x تبلیغات
بازسازی خانه

مقایسه شستشوی نمای از جنس کنیتکس با سنگ تیشه ای

نماشویی

شستشوی نما یک هنر است که نیاز به تخصص کافی دارد. اینطور نیست که برای هر نوع نمای ساختمان، از یک روش تکراری استفاده کرد. متخصصان و پیمانکاران در ابتدا نوع متریال نمای ساختمان را بررسی می‌کنند. در نهایت بر اساس نوع نما، روش مناسب شستشوی آن را انتخاب می‌نمایند. انتخاب روش صحیح اهمیت بسیاری دارد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا تفاوت بین شستشوی نما از جنس کنیتکس با سنگ تیشه‌ای را بهتر بشناسید.

نمای کنیتکس چیست؟

کنیتکس نوعی رنگ است که از آن برای نمای ساختمان استفاده می‌کنند. به همین خاطر به اصطلاح نماهایی که همراه با رنگ کنیتکس رنگ شده باشند را نمای کنیتکس می‌نامند. کنیتکس تفاوت بسیاری با رنگ‌های معمولی دارد. در وهله اول باید بدانید که کنیتکس یک رنگ خاص است که از آن می‌توان در نمای داخلی یا خارجی خانه استفاده کرد. کنیتکس بر اساس نوع حلالی که در آن استفاده می‌شود، به سه نوع روغنی، پلاستیکی و اکریلیکی تقسیم می‌شود. کنیتکس بر خلاف رنگ‌های دیگر بافت دارد. بافت‌های مختلف کنیتکس از نظر رنگ، اندازه و طرح با هم بسیار متفاوت هستند. در ترکیب کنیتکس از موادی همانند پنبه نسوز، پریلت، رزین و مواد رنگی استفاده می‌شود. کنیتکس را از نظر بافت به سه نوع مختلف ریز دانه، دانه متوسط و دانه درشت تقسیم می‌کنند. کنیتکس هرگونه درز و خلل را روی دیوار می‌پوشاند. به همین خاطر دیوار در برابر ترک خوردن ایمنی بیشتری خواهد داشت این رنگ انعطاف‌پذیر است و پوشش‌دهی بسیار عالی دارد. کنیتکس در مقابل عوامل طبیعی از جمله گرما، نور خورشید، باد، باران و سرما از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهد. جالب است بدانید که کنیتکس به نوعی عایق صوتی نیز محسوب می‌شود.

نمای سنگ تیشه‌ای یا همان نمای آزاره

تیشه‌زنی از جمله روش‌های قدیمی است که از آن برای تزئین و حالت دهی به سنگ استفاده می‌کردند. در گذشته با کمک تیشه، روی سنگ طرح‌های مختلفی را ایجاد می‌کردند. در حال حاضر این کار هنوز هم به‌صورت سنتی انجام می‌شود؛ اما اکثراً به جای تیشه از دستگاه‌های خودکار و خاص استفاده می‌کنند. سنگ تیشه‌ای یا همان آزاره در بخش‌های مختلف کاربرد دارد. برای مثال وقتی که قرار باشد از سنگ به‌عنوان کفپوش استفاده کنند، مخصوصاً در بخش‌های خارجی ساختمان، از سنگ تیشه‌ای استفاده می‌کنند تا لغزندگی سطح کاهش پیدا کند. البته از این سنگ به‌خاطر زیبایی، در نمای ساختمان نیز استفاده می‌شود. سنگ تیشه‌ای از نظر مقاومت تفاوت خاصی با سنگ‌های دیگر ندارد؛ اما زیباتر است و جلوه خوبی به ساختمان می‌دهد.

تفاوت شستشوی نما از جنس کنیتکس و سنگ تیشه‌ای

شستشوی نما یک هنر و علم محسوب می‌شود. برای آنکه شستشوی نما به‌صورت کامل انجام شود، باید در ابتدا به نوع نما دقت کرد. نوع نما تأثیر مستقیم بر روشی دارد که از آن برای شستشوی نما استفاده می‌کنید. برای مثال کنیتکس یک نوع رنگ و ماده شیمیایی است. به همین خاطر اگر به درستی اقدام به شستشوی آن نکنید، رنگ از بین می‌رود و رنگ ساختمان آسیب می‌بیند. در وهله اول اینکه اصلاً نباید از روش سندبلاست برای شستشوی نما کنیتکس استفاده کرد. سندبلاست رنگ را به‌صورت کامل از بین می‌برد. حتی در استفاده از واترجت نیز باید احتیاط کرد. اگر به درستی از واترجت استفاده نشود، لایه‌ای از رنگ ممکن است کنده شود. به همین خاطر شستشو نما کنیتکس نیاز به مهارت خاص دارد. همچنین در اکثر مواقع به جز دستگاه واترجت، از انواع شوینده هم برای شستشو نما استفاده می‌کند. این در حالی است که پیمانکاران باید به نوع کنیتکس دقت کنند. همان طور که اشاره کردیم، کنیتکس بر اساس نوع حلال به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود. در صورتی که از مواد شوینده قوی که حاوی اسید هستند استفاده شود، رنگ کنیتکس را در خود حل می‌کند. به همین خاطر باید پیمانکاران به نوع رنگ کنیتکس دقت کنند و سپس بر همان اساس شوینده را انتخاب نمایند.

در عین حال نمای سنگ تیشه‌ای هیچکدام از این حساسیت‌ها را ندارد. به همین خاطر می‌توانید با خیال راحت از انواع شوینده روی نمای سنگ تیشه‌ای استفاده کنید. البته سنگ تیشه‌ای به‌دلیل وجود حفره‌های ریز و درشت مختلف روی بافت سنگ، نیاز به شستشوی دقیق دارد. معمولاً کثیفی و جرم داخل این حفره‌ها می‌شود. به همین خاطر وقتی که سنگ را به‌صورت کامل شستند، اگر این حفره کثیف باقی بماند، ظاهر نمای ساختمان بسیار بدشکل خواهد بود. به همین خاطر شستشوی سنگ تیشه‌ای باید با دقت و وسواس بسیاری انجام شود. از طرف دیگر باید بدانید که حتی امکان استفاده از سندبلاست و اسیدشویی در نماشویی سنگ تیشه‌ای امکان پذیر است. با این حال توجه داشته باشید که حتماً تمامی منافذ سنگ باید به‌خوبی شسته شود تا سنگ ظاهری یکدست و یکنواخت پیدا کند. پس در نهایت باید گفت که در شستشوی نما از جنس کنیتکس باید به نوع مواد شوینده دقت کرد و همچنین مراقب بود تا لایه رنگ از بین نرود. در سنگ‌های تیشه‌ای مجاز به استفاده از انواع شوینده خواهید بود؛ اما باید حفره‌های داخل سنگ تیشه‌ای را با دقت کامل شستشو دهید. به این ترتیب نمایی یکدست، درخشان و عالی خواهید داشت.

مقایسه شستشوی نمای از جنس کنیتکس با سنگ تیشه ای

نقاشی نمای ساختمان ها و اماکن عمومی

نقاشی نما

هر ساختمانی که نمایی از جنس، سنگ، آجر و یا سیمان داشته باشد نیاز به نقاشی نما دارد. بنابراین شما می توانید نمای ساختمان های خود را با این جنس نما، نقاشی کنید. اغلب ساختمان هایی که ارتفاع یا مساحت زیادی دارند، مثل برج ها یا ساختمان هایی که به عنوان اماکن عمومی شناخته می شوند از نما های پر هزینه و یا سنگین مثل سنگ مر مر استفاده نمی کنند و بیشتر جنس نماهای آن ها از سیمان است. برای اینکه این ساختمان ها از حالت سادگی خارج شوند و همینطور از نمای آن ها در برابر عوامل ساینده و تخریب کننده تا حدودی محافظت شود، بهترین گزینه نقاشی نما آن ها است. در ادامه مقاله به توضیحاتی درمورد نقاشی نمای ساختمان های عمومی می پردازیم و نکات مهمی را درباره آن ها ذکر می کنیم.

نقاشی نمای ادارات و سازمان ها

اداره ها و سازمان های بزرگ محل تردد افراد زیادی هستند و همینطور اداره ها نشانه های کوچکی از دولت و مشاغل یک کشور هستند. پس بهتر است که ظاهر آن ها نیز تمیز و پاکیزه باشد تا افرادی که به آن جا مراجعه می کنند و یا از آن جا عبور می کنند حس خوبی نسبت به آن سازمان یا اداره داشته باشند. تمیز بودن ساختمان ها چهره شهر را زیبا تر می کند. اما برای رنگ آمیزی نمای ساختمان ادارات و یا شارژ رنگ نمای آن ها به سرعت عمل بیشتری وجود دارد چون اماکن عمومی همانطور که از نام آن ها پیدا است محل رفت و آمد افراد هستند و نقاشی نما اگر به طول بینجامد سبب آزار رسیدن به افراد می شود. بهتر است نقاشی نمای ادارات در ساعات غیر کاری و غیر اداری و روز های تعطیل انجام شود.

نقاشی نما بیمارستان ها، درمانگاه ها و کلینیک ها

بحث رنگ آمیزی نمای ساختمان بیمارستان ها و یا مراکز درمانی مثل کلینیک های پزشکی کمی با نقاشی نمای بقیه ساختمان ها متفاوت است. از آن جایی که رنگ و مواد به کار رفته در نقاشی نما شیمیایی و دارای بو هستند، طولانی شدن زمان نقاشی نمای بیمارستان ها و مراکز درمانی برای بیماران مشکل ساز است . از سمت دیگر رفت و آمد افراد به محیط های این چنینی بسیار زیاد است و وجود ابزار و تجهیزات رنگ آمیزی عبور و مرور را برای افراد سخت می کند. پس با این حال باید شرکت یا تیمی که کار نقاشی نمای این ساختمان ها را بر عهده می گیرد، سرعت عمل بسیار بالایی در انجام پروژه داشته باشد.

نقاشی نمای مدارس و مهد کودک ها

انجام کار رنگ آمیزی نمای ساختمان مدارس دارای یک تفاوت بسیار بزرگ با دیگر اماکن عمومی است، این تفاوت در نحوه نقاشی وداشتن دانش روانشناسی رنگ ها است. از آن جایی که مدارس محل تحصیل و رفت و آمد کودکان و نوجوانان هستند باید از رنگ های شاد و انرژی بخش برای نقاشی نمای مدارس و مهد کودک ها استفاده کرد. علاوه بر نقاشی نما تیم مورد نظر باید توانایی طراحی شخصیت های کارتونی و غیر کارتونی و اشکال مختلف بر روی دیوار را داشته باشد. نقاشی نمای ساختمان مدارس بسیار مهم است پس انجام آن را به یک گروه متخصص بسپارید تا از نتیجه کار راضی باشید.

نقاشی نمای استخر ها و سالن های ورزشی

برای نقاشی نمای ساختمان هایی که مربوط به حوزه ورزش است باید از رنگ هایی استفاده شود که انرژی بخش باشد و نشان دهنده ورزشی بودن آن ساختمان باشد. مثلا برای استخر از رنگ آبی و سفید و یا آرت هایی مثل قطرات آب یا آبشار بر روی دیوار استفاده شود. در باشگاه های ورزشی نیز از رنگ های گرم و طرح هایی مثل وزنه یا فردی ورزشکار بر روی دیوار استفاده شود.

نقاشی نمای ساختمان دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی

تمیز بودن فضای دانشگاه ها یا مراکز علمی که در واقع فضای علمی و پژهشی هستند، جلوه بهتری به محیط های علمی می دهند. تمیز بودن همیشه نشانی از شخصیت است. پس چه بهتر که مکانی که محل حضور شخصیت های والای علمی است، تمیز و پاکیزه باشد. معمولا رنگ دیوار همچین مکان هایی به رنگ سفید است.

رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان ها و اماکن عمومی در نگاهی اجمالی

با توجه به اطلاعاتی که این مقاله در اختیار شما قرار داده است، به راحتی می توانید تیم مورد نظر خود را انتخاب کنید و از آن ها توقعات به جا داشته باشید. انجام کار نقاشی ساختمان سختی های مخصوص به خود را دارد پس وجود تیم حرفه ای با تجهیزات کامل و متریال مرغوب بسیار مورد اهمیت است. برای انتخاب این تیم باید به خوبی تحقیق کنید و از میان تیم های موجود با کیفیت ترین آن ها را انتخاب کنید. مراحل نقاشی نما در همه موارد ذکر شده یکسان است، مگر در شرایط خاص و استثنا که در آن صورت کارشناسان پس از تشخیص با رعایت شرایطی پروژه را به خوبی انجام می دهند.

نقاشی نمای ساختمان ها و اماکن عمومی

بازسازی خانه با کمترین بودجه

بازسازی خانه

بازسازی خانه در سطوح مختلفی می‌تواند انجام شود. هرچه بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته می‌شود، بیشتر باشد، امکان تغییرات بیشتری در خانه فراهم‌شده و کیفیت و سرعت بازسازی نیز بالاتر می‌رود. بااین‌حال، بسیاری از افراد با محدودیت بودجه برای بازسازی منزل خود مواجه هستند. محدودیتی که جای آن را باید خلاقیت و برنامه‌ریزی درست، پر کند. به‌این‌ترتیب، می‌توان بودجه محدود را از یک تهدید، تبدیل به فرصتی برای متفاوت شدن خانه کرد. در این مقاله، ابتدا استراتژی‌های کلی بازسازی خانه با بودجه کم را مطرح کرده و در ادامه، ایده­هایی برای بازسازی آشپزخانه و سرویس بهداشتی به‌عنوان نمونه‌هایی از اجرای این استراتژی‌ها، مطرح می‌کنیم. درصورتی­که شما نیز بودجه اندکی برای بازسازی خانه خود دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند، راه‌های جدیدی پیش روی شما بگذارد.

چهار سیاست کلی در بازسازی خانه با بودجه اندک

در صورت مواجهه با محدودیت بودجه باید پیش از دست‌به‌کار شدن، استراتژی‌هایی همسو با بودجه موردنظر اتخاذ کنید. این استراتژی‌ها نقشه راه شما یا تیم بازسازی در تمام مراحل بازسازی خانه هستند. در اینجا، چهار مورد از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اولویت بندی نیازها

بازسازی خانه دو هدف زیر را دنبال می‌کند:

  • رفع ایرادات و خسارات پیش‌آمده
  • زیباسازی و فراهم آوردن رفاه بیشتر در خانه

مسلم است که با محدودیت بودجه، باید اولویت خود را به رفع ایرادات و خرابی‌های پیش‌آمده اختصاص دهید. برای این منظور، نیازها و خواسته‌های خود را روی کاغذ پیاده کرده و اولویت‌بندی کنید. در مورد برخی ایرادات پیش‌آمده، صرفه‌جویی چندان توصیه نمی‌شود چراکه می‌تواند در آینده نزدیک، سبب هزینه‌های بیشتر شود. این ایرادات، بیشتر مربوط به تأسیسات و بخش‌های اصلی خانه مانند دیوار، سقف و پنجره‌ها هستند.

تعمیر به جای تعویض

در بازسازی خانه با بودجه محدود باید سیاست تعمیر را به‌جای تعویض در دستور کار، قرار داد. این استراتژی، علاوه بر کاهش هزینه بازسازی، در بسیاری از موارد، سبب کاهش دردسرها و یا حتی زمان بازسازی می‌شود. به‌طور مثال درصورتی‌که بخشی از یک دیوار، ترک برداشته است، می‌توانید تنها همان بخش را رنگ کرده یا کاغذدیواری آن را عوض کنید. یکی از سیاست‌های تعمیری که می‌تواند در هزینه بازسازی خانه تأثیرگذار باشد، مربوط به کف‌پوش خانه است. به‌جای تعویض همه پارکت، می‌توان تنها بخش‌های آسیب‌دیده آن را تعمیر کرد. یا درصورتی‌که کف خانه از سنگ و سرامیک است با استفاده از خدمات کفسابی، می‌توان با هزینه پایین‌تر، ظاهر آن را مجددا درخشان و زیبا کرد.

استفاده از گزینه های ارزان تر

مهم‌ترین عاملی که در هزینه بازسازی خانه تأثیرگذار است، مصالحی است که برای این کار مصرف می‌شود. ضمن حفظ استانداردهای اصلی و کیفی خود، از گزینه‌های ارزان‌تر استفاده کنید. به‌طور مثال، به‌جای جدا کردن فضاها از یکدیگر با دیوار کاذب از دیوایدر یا پارتیشن استفاده کنید. در مثال دیگر، می‌توانید به‌جای استفاده از مصالح گران‌قیمت کف‌پوش برای همه نقاط، برخی مکان‌های کم ­رفت ­و­آمدتر را با گزینه‌های ارزان‌تر، مانند موکت یا لمینت بپوشانید. در صورت نیاز به تعمیر تأسیسات، در برخی موارد، لوله‌کشی و سیم‌کشی روکار می‌تواند از هزینه‌های بازسازی خانه بکاهد. در این صورت، باید توجه داشته باشید که از لوله‌های زیبا استفاده کرده و سیم‌کشی‌ها را نیز با داکت­ های منظم و تا جای امکان دور از دید مستقیم، انجام دهید.

تغییر سبک بازسازی

در بازسازی خانه اجرای یک سبک ارزان به‌صورت تمام و کمال، بهتر از اجرای یک سبک گران، به‌صورت ناقص است. بنابراین، بهتر است از سبک‌های پرزرق‌وبرق مانند کلاسیک و لوکس به سمت سبک‌های ارزان و درعین‌حال فانتزی­تر، تغییر مسیر دهید. در این سبک‌های خلاقانه، یک دیوار با دو طرح کاغذدیواری یا لوله‌کشی‌های روکار کاملا طبیعی با هماهنگ به نظر می‌رسند.

بازسازی اقتصادی آشپزخانه

آشپزخانه، یکی از نقاط کانونی خانه است که اعضای آن، اوقات زیادی در آن سپری می‌کنند. این مکان قلب خانه محسوب شده و بازسازی آن کل روحیه خانه را تحت تأثیر قرار می­دهد. برای بازسازی آشپزخانه لازم نیست که آن را از نو بسازید. ایده‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم، می‌توانند در هزینه بازسازی خانه ، صرفه‌جویی کنند.

رنگ کردن و تعمیر کابینت ها

بسیاری از کابینت‌های قدیمی، هنوز هم ساختار خود را حفظ کرده‌اند. می‌توان با اعمال رنگ‌های متنوع روی آن‌ها، ظاهری کاملا جدید به آشپزخانه بخشید. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، حسن دیگر این ایده، این است که گزینه‌های رنگی بیشتری را پیش روی شما نسبت به خرید کابینت جدید می‌گذارد. در صورت خراب شدن یراق‌آلات یا دستگیره‌های کابینت‌ها نیز می‌توانید آن‌ها را تعویض یا تعمیر کنید.

استفاده از برچسب کاشی

به‌جای اینکه کاشی‌های آشپزخانه را به‌صورت کامل تعویض کنید، می‌توانید تنها بخش‌های آسیب‌دیده را تعویض و با برچسب‌های آماده و متنوع، به بقیه آن‌ها ظاهری کاملا جدید بدهید. حسن دیگر این کار، کاهش آلودگی‌ها و دردسرهای ناشی از بنایی است.

استفاده از شلف به جای کابینت

در بازسازی خانه به‌ویژه به سبک‌های امروزی، استفاده از شلف روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. شلف، ارزان‌تر از کابینت است چراکه مصالح کمتری در ساخت آن به‌کاررفته و یراق‌آلات کمتری دارد. همچنین، می‌توانید درب کابینت‌های موجود را برداشته و با ترمیم محل اتصالات و لولاهای آن، کابینت‌ها را تبدیل به شلف کنید.

ترمیم سینک و شیرآلات

همان‌طور که گفتیم تعمیر یک سیاست کلی در بازسازی خانه با بودجه محدود است. در همین راستا، به‌جای تعویض سینک یا شیرآلات آشپزخانه می‌توانید از خدمات جلای سینک و شیرآلات برای بازگرداندن درخشندگی به آن‌ها استفاده کنید. در این خدمات، یک لایه فلز از روی این تجهیزات، برداشته‌شده و لایه زیرین که درخشان و تمیز است، نمایان می‌شود.

بازسازی سرویس بهداشتی

یکی از مراحل مهم بازسازی خانه ، بازسازی سرویس بهداشتی است. در بازسازی این بخش، باید نگهداری آسان و راحتی در استفاده را مدنظر داشته باشید. برخی ایده‌های اقتصادی برای بازسازی این بخش از خانه را در این بخش مرور می‌کنیم.

بازسازی دیوارها و کف

مهم‌ترین بخشی که در یک سرویس بهداشتی باید موردبازسازی قرار بگیرد، دیوارها و کف آن هستند. معمولا دیوارهای این بخش از خانه از کاشی و سرامیک ساخته‌شده‌اند. به‌جای تعویض کاشی‌ها می‌توانید از خدمات سنگ‌سابی استفاده کنید. سنگ‌سابی لایه رویی و کدرشده کاشی یا سرامیک را از روی برمی­ دارد.

شیرآلات

درصورتی‌که شیرآلات سرویس بهداشتی ­تان خراب شده است، بررسی کنید که آیا با تعویض برخی قسمت­ ها می‌توان دوباره از آن­ها استفاده کرد یا خیر. بااین‌حال، اگر هنوز شیرآلات سالم هستند و تنها ظاهر ناخوشایندی پیدا کرده‌اند، می‌توان با سپردن آن‌ها به مراکزی که خدمات جلای شیرآلات را انجام می‌دهند با صرف بودجه اندک، ظاهر آن‌ها را تجدید کنید. یکی از تکنیک­ هایی که به این منظور به کار می‌رود، سندبلاست است. این تکنیک، ظاهری مات و مدرن به شیرآلات شما می‌دهد. حتی در صورت صرف بودجه بیشتر می‌توانید، شیرآلات خود را با پوشش فلزات مختلف، آبکاری کنید.

 سخن آخر؛

در بازسازی خانه در صورت مواجه بودن با محدودیت بودجه با اتخاذ سیاست‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی درست، می‌توان نتایج خارق‌العاده‌ای گرفت. مهم‌ترین نکته این است که محدودیت بودجه باید سبب شود که صاحب خانه به سمت سبک‌های ارزان‌تر و درعین‌حال خلاقانه و جدید برود. در بازسازی خانه با بودجه اندک، تعمیر در بسیاری از موارد جای تعویض را می‌گیرد. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، به‌طور مثال کفسابی سنگ‌های کف، به‌جای تعویض آن‌ها، تأثیر قابل‌توجهی در هزینه‌های بازسازی منزل دارد. همچنین، استفاده از گزینه‌های ارزان با کارایی یکسان نیز استراتژی کلی بعدی است که باید رعایت شود. در این مقاله، پیشنهادهایی برای بازسازی ارزان آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز مطرح کردیم.

بازسازی خانه با کمترین بودجه

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه سبک سلطنتی یونان باستان به دلیل استفاده از المان‌های ساده، زیبا و شیک یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. این سبک ترکیبی از المان‌های قدیمی و مدرن با رنگ‌های سرد و کاشی‌های سرامیکی، سنگ‌های مرمر و لوازم چوبی و چرمی دست‌ساز است. بنابراین اگر در دیزاین طراحی داخلی علاقمند به استفاده از مجسمه‌ها، گلدان‌ها و نقاشی دیواری و غیره هستید، این سبک می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی شما باشد، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی طراحی دکوراسیون به سبک یونان باستان

اجرای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان گزینه مناسبی برای خانه‌های آپارتمانی نیست و بیشتر مختص خانه‌های ویلایی است چرا که معمولا طول سقف‌های این نوع منازل بلند است و ساکنان آن احساس رهایی و آزادی بیشتر می‌کنند (جالب است که بدانید، استاندارد بسیاری از خانه‌های آپارتمانی سقف‌هایی با طول ۲ تا ۳ متر است، که این ارتفاع برای خانه‌های یونانی کم است). از طرفی دیگر این نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی، مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند چرا که المان‌ها و عناصر به کار گرفته شده در آن بسیار ساده و روشن است و به کارگیری رنگ‌های طبیعی و شاد از جمله رنگ سفید بیش از همه به چشم می‌خورد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی، معمولا با پنجره‌ها به شکل چهار گوش و مربع ساخته شده‌اند و با پرده‌های بسیار بزرگ، نازک و شفاف دیزاین می‌شوند. استفاده از گچ‌بری‌های زیبا، لوسترهای بزرگ، تندیس‌ها و مجسمه‌های بزرگ، مبلمان و صندلی‌ از جنس چرم‌های سیاه و قهوه‌ای، ظروف قدیمی با ترکیب رنگ‌های شاد و پراحساس از دیگر ویژگی‌ این نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی است. لازم به یادآوری است که، در طراحی داخلی با این نوع سبک، استفاده از فرش و قالیچه مرسوم نیست و کفپوش‌ها با سنگ‌های طبیعی اجرا می‌شود.

مشخصات کلی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان

از مشخصات کلی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان می‌توان به استفاده زیاد از نور طبیعی و تجهیزات و وسایل قدیمی و سنتی اشاره کرد. همچنین از اصلی‌ترین مشخصات این سبک به کارگیری تقارن و تعادل در دو سوی فضای یک بخش از خانه است و اغلب با قرار دادن آینه‌ای در نقطه مرکزی آن جلوه ویژه‌ای را ایجاد می‌کنند. در مجموع مشخصات دکوراسیون داخلی به سبک یونانی بدین شرح است:

  • سقف‌های بلند
  • ستون‌های گچ‌کاری شده
  • نقاشی‌های دیواری و هنری
  • استفاده از طیف رنگ‌های طبیعی
  • استفاده از اقلام دکوری شیک و قدیمی
  • استفاده از ستون‎ها با خطوط عمودی راه راه روی دیوارها

نحوه طراحی دکوراسیون به سبک یونان باستان

بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی ترجیح می‌دهند از تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را باهم داشته باشند و در این میان سبک یونان باستان طرفداران بیشتری دارد چرا که وسایلی به آنها به ارث رسیده را به شکل زیبا، خاص و مدرن با استفاده از ایده‌های طراح دکوراسیون در محیط خانه جانمایی می‌کنند. در دکوراسیون با سبک یونان باستان موارد پر اهمیت بسیاری وجود دارد که از میان آنها می‌توان به سقف، ستون‌ها، دیوارها و غیره اشاره کرد، از این رو در ادامه در رابطه با نحوه طراحی دکوراسیون بخش‌های مختلف یک خانه به سبک یونان باستان نکاتی را ذکر خواهیم کرد.

سقف در دکوراسیون یونان باستان

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه با این نوع سبک، سقف باید بلند باشد، چرا که سقف بلند فضا را بازتر نشان می‌دهد و همچنین سقف خانه توسط ستون‌های گچ‌کاری شده برجسته می‌شود. همچنین برای بهبود میزان روشنایی خانه در سقف نورگیرهای شیشه‌ای تعبیه می‌شود. البته رنگ سقف باید با رنگ دیوار همخوانی داشته باشد چرا که این موضوع باعث می‌شود فضا علاوه بر اینکه بزرگتر به نظر برسد،نور بیشتری را نیز منعکس کند. اغلب در مرکزیت سقف به سبک یونان باستان، لوسترها بزرگی با زنجیره‌های طلایی رنگ و یا و چراغ‌های بزرگ به صورت آویزان استفاده و لامپ‌های کوچکی در اطراف سقف نیز نصب می‌شود. این اقدامات می‌تواند در زیبایی خانه بسیار تأثیرگذار باشد.

کفپوش در دکوراسیون یونان باستان

در طراحی دکوراسیون داخلی با سبک یونان باستان برای پوشش کف از فرش و قالیچه استفاده نمی‌شود و معمولا کفپوش از جنس سنگ‌های مرمر و کاشی‌های موزاییک و سرامیکی متناسب با دیوارها است تا زیبایی و اصالت طراحی کف حفظ شود.

دیوارها در دکوراسیون یونان باستان

برای پوشش دیوار‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی طبق این نوع سبک از گچ‌بری‌های بافتی و یا پانل‌های ساخته شده از چوب، سنگ و یا سرامیک استفاده می‌شود. بزرگتر به نظر رسیدن فضا در یونان باستان بسیار اهمیت دارد و از این رو، اغلب در دیوارها، طاقچه‌هایی به منظور بزرگنمایی و دلباز شدن، فضا ایجاد می‌کنند و از آنها برای قرار دادن وسایل دکوری قدیمی بهره می‌برند.

رنگ در دکوراسیون یونان باستان

طیف رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان، بیشتر ترکیبی از رنگ‌های طبیعی شامل رنگ‌های لیمویی، زرد، سفید، آبی و سبز است. رنگ‌های روشن استفاده شده در این نوع سبک دکوراسیون، می‌توانند تأثیر خوبی در روشن‌تر و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی منزل شوند.

مبلمان در دکوراسیون یونان باستان

مبلمان مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی با این نوع سبک، از خصوصیات ویژه‌ای پیروی می‌کند. از این رو صندلی‌ها و مبلمان به کار گرفته شده در عین سادگی اما از جذابیت زیادی برخوردار هستند. جنس مبلمان، بیشتر چرمی است و استفاده از پارچه‌های مخملی اصلا مناسب سبک یونان باستان نیست. همچنین پایه صندلی‌ها و میزها کوتاه است و به شکل منحنی‌های خم شده به سمت بیرون خودنمایی می‌کنند که البته ممکن است، بر روی آنها حکاکی‌های ویژه‌ای نیز وجود داشته باشد.

المان‌های مورد استفاده در سبک یونان باستان

علاوه بر تمام اجزای به کار گرفته شده در طراحی دکوراسیون داخلی، همواره استفاده از وسایل تزیینی و دکوراتیو طبق علاقمندی و سبک اجرایی نیز مرسوم است. از این رو، در سبک یونان باستان، استفاده از المان‌های دکوراتیو همانند کوزه‌ها، لامپ‌های دیواری شکیل، مجسمه قهرمانان باستان و قهرمانان اسطوره‌ای بسیار مرسوم است. همچنین ظروف سرامیکی جایگزین مناسبی برای گلدان‌های گل در طراحی کوراسیون به سبک یونانی است. از دیگر لوازم و المان‌های دکوری به کار رفته در سبک یونانی می‌توان به کوزه‌های عتیقه، سفال‌های لعاب‌دار و شیشه‌های رنگارنگ اشاره کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان

استفاده از تی و ابر و مواد شوینده در شستشوی نما

نماشویی و شستشوی نما

یکی از مهم‌ترین خدماتی که این روزها از سوی شرکت‌های ارائه دهده خدمات ساختمانی انجام می‌شود شستشوی نما ساختمان‌ها، برج‌ها و نیز نماهایی مثل انواع آسمان خراش‌ها در کلان شهر تهران است. در این روند از انواع دستگاه‌ها و ابزارهایی استفاده می‌شود که می‌توان گفت بهترین و باکیفیت ترین انواع ابزار آلات هستند. به همین دلیل است که تا حد زیادی صاحبان این دست از ساختمان‌ها بعد از شستشوی نما رضایت صد در صدی خود را اعلام می‌کنند. در این مقاله قرار است که به موضوع استفاده از تی و ابر و مواد شوینده در روند شستشوی نما بپردازیم. با ما همراه باشید.

به کار گیری تی و ابر و مواد شوینده در شستشوی نما

همانطور که می‌دانید ساختمان‌های بزرگ نیازمند شستشوی نما حرفه‌ای و دقیق هستند. در این روند تی‌های بلند و در سایز بزرگ وجود دارند که می‌توانند از سوی متخصصین در این زمینه به کار گرفته شوند و در شستشوی دقیق و اصولی به آنها کمک کنند. تی‌هایی که برای شستشوی نما استفاده می‌شوند کاملا بر اساس استاندارد‌های جهانی تولید شده‌اند و همچنین با ساختار ساختمان‌های مختلف سازگاری تمام دارند. بنابراین به کارگیری آن‌ها می‌تواند برای متخصصین راحت باشد و در نهایت نیز بهترین نتیجه را پدید آورند در مواردی نیز ابر‌های مختلف برای پاکسازی سطوح در شستشوی نما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان به راحتی کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی که در شیشه‌ها و سطح سنگی ساختمان‌ها وجود دارند را به طور کامل از بین برد. برای این که پاکیزگی بیشتری در سطح نمای ساختمان‌ها ایجاد گردد از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد شوینده استفاده می‌کنند. تمامی‌این مواد شوینده از بهترین متریال اولیه تولیده شده‌اند و بنابراین سرعت شستشوی نما با اثر گذاری بالای این مواد ممکن خواهد شد.

تی و ابر و مواد شوینده در شستشوی نما چه ساختمان‌هایی به کار برده می‌شود؟

در اغلب موارد گفته می‌شود که این وسایل ( یعنی تی و ابر و مواد شوینده ) برای شستشوی نما ساختمانی‌هایی که کامپوزیتی، نماهایی که دارای سطح بزرگی از شیشه هستند و نیز نماهای سنگی بهترین گزینه است. زیرا که این دسته از ساختمان‌ها نیازمند تکنیک‌هایی هستند که به آرامی ‌و به صورت عمیق شسته شوند. پاکیزگی ساختمان‌ها با تی و ابر و مواد شوینده قطعی و صد در صدی است و نمی‌توان ذره‌ای در کارایی این تکنیک تردید داشت. در تمامی سال‌هایی که این تکنیک مورد استفاده قرار گرفته است توانسته که رضایت حد اکثری متخصصین و کارفرماها را نیز جلب کند. بنابراین در همه این سال‌ها به عنوان یکی از تکنیک‌های موثر و کارساز همچنان به قوت خود ادامه داد.

انتخاب بهترین تی و ابر برای شستشوی نما

طبیعی است که ساختمان‌ها در ابعاد مختلف و در طبقات مختلف و متعدد ساخته شده‌اند. بنابراین نیاز است که برای شستشوی نمای ساختمان یک تی و ابر و مناسب با همان شرایط ساختمان انتخاب شود.   برای مثال در صورتی که ساختمان‌ها از متراژ بالایی برخوردار باشند و تعداد طبقات آن‌ها زیاد باشد و همچنین میزان دسترسی به بخش‌های مختلف ساختمان و سطح بیرونی آن کم باشد نیاز است که تی‌هایی با دسته‌های بلند و ابر‌هایی بزرگ استفاده شود. در نتیجه در این مواد بعد از بررسی‌های لازم از سوی متخصصین بهترین ابزارآلات و در ابعاد و سایز‌های مناسب انتخاب می‌گردد. در نهایت شاهد هستیم که نتیجه‌ی مطلوب این دسته از ساختمان‌های مسکونی و تجاری حال می‌شود.

روند شستشوی نما با استفاده از تی و ابر و مواد شوینده را به چه کسانی بسپاریم؟

حتما زمانی که می‌خواهید روند کار را به گروه‌هایی بسپارید تلاش کنید که تحقیقات اولیه را در خصوص میزان مهارت و تخصص تیم‌های مشغول به فعالیت داشته باشید. به میزانی که تجربه، تخصص و مهارت تیم‌ها زیاد باشد به همان میزان می‌توانید امیدوار باشید که می‌توانند شما را به نتیجه‌ای که به دنبالش هستید برسانند. حتما باید آن‌ها از بهترین و به روزترین ابزار آلات شستشوی نما استفاده کنند تا نتیجه کاملا قابل قبولی برای شما حاصل شود. از سوی دیگر نیز باید توجه داشته باشید که آن‌ها هزینه‌هایی که برای شستشوی نما دریافت می کنند متناسب با کیفیتی باشد که به شما تحویل خواهند داد.

مزایای استفاده از تی و ابر و مواد شوینده در شستشوی نما

این دسته از ابزارآلات گرچه در دسته انواع ابزارآلات سنتی دسته بندی می‌شوند اما همچنان بهترین گزینه انتخابی از سوی شرکت‌های شستسشوی نما است. به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که با انتخاب این گزینه‌ها پاکیزگی و درخشندگی را به نمای ساختمان هدیه کرد. متخصصین با مهارتی که دارند می‌توانند به شکل اصولی و دقیق از آن‌ها استفاده کنند و از نتایج حاصله از به کارگیری آن‌ها بهره‌مند شوند. از سوی دیگر نیز تی‌ها و ابر‌های انتخاب شده هیچ گونه آسیبی به نمای ساختمان شما وارد نخواهد کرد. در نتیجه خراشی به شیشه‌ها و نما وارد نمی‌شود.

استفاده از این وسایل نیز باعث می‌شود که هزینه‌های مربوط به نماشویی تا حد زیادی کاهش داشته باشد. شاید در برخی از شرایط نیاز باشد که از سایر دستگاه و ابزارآلات شستشوی نما استفاده کنند. به میزانی که دستگاه‌ها پیشرفته‌تر باشند روند شستشوی نما طولانی‌تر شده و هزینه‌های مربوط به این روند نیز برای خانواده‌ها نیز افزایش خواهد داشت. بنابراین زمانی که از تی و ابر و مواد شوینده برای شستشوی نما استفاده می‌شود در هزینه‌های مربوط به این فعالیت نیز تا حدودی کاسته می‌شود. البته این نکته به این معنا نیست که کیفیت کار مطابق با آنچه که به دنبالش هستید نخواهد بود. بلکه این روش می‌تواند متناسب با شرایط ساختمانی شما بهترین نتیجه‌دهی را داشته باشد.

خاتمه

در بخش‌های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده بودیم موضوعاتی را بیان کردیم که شاید از نظر شما دور نگه داشته شود. بسیاری از این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را در خصوص شستشوی نما ساختمان مسکونی و اداری خودتان بگیرید. در آخر توصیه می‌کنیم که هرگز روند شستشوی نما ساختمان‌تان را به هر تیم تازه کار و آماتور نسپارید. زیرا که این کار کاملا حرفه ای و تخصصی است و نباید از سوی کسانی که در این زمینه تجربه ندارند انجام شود. زیرا احتمال دارد در نهایت منجر به بروز نتایجی منفی و نامطلوب شود.

استفاده از تی و ابر و مواد شوینده در شستشوی نما

مقایسه نقاشی نمای ساختمان های کم ارتفاع با ارتفاع زیاد

نقاشی ساختمان

نقاشی نما یکی از پروژه‌های ساختمانی است که وابستگی زیادی به ارتفاع ساختمان دارد. نمای ساختمان با هر میزان ارتفاعی که داشته باشد، پس از مدتی، نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد پیدا می‌کند. اصلی‌ترین دلیل این موضوع نیز آلوده شدن و از بین رفتن تدریجی رنگ نما براثر بارندگی، تابش نور خورشید و دیگر عوامل است. به‌طورکلی، می‌توان گفت که هرچه ارتفاع ساختمان کمتر باشد، رنگ آمیزی نمای آن آسان‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود. در این مقاله با جزئیات بیشتری تأثیر ارتفاع بر نقاشی نما را از جهات مختلف، بررسی می‌کنیم. درصورتی­ که قصد نقاشی نمای ساختمان خود را دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند، برآورد درستی ازآنچه در پیش رو دارید را به شما ارائه دهد.

تأثیر ارتفاع بر تجهیزات دسترسی به ارتفاع

به‌طورکلی برای ساختمان‌های بیش از یک طبقه به سه شیوه زیر می‌توان به نما در ارتفاعات بالاتر، دسترسی داشت:

  • نصب داربست
  • استفاده از بالابر مکانیکی
  • استفاده از تجهیزات راپل (آویزان شدن با طناب)

برای رنگ آمیزی نمای ساختمان‌های با ارتفاع کم، از داربست استفاده می‌شود. این سازه، شامل یک سری ستون‌ها و میله‌های افقی فلزی است که با استفاده از تخته‌های چوبی یا پلیت­ های فلزی به طبقات مختلف، تقسیم شده است. استفاده از داربست، تنها برای ساختمان‌های دو یا سه طبقه، معمول است. برای ساختمان‌های با ارتفاع بیشتر باید از دیگر روش‌های دسترسی به ارتفاع استفاده کرد. در مورد ساختمان‌های بسیار مرتفع نیز تنها گزینه، استفاده از تجهیزات راپل است. تجهیزات راپل، شامل یک سری کابل و ماشین‌آلات برای باز و بسته کردن کابل‌ها است. این ماشین‌آلات، به‌عنوان تکیه‌گاه کابل‌ها روی پشت‌بام قرار می‌گیرند. نیروهای نقاشی نما از طناب‌ها یا صورت انفرادی یا بر روی یک عرشه از ساختمان، آویزان می‌شوند. این تجهیزات، نسبت به بالابر مکانیکی، امکان مانور بیشتری برای نقاشان فراهم کرده و در حال حاضر، امن‌ترین روش دسترسی به ارتفاع برای عملیات ساختمانی مختلف است.

تأثیر ارتفاع بر سرعت نقاشی نما

آنچه مسلم است این است که با زیادشدن ارتفاع، نقاشی نما نیز بیشتر طول می‌کشد. بااین‌حال در محاسبه زمان رنگ آمیزی نما ، نکته مهم دیگری را نیز علاوه بر تعداد طبقات باید در نظر گرفت و آن سخت‌تر شدن تصاعدی نقاشی نما در ارتفاع است. هرچه طبقه ساختمان بالاتر برود، نقاشی نمای آن نیز سخت‌تر است. نقاشانی که در ارتفاع کار می‌کنند، به‌هیچ‌عنوان قدرت مانور بسیار کمتری نسبت به نقاشی نما از روی سطح زمین دارند. آن‌ها برای کوچک‌ترین حرکت خود، به همکاران دیگرشان در ماشین بالابر مکانیکی یا روی پشت‌بام، وابسته هستند. علاوه بر این، عوامل جوی مانند باد و آلودگی هوا نیز در ارتفاع، تشدید شده و دید و حرکت نقاشان سخت‌تر می‌کند. به‌این‌ترتیب به هنگام برنامه‌ریزی زمانی برای نقاشی نما بهتر است که سرعت نقاشی طبقات را با ضریب بیشتر از یک، نسبت به سرعت نقاشی در طبقات پایین‌تر، محاسبه کنیم. در انجام این محاسبات، در نظر داشتن این نکته که هر دور رنگ یا آستر که روی نما اعمال می‌شود، مستقل از ارتفاع آن، به حداقل 12 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد نیز ضروری است.

تأثیر ارتفاع بر کیفیت نقاشی نما

در ارتفاع پایین، نقاشان می‌توانند کار خود را به‌صورت چندباره بازبینی کنند. این در حالی است که در ارتفاعات بالا، بازگشت به نقطه‌ای که به‌درستی نقاشی نشده، می‌تواند زمان بیشتری ببرد. علاوه بر این، سختی کار در ارتفاع و عدم نظارت اشخاص دیگر سبب می‌شود که احتمال خطا در نقاشی نیز بالا برود. به همین دلیل است که گفته می‌شود باید از نقاشان ماهرتر و باتجربه‌تری برای نقاشی در ارتفاع بالا استفاده کرد. علاوه بر این، در نقاشی طبقات بالا، مسئله کیفیت رنگ و مقاومت آن در برابر نور خورشید، اهمیت به‌مراتب بیشتری پیدا می‌کند. ساختمان‌های کم ارتفاع، کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند، این در حالی است که استهلاک رنگ نمای ساختمان‌های مرتفع، به این دلیل و همچنین، دیگر دلایل ذکرشده در قسمت‌های قبل، بسیار بیشتر است.

رابطه ارتفاع و هزینه نقاشی نما

هزینه رنگ آمیزی نما از جهات مختلفی به ارتفاع ساختمان، وابسته است. نه‌تنها هزینه رنگ، نیروی انسانی و سختی کار در ارتفاع، بر هزینه نقاشی نما در ساختمان‌های مرتفع می‌افزاید بلکه به دلایل گفته‌شده در قسمت قبل، لزوم استفاده از رنگ باکیفیت نیز سبب افزایش هزینه رنگ آمیزی نما در ساختمان‌های مرتفع می‌شود. البته و برخلاف تصور، هزینه نصب داربست، چندان ارزان‌تر از تجهیزات راپل نیست. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت، هزینه تجهیزات دسترسی به نما برای یک ساختمان با ارتفاع کم، برابر یا حتی بیشتر از یک ساختمان مرتفع است. البته، هزینه اجاره بالابرهای مکانیکی از هر دو گزینه قبلی، بیشتر است.

دیگر تأثیرات ارتفاع بر نقاشی نما

از دیگر تأثیرات مهم ارتفاع بر نقاشی نما باید به مسئله آلودگی نما در ارتفاعات بالاتر اشاره کرد. معمولا شدت آلودگی در طبقات بالاتر ساختمان‌های مرتفع، بیشتر است. این موضوع، دلایل مختلفی دارد که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دود ناشی از آلودگی هوا، به‌ویژه در فصول سرد در ارتفاع بالاتر سطح زمین، ساکن است.
  • در ارتفاعات بالاتر، آلودگی ناشی از زندگی پرندگان و حشرات بیشتر است.

به‌این‌ترتیب، عملیات نماشویی که پیش از نقاشی نما یکی از اقدامات ضروری به شمار می‌رود در ارتفاعات بالا، سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد بود. علاوه بر آلودگی نما در ارتفاعات بالا، شدت آسیب‌دیدگی نما نیز به علت تابش مستقیم‌تر نور خورشید، بیشتر است. درواقع، طبقات پایین ساختمان‌ها به دلیل اینکه ساعات بیشتری را در سایه دیگر ساختمان­ها سپری می‌کنند، کمتر در معرض نور مستقیم قرار می‌گیرند. آسیب‌دیدگی بیشتر نما به معنی زیرسازی سخت‌تر و طولانی‌تر است.

سخن آخر

نقاشی ساختمان برای یک ساختمان کم ارتفاع، می‌تواند پروژه‌ای به‌کلی متفاوت، نسبت به ساختمانی با ارتفاع زیاد باشد. اولین مسئله‌ای که ارتفاع به این پروژه تحمیل می‌کند، شیوه دسترسی به ارتفاع است. معمولا برای ساختمان‌های کوتاه، از داربست و برای ساختمان‌های متوسط و مرتفع، به ترتیب از بالابر مکانیکی و راپل استفاده می‌شود. آلودگی و آسیب‌دیدگی بیشتر نما در طبقات بالا، لزوم استفاده از رنگ باکیفیت­تر و بهره‌گیری از نقاشان باتجربه‌تر نیز ازجمله مواردی هستند که در نقاشی نما برای ساختمان‌های مرتفع، باید در نظر گرفت. به‌طورکلی، می‌توان گفت که هزینه، زمان و سختی کار این پروژه با افزایش ارتفاع، رابطه مستقیم دارد. بااین‌حال، شاید این رابطه مستقیم، همواره با همان محاسبات و نسبت­ هایی که انتظار می‌رود، همراه نباشد.

مقایسه نقاشی نمای ساختمان های کم ارتفاع با ارتفاع زیاد

خط کشی پارکینگ و استاندارد های مربوط به آن

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ دارای استانداردهای خاصی است. اگر به پارکینگ‌های عمومی مراجعه کرده باشید، حتماً با خطوط مختلفی که روی زمین کشیده‌اند مواجه شده‌اید. این خطوط را همان خطوط پارکینگ می‌نامند. در هر خط، یک ماشین باید پارک کند. به این ترتیب نظم در فضای پارکینگ رعایت خواهد شد. همچنین در پارکینگ‌های خصوصی نیز از خط کشی استفاده می‌کنند تا حریم شخصی هرکس به‌خوبی حفظ شود. به این ترتیب همه رانندگان موظف هستند تا در خط مخصوص به واحد خود پارک کنند و وارد خط کشی واحد دیگر نشوند. همین موضوع باعث می‌شود تا حتی ساختمان‌های خصوصی و مسکونی نیز برای جلوگیری از بروز درگیری بر سر پارکینگ، اقدام به خط کشی پارکینگ کنند. اگر قصد این کار را دارید، باید از استانداردهای مربوط به آن آگاه باشید.

مزایای ایجاد خط کشی پارکینگ

  • خط کشی از ایجاد تنش بین ساکنین یک ساختمان جلوگیری خواهد کرد؛
  • خط کشی باعث استفاده بهینه و مناسب از تمام فضای پارکینگ می‌شود؛
  • خط کشی باعث می‌شود تا یک فضای خاص در اختیار هر کس قرار بگیرد؛
  • خط کشی مسیر عبور و مرور پارکینگ را مشخص می‌کند؛
  • خط کشی از ایجاد تجمع و ترافیک در پاکینگ جلوگیری می‌کند؛
  • با کمک خط کشی می‌توان از ظرفیت پارکینگ و ظرفیت اشغال شده به‌راحتی اطلاع پیدا کرد.

استانداردهای مرتبط با رنگ خط کشی پارکینگ

جالب است بدانید که در انتخاب رنگ خط کشی پارکینگ باید نکات مختلف را رعایت کنید. در وهله اول باید رنگ خط کشی به شکلی باشد که در شرایط تاریکی و روشنایی به‌خوبی دیده شود. این رنگ باید در برابر رطوبت و آب از خود مقاومت مناسبی نشان دهد. کف پارکینگ را ممکن است به‌صورت دوره‌ای شستشو دهند. پس باید از نوعی رنگ استفاده کنند که در برابر شستشو، بارش باران و رطوبت به‌خوبی مقاوم باشد. همچنین باید مقاومت مکانیکی عالی نیز داشته باشد. در پارکینگ احتمال سقوط وسایل تیز مختلف روی رنگ وجود دارد. همچنین خودروها به صور مکرر از روی آن عبور می‌کنند. پس در برابر برخوردهای فیزیکی نیز خط‌کشی باید کاملاً مقاوم باشد. در نهایت اینکه خط کشی باید ثابت و یکپارچه باشد. در حقیقت منظور این است که مواد مختلف به این رنگ نفوذ نکنند. از‌این‌رو از مواد رنگی پلیمری برای خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود که یکپارچه و عالی باشد.

 استانداردهای فاصله گذاری

در خط کشی، خیلی مهم است که استانداردهای فاصله گذاری نیز رعایت شود. برخی خودروها عریض هستند و فاصله بین دو محور آن‌ها بیشتر از حد استاندارد است. برخی خودروها نیز خودروهای استاندارد و روتین هستند. خط کشی نباید فقط بر اساس خودروهای استاندارد و روتین انجام شود. این موضوع مخصوصاً درباره پارکینگ ادارات و محیط‌های عمومی بیشتر نمود پیدا می‌کند. پس باید حداکثر فاصله بین دو محور خودرو را لحاظ کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که وقتی دو خودرو در کنار هم قرار می‌گیرند، درب آن‌ها به‌راحتی از هر دو طرف باز شود و سرنشیان خودرو بتواند سوار خودرو شده و از آن خارج شوند.

در نهایت بر طبق استانداردهای شهرسازی، باید پارکینگی به افراد معلول اختصاص داده شود. بر اساس فضا و استانداردهای شهرسازی، در هر پارکینگ یک یا چند پارکینگ مخصوص معلولین باید وجود داشته باشد. پارکینگ معلولین فضای بیشتری دارد. پس در صورتی که فرد بخواهد از ویلچر یا وسایل دیگر استفاده کند، می‌تواند راحت باشد. این موضوع نیز باید در خط کشی رعایت شود. همچنین در سند ملیکیت، معمولاً حدود پارکینگ هر واحد مشخص می‌شود. بهتر است پیش از خط کشی، این حدود را نیز بررسی کنید تا باعث تشدید تنش در ساختمان نشود.

برچسب خط کشی

جالب است بدانید که برای خط کشی پارکینگ علاوه‌بر رنگ‌های اپوکسی، از برچسب‌های مختلف نیز استفاده می‌کنند. برخی برچسب‌های نواری وجود دارند که به سطح کف پارکینگ می‌چسبند. به این ترتیب به‌راحتی می‌توان پروژه خط کشی پارکینگ را انجام داد. استفاده از برچسب باعث افزایش روند کار می‌شود. به همین خاطر بسیاری از پیمانکاران ترجیح می‌دهند که از این روش استفاده کنند. همچنین باید بدانید که در روش برچسب خط کشی، دیگر خبری از بوی ناخوشایند نیست. فقط توجه داشته باشید که کف پارکینگ را باید به‌صورت کامل با مواد شوینده بشویید. البته این موضوع درباره روش استفاده از رنگ اپوکسی نیز صادق است. همان طور که می‌دانید، کف پارکینگ معمولاً چرب و آلوده است. به همین خاطر از چسبندگی چسب‌های مخصوص می‌کاهد. به این ترتیب باید ابتدا کف زمین را به‌خوبی بشویید تا چسب به‌خوبی به زمین بچسبد. پس از آن چسب‌ها را روی زمین بر اساس استانداردهای خاص می‌چسباند. مزیت اصلی این روش این است که به‌راحتی با کمک تیغه‌های تیز می‌توانید این برچسب‌ها را از زمین جدا کنید. در نهایت باید گفت که خط کشی پارکینگ یک موضوع بسیار حساس است. معمولاً در صورتی که این کار به درستی انجام نشود، باعث درگیری بین مالکان می‌شود. پس بهتر است از تیم‌های پیمانکاری متخصص کمک بگیرید که در این زمینه تخصص کافی دارند و استانداردها را به‌صورت کامل می‌شناسند.

خط کشی پارکینگ و استاندارد های مربوط به آن

کفسابی و سنگسابی منزل

کفسابی و سنگسابی

امروزه، کف بسیاری از منازل مسکونی از سنگ یا مصالح مشابه، ساخته شده است. سنگ، زیبایی و درخشندگی خاصی دارد و درعین‌حال، نظافت و نگهداری آن نیز آسان است. بااین‌حال، مانند هر مصالح دیگری، پس از مدتی، دچار مشکلاتی نظیر آلودگی، شکستگی‌های جزئی، کدرشدگی و از تراز خارج شدن، می‌شود. کفسابی و سنگسابی ، عملیاتی است که برای رفع این ایرادات و درواقع، ترمیم و نگهداری از کف‌پوش، به استفاده می‌شود. در این مقاله، عملیات کفسابی و سنگسابی را معرفی­ کرده و مراحل انجام آن را شرح می‌دهیم. در پایان نیز نکاتی برای بهبود کیفیت انجام این عملیات، ارائه­ کرده و عوامل مؤثر بر قیمت این خدمات را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که کف سنگی منزل شما نیز نیاز به مرمت دارد، این مقاله می‌تواند، راه خوبی برای ترمیم آن پیش روی شما بگذارد.

کفسابی و سنگسابی چیست؟

کفسابی عملیاتی است که طی آن، یک لایه از چند دهم میلی‌متر تا چند میلی‌متر از روی کف ساختمان با مصالحی مانند سنگ، موزاییک، کاشی و بتن برداشته می‌شود. نتیجه چنین اقدامی، برداشته شدن لایه آلوده از روی کف و بازگشتن درخشندگی و تمیزی به آن است. سنگسابی، نوع خاصی از عملیات کفسابی است که فقط برای ساییدن سنگ، مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب، تجهیزات و تکنیک‌های آن، مخصوص سنگ خواهد بود. از مزایای کلی کفسابی و سنگسابی ، علاوه بر زیبایی و درخشندگی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برطرف شدن آسیب‌دیدگی‌های جزئی کف
  • تراز شدن مجدد کف ساختمان
  • پر شدن درزها و جلوگیری از نفوذ رطوبت به آن‌ها و ایجاد آلودگی
  • هزینه بسیار کمتر، نسبت به تعویض کف
  • سرعت بالا
  • امکان ایجاد درجات مختلفی از درخشندگی از مات تا بسیار براق

عملیات کفسابی و سنگسابی ، علاوه بر منازلی که چند سالی از ساخت آن‌ها گذشته، در پایان مراحل نازک‌کاری ساختمان یعنی بعد از نقاشی و گچ‌بری نیز انجام می ­شود. این کار، سبب می‌شود که تمامی رنگ‌ها و دیگر موادی که روی کف ساختمان نشسته‌اند، به‌خوبی پاک‌شده و خانه حقیقتا نوساز به نظر برسد.

دستگاه کفسابی و سنگسابی

دستگاه کفسابی، شامل قسمت‌های مختلفی مانند موتور، فرمان هدایت و لقمه‌های ساینده است. مهم‌ترین عامل اثرگذار در کیفیت سنگسابی، قدرت موتور دستگاه و شماره لقمه‌هایی است که زیر آن نصب می‌شود. هرچه شماره لقمه بالاتر می‌رود، از آن برای درخشندگی بیشتر سطح، استفاده می‌شود. این لقمه‌ها با تنظیماتی که فرد کفساب انجام می‌دهد، در دورهای مشخصی چرخیده و عملیات لایه‌برداری را انجام می‌دهند.

انواع دستگاه کفسابی و سنگسابی

دستگاه کفسابی و سنگسابی ، ازنظر نوع برق مصرفی به دو دسته تک­ فاز و سه ­فاز، تقسیم می‌شود. مسلما دستگاه‌هایی که با برق سه­ فاز کار می‌کنند، قدرت و سرعت بیشتر در ساییدن سنگ‌ها دارند. البته از این دستگاه، تنها در محل‌هایی می‌توان استفاده کرد که مجهز به برق سه­ فاز باشند. نشانه اینکه یک ساختمان برق سه­ فاز دارد یا خیر؛ وجود آسانسور در آن است چراکه آسانسور نیز از برق سه ­فاز استفاده می‌کند. در صورت عدم وجود آسانسور، باید به طریق دیگری از نوع برق ساختمان مطلع شد. دستگاه کفسابی و سنگسابی ، ازنظر مکانیسم جمع‌آوری لایه برداشته‌شده از روی کف نیز به دو دسته خشک و خیس تقسیم می‌شود. در دستگاه‌های کفسابی خشک، پودر لایه برداشته‌شده، توسط دستگاه مکش دستگاه، مکیده می‌شود. این در حالی است که در دستگاه‌های کفسابی خیس، دستگاه حاوی مخزن آب است که آب را به‌صورت مدام روی سطح، اسپری کرده و باید پس از کفسابی، پساب ایجادشده را جمع‌آوری کرد. دستگاه کفسابی خیس، محاسن و معایبی دارد. حسن آن این است که می‌توان از مواد براق­ کننده یا محافظ سنگ نیز به همراه آب در آن استفاده کرد. همچنین، لقمه‌های آن، دیرتر داغ می‌شوند. از معایب این دستگاه نیز امکان ایجاد درخشندگی کاذب و درنتیجه، خطا در برآورد نتیجه کفسابی و سنگسابی است. همچنین در صورت تعلل در جمع‌آوری پساب، سطح موردنظر، تیره خواهد شد.

مراحل کفسابی

پیش از شروع به عملیات کفسابی، باید از سلامت دستگاه، کابل‌ها، لقمه‌ها و غیره اطمینان حاصل کرد. در مرحله بعد باید محل را تخلیه کرده و کف را تا حد امکان، تمیز نمود. پس‌ازآن نیز سطح سلامتی کف ساختمان بررسی می­شود. برای این منظور باید سنگ‌های شکسته مشخص شوند و عمق درزها و ترک‌های احتمالی، سنجیده شود. درصورتی‌که عمق ترک‌ها زیاد باشد باید حتما پیش از کفسابی و سنگسابی ، آن‌ها را با بتونه مناسب، پر کرد. این کار، ازجمله وظایف تیم کفسابی به شمار می‌رود. همچنین، درصورتی‌که شکستگی برخی سنگ‌ها یا موزاییک‌ها زیاد باشد، بهتر است، پیش از شروع عملیات، آن­ها را تعویض کرد.

ازاینجا به بعد کار کفسابی و سنگسابی به ترتیب مراحل زیر شروع می‌شود.

  • کفسابی با لقمه‌های شماره پایین، مانند 40 و 60 برای از بین بردن اختلاف سطح
  • بتونه‌کاری مجدد ترک‌های تازه مشخص‌شده یا ایجادشده طی مرحله قبل
  • کفسابی با استفاده از لقمه 120، به‌منظور از بین بردن خش‌های ایجادشده در مرحله قبل
  • شستن کف از آلودگی‌های ایجادشده و بتونه‌کاری مجدد درزها و سطوح
  • ساب‌زنی با لقمه 220
  • ساب‌زنی با لقمه‌های 320، 400 و 600 به‌صورت مرحله‌به‌مرحله
  • شستشوی کف

ساب‌زنی با لقمه ایتالیایی برای درخشندگی حداکثری سطح

نکات تکمیلی در عملیات کفسابی و سنگسابی

برای شروع عملیات کفسابی، باید نقطه‌ای از خانه انتخاب شود که با شروع از آنجا، بتوان به‌راحتی بدون جا انداختن یا ساب زدن چندباره یک منطقه، همه جای کف را به یک اندازه پوشش داد. هرچه سنگ ساختمان سخت‌تر باشد، کفسابی آن نیز سخت‌تر و طولانی‌تر بوده و باید از لقمه‌های قدرتمندتری استفاده کرد. همچنین، ممکن است، تعداد دورهای هر مرحله نیز بیشتر شود. در مقابل، سنگ‌های نرم، راحت‌تر ساییده می‌شوند. بااین‌حال، خش‌پذیری آن‌ها بیشتر است و باید با مراقبت بیشتری کفسابی را روی آن‌ها انجام داد. گرانیت، یک نمونه سنگ سخت است که علی‌رغم زیبایی ظاهری فوق‌العاده، سنگسابی آن، بسیار دشوار است.

از دیگر نکات حائز اهمیت در عملیات کفسابی و سنگسابی ، موارد زیر هستند:

  • استفاده از مواد شوینده اسیدی، سرکه، سفیدکننده و یا مواد حاوی آمونیاک، نه‌تنها تأثیر مثبتی ندارد بلکه می‌تواند، درخشندگی سنگ را کاهش داده و طول عمر آن را کم کنند.
  • گوشه‌های کف معمولا باید به‌صورت دستی، کفسابی شوند.
  • پس از کفسابی باید انعکاس نور در همه جای کف، برابر باشد.

عوامل مؤثر در هزینه کفسابی و سنگسابی

مسلم است که هرچه مساحت ساختمان بیشتر باشد، هزینه این عملیات نیز بیشتر است. بااین‌حال، این تنها عامل مؤثر در هزینه کفسابی نیست. دیگر عوامل عبارت‌اند از:

  • نوع سنگ. هرچه سنگ، سخت‌تر باشد، هزینه کفسابی نیز بالاتر می‌رود.
  • نقشه کف خانه. هرچه تعداد گوشه‌ها بیشتر یا نقشه کف خانه، پیچیده‌تر باشد، هزینه کفسابی نیز بیشتر می‌شود.
  • طبقه ساختمان
  • میزان آلودگی کف
  • میزان آسیب‌دیدگی کف
  • میزان درخشندگی مورد انتظار

سخن آخر

امروزه، کف بسیاری از منازل، پوشیده ­شده از مصالحی مانند سنگ، موزاییک، کاشی و بتن است. این مصالح، پس از مدتی، کدر شده یا به‌انحاءمختلف، آسیب می‌بینند. استفاده از خدمات کفسابی و سنگسابی ، یک راه سریع، مقرون‌به‌صرفه و پربازده برای بازگردانی ظاهر زیبا، درخشان و تمیز به کف خانه است. برای انجام این خدمات از انواع دستگاه کفساب یا سنگساب استفاده می‌شود که یک لایه از روی مصالح را برمی‌دارد. یک پروژه کفسابی و سنگسابی ، مراحل مختلفی دارد. مهم‌ترین این مراحل، استفاده از انواع لقمه یا سنباده سنگ با شماره­ های مختلف، به‌عنوان ساینده سنگ است. این لقمه‌ها، زیر دستگاه کفساب نصب‌شده و پس از هم‌سطح کردن و برداشتن لایه‌های اولیه، اقدام به براق کردن کف می‌کنند.

کفسابی و سنگسابی منزل

بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر

بازسازی خانه

ساخت و ساز بر اساس محیط جغرافیایی شرایط خاصی خواهد داشت. برای انجام انواع امور ساخت و ساز و بازسازی خانه، باید حتماً شرایطی که خانه در آن دارد را مدنظر قرار دهید. برای مثال بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر به‌مراتب با شرایط گرم و خشک تفاوت خواهد داشت. اگر خانه شما در مناطق بارانی و سردسیر قرار دارد، در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. در غیر این صورت قطعاً دچار مشکل خواهید شد.

زمان مناسب را برای بازسازی خانه انتخاب کنید

پیش از هر چیز، باید زمانی که قصد بازسازی خانه را دارید در نظر بگیرید. همان طور که می‌دانید، شش ماه دوم سال رطوبت و سرمای هوا تشدید می‌شود. وقتی که خانه شما در مناطق سرد و بارانی قرار دارد، به‌صورت کلی هوای غالب سرد و مرطوب است. وقتی که این سرما و رطوبت در شش ماه دوم سال تشدید شود، باعث کاهش سرعت بسیاری از بخش‌های بازسازی می‌شود. برای مثال اگر بخواهید از گچ استفاده کنید، دیوار در این فصول سال بسیار سرد و مرطوب است. به همین خاطر گچ با سرعت بسیار کمی خشک می‌شود. همچنین وقتی که قصد رنگ کردن دیوارها را داشته باشید، باز هم همین مشکل گریبان‌گیر شما می‌شود. به‌صورت کلی بهتر است در چنین مناطقی، اصلاً شش ماه دوم سال را برای بازسازی انتخاب نکنید. تابستان بهترین زمان بازسازی خانه‌هایی که در مناطق سردسیر و بارانی قرار دارند محسوب می‌شود.

حتماً تاسیسات توکار را بررسی کنید

در مناطق بارانی، رطوبت هوا و خاک بسیار بیشتر از مناطق خشک و گرم است. وجود رطوبت به تاسیسات توکار ساختمان آسیب وارد می‌کند. وقتی که قصد بازسازی خانه را دارید، فقط نباید به بازسازی سطحی و تزئینات اکتفا کنید. مخصوصاً اگر خانه قدیمی باشد و از لوله‌کشی فلزی در آن استفاده کرده‌ باشند، قطعاً باید لوله‌کشی را بررسی کنید. البته حتی اگر لوله‌ها سالم هستند هم توصیه می‌شود که آن‌ها را با لوله‌های پلاستیکی جایگزین کنید. به هر صورت دیر یا زود، رطوبت باعث پوسیدن این لوله‌ها می‌شود. حال تصور کنید بعد آنکه کلی هزینه بازسازی پرداخت کرده‌اید، مجبور هستید تا دوباره زمین را بکنید و لوله‌کشی را تعویض کنید. یا اینکه باید به ناچار از لوله‌کشی روکار استفاده نمایید. در ضمن توصیه می‌شود که حتماً در بازسازی، سیستم سیم‌کشی خانه را نیز بررسی کنید. در بسیاری از مواقع، سیم‌ها پس از مدتی از بین می‌روند. رطوبت باعث تشدید و تسریع این موضوع می‌شود. پس بهتر است که سیم‌ها را با سیم‌های جدید جایگزین کنید. به این ترتیب تا مدت‌ها از بابت سیم‌کشی و لوله‌کشی ساختمان آسوده خاطر خواهید بود.

از متریال جایگزین مناسب استفاده نمایید

هنگام بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر باید به متریالی که در ساخت و بازسازی استفاده می‌کنید، توجه بسیاری داشته باشید. رطوبت می‌تواند باعث آسیب شدید به انواع مختلف متریال شود. پس بهتر است از انواع متریال استفاده کنید که مقاومت بیشتری در برابر سرما و رطوبت در مقایسه با سایر متریال ساختمانی داشته باشند. این موضوع را در تمامی بخش‌های خانه از تاسیسات تا دیوارها و تزئینات در نظر بگیرید. به این ترتیب تا مدت‌ها از بابت سلامت خانه آسوده‌خاطر خواهید بود.

سیستم تهویه مناسب قرار دهید

وقتی در مناطق مرطوب زندگی کنید، قطعاً می‌دانید که رطوبت باعث احساس خفگی و البته آسیب رسیدن به وسایل داخل خانه می‌شود. حال که قصد بازسازی خانه خود را دارید، بهتر است در وهله اول به تردد هوا توجه داشته باشید. بسیاری از خانه‌های قدیمی به تردد هوا توجهی نداشتند. حال می‌توانید با کمک یک نقشه مهندسی، سیستم تردد و تبادل هوای داخل و بیرون خانه را بهبود ببخشید. هرچه تبادل هوا با محیط بیرون بیشتر باشد، رطوبت داخل کمتر خواهد شد و خانه بوی رطوبت نمی‌گیرد. همچنین بهتر است به‌دنبال اجرای سیستم‌های تهویه مناسب باشد. برای مثال سیستم کولرگازی گزینه مناسبی برای سرمایش، گرمایش و تنظیم رطوبت محسوب می‌شود. پس لوله‌کشی مخصوص آن را حین بازسازی انجام دهید. در ضمن حین بازسازی خانه می‌توانید سیستم‌هایی همانند گرمایش از کفش یا سیستم گرمایش قرنیزی را پیاده‌سازی کنید. این سیستم‌ها برای محیط‌ها سرد گزینه بسیار مناسبی هستند. همچنین اگر سیستم گرمایشی خانه، موتورخانه است و می‌خواهیم سیستم آن را به پکیج تغییر دهید، بهترین موقعیت در بازسازی خانه خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید لوله‌کشی را تغییر دهید و تمامی لوله‌ها را توکار بگذارید. پس ظاهر ساختمان بسیار شیک می‌شود و از تهویه و سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه خود بسیار راضی خواهید بود.

دشواری بازسازی خانه در محیط‌های سرد و بارانی

بازسازی خانه در محیط‌های سرد و بارانی می‌تواند بسیار دشوار باشد. به همین خاطر بهتر است که اگر خانه‌ای در چنین محیطی دارید، حتماً از پیمانکاران ساختمانی کمک بگیرید. پیمانکارانی که به‌صورت تخصصی خدمات بازسازی خانه را انجام می‌دهند، درباره بازسازی خانه داخل محیط‌های مختلف اطلاعات کافی دارند. به این ترتیب می‌توانند خانه شما را بررسی کنند و بهترین پیشنهادات را ارائه دهند و در کمترین زمان، با بهترین قیمت پروژه را به پایان برسانند.

بازسازی خانه در مناطق بارانی و سردسیر

چند فاکتور برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل این روزها با توجه به رشد و گسترش دانش و آگاهی افراد از مهم‌ترین اقداماتی است که زنان برای منزل‌شان انجام ‌می‌دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که مقاله‌ای اختصاصی و مجزا در خصوص فاکتور‌‌های مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل به چه نکاتی باید توجه کنید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل گردد.

انواع فاکتور‌‌های مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

در این بخش مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتورهایی که از سوی متخصصین و طراحان حرفه‌ای دکوراسیون داخلی مطرح می‌شود را برایتان بازو می‌کنیم.

  • طراحی یا دیزاین مبلمان منزل: حتما ‌می‌دانید که این روز‌‌‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیزاین خانه به مدل و انواع طرح و رنگ مبلمان مربوط است. بنابراین نیاز است که در هنگام خرید مبلمان نهایت دقت را داشته باشید تا طرح و رنگ انتخابی شما بالاترین ‌‌هارمونی را با سایر وسایل خانه‌تان داشته باشد. مبلمان منزل شامل سرویس‌های مبل، سرویس غذا‌خوری و نیز سایر صندلی‌های راحتی است که می‌توانید از آن‌ها استفاه کنید.

هر فردی بر حسب سلیقه‌ای که دارد و بر حسب مدل سایر وسایل منزل‌اش یک نوع طراحی مبلمان را انتخاب خواهد کرد. در نتیجه با قرار دادن مبلمان در بهترین نقطه از خانه تا حد زیادی ‌می‌تواند طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌اش را به شکل صحیح و اصولی انجام دهد.

  • استفاده از انواع تابلو‌‌‌ها و تابلوفرش‌‌ها: برخی از افراد جزء آن دسته از افرادی هستند که علاقه دارند از تعداد بیشتری از تابلوها برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌شان استفاده کنند. به همین دلیل این انتخاب‌ها نباید بدون هیچگونه استراتژی و غیر اصولی باشد. نیاز است که سبک تابلو ‌‌هایی که استفاده ‌می‌کنید با سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌تان هماهنگ باشد. برای مثال اگر طراحی‌تان به نوعی کلاسیک محسوب ‌می‌شود بهتر است که از تابلو‌‌هایی کلاسیک استفاده کنید. یا این که تابلو‌‌های مدرن ‌می‌تواند تا حد زیادی در تناسب کامل با مبلمان مدرن باشد. در حالت کلی تناسب نکته‌ای ضروری در انتخاب تابلوهای دیواری است که باید با سایر وسایل داشته باشد.
  • طراحی نورپردازی و انواع لوستر‌‌های مختلف برای تامین نور کافی داخلی منزل: باید توجه داشته باشید که برای نورپردازی منزل بهتر است که از منابع طبیعی یعنی نور خورشید نهایت استفاده برده شود. اما اگر به هر دلیلی میزان نور خورشید به اندازه کافی به فضای داخلی منزل راه پیدا نمی‌کند باید در انتخاب سیستم‌های نورپردازی انتخاب‌های دقیق داشته باشید. برای مثال لوستر‌‌هایی که انتخاب ‌می‌کنید باید با مبلمان و نوع طراحی دکوراسیون داخلی منزل در تطابق باشد. اگر خانه تان کوچک است بهتر است که با استفاده از انواع لوسترهای بزرگ و سلطنتی به کوچک‌تر نمایان شدن فضا دامن نزدید. در این موارد توصیه ‌می‌شود که برای خانه‌های با متراژ‌‌های پایین از لوستر ‌‌های کوچک و در ابعاد اصولی استفاده کنید.
  • استفاده از انواع رنگ‌های مناسب برای نقاشی منزل و یا استفاده از دیوار پوش‌‌های مختلف: دیوار پوش‌‌های مختلف وجود دارند که ‌می‌توانند بهترین نتیجه را برای شما فراهم آورند. برای مثال کاغذ دیواری‌های زیبا و با کیفیت از مهم‌ترین و پرطرفدارترین دیوار پوش‌‌هایی هستند که بسیاری از خانواده‌ها از آن‌ها استفاده ‌می‌کنند. در مواردی نیز ‌می‌توانند که از رنگ آمیزی برای بهبود وضعیت ظاهری دیوار ها استفاده کنید. انتخاب بین انواع دیوار پوش ها بستگی به میزان بودجه و نیز سلیقه فردی افراد خانواده دارد. بنابراین در این زمینه کاملا آزادانه می‌توانید عمل کنید. اما توصیه می‌شود که در ابتدا مشورت‌هایی را با متخصصین داشته باشید تا در انتخاب طرح و مدل و رنگ شما را راهنمایی کنند.
  • استفاده از انواع دکوری‌‌های زیبا: دکوری‌‌‌ها و مجسمه‌‌هایی که برای خانواده‌ها استفاده ‌می‌شود دارای سبک‌های مختلف هستند. بنابران نیاز است که سبک کلی آن‌‌‌ها با دکوراسیون داخلی منزل مطابق باشد. برای مثال اگر از سبک‌های مدرن استفاده ‌می‌کنید باید سایر وسایل‌ها نیز مدرن باشند تا ناهماهنگی بین آن‌‌‌ها مشاهده نشود.
  • استفاده از بهترین و مناسب‌ترین انواع دستگاه‌ها برای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی منزل: اگر سبک کلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌تان کلاسیک است بهتر است که به سیستم ‌‌های گرمایشی و سرمایشی کلاسیک رجوع کنید. برای مثال در این موارد از شومینه‌‌های سنتی و با طرح کلاسیک برای تامین گرمای داخل منزل استفاده ‌می‌شود.

اما در مواردی نیز از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کاملا مدرن و متناسب با طراحی مدرن دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند.

  • استفاده از انواع گل و گیاه‌های طبیعی برای طراحی دکوراسیون داخلی: بسیاری از افرادی که به انواع گیاه‌‌های آپارتمانی علاقه‌مندند از متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی ‌می‌خواهند که از این وسایل برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده شود. بنابراین از گل و گیا‌‌هان بهره‌مند ‌می‌شوند که قابلیت ماندگاری در دمای خانه را داشته باشند. در نتیجه به راحتی ‌می‌توان آن‌ها را در منزل نگه داری کرد و از فضای زیبایی که آن‌‌‌ها پدید ‌می‌آورند نهایت استفاده خواهد شد.
  • استفاده از انواع کتابخانه‌های زیبا و مدرن برای فضاسازی بخشی از منزل: کتابخانه‌ها نیز از جمله گزینه‌هایی هستندکه افراد از آن‌‌‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده ‌می‌کنند. در این موارد نیاز است که کتابخانه‌های طراحی شده کاملا متناسب با فضا باشد و بخش عمده‌ای از خانه را به خود اختصاص ندهد. در این موارد توجه متخصصین به این است که خانه شلوغ به نظر نرسد و دائما افراد در منزل‌شان با محدودیت‌های فضایی مواجه نباشند. بنابراین نکاتی در طراحی باید مد نظر قرار گیرد تا نتیجه‌ای مطلوب برای خانواده‌‌‌ها ایجاد شود.

ضرورت توجه به انواع فاکتور‌‌های مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که مشاهده ‌می‌کنید تما‌می ‌این فاکتور‌‌‌ها به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی منزل ‌‌‌ها مورد توجه قرار ‌می‌گیرند. بنابراین باید نهایت دقت را داشته باشید تا بعد از اتمام کار بتوانید به بهترین خروجی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی موفق دست یابید. تا زمانی که این عوامل و فاکتورها در کنار هم و با هم در نظر گرفته نشوند نمی‌توان امیدوار بود که دکوراسیون داخلی منزل زیبا، شکیل و چشم نواز باشد. در نتیجه بهتر است که در این زمینه از بهترین متخصصین و مشاورین کمک بگیرید.

خاتمه

در بخش‌های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده شد به مهم‌ترین فاکتورها برای طراحی دکوراسیون داخلی پرداختیم. توصیه ‌می‌شود در صورتی که ‌می‌خواهید طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌تان مناسب و متناسب با آخرین متد مدرن باشد روند کارتان را به کسانی بسپارید که از تجربه و مهارت بالایی در این زمینه برخوردارند. تجربه و مهارت آنان می‌تواند تضمینی بر کیفیت کار آنان و رضایت حداکثری شما باشد.

چند فاکتور برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد