکلاتی که برای زیر ساخت ساختمان ممکن است، ایجاد کند یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازسازی خانه است. از این رو برای داشتن یک دکوراسیون زیبا در حمام باید تمام مصالح و ملزومات مورد نیاز اعم از کفپوش، دیوارپوش، شیرآالات و دیگر سرویس‌های حمام را مطابق دکوراسیون مورد نظر بازسازی و تعویض کرد.

صفحه قبل 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد