x تبلیغات
بازسازی خانه

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی

افراد با بهره گیری از طراحی های دکوراسیون داخلی می توانند منازل و یا محل کار خود را به بهترین نحو، چیدمان کنند. یکی از این سبک های چیدمان سبک نئوکلاسیک است. این طراحی دکوراسیون داخلی مختص افرادی است که بسیار پر شور و نشاط هستند و علاقه دارند چیدمان منزلشان با استفاده از رنگ های متنوع باشد. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به این طراحی دکوراسیون داخلی می دهیم ما را تا انتها این مقاله همراهی کنید:

 

تعریف سبک چیدمان نئوکلاسیک
این سبک اولین بار در سال 1750 میلادی در کشور فرانسه و انگلستان استفاده شد. در توصیف این سبک می توان گفت: نئوکلاسیک آمیخته از سبک زمان گذشته با سبک لوکس مدرن است. افراد بسیار زیادی تمایل دارند چیدمان منزل آن ها چیزی میان سبک مدرن و کلاسیک باشد. سبکی که مابین کلاسیک و مدرن است، طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک می باشد. برخی خصوصیات این چیدمان ظرافت و سادگی است. افرادی که از این سبک پیروی می کنند برای انتخاب وسایل دکوری منزل خود با هیچ محدودیتی مواجه نیستند. برای اینکه بتوان از این سبک برای دیزاین وسایل منزل خود استفاده کنیم، علاوه بر صرف هزینه های زیاد باید به نوعی سبک خاصی از زندگی، را نیز در خود ایجاد کنیم.

 

خصوصیات سبک دکوراسیون نئوکلاسیک
طراحان در این سبک اغلب از وسایلی که با مواد طبیعی ساخته شده اند مانند: چوب یا سنگ استفاده می کنند. می توان این وسایل را در کنار وسایل فلزی گذاشت و یک ترکیب فوق العاده را به فضا بخشید. در ادامه به بررسی کامل و نکاتی که برای پیروی از این طراحی دکوراسیون داخلی باید مد نظر گرفته شود، بیان می کنیم.

  • سقف محیط در این سبک باید به رنگ سفید باشد و گچ کاری های ساده ای در آن به کار رفته باشد.
  • در این سبک کف محیط از جنس پارکت یا کف پوش های سنتی است. در اتاق هایی که رفت و آمد در آن ها بیشتر است می توان از سنگ، کاشی و سرامیک استفاده کرد.
  • دیوارها در سبک نئوکلاسیک با وسایل دکوری ساده و قاب هایی با اشکال هندسی دیزاین می شوند.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک باید محیط کاملا روشن و دنج باشد. بنابراین در این سبک باید به نورپردازی اهمیت زیادی داد. می توان از لوستر، آباژور و… استفاده کرد. همچنین می توان از برخی وسایل تزئینی روشنایی برای زیبایی محیط پیرامون نیز استفاده کرد.
  • درب ورودی و پنجره ها را می توان با استفاده از گچ بری های ساده دیزاین کرد.
  • در این سبک مبلمان دارای قاب های چوبی ساده با روکش های پارچه ای تک رنگ و بدون نقش و نگار کاربرد دارند. در کنار مبل از کوسن های چین دار نیز استفاده می شود. در این سبک از مبلمان سلطنتی استفاده نمی شود.
  • بهتر است شومینه ای که در محیط وجود دارد را با سایر وسایل منزل و این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی تطبیق دهیم.
  • در این سبک از پارچه های ساده و تهیه شده از الیاف طبیعی مانند: پارچه های مخمل، ابریشمی و پنبه ای استفاده می شود. در دیزاین محیط به این سبک، پارچه های پولک دوزی شده و ملیله دوزی شده جایی ندارند. استفاده از آینه می تواند زیبایی و شکوه فضا را دوچندان نماید.
  • استفاده از پوسترهای زیبا دارای طرح های کلاسیک می تواند دیوارها را زیبا تر جلوه دهد.
  • در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک از رنگ های طبیعی مانند سبز، بژ، خاکستری، شکلاتی،کرم، زرد، آبی، سفید، طلایی و نقره ای استفاده می شود. این رنگ هارا به راحتی می توان با یکدیگر ترکیب کرد و یک دیزاین بی مانند را در محیط به وجود آورد.
  • در سبک نئوکلاسیک از وسایل ساده و ضروری استفاده می شود، تا فضایی ساده و دلنشین به وجود آید.
  • برای دکور اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک می توان در محیط، مجسمه های مرمر، تابلوهای نقاشی و گلدان به کار برد. یک آینه بزرگ می تواند علاوه بر زیبایی به نوعی فضا را بزرگتر جلوه دهد. اتاق خواب باید فضای باز داشته باشد، نباید در آن از وسایل تزئینی زیادی استفاده کرد.
  • انداختن یک فرش مدرن و ساده می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک کمک کند. بهتر است فرش ها دارای نقش و نگار کمی یا به نوعی خلوت باشند، و از یک یا دو رنگ بافته شده باشند.
  • تابلوها در این سبک نباید به گونه ای باشند که به طور کامل دیوار را بپوشانند، پس چه خوب است به جای استفاده از چندین تابلو کوچک از یک تابلو به نسبت بزرگ استفاده کنیم.
  • دیزاین محیط پذیرایی به این سبک دارای اهمیت بسیار زیادی است. زیرا مهمانان اغلب در این محیط حضور می یابند و توجه آن ها به این فضاست. پس بهتر است هنگام طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی دقت و حساسیت بیشتر را صرف کرد.

 

اکسسوری ها در طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
برای اینکه محیط طراحی شده با این سبک، زیباتر به نظر برسد می توانید از برخی وسایل تزئینی کوچک استفاده کنید. موارد زیر چند پیشنهاد جهت این اکسسوری ها می باشد که می تواند سبک مدرن و کلاسیک را با یکدیگر تلفیق کند:

  • می توان در اطراف مبل های اتاق پذیرایی تعدادی گلدان ساده از جنس شیشه و آباژورهای جدید به رنگ روشن استفاده کنید.
  • آینه های دکوری می توانند دیوار ها را مزین کنند.
  • استفاده از کاغذ دیواری های مدرن با نقش های متناوب در اتاق نشیمن می تواند حس آرامش را در افراد به وجود آورد.
  • می توانید میزهای شیشه ای جدید، دارای پایه های طلایی ساده را برای شیک تر جلوه دادن محیط، به کار ببرید.

اما در استفاده از وسایل تزئینی زیاده روی نکنید، زیرا همان طور که قبلا گفتیم، نئوکلاسیک یک سبک ساده است.

 

دکوراسیون آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

  • برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به این سبک می توانید از وسایل ساده به شکل اشکال هندسی به صورت متوازی و متقارن استفاده کنید.
  • برای ایجاد ظاهر نئوکلاسیک در فضای آشپزخانه می توانید از لوسترهای کلاسیک و لامپ های هالوژن در کنار سایر وسایل، مانند فرش ایرانی به کار ببرید.
  • برای پیروی از این سبک از کابینت های ممبران و چوبی استفاده نکنید، تا بتوانید ظاهر آشپزخانه خود را به سبک کلاسیک طراحی کنید.
  • از پرده های سفید و توری در این فضا استفاده کنید.
  • به کار بردن برخی المان ها مانند: دیوارپوش های طرح چوب، سنگ، کاغذ دیواری و آجر می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به این سبک کمک کند.
  • برای اینکه این سبک به خوبی خود را نمایان کند، از پارکت لمینت ها در کنار فرش های سنتی استفاده کنید.

 

خلاصه مطالب
در این مطلب به بررسی و خصوصیات سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک پرداختیم. برای طراحی دکوراسیون داخلی به این سبک نیازی نیست، از وسایل خاص و گران استفاده کنید. با به کار بردن و چیدن درست وسایل در کنار یکدیگر می توانید این سبک از طراحی را به وجود آورید. زیرا همان طور که پیش تر بیان کردیم در این سبک از وسایل مدرن در کنار وسایل کلاسیک استفاده می شود. پس با به کار بردن خلاقیت، سلیقه و رعایت برخی نکات می توان منزل یا محیط کار خود را به سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک دیزاین کرده و یک محیط زیبا و خاص داشته باشید.

تعمیرات و بازسازی خانه

بازسازی خانه

تعمیرات و بازسازی خانه معمولاً به فعالیت هایی گفته می‌شود که با انجام دادن آن بر روی بنا یا همان خانه عمر ان افزایش پیدا خواهد کرد و به ماندگاری منزل کمک می‌کند. البته در نظر داشته باشید که بازسازی خانه قوانین و روش های خاص خود را دارد. معمولا خانه های قدیمی و کلنگی نیاز بیشتری به بازسازی و تعمیرات دارند. در نظر داشته باشید زمانی که شما قصد دارید تا برای تعمیرات و بازسازی منزل خود اقدام نمایید؛ باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید مانند میزان بودجه در دسترس و … با مشخص شدن این میزان بودجه شما می‌توانید اقدام به بازسازی نمایید. پس از آنکه میزان بودجه و نیاز خود را از تعمیرات و بازسازی منزل مشخص کنید باید به سراغ بازسازی خانه بروید. به طور کلی می‌توان گفت بازسازی منازل شامل دو مرحله کلی است. بازسازی زیرساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون ساختمان. در نظر داشته باشید که بازسازی زیرساخت ساختمان معمولا شامل تغییرات عمیق قسمت های حیاتی مثل لوله کشی، برق کشی و … می‌باشد. بازسازی دکوراسیون نیز مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی می شود که شما می‌توانید آن را نوسازی کنید.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان بسیار مهم است. هر فردی قصد دارد تعمیرات و بازسازی خانه انجام دهد، هزینه آن را مد نظر قرار می‌دهد. سعی کنید در ابتدای کار هزینه بازسازی ساختمان را برآورد کنید. به طور کلی می‌توان گفت اگر خانه ها کلنگی و بسیار قدیمی باشند معمولاً هزینه های آن شامل موارد زیر می‌باشد:.

  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات در صورت نیاز
  • هزینه تغییر دکوراسیون خانه در صورت نیاز
  • هزینه مجریان پیمانکاران کارگران و نیروهای استفاده شده در پروژه بازسازی

و ….

بهتر است بدانید که هزینه مجریان و پیمانکاران معمولاً به صورت روزمزد و کنترات محاسبه خواهد شد. در پروژه هایی که معمولا متراژ کمتری دارند مجریان سعی می‌کنند به صورت روز مزد انجام دهند چرا که در این موارد کنتراست مقرون به صرفه نخواهد بود. اما روش کنتراست فرقی نمی‌کند که متراژ ساختمان و زمان کار چقدر باشد. بلکه بر حسب متراژ معمولاً انجام می‌دهند.

 

انواع بازسازی خانه های قدیمی
 

بازسازی سبکی
در برخی موارد فرد قصد دارد تا سبک و معماری خانه ای که قرار است برای بازسازی انجام شود: بازسازی را با کمترین تغییرات انجام دهند. یعنی به طور کلی سبک منزل تغییرات زیادی نداشته باشد. در نظر داشته باشید که در اینجا تعمیر و تعویض نکردن به معنای رعایت سبک معماری است که قطعات مشابه و جدید جایگزین کرده و سبک را رعایت نمایند.

 

بازسازی حفاظتی
معمولاً بازسازی حفاظتی بیشتر در خانه های قدیمی هستند. چرا که خانه های قدیمی و کلنگی نیاز به عملیات های بازسازی و تعمیرات عمیق‌تری دارند. به طور کلی می‌توان گفت که این ساختمان ها از لحاظ ساختاری ضعیف بوده و هدف از تعمیر و بازسازی آن تقویت ساختار در دیوارها، ستون ها و … است. توجه داشته باشید که خانه‌های قدیمی معمولاً از حساسیت بالایی در بازسازی قرار برخوردارند که باید بررسی‌های دقیق در خصوص شرایط و چگونگی اجرای بازسازی انجام شود.

 

نکات بازسازی منزل قدیمی
برای تعمیرات و بازسازی خانه قدیمی و کلنگی شما باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه این قسمت قصد داریم برخی از این نکات را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم تا بتوانید به صورت اصولی و کاملا آگاهانه نسبت به بازسازی و تعمیرات منازل قدیمی اقدام نمایید.

 

اجرا و نوع پوشش دیوار ها
در نظر داشته باشید یکی از نکات بسیار مهم در بازسازی خانه ها اجرا و نوع پوشش دیوارها بوده که جزء دکوراسیون داخلی است. شما برای نوع پوشش دیوارها گزینه های بیشتری را پیش رو دارید که می‌توانید با توجه به نیازهای خود و خانواده خود نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. برخی از پوشش دیوارها عبارتند از: پوشش سه بعدی پوستر، سه بعدی دیوارپوش، شیشه تزیینی، سنگ دکوراتیو، کاغذ دیواری و … که شما می‌توانید از هر کدام از آن ها برای پوشش دیوار منازل خود استفاده نمایید. سعی کنید قبل از اینکه نوع پوشش دیوار انتخاب کنید نمونه کارهای اجرا شده مختلف را مشاهده کرده تا بتوانید تصمیم درست و مناسبی بگیرید .

 

رنگ آمیزی دیوارها و سقف
یکی دیگر از نکاتی که پیشنهاد می‌کنیم حتماً به ان توجه داشته باشید؛ رنگ آمیزی دیوارها و سقف است. در این مرحله سعی کنید نوع طراحی و نقاشی را طبق سلیقه و نظر خود انتخاب نمایید.

 

نوسازی کف منزل
یکی از از نکات بسیار مهم در بازسازی خانه انتخاب نوع کف برای منزل است. می‌توانید طبق سلیقه و ساختمان خود کف پوش مناسبی را انتخاب نمایید.

 

نوسازی آشپزخانه
معمولا اکثر افراد آشپزخانه را قلب خانه می‌نامند که زیبایی و دکوراسیون داخلی آن از اهمیت ویژه ای برای بانوان برخوردار است. بازسازی آشپزخانه ها شامل تعویض کابینت ها، تخریب دیوار های قدیمی، رابیتس کاری ها و … است. اگر قصد دارید در بازسازی آشپزخانه پرده‌ها وسایل برقی، تمامی وسایلی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد را تعویض نمایید معمولاً هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

 

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اگر کارشناسان تشخیص دهند باید حتماً تاسیسات آن را تعویض نمایید. همچنین شیرآلات قدیمی، تعویض لوله ها و … معمولا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که شما می‌توانید اجسام بزرگ را در جای خودشان قرار دهید و نیازی به انتقال لوله کشی و تاسیسات نداشته باشد.

 

بازسازی اتاق خواب
یکی دیگر از قسمت های خانه که شما می‌توانید نسبت به بازسازی ان اقدام نمایید اتاق خواب است. معمولاً در اتاق خواب کودک از رنگ های شاد و روشن استفاده می‌کنند. در خانه های قدیمی از کمد های با چهار چوب فلزی استفاده می‌شد که قطر دیواره های کمدها معمولاً فضای زیادی را اشغال می‌کند. اما امروزه از کمد دیواری ام دی اف استفاده می شود که قطر دیواره‌های آن کم بوده ولی مقاوم است.  این کمد های دیوازری فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. در بازسازی اتاق خواب حتما سعی کنید محل قرار گیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص کنید. چرا که یک مساله بسیار مهم در اتاق خواب ها کمد دیواری می‌باشد که اندازه متراژ آن بستگی به تخت خواب دارد.

 

تعمیر و بازسازی خانه توسط یک متخصص
به طور کلی می‌توان گفت که تعمیرات و بازسازی خانه یک کار سخت و چالش برانگیز می‌باشد که شما باید از ابتدا سعی کنید به صورت تخصصی پیش بروید. برای اینکه شما بتوانید برای بازسازی خانه اقدام نمایید و مشکلات موجود در ساختمان را سفت کرده و نوسازی آن را انجام دهید؛ باید تعمیر و بازسازی خانه را به افراد مجرب و با تجربه کافی بسپارید تا با توجه به نیازهای مورد نظر شما بتوانند کار را به خوبی و به نحو احسنت انجام دهند.

کاناپه در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

کاناپه در واقع یک واژه فرانسوی است که برای مبل ها سه تا 4 نفره ای به کار می رود که راحت تر و بزرگ تر از مبل های معمولی است. کاناپه ها معمولا از جنس مخمل هستند ولی ممکن است با جنس های دیگری مثل چرم نیز ساخته شوند. کاناپه را می توانید در مکان های مختلف مورد استفاده قرار دهید. اما باید قبل از تهیه یک کاناپه کاربرد آن را بدانید، مکان قرارگیری آن را مشخص کنید و بر اساس سبک دکوراسیون داخلی خود یک نوع از کاناپه را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید چرا که کاناپه ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها برای قسمت خاصی مناسب تر است.

کاناپه مبلی است که از نظر راحتی و بزرگی شباهت نسبی به تخت خواب دارد و راحت تر از مبل های معمولی است. به خاطر همین راحتی سایز کاناپه ها نیز بزرگ تر از دیگر مبل هاست و برای هر خانه با هر متراژی مناسب نیست. کاناپه فضای زیادی اشغال می کند و برا خانه های بزرگ مناسب تر است. می توانید آن را مقابل تلویزیون یا درون اتاق خوابتان قرار دهید. انتخاب جنس کاناپه نیز به خود شما بستگی دارد. سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کرده اید در انتخاب طرح و جنس کاناپه موثر است.

مجموعه کارویس با تجربه طولانی در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم حرفه ای و متخصص به شما کمک می کند تا با بهترین متریال خانه خود را بازسازی کنید و به بهترین روش ممکن دکوراسیون داخلی خانه تان را طراحی کنید. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید و یا از دکوراسیون داخلی خانه خود خسته شده اید از مشاوران و کارشناسان کارویس کمک بخواهید تا اطلاعات دقیقی از نحوه بازسازی خانه و هزینه های آن در اختیارتان بگذارند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان

طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از انواع سبک های چیدمان طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان است. در این سبک، از وسایلی متفاوت با سایر سبک ها استفاده می شود. سبک بوهمیان برای افرادی مناسب است، که قصد دارند فضای منزلشان گویای فرهنگ آن ها باشد. اصول هایی که در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی باید رعایت شود، کمتر از سایر سبک ها است. در این سبک، افراد برای انتخاب وسایل منزل خود، گزینه های بیشتری دارند. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.

 

تعریف سبک طراحی دکوراسیون داخلی بوهمیان
نام دیگر این سبک، بوهو است. می توان از برخی وسایل که در دیگر سبک ها وجود ندارند یا به نوعی بدون کاربرد هستند، در سبک بوهمیان استفاده کرد. در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از طرح و رنگ های متنوعی استفاده می شود. یک سبک ساده سرشار از ذوق هنری است و می تواند فضایی بی نظیر و فوق العاده ای را در منزل به وجود آورد. اغلب هنرمندان و نویسندگان این دیزاین را نوعی سبک دکواسیون کولی وار می دانند. برخی کولی ها که ساکن بوهمیان بودند، به نقاط مختلف جهان مهاجرت کردند، و این طراحی دکوراسیون داخلی را به همراه خود به تمام نقاط جهان بردند. برخی افراد با اولین نگاه فرض می کنند بوهو یک سبک شلوغ و بی نظم است، اما اصلا این گونه نیست. در این سبک دکوراسیون، تمام وسایل در بهترین نقطه جای گرفته اند. مهم ترین عامل در این سبک، سلیقه خود فرد است. یکی از عواملی که توجه علاقه مندان به این سبک را به خود جلب کرد و توانست آن را محبوب جلوه دهد، سادگی همراه با طرح و نقش های رنگارنگ و زیبا است.

 

ویژگی های سبک چیدمان بوهمیان
این سبک بی شباهت به سبک های جدید نیست و می تواند مانع ایجاد یکنواختی در فضا شود. در ادامه توضیحات بیشتری راجع ویژگی های این سبک می دهیم تا بتوانیم شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

 

جنس لوازم مورد استفاده در سبک بوهمیان
در این طراحی دکوراسیون داخلی، اجناس و بافت های متنوع و طرح های گوناگونی وجود دارد. در انتخاب جنس و طرح ها می توانید بدون محدودیت اقدام کنید و نباید از انتخاب نادرست بترسید.  نباید فکر کنید که وسایلی که برگزیده اید، ممکن است یک سبک غیر معمولی به وجود آورد. شما می توانید از پارچه ها و نقش های رنگ شده از نقاط مختلف جهان استفاده کنید. کوسن ها و بالش های قلاب دوزی شده که بر روی تخت های چوبی قرار میگیرند نیز جزء وسایل دکوری این چیدمان هستند. فلزات در این سبک کاربرد زیادی دارند، زیرا بوهمیان علاقه زیادی به آن ها داشتند. این طراحی دکوراسیون داخلی، مجموعه ای از طبیعت و تازگی است. پارچه های ابریشم و تابلوهای نقاشی از مهم ترین عناصر این چیدمان هستند.

 

مبلمان در سبک بوهمیان
مبل های مورد پسند بوهوها در هیچ فروشگاهی وجود ندارد. می توان گفت: مبلمانی که در این سبک استفاده می شود، در یک فروشگاه نیست. زیرا این مبلمان دارای خصوصیات خاصی نیستند. بوهوها به مبلمانی علاقه مند هستند که کارکرده یا به نوعی دست دوم باشد. آن ها معتقدند که یک مبل قدیمی و متفاوت می تواند یک قصه را بازگو کند. افرادی که تمایل دارند مبلمان منزل خود را به سبک طراحی دکوراسیون داخلی بوهمیان بچینند، باید به سراغ سمساری ها بروند. در آن جا به دنبال یک مبل خاص بوده، هرگاه با مبلی مواجه شدند که توجه آن ها را به خود جلب کرد، می توانند آن را خریداری کنند و به منزل خود ببرند. مبلمان می توانند با روکش مخمل، پارچه های ساده یا گلدار باشند. اما باید رنگ مبل با رنگ سایر وسایل هماهنگ باشد. آرامش و راحتی حسی است، که این مبلمان می تواند به افراد القا کند. در این سبک اغلب از فرش های سنتی کشور های مختلف دنیا با طرح های قدیمی استفاده می گردد.

 

رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان، کاربرد دارند
این طراحی دکوراسیون داخلی قانون و دستوری برای رنگ ها ندارد. در سبک بوهمیان از رنگ های شاد و مختلفی استفاده می کنند. این چیدمان می تواند، یک فضای خوش رنگ همراه با رنگ های متنوع ایجاد کند. اما استفاده از رنگ های گرم و خاکستری در بیشتر این سبک ها دیده شده است. رنگ هایی در سبک بوهمیان استفاده می شود، رنگ هایی شبیه به ترکیب فلزات و جواهرات است. قوانین بوهمیان اصلا ذهن افراد را برای هماهنگ نبودن ترکیب رنگ ها درگیر نمی کند. افراد می توانند با خیال راحت رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنند. ترکیب رنگ در فرش ها و پارچه های مبلمان یا دیوار کوب ها می تواند توجه افراد را به خود جلب، و چشمان آن ها را به خود خیره کند. رنگ سفید را سلطان رنگ های سبک بوهمیان تلقی می کنند.. پس زمینه سفید می تواند تمام مشکلات را حل کند و هر وسیله را سر جای خود قرار دهد.

 

نور در سبک بوهو
منزلی که به سبک بوهمیان دیزاین شده است، به نوعی گرم است. به همین دلیل در این سبک از رنگ های گرم استفاده می کنند. منزلی سرشار از آرامش و کمی تاریک، همراه با پرده های دارای طرح و رنگ های فراوان همگی گویای بهره گیری از این سبک است. بهترین منبع نور در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی، نور خورشید است. از طرفی می توان از فانوس های رنگی استفاده کرد و به گونه ای فضا را رمانتیک جلوه داد. در انتخاب لامپ و لوستر ها می توان مطابق سلیقه خود، اقدام کرد. زیرا نیازی به رعایت از یک سبک خاص نیست. همچنین می توان از منابع نور ضعیف مانند شمع استفاده کرد.

 

وسایل تزئینی در سبک بوهو
یکی از مواردی که موجب جذاب بودن این سبک شده، استفاده از وسایل دکوری قدیمی است. در کل، این چیدمان  را با وسایل دست ساز و وسایلی که افراد همراه خود از مسافرت آورده اند، می توان دیزاین کرد. همچنین پرده های طرح دار، آویز ها و دیگر وسایل تزئینی در این سبک استفاده می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی می توان مطابق سلیقه خود از انواع گوناگون گلدان ها استفاده کرد.به عنوان مثال گلدان های مکرومه زیبایی بی نظیری را به فضا می بخشند.  می توان این گلدان ها به دیوار ها آویخت و از فضای سبز ایجاد شده احساس لذت کرد.

 

در سبک بوهمیان باید از سلیقه خود استفاده کنید
برای اینکه بتوانید با این سبک به طراحی دکوراسیون داخلی با فضایی زیبا بپردازید، باید خلاق باشید. به عبارت دیگر این سبکی است که شما با ذوق هنری خود خلق می کنید. می توانید از هر وسیله ای که به آن علاقه دارید در این سبک استفاده کنید. در حقیقت مبلمان و سایر وسایل این سبک متفاوت و متنوع هستند. ایده افزودن یک وسیله جدید در کنار سایر وسایل می تواند بسیار خوب باشد.

 

نتیجه گیری
اگر شما علاقه دارید فضای منزلتان همراه با آرامش و آسودگی باشد، بهتر است از سبک بوهمیان برای طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل منزل خود، استفاده کنید. فضای طراحی شده به این سبک محیطی شاد، توام با فرهنگ های مختلف است و به گونه ای رنگارنگ است. این سبک به افرادی که دارای ذوق هنری نیز هستند، پیشنهاد می شود. با این سبک می توانید یک منزل خاص و منحصر به فرد داشته باشید.

نمای شیشه ای در بازسازی خانه

بازسازی خانه

شیشه ها همواره نقش تعیین کننده ای در زیبایی و ساخت ساختمان ها در گذشته تا به امروز داشته اند. استفاده از شیشه های رنگی در معماری سنتی ایران به عنوان یکی از بهترین طراحی های معماری آن زمان، رایج بوده است. پس از شروع قرن بیستم نیز استفاده از شیشه در طراحی نما به عنوان یک سبک مدرن جایگاه خود را در بین طراحی های مدرن پیدا کرد. این روز ها نیز تلفیق معماری سنتی و مدرن نیز می تواند ایده جذابی برای افزایش زیبایی های بصری ساختمان شما باشد. اگر خانه شما یک خانه قدیمی با معماری خسته کننده است می توانید در زمان بازسازی خانه خود با تغییر سبک نما و استفاده از شیشه در نما یک تغییر بزرگ و جذاب در ساختمان خود ایجاد کنید.

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است که شیشه های دو جداره جای شیشه های قدیمی و تک جداره را بگیرند. علت استفاده زیاد از شیشه های دو جداره عایق صدا و دما بودن این شیشه هاست که یک مزیت فوق العاده برای زندگی در شهر های شلوغ و پر سر و صدا محسوب می شود. این شیشه ها اجازه خروج هوای سرد یا گرم خانه به بیرون را نمی دهد. شیشه در قرن بیستم به عنوان یک سبک معماری مدرن مورد علاقه بسیاری از مردم قرار گرفت و تبدیل به یک نمای لوکس در دوران خود شده است. نمای شیشه ای میزان بار و وزنی که ساختمان متحمل می شود را کم می کند و حداکثر میزان روشنایی و استفاده از نور طبیعی را در اختیار شما می گذارد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم حرفه ای و مجرب اطلاعات لازم جهت بازسازی خانه و انتخاب متریال و سبک مورد نظرتان را به شما می دهد تا با آرامش خاطر و دقت بالا عملیات بازسازی خانه خود را انجام دهید و بدون هیچ نگرانی خانه جدید خود را تحویل بگیرید. زندگی در یک خانه مدرن و زیبا به همراه کیفیت بالا هدیه ای است که کارویس پس از بازسازی خانه به شما می دهد.

تاثیر مصالح نامرغوب در بازسازی خانه

بازسازی خانه

هر بنا و ساختمانی بعد از اتمام عمر مفید دچار فرسودگی می‌شود و باید نسبت به بازسازی و تعمیر آن اقدام کرد. از این رو، نوع و کیفیت مصالح ساختمانی که در بنا به کار رفته است در زمان بازسازی خانه بیش از همه اهمیت دارد. هر چه مصالح نامرغوب‌تر و بی‌کیفیت‌تری استفاده شود به همان میزان زمان بازسازی و نوسازی خانه هزینه‌ها افزایش می‌یابد چرا که باید نسبت به تهیه مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت اقدام کرد. اگر شما هم قصد بازسازی خانه خود را دارد و درباره تأثیرات انتخاب مصالح باکیفیت و در مقابل مصالح نامرغوب در عملیات بازسازی، اطلاعاتی ندارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

 

اهمیت بازسازی خانه با مصالح مناسب
آخرین مرحله از عملیات بازسازی خانه، بعد از تخریب، نقشه‌کشی و غیره، مربوط به تهیه مواد مصالح مورد نیاز است که باید تحت نظارت متخصص این امر انجام گیرد. نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در بناها و میزان کیفیت آنها و همچنین طول عمر بنا از جمله فاکتورهایی هستند که در زمان بازسازی و نوسازی ساختمان مورد توجه قرار کی‌گیرد. برخی به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به بازسازی خانه، استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب و بی‌کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند. این در حالی است که، هر چه از مصالح غیر استاندارد به خاطر ارزان بودن استفاده شود، به دلیل کیفیت پایین، بازسازی خانه اقدام مفید نخواهد بود و در کوتاه مدت باید هزینه مضاعفی جهت اصلاح و تعمیر و جایگزینی مصالح به کار رفته، اختصاص داد. از طرفی دیگر بازسازی خانه با مصالح مناسب نیازمند تجربه و تخصص لازم است که باید با کارشناسان فعال در این حوزه مشورت کنید.

 

ضرورت استفاده از مصالح استاندارد در بازسازی خانه
متأسفانه عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ما پایین‌تر از استاندارد جهانی است و اغلب استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد را به دلیل کاهش هزینه‌های تمام شده، فراموش می‌کنند و یا اینکه اهمیت نمی‌دهند به همین منظور بازسازی خانه پیش از اتمام عمر مفید ساختمان به صورت زودهنگام باید اجرایی شود که اگر باز هم در عملیات بازسازی از مصالح نامرغوب استفاده شود، هزینه‌ها هدر خواهد رفت. بر این اساس، در عملیات بازسازی خانه، امروزه استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب با تأسی از روش‌های مدرن صنعتی مورد توجه قرار گرفته است و شیوه سنتی دیگر متقاضی ندارد. جالب است بدانید، هر چقدر عملیات بازسازی خانه صنعتی شود، هزینه تهیه مصالح ارزان‌تر می‌شود و در نتیجه کیفیت بالاتر می‌رود.

 

اثرات منفی استفاده از مصالح نامرغوب در بازسازی
بازسازی و تعمیرات خانه یک روش ایده‌آل برای تغییر چهره خانه‌های قدیمی به شکل مدرن است و تمام نیازها نیز مطابق با میل صاحبخانه تأمین خواهد شد. اما در صورتی که هنگام بازسازی خانه، مصالح ساختمانی مورد استفاده از درجه استاندارد لازم برخوردار نباشد و به صورت نامرغوب به کار گرفته شود، پیامدهای جبران‌پذیری را به بار خواهد آورد.

 

هدر رفت انرژی
لازم است که بدانید، استفاده از مصالح نامرغوب سبب هدر رفت انرژی خواهد شد و میزان بهره‌وری هنگام به کارگیری مصالح بی‌کیفیت نیز پایین‌تر از حد نرمال ارزیابی می‌شود و عملاً صرف هزینه‌ها برای بازسازی خانه نیز بی‌نتیجه خواهد شد.

 

کاهش مقاومت خانه
از طرفی دیگر، بازسازی خانه به منظور افزایش عمر مفید و مقاوم‌سازی ساختمان انجام می‌گیرد، که با استفاده از مصالح غیراستاندارد به طور قطع میزان مقاومت منزل در برابر سیل و زلزله و دیگر حوادث احتمالی کاهش خواهد یافت.

 

فرسودگی زودهنگام خانه
استفاده از مصالح نامرغوب در بازسازی خانه باعث می‌شود که فضای طراحی شده زودتر از اتمام عمر مفید خود دچار فرسودگی شود و در کوتاه مدت ناچار به صرف هزینه مجدد برای بازسازی و ترمیم شوید. پس قبل از شروع به بازسازی خانه و تعمیرات، باید درباره ویژگی‌های مصالح مورد استفاده در بنا تحقیق کنید و متخصصان امر مشاوره بگیرید.

 

نفوذ رطوبت
یکی از خسارت‌های ناشی از استفاده از مصالح غیراستاندارد و نامرغوب در عملیات بازسازی خانه، عایق‌بندی نامناسب دیوارها و کف، سرویس‌های بهداشتی و آشپرخانه بعد از تخریب و ترمیم است. از این رو، رطوبت به سرعت به بخش‌های مختلف خانه نفوذ می‌کند، پس عملیات عایق‌بندی باید به صورت اصولی با مصالح مناسب انجام شود.

 

کیفیت فدای قیمت
بازسازی خانه به منظور افزایش کیفیت و امنیت زندگی ساکنان آن، در اولویت قرار می‌گیرد. پس نباید کیفیت مصالح را به دلیل قیمت آن نادیده بگیریم و برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به رقم ناچیز به کارگیری مواد و مصالح غیراستاندارد را ترجیح دهید بلکه از همان ابتدای کار مبلغی را که بابت خرید مصالح نامرغوب پس‌انداز کرده‌اید، باید دیر و یا زود برای خرید مصالح مرغوب با هزینه گزاف‌تر اقدام کنید و اثرات و خسارت‌های ناشی از مصرف این مصالح بی‌کیفیت را بپذیرید.

 

استفاده از مصالح درجه یک یا 2 در بازسازی خانه
بازسازی خانه نیازمند برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی است تا بهترین نتیجه در پایان کار را دریافت کنید. در این میان برخی برای کاهش هزینه بازسازی خانه به جای استفاده از مصالح درجه یک، از مواد و مصالح درجه ۲ استفاده می‌کنند اما باید شرط با کیفیت بودن مصالح مدنظر قرار گیرد. در این میان، از جمله عوامل مهم در بازسازی خانه استفاده از مصالحی است که بتوانند مرغوبیت خود را به شکل واضحی به نمایش بگذارد و بهتر است که بدانید، استفاده از مصالح مرغوب و درجه یک، می‌تواند از بُعد اقتصادی بودن، اثرات خود را در طولانی مدت اثبات کند. پس اگر شما از مصالح نامرغوب، با کیفیت پایین استفاده کنید، در کوتاه مدت دوباره باید نسبت به ترمیم و بازسازی خانه خود اقدام کنید. از این رو، مصالحی را به کار ببرید که تا چندین سال با کارکرد مناسب نیازی به تعویض و تعمیرات اساسی نداشته باشید و متحمل هزینه اضافی نشوید.

 

ممنوعیت صرفه‌جویی در بازسازی خانه
بازسازی خانه زمان مناسبی برای صرفه‌جویی در هزینه نیست. اگر در بازسازی به خاطر ارزان بودن، از مصالح بی‌کیفیت استفاده کنید، در آینده نه چندان دور، خرج اضافی روی دستتان می‌گذارد و باید دوباره بازسازی کنید و این اتفاق به معنای پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعمیرات منزل است. پس هنگام بازسازی خانه، کیفیت و قیمت مصالح را موازی با یکدیگر پیش ببرید و مطابق با بودجه خود، با کیفیت‌ترین و به روزترین مصالح موجود در بازار را انتخاب و خریداری کنید.

سبک نئو کلاسیک در طراحی و بازسازی خانه

بازسازی خانه

اگر سبک کلاسیک را به عنوان قدیمی ترین نوع سبک ها بشناسیم می توان گفت که سبک نئو کلاسیک از بطن این سبک بیرون آمده و رشد پیدا کرده است. سبک نئو کلاسیک در واقع جدید تر از سبک کلاسیک است و با استفاده از یک روش مدرن و در عین حال ساده، زیبایی را به نمایش می گذارد. این هنر برگرفته از هنر یونان و روم است و برای خانه های بزرگ و علاقه مندان به سبک های مجلل یک گزینه منطقی است.

سبک نئو کلاسیک بر خلاف کاربردش از وسایل لوکس و پر زرق و برق استفاده نمی کند و در واقع به نوعی می خواهد زیبایی و خاص بودن سادگی در طراحی و بازسازی خانه را به رخ بکشد. سبک نئو کلاسیک اصالت را در تمام بخش های خانه نشان می دهد. استفاده از رنگ های خنثی در این سبک از طراحی بسیار کاربرد دارد.

در طراحی این سبک استفاده از وسایل ساده، نور زیاد، روشن بودن خانه، اهمیت به زاویه ها و دلباز بودن محیط بسیار مورد توجه است. در طراحی کفپوش و بازسازی خانه به سبک نئو کلاسیک از پارکت، لمینت و سرامیک استفاده می شود، ولی طرح و رنگ آن نباید توجه را از محیط و دکوراسیون داخلی پرت کند بنابراین سادگی و رنگ خنثی در انتخاب کفپوش مهم است. وجود نور در این سبک مهم است اما نور پردازی ها نیز باید از زرق و برق دور باشد. بنابراین لوستر ها، آباژور و حتی پرده ها که نور را عبور می دهند باید ساده باشند. اشیای هندسی این سبک را زیباتر نشان می دهد.

مجموعه کارویس در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه تیم حرفه ای خود سال هاست که در این زمینه مشغول به فعالیت است و تجربه کافی را در بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون کسب کرده است. برای اینکه خانه خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و با بهترین متریال مراحل بازسازی خانه خود را انجام دهید، کارویس یک انتخاب درست است.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانیان باستان

طراحی دکوراسیون داخلی

اصالت یک هنر، زمانی حفظ می شود که در میان مردم مورد استفاده قرار گیرد. چیدمان ایرانی دارای اصالت دیرینه است. سبک طراحی دکوراسیون داخلی ایران باستان نوعی دکوراسیون داخلی مجلل و لوکس است. در برخی سالن ها و تالار های پذیرایی این طراحی داخلی می تواند به نوعی بیانگر زندگی مقتدر و تجمل گرایانه گذشتگان باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانیان باستان بپردازیم و شما را با این سبک آشنا کنیم . ما را تا انتها همراهی کنید:

 

مقدمه ای بر طراحی دکوراسیون داخلی ایران باستان
کشور ایران قدمت طولانی از تاریخ، فرهنگ و هنر دارد. سبک طراحی دکوراسیون داخلی ایران باستان به نوعی می تواند شکوه و بزرگی پادشاهان ایران در زمان گذشته را به رخ بکشد. این سبک به نوعی به دوران هخامنشیان و اشکانیان اشاره می کند. در بناهای قدیمی از اصیل ترین هنر های ایرانیان مانند کاشی کاری، منبت کاری و… استفاده شده است که در معماری آن زمان، کاربرد بسیار زیادی داشتند. افرادی می توانند از این سبک استفاده کنند که دارای منازل بزرگ هستند و توان مالی پرداخت مخارج این سبک از چیدمان را داشته باشند. می توان گفت: این سبک برای فضاهای کوچک مناسب نیست، زیرا برخی وسایل تزئینی که در آن استفاده می شود حجم زیادی داشته و فضای زیادی را اشغال می کنند. به عنوان مثال مبلمان سلطنتی که در این طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند، نسبت به سایر مبل ها بزرگ تر هستند. اما نمی توان گفت: طراحی دکوراسیون داخلی با این سبک در منازل کوچک امکان ندارد. می توان برخی وسایل تزئینی کوچک یا به اصطلاح همان اکسسوری ها مانند: برخی گلدان و مجسمه و… که فضای کمتری اشغال می کند، را در فضا قرار داد.

 

ویژگی و خصوصیات چیدمان به سبک ایران باستان
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از سنگ های مجلل مرمر برای طراحی دیوار های داخلی و خارجی، و به کار بردن مجسمه های هخامنشیان و ایران باستان، کنده کاری های هخامنشی، استفاده می شود. در این سبک رنگ های خنثی مانند: سفید و کرم را، با رنگ های زیبای زرشکی و آبی ارغوانی ترکیب می کنند. این ترکیب رنگ یکی از ویژگی های برجسته این سبک از دیزاین است.  در کل در این طراحی دکواسیون داخلی هر اقدامی که افراد را به یاد ایران باستان بیندازد استفاده می شود. برخی از اقدامات می تواند: درب های بلند و سنگین ( بعضی ها تا ارتفاع 3 متر هستند )، قاب های مرمر، سر ستون های شیر و اسب بالدار باشد. وسایل دکوری در این سبک گوشه دار و زاویه دار هستند. موردی که در برخی منازل که از این سبک پیروی می کنند دیده می شود. اما در ایران استفاده از این سبک بسیار کم شده است.

 

اقداماتی که برای پیروی از این سبک لازم است
اکنون ما اغلب وسایل و تکنیک هایی که در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی رعایت می شود، را بیان می کنیم؛ تا بتوانیم فضایی که با این سبک دیزاین شده است را به خوبی توصیف کرده و یک تصور درست از این سبک را در ذهن شما ایجاد کنیم.

  • برخی وسایل تزئینی کوچک یا مجسمه های سفالی یا مجسمه هایی از جنس عاج که به اشکال نامنظم و زخمت طراحی شده اند.
  • طراحی پنجره های بزرگ با عرض های زیاد
  • به کار بردن لوسترهای تزئینی، بلند و حجیم
  • مبل های مجلل سلطنتی منبت کاری شده
  • برخی ظروف مسی
  • می توان فواره هایی از جنس سنگ مرمر و مس در محیط گذاشت و محیطی بی نظیر را ایجاد کرد.
  • به کار بردن پرده های سلطنتی و با شکوه
  • گچ بری و آینه کاری های دارای نقش و طرح های متنوع، مانند برخی نقش های طبیعی یا نیمه طبیعی، طرح گیاهان و حیوانات، که این تقش ها را اغلب به عنوان نماد به کار می برند.
  • فرش و گلیم که خود بیانگر سنت کهن ایران باستان بوده، این فرش ها می توانند دارای نقش های تاریخی و مکان های قدیمی باشند.

 

محدودیت های موجود در سبک ایران باستان
با وجود زیبایی و شکوهمند بودن این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی برخی محدودیت ها، پیروی از این سبک را برای علاقه مندان خود، دشوار کرده است. بعضی از این محدودیت ها موارد زیر است:

این سبک نیاز به صرف هزینه زیادی دارد.
فراهم کردن وسایلی که در این سبک استفاده می شود و تطبیق آن ها با یکدیگر خیلی سخت است.
ارتفاع سقف منازل امروزی کم است و نمی توان، درب هایی که در این سبک استفاده می شود را طراحی کرد. به همین دلیل این وسایل نمی توانند جلوه درست و باشکوه خود را نمایان کنند.

 

نتیجه گیری
علاقه مندان به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان، می توانند به زنده نگه داشتن یاد ایران باستان و اصالت ایران کمک کنند. و افراد دیگر و حتی فرزندان را با تمدن باشکوه کشورمان آشنا کنند. اما امروزه به این سبک زیبا و مجلل بی توجهی یا بی مهری می شود.

آجر سفید در بازسازی خانه

بازسازی خانه

رنگ سفید یک حس زیبایی ، تمیزی و آرامش به مخاطب القا می کند. استفاده از آجر سفید در طراحی نمای ساختمان نیز این مزیت را دارد. آجر های سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و همینطور نمای ساختمان به کار گرفته می شوند و جلوه زیبایی به محیط پیرامون خود می دهند. آجر سفید استفاده شده در نمای ساختمان از نوع آجر نسوز است و در برابر گرما، سرما، رطوبت و نور خورشید بسیار مقاوم است. این نوع از نما به خانه یک حالت مدرن و به روز می دهد که برای اکثر افراد قابل توجه است. آجر دکوراتیو یا همان آجر سفید نسوز برای استفاده در نما مناسب است چرا که شوره نمی زند و دارای سوراخ های ویژه در سطح خود است که مقاومت آن را بالاتر می برد.

در ساخت آجر سفید همه مراحل مانند ساخت آجر قرمز و معمولی است با این تقاوت که در مرحله آخر بر روی آن آهک ریخته می شود که این کار سبب سفید شدن آجر می گردد. ترکیب رنگ سفید با دیگر رنگ ها امکان پذیر است و جلوه خوبی به محیط می دهد. اگر تصمیم به بازسازی خانه خود گرفته اید می توانید آجر سفید را گزینه مناسبی برای طراحی داخلی و طراحی نمای ساختمان خود قرار دهید. آجر سفید در طراحی نمای داخلی به شما این اجازه را می دهد که از هر طرح و رنگی برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید.

مجموعه کارویس با سابقه طولانی در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به کمک تیم حرفه ای خود می تواند بهترین تغییرات را با استفاده از با کیفیت ترین متریال برای شما به ارمغان بیاورد و سبب شود لذت زندگی در یک خانه لوکس را نیز تجربه کنید.

بازسازی راه پله‌‌ها در بازسازی خانه

بازسازی خانه

بازسازی خانه شامل بخش‌های مختلفی از فضای داخلی می‌شود، اما یکی از جاهایی که میزان تردد در آن زیاد است و به نوعی در نگاه اول برای ورود به منزل مورد توجه قرار می‌گیرد، راه پله‌ها است و باید در عملیات بازسازی به آن توجه کرد و جلوه بصری زیبایی را ایجاد کرد. اگر شما هم قصد بازسازی و تعمیر راه‌ پله‌های منزل خود را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

 

اهمیت بازسازی راه‌ پله‌ها
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های هر ساختمانی را راه پله‌ها تشکیل می‌دهند که در اندازه‌های مختلف در ورودی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری خودنمایی می‌کنند. هنگام بازسازی خانه در صورتی که هنگام عبور از روی پله‌ها، صدای بد و نامناسبی را ‌شنیدید و یا پله‌ها دچار شکستگی شده‌اند، باید نسبت به بازسازی پله‌ها نیز اقدام کنید تا ایمنی و استحکام لازم را به دست آوردند و ظاهری مناسب در راه پله‌ها ایجاد شود.

 

اصول بازسازی راه پله‌ها
بازسازی خانه کار پیچیده‌ای که تکمیل آن نیاز به وقت و هزینه کافی دارد. راه‌ پله‌ها نیز به عنوان یکی از اجزای نمای داخلی ساختمان باید از نظر ظاهر، فرم و رنگ متناسب با نوع طراحی دکوراسیون داخلی بازسازی شود چرا که تأثیر مستقیم بر زیبایی ساختمان دارد. هنگام بازسازی خانه، تعمیرات راه پله‌ها نیز در اولویت قرار دارد که شامل بخش‌های مختلفی از پله را شامل می‌شود که متناسب با رنگ و دکوراسیون نرده‌ها و دیوارها باید نسبت به بازسازی آنها اقدام کرد. لازم است که بدانید، هنگام بازسازی خانه باید در ساخت و ساز و تعمیر راه پله‌ها تمام اصول معماری را از نظر میزان مقاومت و زیرساخت رعایت کنید. از مهمترین اصول بازسازی راه‌ پله‌ها هنگام بازسازی خانه می‌توان به نقطه آغاز و پایان پله‌ها اشاره کرد که باید به صورت دقیق ارزیابی شود. همچنین ارتفاع پله‌ها و محل نصب آنها نیز باید با دقت اندازه‌گیر شود. از طرفی دیگر باید میزان طول و عرض پله‌ها متناسب با تعداد طبقات هر خانه سنجیده شود تا به همان نسبت از پله‌های عریض و بزرگ استفاده شود.

 

آیتم‌های مهم در بازسازی راه‌ پله‌ها
زمانی که می‌خواهیم عملیات بازسازی خانه در بخش راه پله‌ها را انجام دهیم، در ابتدا باید مشکلات راه پله قدیمی را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود. در ادامه به آیتم‌هایی که در بازسازی راه پله‌های قدیمی باید مورد توجه قرار بگیرند، اشاره می‌کنیم:

 

رفع فرسودگی راه‌پله‎‌ها
یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که برای بازسازی خانه از جمله راه پله‌ها  باید مورد توجه قرار گیرد، تشخیص میزان فرسودگی پله‌ها و دیوارهای آن است. بررسی آسیب دیدگی پله‌ها و میزان کنده شدن دیوارپوش راه پله‌ها، نم زدگی دیوارهای راه پله‌ها باید در اولویت قرار گیرد و نسبت به بازسازی و ترمیم آنها اقدام کرد. البته در اقدام نخست باید علت اصلی بروز نم و رطوبت به راه پله‌ها را تشخیص و برطرف کنید.

 

رفع لق شدگی پله‌ها
پله‌های قدیمی به مرور زمان به دلیل تردد بیش از حد، کیفیت مصالح خود را از دست می‌دهند و پله‌ها دچار لق شدگی می‌شوند و حین عبور از آنها حرکت می‌کنند که بسیار خطرناک است و در زمان بازسازی خانه باید نسبت به اصلاح و تعمیر آن سریعا اقدام کرد.

 

تعمیر شکستگی پله‌ها
برطرف کردن شکستگی‌ راه پله‌ها، جزئی از مراحل بازسازی خانه به شمار می‌رود که باید متناسب با اندازه کف و ارتفاع نرده‌ها تعمیر شود و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

بازسازی دیوارپوش‌ راه پله‌ها
مطابق طراحی دکوراسیون به کار رفته در بازسازی خانه باید از دیوارپوش مناسب برای راه پله‌ها استفاده کرد که بنا بر جنس و کیفیت دارای انواع و قیمت‌های متفاوتی هستند. اما بهترین گزینه برای راه پله‌ها، دیوارپوش‌هایی از جنس پی وی سی است که علاوه بر ارزان قیمت بودن، سرعت اجرایی بالایی دارند. استفاده از دیوارپوش‌هایی با جنس فوم برای بازسازی راه پله نیز مرسوم است.

 

نور پردازی راه پله‌ها
مرحله بعدی که در بازسازی خانه بسیار مد نظر قرار می‌گیرد، نور پردازی راه پله‌ها و سقف پله‌ها است. نور پردازی و نصب لامپ‌ها، چراغ‌ها و لوسترهای مناسب در این محیط باعث می‌شود که نور بیشتری در راه پله منعکس شود و به راحتی از مسیر پله‌ها عبور و مرور کرد.

 

زیباسازی راه پله‌ها
یکی دیگر از پیشنهادات در زمینه بازسازی خانه، طراحی و زیباسازی راه پله‌ها است. به طوری که با نصب تابلوها، تصاویر سه بعدی، شلف‌های برای قرار دادن گل و گلدان بر روی دیواره‌ها بر زیبایی مسیر راه پله افزود و جلوه بصری خیره‌کننده‌ای را ایجاد کرد.

 

تزئین نرده‌ها
نرده‌ها یکی از اجزای جدا نشدنی راه پله به شمار می‌روند که باید در زمان بازسازی خانه به خوبی ایمن‌سازی شوند. زیبایی نرده کاملاً بر روی پله‌ها تأثیر می‌گذارد، از این رو، با طراحی و انجام تزئینات نرده‌ها با استفاده رنگ‌آمیزی، نورپردازی و غیره متناسب با محیط و نوع کاربرد پله می‌توان راه پله را زیباتر از همیشه جلوه داد.

 

نکات مهم در بازسازی راه پله‌ها
هنگام بازسازی خانه و انجام تعمیرات به ویژه در بازسازی راه پله‌های قدیمی باید به نکات مهمی توجه کرد که زیر به آنها اشاره می‌شود:

  • هنگام بازسازی راه پله‌ها باید رنگ قسمت نو و کهنه با یکدیگر هماهنگ باشد تا جلوه بدی نداشته باشد.
  • دوام و استقامت سنگ‌های ساختمانی که در راه پله‌ها به کار می‌روند باید از استاندارد لازم برخوردار باشد.
  • در صورتی که برای پوشش روی پله‌ها از فرش یا موکت استفاده می‌کنید، حتما با استفاده از چسب‌های مناسب از لیز خوردن آنها از روی پله‌ها جلوگیری کنید.
  • در صورتی که برای کف راه پله‌ها از چوب استفاده می‌کنید، دقت کنید که برش چوب‌ها به درستی انجام شود.
  • زمانی که کف پله را تازه نصب کرده‌اید سعی کنید که ظرف 24 ساعت از روی راه پله‌ها تردد نکنید.

 

بازسازی راه پله‌‌ها در بازسازی خانه در یک نگاه
راه پله‌ها در عملیات بازسازی خانه معمولا نقش کمرنگ‌تری دارند و چندان که باید به آنها پرداخته نمی‌شود. در حالی که راه پله‌ها می‌توانند تأثیر زیادی در ظاهر و مدرن شدن خانه داشته باشند و راه‌ پله‌های مدرن با رنگ یا طرح خاص می‌توانند کل فضای منزل را تحت تأثیر قرار دهند. پس می‌توان با خلاقیت، راه پله را با دیگر عناصر خانه هماهنگ کرد.

صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد