x تبلیغات
بازسازی خانه

نماشویی و شتسشوی نما در تهران

 شستشوی نما

سکونت در شهر شلوغ و پرجمعیت تهران سبب شده است که روند آلوده شدن سطوح به خاطر استفاده از اتوموبیل، آلاینده های کارخانه ها و هر نوع آلاینده دیگر سریع تر پیش برود. آلوده بودن سطوح و تغییر رنگ و شکل نمای ساختمان اصلا جالب نیست و علاوه بر زشت شدن چهره شهر، نمای خانه را از بین می برد و صورت بدی به ساختمان محل سکونت شما می دهد. اگر در شهر تهران زندگی و با این مشکل دسیت و پنجه نرم می کنید باید این خبر مسرت بخش را به شما داد که شرکت های زیادی برای نماشویی در سطح شهر تهران وجود دارد که کار شستشوی نمای ساختمان شما را با روش های مختلف و مواد شوینده متناسب با نما، انجام می دهد. اما انتخاب یک شرکت شستشوی نمای خوب در تهران که بتواند همه مناطق تهران اعم از شرق، غرب، شمال و جنوب را به خوبی انجام دهد، از متریال و مواد با کیفیت استفاده کند و با روش های مختلف به نمای شما دسترسی داشته باشد کار راحتی نیست. نماشویی و شستشوی نما در تهران براساس نوع و جنس نمای شما برای مثال کامپوزیت، شیشه، سنگ و …، میزان آلودگی و جرم سطح نما، استفاده از متریال مرغوب، متراژ ساختمان، تعداد نفرات نیروی انسانی خدمات رسان و نوع دسترسی به نما در قیمت های مختلف انجام می شود. بنابراین اگر قصد نماشویی و شستشوی نما در تهران را دارید ابتدا با یک کارشناس خبره در زمینه شستشوی نما در تهران صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید. پس از مشاوره و مشخص شدن نوع نما، جنس و متراژ کار قیمت حدودی انجام پروژه و مدت زمان آن مشخص می شود و شما می توانید به راحتی تصمیم بگیرید.

نماشویی و شستشوی نمای کارویس در هر  چهار منطقه زیر با بهترین روش و امکانات انجام می شود:

  • نماشویی در غرب تهران
  • نماشویی در شرق تهران
  • نماشویی در شمال تهران
  • نماشویی در جنوب تهران

مجموعه کارویس با سال ها تجربه، به همراه یک تیم متخصص و حرفه ای در زمینه نماشویی و شستشوی نما در تهران و تمامی مناطق آن یعنی شمال، جنوب، شرق و خصوصا غرب تهران غعالیت داشته است. تمام کارکنان بخش نماشویی دارای مدرک بین المللی کار در ارتفاع هستند که این موضوع خود علت برتری کارویس بر دیگر شرکت های نماشویی در تهران است. شرکت کارویس در کنار بهترین کارکنان و از طریق با کیفیت ترین متریال شستشوی نمای روز دنیا زیبایی را به ساختمان شما و شهر تهران هدیه می کند.

نحوه نصب کلید پریز ها در خانه

 بازسازی خانه

در زمان ساخت خانه و طراحی پلن آن ، مکان نصب کلید و پریز ها و تعداد آن ها و همینطور نحوه سیم کشی ساختمان مشخص می شود. به خاطر وجود زیاد وسایل برقی در دنیای مدرنیته اهمیت دسترسی آسان به کلید و پریز ها و اصطلاحا برق بسیار مورد توجه است. به خاطر همین موضوع است که حتما استاندارد های نصب و به کارگیری کلید و پریز ها باید رعایت شود. در جهان نیز چنین استاندارد هایی وجود دارد که از طریق آن اقدام به نصب کلید پریز های ساختمان می کنند. 

عوامل تاثیر گذار بر نصب کلید پریز های خانه

  • ارتفاع: ارتفاع نصب کلید و پریز ها با توجه به مکان نصب آن ها متفاوت است؛ برای مثال نحوه نصب کلید و پریز در آشپزخانه با سرویس بهداشتی متفاوت است. اما به طور معمول کلید ها را در ارتفاع 110 الی 120 سانتی متری از سطح زمین و پریز ها را در ارتفاع 30 الی 40 سانتی متری از سطح زمین نصب می کنند. ارتفاع نصب کلید و پریز در حمام و آشپزخانه 60 الی 120 سانتی متر از سطح زمین است.
  • فاصله: فاصله نصب کلید و پریز ها با وسایل و فضا هایی که احتمال خطر اتصالی، جرقه وآتش سوزی است باید حفظ شود. کلید و پریز ها نباید به سینک، روشویی، وسایل گرمایشی و شیر گاز نزدیک باشند. میزان این فاصله از 10 تا 50 سانتی متر برآورد شده است.
  • تعداد: تعداد نصب کلید و پریز ها به متراژ خانه و محلی که قرار است کلید و پریز در آن نصب شود بستگی دارد. اگر متراژ پذیرایی شما زیاد است تعداد کلید و پریز های آن به تبع زیاد است.

مجموعه کارویس با سال ها سابقه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی و به همراه تیم متخصص خود با تمامی استاندارد های جهانی و داخلی ساخت و ساز آشنایی کامل دارند و می توانند شما را در مسیر رسیدن به خانه دلخواه خود کمک و همراهی کنند.

روش های مختلف نماشویی و شستشوی نما

 شستشوی نما

نمای ساختمان بخشی از ساختمان است که بیشتر از بخش های دیگر در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارد، بنابراین هر از چندگاهی نمای ساختمان های شهر های شلوغ و آلوده ای مانند تهران باید نماشویی و شستشو شود تا ظاهر بهتری برای محله و شهر داشته باشد و حس شما نیز به ساختمان خود بهتر باشد. برای انجام نماشویی در مرحله اول باید یک شرکت خوب و معتبر که در زمینه نماشویی فعالیت و تجربه کافی داشته باشد را پیدا کنید و پس از آن از کارشناس مربوطه در آن شرکت بخواهید که بر اساس نوع دسترسی، میزان آلودگی ساختمان و موادی که برای شستشوی نما استفاده می شود؛ قیمت و تعداد روز های کاری را به شما اعلام کند.کارشناسان پس از بررسی جنس نمای شما نوع مواد لازم برای به کارگیری در پروژه و انجام عملیات نماشویی و شستشوی نما را مشخص می کنند و یک تیم متخصص برای شستشوی نما به محل مورد نظر شما اعزام می کنند، که با رعایت کامل نکات ایمنی و کنترل کیفی کار، یک نتیجه مطلوب برای شما به همراه داشته باشد. روش های مختلفی برای نماشویی و شستشوی نما وجود دارد که کاملا به جنس نمای شما بستگی دارد و بر اساس آن نوع شستشوی نما انتخاب می شود. اگر آلودگی نمای شما یک لایه دوده و کثیفی باشد شستشو با آب یکی از بهترین روش هاست اگر نمای شما کامپوزیت یا شیشه باشد و نوع آلودگی آن از چربی باشد در طی دو مرحله با واتر جت و تی و ابر و مواد شوینده آن را تمیز می کنند. اگر جنس نمای شما از گرانیت باشد راه شستشوی آن اسید شویی است. سنگ گرانیت در برابر اسید مقاوم است و آسیبی نمی بیند. گاهی نیاز است که نمای شما اگر از جنس سنگ های شیشه ای است برای تمیزی بیشتر و بهتر از مقداری مواد اسیدی مانند دیسکسلیر که یک اسید رقیق است استفاده شود تا آلودگی به صورت کامل از بین برود. نما های آجری با استفاده از واتر سند بلاس یعنی ترکیب آب و خرده شن هایی که بتواند آلودگی را از درز های آجر پاک کند استفاده می شود. اگر نمای شما سیمانی است با یک مرحله یا نهایتا دو مرحله واترجت خالی نما کاملا نماشویی می شود. اما اگر آلودگی آن خیلی زیاد باشد روی آن رنگ و نقاشی می شود. مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه نماشویی و شستشوی نما با بهترین مواد شوینده و خبره ترین نیروی انسانی تمیزی را برای ساختمان های شما به ارمغان می آورد و حس خوب یک شهر زیبا و تمیز را نیز به جامعه القا می کند.

مراحل زیرسازی روف گاردن

روف گاردن

 امروزه اکثر آدم‌ها در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و از خانه‌های حیاط‌ دار محروم هستند. به همین دلیل بسیاری از آن‌ها جایی برای استراحت در زیر نورخورشید و یا هوای آزاد ندارند که همین امر موجب افسردگی بسیاری از خانواده‌ها شده است. از این رو معماران برای حل این مشکل دست به اقداماتی از جمله طراحی و اجرای روف گاردن زدند. روف گاردن‌ها به بام سبز یا باغ بام نیز معروف است. در اجرای روف گاردن از برخی تجهیزات مانند چمن‌ها مصنوعی، چمن‌های طبیعی، آلاچیق‌ها، صندلی‌ها و حتی آب نما‌های زیبا نیز استفاده می‌شود. اما شاید برای شما هم سوال باشد که طراحی و اجرای روف گاردن‌ها باید چگونه باشد که به سقف واحد آخر آسیبی نرسد و یا مشکلی برای کل ساختمان ایجاد نشود؟ اگر زیرسازی روف گاردن به خوبی و درستی صورت بپذیرد قطعاً افراد با مشکلی مواجه نخواهند بود.

روف گاردن Roof Garden چیست؟

به فضای سبزی که برروی پشت‌بام خانه شما ایجاد می‌شود روف گاردن می‌گویند. به روف گاردن‌ها، بام سبز، باغ بام، فضای سبز روی بام، پشت‌بام سبز و… نیز می‌گویند. امروزه روف گاردن‌ها در ساختمان‌ها همانند لابی بسیار باب شده‌اند. روف گاردن‌ها اگر درست و اصولی مهندسی نشوند ممکن است آسیب زننده باشند از این رو بهتر است برای ساخت و از همه مهم‌تر زیرسازی آن‎ها به نکاتی مهمی اشاره کرد. ما در ادامه به بررسی زیرسازی درست و مهندسی شده یک روف گاردن پرداخته‌ایم.

به طور کلی روش‌های مختلفی جهت اجرای یک روف گاردن وجود دارد که عبارتند از:

  • روف گاردن گسترده
  • روف گاردن متمرکز
  • روف گاردن مدولار-پرتابل

اجرای هر یک از این روف‌ گاردن‌ها با دیگری متفاوت است. اما چیزی که در طراحی و اجرای روف گاردن همیشه باید به آن توجه کرد، بحث زیرسازی درست است. چنانچه زیرسازی و ایزولاسیون صحیح اجرا نشود برای ساکنان ساختمان مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. پس قبل از طراحی و اجرای روف گاردن باید ابتدا با جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

دو نکته مهم در طراحی و اجرای روف گاردن

  • عایق ضد آب
  • نصب کردن قطعات بام

مراحل زیرسازی در طراحی و اجرای روف گاردن

از جمله مهم‌ترین مراحل طراحی و اجرای روف گاردن، عایق‌بندی مناسب و ضد آب است. اگر زیرسازی به درستی انجام نشود، سقف ساختمان دچار مشکل خواهد شد. در اجرای روف گاردن مرحله کف‌سازی یکی از مهم‌ترین مرحله اجرا است.

لایه ضد آب

در طراحی و اجرای باغ سبز ساختمان، لایه ضدآب در پایین‌ترین سطح پشت بام قرار دارد. در طراحی لایه ضد آب باغ بام باید به یکسری نکات و قوانین مهندسی توجه کرد. این نکات عبارتند از:

  • هنگام طراحی لایه ضد آب، باید مراقب باشیم تا وزن یا بار اضافی به ساختمان وارد نشود.
  • باید بین ساختار یک ساختمان و لایه ضد آب یکپارچگی مناسبی وجود داشته باشد.
  • در هنگام طراحی لایه ضد آب باید از مواد مرغوبی استفاده کنید، چرا که تعمیر و نگهداری این لایه بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه است.

اما یک لایه ضد آب مناسب جهت طراحی و اجرای روف گاردن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. یک لایه ضد آب بام سبز باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • مقاومت بالا در برابر اشعه نور خورشید
  • با توجه به اینکه المان‌های زیادی برروی آن قرار می‌گیرند باید انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد.
  • در برابر نفوذ حشرات و مواد شیمیایی باید مقاومت داشته باشد.
  • در برابر سرما، گرما، باران، برف و… مقاوم باشد.
  • بالاتر از لایه ضد آب باغ سبز پشت‌بام باید یک لایه محافظتی قرار بگیرد تا از این لایه نگهداری و مراقبت کند

مونتاژ قطعات

لایه ضد آب و عایق بندی روف گارن یکی از مهم‌ترین اقداماتی هستند که جهت طراحی و اجرای یک روف گاردن باید به آن توجه کرد اما در کنار این مورد باید قطعات دیگر هم به درستی نصب شوند. برخی از قطعات مهمی که باید در طراحی و اجرای باغ بام از آن‌ها استفاده کرد عبارتند از:

لایه زهکشی

لایه زهکشی در هنگام کف‌سازی یک روف گاردن بسیار مهم و حساس است. به گونه‌ای که اگر این لایه به درستی انجام نشود به ساختمان آسیب جدی وارد خواهد شد چرا که سیستم زهکشی آب اضافی را جمع‌آوری می‌کند و از سیستم خارج می‌کند. همچنین در زیر لایه زهکشی منافذی وجود دارد که باعث عبور هوا می‌شود در نتیجه از پوسیدگی ریشه گیاهان موجود در باغ سبز جلوگیری می‌شود.

پارچه فیلتر

پس از اینکه لایه زهکشی در باغ بام انجام شد شما باید قبل از طراحی و اجرای محیط کشت و ریختن خاک اقدام به فیلترسازی کنید. شاید سوال باشد که کار پارچه فیلتر چیست و چه مزیتی را برای روف گاردن به دنبال دارد؟ پارچه فیلتر در باغ سبز در حقیقت یک مانع برای لایه زهکشی است. این فیلتر اجازه ورود ذرات شن و ماسه و خاک را به لایه زهکشی نمی‌دهد. در طراحی و اجرای روف گاردن، از پارچه فیلتر جهت تخلیه آب در سیستم استفاده می‌کنند. در این مرحله آب اضافی از سیستم خارج می‌شود که همین امر از پوشیده شدن ریشه‌های گیاهان در باغ بام جلوگیری خواهد کرد.

محیط کاشت

اگر روف گاردن روی ساختمان‌ها را دیده باشید می‌بینید که در اکثر آن‌ها چمن‌های طبیعی و همچنین باغچه‌های کوچک با گیاهان مختلف دیده می‌شود. اما چگونه محیط مناسب کاشت در باغ سبز بام ایجاد کنیم؟ در طراحی و اجرای روف گاردن باید به محیط کاشت نیز توجه ویژه‌ای کرد. نوع خاک و عمق خاکی که برای محیط کاشت گیاهان باغ سبز ساختمان استفاده می‌کنید باید متناسب با نوع باغچه‌ای باشد که در روف گاردن طراحی کرده‌اید. در پشت بام سبز به شما پیشنهاد می‌کنیم از خاک سبک و گیاهان بومی منطقه‌ای که نیاز به مراقبت زیادی ندارند، بهره ببرید. برخی از طراحان روف گاردن از چمن‌های طبیعی برای کف آن استفاده می‌کنند. اما بهتر است از چمن‌های طبیعی و گیاهانی که نیاز به آبیاری فراوان دارند استفاده نکنید چرا که اگر به آن‌ها آب ندهید خراب می‌شوند. برای اینکه زمین روف گاردن شما همیشه سبز به نظر برسد می‌توانید از چمن‌های مصنوعی که نیازی به آب ندارد استفاده کنید.

کفپوش مناسب در طراحی و اجرای روف گاردن چیست؟

همانگونه که در بالا هم گفته شد، شما باید از متریال با کیفیت و مقاوم در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی برای روف گاردن خود استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال چمن‌های طبیعی هستید باید به این نکته توجه کنید که آن‌ها آبیاری می‌خواهند پس بهتر است از محصولات دیگری برای کفپوش بام سبز خود استفاده کنید که هم مقاوم باشند و هم طبیعی. بامبو یا چوب محصولاتی هستند که برای کفپوش باغ بام شما بسیار مناسبند. چوب یکی از منابع پایدار است که طول عمر بالایی نیز دارد. علاوه برهمه این موارد استفاده از چوب در کفپوش مقرون به صرفه نیز است. اگر انتخاب شما کفپوش چوبی است باید ابتدا در زیر ساخت آن از ترموود روف گاردن یا فلز شبکه‌بندی شده استفاده کنید و سپس تایل ترموود را برروی آن نصب کنید. همچنین شما می‌توانید در طراحی کفپوش روف گاردن از کفپوش بتنی یا سنگی نیز استفاده کنید که در این صورت باید زیرسازی مسطح و ترازی ایجاد کنید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله شما با نکات مهمی درباره زیرسازی روف گاردن صحبت کردیم. عایق‌بندی بام سبز باید به درستی انجام شود در غیر این صورت به مرور زمان هم فرسوده خواهد شد و هم به ساختمان آسیب جدی می‌زند. برای اینکار باید از افراد متخصص کمک بگیرید.

انتخاب کف پوش در بازسازی خانه

بازسازی خانه

 در هر خانه ای انتخاب نوع کفپوش بسیار مورد توجه است. یکی از قسمت های خانه که به هنگام بازسازی خانه مورد توجه همه افراد است بازسازی کفپوش هاست. وجود کفپوش سالم و زیبا خانه شما را مورد پسندتر از گذشته می کند. یکی از مهمترین مسائل در انتخاب کفپوش در بازسازی خانه جنس و نوع کفپوش است که علاوه بر زیبایی، مقاومت لازم را داشته باشد و مدت طولانی دوام  قابل استفاده باشد. برای انتخاب کف پوش باید به عوامل متعددی توجه کنید، برای مثال اگر برای دیوار ها کاغذ دیواری با طرح های شلوغ و رنگی انتخاب کرده اید یک کف پوش ساده انتخاب مناسبی است. انواع مختلف کف پوش از سرامیک تا پارکت و لمینت وجود دارد که براساس سبک معماری داخلی خانه و  متراژ آن می توانید یک نوع را انتخاب کنید. در هنگام بازسازی خانه باید به زیر ساخت های کف پوش نیز توجه کنید تا پس از کمی استفاده دچار خسارت نشود. کف پوش هایی مانند پارکت لمینت که به رطوبت، گرما و سرما مقاوم هستند این روز ها در نوسازی و  بازسازی خانه بیشتر مورد توجه هستند. در انتخاب کف پوش اگر به کیفیت بالای آن توجه شود می توانید یک  کف پوش را تا سال های سال بدون هیچگونه آسیبی مورد استفاده قرار دهید.

راه‌های مشارکت‌درساخت بدون ترس

مشارکت در ساخت

در چند سال اخیر اصطلاح مشارکت در ساخت بسیار مورد توجه بوده است. مالکانی که خانه‌های قدیمی یا به ‌قول ‌معروف کلنگی دارند، به علت نبود سرمایه یا تخصص کافی، جهت ساخت یک ساختمان با سازندگان دیگر شریک می‌شوند. این نوع از مشارکت با این‌وجود که سود بالایی برای هر یک از طرفین دارد، جزء پرریسک‌ترین و شاید ترسناک‌ترین مشارکت‌ها نیز هست. شاید به همین دلیل بیشتر افراد مایل به شریک شدن سرمایه و زمین خود با دیگر افراد نباشند. در این مقاله با معرفی این نوع از مشارکت و مزایا و معایب آن سعی داریم شما را بیشتر با این مبحث آشنا کنیم. همچنین نکات مهم عقد این نوع قرارداد را باهم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بدون ترس و دلهره یکی از بهترین مشارکت‌های خود را داشته باشید. با ما همراه باشید. 

مشارکت ‌در ساخت به چه معناست؟

همان‌طور که از نام این نوع از قراردادها مشخص است؛ مشارکت در ساخت به قراردادهایی گفته می‌شود که هر یک از طرفین در آن آورده‌ای دارند که به نسبت آن با هم شریک هستند. اساس این قرارداد بر توافق دو طرف است. مثلاً اگر یکی از طرفین ملکی قدیمی یا زمین خود را در اختیار سازنده قرار دهد. سازنده موظف است با هزینه خود نسبت به ساخت آپارتمان در آن اقدام کند. در پایان نیز هر یک از طرفین نسبت به سهم آورده‌ی خود در ساختمان احداثی شریک هستند.

انواع مشارکت‌درساخت

برای این نوع از قراردادها، طبق عرف و قانون انواع مختلفی تعریف شده است که در ادامه به معرفی آنان می‌پردازیم:

در نوع اول این قرارداد، طرف نخست زمینی را ارائه می‌دهد و طرف دوم هزینه‌های ساخت بنا را قبول می‌کند. در پایان کار ساختمانی با کیفیت مشخص ساخته خواهد شد که هر دو طرف در کل ملک شریک می‌شوند.

در نوع دوم قرارداد مشارکت ‌در ساخت، عقد قرارداد به‌صورت مرحله‌ای تنظیم می‌شود. یعنی پس از اتمام هر مرحله از ساخت سهمی به‌طرف سازنده منتقل می‌شود.

نوع سوم از این قراردادها عبارت است از توافق بر وکالت. یعنی دو طرف توافق می‌کنند که اگر کار به مرحلة مشخصی رسید، مالک زمین برای انتقال سهم طرف دوم به او وکالت دهد تا بتواند برای تنظیم سند رسمی اقدام کند.

آخرین مورد، انتقال سه دانگ از ملک به سازنده است تا کار ساخت را آغاز کند.

مشارکت‌ در ساخت چه مزایایی برای طرفین دارد؟

مشارکت برای هر دو طرف این معامله مزایای بسیاری دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از مزایا می‌پردازیم:

افزایش استحکام بنا

اولین و شاید مهم‌ترین مزیت مشارکت ‌در ساخت بازسازی بافت فرسوده شهرها است. ساختمان‌هایی با عمر ۲۵ سال به بالا جزء بافت فرسوده محسوب می‌شوند. ساختمان‌هایی با چنین سال ساخت بالایی مقاومت زیادی در برابر زلزله و بالاهای طبیعی ندارند. به همین دلیل بیشتر درخواست مشارکت در ساخت از سوی صاحبان این خانه‌ها است. این افراد با استفاده از شراکت در ساخت می‌توانند صاحب‌خانه‌ای نوساز با ایمنی بالا داشته باشند. همچنین افرادی که سرمایه مورد نظر را داشته و نیاز به زمین دارند، می‌توانند با مشرکت در این پروژه‌ها، اقدام به احداث ساختمان نمایند.

زیبایی ساختمان

خانه‌های قدیمی معمولاً از زیبایی ظاهری خوبی برخوردار نیستند. عدم وجود زیبایی بصری در خانه‌ها باعث زشت به نظر رسیدن شهر می‌شود. همچنین اعتماد به ‌نفس ساکنان آن را نیز تضعیف می‌نماید. در این موارد افراد می‌توانند با نوسازی ساختمان خود از طریق مشارکت، به زیبایی شهر خود کمک کنند. از طرفی احساس خوبی از محل زندگی خود داشته باشند.

استفاده از امکانات به‌روز

بسیاری از ساختمان‌های قدیمی از امکانات به‌روز برخوردار نیستند. در بیشتر این خانه‌ها بحث آسانسور یا سرویس بهداشتی‌های مناسب رعایت نشده است. مشکلاتی دیگری از جمله بوی فاضلاب و حشرات موذی نیز از جمله مشکلات عمده ی این منازل هستند. متأسفانه مالکان این خانه‌ها هرسال باید هزینه‌های زیادی را برای برطرف‌کردن این مشکلات بپردازند که نتیجه‌ای هم در برنخواهد داشت. بهترین راه‌حل مشارکت و ساخت خانه‌ای جدید بدون هیچ‌گونه مشکل بنیادی است.

افزایش سرمایه

فروش خانه‌هایی به‌اصطلاح کلنگی، سود زیادی در بر ندارد. در واقع با فروش این خانه‌ها گویا زمین خام را فروخته‌اید. چرا که بنای آن ارزش چندانی ندارد. وقتی خانه خود را بازسازی می‌کنید، در حقیقت سرمایه خود را افزایش می‌دهید. در این حالت شما با فروش خانه، سود بیشتری خواهید برد. این یک حرکت هوشمندانه برای افزایش سرمایه است.

چالش‌ها، خطرات و معایب مشارکت

عدم تحویل به‌موقع واحدها

  • از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که در ساخت ‌و سازهای مشارکتی ایجاد می‌شود، بدقولی و عدم تحویل به‌ موقع واحدها است. به همین دلیل بهتر است دو شرط در قرارداد گنجانده شود تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آید.
  • برای تحویل واحدها زمان معینی مشخص گردد.
  • در صورت تأخیر سازنده برای تحویل واحدها، خسارتی در نظر گرفته شود.

تعیین خسارات مشارکتی و نحوه ی مطالبه

  • اگر هرکدام از دو طرف معامله نسبت به تعهدات خود تخلف کند، باید نسبت به پرداخت خسارت اقدام نماید. به‌منظور دریافت خسارات باید شرایط زیر را در قرارداد مدنظر قرار دهید.
  • برای تمامی تعهدات هر یک از طرفین زمان معینی در نظر بگیرید. در این صورت اگر از زمان تعیین شده تخطی صورت گیرد می‌توانید نسبت به دریافت خسارت اقدام نمایید.
  • حادثه‌ای غیرمترقبه یا فورس ماژور مانع انجام تعهد نشده باشد. باید توجه داشته باشید که در صورت بروز عامل خارجی مانند سیل، زلزله و… که مانع انجام تعهد شده باشد، خسارتی پرداخت نمی‌گردد.

اختلاف در تقسیم واحدها

یکی از شایع‌ترین اختلافات در بحث مشارکت‌ در ساخت، تقسیم واحدهاست. چرا که مالکان و سازندگان در همان ابتدای کار نسبت به تنظیم این قسمت قرارداد توجه نشان نمی‌دهند. برای تقسیم واحدها روش‌های زیادی وجود دارد که با توجه‌ به زمین و متریال استفاده شده در ساختمان تفاوت دارند.

پیش‌فروش آپارتمان‌ها و کلاهبرداری

گاهی مشکلات جدی‌تری پیشروی مشارکین در ساخت قرار می‌گیرد. اگر حق پیش ‌فروش واحدها قبل از اتمام پروژه به سازندگان واگذار شود، امکان دارد انگیزه آن‌ها برای اتمام پروژه تضعیف شود. حتی ممکن است نسبت به واگذاری این واحدها به دیگر افراد اقدام کنند؛ بنابراین باید تا جایی که می‌توان این حق را از آنان سلب کنید. تا همه‌ی کارها به‌صورت شراکتی و در چارچوب قوانین انجام شود.

نکات مهم انعقاد قرارداد مشارکت ‌در ساخت

مشارکت ‌در ساخت برای هرکدام از طرفین ریسک بسیار زیادی دارد. به همین دلیل هر یک از طرفین برای آسودگی خیال و حفظ سرمایه خود، باید در تنظیم قرارداد ساخت نکات لازم را رعایت کنند. در این صورت با بروز کمترین مشکلات و دعاوی احتمالی، کار به سرانجام خواهد رسید.

– ملک آورده باید دارای سند رسمی باشد.

– طرف اول قرارداد باید صاحب ملک بوده یا وکالت قانونی آن را داشته باشد.

– در قرارداد باید شروط ضروری ذکر شده و در صورت تخلف ضمانت اجرایی معین شود.

– میزان سود و زیان باید در قرارداد قید شود.

– مدت‌زمان لازم برای اجرای پروژه باید مشخص شود.

– میزان آورده هر یک از طرفین باید به‌صورت واضح ذکر شود.

– سازنده باید تعهد کند که در تمام مراحل ساخت از مصالح مرغوب و استاندارد استفاده نماید.

– تنظیم این نوع از قرارداد باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

جمع‌بندی

چند سالی است که مشارکت در ساخت با استقبال خوبی از سوی صاحبان مالک‌های قدیمی مواجه شده است. مشارکت‌درساخت از جمله روش‌هایی است که با رعایت حقوق طرفین، هر یک از آنان می‌توانند سود قابل‌توجهی را از آن ببرند. اما شرط این کار، آگاهی از قوانین موجود و به‌کارگیری آن‌ها در عقد قراردادهای کاری است. برای کاهش مشکلات موجود می‌توانید از نکات و روش‌های یاد شده در این مقاله بهره ببرید. تا بیشترین سود را با کمترین ریسک ممکن به دست آورید. 

چند تغییر کوچک برای بازسازی خانه

 بازسازی خانه

ایجاد تغییرات و بازسازی بخش هایی از خانه قدیمی یا کلنگی می تواند ظاهر خانه شما را به شدت تغییر دهد و زیبایی را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. داشتن یک خانه لوکس و مدرن این روز ها خواست اغلب افراد است که با بازسازی خانه این امر میسر می شود. 

  • تغییر رنگ یا پوشش دیوار ها می تواند یک تغییر اساسی و چشمگیر در زیبا تر شدن خانه ایجاد کند.
  • یک کف پوش مناسب براساس متراژ، رنگ دیوار ها و سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کنید.
  • خراب کردن طاقچه ها و جایگزین کردن شلف و قفسه های مدرن دیواری نیز سبک خانه قدیمی را به خانه جدید تبدیل می کند.
  • اگر پنجره های خانه قدیمی و کوچک است می توانید از پنجره های بزرگ و دو جداره جدید که عایق صدا و دما هستند استفاده کنید.
  • برای این که خانه جدید شما نمای بهتری داشته باشد و تغییرات آن به چشم بیاید از نورپردازی های مناسب در خانه استفاده کنید.
  • کلید، پریز و شیرآلات قدیمی خانه را عوض کنید تا علاوه بر زیبایی بصری، کاربرد و کیفیت بهتری داشته باشند.
  • تغییراتی در تراس، ایوان و پاسیو خانه ایجاد کنید. با استفاده از حوضچه و درخت کاری به آن جلوه بیشتری بدهید.
  • در مرحله آخر می توانید وسایل و دکوراسیون داخلی خانه را تغییر دهید و لوازم منزل خود را نو کنید تا در کنار بازسازی خانه یک دکوراسیون جذاب و شیک نیز داشته باشید.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم متخصص و مجرب  از صفر تا صد کار بازسازی خانه شما را انجام می دهد و لذت داشتن یک خانه زیبا را به شما هدیه می کند.

جنس انواع آلاچیق در طراحی و اجرای روف گاردن

روف گاردن

 آلاچیق ها یکی از بهترین و زیباترین طراحی هایی هستند که این روزها در فضاهای مختلفی همچون باغ، رستوران و یا خانه های ویلایی ساخته می شوند. از سوی دیگر روف گاردن نیز از جدید ترین انواع طراحی هایی است که باعث می شود پشت بام خانه تان تبدیل به باغی کوچک و زیبا شود. اما به دلیل این که طراحی و اجرای روف گاردن از فعالیت هایی است که کاملاً تخصصی می باشد و صرفاً افراد متخصص می توانند در این زمینه بهترین طراحی ها و نتایج را به شما تحویل دهند تصمیم گرفتیم که در این زمینه مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید در خصوص جنس انواع آلاچیق در طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز باغ بام اطلاعاتی داشته باشید با ما تا انتها همراه باشید. 

آلاچیق و بام سبز

در اغلب موارد افراد واژه آلاچیق را شنیده اند اما شاید با واژه هایی همچون، بام سبز و باغ بام مواجه نشده باشند و به گوش شان نرسیده باشد. در حقیقیت تمامی این کلمات به فضاهایی اشاره دارد که با انواع متریال از جمله فلز و سنگ و چوب ساخته شده و دارای سقف هستند. آلاچیق ها در محیط های گوناگونی کاربرد دارند. برای مثال برخی از افراد دوست دارند که در محیط باغ خود یا ویلای خود آلاچیق طراحی و اجرای روف گاردن داشته باشند تا بتواند لحظاتی را در آن به آرامش سپری کنند. یا حتی آلاچیق ها را را در پارک های عمومی شاهد خواهید بود. به شکلی که در آن ها مسافران عبوری یا افراد مختلف می توانند در آن جا استراحت کنند. از سوی دیگر کافی شاپ هایی که در فضای بیرون هستند برای این که فضای دلپذیر را برای مشتریان خود فراهم کنند باغ بام یا بام سبز را طراحی می کنند. آلاچیق ها از جهت شکل ظاهری دارای تنوع زیادی هستند که می توان گفت هر سلیقه را پاسخگو خواهد بود. برای مثال برخی از افراد دوست دارند که اطراف آلاچیق شان کاملاً باز باشد تا بتوانند از مناظر بیرون لذت ببرند. در این موارد با ستون هایی که قرار داده می شوند می توانند سقفی با طراحی زیبای روی چهار ستون قرار دهند. در مواردی نیز افراد از متخصصین طراحی و اجرای روف گاردن می خواهند که بخش هایی از آلاچیق بسته باشد. به همین دلیل به راحتی می توان با طراحی های خاصی بام سبز این افراد را به شکل نیمه باز ساخت. اشکالی که در طراحی سقف آلاچیق انجام می شود دارای تنوع و تعدد بالایی است. برای مثال در مواردی سقف ها به شکل شیب دار ساخته می شود تا در هنگام بارندگی آب باران در آن بخش ها تجمع پیدا نکند. اما در مواردی نیز طراحی سقف آلاچیق به شکل شیب دار صرفاً به دلیل سلیقه و خواست مشتری است. از دیگر انواع اشکال سقف های آلاچیق ساده و مسطح است.

جنس انواع آلاچیق

شاید در محیط های مختلف در زیر یکی از انواع آلاچیق ها نشسته باشید و به طراحی و اجرای روف گاردن در آن جا دقت کرده باشید. به طور عمده از مهم ترین انواعی که می توانید برای باغ بام یا بام سبز برشمریم موارد زیر هستند:

  • آلاچیق از جنس چوب
  • آلاچیق از جنس فلز
  • آلاچیق از جنس سنگ
  • آلاچیق از جنس بتن یا آجر

تمامی مواد و یا متریال هایی که در طراحی و اجرای روف گاردن بکار گرفته می شود با کیفیت هستند و بر حسب سلیقه و محیطی که قرار است در آن جا باغ بام یا بام سبز اجرا شود انتخاب خواهد شد. برای مثال در صورتی که قرار باشد طراحی و اجرای روف گاردن در محیط باغ یا ویلا باشد بر حسب معماری خانه و ساختار کلی محیط اطراف بام سبز متخصصین در این زمینه مشاوره هایی را به افراد خواهند داد.

آلاچیق از جنس چوب 

چوب هایی که در طراحی و اجرای روف گاردن به کار گرفته می شود انواع مختلفی دارند از جمله چوب پلاست یا چوبی که به نام ترموود نام دارد. هر کدام از این چوب ها دارای مزیت ها و ویژگی های مخصوص به خود است که در هنگام ساخت بام سیز یا باغ بام یکی از آن ها انتخاب می شود. در اغلب موارد شاهد هستیم که افراد زمانی که می خواهند در پشت بام ها خانه شان آلاچیق چوبی داشته باشند  این نوع از آلاچیق ها را بر دیگر انواع ترجیح می دهند. زیرا که نمای زیبایی دارد و باعث می شود روف گاردن تا حد زیادی زیبا و جذاب شود.

آلاچیق از جنس فلز

همانطور که می دانید فلز ها نسبت به سایر انواع متریال های مورد استفاده در هنگام طراحی و اجرای روف گاردن دارای عمر و دوام بیشتری هستند. بنابراین یکی از مزایایی که می توانیم برای این نوع از انواع آلاچیق برشمریم دوام و ماندگاری بالای آن ها است. این نوع آلاچیق ها را نیز در محیط های بیرونی از جمله ویلاهایی که در نقاط شمالی هستند و دائما در معرض باران هستند استفاده می کنند. در این شرایط فلز مقاومت بیشتری را در برابر تغییرات آب و هوایی خواهد داشت در نتیجه دوام بیشتری می آورند.

آلاچیق از جنس سنگ

در  طراحی و اجرای روف گاردن سنگ های خاصی هستند که برای این منظور بهترین گزینه محسوب می شوند زیرا که اشکال آن ها کاملاً برای آلاچیق ها متناسب است. کیفیت و ماندگاری آن ها نیز نسبت به سایر انواع آلاچیق همچون چوب و فلز بیشتر است.

آلاچیق از جنس بتن یا آجر

در هنگام طراحی و اجرای این نوع از آلاچیق در روف گاردن از مواد بتنی یا آجر های مختلف زیبا که می تواند به زیبایی و ظاهر آلاچیق بیفزاید استفاده می شود. در نتیجه این نوع از آلاچیق نیز بسیار مقاوم هستند و دارای طراحی منحصر به فردی خواهند شد. آلاچیق های بتنی و آجری در محیط های خاصی از جمله پارک های عمومی یا باغ های بزرگ طراحی می گردد تا دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

هر کدام از انواع آلاچیق هایی که برشمردیم دارای مزایا و محدودیت هایی هستند که باید پیش از انتخاب هرکدام از آنها آگاه باشید و در نهایت با آگاهی از آن ها بتوانید انتخاب بهتری داشته باشد. طبیعی است که برای هر محیطی یک نوع آلاچیق گزینه مناسب تری است زیرا که مجموعه ای از عوامل باعث می شود که در نهایت هارمونی بیشتری برقرار شود. طراحی و اجرای روف گاردن بدون مشاوره و مقایسه انواع آن ها نمی تواند پروژه ای موفق باشد. بنابراین هرگز مقایسه انواع مدل های روف گاردن را نباید از نظر دور داشته باشید و کورکورانه در این مسیر گام بردارید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاشمان بر این بود که تمامی سوالاتی که در زمینه جنس انواع آلاچیق در طراحی و اجرای روف گاردن وجود دارد را در قالب بخش های مختلف و اختصاصی که تدارک دیده ایم پاسخ گوییم. جزئی ترین مسائلی که در خصوص انواع آلاچیق مطرح است نیز از بخش های مهم مقاله مان بود که امیدواریم توانسته باشید از مطالب آن ها بهره مند شوید. توصیه می شود اگر تصمیم به طراحی و اجرای روف گاردن دارید حتماً پیش از آن اطلاعات تکمیلی را از یک گروه حرفه ای و متخصص در این زمینه دریافت کنید تا در نهایت بر اساس سلیقه ای که دارید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

مواد شوینده مناسب در نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما

 ساختمان ها نیز مانند اتوموبیل ها، وسایل خانه، حیاط و کوچه ها نیاز به تمیز شدن دارند تا نمای بهتری داشته باشند. زیبایی خانه ها با تمیز بودن بیشتر به چشم می آید بنابراین هر ساختمانی نیاز به تمیز شدن دارد. اگر ساختمان شما به خاطر آلودگی های موجود در محیط شهری کثیف و آلوده شده بهتر است که به فکر نماشویی و شستشوی نمای ساختمان خود باشید. روش های نماشویی و شستشوی نما و موادی که برای نماشویی استفاده می شود بستگی به نوع و جنس نما ومیزان آلودگی سطح نما دارد. وجود یک متخصص و کارشناس که میزان الودگی و روش نماشویی را انتخاب کند در این مورد ضروری است چرا که کار شستشوی نما یک کار تخصصی و نیازمند دانش فنی است. اگر نما از جنس کامپوزیت، شیشه و یا هر دو مورد است نحوه شستشوی آن با استفاده از آب است که توسط واتر جت با فشار و قدرت زیاد ، نما را تمیز می کند. اگر میزان آلودگی و چربی روی سطح نما زیاد باشد یک مرحله نیز تی و ابر و مواد شوینده برای نماشویی و شستشوی نما استفاده می شود. اگر نما از جنس سنگ های صیقلی، براق و شیشه ای باشد، نماشویی آن با واتر جت و یا واتر جت و مقداری دیسکلر انجام می شود. دیسکلر نوعی اسید رقیق شده است که آسیبی به نما نمی رساند. برای شستشوی نما که از جنس سیمان سفید و یا سیاه است از آب خالی یعنی واتر جت استفاده می شود؛ در صورت آلودگی و کثیفی زیاد نما رنگ آمیزی نمای ساختمان تنها راه حل برای تمیز شدن نما از جنس سیمان است. در نما های آجری، سنگ های تیشه ای، سنگ های مرمر و تراورتن هایی که آلودگی زیادی دارند از روش واتر سند بلاست استفاده می شود که در این روش آب به همراه سیلیس که نوعی شن و ماسه است با فشار زیاد با سطح نما برخورد می کند و نما را تمیز می کند. سنگ های گرانیتی در دسته سنگ های مقاوم هستند که با اسید خراب نمی شوند. در نتیجه برای نماشویی و شستشوی نمای با جنس گرانیت از مواد اسیدی نیز می توان استفاده کرد.مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه نماشویی و شستشوی نما به همراه نیرو های متخصص تمام مراحل شتستشوی نمای ساختمان شما را با دقت و کیفیت انجام می دهد و جلوه نمای شما را دو چندان می کند. اگر قصد انجام نماشویی دارید کارویس می تواند بهترین گزینه شما باشد.

شستشوی کفپوش ادارات و کفسابی آن

کفسابی و سنگسابی

سنگسابی و کفسابی یک عملیات نظافت و نگهداری از ظاهر ساختمان است. حتماً، تابه‌حال، وارد اداراتی شده‌اید که با نگاه کردن به زیر پای خود، می‌توانید چهره خود را در کفپوش آن ببینید. تفاوت آن‌ها با برخی ادارات دیگر که کفپوشی تیره‌وتار دارند، چیست؟ پاسخ این است که این کفسابی است که باعث چنین تأثیری شده است. در این مقاله به بررسی مزایا و روش‌های انجام کفسابی و سنگسابی در ادارات، خواهیم پرداخت. درصورتی‌که ظاهر کفپوش اداره‌تان ناخوشایند شده است، این مقاله را مطالعه کنید.

 

کفسابی و سنگسابی چیست؟
کف بسیاری از ادارات و ساختمان‌ها از انواع سنگ، موزاییک و بتن ساخته شده است. مانند هر سطح دیگری این سطوح نیز پس از مدتی نیاز به نظافت یا حتی تعمیرات دارند. در اینجا، کفسابی اصطلاحی است که برای برداشتن لایه‌ای از روی مواد سازنده کف ساختمان، استفاده می‌شود. فرآیند کفسابی، به‌طورکلی به تمیز کردن تمامی سطوح از سرامیک و کاشی تا انواع سنگ اطلاق می‌شود. ازآنجاکه کف بیشتر ادارات از سنگ ساخته شده است، اصطلاح سنگسابی برای چنین عملیاتی در این ساختمان‌ها به کار می‌رود. کفسابی و سنگسابی توسط دستگاه کف ساب یا سنگساب انجام می‌شود که ما در این مقاله به‌طورکلی به آن سنگساب می‌گوییم. این دستگاه، علاوه بر قسمت‌های برقی، مانند موتور و غیره، دارای قطعه‌ای به نام لقمه است. لقمه، درواقع، سنباده سنگ است و زیر دستگاه سنگساب نصب می‌شود. می‌توان لقمه را از دستگاه جدا کرد و لقمه دیگری که توانایی سایش متفاوتی دارد، نصب کرد.

 

کاربردهای کفسابی و سنگسابی
شستشو، تنها کاربرد این عملیات نیست. بسیاری از افراد حتی از معایب کفپوش سنگی، سرامیکی یا موزاییکی خود اطلاع ندارند. در اینجا چند کاربرد مهم عملیات کفسابی و سنگسابی  برای ساختمان‌ها و به‌ویژه ادارات را شرح می‌دهیم.

 

شستشوی کف از آلودگی
در یک ساختمان حتی مسکونی هم کفپوش سنگی پس از مدتی تیره و کدر می‌شود؛ به‌گونه‌ای که حتی با شستشوی مکرر با استفاده از مواد شوینده هم به نظر می‌رسد که کفپوش، چندان تمیز است. این امر به‌این‌علت است که مواد آلاینده به‌تدریج در سطح سنگ نفوذ کرده و ساختار شیمیایی آن را تغییر می‌دهند. در اینجا، تنها راف تمیزی کامل کف، سنگسابی و کفسابی است.

 

تراز کردن کفپوش
در ساختمانی که تازه ساخته شده یا مدت زیادی از ساخت آن گذشته، ممکن است سنگ‌ها تراز نباشند. خالی شدن درزها نیز یکی دیگر از موارد مربوط به تراز نبودن سنگ‌هاست. این مسئله باعث می‌شود که انعکاس نور در سنگ‌ها مغشوش شود و درنتیجه از درخشش سنگ‌ها کاسته شود. کفسابی و سنگسابی به‌خوبی می‌تواند، یک سطح کاملاً تراز و یکدست را به ارمغان بیاورد.

 

تعمیر کردن کفپوش
در همه محیط‌ها و به‌خصوص در محیط‌های پررفت‌وآمد، مانند ادارات، کفپوش دچار فرسودگی و آسیب می‌شود. این آسیب، ممکن است به شکل ترک‌های سطحی، فرورفتگی و شکستگی‌های با عمق متفاوت باشد. در این موارد نیز کفسابی و سنگسابی با برداشتن لایه‌های آسیب‌دیده، به‌خوبی این ایرادات را برطرف می‌کند.

 

کفسابی و سنگسابی ادارات
ادارات، یکی از مکان‌های پررفت‌وآمد با استهلاک بالا هستند که کف‌پوش آن‌ها به نظافت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. تمامی موارد گفته‌شده در بخش قبل، در یک اداره، بسیار بیشتر و با فاصله زمانی کمتری نسبت به یک واحد مسکونی اتفاق می‌افتند. در این قسمت به ذکر نکاتی درباره کفسابی و سنگسابی ادارات می‌پردازیم.

 

جنس کف اداره
معمولاً جنس کف ادارات از سنگ و سرامیک است. بسته به اینکه از چه سنگی استفاده شده، شماره و نوع لقمه‌ای که زیر دستگاه نصب می‌شود نیز متفاوت است. برای مواد نرم، مانند موزاییک و سنگ تراورتن از لقمه‌های نرم‌تری استفاده می‌شود که شماره‌های بالاتری دارند. هرچه جنس سنگ، مانند سنگ گرانیت، سخت­تر باشد، باید از لقمه‌های سخت‌تر هم استفاده کرد. درنتیجه، فرآیند کفسابی و سنگسابی طولانی‌تر و هزینه‌بردارتر خواهد شد.

 

وضعیت کفپوش
عامل دیگری که در تعیین شماره لقمه‌ها و زمان لازم برای سنگسابی و کف سابی ادارات مؤثر است، وضعیت کفپوش است. هرچه کفپوش در وضعیت نامطلوب‌تری باشد به لقمه‌های بیشتر و سخت­ تر و زمان طولانی‌تری برای کف سابی نیاز دارد. درواقع، ممکن است، تعداد دورهای لازم تا رسیدن به نتیجه مطلوب، افزایش یابد.

 

انتظارات ما
بسته به اینکه چه سطحی از درخشندگی و ظرافت، مدنظر مدیران یک اداره باشد، فرآیند کفسابی و سنگسابی می‌تواند طولانی‌تر شود. این موضوع در مراحل پایانی کار مطرح می‌شود. استفاده از لقمه ایتالیایی با شماره بالا باعث حداکثر درخشندگی کف ساختمان می‌شود.

 

پوشش نانو
پوشش نانو که به کفسابی نانو نیز شهرت یافته، پوششی است که توسط دستگاه سنگساب در پایان کار روی سنگ اعمال می‌شود. این پوشش مزایای متعدد زیر را در کفسابی و سنگسابی دارد.

  • ضدآب و لکه شدن کفپوش
  • افزایش دوام و طول عمر سنگ
  • جلوگیری از آلوده و کدر شدن سنگ
  • درخشندگی هرچه بیشتر

 

کفسابی خشک و تر
در انجام کفسابی و سنگسابی  اداره موردنظر خود، حتی‌الامکان از کفسابی خشک استفاده کنید. در این روش، گردوغبار تولیدشده، توسط مکنده هوا به درون محفظه دستگاه سنگساب می‌رود. به‌این‌ترتیب، ظاهری که در حال کار کردن دستگاه از کفپوش می‌بینید، بسیار به نتیجه واقعی نزدیک است. در سنگسابی تر، باید مواد تولیدشده را با استفاده از آب شست که چند مشکل ایجاد می‌کند. اول اینکه، خود آب ممکن است، توهم براق بودن سطح را ایجاد کند و پس از خشک شدن ببینیم که نتیجه دلخواه به دست نیامده است. دوم اینکه درصورتی‌که شستشو به‌خوبی انجام نشود، تجمع پساب در یک نقطه می‌تواند به آلودگی مجدد همان نقطه منجر شود. در درجه بعدی هم مسئله مصرف آب و مضرات ورود پساب به فاضلاب، مطرح می‌شود.

 

کمک بزرگ برق سه فاز به کفسابی ادارات
تقریباً تمامی ادارات، دارای برق سه فاز هستند. برای سنگسابی و کفپسابی چنین محیطی، باید حتماً از دستگاه برق سه فاز استفاده شود. این دستگاه عملیات کفسابی را با قدرت و سرعت بیشتری انجام می‌دهد. درنتیجه، علاوه بر کیفیت بهتر نتیجه حاصل‌شده، هزینه انجام این عملیات در ادارات نسبت به دیگر محیط‌ها کاهش می‌یابد.

 

هزینه کفسابی و سنگسابی ادارات
هزینه اجرای این عملیات به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارت‌اند از:

  • متراژ ساختمان
  • نوع سنگ
  • شرایط کفپوش
  • درخشندگی موردنظر

لازم به ذکر است که درصورتی‌که قبلاً کفسابی انجام شده باشد، هزینه شما به شکل قابل‌توجهی، کاهش می‌یابد. درواقع، در چنین ساختمانی، تنها لازم است که آلودگی‌ها و ایرادات بسیار جزئی برطرف شوند تا سطح براق موردنظر، دوباره خود را نشان دهد.

 

خلاصه کلام کفسابی و سنگسابی  ادارات
اداره، یکی از استهلاکی­ ترین محیط‌ها برای انواع کف‌پوش است. بسیاری از ادارات از انواع سنگ و سرامیک به‌عنوان پوشش کف خود استفاده کرده‌اند. بنابراین؛ لازم است که برای نظافت و زیبایی آن‌ها از عملیات کفسابی و سنگسابی استفاده شود. این عملیات ایرادات به وجود آمده در کفپوش را علاوه بر آلودگی‌های روی آن رفع می‌کند. کفسابی از یک دستگاه سنگساب با قطعاتی تعویض شونده به نام لقمه استفاده می‌کند که حکم سنباده برای سنگ را دارند. بسته به شرایط کفپوش و انتظارات ما، از لقمه‌های سخت با شماره‌های پایین تا لقمه‌های بسیار نرم با شماره‌های بالا، برای هرچه براق‌تر کردن سطح کفپوش استفاده می‌شود. لقمه‌های ایتالیایی و پوشش نانو، دیگر تکنولوژی‌هایی هستند که سطوح با کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند.

صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد