x تبلیغات
بازسازی خانه

طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم

طراحی دکوراسیون داخلی

اگر لباس‌های بسیاری دارید، حتماً از کمبود فضای داخلی کمد دیواری کلافه شده‌اید. خب چاره کار ایجاد کلازت رم است. کلازت روم چیست؟ چطور می‌توان یک کلازت روم زیبا داشت؟ در طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم باید به چه مواردی دقت کنیم؟ چند نوع کلازت روم وجود دارد؟ کلازت روم باید چند متر باشد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است را درباره کلازت روم بدانید.

کلازت روم چیست؟

کلازت روم یا کلوزت روم، همان واژه انگلیسی Closet Room  یعنی اتاق کمد لباس است. شاید در فیلم‌های خارجی یا خانه‌های لوکس امروزی نمونه‌هایی از کلازت روم را دیده باشید. کلازت روم جزئی از خانه‌های شیک و لوکس به حساب می‌آید. اصلاً اگر قصد طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه شیک و امروزی را دارید، بدون ایجاد کلازت روم، طراحی شما نیمه‌کاره باقی خواهد ماند. کلازت روم یک اتاق است که دور تا دور آن، کمد، طبقه و کشو به چشم می‌خورد و در هر کدام از آن‌ها، لباس، کیف، کفش و سایر اکسسوری فشن قرار داده شده است. همچنین می‌توان اتاق پرو و چند آینه قدی در اطراف آن اضافه کرد.

طبقه، کمد و کشو، اساس طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم

زمانی که وارد کلازت روم می‌شوید، باید چندین و چند طبقه، کشو، شلف، کمد، رگال و ... به چشم بخورد. نظم باید از کلازم روم ببارد. پس در طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم، باید حتماً به ایجاد نظم دقت داشته باشید. در صورتی که نظم در کلازت روم رعایت نشود، فرد قاد به یافتن لباس مخصوص خود نخواهد بود. در طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم، باید لباس، کیف، کفش و اکسسوری مختلف را در نظر بگیرید و برای هر کدام فضایی خاص داشته باشید. اصلاً نباید تصور کنید که مشتری به چه مواردی نیاز دارد. طراح باید برای هر جزء از اکسسوری  فشن، یک فضای مخصوص داشته باشد. رگال مخصوص کت، کمد مخصوص کفش، کمد مخصوص کیف، کشوی مخصوص ساعت، کشوی مخصوص کروات، کمد مخصوص شلوار، مانتو، لباس شب، ساسپند و هر آنچه در ذهنتان می‌گذرد را باید در فضای کلوزت روم طراحی کنید. به این ترتیب می‌توانید فضایی کاربردی داشته باشید که مشتری می‌تواند به‌راحتی در آن هر آنچه که بخواهد را قرار دهد و به‌راحتی آن را بیابد.

نورپردازی، جزئی که نباید فراموش کرد

نورپردازی، نورپردازی و باز هم نورپردازی ! اصلاً مگر می‌شود کلازت روم، جایی که باید لباس عوض کنید و از زیبایی آن لذت ببرید را بدون نورپردازی رها کرد؟ نورپردازی کلازت روم به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود و در طراحی دکوراسیون داخلی باید به هر دو بخش اهمیت داد. در وهله اول اینکه باید داخل فضای کمدها و بالای هر کدام از طبقات، نورپردازی مخفی با ال ای دی انجام شود. به این ترتیب فرد می‌تواند به‌راحتی وسایل خود را بیابید و لباسی که می‌خواهد را از روی رنگ تشخیص دهد. نور مخفی زیبایی خاصی به کلازت روم می‌دهد و آن را به فضایی لوکس و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند. در وهله دوم باید به نورپردازی فضای کلی کلازت روم پرداخت. نورپردازی یک بوتیک لباس لوکس به چه شکل است؟ خب نورپردازی فضای داخلی کلازت روم هم باید به همین شکل باشد! کلازت روم باید نورپردازی طبیعی داشته باشد تا رنگ‌ها خودشان را نشان دهند.

استفاده از آینه، عنصری ضروری

مگر می‌شود در کلازت روم آینه قرار نداد!؟ کلازت روم مخصوص تعویض لباس است. پس حتماً یک یا چند آینه قدی باید در کلازت روم قرار داد. در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توانید از انواع آینه قدی مدرن و امروزی یا آینه‌های قدی کلاسیک و چوبی استفاده کنید. البته برخی طراحان، آینه قدی را به‌صورت توکار قرار می‌دهند که زیبایی مخصوص به خود را دارد. در هر صورت آینه باید در کلازت روم قرار داشته باشد و همچنین نورپردازی مناسبی برای آن انجام دهید.

کلازت روم باید در کجا قرار بگیرد؟

کلازت روم را باید در بخش‌های خصوصی خانه همانند اتاق خواب قرار داد. مثلاً اینکه ورودی کلازت روم از درون پذیرایی باشد، کمی دور از ذهن خواهد بود. معمولاً باید ورودی کمد لباس از اتاق خواب انجام شود. البته برخی طراحان، با کمک طراحی مدرن و امروزی و بدون ایجاد فضای تفکیک شده با دیوار، بخشی از اتاق خواب را به کلازت روم تبدیل می‌کنند که نوعی مدرن از کلازت روم به حساب می‌آید. در صورتی که فضای اتاق خواب بزرگی داشته باشید و نمی‌خواهید حین طراحی دکوراسیون داخلی اقدام به تخریب یا کشیدن دیوار کنید، بهتر است از این روش استفاده نمایید.

کلازت روم باید چند متر باشد؟

کلازت روم هرچه بزرگتر باشد بهتر خواهد بود؛ اما اگر قصد دارید تا فضایی اختصاصی با دیوارکشی داشته باشید، بهتر است کلازت روم حداقل 9 متر وسعت داشته باشد. تصور کنید که بخواهید در فضایی کوچک کابینت، کمد، شلف، جاکفشی، کشو و... بزنید. قطعاً فضای کافی برای تردد نخواهید داشت. البته اگر فضای کمی دارید، می‌توانید از چند بخش مختلف برای قسمت‌های مختلف کلازت روم استفاده کنید. مثلاً بخشی کوچک را به کلازت مخصوص کیف و کفش، بخشی را به کلازت لباس‌های معمولی و بخشی را به لباس‌های شب و مجلسی اختصاص دهید. این کار نیز جزو جدیدترین روش‌های طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم به حساب می‌آید. خب دوستان نظرتان درباره طراحی دکوراسیون داخلی کلازت چیست ؟شما روش کلاسیک را ترجیح می‌دهید یا روش مدرن را انتخاب می‌کنید؟

طراحی دکوراسیون داخلی کلازت روم

مراحل یادگیری کار در ارتفاع در شستشوی نما

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما یکی از مشاغلی است که به دلیل کار در ارتفاع دارای ریسک بالایی است و قبل از آغاز فعالیت در این حرفه باید از یک فردی که صلاحیت، تجربه و مهارت انجام این شغل را به صورت علمی و فنی دارد نحوه کار را یاد گرفت تا خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری رخ ندهد. از این رو، اگر شما هم خواهان کار در ارتفاع و نماشویی هستید، بهتر است قبل از هر اقدامی با مراحل یادگیری و آموزش‌ این نوع فعالیت‌ها آشنا شوید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت آموزش برای کار در ارتفاع

کار در ارتفاع شامل مشاغلی همچون شستشوی نما می‌شود که فرد برای انجام آن باید در ارتفاعی بیش از دو متر بالاتر از سطح زمین فعالیت کند. از آنجایی که کار بالاتر از سطح زمین با خطر سقوط همراه است باید توسط نیروی کارآمد و دارای مهارت و توانایی لازم انجام شود که تمام این عوامل در گرو آموزش و یادگیری مراحل کار است. لازم به ذکر است؛ کار در ارتفاع نیازمند تجهیزات و ابزارهای مخصوص است و نحوه استفاده و کاربرد هر یک از آنها باید به افراد آموزش داده شود تا میزان خطرات ناشی از سقوط را به حداقل رساند.

مراحل یادگیری کار در ارتفاع

افرادی که برای استخدام در شغل شستشوی نما که امروزه یکی از حرفه‌های پرطرفدار در کلان شهرها به شمار می‌روند، داوطلب می‌شوند و یا اینکه علاقمند هستند، باید در دوره‌های آموزشی مراحل کار در ارتفاع شرکت کنند. این آموزش‌ها به صورت دوره‌های مقدماتی و تخصصی به افراد ارائه می‌شود که شامل موارد زیر است:

آموزش مقدماتی کار در ارتفاع

در این دوره آموزشی که به صورت مقدماتی برگزار می‌شود، ایمنی کار در ارتفاع و روش صحیح بکارگیری از تجهیزات به صورت تئوری و عملی آموزش داده خواهد شد. قطعاً میزان کاربردی بودن این آموزش‌ها را در حین شستشوی نما درک خواهید کرد.

مراحل تئوری کار در ارتفاع

  • شناخت خطرات کار در ارتفاع

  • آشنایی با از قوانین و دستورالعمل‌های کار در ارتفاع
  • آگاهی از روش‌های مختلف جلوگیری از سقوط و حفاظت فردی
  • بررسی تئوری و نظریه‌های مرتبط با نحوه شستشوی نما در محل کار

مراحل عملی کار در ارتفاع

  • انتخاب صحیح تجهیزات

  • بازرسی و نحوه تایید سلامت تجهیزات
  • شناخت موقعیت‌های کاری نا ایمن
  • استفاده از تکنیک‌های مختلف کار در ارتفاع
  • روش صحیح انتخاب تکنیک و تجهیزات مناسب برای شستشوی نما

لازم به ذکر است؛ افرادی می‌توانند در مراحل یادگیری کار در اتفاع شرکت کنند که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و در صورت گذراندن موفقیت‌آمیز دوره مقدماتی گواهینامه دریافت خواهید کرد.

آموزش تخصصی کار در ارتفاع

این دوره تخصصی کار در ارتفاع بیشتر مورد نیاز افرادی است که به عنوان سرتیم عملیات شستشوی نما را برعهده می‌گیرند. در این آموزش‌ها به مدیران عملیاتی تمام نکات و مسائلی که برای کار در ارتفاع لازم است را ارائه می‌دهند تا برای هر نوع نمای ساختمانی چه نوع تجهیزاتی به کار گرفته شود تا در حین شستشوی نما، خطرات احتمالی از قبل ارزیابی شده باشد و برنامه نجات نیز به موقع ترتیب داده شود.

مراحل تئوری کار در ارتفاع

  • شناخت خطرات کار در ارتفاع

  • تسلط بر تفسیر مناسب قوانین و دستورالعمل‌های کار در ارتفاع
  • درک موقعیت مناسب بکارگیری تجهیزات
  • نحوه ارزیابی خطرات و برنامه نجات عمومی

مراحل عملی کار در ارتفاع

  • انتخاب صحیح تجهیزات و بکارگیری آنها

  • بازرسی تجهیزات و تایید صلاحیت پرسنل
  • انتخاب تکنیک‌های مناسب موقعیت ساختمان
  • راهنمایی و هدایت پرسنل برای کار در ارتفاع
  • تدوین برنامه نجات و ارزیابی خطر

لازم به ذکر است، افرادی که متقاضی کار در حرفه شستشوی نما هستند باید زیر نظر شرکت‌ها و سازمان‌های ذی صلاح در دوره‌های آموزشی شرکت کنند. همچنین برای دریافت گواهینامه تخصصی کار در ارتفاع داشتن گواهینامه مقدماتی الزامی است. از این رو، آشنایی با اصول اولیه کار در ارتفاع و تجهیزات، امکانات و استانداردها، کمک شایانی جهت جلوگیری از بروز حوادث جانی و مالی می‌کند.

آشنایی با ابزارهای کار در ارتفاع

خدمات کار در ارتفاع مربوط به زمینه‌های مختلف کاری اعم از شستشوی نما، جوشکاری، نورپردازی نما، نقاشی نما، نصب تابلو و غیره می‌شود که کار بسیار سختی هستند و هرکسی نمی‌تواند به راحتی آنها را انجام دهد، مگر اینکه آموزش دیده و مهارت لازم را کسب کنند. بر این اساس شرکت‌های خدمات دهنده کار در ارتفاع همواره ابزارهایی را برای کمک به افراد برای کار بر روی نمای ساختمان و شستشوی نما برج‌های بلند را تدارک می‌ببیند که البته آشنایی و توانایی بکارگیری این ابزارها بسیار دارای اهمیت است.

ابزارهایی که به افراد کمک می‌کنند تا بتوانند در ارتفاع کار کنند و درصد ایمنی را افزایش می‌دهند، شامل موارد زیر است:

  • نردبان
  • داربست
  • بالابر قیچی
  • بالابر هوایی
  • پوشش محافظ بدنه
  • پوشش محافظ دستی (دستکش چرمی یا لاستیکی)
  • کفش محافظ (چکمه یا کفش کار)
  • عینک محافظ و ماسک (عینک، ماسک جوش، ماسک ضد گاز و…)
  • تسمه‌های ایمنی تمام بدنه
  • تسمه‌های جذب کننده ضربه
  • دستگاه‌‌های لنگرگاه
  • کلاه ایمنی و …

نحوه حفظ ایمنی برای کار در ارتفاع

یکی از مشاغل پر ریسک، کار در ارتفاع است و نرخ حوادث منجر به فوت در این حرفه‌ها بسیار بالاست. بر این اساس انجام ایمن فعالیت‌هایی مانند شستشوی نما در ارتفاع از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. نخستین قدم برای حفظ ایمنی در ارتفاع، آگاهی از خطرات ناشی از ارتفاع است. همچنین اینکه بدانیم کدام یک از تکنیک‌ها و تجهیزات در آن شرایط خاص کاربردی‌تر است، بسیار مهم و ضروری است. پس یادگیری نحوه حفظ ایمنی برای کار در ارتفاع باید به صورت خلاقانه و تخصصی به افراد آموزش داده شود.

نحوه آنالیز خطرات کار در ارتفاع

قبل از شروع به شستشوی نما و کار در ارتفاع باید عوامل تأثیرگذار بر افزایش ایمنی در کار سنجیده شود. بر این اساس باید تمام مواردی از جمله بررسی ایمنی و استحکام سطوحی که کار بر روی آنها انجام می‌شود، ارتفاع کار، حفاظ‌های جانبی، میزان لغزدگی سطوح کار ارزیابی شود و اقدامات اصلاحی برای رفع آنها انجام شود. همچنین در مرحله بعدی باید اقداماتی جهت کنترل وضعیت در زمان سقوط اشیا و یا سقوط افراد انجام شود که این امر نیاز به تجربه و تسلط بر نحوه تجزیه و تحلیل درباره خطرات احتمالی، تاسیسات و تجهیزات لازم و امکانات مورد نیاز دارد که در این رابطه تمام کارگران شستشوی نما باید مجموعه اقدامات حفاظتی، کنترلی و اجرایی را یاد بگیرند.

مراحل یادگیری کار در ارتفاع در شستشوی نما

دلایل پوسته شدن رنگ پس از نقاشی نما

نقاشی نما

نقاشی نما کار پرهزینه و دردسری است. به همین دلیل باید به‌خوبی و با نهایت دقت انجام شود تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود. یکی از مشکلاتی که معمولا برای رنگ نما در ساختمان پیش می‌آید، پوسته‌پوسته شدن آن است. جدای از اینکه این مشکل، ممکن است به علت کهنگی رنگ پیش بیاید، اغلب مدتی پس از نقاشی نما مشاهده می‌شود. در این مقاله، دلایل مختلف پوسته‌پوسته شدن رنگ نما را بررسی می‌کنیم. با بررسی هر علت، راه پیشگیری از آن را نیز معرفی خواهیم کرد. درصورتی‌که قصد نقاشی نما را دارید یا رنگ نما در ساختمان شما دچار این مشکل شده است؛ خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا مدتی پس از نقاشی نما رنگ آن پوسته پوسته می شود؟

خراب شدن رنگ به هر علتی، بسیار ناخوشایند است. ترمیم رنگ پوسته­ شده، کار آسانی نیست و معمولا کیفیت یک دست و تمیزی نخواهد داشت. به همین دلیل، بهتر است پیش از وقوع مشکل، از آن پیشگیری کنید. همچنین، در صورت پوسته‌پوسته شدن رنگ نقاشی نما باید ابتدا منبع مشکل را برطرف کنید. در غیر این صورت، پس از مدتی، دوباره شاهد پوسته ­شدن رنگ آمیزی نما خواهید بود. در اینجا، اصلی‌ترین دلایل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

رطوبت داخلی یا خارجی

شایع‌ترین دلیل پوسته‌پوسته شدن رنگ نقاشی نما ، رطوبت است. رطوبت خارجی برای ساختمان‌هایی که در معرض هوای بسیار مرطوب دارند، قطعا عمر رنگ نما را کاهش می‌دهد. برای پیشگیری از این مشکل، باید از انواع رنگ پلاستیک و لاتکس ضد رطوبت، برای نقاشی نما استفاده کرد. رطوبت می‌تواند، ریشه داخلی نیز داشته باشد. اولین دلیل رطوبت داخلی، نشتی لوله‌ها، ناودان و هرگونه تجهیزاتی است که آب یا مایعات دیگر در آن در جریان داشته باشند. همچنین، رطوبت زیاد داخل ساختمان نیز می‌تواند به دیوارها نفوذ کند. ازآنجاکه رطوبت نفوذ کرده به دیوار، راهی برای خروج از آن ندارد ناچار لایه رنگ نما را شکافته و از آن خارج می‌شود. رطوبت داخلی می‌تواند در هنگام رنگ زدن نیز در بین لایه‌های رنگ، گیر بیفتد. شایع‌ترین دلیل این اتفاق، خشک نشدن لایه‌های آستر و پرایمر، پیش از اعمال لایه‌های بعدی است. به‌منظور پیشگیری یا برطرف کردن مشکل رطوبت داخلی، پیشنهاد می‌شود تست ترکیدگی لوله‌ها پیش از رنگ آمیزی نما انجام شود. همچنین، درصورتی‌که رطوبت داخل ساختمان زیاد است، به نحوی با عایق‌­بندی، تهویه یا رنگ‌های ضد رطوبت دیوارهای داخلی، کنترل شود. درنهایت، هنگام رنگ­ آمیزی نیز باید پیش از اعمال هر لایه از خشک بودن لایه زیرین، اطمینان حاصل کرد.

آماده نبودن سطح

پیش از رنگ آمیزی نما باید سطح آن کاملا آماده باشد. این آمادگی به این معنی است که باید حتما عاری از مواد خورنده، آلودگی، میکروارگانیسم‌ها مانند قارچ و کپک، انواع حفره و غیره باشد. در غیر این صورت، رنگ نمی‌تواند پیوند خوبی با آن برقرار کند و پوسته‌پوسته می‌شود. به این منظور، توصیه می‌شود پیش از نقاشی نما یک بار عملیات شستشوی آن با مطمئن‌ترین روش‌ها مانند واترجت یا واترسندبلاست (برای نماهای بسیار آلوده) انجام شود. پس‌ازآن، لازم است که حتما عملیات بتونه‌کاری با دقت تمام انجام‌شده و همه درزها و حفره ­ها پر شوند. درصورتی‌که سطح یک دست نباشد، به‌تدریج رطوبت و انواع میکروارگانیسم‌ها را جذب کرده و پس از مدتی، پوسته‌پوسته می‌شود.

گچ کاری غیراصولی

گچ لایه زیر رنگ، باید حتما انسجام مطلوبی داشته باشد. در غیر این صورت، اصطلاحا پس از مدتی، گچ مرده ایجادشده که اصلی‌ترین مشکل آن، ترک خوردن است. با ترک خوردن گچ، نقاشی نما نیز ترک می‌خورد. گچ مطلوب، گچی است که از مواد مرغوبی تهیه‌شده و نسبت آب و گچ آن متناسب است. همچنین، فرآیند خشک شدن آن نیز با سرعت مناسبی طی شده است.

تابش شدید نور خورشید و تغییرات آب و هوایی

در مناطقی با تابش شدید نور آفتاب، احتمال پوسته­ شدن رنگ، پس از نقاشی نما بیشتر است. همچنین، تغییرات شدید دما در طول شبانه‌روز یا در فصول مختلف تیز از علل شایع این مشکل است. تغییرات دمایی در صورتی که از حد مقاومت رنگ یا گچ زیر آن بیشتر باشد باعث انقباض و انبساط­ های متعدد و بروز این مشکل در رنگ نما می شود. برای رفع این مشکل باید از رنگ‌هایی که در برابر نور آفتاب و تغییرات دمایی مقاومت دارند، استفاده شود. امروزه، انواع متنوعی از رنگ‌های پلاستیکی و آسترها با این ویژگی در دسترس هستند. اما نور خورشید به نحو دیگری هم می‌تواند در کیفیت رنگ نقاشی نما اثرگذار باشد. این اثرگذاری از طریق فرآیند خشک شدن رنگ است. درصورتی‌که رنگ نما براثر تابش شدید آفتاب به‌سرعت خشک شود، حلال درون آن پیش از پیوند با سطح دیوار، تبخیر شده و درنتیجه، رنگ با کیفیت خوبی به دیوار، نمی‌چسبد. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است رنگ ­آمیزی را در سایه انجام داد.

عدم رعایت اصول رنگ آمیزی

تعداد لایه‌های رنگ، نباید بیش ­ازحد باشد. در غیر این صورت، رنگ نما سنگین شده و پس از مدتی، تحمل وزن خود را از دست می‌دهد. همچنین، آسترها و رنگ‌هایی که دانه‌های رنگی درشتی دارند معمولا زودتر پوسته‌پوسته می‌شوند. نکته دیگر هم زیرسازی رنگ است. درصورتی‌که از روغن‌های تقویت چسبندگی، مانند روغن الیف برای چسبیدن بهتر لایه‌های رنگی روی‌هم استفاده نشود، احتمال پوسته‌پوسته شدن نقاشی نما بیشتر می‌شود. گردوغبار نشسته روی آستر نیز می‌تواند، چسبندگی لایه نهایی را کم کند. به همین دلیل در مناطقی با گردوغبار زیاد، باید پیش از اعمال رنگ نهایی، آستر زیر آن را با دستمال خشک، کاملا تمیز کرد.

اعمال رنگ روی رنگ

این اشتباه، معمولا از افراد آماتور، سر می‌زند. بااین‌حال، به‌دفعات دیده‌شده که علت پوسته‌پوسته شدن نقاشی نما ، اعمال رنگ روی رنگ است. به‌ویژه اگر رنگ‌ها با یکدیگر یکسان نباشند؛ مثلا یکی روغنی و دیگر پلاستیک باشد؛ پوسته‌پوسته شدن، سریع‌تر اتفاق می‌افتد. پیش از رنگ زدن هر منطقه رنگ‌دار، باید ابتدا رنگ قبلی را تراشید، عملیات زیرسازی را مجددا انجام داد و سپس اقدام به رنگ آمیزی نما کرد.

پوسته شدن نقاشی نما در یک نگاه

نقاشی نما حساسیت‌های زیادی دارد که درصورتی‌که رعایت نشوند، ممکن است پس از مدتی، مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته شدن را به وجود بیاورند. رطوبت، اولین دلیل پوسته‌پوسته شدن رنگ نما است. این عامل می‌تواند، منابع خارجی یا داخلی داشته باشد. عدم زیرسازی درست سطح نما و کثیف بودن آن، دلیل بعدی این اتفاق است. در مرتبه بعدی تغییرات دمایی و تابش شدید نور خورشید که امکان چسبندگی مناسب را سلب می‌نمایند، قرار می‌گیرد. درنهایت هم رنگ ­آمیزی غیراصولی و استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیت و اعمال رنگ روی رنگ قدیمی، ازجمله، دلایل پوسته شدن رنگ پس از نقاشی نما است.

دلایل پوسته شدن رنگ پس از نقاشی نما

بازسازی خانه به سبک ایرانی

بازسازی خانه

از هزاران سال پیش تا به امروز، سبک معماری ایرانی جزو بهترین سبک‌های معماری در دنیا به حساب می‌آید. در بسیاری از دانشگاه‌های هنر و معماری دنیا، سبک ایرانی را تدریس می‌کنند. حتی کشورهای همسایه همانند هندوستان، تحت تأثیر سبک معماری ایرانی هستند. با تمامی این اوصاف، دیگر خبری از سبک ایرانی در خانه‌های خودمان نیست. وقتی که صحبت از ارق ملی می‌شود، همه ما می‌گوییم که ایرانی هستیم و به تاریخ خود افتخار می‌کنیم؛ اما بازسازی خانه خودمان را به سبک روز اروپایی انجام می‌دهیم. خب چرا ترکیب ایمنی و زیبایی سبک مدرن را در بازسازی خانه به سبک ایرانی نداشته باشیم؟ یعنی می‌توانیم آپارتمان‌های امروزی خودمان را به سبک ایرانی و سنتی بازسازی کنیم. به این ترتریب یک تیر و دو نشان می‌زنیم. حال سؤال اینجاست که چطور می‌توان یک خانه به سبک ایرانی و سنتی داشت؟ با ما همراه باشید.

از اصول معماری به سبک ایرانی اسلامی استفاده کنید

نگاهی به خانه‌های سنتی و قدیمی ایرانی بزنید. چه عناصری را مشاهده می‌کنید؟ درب و پنجره‌های چوبی جزو مهم‌ترین عناصری هستند که به چشم می‌خورند. دیگر چه المان‌هایی در خانه‌های سنتی ایرانی هستند؟ مثلاً می‌توان شیشه‌های رنگی سنتی اشاره کرد. به دیوارها نگاهی بیاندازید. نظرتان درباره سقف چیست؟ در سبک معماری سنتی ایرانی، از گچبری در سقف استفاده می‌شود. نظرتان درباره آینه‌کاری چیست؟ خب در خانه‌های قدیمی به کرات آینه‌کاری دیده می‌شود. بازسازی خانه به سبک ایرانی همینقدر ساده است. شما می‌توانید به تصاویر خانه‌های قدیمی نگاهی بیاندازید و الگو بگیرید. در سبک معماری سنتی از درب و پنجره چوبی استفاده می‌شد. پس می‌توانید درب و پنچره‌های قدیمی و کلاسیک چوبی را در بازسازی خانه جایگزین درب و پنجره‌های امروزی کنید. شیشه‌های رنگی هم که انگار چاشنی زیبایی خانه هستند. می‌توانید با اضافه کردن شیشه‌های رنگی، زیبایی خانه خودتان را دو چندان کنید. کمی آینه‌کاری و گچ‌بری حرفه‌ای را نیز به خانه خودتان اضافه نمایید. این ها جزئیاتی هستند که بر کیفیت نهایی کار تأثیر بسیاری دارند. به این ترتیب بعد از بازسازی خانه، هرکسی پا به منزل شما بگذارد، با المان‌های مختلف سبک سنتی ایرانی رو‌به‌رو خواهد شد.

اسباب و اثاثیه را به درستی انتخاب کنید

خب درباره گچ‌بری، درب و پنجره و شیشه‌های رنگی صحبت کردیم؛ اما به نظرتان اسباب و اثاثیه مدرن و امروی، با سبک معماری کلاسیک هم‌خوانی دارد؟ قطعاً نه. پس باید چه کار کرد؟ خوشبختانه با توجه به افزایش محبوبیت سبک سنتی در بین مردم، بسیاری از اسباب و اثاثیه طرح سنتی و کلاسیک در بازار وجود دارند. مثلاً مبلمان‌های شیک پذیرایی یا مبلمان راحتی چوبی و کلاسیک به کرات در بازار عرضه می‌شود. این مبلمان‌ها دارای پارچه‌های سنتی همانند ترمه هستند. در آن‌ها از منبت‌کاری استفاده می‌شود و اشکال هندسی مختلفی را روی آن ایجاد می‌کنند. البته برخی کمی پیش‌تر می‌روند و برای بازسازی خانه به سبک ایرانی، مبلمان را حذف می‌کنند و جایگزین آن پشتی‌های دستبافت سنتی را قرار می‌دهند. پشتی از نظر راحتی و سلامت از مبلمان هم بهتر است؛ اما بسیاری از ما به مبلمان امروزی عادت کرده‌ایم و شاید حذف مبل حداقل برای مهمانان کمی خوشایند نباشد. حال که صحبت به اسباب و اثاثیه رسید، بهتر است به ظروف پذیرایی و غذا نیز اشاره کنیم. شاید ظروف پذیرایی ارتبط چندانی با بازسازی خانه نداشته باشند؛ اما با کمک ظروف مسی و جایگزینی آن‌ها با ظروف مدرن و امروزی، می‌توانید فضای داخلی خانه را به همان دوران گذشته ببریم. پارچه‌های سنتی را فراموش نکنید. از پارچه‌های سنتی می‌توانید در انتخاب پرده استفاده کنید. همچنین فرش بهتر است دارای طرح‌های سنتی همانند گبه باشد. همچنین می‌توانید از گلیم یا زیلو در بخش‌هایی از خانه استفاده کنید. اگر خانه فضای بزرگی دارد، می‌توانید از تخت‌های سنتی نیز در بخشی از خانه استفاده نمایید.

تزئینات سنتی

تزئینات همیشه بخش جزئی بازسازی خانه به حساب می‌آیند؛ اما همانند نمک و فلفل که به غذا طعم می‌دهند، چاشنی کار بازسازی خانه نیز هستند. انتخاب تزئینات باید با دقت بسیاری انجام شود. تزئینات یا همان به اصطلاح خودمان دکوری در سبک معماری ایرانی شاید کمی دشوار باشد. شاید اگر بخواهیم دکوری مدرن و امروزی انتخاب کنید، صدها وسیله مختلف به ذهنمان می‌رسد؛ اما در سبک سنتی انتخاب دکوری مخصوص کار دشواری خواهد بود. اگر به‌دنبال دکوری یا همان وسایل تزئینی در سبک ایرانی هستید، بهتر است اول به سراغ تابلوهای نقاشی بروید. این تابلوها نباید چاپی باشند. بهتر است از تابلوهایی که اساطیر ایرانی را نشان دهند استفاده کنید. لوازم قدیمی مخصوص به فرهنگ ایرانی نیز گزینه مناسبی برای دکوری می‌توانند باشند. برای مثال می‌توانید از چراغ سه‌فیتیله‌ای، گردسوز، ظروف مسی، قلیان سنتی، لاله‌های طاقچه یا حتی ظروف قدیمی با طرح ناصرالدین شاه در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید. برخی تزئینات سنتی بسیار گران‌قیمت هستند و برخی دیگر قیمت بهتری دارند. پس با توجه به بودجه‌ای که برای بازسازی خانه در نظر گرفته‌اید، تزئینات سنتی و کلاسیک ایرانی را به خانه اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که آنقدر سرمایه خودتان را برای دو بخش اول خرج نکنید که از بخش آخر غافل بمانید.

بازسازی خانه به سبک ایرانی

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد از آن دسته از طراحی­ هاست که بسیار شیرین و دلچسب و در عین حال پر از ریزه­ کاری است. ما در این مقاله نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد در نظر بگیرید را بیان کرده ­ایم. دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد باید متناسب با شرایط کودک شما باشد و راحتی را برای شما و نوزاد فراهم کند.

طراحی داخلی اتاق نوزاد: چک لیست ضروری برای فضای جدید شما

شروع سفر مادر شدن بسیار هیجان ­انگیز است، اما گاهی اوقات می­تواند کمی سخت به نظر برسد. طراحی داخلی اتاق کودک از نظر تئوری بسیار سرگرم ­کننده است، تا زمانی که زمان ایجاد یک طراحی دکوراسیون داخلی کامل برای کوچولوی جدیدتان فرا رسد. راه ­های زیادی وجود دارد که می­توانید اتاق کودک خود را تزئین کنید! آیا برای کمک به چشمان کوچک آنها در دوران نوزادی، گرایش­ های مدرن رنگ ­های تک رنگ را انتخاب می­کنید؟ آیا می­خواهید آن­ها رنگ­ های تند روشنی را تجربه کنند که هر روز لبخند را بر لبانشان می­ نشاند؟ در حالی که ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد شما کاملاً ذهنی است، چند مؤلفه وجود دارد که مفید است، صرف نظر از اینکه چه موضوعی را برای اضافه کردن به آن انتخاب می‌کنید. در اینجا چک لیست ضروری است که به شما در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد کمک می­کند!

میز تعویض پوشک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد

هیچ چیز بدتر از تعویض نوزاد در مکان­ های مختلف در سراسر خانه نیست. در حالی که میز تعویض قابل حمل نیست، داشتن یک نوع اتاق تعویض لباس در اتاق نوزاد ایده ­آل است. محبوب­ترین روند اخیر شامل اضافه کردن یک پد تعویض به بالای یک کمد یا تبدیل یک مرکز سرگرمی به یک مرکز تعویض است. استفاده از کمد به این معنی است که باید روی مبلمان کمتری در قسمت جلو سرمایه­ گذاری کنید. وقتی پوشک کودکتان تمام شد و استفاده از پد تعویض را تمام کردید، فضای کمد می­تواند به جای نگهداری پوشک و جایگاه تعویض، آثار هنری یا گیاهان را به نمایش بگذارد. برای انجام این کار می­توانید از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

ایده ­های مبلمان اتاق نوزاد که رشد می­کنند

از آن جایی که نوزادان بسیار سریع رشد می­کنند، بسیاری از والدین انتخاب دکوراسیون داخلی و مبلمانی را که می­توانند همراه با فرزندانشان رشد کنند مفید می­دانند. یعنی تختی که به تخت کودک نوپا و یا تخت کامل تبدیل می­شود. علاوه بر این، یک مبل قرار داده شده در اتاق کودک می­تواند با آن­ها رشد کند. در حالی که شکل آن تغییر نمی­کند، اهداف متفاوتی را دنبال می­کند. برای شروع، این مکان مکانی برای استراحت والدین خواهد بود. وقتی بچه ­ها بزرگتر می­شوند، می­تواند مکانی برای خواندن، استراحت یا بازی برای آن­ها باشد. پس اتاقی را طراحی دکوراسیون داخلی اتاق باید به گونه ­ای باشد که با کودک شما رشد کند. در حالی که می­خواهید یک اتاق زیبا برای ورود کودک خود ایجاد کنید، مطمئن شوید که طراحی داخلی آن به اندازه کافی انعطاف ­پذیر است تا به راحتی در دوران کودکی سازگار شود.

مبلمان و دکوراسیون داخلی اتاق کودک در سطوح مختلف

ایده ­های مبلمان اتاق کودک باید شامل قطعاتی برای نوزاد و والدین باشد. نوزادان به وسایلی در نزدیکی خود نیاز دارند تا بتوانند کشف کنند و یاد بگیرند. علاوه بر این، صندلی­ های کوچک یکی از زیباترین چیزهایی هستند که تا کنون وجود داشته است. والدین به چیزی در سطح خودشان نیاز دارند تا بتوانند راحت به آن بپیوندند. به عنوان مثال، اگر فضایی برای یک مبل وجود دارد، سرمایه‌گذاری روی مبل برای اتاق کودک به شما این امکان را می‌دهد که در فضای اتاق او احساس راحتی بیشتری کنید. به خصوص در آن شب­ هایی که در اتاق آن­ها به خواب می­روید تا آن­ها را در اتاق خودشان بخوابانید.

فضای ذخیره ­سازی برای طراحی داخلی اتاق کودک شما

نوزادان وقتی به دنیا می ­آیند خیلی کوچک هستند، اما از چیزهای زیادی استفاده می­کنند! داشتن فضایی برای متعلقات نوزاد، والدگری را آسان­تر می­کند. ذخیره ­سازی لباس، اسباب بازی، پتو، و پوشک (از جمله پوشک کثیف) مفید خواهد بود. همراه با لوازم جانبی مانند سبدهای بافته شده و کیسه­ های کاغذی تزیینی بزرگ، هر وسیله ­ای در اتاق کودک شما جای مخصوص به خود را خواهد داشت. همچنین، درست همانطور که به مبلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی نیاز دارید که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در دسترس باشد، ذخیره ­سازی در چندین سطح خوب است که در اتاق داشته باشید. مواردی وجود دارد که می‌خواهید مطمئن شوید که کودک شما نمی‌تواند به آن­ها دسترسی داشته باشد. قفسه­ بندی می­تواند به دور نگه داشتن دکور با ارزش از دست ­های کوچک کودکتان و همچنین نگهداری وسایل کمک کند.

انتخاب تخت خواب کامل

تخت خواب معمولاً یکی از اولین قطعاتی است در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد انتخاب می­شود و در بسیاری از اتاق­ های نوزادان به عنوان نقطه کانونی اصلی عمل می‌کند. شکل، اندازه، رنگ و قابلیت تبدیل چهار عامل مهم در تخت نوزاد هستند. گهواره ­ای شفاف و گرد انتخاب می­کنید یا تخت سنتی با چوب تیره؟ سبک اتاق کودک به این تصمیم کمک می­کند، اما هر چه که انتخاب کنید، تخت یکی از ضروری­ترین مبلمانی است که باید در اتاق نوزاد جدید گنجانده شود.

گلایدر یا گهواره­ای برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد شما

صندلی‌های راک در طول سال‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما هدف راکر یا گلایدر همیشه یکسان بوده است. آرامش دادن به والدین و کودک، معمولاً در تلاش برای آرام کردن کودک یا تسهیل آن­ها در هنگام به خواب رفتن، به همین دلیل است که راکر بخش اساسی طراحی دکوراسیون اتاق کودک است. صندلی گهواره­ ای ساخته شده برای ایوان در درازمدت برای اتاق کودک به شما کمک نمی­کند. گلایدر مانند یک نسخه پیشرفته از صندلی راک است. حرکت آن آسان ­تر است زیرا تنها با کسری از تلاشی که برای حرکت صندلی گهواره ­ای لازم است سر می­خورد. همچنین، گلایدرها شبیه صندلی­ های مخمل خواب­دار ساخته شده ­اند که آن­ها را فراتر از اتاق کودک مفید می­کند!

کنترل نور، هوا و صدا هنگام طراحی دکوراسیون داخلی

هدف اصلی دکوراسیون داخلی اتاق کودک این است که کودک شما را در برنامه خواب قرار دهد، بنابراین داشتن گزینه ­هایی برای جلوگیری از نور، کاهش صدای اتاق ­های دیگر و کنترل دما و جریان هوا بسیار مهم است. از فرش‌ها و پرده‌های پرز ضخیم برای کمک به جذب صدا استفاده کنید. سایه‌های خورشیدی لایه‌ای، سایه‌های تاریک، دریچه‌های داخلی یا خارجی و یا پرده‌ها برای کنترل و فیلتر کردن نور. اهمیت نورپردازی در اتاق کودک را دست کم نگیرید. پوشش ­های پنجره و لامپ­ هایی را انتخاب کنید که می­توانند شب را حتی در روز ایجاد کنند و در صورت امکان گزینه ­های قابل تنظیم را انتخاب کنید. این عناصر ضروری طراحی دکوراسیون، شما را در مورد ایده ­های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکتان شروع می­کنند. تم و رنگ ­هایی که اضافه می­کنید همه آن را زنده می­کند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد

تفاوت دیسکلر با واتر سندبلاست در شستشوی نما

نماشویی و شستشوی نما

دیسکلر و واتر سندبلاست دو روش معمول و پراستفاده در راستای شستشوی نما و از بین بردن لایه‌های کثیف از روی سطوح است که از نظر عملکرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله قصد داریم مقایسه کاملی درباره عملکرد بین دیسکلر با واتر سندبلاست در شستشوی نما داشته باشیم.

کارکرد اصلی شستشوی نما

امروزه نمای ساختمان‌ها جزو ارکان اصلی سازه یک مجموعه است که به زیبایی‌تر شدن جلوه شهر نیز تأثیر می‌گذارد. از این رو، برای جذاب‌تر و زیباتر شدن نمای بیرونی ساختمان از روش شستشوی نما استفاده می‌شود تا آلودگی ‌های ناشی از شرایط جوی و آلودگی‌های زیست محیطی و زندگی صنعتی پاک شود. شستشوی نمای ساختمان علاوه بر زدودن آلودگی و زیباتر کردن ساختمان، نقش مهمی در افزایش عمر و دوام نمای ساختمان دارد. خدمات نماشویی امروزه با متدها و تکنیک‌های نوینی با استفاده از ابزارهای مدرن دارای سطح ایمنی مناسب ارائه می‌شود. جالب است که بدانید. شستشوی نما ساختمان دارای مراحل مختلف با استفاده از مواد و دستگاه‌های پیشرفته متعددی است، که متناسب با نظر کارشناس فنی و تخمین میزان کثیفی و از همه مهمتر جنس نمای ساختمان، روش پروژه نماشویی ساختمان تعیین می‌شود تا هر چه سریعتر نسبت به جرم‌زدایی کامل سطح بیرونی ساختمان اقدام شود.

روش‌های پیشرفته شستشوی نمای

تمیز کردن نمای ساختمان با استفاده از ابزار و متد های گوناگونی صورت می‌گیرد. . روش‌های مختلفی در نماشویی ساختمان بکار گرفته می‌شود که با توجه به نوع و میزان آلودگی نما، حجم کار و نحوه دسترسی، روش مناسب توسط کارشناسان مربوطه انتخاب می‌شود. استفاده از ابر و تِی، راپل، داربست، واتر جت، واتر سندبلاست، دیسکلر (اسید شویی)، یوو اف و غیره از جمله روش‌های عمده برای شستشوی نما ساختمان به شمار می‌رود. شستشوی نمای ساختمان زیر سایه امکانات زیر ساختی و رشد تکنولوژی دچار تغییراتی شده است و با ورود دستگاه‌های پیشرفته‌ای نظیر واتر سندبلاست و دیسکلر به این صنعت، تحولاتی عمیق در روند پاکسازی و جرم‌زدایی سطوح رخ داده استقبل از بیان تفاوت عملکرد این دو روش شستشوی نما لازم است. درباره نحوه کارکرد آنها آشنا شوید. در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت عملکرد دو روش نماشویی دیسکلر و واتر سندبلاست خواهیم پرداخت.

شستشوی نما با واتر سندبلاست

واژه واتر سندبلاست از ترکیب سه واژه آب، ماسه و بلاست به معنای پاشیدن تشکیل شده است. وقتی جرم‌های عمیق و قدیمی و رسوبات سنگین بر روی سطح نما با دستگاه واترجت رفع نشود از دستگاه واتر سندبلاست به عنوان یکی از روش‌های شستشوی نما و پاکسازی سطوح شهری استفاده می‌شود. مکانیزم کار با دستگاه واتر سندبلاست به گونه‌ای است که لایه برداری از روی سطح نما به صورت عمیق برای از بین بردن آلودگی‌ها، چربی‌ها، رنگ و زنگزدگی انجام می‌شود. در این روش از شستشوی نما از مواد مصرفی با نام صنعتی سیلیس (ماسه بادی) استفاده می‌شود که به همراه آب و دستگاه واترجت ۲۵۰ بار با فشار به سمت سطح مورد نظر پاشیده می‌شود. در پروسه شستشوی نما با واتر سندبلاست، تمام آلودگی‌های موجود بر روی سطح نما از جمله چربی و گرد و غبار و رسوبات از بین می‌رود. این روش نماشویی برای پاک کردن آثار سیمان از روی نمای آجری، شستشوی نمای آجری، رفع رسوبات دیوارهای سیمانی و غیره کاربرد دارد.

شستشوی نما با دیسکلر

یکی از روش‌های نوین شستشوی نما استفاده از دیسکلر به عنوان اسیدی رقیق با خاصیت چربی‌زدایی و جرم‌زدایی فوق‌العاده است. در این روش توسط دستگاه واترجت مخلوط آب و اسید دیسکلر بر روی سطح نما که اغلب نماهای سنگی هستند، پاشیده می‌شود تا آلودگی‌ها و چربی‌های خیلی عمیق حذف شود. شستشوی نما با دیسکلر یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای زدودن آلودگی از سطح ساختمان است. بر این اساس، نماشویی با استفاده از اسید دیسکلر باعث چربی‌زدایی و جرم‌گیری عمیق در نما می‌شود. به تعبیر دیگر این نوع روش شستشوی نما به اسیدشویی نما نیز شناخته می‌شود.

تفاوت روش شستشوی نما با دیسکلر و واتر سندبلاست

شستشوی نما با دستگاه واتر سندبلاست برای نماهای آجری و بتنی و نماهایی که بسیار کثیف و نماهایی که رنگ و قیر بر روی آنها ریخته شده است، کاربرد دارد و ضمن انجام عمل شستشوی نما، فرایند لایه برداری نیز به خوبی انجام می‌شود. اما روش شستشوی نما با دیسکلر بیشتر برای نماهای سنگی و سطوح سخت صنایع کاربرد دارد و به سادگی جرم‌های عمیق برداشته می‌شود. این روش دیسکلر در صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد و یکی از کامل‌ترین روش‌های شستشوی نما با سازه‌های سنگی، آجری و بتنی است که احتیاج به تخصص بسیار بالایی جهت انجام آن است چرا که در صورت اجرای نامناسب خسارات جبران ناپذیری به سطوح وارد خواهد شد. روش واتر سندبلاست در مقایسه با سایر روش‌های زنگ‌بری و جرم‌بری به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی دارای مزیت سازگاری با  محیط زیست است اما روش دیسکلر به دلیل استفاده از اسید برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی باید به میزان لازم با آب رقیق شود تا به سطح زیرین نما نیز آسیبی وارد نشود. از نظر میزان رسوب‌زدایی و حذف آلودگی‌ها، شستشوی نما با دیسکلر قوی‌تر از واتر سندبلاست عمل می‌کند و این ماده شیمیایی با خاصیت اسیدی می‌تواند هر گونه رسوب و آهک را از بین ببرد. هزینه شستشوی نما با دیسکلر و واتر سندبلاست چندان تفاوت قیمتی ندارد چرا ماهیت هر دو روش یکی است و تنها نوع مواد شیمیایی استفاده شده با یکدیگر فرق دارد که در برآورده هزینه‌های پروژه نماشویی تأثیری ندارد. در بحث قیمت‌گذاری شستشوی نما فقط ابعاد و ارتفاع، میزان مواد مصرفی، استفاده از ابزارها و غیره می‌تواند تعیین کننده باشد.

تفاوت دیسکلر با واتر سندبلاست در شستشوی نما

اهمیت ضمانت و گارانتی نقاشی نما

نقاشی نما و نقاشی ساختمان

مسئله قرارداد و تعهدات طرفین در پروژه‌های ساختمان، همواره موردبحث بوده و بسیاری از اوقات، سبب دردسر شده است. نقاشی نما نیز یک پروژه ساختمانی نسبتا بزرگ است که به دلیل اهمیتی که در ظاهر ساختمان دارد، نیازمند تجربه و تعهد پیمان‌کار است. هرچقدر هم که پیمان‌کار باتجربه باشد، باید کار خود را تضمین کند. در این مقاله، ضمانت‌هایی که پیمان‌کار باید ارائه کند را معرفی می‌کنیم. سپس باهدف نشان دادن اهمیت گارانتی، مشکلاتی که ممکن است پس از رنگ آمیزی نما برای آن پیش بیاید را مرور خواهیم کرد. درصورتی‌که در شرف بستن قرارداد رنگ آمیزی نما هستید، این مقاله به شما در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی کمک خواهد کرد.

انواع ضمانت و دلایل اهمیت آنها در نقاشی نما

به‌طورکلی، دو نوع ضمانت در یک پروژه نقاشی نما وجود دارند. گرفتن هردوی این ضمانت‌ها الزامی است و در غیر این صورت، اسباب موجب شانه خالی کردن احتمالی پیمان‌کار از مسئولیت‌هایش را فراهم می آورد. این ضمانت‌نامه‌ها شامل ضمانت‌نامه حسن انجام کار در حین رنگ آمیزی نما و گارانتی رنگ نما تا مدت معلوم، پس از پایان پروژه است. در اینجا این دو ضمانت‌نامه را معرفی می‌کنیم.

ضمانت نامه حسن انجام کار

یک کارفرما حتما برای پروژه نقاشی نما ، برنامه‌ریزی کرده است. او طبق توافقاتی که با پیمانکار داشته است توقع دارد که در مدت­زمان مشخصی، پروژه به پایان برسد. همچنین، پیمان‌کار تعهد می‌کند که اقدامات مشخصی را به‌منظور بالاتر رفتن کیفیت کار انجام دهد. ازجمله:

  • بهره‌گیری از تعداد مشخصی کارگر
  • استفاده از تجهیزات مشخص و توافق شده
  • رنگ آمیزی نما با رنگ و روشی مشخص
  • تعهد به عدم وارد آوردن خسارت به بخش‌های دیگر ساختمان
  • تعهد به عدم واگذاری پروژه به شخص ثالث

به‌منظور اطمینان از مسئولیت‌پذیری پیمان‌کار نقاشی نما در انجام این تعهدات، باید از او ضمانت حسن انجام کار گرفته شود. این ضمانت‌نامه، معمولا به‌صورت چک و سفته است و مدت مشخصی دارد. این مدت ممکن است، پایان پروژه یا مدتی پس از پایان آن باشد. لازم است که تمامی انتظاراتی که از پیمانکار می‌رود در قرارداد، ذکر شود و در ضمانت اخذشده از وی نیز با عبارتی مانند «بابت حسن انجام کار» یا «حسن تعهد به مفاد قرارداد نقاشی نما» مشخص شوند. سهل‌انگاری در ذکر مسئولیت‌های پیمانکار در قرارداد یا عدم اخذ ضمانت‌نامه از وی می‌تواند به قیمت نیمه‌تمام ماندن پروژه، صرف وقت و هزینه بسیار، مشکلات حقوقی و خراب شدن رنگ نما تمام شود. درصورتی‌که قرارداد، چندمرحله‌ای است، ضمانت‌نامه نیز می‌تواند به تعداد مراحل تقسیم شده و پس از پایان هر مرحله، به پیمانکار عودت داده شود. مبلغ ضمانت نیز معمولا ضریبی از کل هزینه پروژه است.

گارانتی نقاشی نما

گارانتی نقاشی نما درواقع، اطمینان پیمان‌کار از کار و تخصصش را نشان می‌دهد. گارانتی، خیال کارفرما را از بابت اینکه تا مدت‌ها نیازی به نقاشی مجدد نما نخواهد داشت، راحت می‌کند. تنها شرکت‌های ثبت‌شده و دارای مجوز فعالیت می‌توانند، بر روی کار خود، گارانتی ارائه دهند.

واقعیت این است که حتی پیمانکاری که ضمانت حسن انجام کار ارائه کرده است هم می‌تواند در کارش، کم‌کاری کند. نتایج این کم‌کاری، پس از مدتی که از پایان پروژه گذشت، معلوم می‌شود. نمونه‌هایی ازاین‌دست تخلفات عبارت‌اند از:

  • استفاده از کارگران کم‌تجربه و ارزان
  • استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیت
  • عدم زیرسازی مناسب
  • عجله در اتمام پروژه و ناقص انجام دادن برخی مراحل

به‌طور مثال؛ اگر پروژه نقاشی نما را در تابستان انجام دهید و از پیمان‌کار خود بخواهید که از رنگ‌های مقاوم در برابر باران اسیدی استفاده کند نتیجه کار او تا زمان بارش باران در فصل پاییز یا زمستان، به تعویق می­افتد. در این فاصله، ممکن است، مدت‌زمان ضمانت حسن انجام کار پیمان‌کار، تمام شود. در اینجاست که گارانتی، مهم جلوه می‌کند. درصورتی‌که با بارش چند باران اسیدی در طول سال، رنگ نما آسیب ببیند، گارانتی می‌تواند، خسارت شما را جبران نماید. مدت‌زمان گارانتی و نحوه جبران خسارت، باید به‌صورت دقیق در قرارداد، ذکر شده باشد. گارانتی نقاشی نما بسته به شرایط ساختمان، آب‌وهوا و هزینه‌ای که کارفرما در نظر گرفته، می‌تواند متفاوت باشد.

عواقب سهل انگاری پیمان کار نقاشی نما

برخی مشکلاتی که ممکن است برای نقاشی نما پیش بیایند، مستقیما به سهل‌انگاری نقاش آن برمی‌گردند. ارائه گارانتی شفاف، معتبر و با مسئولیت‌های مشخص، می‌تواند پیمان‌کار را به انجام مسئولانه کار، وادار کرده و جبران خسارت را تسهیل کند. در اینجا برخی از مشکلاتی که ممکن است به علت سهل ­انگاری پیمان­کار نقاشی نما پیش بیایند را مطرح می‌کنیم.

پوسته پوسته‌شدن رنگ

پوسته‌پوسته‌شدن، دلایل مختلفی دارد. بیشتر این دلایل به کیفیت رنگ و نحوه اجرای نقاشی نما بازمی‌گردند. عدم زیرسازی درست و تمیز کردن نما پیش از نقاشی از عوامل اصلی این خسارت هستند. زیرسازی نقاشی نما حساس‌تر و سخت‌تر از نقاشی داخل ساختمان است. پیمان‌کار باید از تجهیزات مناسب برای این کار استفاده کرده و مطمئن شود که نما عاری از هرگونه آلودگی، قارچ و کپک و مواد شیمیایی است.

علاوه بر این، پوسته‌پوسته‌شدن رنگ پس از نقاشی نما می‌تواند به دلایل زیر نیز پیش بیاید:

  • خشک نشدن لایه‌ها پیش از اعمال رنگ مجدد
  • رنگ آمیزی نما زیر نور شدید خورشید
  • استفاده از رنگ‌های غیر مقاوم در برابر تغییرات دما و نور آفتاب
  • عدم مقاومت رنگ در برابر رطوبت خارجی و باران‌های اسیدی

شوره زدگی

شوره را معمولا با رسوبات نمکی سفیدرنگ روی نقاشی نما می‌شناسیم. اگرچه اصلی‌ترین دلیل این مشکل، نفوذ آب به دیوار و سپس رنگ نما است. بااین‌حال، عدم زیرسازی صحیح رنگ نیز می‌تواند، مزید بر علت باشد. درصورتی‌که نشتی آب از هیچ جای دیوار، سقف و ناودان مشاهده نشود، علت شوره را باید در کم‌کاری نقاش در زیرسازی و برطرف نکردن کامل شوره‌های پیشین، جست.

گچی شدن رنگ

ظاهر رنگ نمای گچی شده، کمی شبیه به رنگ شوره‌زده است. این پدیده به علت آزاد شدن رنگ‌دانه‌های رنگ از نگه‌دارنده آن است که معمولا در مناطق خشک، ازنظر آب‌وهوایی، اتفاق می‌افتد. استفاده از رنگ بی‌کیفیت و نامناسب برای فضای خارجی و عدم زیرسازی با رزین‌های مناسب، ازجمله دلایل گچی شدن نقاشی نما هستند.

طبله کردن یا تاول زدن رنگ

اصلی‌ترین دلیل این مشکل، نقاشی نما زیر نور شدید آفتاب است. اگرچه طبله کردن، خودش را نسبتا زود نشان می‌دهد؛ بااین‌حال اگر دلایل دیگری داشته باشد، می‌تواند تا مدت‌ها پنهان بماند. به‌طور مثال، استفاده از رنگ‌های بی‌کیفیتی که حلال آن‌ها زودتر ازآنچه باید بخار می‌شود، باعث می‌شود که مدتی طول بکشد تا رنگ، تاول بزند.

خلاصه ای از ضرورت ضمانت و گارانتی در نقاشی نما

نقاشی نما پروژه‌ای سخت، زمان‌بر و پرهزینه است که عدم اجرای صحیح آن می‌تواند، خسارات فراوانی به بار بیاورد. به همین دلیل، علاوه بر استفاده از پیمان‌کاران باتجربه و ماهر لازم است که از آن‌ها انواع ضمانت‌نامه و گارانتی نیز دریافت شود. ضمانت حسن انجام کار، مربوط به تعهدات پیمان‌کار در حین انجام نقاشی نما است. اتمام پروژه در زمان مشخص، رعایت مسائل تکنیکی توافق شده و عدم خسارت به ساختمان، ازجمله مواردی هستند که در صورت رعایت نشدن می‌توانند، موجب به اجرا گذاشته شدن سفته یا چک ضمانت شوند. گارانتی نقاشی نما تضمین می‌کند که تا مدت‌زمان مشخص، مشکلی برای رنگ، پیش نخواهد آمد. مشکلاتی مانند پوسته‌شدن، شوره، گچی شدن و طبله کردن رنگ، می‌توانند مدتی پس از نقاشی نما بروز کنند. یک گارانتی شفاف کارفرما را از متحمل شدن خسارت در چنین مواردی در امان نگه ­می­دارد.

اهمیت ضمانت و گارانتی نقاشی نما

خرید مصالح در بازسازی خانه

بازسازی خانه

گاهی اوقات در هنگام بازسازی خانه آنقدر سرگرم طراحی و دیزاین می‌شویم که از خرید مصالح و اهمیت خرید مصالح مناسب غافل می‌مانیم. این در حالی است که خرید مصالح مناسب تأثیر بسزایی در کیفیت نهایی بازسازی خانه خواهد داشت. حتی اگر بخواهید پس از اتمام بازسازی، اقدام به فروش کنید، باز هم باید کیفیت را در نظر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا درباره انتخاب و خرید مصالح مورد نیاز در بازسازی خانه با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

اهمیت کیفیت مصالح در بازسازی خانه

بازسازی را می‌توان نوسازی نیز دانست. در بازسازی علاوه‌بر اینکه ظاهر یک ساختمان زیبا می‌شود، جان دوباره‌ای نیز به آن می‌دهید. انگار که از وضعیت بد و مستهلک گذشته آن را خلاص می‌کنید و یک پیکر جدید به او هدیه می‌دهید. می‌توان گفت که اگر یک خانه را به انسان تشبیه کنیم، در بازسازی علاوه‌بر رسیدگی به ظاهر و بدن این انسان، باید ارگان‌های داخلی آن را نیز احیا کنید.

اینکه از چه دیزاینی و از چه اشکالی متریال استفاده کنید، به همان پوسته ظاهری بازسازی باز می‌گردد و اینکه از مصالح باکیفیت استفاده نمایید، مربوط به باطن کار می‌شود. وقتی بازسازی به پایان می‌رسد، خانه باید جان دوباره بگیرد. هرآنچه که در بخش ظاهری مشخص است و هرچی با چشم دیده نمی‌شود نیز باید نو و جدید شده باشد. به این ترتیب انگار که خانه نو شده و از نظر متریال با یک خانه نوساز رقابت کند.

تصور کنید که هزینه گزافی را بابت بازسازی خانه خودتان پرداخت کرده باشید؛ اما مثلاً لوله‌هایی که در کار استفاده شده باشند، دارای کیفیت مناسب و لازم نباشند. در این صورت مثلاً پس از یک سال، لوله‌ها نشتی پیدا می‌کنند و خانه نیاز به مرمت دوباره پیدا خواهد کرد. در این صورت باید دوباره کف خانه را تخریب کنید، لوله‌ها را تعویض کرده و هزینه بسیاری را متحمل شوید. این موضوع درباره قسمت‌های مختلف خانه صدق می‌کند. پس بهتر است با پرداخت هزینه‌ای کمی بیشتر، از همان ابتدا مصالح باکیفیت تهیه کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

در بازسازی خانه به چه مصالحی نیاز است؟

خب قطعاً برای آنکه بتوانید بازسازی را به‌صورت کامل و عالی انجام دهید، باید فهرستی از مصالحی که نیاز دارید را در دست داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید بازار بورس هر کدام را پیدا کنید و درباره خرید هرکدام تحقیق‌های لازم را انجام دهید. در نهایت بهترین مصالح را خریداری نمایید تا دچار مشکلات بعد از بازسازی نشوید.

گچ، سیمان، آهن و غیره

این مصالح جزو مصالح اصلی هر نوع بازسازی هستند. در حقیقت تفاوتی از نظر سلیقه در این نو مصالح وجود ندارد. پس نیازی به فکر کردن درباره مدل‌های مختلف مصالح نیست. بلکه فقط باید به‌دنبال بورس فروش هر کدام بگردید و درباره شرکت‌های مختلف تولید‌کننده وعرضه‌کننده تحقیق کنید. توجه داشته باشید که فقط قیمت را مدنظر قرار ندهید. بلکه اگر یک برند مثلاً گچ یا سیمان گران‌تری دارد، درباره کیفیت آن نیز تحقیق کنید. در این مواقع بهتر است حتماً با پیمانکاری که وظیفه بازسازی خانه را به عهده دارد مشورت کنید. آن‌ها شناخت بهتری درباره مصالح و برندهای آن‌ها دارند و می‌توانند شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند. توجه داشته باشید که ترجیحاً از متریال باکیفیت و نه متریال ارزان استفاده کنید.

مصالح زیرساختی

برخی مصالح را با نام مصالح زیرساختی می‌شناسند. لوله و سیم برق جزو این دسته مصالح به حساب می‌آیند. کیفیت مصالح زیرساختی اهمیت بسیاری دارد. همان طور که از نام این مصالح مشخص است، در صورتی خرابی باید روی کار را خراب کنید تا به آن‌ها دسترسی داشته باشید. هیچ‌کس قطعاً دوست ندارد که بعد از اتمام بازسازی، برای خرابی سیم یا لوله، خانه زیبای خودش را خراب کند.

مصالح روی کار

مصالح روی کار مصالحی هستند که روی کار نصب می‌شوند. شیرآلات، لامپ، کلید و پریز جزو این مصالح به حساب می‌آیند. این نوع مصالح ارتباط مستقیم با سلیقه کارفرما دارد. به همین خاطر حتی اگر پیمانکار عهده‌دار خرید باشد، در این بخش با پیمانکار مشورت می‌کند. زیبایی این مصالح روی زیبایی بازسازی خانه تأثیر مستقیم می‌گذارد. پس بهتر است از مصالح ارزنده، زیبا و درخشنده استفاده کنید.

چه کسی خرید را انجام دهد؟

این سؤال در هنگام بازسازی خانه برای هرکسی به وجود می‌آید. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می‌دهند که خودشان خرید مصالح را انجام دهند. این کار چند ایراد فنی دارد. در وهله اول در صورتی که اگر مشکلی پس از پایان بازسازی خانه به وجود بیاید، پیمانکار بخشی از مشکل را به عهده نمی‌گیرد و ایراد را بر سر مصالحی که کارفرما خریداری کرده است می‌گذارد. خب از نظر منطقی هم معقول به نظر می‌رسد. گاهی کارفرما ترجیح داده برای کاهش هزینه‌ها از مصالح ارزان استفاده کند. خب چاره چیست؟

بهتر است به‌دنبال پیمانکاری بگردید که به او اطمینان دارید. اگر اعتماد و اطمینان وجود داشته باشد، قطعاً می‌توانید با خیال آسوده خرید را به او و تیمش بسپارید. سپس بهتر است با او صادق باشید و با وی مشورت کنید. مثلاً اگر می‌خواهید هزینه بازسازی را کاهش دهید، از او خواهید کنید تا از مصالح ارزان‌تر استفاده کند یا گزینه‌های مختلف را در پیش رویتان قرار دهد تا یکی را به انتخاب خودتان خریداری کنید. پس بهتر است خرید را به عهده پیمانکار بسپارید تا مسئولیت 100 درصدی کار به عهده او باشد.

خرید مصالح در بازسازی خانه

طراحی دکوراسیون داخلی با وسایل سنگی

طراحی دکوراسیون داخلی

سنگ یکی از مهم ترین ابزار و مصالحی است که از دوران قدیم در ساخت و ساز و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما امروزه با استفاده از طراحی های مدرن، این مصالح، یکی از بهترین و مهمترین ابزارهایی هستند که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی از آنها استفاده کرد. اما سنگ هایی که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرند، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها ویژگی های منحصر یه فردی دارند. در نتیجه اگر قصد دارید تا در طراحی دکوراسیون داخلی خود از سنگ ها کمک بگیرید، لازم است تا در مورد انواع آنها و ویژگی های آنها اطلاعات کسب کنید. در ادامه این مقاله، با کاربرد انواع سنگ ها در طراحی داخلی آشنا خواهیم شد.

کاربرد سنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که عنوان کردیم سنگ های تزیینی دارای انواع مختلفی هستند که نیاز است تا همه آنها را بشناسید تا انتخاب مناسبی را برای خانه خود داشته باشید. اما قطعا تمام اجزا و بخش های خانه این قابلیت را نخواهند داشت تا شما از سنگ ها برای آنها استفاده کنید. آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق نشیمن از جمله بخش های مهم در خانه هستند که می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی در آنها از سنگ استفاده کنید. در ادامه به بررسی دقیق و کامل تر و چگونگی استفاده از سنگ ها در هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت.

آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش ها در خانه های ایرانی محسوب می شود. در واقع آشپزخانه بیشترین رفت و آمد را در طول روز دارد. به همین دلیل لازم است تا برای طراحی دکوراسیون داخلی این  بخش از خانه، از دقت و توجه بالایی کمک بگیرید. اما سنگ ها چگونه می توانند به طراحی دکوراسیون داخلی این بخش مهم در آشپزخانه کمک کنند؟

اپن 

یکی از اصلی ترین کاربرد سنگ ها برای طراحی دکوراسیون داخلی در آشپزخانه، برای ساخت اپن است. اپن یکی از بخش های مهم در هر آشپزخانه محسوب می گردد. اپن را می توان با استفاده از متریال های متفاوتی مانند سنگ و چوب ساخت. اما سنگی که برای ساخت اپن مناسب است؛ سنگ مرمر است. اما شما ملزم نیستید که از این سنگ برای ساخت اپن در آشپزخانه استفاده کنید. اما به هر حال آنچه که برای ساخت اپن در آشپزخانه رایج است، سنگ مرمر است.  همانطور که شاید خود شما نیز در مورد آن اطلاع داشته باشید، سنگ مرمر در انواع طرح ها و رنگ های متفاوتی طراحی و تولید می شود. در نتیجه شما می توانید با کمک گرفتن از سلیقه خود، نوع سنگ مرمر اپن خود را نیز تعیین کنید.  یکی از رنگ هایی که ما شما پیشنهاد می کنیم تا از آن برای ساخت اپن استفاده کنید؛ سنگ مرمر با رنگ صورتی است. این رنگ جزو جدیدترین رنگ هایی است که در ساخت اپن می توان از آن استفاده کرد.

دیوار بین کابینت

یکی دیگر از فضاهای مهم در آشپزخانه، دیوار بین کابینت ها است. برای تزیین این دیوار نیز می توانید از متریال های متفاوتی استفاده کنید. یکی از بهترین این متریال ها برای طراحی دکوراسیون داخلی، سنگ آنتیک است. این نوع از سنگ ها، از دیگر انواع رایج در تزیین این دیوار می باشند. جلوه این سنگ ها به گونه است که پس از استفاده از آنها می توانید تغییرات را به طور کامل احساس کنید. زیبایی خیره کننده سنگ های آنتیک باعث شده تا استفاده از این سنگ ها نسبت به سال های پیش، رشد بسیار زیادی داشته باشد.

میز ناهار خوری 

اما استفاده از سنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی، به تزیین دیوارها محدود نمی شود. یکی از بیشترین کاربردهای سنگ مرمر در طراحی داخلی، استفاده از آنها برای ساخت انواع میز ناهار خوری است. شما می توانید با کمک گرفتن از سلیقه خود، سنگ میز ناهار خوری را جدا سفارش دهید تا زیبایی هر چه بیشتر این سنگ ها را مشاهده کنید.

اتاق نشیمن

اما کاربرد سنگ ها محدود به آشپزخانه نیز نخواهد شد. در واقع یکی از اصلی ترین کاربردهای سنگ ها در تزیین و طراحی و دکوراسیون داخلی، مربوط به فضای سالن پذیرایی است. در ادامه به معرفی نحوه استفاده از سنگ ها در طراحی دکوراسیون خواهیم پرداخت.

شومینه و تلویزیون

همانطور که می دانید یک اتاق نشیمن دارای بخش های متفاوتی است که هر کدام از آنها از نظر طراحی داخلی، دارای اهمیت ویژه ای هستند. دیوار پشت میز تلویزیون و شومینه جزو مهمترین بخش ها در طراحی اتاق نشیمن هستند که می توانید برای استفاده از سنگ های تزیینی، از آنها کمک بگیرید. برای تزیین دیوار پشت میز تلویزیون، می توانید از سنگ های آنتیک استفاده کنید. جلوه فوق العاده این سنگ ها در دیوار پشتی میز تلویزیون می توانید به زیبایی خانه بسیار کمک کند. علاوه بر آن شومینه یکی از مهمترین ابزار برای طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه محسوب می گردد که در صورت استفاده از سنگ ها برای طراحی آن، می توان از زیبایی هرچه تمام تر آن استفاده کرد.

ستون ها

یکی از بخش هایی که در طراحی داخلی می توانید از آنها برای استفاده از سنگ کمک بگیرید، ستون ها هستند. گرچه ستون ها ممکن است در هر خانه ای وجود نداشته باشند. اما به هر حال در خانه هایی که در آنها ستون وجود دارد، استفاده از سنگ مرمر برای طراحی ستون، می تواند به زیبایی بیشتر طراحی دکوراسیون داخلی کمک کند.

لوازم تزیینی 

اما همانطور که عنوان کردیم تنها استفاده از سنگ ها، به دیوارها محدود نخواهد شد. شما می توانید برای بهبود طراحی دکوراسیون داخلی، از لوازمی مانند گلدان های سنگی، تابلو ها و….. استفاده کنید.  همچنین برای زیباتر شدن طراحی دکوراسیون داخلی، می توانید از سنگ های رایج برای ساخت میزهای جلو مبلی نیز استفاده کنید. معمولا سنگی که برای ساخت میزهای جلو مبلی استفاده می شود، سنگ مرمر است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید سنگ ها یکی از مهمترین ابزاری هستند که می توان در طراحی دکوراسیون داخلی از آنها استفاده کرد. اما اینکه چه سنگی در کدام بخش از خانه کاربرد دارد، موضوع مهمی است که ما سعی کردیم در این مقاله تا حد ممکن، به بررسی آن بپردازیم. در صورت تردید برای استفاده از سنگ در طراحی دکوراسیون می توانید از افراد متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی با وسایل سنگی

ارزان ترین شرکت نماشویی در تهران

نماشویی

وجود جرم و آلودگی بر روی سطح نمای ساختمان اصلا ظاهر خوشایندی ندارد، بنابراین ساکنین ساختمان هرازچندگاهی تصمیم به تمیز کردن سطح نما می گیرند و این تمیز کردن تنها با نماشویی اتفاق می افتد. اما با توجه به اینکه نماشویی یک کار کاملا تخصصی و نیازمند مهارت و دانش تخصصی است، برای اجرای نماشویی ساختمان، باید به دنبال شرکت ها و مجموعه های اجراکننده این خدمات باشید. در شهر های بزرگ مثل تهران و کرج شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات نماشویی را اجرا می کنند. اما این شما هستید که انتخاب می کنید کدام شرکت نماشویی کار شستشوی نمای ساختمان شما را انجام دهد. برای انتخاب تیم نماشویی مهمترین نکته ای که همه افراد به آن توجه می کنند بحث هزینه های آن است. اما هزینه ها فقط بخشی از نماشویی ساختمان هستند.

شرکت های ارزان قیمت در شستشوی نمای ساختمان

معمولا افراد زمانی که تصمیم به دریافت خدمات می گیرند، به هزینه های دریافت خدمات بسیار توجه دارند. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، نمی توان انتظار داشت تا مردم حاضر باشند با هر قیمتی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، بنابراین یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب شرکت های نماشویی ساختمان، قیمت است. اما باید به این نکته همیشه توجه کنید که قیمت پایین به معنی مناسب بودن نیست و مجموعه ای از عوامل در نماشویی ساختمان دخیل است که نشان دهنده کیفیت کار یک مجموعه است. اما با این حال شما نباید شرکتی را انتخاب کنید که قیمت های نجومی و غیر منطقی دارد. در نتیجه در هنگام انتخاب چند عامل اساسی و مهم را مدنظر قرار دهید که هزینه مناسب یکی از این فاکتور ها است.

عوامل موثر بر قیمت نماشویی ساختمان

هزینه های شستشوی نمای ساختمان به عوامل مختلفی مربوط می شود. به عنوان مثال متراژ نما، میزان آلودگی، نوع دسترسی، کیفیت متریال، نوع متریال و آخرین زمان نماشویی ساختمان در هزینه های شستشوی نما تاثیر دارد. مجموعه کارویس از جمله شرکت های اجرا کننده انواع خدمات ساختمانی است که همیشه به رعایت انصاف در قیمت گذاری به خصوص در پروژه های نماشویی ساختمان توجه داشته است.  اگر تصمیم به نماشویی ساختمان خود دارید اما نگران کیفیت کار و هزینه های آن هستید تیم کارویس در کنار شماست تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. تیم نماشویی کارویس تخصص و مهارت بالایی در انجام این کار دارند و هزینه ای که دریافت می کنند نسبت به خدماتی که ارائه می دهند بسیار منصفانه و عادلانه است.

ارزان ترین شرکت نماشویی در تهران

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد