x تبلیغات
بازسازی خانه

بازسازی خانه در بهترین زمان

بازسازی خانه

از آن جایی که کار بازسازی خانه دارای مراحل متفاوتی است، بهتر است که یک زمان مناسب برای آن در نظر گرفت تا با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و میزان بازسازی و تهیه مصالح ساختمانی کار با مشکل مواجه نشود. معمولا در اکثر کشور های دنیا فصل تابستان به عنوان فصل بازسازی خانه در نظر گرفته می شود، چرا که تابش نور خورشید و عدم بارندگی کیفیت بازسازی را بالاتر می برد.

از آن جایی که در این فصل به تعداد بازسازی ها اضافه می شود در نتیجه قیمت مصالح بالا می رود، بنابراین شما می توانید در فصلی که کار بازسازی خانه کم است، لیست مصالح مورد نیاز بازسازی خانه را تهیه کنید و متریال را با قیمت مناسب بخرید. البته در این مورد توجه کنید که جای مناسب برای نگهداری این مواد داشته باشید. اگر مکانی برای نگهداری مصالح بازسازی خانه ندارید، بهتر است که آن را تهیه نکنید تا متریال آسیب نبیند.

برای انجام عملیات بازسازی خانه به سراغ پیمانکار هایی که پروژه های زیاد و نیروی انسانی کمی دارند نروید تا مبادا در انجام کار بازسازی خانه شما خللی ایجاد شود. کار بازسازی نیاز به دقت و سرعت بالا دارد تا هر چه زود تر و با کیفیت تر به سرانجام برسد. علاوه بر قدرت انتخاب شما برای انتخاب زمان بازسازی خانه ، در برخی موارد انجام عملیات بازسازی در برخی از فصول سال ناممکن است. برای مثال برای بازسازی نما و یا ساخت یک استخر در حیاط خانه فصل زمستان و فصول دارای بارندگی انتخاب درستی نیستند. برای همین است که زمان بازسازی خانه به اندازه انتخاب نوع متریال و پیمانکار دارای اهمیت است.

مجموعه کارویس با سال ها خدمات و تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه یک تیم حرفه ای و متخصص می تواند شما را از صفر تا صد عملیات بازسازی خانه همراهی کند و لذت داشتن یک خانه لوکس ا برای شما به ارمغان بیاورد.

کابینت مینیمال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مدرن‌ترین گزینه‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی، سبک مینیمال است. مینیمالیسم، به‌خصوص در آشپزخانه، بسیار محبوب واقع شده؛ چراکه مدرنیسم را با کاربری چندگانه تلفیق کرده است. در یک آشپزخانه مینیمال از هر بخش از فضا بهترین و بیشترین استفاده به‌عمل‌آمده و تا جای ممکن، سادگی رعایت شده است. ازآنجاکه کابینت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه است، لازم است که برای طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه مینیمال، ابتدا به سراغ این بخش برویم. در این مقاله، ویژگی‌های کابینت مینیمال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را بررسی کرده و مزایای آن را مرور می‌کنیم. همچنین، ایده‌هایی برای یک آشپزخانه با کابینت‌های مینیمال مطرح خواهیم کرد. اگر قصد بازسازی طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را دارید، این مقاله می‌تواند به شما راهنمایی کند.

 

مشخصات یک کابینت مینیمال
بیشتر ویژگی­ های یک کابینت مینیمال پیرو سبک کلی مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی است. طراحی هندسی، سادگی و صرفه­ جویی در فضا، حرف اول را در این سبک می‌زنند. در اینجا چهار ویژگی کابینت مینیمال را در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، شرح می‌دهیم.

 

هرچه کمتر، بیشتر!
هدف مینیمالیسم ساده نگه داشتن همه‌چیز است. بااین‌حال، ساده‌سازی به معنای نبود طراحی نیست. یک کابینت مینیمال، تمامی وسایل موردنیاز را خود جای می‌دهد اما هیچ فضای بی‌استفاده‌ای ندارد. همچنین، در انتخاب کابینت مینیمال از هرگونه تزیین اضافه دوری کنید. داخل هر کابینت را با دیوایدر یا طبقات ریزودرشت، به‌گونه‌ای تقسیم ­بندی کنید که بیشترین استفاده از فضای آن بشود.

 

خطوط ساده و تمیز
یکی از اولین مشخصات یک کابینت مینیمال، خطوط ساده و تمیز است. این ویژگی البته، ویژگی کلی طراح دکوراسیون داخلی مینیمالیستی است. در یک کابینت مینیمال، ابعاد و هندسه به‌دقت رعایت شده است. لازم نیست حتماً لبه‌ها تیز باشند اما اولاً باید همه کابینت‌ها به یک شکل و اندازه باشند و دوما باید، هندسه آن‌ها دقیق و ساده باشد. برای اینکه خطوط در آشپزخانه و کابینت‌های شما هرچه بیشتر ساده و تیز به نظر برسند، باید لولاها و دستگیره‌ها را پنهان کنید؛ بنابراین در انتخاب کابینت مینیمال، دستگیره تقریباً جایی ندارد؛ مگر اینکه با هندسه­ ای ساده و با حداقل سایز باشد. کابینت‌های مگنتی، بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی یک آشپزخانه مینیمال، هستند. همچنین، کابینت‌های مربعی، بیشتر با سبک مینیمال در طراحی داخلی آشپزخانه، سازگار هستند. یک ست کابینت مینیمال، فضای بین کابینت‌ها نیز به حداقل می‌رسد.

 

تعداد کابینت ها
در یک آشپزخانه مینیمال، به‌طور طبیعی تعداد کابینت‌ها بیشتر از حالت معمول است. این موضوع به این دلیل است که در چنین آشپزخانه‌ای، باید همه‌چیز پنهان شود. تنها، وسایل بسیار ضروری می‌توانند بیرون از کابینت حضور داشته باشند؛ بنابراین در کابینت کردن آشپزخانه به سبک مینیمال، تعداد کابینت‌ها بالا می‌رود. شاید لازم باشد هر گوشه و کناری را نیز کابینت کنید.

 

طرح و رنگ کابینت
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابینت مینیمال، شکل ظاهری آن است. همان‌طور که گفتیم در سبک مینیمال، سادگی، حرف اول را می‌زند. در مورد کابینت نیز چنین است. چنین کابینتی از بیرون یک مکعب مستطیل یا مربع کاملاً ساده به نظر می‌رسد که نه‌تنها سطوح آن فرورفتگی یا برجستگی ندارد بلکه در بسیاری از مواقع، طرح و نقش چندانی نیز روی آن دیده نمی‌شود. ازنظر رنگ نیز یک ست کابینت مینیمال، باید تک‌رنگ و ساده باشد. ازآنجاکه معمولاً، تعداد کابینت‌ها زیادتر و شکل آن‌ها یکنواخت است، معمولاً از رنگ‌های سرد و خنثی برای آن­ها استفاده می‌کنند. در صورت استفاده از رنگ‌های به‌شدت گرم، ممکن است فضای آشپزخانه سرگیجه‌آور و خسته‌کننده به نظر برسد. به همین دلیل رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی، سبز یشمی و رنگ‌های تیره مانند مشکی برای کابینت مینیمال، مناسب‌تر هستند. شاید بپرسید که پس زیبایی کابینت مینیمال در چیست؟ در پاسخ باید گفت که در طراحی دکوراسیون داخلی هر کابینت ساده، بی دسته و با رنگ سرد، مینیمال محسوب نمی‌شود. این طراحی، نسبت ابعاد، قطر درب و حتی نحوه باز و بسته شدن آن است که یک کابینت را مینیمال می‌کند. به‌طورکلی، زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال، در نسبت‌ها و جزئیات نهفته است.

 

فواید کابینت مینیمال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه
اولین مزیت استفاده از کابینت مینیمال در طراحی داخلی آشپزخانه، ظاهر و سبک خاص آن است. با داشتن چنین آشپزخانه و کابینت‌هایی، شخصیت به‌روز و مدرن و سلیقه خاص خود را نشان می‌دهید. در درجه دوم، تمیزی و آراستگی همیشگی آشپزخانه است که به چشم می‌آید. اگر از سبک مینیمال برای کابینت و طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود استفاده کنید، همواره آشپزخانه‌ای آراسته و مرتب خواهید داشت. مزیت سوم چنین سبکی، بیشتر برای خانه‌های کوچک و با آشپزخانه‌ای طبیعتاً کوچک است. اجرای کابینت به سبک مینیمال، بیشترین صرفه‌جویی را در فضای شما انجام می‌دهد. درعین‌حال، همچنان، فضای کافی برای رفت‌وآمد و جا دادن دیگر وسایل خود، خواهید داشت. همچنین، در خانه‌هایی با کودکان خردسال توصیه می‌شود که طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، مینیمال باشد. این امر به دلیل فراهم کردن امنیت بیشتر برای حضور کودکان در آشپزخانه و پیش‌گیری از حوادثی مانند برخورد سر آن‌ها به دستگیره‌های کابینت، توصیه می‌شود. درنهایت، نظافت چنین آشپزخانه‌ای به دلیل سادگی در طراحی و عدم وجود وسایل دست‌وپا گیر، بسیار آسان‌تر است.

 

پیشنهادهایی برای اجرای کابینت به سبک مینیمال
درصورتی‌که آشپزخانه‌تان کوچک و با نور حداقلی است، سعی کنید از کابینت‌های مینیمال به رنگ روشن استفاده کنید. در غیر این صورت، فضای طراحی دکوراسیون آشپزخانه بیش‌ازحد تیره و گرفته به نظر خواهد رسید. در چنین آشپزخانه‌ای بهتر است از کابینت با روکش‌های براق برای بازتاب هرچه بیشتر نور استفاده شود. بااین‌حال، هرچه روکش مات‌تر باشد، سبک طراحی داخلی، بیشتر به سمت مینیمال شدن پیش می‌رود. خود سبک مینیمال در درون خود می‌تواند، تنوع داشته باشد. درصورتی‌که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه‌تان از گوشه‌های گرد بیشتر استفاده کرده‌اید، سعی کنید کابینتی انتخاب کنید که در آن گوشه‌های اریب، به‌کاررفته است. در سبک‌های بسیار مینیمال می‌توانید رنگ وسایل اصلی آشپزخانه‌تان، مانند یخچال و ماشین لباس‌شویی را هم دقیقاً به سبک و رنگ کابینت مینیمال خود درآورید.

 

نگاهی گذرا به کابینت مینیمال در طراحی دکوراسیون آشپزخانه
مینیمالیسم، یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن است که طی سال‌های اخیر، محبوب شده است. در این سبک، زیبایی در سادگی معنی پیدا می‌کند. مینیمالیسم، برای یک آشپزخانه مدرن، گزینه‌ای ایده ­آل است. در چنین آشپزخانه‌ای، کابینت‌ها اولین المان‌هایی هستند که باید به شکل مینیمال طراحی شده باشند. خطوط ساده و تمیز، حذف حداکثری تزیینات، رنگ ساده و یکدست و تعداد بیشتر از حد معمول، از ویژگی‌های کابینت مینیمال در طراحی داخلی آشپزخانه است. از فواید این سبک؛ زیبایی بصری، استفاده بهینه از فضا، نگهداری و نظافت آسان، امنیت برای کودکان و آراستگی همیشگی است. در این مقاله، علاوه بر موارد گفته‌شده، پیشنهادهایی هم برای اجرای کابینت مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، داشتیم.

جنس سینک ظرفشویی در بازسازی خانه و آشپزخانه

بازسازی خانه

یکی از قسمت های پر کاربرد هر خانه، آشپزخانه و یکی از قسمت های پر کاربرد هر آشپزخانه سینک مخصوص به شستشوی ظرف هاست. شاید به نظر شما نگرانی در رابطه با سینک خیلی سطحی و بی مورد باشد اما اگر سینک شما درست جا نیفتاده باشد یا از جنس خوبی برخوردار نباشد به یکی از مهم ترین دغدغه ها در خانه تان تبدیل می شود. پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا شما را در نحوه خریدن یک سینک خوب همراهی کنیم.

در هنگام نوسازی یا بازسازی خانه تعمیرات آشپزخانه جز کلیدی ترین بخش تعمیرات در هر خانه است. تعویض کابینت ها و سینک جز معمول ترین تغییرات در بازسازی خانه و آشپزخانه است. درنتیجه به کیفیت وسایلی که مدام مورد استفاده هستند باید توجه کرد.

 

انواع جنس سینک ظرفشویی در بازسازی خانه
سینک استیل ضد زنگ: یکی از متداول ترین و پر طرفدار ترین سینک ها از این نوع هستند. سینک های استیل دارای دو نوع ضخیم و نازک هستند که هر چه ضخامت آن بالاتر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است. جنس این سینک ها معمولا از جنس نیکل و کروم است. قیمت آن نسبت به انواع دیگر سینک ها مناسب تر است.

 

سینک کامپوزیتی: از ترکیب گرانیت و کوارتز ساخته می شود. دوام آن بسیار بالاست. لک، جای ضربه و خراش بر روی آن باقی نمی ماند. تنوع بالایی نسبت به دیگر سینک ها دارد.

 

سینک چدنی: همانطور که از نام آن مشخص است از جنس چدن ساخته شده که بسیار مقاوم و سخت است. قیمت آن نسبت به مدل استیل بیشتر است.

 

سینک مسی: این سینک از جنس مس است. مقاومت آن خوب است ولی پس از مدتی استفاده درخشندگی اولیه خود را از دست می دهد.

 

سینک سرامیکی: از این جنس برای وان حمام و روشویی نیز استفاده می شود. قیمت آن مناسب است ولی نسبت به مدل های دیگر قدیمی تر است. ممکن است خراشیدگی بر روی آن ایجاد شود و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد.

 

سینک با سنگ مرمر: این نوع سینک بسیار شیک و زیباست. مقاومت سنگ مرمر بسیار بالاست. امکان خوردگی در آن نسبت به برخی مدل های دیگر کمتر است.اما مانند سینک مسی ممکن است درخشندگی خود را به مرور از دست بدهد.

 

سینک صابونی: این نوع سینک نیز در دسته سینک های سنگی قرار می گیرد. وزن سنگ بسیار بالاست. امکان خراشیدگی و خراب شدن آن وجود دارد. بسیار گران قیمت است.  تمیز کردن آن راحت است.

 

بازسازی خانه با کارویس
مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه متخصصان خود در این زمینه شما را در انجام پروژه های ساختمانی همراهی می کند و از ابتدای پروژه تا انتهای آن با دلسوزی در کنار شما خواهد بود.

طراحی باغچه پس از بازسازی خانه

بازسازی خانه

طراحی باغ یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی هر کسی است که خانه جدیدی می‌سازد یا بازسازی خانه انجام می‌دهد. پس دنگ و فنگ­ های بی پایان طراحی داخلی در بازسازی منزل، به راحتی می توان اجازه داد که خستگی شما را وسوسه کند و فراموش کنید که باغچه خانه برای تأثیر بصری آن بسیار مهم است و می­تواند ارزش مالی جدی به آن اضافه کند. بازسازی همیشه به ارزش ملک شما اضافه می­کند.

 

چگونه در بازسازی خانه یک باغچه طراحی کنیم
به عنوان یک قاعده کلی، دو مسیر وجود دارد که می­توانید برای طراحی یک باغ دنبال کنید: می­توانید یک طراح را استخدام کنید یا طرح خود را اجرا کنید. هر دو مسیر مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین از همان ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید از بازسازی خانه به چه چیزی برسید. چه یک پاسیو جدید باشد یا یک تعمیر کلی باغچه، هر پروژه محوطه­ سازی و بازسازی می­تواند به سرعت از بودجه خود بیشتر شود مگر اینکه از قبل برنامه ­ریزی کنید.

  • دور نیندازید؛ تبدیل کنید.

از وسوسه پاره کردن و دور انداختن همه چیز در پروژه بازسازی منزل خود بپرهیزید. آجرها را از یک کاشت برای یک مسیر جدید استفاده کنید. از حصارهای قدیمی برای ساخت دروازه استفاده کنید. گیاهان چند ساله مقاوم را حفر کنید و آن­ها را به یک بستر جدید منتقل کنید.

یک برنامه برای عوض کردن گیاهان بگذارید.
برای صرفه­ جویی در هزینه گیاهان در بازسازی خانه، می­توانید از همسایه خود یک دسته حسن یوسف بخواهید و در ازای آن مقداری از “هورتونسیا” خود را به او بدهید. یا یک گردهمایی محل ه­ای برای تبادل گیاهان در مقادیر بیشتر برنامه­ ریزی کنید.

  • یک مسیر موقت ایجاد کنید.

اگر نمی‌توانید فوراً سنگ فرش یا آجر بخرید، مسیری را که می‌خواهید مشخص کنید و آن را با یک جایگزین مانند شن و ماسه هموار کنید تا بعدها بازسازی خانه خود را تکمیل کنید.

  • برای آینده گیاه بکارید.

اگر بذر بکارید، گلدان­ های کوچک بخرید، یا گیاهان را از قلمه شروع کنید، پول پس ­انداز خواهید کرد  و در عرض پنج سال باغ شما به همان اندازه زیبا و سالم به نظر می­رسد که انگار با گیاهان بزرگ تر و گران ­تر شروع کرده ­اید.

  • ترکیب و ست کردن

برای ایجاد یک اتاق نشیمن راحت یا شیک در فضای باز به یک مجموعه مبلمان گران­قیمت نیاز ندارید. ترکیبی از مواد و بافت‌های طبیعی  مانند چوب، چوب خیزران و فلز در پس زمینه‌ای از شاخ و برگ سبز عالی است.

  • آب­نما اضافه کنید.

حباب زدن یا پاشیدن آب­نما صدای دلپذیر و آرامی ایجاد می­کند که صدای محیط اطراف و ترافیک جاده را مسدود می­کند. مطمئن شوید که یک پمپ بی صدا را انتخاب کنید. علاوه بر آب‌نماهای کوچک، می‌توانید آب را از طریق حوض‌ها و استخرها وارد باغچه خود کنید. برای ایمن نگه داشتن حجم بزرگی از آب برای حیوانات، همیشه مطمئن شوید که مسیری را در داخل و خارج برای آنها طراحی کنید، مانند یک سکوی کوچک از سنگ.

 

چند روشی که می­ توانید در بازسازی باغچه خود صرفه­ جویی کنید
چه در حال طراحی یک باغ جدید باشید یا یک باغ موجود را بازسازی کنید، زنده کردن منظره رویایی شما می­تواند یک تلاش عالی برای بازسازی خانه باشد. خوشبختانه، با کمی تفکر استراتژیک در مورد طراحی، گیاهان و متریال­های سخت، می­توانید هزینه ­ها را بدون فدا کردن سبک حفظ کنید.

مشاوره حرفه ­ای دریافت کنید. در مورد دانش باغبانی و توانایی نصب سخت‌افزار با خودتان صادق باشید. از خود بپرسید: “آیا می­دانم چه گیاهانی در آب و هوای محل زندگی من بدون مراقبت زیاد رشد می­کنند؟” و “آیا می­توانم یک باغچه به راحتی بسازم؟” اگر هر یک از این سؤالات باعث توقف شما می­شود، کمک گرفتن از متخصصان منظر می­تواند شما را از اشتباهات پرهزینه در حین بازسازی نجات دهد. بسته به پیچیدگی پروژه و اندازه بودجه شما، ممکن است ارزش سرمایه­ گذاری در استخدام یک طراح منظر، معمار منظر یا پیمانکار منظر را داشته باشد. اگر استخدام یک متخصص در بودجه شما نیست، روی خودآموزی سرمایه­ گذاری کنید و برای انجام تحقیقات خود وقت بگذارید. برنامه ­های توسعه شهرستان، باغبانان در دانشگاه ­های محلی و برنامه ­های استاد باغبان اغلب مشاوره رایگان در مورد موضوعاتی مانند شروع کار با رشد باغ یا استفاده از گیاهان بومی در چشم­انداز شما ارائه می­دهند.

برخی از کارها را خودتان انجام دهید. اگر می‌خواهید آستین‌های خود را بالا بزنید و کمی عرق در پروژه بازسازی خانه و باغچه خود بریزید، می‌توانید در بعضی هزینه­ های بازسازی خانه صرفه‌جویی کنید. اگر با یک طراح کار می­کنید، از او بخواهید که گیاهان را برای شما سفارش دهد و آن­ها را در جایی که باید در اطراف حیاط شما کاشته شود قرار دهید. به‌جای اینکه تیم طراح چاله­ هایی را حفر کنند و آن‌ها را در زمین بکارند، این کار را خودتان با کمک خانواده، دوستان یا هرکس دیگری که می‌توانید استخدام کنید، انجام دهید. اگر با پروژه‌های ساختمانی راحت هستید، برای صرفه‌جویی در هزینه‌های پیمانکار و بازسازی منزل، به تنهایی یک حصار، تخته‌سوار، داربست یا تخت‌های بلند بسازید.

مواد ارزان­ قیمت­ تر را انتخاب کنید. به طور کلی، مناطق سخت مانند مسیرها و پاسیوها از نظر مصالح و نصب بسیار گران­تر از مناطق دیگر هستند. با انتخاب متریال­ های سخت گران­قیمت کمتر هزینه­ های بازسازی خانه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید یا به کاشت مناطق بیشتر فکر کنید. در مراحل اولیه بازسازی خانه و طراحی مراقب انتخاب‌های سنگ فرش خود باشید، زیرا این گزینه‌ها می‌توانند به طور چشمگیری تغییر کنند. موادی مانند شن نسبتاً ارزان هستند، زیرا هم هزینه مواد و هم نیروی کار برای نصب، در مقایسه با سنگ‌های ملات‌کاری شده، که می‌تواند بسیار بالا باشد. به‌جای پرداختن به سنگ‌فرش گران­قیمت، سنگ‌های برش­ خورده یا سایر مواد، ساخت راهروها را از شن، مالچ، پوشش‌های زمینی قابل پیاده‌روی یا ترکیبی از موادی مانند سنگ‌فرش با سنگ‌ریزه در بین آن‌ها در نظر بگیرید. گزینه دیگر این است که به دنبال سنگ های مستعمل، آجرهای قدیمی و سایر مصالح ساختمانی که ممکن است از محل های ساخت و ساز باقی مانده باشند، یا سنگ های برش­خورده یا سنگفرش “دست دوم” در محوطه­های تامین ساختمان که ممکن است هزینه کمتری داشته باشند، باشید. بازسازی یا طراحی یک باغچه در پروژه بازسازی خانه، نما و زیبایی آن را دوچندان می­کند و همچنین به ارزش آن می ­افزاید. اگر برای بازسازی منزل خود به کمک احتیاج دارید حتما از یک طراح و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

عوامل مهم در نورپردازی نمای ساختمان

بازسازی خانه

اولین قسمتی که در هر خانه به چشم می خورد، نمای آن خانه یا ساختمان است. نما در قسمت بیرونی ساختمان واقع شده است و به نوعی معرف ساختمان شماست. هر چه زیبایی نما بیشتر باشد افراد بیشتری جذب ساختمان شما می شوند و این مقوله در خرید و فروش خانه نیز تاثیر مثبت می گذارد. نما در روز به خوبی قابل مشاهده است اما برای اینکه در شب نیز زیبایی خود را به نمایش بگذارد باید از طریق نورپردازی زیبایی آن را به نمایش گذاشت. نورپردازی نمای ساختمان قواعد خاص خود را دارد و بر اساس اصول نورپردازی نما باید بر روی نما کار کرد. روش های مختلفی برای نورپردازی نما و بازسازی خانه وجود دارد که بسته به نوع هدف و سلیقه شما از انجام این کار، قابلیت اجرا دارد.

 

موارد قابل توجه در نورپردازی نما

  • شدت نور و رنگ نور

رنگ هایی که برای نمای ساختمان انتخاب می شود نباید زننده باشد. انتخاب رنگ نور هایی که به نما و طراحی ساختمان بیایند مهم است. شدت نور نیز نباید آن قدر کم باشد که جلوه ای به ساختمان ندهد و نباید آن قدر زیاد باشد که چشم را اذیت کند. لامپ هایی که برای نور پردازی انتخاب و نصب می شوند نباید بر روی نما مشخص باشند. لامپ ها را باید به صورت پنهان و مخفی نصب کرد، یعنی نصب آن به گونه ای باشد که بر روی نما قابل مشاهده نباشد.

  • برجسته کردن عناصر

مهمترین کاری که قرار است با نورپردازی انجام شود؛ برجسته کردن زیبایی های نمای یک ساختمان است. بنابراین نحوه قرارگیری نور و شدت آن باید به نوعی باشد که زیبایی های نما را دوچندان کند و اصطلاحا آن را به چشم بیاورد.

 

بازسازی خانه با کارویس
مجموعه کارویس به همراه یک تیم متخصص و مجرب در زمینه طراحی نما،  بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می کند تا با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت کار طراحی دکوراسیون و بازسازی خانه و زیباسازی نمای شما انجام شود. پس اگر قصد انجام هر عملیاتی بر روی ساختمان خود را دارید، تیم کارویس بهترین انتخاب شما برای انجام پروژه هاست.

تعمیر و استفاده از وسایل قدیمی در طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی، ­فقط درباره مصرف صحبت نمی‌کند، بلکه درباره زیبایی و راحتی محیط مسکونی حرف می‌زند. مصرف‌گرایی در جوامع امروزی، تبدیل به تهدیدی علیه بشر شده است. آمارها می‌گویند که به‌طور متوسط تنها یک درصد ازآنچه می‌خریم، عمری بیشتر از یک سال دارند. استفاده دوباره از وسایل قدیمی در طراحی داخلی، علاوه بر زیبایی می‌تواند، کمکی هم به کاهش انواع آلودگی روی کره زمین بکند. در این مقاله، یک نقشه راه قدم‌به‌قدم برای طراحی دکوراسیون مجدد خانه با استفاده از وسایل قبلی ارائه می‌دهیم. در بخشی نیز از مزایای اصلی این اقدام خواهیم گفت. اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید، قبل از دور ریختن دسته‌جمعی وسایل قدیمی، این مقاله را مطالعه کنید.

 

نقشه ای برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی در طراحی دکوراسیون داخلی
تعمیر و استفاده مجدد از وسایل قدیمی، نیازمند صرف وقت و حوصله است. همچنین لازم است که برنامه‌ریزی داشته باشید و سلایق، نیازها و سبک موردنظر خود برای طراحی دکوراسیون داخلی را مشخص کنید. در اینجا برای رسیدن به برنامه ­ریزی بهتر، انجام این کار را به قدم‌های کوچک‌تر تقسیم کرده‌ایم.

 

تصمیم گیری در مورد وسایل موردنیاز
قبل از فکر کردن به طراحی دکوراسیون داخلی، باید لیستی از وسایلی که در اطرافتان قرار دارند، تهیه کنید. هرکدام را که نیازی به آن ندارید، کنار بگذارید و بعداً در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. حال با وسایلی که باقی‌مانده است، تصمیم بگیرید که به چه سبکی از طراحی داخلی متمایل هستید.

 

مشخص کردن کاربری وسایل
در طراحی دکوراسیون داخلی، به‌راحتی می‌توانید از بسیاری از وسایل قدیمی خود که مدت‌ها از آن‌ها استفاده نمی‌کردید، مجدداً استفاده کنید. هیچ وسیله را دوباره به پستو و انباری بازنگردانید. باید برای هر وسیله کاربردی واقعی که نقشی در طراحی داخلی دارد، بیابید.

 

انجام تعمیرات جزئی
ممکن است برای استفاده مجدد از پرده‌های قدیمی نیاز به تعمیر قرقره آن‌ها داشته باشید. در مورد وسایل کوچک چوبی رنگ کردن یا پولیش مجدد، می‌تواند به احیای ظاهر آن‌ها منجر شود. انواع اسپری رنگ می‌توانند، در رنگ کردن انواع وسایل چوبی تا فلزی به شما کمک کنند.

 

استفاده بهینه از عتیقه جات
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های کلاسیک، وینتج یا روستیک، به‌خوبی می‌توانید از عتیقه‌جات تزیینی استفاده کنید. ظروف قدیمی فلزی یا صندلی‌ای که از خانه مادر خود آورده‌اید را برای تزیین منطقه‌ای از خانه خود اختصاص دهید. یک چرخ‌خیاطی یا تلفن قدیمی می‌تواند، جلوه‌ای زیبا و نوستالژیک به طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما بدهد.

 

انجام تعمیرات بزرگتر
شاید قطعاتی نیاز به تعمیرات کلی‌تری داشته باشند. این قطعات عمدتاً شامل مبلمان و مصنوعات چوبی خانه می‌شود. شاید لازم باشد که روکش مبل یا صفحه میز ناهارخوری را عوض کنید. برخی قطعات را نمی­توانید خودتان رنگ کنید و باید از رنگ‌کارهای حرفه‌ای کمک بگیرید. یادتان باشد که باید پس از طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از وسایل پیشین، احساسی مشابه خرید وسایل جدید داشته باشید. بنابراین، در انجام تعمیرات کوتاهی نکنید. از دیگر وسایلی که نیاز به تعمیرات تخصصی دارند، وسایل برقی و الکترونیکی هستند. یخچال‌های قدیمی با ظاهر کلاسیکشان با طراحی داخلی به سبک کلاسیک و وینتج سازگار هستند. بااین‌حال، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. رادیو و تلویزیون قدیمی شما نیز می‌تواند، مشمول همین تعمیرات و استفاده مجدد شود. شیرآلات و لوازم فلزی را می‌توانید، مجدداً پولیش و آبکاری کنید. لوسترهای قدیمی، آینه و شمع­دان، سینک ظرف‌شویی و غیره شامل این دسته از تعمیرات می‌شوند.

 

کاربری وسایل را تغییر دهید
شاید وسیله شما آن‌قدر کهنه شده که دیگر نمی‌تواند کاربری اصلی خود را داشته باشد اما می‌توان به شکل دیگری از آن استفاده کرد. یک قالیچه کوچک دستی که زمانی می‌توانست، روی زمین پهن شود، ممکن است، پوسیده شده باشد اما همچنان اصالت دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید، این قالیچه را به دیوار آویزان کنید. مبلی که زمانی برای پذیرایی مناسب بود، امروز شاید برای بالکن یا اتاق‌خواب گزینه خوبی باشد. همچنین، میز مطالعه فرزندتان را که دیگر مناسب قدش نیست، می‌توانید به‌عنوان میز خاطرات استفاده کنید. حتی می‌توانید از چوب مصنوعات چوبی قدیمی مانند کتابخانه برای ساختن وسایل جدیدی مانند شلف و میز استفاده کنید. البته، برای این کار نیاز با فضا و مهارت بالا دارید یا باید از یک نجار حرفه‌ای کمک بگیرید. از کمد یا دراور قدیمی­تان دیگر به‌هیچ‌وجه قابل‌استفاده نیستند، به‌منظور نظم و ترتیب دادن به فضای انباری استفاده کنید.

 

مزایای تعمیر و استفاده از وسایل قدیمی در دکوراسیون داخلی
همان‌طور که در مقدمه این مقاله گفته شد، اولین مزیت استفاده مجدد از وسایل قدیمی در طراحی دکوراسیون خانه، تولید کمتر زباله و آسیب کمتر به محیط‌زیست است. این مسئله ازاین‌جهت اهمیت پیدا می‌کند که در کشور ما صنعت بازیافت، چندان قوی نیست و وسایل دور ریخته شده، احتمالاً بازیافت نخواهند شد. حتی در صورت بازیافت هم، تولید یک قطعه چوبی، برقی و غیره آلودگی بیشتری برای محیط‌زیست دارد. این اقدام مزایای دیگری هم دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

صرفه جویی در هزینه
استفاده مجدد از وسایل قدیمی، مقدار قابل‌توجهی از هزینه شما را در طراحی دکوراسیون داخلی کم می‌کند. البته به یاد داشته باشید که برای وسیله‌ای هزینه تعمیرات بپردازید که ارزش تعمیر را داشته باشد. درغیراین­صورت، تقریباً هزینه‌تان به ­هدر خواهد رفت.

 

کمک به سبک طراحی دکوراسیون داخلی
گاهی هیچ وسیله‌ای به‌اندازه یک وسیله قدیمی نمی‌تواند با سبک طراحی داخلی خانه شما سازگار شود. حتی، بسیاری از افرادی که خانه‌شان را به سبک‌های کلاسیک قدیمی یا وینتج دکوراسیون می‌کنند، در بازارهای فروش اجناس قدیمی و عتیقه به دنبال یافتن وسایلی برای خانه خود می‌گردند.

 

کیفیت بهتر برخی وسایل قدیمی
همه ما می‌دانیم که کیفیت بسیاری از وسایل قدیمی از کیفیت وسایل مشابه امروزی، بسیار بالاتر است. یکی از مسائل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی، مسئله اصالت است. طراحی بسیاری از وسایل امروزی، بی‌اصالت است و با هیچ سبکی سازگار نیست. این معضل، ریشه اقتصادی و فرهنگی دارد که از تخصص این مقاله خارج است. بسیاری از مبلمان یا میزهای قدیمی از بهترین چوب‌ها ساخته‌شده‌اند که با تعمیرات جزئی می‌توانند، دوباره استفاده شوند. کیفیت و اصالتی که آن‌ها به خانه شما می‌آورند با بیشتر مصنوعات امروزی، قابل‌مقایسه نیست. این مسئله در مورد فرش‌های دستی، ظروف باکیفیت قدیمی، لوازم برقی، مانند یخچال و ضبط‌صوت نیز صادق است.

 

نوستالژی و بهتر شدن احساس زندگی
بسیاری از وسایل قدیمی ما، معنایی بیش از یک وسیله برای ما دارند. زنده نگه‌داشتن خاطرات گذشته و افرادی که دوستشان داریم، می‌تواند ارتباط ما را با زندگی بهتر و عمیق‌تر کند. این موضوع یکی از اهداف طراحی دکوراسیون داخلی است. یک قاب عکس قدیمی یا میزتحریر فرزندمان می‌تواند، جزئی از این وسایل باشد.

 

نگاهی گذرا به جایگاه وسایل قدیمی در طراحی داخلی
تنها گزینه برای تغییر طراحی دکوراسیون داخلی خانه، خرید هرچه بیشتر نیست. گاه می‌توان با تغییر و تعمیر وسایل قدیمی، همچنان از آن‌ها استفاده کرد، بدون اینکه احساس تکرار به ما دست بدهد. این کار را باید از تصمیم برای وسایلی که می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم شروع کنیم. سپس باید برای وسایلی که می‌خواهیم، کاربری تعریف کنیم و شروع به تعمیرات جزئی و کلی و در صورت لزوم تغییر شکل آن‌ها کنیم. استفاده از این وسایل به‌طورکلی، اقدامی طبیعت دوستانه تلقی می‌شود. این کار همچنین، مزایای اقتصادی نیز در پی دارد. تقویت سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه، ادامه استفاده از وسایل باکیفیت و ایجاد حس نوستالژی و صمیمیت در خانه از دیگر مزایای استفاده دوباره از وسایل قدیمی در طراحی دکوراسیون است.

استاندارد های ساخت پارکینگ

زندگی در دنیای مدرن بدون وجود اتوموبیل و وسیله نقلیه موتوری امکان پذیر نیست. به همین علت است که یک قسمت مهم در هر خانه ای وجود پارکینگ است. با افزایش جمعیت و افزایش تعداد اتوموبیل ها وجود پارکینگ در همه خانه ها جز واجبات هر خانه به حساب می آید. پارکینگ دارای انواع سرپوشیده و روباز است که متناسب با فضای شما قابل طراحی است.

 

نحوه طراحی پارکینگ
پارکینگ ها معمولا در طبقه همکف یا زیر زمین ساخته می شوند. با توجه به قوانین استاندارد ساختمان سازی واحد های کوچک تر از 150 متر مربع دارای یک پارکینگ، بزرگتر از آن دو عدد پارکینگ و متراژ بالای 250 متر مربع بیش از سه پارکینگ نیاز دارند. گاهی برای طراحی پارکینگ نیاز به رمپ یا همان فضای شیب دار برای عبور و مرور است. رمپ معمولا برای پارکینگ هایی که بالاتر از سطح زمین،  پایین تر از سطح زمین و یا پارکینگ های طبقاتی به کار می رود. ارتفاع استاندارد رمپ برای ورود و خروج پارکینگ 1/80 و شیب حداکثر 15 درصد است، که در رمپ ابتدایی و انتهایی پارکینگ این اندازه به 10 درصد تقلیل می یابد. اندازه در ورودی نیز سه متر مربع است.

در طراحی پارکینگ در فضا های مسکونی و غیر مسکونی رعایت فاصله گذاری مناسب، خط کشی پارکینگ، امنیت پارکینگ، نقطه اتصال پارکینگ به لابی، راه پله ها و آسانسور باید در نظر گرفته شود. پارکینگ ها باید به گونه ای طراحی شوند که مزاحم یکدیگر نباشند و فضای کافی برای پارک ماشین را در اختیار افراد قرار دهند. گاهی در طراحی پارکینگ نیاز است تا از دو یا سه درب خروجی استفاده شود تا ماشین ها بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر به راه خروجی و ورودی ساختمان دسترسی داشته باشند.

پارکینگ را می توان در زوایای گوناگون مانند 60 درجه، 90درجه، 75 درجه یا 45 درجه طراحی کرد، که نهایتا باید به سهولت بیشتر ساکنین ساختمان بی انجامد. پارکینگ باید به گونه ای باشد که امکان ورود و خروج و گردش ماشین در آن به راحتی اتفاق بی افتد. جنس کف پارکینگ باید از نوع متریال قابل شستشو باشد. در پارکینگ حتما سیستم اطفا حریق باید وجود داشته باشد. بهتر است درب پارکینگ از نوع اتوماتیک باشد تا عبور و مرور راحت تر اتفاق بی افتد.

 

نوسازی و بازسازی خانه کارویس
مجموعه کارویس در زمینه خط کشی پارکینگ، بازسازی خانه ، طراحی دکوراسیون داخلی و همه خدمات دیگر ساختمانی تجربه زیادی دارد و به همراه نیرو های متخصص خود، از صفر تا صد پروژه ها را درکنار شما به سر انجام می رساند.

قسمت های مختلف خانه لوکس و بازسازی خانه

بازسازی خانه

بازسازی خانه فرصت خوبی است که از خانه قدیمی‌تان فضایی لوکس و مدرن بسازید. برای اینکه خانه‌ای لوکس محسوب شود، باید تمام قسمت‌های آن لوکس باشد. یک خانه مدرن و لوکس امروزی، علاوه بر بخش‌هایی که هر خانه معمولی دارد، دارای فضاهایی اختصاصی‌تر نیز هست. اتاق‌خواب مستر، کلازت روم و اتاق تلویزیون بارزترین این فضاها هستند. هرچند، در صورت وجود فضای کافی می‌توان، اتاق‌های دیگری تحت عنوان اتاق بازی کودکان یا اتاق ورزش نیز در نظر گرفت. در این مقاله، ویژگی قسمت‌های مختلف یک خانه لوکس را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود و تبدیل آن به خانه‌ای لوکس و مدرن را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

 

فضاهای عمومی یک خانه لوکس و مدرن
منظور از فضاهای عمومی یا مشترک، فضاهایی است که تمامی افراد خانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. در بازسازی خانه خود، باید بیشترین انرژی را در طراحی مجدد این فضاها بگذارید؛ چراکه بخش مهمی از تجربه شما از خانه در این فضاها رقم می‌خورد. به‌علاوه، این فضاهای عمومی هستند که در ذهن افرادی که به خانه شما می‌آیند، نقش می‌بندند. لازم به ذکر است که در بازسازی خانه به سبک لوکس، استفاده از متریال درجه‌یک و مدرن، در همه فضاها یک اصل است.

 

ویژگی های آشپزخانه مدرن در بازسازی خانه
اگر یکی از دلایل اصلی بازسازی منزل برای شما، داشتن یک آشپزخانه لوکس و مدرن است، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید.

 

طراحی مناسب
در بازسازی خانه خود، فضای آشپزخانه را به‌دقت طراحی کنید. اولین ویژگی یک آشپزخانه لوکس و مدرن، نقشه خوب است.

 

نورپردازی
در بازسازی خانه، نور مناسبی را به آشپزخانه اختصاص دهید. در یک آشپزخانه لوکس، نور به‌خوبی با رنگ‌ها ترکیب می‌شود.

 

طراحی کابینت ها
در یک آشپزخانه لوکس و مدرن، کابینت‌ها به‌صورت سفارشی و برای همان آشپزخانه ساخته‌شده‌اند. به‌این‌ترتیب، آن‌ها درنهایت هارمونی با محیط بوده و بیشترین کارایی را دارند.

 

وسایل باکیفیت با مصرف انرژی بهینه
سیستم تهویه مطبوع مدرن، دیگر ویژگی یک آشپزخانه لوکس هستند. پس از بازسازی خانه هم با تهیه وسایل مدرن و لوکس برای آشپزخانه، وارد مرحله دکوراسیون داخلی آن می‌شوید.

 

عناصر دکوراتیو لوکس
این مورد، بستگی به سبک دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه و آشپزخانه دارد. متناسب با سبک‌های کلاسیک یا مدرن و مینیمال، می‌توانید از لوکس‌ترین ادوات دکوراتیو مانند مجسمه، گچ‌بری دیوار و سقف و غیره استفاده کنید.

 

فضای هال و پذیرایی
هال و پذیرایی فضایی است که افراد، بیشترین اوقات را در آن می‌گذرانند. در بازسازی خانه به سبک مدرن و لوکس باید نکات زیر را در مورد هال و پذیرایی، در نظر داشت. تا جای ممکن، کاربری این فضا، باید به قسمت‌های مختلف، مانند اتاق نشیمن (پذیرایی) و اتاق تلویزیون تقسیم شود. این کار را می‌توانید با استفاده از انواع مبلمان لوکس، دیوار کاذب یا پارتیشن‌های مدرن، انجام دهید. رنگ غالب یک هال و پذیرایی لوکس و مدرن، به‌جای تضاد، بر رنگ‌های مکمل تکیه دارد. تن‌های رنگی نزدیک به یکدیگر، به‌ویژه از خانواده رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری برای چنین فضایی ایده ­آل است. نورپردازی مجلل، ویژگی بارز فضای هال و به‌ویژه پذیرایی است. در بازسازی خانه خود در صورت امکان، پنجره‌های بزرگی از دل دیوار دربیاورید. لوسترهای مجلل و مدرن، نورهای سقفی، دیواری و زمینی از دیگر روش‌های نورپردازی این فضا هستند. هایلایت کردن یکی از المان‌های فضا نیز از دیگر روش‌های لوکس کردن است. برای چنین کاری، رنگ یکی از عناصر برجسته؛ به‌خصوص مبلمان؛ باید در عین هماهنگی، برجسته­ تر از دیگر المان­ ها باشد. در بازسازی خانه به سبک لوکس، باید از المان‌های دکوراتیو لوکس برای برجسته کردن فضای هال و پذیرایی، استفاده کنید. به‌طور مثال، یک شومینه یا یک پاسیوی زیبا و هرچند کوچک با فضایی برای نشستن، ویژگی لوکس خانه را تقویت می‌کنند.

 

سرویس بهداشتی
بازسازی خانه به سبک لوکس، الزامات خاصی را با خود برای سرویس بهداشتی به همراه می‌آورد. اولین ویژگی یک سرویس بهداشتی لوکس، بزرگ بودن آن است. در غیر این صورت، کار طراح برای لوکس نشان دادن این مکان، سخت خواهد شد. به‌کارگیری سبک مینیمال در یک سرویس بهداشتی کوچک، می‌تواند آن را تا حدودی لوکس کند. دیگر ویژگی‌های مهم یک سرویس بهداشتی لوکس را در اینجا بررسی می‌کنیم.

 

مصالح طبیعی
استفاده از سنگ به‌خصوص مرمر، گرانیت و دیگر سنگ‌های گران‌قیمت طبیعی از ضروری‌ترین اقدامات برای لوکس کردن سرویس بهداشتی در بازسازی خانه است. در درجات بعدی از کاشی‌های مرغوب و چوب نیز می‌توان استفاده کرد.

 

درخشندگی
یک سرویس بهداشتی لوکس در نگاه اول، بسیار براق و درخشان است. برای رسیدن به این هدف، علاوه بر استفاده از سنگ‌های براق، باید از شیرآلات درخشان و لوکس و نورپردازی حساب‌شده در بازسازی منزل استفاده کنید.

 

هماهنگی و تضاد
در بازسازی خانه، سرویس بهداشتی، یکی از فضاهایی است که می‌توان هم از هماهنگی و هم از تضاد در آن استفاده کرد. تضاد در طرح و رنگ سنگ و کاشی یا تضاد این دو با المان‌های به‌کاررفته شده مانند روشویی و توالت فرنگی، می‌تواند به هرچه لوکس‌تر شدن فضا کمک کند.

 

تعبیه وان
وان، المانی است که به‌خودی‌خود، لوکس محسوب می‌شود اما باید مراقب بود که تنها از وانی در حمام استفاده شود که از مرغوب‌ترین متریال و با طراحی زیبا، ساخته شده باشد.

 

تفکیک فضاها
در یک حمام لوکس، به‌خوبی فضای دوش، از توالت فرنگی، روشویی و تعویض لباس و حوله تفکیک شده است. این کار، می‌تواند به کمک حائل‌های شیشه‌ای و غیره یا با تغییر ارتفاع و متریال دیوار و کف در بازسازی خانه، انجام شود.

 

اتاق ها در بازسازی خانه به سبک لوکس
در بازسازی منزل به سبک لوکس، همه اتاق‌ها یکسان در نظر گرفته نمی‌شوند. تا جای ممکن، کاربری اتاق‌ها از یکدیگر تفکیک می­شود. اتاق‌خواب معمولی، اتاق‌خواب مستر، کلازت روم و اتاق کودک ازجمله این فضاها هستند. در صورتی که بتوانید از بازسازی خانه خود، یک اتاق‌خواب مستر بیرون بکشید، یک قدم اساسی در جهت لوکس شدن برداشته‌اید. اتاق‌خواب مستر، اتاقی است که معمولاً به سرپرست‌های خانه تعلق دارد و در نقشه خانه، دورتر از دیگر فضاهاست. اولین مشخصه این اتاق‌خواب، بزرگ بودن است. در این اتاق‌خواب که از بهترین متریال ساخته شده، علاوه بر فضای خواب، سرویس بهداشتی اختصاصی، فضای نشیمن و مبلمان و یک فضای اختصاص برای تعویض لباس، می‌تواند وجود داشته باشد. به این فضا، کلازت روم می‌گویند. علاوه بر این، در صورت وجود فضای کافی در بازسازی خانه، می‌توان اتاقی جداگانه را به کلازت روم اختصاص داد که در آن لباس‌ها در کمدهای بزرگ، نگه‌داری می‌شوند. در این اتاق آینه، میز آرایش و مبلمان برای نشستن نیز وجود دارد. این اتاق باید تهویه مطبوعی داشته باشد. نور مناسب، کف‌پوش لوکس و رنگ‌های نه‌چندان گرم و تند از ویژگی‌های مشترک همه اتاق­ های لوکس هستند.

 

یک خانه لوکس در یک نگاه
لوکس بودن یک خانه به دو عامل بستگی دارد؛ یک، عوامل ساختاری و دو، طراحی داخلی آن. یک خانه لوکس در درجه اول فضاهایی دارد که یک خانه معمولی، احتمالاً ندارد. اتاق‌خواب مستر، اتاق تلویزیون، اتاق نشیمن، غذاخوری، اتاق‌خواب کودک، کلازت روم و فضای بازی کودک ازجمله این فضاها هستند. در بازسازی خانه به سبک لوکس، فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی و هال و پذیرایی هرچه بزرگ‌تر باشند، کار طراح راحت‌تر است. درخشندگی و استفاده از متریال لوکس و درجه‌یک از ویژگی‌های بارز این فضاهاست. همچنین، در تمامی این فضاها، نورپردازی، تقسیم فضا و استفاده از رنگ‌های لوکس، نقش اساسی در لوکس شدن هرچه بیشتر آن ها دارند.

تاثیر انواع پله در زیبایی خانه

بازسازی خانه

راه پله یکی از راه های ارتباطی بین طبقات در هر ساختمان است. در گذشته در ساخت پله تنها به همین موضوع توجه شده است ولی امروزه علاوه بر کاربرد پله به تاثیر آن در زیبایی خانه شما و طراحی دکوراسیون داخلی نیز توجه می شود. طراحی انواع پله ها در ساختمان نشان داده است که پله نیز می تواند سهم بسزایی در زیبایی هر خانه داشته باشد. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید و  پله های خانه تان قدیمی هستند، وقت آن رسیده تا پله های خود را مجدد بازسازی کنید.

در خانه های بزرگ و ویلایی، خانه های دوبلکس، تریبلکس و سوپر لوکس شما می توانید انواع پله ها را برای طراحی در نظر بگیرید و با توجه به سلیقه شخصی خود و سبکی که برای خانه خود انتخاب کرده اید، نوع و طرح پله مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نوسازی و بازسازی خانه انتخاب یک طرح هوشمندانه می تواند زیبایی خانه شما را صد چندان کند.

 

انواع پله در نوسازی و بازسازی خانه
 

راه پله چوبی: این سبک راه پله از طرفداران زیادی برخوردار است. شما می توانید از چوب برای خود پله ها و یا حتی نرده ها استفاده کنید. قدم گذاشتن بر روی چوب حس حضور در طبیعت را به شما القا می کند و به نوعی آرامش بخش است.

 

راه پله فلزی: پله های فلزی نیز در دسته پله های مدرن قرار می گیرند که با دو نوع ساده و حکاکی شده می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. فلز را می توان با مصالح و متریال دیگر ترکیب کرد و زیبایی بیشتری به محیط خانه بخشید.

 

راه پله مارپیچ: یک نوع از رایج ترین راه پله ها در خانه های دوبلکس و ویلایی راه پله به شکل مارپیچ است. این نوع راه پله ها را می توان با متریال گوناگون ساخت. رایج ترین حالت در ساخت راه پله مارپیچ استفاده از دو نوع متریال مثل شیشه و فلز یا چوب و فلز است.

 

پله مخصوص فضای کوچک: در برخی از خانه ها که فضای کافی برای طراحی پله های بزرگ وجود ندارد می توان از پله هایی که مخصوص فضای کم طراحی می شوند استفاده کرد. این پله ها نیز به صورت مارپیچ ساخته می شوند ولی به نسبت پله های مارپیچ معمولی جای کمتری می گیرند.

 

راه پله ساده و معمولی: این راه پله ها به خاطر طراحی ساده ای که دارند هزینه کمتری نیز با خود به همراه دارند. زمان اجرای پروژه پله های معمولی نیز به نسبت سایر پله ها کمتر است.

 

بازسازی خانه کارویس
مجموعه کارویس با تجربه فراوان در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می کند بدون هیچگونه نگرانی پروژه بازسازی خانه خود را به سرانجام برسانید و از داشتن یک خانه زیبا و لوکس لذت ببرید.

انواع تشک خوش خواب در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی یک اتاق‌خواب یکی از مهم‌ترین عناصری که باید انتخاب شود، تشک تخت است. تشک انواع مختلفی دارد و یکی از پرکاربردترین آن‌ها تشک خوش خواب است. این تشک با استفاده از تکنولوژی از بدن در هنگام خواب، محافظت بهتری در برابر انواع فشار به عمل می‌آورد و خواب راحت‌تری را سبب می‌شود. تشک خوش خواب، انواع مختلفی دارد که علی‌رغم ظاهر نه‌چندان متنوع، عملکردهای متفاوتی دارند. در طراحی دکوراسیون یک اتاق‌خواب، بهتر است، بودجه نسبتاً مناسبی را به خرید یک تشک راحت و بادوام اختصاص دهید. در این مقاله، انواع تشک خوش خواب را بر اساس تکنولوژی ساخت آن‌ها موردبررسی قرار می‌دهیم. درصورتی‌که در حال تغییر طراحی داخلی اتاق‌خواب یا آپارتمان کوچک خود هستید، این مقاله گزینه‌های خوبی در انتخاب تشک به شما ارائه خواهد کرد.

 

هفت تشک خوش خواب پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی
در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود، می‌توانید از انواع مختلفی از تشک خوش خواب استفاده کنید. درصورتی‌که با محدودیت بودجه مواجه هستید، می‌توانید از باکس هم به ­عنوان تخت، استفاده کنید. این ترکیب، برای اتاق‌هایی با سبک مدرن و نه‌چندان تجملاتی سازگار است.

 

تشک خوش خواب مموری فوم
فوم مموری یا حافظه، امروزه به‌وفور در بالش‌ها و تشک‌های خوش خواب استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این فوم، در دهه 1970 توسط ناسا و به‌منظور محافظت بهتر از مسافران و خلبانان اختراع شد. استفاده از این تشک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق شما می‌تواند، گزینه‌ ایده آلی در کنار یک تخت لوکس باشد. فوم به‌کاررفته شده در این تشک با انحنا های بدن مطابقت پیداکرده و وزن فرد را به‌راحتی روی خود پخش می‌کند. این گزینه، به‌ویژه برای افرادی که بدن‌درد دارند، مناسب است. این تشک خوش خواب با حرارت بدن فعال شده و شروع به تغییر شکل می‌کند. برخی از انواع این تشک وجود دارند که بین سه لایه فوم آن، نوعی ژل تزریق می‌شود که به خنک نگه‌داشتن آن در هنگام خواب کمک می‌کند.

 

تشک فنری
درست است که تشک فنری قدیمی‌ترین نوع تشک است اما امروزه، انواع پیشرفته آن به‌عنوان تشک خوش خواب در نظر گرفته می‌شود. درواقع، در طراحی قدیمی این تشک، فنرها به‌صورت متصل درون تخت قرار می­گرفتند که یک مشکل اساسی ایجاد می‌کرد. آن مشکل این بود که در صورت غلت زدن یک نفر، نفر کناری هم تکان می‌خورد. در مدل‌های جدید این تشک، فنرهای آن را به‌صورت منفصل نصب می­کنند. درصورتی‌که بودجه متوسطی برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود در نظر گرفته‌اید، این گزینه می‌تواند تا چندین سال، رضایت شما را حاصل کند.

 

تشک خوش خواب هیبریدی
اگر بتوانید، بخش مناسبی از بودجه تخصیص ­داده‌شده به طراحی دکوراسیون داخلی خود را به خرید این تشک اختصاص دهید، پشیمان نخواهید شد. تشک خوش خواب هیبریدی ترکیبی است از فوم حافظه و یک هسته فنر مرکزی که دوام و راحتی دوچندانی را ارائه می­کند. این تشک نرمی و راحتی تشک فوم حافظه را با مزایای فنر منفصل، ترکیب کرده است. از مزایای استفاده از این تشک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب، ضد حساسیت و آلودگی بودن فوم روی آن است.

 

تشک خوش خواب لاتکس
تا حدود 20 سال پیش، تشک لاتکس تنها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های لوکس به کار می‌رفت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آسان‌تر شدن تولید آن، می‌توان قیمت این تشک را متوسط قلمداد کرد. یک تشک خوش خواب لاتکس از مواد گیاهی و آلی ساخته شده است که باعث شده در بین طرفداران محیط‌زیست نیز محبوب باشد. کیفیت ارتجاعی آن، تقریباً مشابه فوم مموری است. به‌طورکلی، این تشک، جلوی ضربه را می‌گیرد و باعث می‌شود که حرکت دیگران به شما منتقل نشود.

 

تشک بادی
این تشک در گذشته، تنها توسط افرادی که به کمپینگ و مسافرت‌های طبیعت‌گردی علاقه داشتند، استفاده می‌شد. بااین‌حال، نوآوری‌های انجام‌شده در ساخت آن باعث شده که امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب نیز از آن استفاده شود. این تشک به‌صورت یک محفظه هوا ارائه می‌شود که می‌تواند، توسط مواد مختلف مانند فوم مموری یا لاتکس پر شود. از مزیت‌های استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی این است که خود تشک، به شکل یک تخت به­نظر می‌رسد. همچنین، هر طرف تخت را می‌توان بنا بر عادات خواب هر فرد، تنظیم کرد. ممکن است تصور کنید که این تشک به دلیل بادی بودنش، هزینه کمتری دارد. متأسفانه این‌طور نیست. تکنولوژی به‌کاررفته شده در این تشک، آن را به گزینه‌ای گران‌قیمت برای استفاده در طراحی داخلی اتاق‌خواب تبدیل کرده است.

 

تشک خوش خواب آبی
حدود 50 سال از اختراع این تشک و استفاده از آن در طراحی داخلی اتاق‌خواب می‌گذرد. این تشک یک محفظه داخلی آب دارد و در دو نوع سخت و نرم ساخته شود. در نوع سخت این تشک، محفظه آب از قاب چوبی ساخته شده و درحالی‌که در نوع گرم از فوم به‌عنوان محفظه آب، استفاده شده است. در دکوراسیون داخلی به سبک­ های فانتزی، این گزینه می‌تواند مناسب باشد. درست است که ظاهر آن چندان تفاوتی با تشک‌های دیگر ندارد اما استفاده از آن می‌تواند، حس فانتزی اتاق شما را برایتان تقویت کند. انواع موج‌دار این تشک خوش خواب نیز وجود دارد که حسی آرامش‌بخش به شما هنگام استراحت می‌دهد. اگر برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود با محدودیت بودجه مواجه هستید، این گزینه را در لیست تشک‌های خود درنظر داشته باشید.

 

تشک فوتون
اگر تخت تاشو دارید، باید از تشک فوتون برای آن استفاده کنید. دلیل آن هم این است که در مواقعی که از تخت خود به‌عنوان مبل، استفاده می‌کنید، تشک آن هم بتواند، تبدیل به نشیمن مبل شود. انواع تشک خوش خواب فوتون نیز به بازار آمده‌اند که خواب باکیفیت را میسر کرده‌اند. تشک فوتون نسبتاً سفت است؛ چراکه باید به‌عنوان پیکربندی مبل، تا شود. یک تشک فوتون خوش خواب از ترکیب پنبه و فوم، پنبه و پلی‌استر، پلی‌استر خالص یا به سبک تشک فنری منفصل، ساخته شده است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از تخت تاشو، یکی از گزینه‌های محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌های کوچک است. از تخت تاشو و تشک فوتون، برای دکوراسیون داخلی خانه‌های استودیویی کوچک نیز به‌وفور استفاده می‌شود.

 

انواع تشک خوش خواب در یک نگاه
یک تشک امروزی و با ظاهری نو و تمیز می‌تواند، انرژی خوبی به طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب شما بدهد. در دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب خود، فقط به‌ظاهر فکر نکنید و راحتی­تان را هم در نظر بگیرید. در این مقاله، هفت نوع تشک خوش خواب پرکاربرد را بررسی کردیم. می‌توان گفت که تشک‌های فوم مموری، هیبریدی و بادی جزء بهترین و البته گران‌ترین تشک‌ها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب هستند. گزینه‌های فنری (منفصل) و لاتکس به بودجه‌ای متوسط نیاز دارند. تشک‌های آبی و فوتون نیز گزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آیند.

صفحه قبل 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد