بازسازی خانه

بازسازی خانه یکی از بهترین روش های خلاص شدن از دست خانه قدیمی و زندگی در محطی شیک و جدید است. همیشه تعویض خانه راه خوبی برای تغییر سبک زندگی نیست برای همین بهتر است به فکر بازسازی خانه باشید. با این کار شما علاوه بر داشتن یک خانه جدید و لوکس هزینه های کمتری نیز متحمل می شوید و دردسر اسباب کشی و جابجایی را به جان نمی خرید. پس اگر از منزل قدیمی خود خسته شده اید و توانایی هزینه کردن برای یک خانه جدید را ندارید بهتر است بازسازی خانه را در دستور کار خود قرار دهید.

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی منزل به منظور ایجاد تغییرات جزئی و کلی در قسمت های مختلف خانه مثل آشپزخانه، سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی، کفپوش ها یا دیوار خانه است. بازسازی خانه می تواند به صورت کلی و یا بخش بخش انجام شود. گاهی خانه شما نیاز دارد تا در همه قسمت ها دچار تغییر شود و گاهی نیز تنها یک بخش از خانه مثل آشپزخانه یا سروس بهداشتی نیاز به تغییر دارد که در همه موارد می گوییم که بازسازی منزل انجام شده است.

بازسازی خانه چه مراحلی دارد؟

بازسازی منزل دارای مراحلی است که در ادامه مقاله به صورت کامل آن را شرح خواهیم داد و شما می توانید براساس این مراحل کار بازسازی خانه را آغاز کنید:

وضعیت خانه و نیاز های خود را تعیین کنید

در مرحله اول بازسازی تمام قسمت های خانه را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام بخش ها نیاز به بازسازی دارند یا کدام قسمت اولویت بیشتری در بازسازی خانه دارد. بهتر است در این مرحله از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید اولویت بندی کنید. گاهی بعضی از قسمت های خانه نیاز به بازسازی اساسی ندارد و در این صورت می توانید هزینه آن را به بخش های دیگر اختصاص دهید.

سبکی مناسب برای بازسازی انتخاب کنید.

برای اینکه کار بازسازی منزل خود را شروع کنید یک سبک انتخاب کنید تا خرید مصالح و کار پیمانکاران و معماران بر این اساس انجام شود. سبک های مختلفی برای بازسازی خانه وجود دارد که کاملا بسته به سلیقه و علاقه شما دارد. پس از انتخاب سبک از طراحان و معماران بخواهید که پلان خانه شما را براساس آن سبک طراحی کنند. مصالح مورد نیاز را نیز براساس سبک مورد نظر تهیه کنید. از متداول ترین سبک های بازسازی خانه می توان به سبک های روستیک، مدرن، سنتی، انتقالی، کلاسیک و آجری را نام برد.

مصالح و متریال مورد نیاز را تهیه کنید.

وقتی مشخص شد که چه قسمت هایی نیاز به بازسازی دارد و قرار است بازسازی خانه با چه سبکی انجام شود، وقت آن رسیده که اقدام به تهیه مصالح کنید. برای تهیه مصالح از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید. فروشگاه هایی را انتخاب کنید که کیفیت متریال آن ها خوب و قیمت نسبتا مناسبی دارند. سعی کنید از افراد به اصطلاح وارد کمک بگیرید تا مبادا مصالح و متریال را گران و بی کیفیت بخرید.

بازسازی را از قسمت های حساس و مهم آغاز کنید.

بهتر است بازسازی خانه از قسمت های عمیق تر آغاز و به قسمت های سطحی تر برسد. گاهی در بازسازی نیاز به تعمیر یا تعویض لوله ها یا سیم کشی ساختمان است. گاهی باید دیواری حذف یا اضافه شود. تمام این کار ها برای زیرسازی در بازسازی بسیار حائز اهمیت است. پس پس از شروع کارهای بازسازی منزل قسمت های مهم و حیاطی را در ابتدای کار انجام دهید و بعدا به رنگ دیوار ها یا نوع دیوارپوش یا تعویض کابینت ها برسید.

طراحی دکوراسیون داخلی پس از بازسازی خانه

پس از اینکه کار های بازسازی منزل به اتمام رسید برای اینکه هماهنگی بین سبکی که انتخاب کرده اید با نوع چیدمان منزل همخوانی داشته باشد یک طراحی دکوراسیون حرفه ای نیز انجام دهید. این طراحی و چیدمان براساس معیار های طراحی داخلی و معماری می تواند خانه شما را بیش از پیش زیبا و کاربردی کند. برای طراحی دکوراسیون داخلی نیز سعی کنید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید چرا که شاید در نگاه اول کار طراحی دکوراسیون ساده به نظر بیاید ولی نیازمند دانش و تجربه لازم در این زمینه است.

مراحل بازسازی قسمت های مختلف

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه را از تعمیرات لوله ها و کفپوش آغاز کنید و پس از آن قسمت های مهمی مثل حذف اپن یا دیوار و اضافه کردن جزیره را در نظر بگیرید. پس از آن کابینت ها را تعویض کنید. انتخاب شیرآلات و سینک و هود را براساس کیفیت و زیبایی آن انجام دهید.

بازسازی سالن پذیرایی

در سالن پذیرایی بازسازی کفپوش ها و دیوار پوش ها از هر چیزی مهم تر است. می توانید دیوار پشت تلویزیون را متفاوت از بقیه دیوار ها رنگ یا کاغذ دیواری کنید. سیستم گرمایشی خانه را بر اساس نیاز و ایمنی در سالن پذیرایی پیاده سازی کنید و یک بازسازی خانه خوب را رقم بزنید.

بازسازی اتاق خواب

در اتاق خواب نیز می توانید مراحل بازسازی را از تغییر و بازسازی کفپوش و دیوار پوش اغاز کنید. مهمترین قسمت اتاق خواب کمد دیواری است. جای کمد دیواری را مشخص کنید و با متریال مناسب با توجه به نیازتان آن را پیاده کنید.

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی به خاطر اینکه دائما در معرض رطوبت است باید عمقی و اساسی انجام شود. یکی از مهمترین قسمت های خانه در زمان بازسازی خانه، سرویس بهداشتی است. انتخاب روشویی، وان، سینک، شیرآالات و دوش را براساس کیفیت خوب و زیبایی متناسب انجام دهید.

انتخاب شرکت بازسازی خانه

سعی کنید برای انجام پروژه بازسازی خانه از یک تیم کاملا حرفه ای کمک بگیرید. تجربه و دانش همچین تیم هایی می تواند با صرف کمترین زمان و کمترین هزینه شما را به خانه مورد نظرتان برساند. پس برای اینکه کار بازسازی خانه شما به صورت کاملا حرفه ای و بدون دغدغه انجام شود به سراغ یک تیم فوق العاده و با تجربه بروید.

مراحل بازسازی خانه در یک نگاه

پس همانطور که خواندید مراحل بازسازی از تهیه پلان و نقشه مناسب شروع می شود و در ادامه بازسازی قسمت های حیاتی و زیرسازی خانه انجام می شود. پس از ان قسمت های ظاهری خانه را در دست بازسازی قرار دهید. قسمت های عمقی شامل تاسیسات و جابجایی دیوار ها و تغییرات ظاهری شامل تعویض شیرآلات یا نصب کاغذ دیواری است.

مراحل بازسازی خانه