x تبلیغات
بازسازی خانه

استفاده از فلزات در بازسازی خانه

بازسازی خانه

فلز از جمله مصالحی است که امروزه توسط بسیاری از افراد به صورت گسترده موقع بازسازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این موضوع آن است که فلز به دلیل درخشش ذاتی سبب ایجاد فضایی زیبا و شاد می‌شود. البته با ویژگی منحصر به فردش با تمام سبک‌های طراحی قابل هماهنگ شدن است. بر این اساس در سال‌های اخیر یکی از مصالح پرکاربرد در بازسازی منزل فلزات هستند اما برخی به دلیل ظاهر سخت آن تصور می‌کنند با فلزات نمی‌توانند هارمونی روح‌بخشی ایجاد کنند که این نوع برداشت کاملا اشتباه است و حضور فلزات در اجزای مختلف محیط‌های ساختمان‌های اداری و مسکونی همواره برجسته بوده است. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی درباره استفاده از فلزات در بازسازی خانه ارائه دهیم.

آشنایی با انواع مصالح فلزی در معماری

استفاده از انواع فلزات زیبایی خاصی به نمای محیط خانه می‌دهد. در این راستا هنگام بازسازی خانه جنس بسیاری از بخش‌ها از جمله پله‌‌های مارپیچ، نرده‌‌های محافظ، درب‌ها و چارچوب آنها، طاقچه‌‌های دیوارکوب، پایه‌‌های میز، صندلی و مبل، کابینت آشپزخانه، پیشخوان آشپزخانه را از میان انواع فلزات و آلیاژهای پر کاربرد همچون آلومینیوم، برنج، چدن، مس و استیل یا فولاد ضد زنگ انتخاب می‌کنند. در ادامه برخی از این فلزات و نوع کاربرد آنها را در بازسازی منزل ذکر خواهیم کرد.

کاربرد برنج در بازسازی خانه

برنج یکی از آلیاژهای ساخته شده از دو فلز مس و روی است که علاوه بر رنگ زیبا دارای خصوصیاتی همچون استحکام، ضد سایش، سختی، رسانایی برقی و گرمایی، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و بهداشتی بودن است. ظاهر آن دارای رنگی طلایی است و اغلب در لوازم آشپزخانه‌ و اتاق‌ نشیمن به ویژه در فضاهایی از خانه که نوردهی کمتر کاربرد دارد. همچنین برای ساخت آباژور و قاب آیینه‌ نیز از این آلیاژ استفاده می‌شود.

کاربرد مس در بازسازی خانه

فلز مس دارای رنگی قرمز متمایل به قهوه ‌ای است و به دلیل چکش خوار بودن قابل تبدیل به اشکال مختلف است و دوام بالایی دارد. فلز مس در ساخت لوازم تزئینی، ظروف آشپزخانه و مبلمان مخصوص فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که رنگ اتاق شما سفید است می‌توانید ایجاد گرما و جذابیت بیشتر از فلز مس استفاده کنید.

کاربرد استیل در بازسازی خانه

فلز استیل دارای آلیاژ نقره‌ای رنگ است که از ترکیب آهن و کربن ساخته می‌‌شود و قیمت آن نسبت به سایر فلزات ارزان‌تر است. دوام بالا، شکل‌پذیری، رسانایی گرمایی و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی از مهمترین ویژگی‌های آن است. هنگام بازسازی خانه می‌توانید از استیل ضد زنگ برای درب و پنجره‌های حمام و توالت و ساخت وسایل آشپزخانه استفاده کنید. دستگیره درب‌ها، کابینت‌ها و قاب آیینه و سایر لوازم تزیینی را می‌توانید از جنس استیل انتخاب کنید.

کاربرد آلومینیوم در بازسازی منزل

آلومینیوم خاصیتی شبیه استیل دارد اما از آن سبک‌تر است و استحکام کمتری نسبت به استیل دارد. از ویژگی‌های فلز آلومینیوم می‌توان به مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، وزن سبک، رسانایی در برابر گرما و الکتریسیته، براق بودن، عایق صدا و غیره اشاره کرد و از نظر زیست محیطی نیز قابل بازیافت است. در صورتی که بخواهید مبلمان خود را بازسازی کنید استفاده از قطعات آلومینیومی زینتی بهترین گزینه است. البته در برخی موارد برای ساخت درب و پنجره سرویس‌های بهداشتی و درب ورودی ساختمان نیز از آن استفاده می‌شود.

کاربرد چدن در بازسازی منزل

چدن یک آلیاژ ترکیبی از آهن و کربن است که مقاومت بالا در برایر سایش، سختی، قابلیت ارتجاعی، خاصیت چکش‌خواری، دمای نسبتا پایین ذوب و ماندگاری بالا، از ویژگی‌های مهم آن است. چدن دارای ظاهری تیره رنگ است و هنگام بازسازی خانه می‌تواند دستگیر‌ه‌ها، اجاق گاز، لوازم آشپزخانه، قطعات فلزی تزئینی، درب‌‌ها، دروازه‌ ها و پایه‌ های میز، صندلی و مبلمان از جنس چدن سفارش داد.

نحوه بازسازی خانه با فلزات کاربردی

هنگام بازسازی خانه فضاهای بسیاری را می‌توان با فلزات مختلف تغییر داد، البته خود فلز نیز دارای تنوع بسیاری است. در ای میان آهن، فولاد، فرفورژه، استیل، آلومینیوم و مس از جمله انواع فلز هستند که در بازسازی کاربرد بسیاری دارند. از نظر اقتصادی، در دسترس بودن و فراوانی، طلا و نقره فلزاتی بسیار گران هستند و به همین دلیل از سایر فلزات جدا می‌شوند.

سقف فلزی

یکی از عوامل تاثیرگذار در بازسازی خانه، سقف است. که این روزها مدل‌ها و روش‌های مختلفی برای بازسازی سقف در نظر می‌گیرند. یکی از این روش‌ها استفاده از سقف کاذب است. در این نوع پنل‌ها از انواع فلزات همچون قلع، مس، نقره، برنج استفاده می‌شود که معمولا در آشپزخانه‌ها مرسوم است. در این میان به منظور صرفه جویی در هزینه بازسازی خانه می‌توان سقف کاذب از جنس قلع را به کار برد و طرفداران خاص خود را دارد.

پارتیشن‌ فلزی

فرفورژه از انواع فلزاتی است که به دلیل مقاومت و ظاهری زیبا و ظریف در بازسازی خانه به سبک مدرن کاربرد بسیاری دارد. پارتیشن‌های فلزی از جنس فرفورژه می‌تواند برای جدا کردن فضاهای مختلف خانه از یکدیگر به جای دیوارکشی به کار ببرید.

کتابخانه فلزی

یکی از عناصری که در هر خانه‌ای وجود آن ضروری است کتابخانه است. اکثر کتابخانه‌های چوبی فضایی زیادی از محیط خانه را اشغال می‌کند. بنابراین در بازسازی خانه کتابخانه‌های فلزی جایگزین کتابخانه‌های چوبی شده‌اند. این کتابخانه‌ها بین ستون و دیوار هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کند. مثلا اگر در منزلتان یک ستون اضافه دارید می‌توان از کتابخانه فلزی برای کاور آن بهره ببرید.

شلف و قفسه‌های دیواری

نصب شلف و قفسه‌های دیواری در مدل‌های مختلف به عنوان جایگزین مناسب طاقچه‌های قدیمی هنگام بازسازی خانه به شمار می‌آید که در کنج و گوشه‌های اتاق خواب و اتاق نشمین و آشپزخانه برای قرار دادن واسیل دکوری و گلدان‌ها قرار می‌گیرند. این قفسه‌‌های باز می‌توانند از جنس فلز ساخته شوند و ظاهری خلاقانه به دیوار می‌بخشند.

روشویی فلزی سرویس بهداشتی

هنگام بازسازی خانه تعویض روشویی قدیمی که اکثرا از جنش سرامیک هستند نیز در اولویت قرار دارد. از این رو، روشویی فلزی انتخاب بسیار منحصر به فردی برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه است.

درب و پنجره‌های فلزی

امروزه به دلیل صرفه جویی در انرژی و گرما، پنجره‌های پی وی سی نسبت به سایر مدل‌های قدیمی کاربرد بیشتری دارند اما همچنان افرادی هستند که در هنگام بازسازی خانه درب و پنجره‌های فلزی و آلومینیومی را به دلیل ارزان بودن در اولویت قرار می‌دهند. به خصوص برای خانه‌هایی که دارای پنجره‌های بزرگ و وسیع هستند، استفاده از بافت‌های فلزی تفاوتی زیبا و چشم‌نواز را در مکان ایجاد خواهد کرد.

استفاده از فلزات در بازسازی خانه در یک نگاه

استفاده از انواع فلزات در بازسازی خانه سبب ایجاد جلوه بصری زیبایی در فضا می شود و از آنجایی که دوام وسایل فلزی بالاتر از دیگر متریال‌ها است از هزینه کرد در وسایلی با این جنس سال‌های زیادی با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از فلزات در بازسازی خانه

طراحی دکوراسیون هالیوودی در محل کار

طراحی دکوراسیون داخلی

شرکت‌ها و دفاتر کار در حال تغییر و تحول هستند و برای جلب نظر مشتری از المان‌های کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار خود بهره می‌گیرند تا محیطی پویا داشته باشند. از این رو اجرای دکوراسیون داخلی هالیوودی مورد توجه طراحان قرار گرفته است و در میان افراد جامعه نیز به عنوان یک الگو شناخته می‌شود و به عنوان مُد روز مورد پیروی قرار می‌گیرد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هالیوودی سعی بر این است که بهترین و گران‌ترین عناصر به کار گرفته شود تا طراحی مدرنی به نمایش گذاشته شود، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. سبک هالیوودی شامل یک پالت رنگی تازه، پارچه های مجلل، وسایل براق و لوازم جانبی شیک هستند به طور کلی، هالیوود ریجنسی شمایلی از یک دوره درخشان است که در آن شهرت، ثروت و هنر در هم ادغام شده‌اند.

ویژگی دکوراسیون هالیوودی در محل کار

سبک طراحی دکوراسیون داخلی هالیوودی ترکیبی از جانمایی وسایل لوکس و مدرن همراه با هنر هست و زرق و برق خاصی را به نمایش می‌گذارد. پس بهتر است که بدانید، دکوراسیون هالیوودی یک سبک با شکوه و سلطنتی است و ظرافت در تمام اجزای آن به خوبی دیده می‌شود. اغلب محل‌های طراحی شده به سبک هالیوودی دارای پایه سیاه و سفید هستند و انتخاب ترکیبی از رنگ‌های قوی در اولویت قرار دارد. در این نوع طراحی دکوراسیون داخلی از نوارهای عریض و طرح‌ها و الگوهای هندسی و حتی طرح‌های پیچیده و نقش و نگارهایی که از سبک‌های آسیایی الهام گرفته‌اند، نیز استفاده می‌کنند. استفاده از المان‌هایی همچون فرش قرمز در محل کار برای استقبال از مشتریان از مهم‌ترین ویژگی‌ دکوراسیون‌ هالیوودی است. استفاده از نورپردازی‌های متمرکز و نمایش لوازم پر زرق و برق در محیط محل کار از دیگر ویژگی‌های این نوع طراحی داخلی به شمار می‌آید. لازم به ذکر است، طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هالیوودی به دلیل بکارگیری تجملات، هیچگاه از مُد نمی‌افتد و در هر زمان و شرایطی جذاب است و تأثیر مستقیم بر روی نظر مشتریان و روحیه کارکنان می‌گذارد و فقط باید با دقت به ترکیب رنگ‌ها و طرح بپردازید. بر این اساس، توجه به دکوراسیون محل کار می‌تواند به بهره‌روی، کارآیی و پویایی بیشتر مجموعه منجر شود.

اتاق‌های کار در دکوراسیون هالیوودی

طراحی دکوراسیون داخلی محل کار به روش هالیوودی علاوه به کار بردن مدرن‌ترین مبلمان‌ و پیشرفته‌ترین تجهیزات اداری هوشمند مانند رایانه، چاپگر، تلفن، قفسه کتاب، کابینت پرونده و غیره باید خدمات دیگری برای استراحت، قفسه قرار دادن لباس و سایر لوازم اداری نیز پیش‌بینی شود و به طور کلی عملکرد فضای اتاق‌های محل کار بالا و بهینه باشد. همچنین علاوه بر پیش‌بینی فضاها و اتاق‌هایی برای کارکنان و مشتریان باید فضایی برای برگزاری جلسات کاری برای تبادل ایده‌ها و برنامه‌ها با مبلمان، میز و صندلی‌هایی متناسب با دکوراسیون هالیوودی پیش‌بینی شود. همچنین فضای شخصی را برای قرار دادن عکس‌ها، کتاب‌ها، گواهینامه‌های کارکنان مدنظر قرار دهید. اتاق‌های کار در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هالیوودی متمایز از دیگر دفاتر کار است و طراح دکوراسیون اتاق‌ها را بسیار بزرگ‌تر از اندازه عادی در نظر می‌گیرند و استفاده از پنجره‌های عظیم و یک تکه برای ایجاد یک نمای خارجی بسیار زیاد مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده از سیستم‌های هوشمند روشنایی برای کنترل مصرف انرژی، مدیریت میزان روشنایی محیط در طول روز و شب نیز در این نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی در اولویت قرار می‌گیرد و همچنین دفاتر کاری که با دکوراسیون هالیوودی طراحی شده‌اند از سیستم‌های اطفا حریق هوشمند بهره می‌برند. به طور کلی طراحی دکوراسیون هالیوودی در محل با المان‌هایی معمولا گران‌قیمت تجهیز می‌شود و اجرای آن بیشتر توسط شرکت‌هایی که مرفه و پردآمد هستند، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

عناصر مهم در دکوراسیون هالیوودی محل کار

محل کار فضایی است برای جانمایی افراد جهت انجام امور اداری و سازمانی است. طراحی دکوراسیون داخلی این مکان‌ها بستگی به نوع مشاغل و عادات کاری کارکنان آن دارد. اگرچه، این دفاتر مکان‌هایی برای بازدید شرکا یا مشتریان نیز محسوب می‌شوند و به طور قطع استفاده از دکوراسیون هالیوودی هزینه‌بر است اما در مدت کوتاهی سبب سودآوری بیشتر خواهد شد. همچنین مکان‌های مشترکی برای کارکنان در محل کار اعم از آشپزخانه، کاناپه برای استراحت کوتاه، میزهای بازی، تلویزیون و غیره پیش‌بینی کنید.پس برای اجرای این نوع طراحی دکوراسیون باید عناصر و المان‌های مهمی را کنار هم قرار دهید.

رنگ محل کار در دکوراسیون هالیوودی

در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار به سبک هالیوودی باید ترکیب رنگ‌ها با رنگ سازمانی شرکت و تصویر برند مطابقت داشته باشد. از این رو، استفاده از رنگ‌های قوی‌ برای مبلمان و دکوراسیون را در اولویت قرار دهید. به طور کلی در اجرای دکوراسیون هالیوودی در محل کار، اغلب رنگ‌های زیادی وجود ندارد و استفاده از رنگ‌های خنثی برای دیوارها اعم از کرم، سفید و خاکستری به همراه رنگ‌های متالیک توسط طراح دکوراسیون توصیه می‌شود تا یک محیط پُر زرق و برق ایجاد شود.

مبلمان هالیوودی در محل کار

در طراحی دکوراسیون داخلی هالیوودی، قطعات مبلمان علاوه بر کاربردی بودن برای رفع نیاز کارنان باید جلوه جذاب نیز داشته باشند. انواع مبلمان اداری از لحاظ سبک، مواد و کاربرد متفاوت هستند و باید در انتخاب آنها دقت کرد تا گرفتار تزییانات پیچیده در محیط کار نشوید. بنابراین، مبلمان انتخابی متناسب با کاربردهای مختلف باید به صورت حرفه‌ای چیده شود تا تمام نیازها در حال حاضر و در آینده را برآورده کند. به طور کلی مبلمان دکوراسیون هالیوودی جدای از طرح‌های خاص پُر زرق و برق، لوکس و فانتزی، راحتی بی‌نظیری را نیز به صاحبان خود القا می‌کنند.

نورپردازی هالیوودی در محل کار

نور یک عنصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و به طور مستقیم بر خلق و خو، انرژی و توجه ما تأثیر بگذارد و از این رو، بهره‌وری و میزان رضایت از محل کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در دکوراسیون هالیوودی محل کار باید امکان استفاده از نور طبیعی را مهیا کرد تا عمکرد کارکنان به حداکثر برسد. در صورتی که این امکان وجود ندارد، باید فضای محل کار را با استفاده از نور مصنوعی را جذاب کنید و به هر قسمت از فضای کار نور کافی هدیه کنید.

تهویه هوا در محل کار

کیفیت هوای فضای داخلی محل کار باید به صورت متعادل تنظیم شود و هوا به صورت مداوم در گردش باشد تا تحمل ساعات کاری توسط کارکنان سهل و آسان شود. در این راستا لازم است، از یک سیستم هوشمند تهویه هوا بهره‌ بگیرید.

طراحی دکوراسیون هالیوودی در محل کار

بازسازی خانه به سبک ایرانی

بازسازی خانه

از هزاران سال پیش تا به امروز، سبک معماری ایرانی جزو بهترین سبک‌های معماری در دنیا به حساب می‌آید. در بسیاری از دانشگاه‌های هنر و معماری دنیا، سبک ایرانی را تدریس می‌کنند. حتی کشورهای همسایه همانند هندوستان، تحت تأثیر سبک معماری ایرانی هستند. با تمامی این اوصاف، دیگر خبری از سبک ایرانی در خانه‌های خودمان نیست. وقتی که صحبت از ارق ملی می‌شود، همه ما می‌گوییم که ایرانی هستیم و به تاریخ خود افتخار می‌کنیم؛ اما بازسازی خانه خودمان را به سبک روز اروپایی انجام می‌دهیم. خب چرا ترکیب ایمنی و زیبایی سبک مدرن را در بازسازی خانه به سبک ایرانی نداشته باشیم؟ یعنی می‌توانیم آپارتمان‌های امروزی خودمان را به سبک ایرانی و سنتی بازسازی کنیم. به این ترتریب یک تیر و دو نشان می‌زنیم. حال سؤال اینجاست که چطور می‌توان یک خانه به سبک ایرانی و سنتی داشت؟ با ما همراه باشید.

از اصول معماری به سبک ایرانی اسلامی استفاده کنید

نگاهی به خانه‌های سنتی و قدیمی ایرانی بزنید. چه عناصری را مشاهده می‌کنید؟ درب و پنجره‌های چوبی جزو مهم‌ترین عناصری هستند که به چشم می‌خورند. دیگر چه المان‌هایی در خانه‌های سنتی ایرانی هستند؟ مثلاً می‌توان شیشه‌های رنگی سنتی اشاره کرد. به دیوارها نگاهی بیاندازید. نظرتان درباره سقف چیست؟ در سبک معماری سنتی ایرانی، از گچبری در سقف استفاده می‌شود. نظرتان درباره آینه‌کاری چیست؟ خب در خانه‌های قدیمی به کرات آینه‌کاری دیده می‌شود. بازسازی خانه به سبک ایرانی همینقدر ساده است. شما می‌توانید به تصاویر خانه‌های قدیمی نگاهی بیاندازید و الگو بگیرید. در سبک معماری سنتی از درب و پنجره چوبی استفاده می‌شد. پس می‌توانید درب و پنچره‌های قدیمی و کلاسیک چوبی را در بازسازی خانه جایگزین درب و پنجره‌های امروزی کنید. شیشه‌های رنگی هم که انگار چاشنی زیبایی خانه هستند. می‌توانید با اضافه کردن شیشه‌های رنگی، زیبایی خانه خودتان را دو چندان کنید. کمی آینه‌کاری و گچ‌بری حرفه‌ای را نیز به خانه خودتان اضافه نمایید. این ها جزئیاتی هستند که بر کیفیت نهایی کار تأثیر بسیاری دارند. به این ترتیب بعد از بازسازی خانه، هرکسی پا به منزل شما بگذارد، با المان‌های مختلف سبک سنتی ایرانی رو‌به‌رو خواهد شد.

اسباب و اثاثیه را به درستی انتخاب کنید

خب درباره گچ‌بری، درب و پنجره و شیشه‌های رنگی صحبت کردیم؛ اما به نظرتان اسباب و اثاثیه مدرن و امروی، با سبک معماری کلاسیک هم‌خوانی دارد؟ قطعاً نه. پس باید چه کار کرد؟ خوشبختانه با توجه به افزایش محبوبیت سبک سنتی در بین مردم، بسیاری از اسباب و اثاثیه طرح سنتی و کلاسیک در بازار وجود دارند. مثلاً مبلمان‌های شیک پذیرایی یا مبلمان راحتی چوبی و کلاسیک به کرات در بازار عرضه می‌شود. این مبلمان‌ها دارای پارچه‌های سنتی همانند ترمه هستند. در آن‌ها از منبت‌کاری استفاده می‌شود و اشکال هندسی مختلفی را روی آن ایجاد می‌کنند. البته برخی کمی پیش‌تر می‌روند و برای بازسازی خانه به سبک ایرانی، مبلمان را حذف می‌کنند و جایگزین آن پشتی‌های دستبافت سنتی را قرار می‌دهند. پشتی از نظر راحتی و سلامت از مبلمان هم بهتر است؛ اما بسیاری از ما به مبلمان امروزی عادت کرده‌ایم و شاید حذف مبل حداقل برای مهمانان کمی خوشایند نباشد. حال که صحبت به اسباب و اثاثیه رسید، بهتر است به ظروف پذیرایی و غذا نیز اشاره کنیم. شاید ظروف پذیرایی ارتبط چندانی با بازسازی خانه نداشته باشند؛ اما با کمک ظروف مسی و جایگزینی آن‌ها با ظروف مدرن و امروزی، می‌توانید فضای داخلی خانه را به همان دوران گذشته ببریم. پارچه‌های سنتی را فراموش نکنید. از پارچه‌های سنتی می‌توانید در انتخاب پرده استفاده کنید. همچنین فرش بهتر است دارای طرح‌های سنتی همانند گبه باشد. همچنین می‌توانید از گلیم یا زیلو در بخش‌هایی از خانه استفاده کنید. اگر خانه فضای بزرگی دارد، می‌توانید از تخت‌های سنتی نیز در بخشی از خانه استفاده نمایید.

تزئینات سنتی

تزئینات همیشه بخش جزئی بازسازی خانه به حساب می‌آیند؛ اما همانند نمک و فلفل که به غذا طعم می‌دهند، چاشنی کار بازسازی خانه نیز هستند. انتخاب تزئینات باید با دقت بسیاری انجام شود. تزئینات یا همان به اصطلاح خودمان دکوری در سبک معماری ایرانی شاید کمی دشوار باشد. شاید اگر بخواهیم دکوری مدرن و امروزی انتخاب کنید، صدها وسیله مختلف به ذهنمان می‌رسد؛ اما در سبک سنتی انتخاب دکوری مخصوص کار دشواری خواهد بود. اگر به‌دنبال دکوری یا همان وسایل تزئینی در سبک ایرانی هستید، بهتر است اول به سراغ تابلوهای نقاشی بروید. این تابلوها نباید چاپی باشند. بهتر است از تابلوهایی که اساطیر ایرانی را نشان دهند استفاده کنید. لوازم قدیمی مخصوص به فرهنگ ایرانی نیز گزینه مناسبی برای دکوری می‌توانند باشند. برای مثال می‌توانید از چراغ سه‌فیتیله‌ای، گردسوز، ظروف مسی، قلیان سنتی، لاله‌های طاقچه یا حتی ظروف قدیمی با طرح ناصرالدین شاه در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید. برخی تزئینات سنتی بسیار گران‌قیمت هستند و برخی دیگر قیمت بهتری دارند. پس با توجه به بودجه‌ای که برای بازسازی خانه در نظر گرفته‌اید، تزئینات سنتی و کلاسیک ایرانی را به خانه اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که آنقدر سرمایه خودتان را برای دو بخش اول خرج نکنید که از بخش آخر غافل بمانید.

بازسازی خانه به سبک ایرانی

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد از آن دسته از طراحی­ هاست که بسیار شیرین و دلچسب و در عین حال پر از ریزه­ کاری است. ما در این مقاله نکاتی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد در نظر بگیرید را بیان کرده ­ایم. دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد باید متناسب با شرایط کودک شما باشد و راحتی را برای شما و نوزاد فراهم کند.

طراحی داخلی اتاق نوزاد: چک لیست ضروری برای فضای جدید شما

شروع سفر مادر شدن بسیار هیجان ­انگیز است، اما گاهی اوقات می­تواند کمی سخت به نظر برسد. طراحی داخلی اتاق کودک از نظر تئوری بسیار سرگرم ­کننده است، تا زمانی که زمان ایجاد یک طراحی دکوراسیون داخلی کامل برای کوچولوی جدیدتان فرا رسد. راه ­های زیادی وجود دارد که می­توانید اتاق کودک خود را تزئین کنید! آیا برای کمک به چشمان کوچک آنها در دوران نوزادی، گرایش­ های مدرن رنگ ­های تک رنگ را انتخاب می­کنید؟ آیا می­خواهید آن­ها رنگ­ های تند روشنی را تجربه کنند که هر روز لبخند را بر لبانشان می­ نشاند؟ در حالی که ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد شما کاملاً ذهنی است، چند مؤلفه وجود دارد که مفید است، صرف نظر از اینکه چه موضوعی را برای اضافه کردن به آن انتخاب می‌کنید. در اینجا چک لیست ضروری است که به شما در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد کمک می­کند!

میز تعویض پوشک در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد

هیچ چیز بدتر از تعویض نوزاد در مکان­ های مختلف در سراسر خانه نیست. در حالی که میز تعویض قابل حمل نیست، داشتن یک نوع اتاق تعویض لباس در اتاق نوزاد ایده ­آل است. محبوب­ترین روند اخیر شامل اضافه کردن یک پد تعویض به بالای یک کمد یا تبدیل یک مرکز سرگرمی به یک مرکز تعویض است. استفاده از کمد به این معنی است که باید روی مبلمان کمتری در قسمت جلو سرمایه­ گذاری کنید. وقتی پوشک کودکتان تمام شد و استفاده از پد تعویض را تمام کردید، فضای کمد می­تواند به جای نگهداری پوشک و جایگاه تعویض، آثار هنری یا گیاهان را به نمایش بگذارد. برای انجام این کار می­توانید از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

ایده ­های مبلمان اتاق نوزاد که رشد می­کنند

از آن جایی که نوزادان بسیار سریع رشد می­کنند، بسیاری از والدین انتخاب دکوراسیون داخلی و مبلمانی را که می­توانند همراه با فرزندانشان رشد کنند مفید می­دانند. یعنی تختی که به تخت کودک نوپا و یا تخت کامل تبدیل می­شود. علاوه بر این، یک مبل قرار داده شده در اتاق کودک می­تواند با آن­ها رشد کند. در حالی که شکل آن تغییر نمی­کند، اهداف متفاوتی را دنبال می­کند. برای شروع، این مکان مکانی برای استراحت والدین خواهد بود. وقتی بچه ­ها بزرگتر می­شوند، می­تواند مکانی برای خواندن، استراحت یا بازی برای آن­ها باشد. پس اتاقی را طراحی دکوراسیون داخلی اتاق باید به گونه ­ای باشد که با کودک شما رشد کند. در حالی که می­خواهید یک اتاق زیبا برای ورود کودک خود ایجاد کنید، مطمئن شوید که طراحی داخلی آن به اندازه کافی انعطاف ­پذیر است تا به راحتی در دوران کودکی سازگار شود.

مبلمان و دکوراسیون داخلی اتاق کودک در سطوح مختلف

ایده ­های مبلمان اتاق کودک باید شامل قطعاتی برای نوزاد و والدین باشد. نوزادان به وسایلی در نزدیکی خود نیاز دارند تا بتوانند کشف کنند و یاد بگیرند. علاوه بر این، صندلی­ های کوچک یکی از زیباترین چیزهایی هستند که تا کنون وجود داشته است. والدین به چیزی در سطح خودشان نیاز دارند تا بتوانند راحت به آن بپیوندند. به عنوان مثال، اگر فضایی برای یک مبل وجود دارد، سرمایه‌گذاری روی مبل برای اتاق کودک به شما این امکان را می‌دهد که در فضای اتاق او احساس راحتی بیشتری کنید. به خصوص در آن شب­ هایی که در اتاق آن­ها به خواب می­روید تا آن­ها را در اتاق خودشان بخوابانید.

فضای ذخیره ­سازی برای طراحی داخلی اتاق کودک شما

نوزادان وقتی به دنیا می ­آیند خیلی کوچک هستند، اما از چیزهای زیادی استفاده می­کنند! داشتن فضایی برای متعلقات نوزاد، والدگری را آسان­تر می­کند. ذخیره ­سازی لباس، اسباب بازی، پتو، و پوشک (از جمله پوشک کثیف) مفید خواهد بود. همراه با لوازم جانبی مانند سبدهای بافته شده و کیسه­ های کاغذی تزیینی بزرگ، هر وسیله ­ای در اتاق کودک شما جای مخصوص به خود را خواهد داشت. همچنین، درست همانطور که به مبلمانی در طراحی دکوراسیون داخلی نیاز دارید که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در دسترس باشد، ذخیره ­سازی در چندین سطح خوب است که در اتاق داشته باشید. مواردی وجود دارد که می‌خواهید مطمئن شوید که کودک شما نمی‌تواند به آن­ها دسترسی داشته باشد. قفسه­ بندی می­تواند به دور نگه داشتن دکور با ارزش از دست ­های کوچک کودکتان و همچنین نگهداری وسایل کمک کند.

انتخاب تخت خواب کامل

تخت خواب معمولاً یکی از اولین قطعاتی است در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد انتخاب می­شود و در بسیاری از اتاق­ های نوزادان به عنوان نقطه کانونی اصلی عمل می‌کند. شکل، اندازه، رنگ و قابلیت تبدیل چهار عامل مهم در تخت نوزاد هستند. گهواره ­ای شفاف و گرد انتخاب می­کنید یا تخت سنتی با چوب تیره؟ سبک اتاق کودک به این تصمیم کمک می­کند، اما هر چه که انتخاب کنید، تخت یکی از ضروری­ترین مبلمانی است که باید در اتاق نوزاد جدید گنجانده شود.

گلایدر یا گهواره­ای برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد شما

صندلی‌های راک در طول سال‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما هدف راکر یا گلایدر همیشه یکسان بوده است. آرامش دادن به والدین و کودک، معمولاً در تلاش برای آرام کردن کودک یا تسهیل آن­ها در هنگام به خواب رفتن، به همین دلیل است که راکر بخش اساسی طراحی دکوراسیون اتاق کودک است. صندلی گهواره­ ای ساخته شده برای ایوان در درازمدت برای اتاق کودک به شما کمک نمی­کند. گلایدر مانند یک نسخه پیشرفته از صندلی راک است. حرکت آن آسان ­تر است زیرا تنها با کسری از تلاشی که برای حرکت صندلی گهواره ­ای لازم است سر می­خورد. همچنین، گلایدرها شبیه صندلی­ های مخمل خواب­دار ساخته شده ­اند که آن­ها را فراتر از اتاق کودک مفید می­کند!

کنترل نور، هوا و صدا هنگام طراحی دکوراسیون داخلی

هدف اصلی دکوراسیون داخلی اتاق کودک این است که کودک شما را در برنامه خواب قرار دهد، بنابراین داشتن گزینه ­هایی برای جلوگیری از نور، کاهش صدای اتاق ­های دیگر و کنترل دما و جریان هوا بسیار مهم است. از فرش‌ها و پرده‌های پرز ضخیم برای کمک به جذب صدا استفاده کنید. سایه‌های خورشیدی لایه‌ای، سایه‌های تاریک، دریچه‌های داخلی یا خارجی و یا پرده‌ها برای کنترل و فیلتر کردن نور. اهمیت نورپردازی در اتاق کودک را دست کم نگیرید. پوشش ­های پنجره و لامپ­ هایی را انتخاب کنید که می­توانند شب را حتی در روز ایجاد کنند و در صورت امکان گزینه ­های قابل تنظیم را انتخاب کنید. این عناصر ضروری طراحی دکوراسیون، شما را در مورد ایده ­های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکتان شروع می­کنند. تم و رنگ ­هایی که اضافه می­کنید همه آن را زنده می­کند.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد

تاثیر شستشوی نما بر جذب مشتری در ساختمان های تجاری

نماشویی و شستشوی نما

به نظرتان شستشوی نما چه تاثیری دارد؟ اصلاً چرا باید نما را شستشو کرد؟ قطعاً برای شستشوی نما ساختمان باید مبلغی را کنار گذاشت. از طرف دیگر در ساختمان‌هایی که تعداد واحدهای بسیاری دارید، شاید راضی کردن تمامی واحدها برای پرداخت هزینه کار دشواری خواهد بود. به همین خاطر برخی افراد به‌صورت کامل از نماشویی و شستن نمای ساختمان خودشان صرف نظر می‌کنند. این در حالی است که شستشوی به موقع نما و در بازه‌های زمانی مناسب، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر جذب مشتری داشته باشد. آنقدر که نماشویی در ساختمان‌های تجاری و البته ساختمان‌های اداری تأثیر دارد، در ساختمان‌های مسکونی تأثیر ندارد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تأثیر نماشویی بر جذب مشتری در ساختمان‌های تجاری و اداری بیشتر بدانید.

اهمیت شستشوی نما در ساختمان‌های تجاری

انواع مجتمع‌های کوچک و بزرگ یا پاساژهای مختلف را می‌توان جزو ساختمان‌های تجاری دسته‌بندی کرد. خب برای آنکه اهمیت شستشوی نما در ساختمان‌های تجاری را متوجه شوید، بهتر است خودتان را به جای مشتری بگذارید. شما می‌خواهید یک کالا یا خدمات را خریداری کنید و برای آن مبلغی را بپردازید. متأسفانه همان طور که از قدیم گفتند، عقل انسان به چشمش است. حال تصور کنید در بازار رقابتی امروز که در هر کوچه و پس‌کوچه یک ساختمان تجاری وجود دارد، بدون آنکه درباره داخل پاساژ یا مغازه‌های آن اطلاع داشته باشید، می‌خواهید از روی ظاهر آن‌ها یکی را انتخاب کنید. آیا مرکز خریدی را انتخاب می‌کنید که شیشه‌های آن لک شده و نمای آن سیاه است؟ یا یک ساختمان با نمای شیک و براق را انتخاب می‌کنید؟

این موضوع کاملاً یک موضوع روانشناسی است. انسان میل به کمال و پاکیزگی دارد. همه ما عاشق پاکیزگی هستیم. وقتی که یک لباس نو و تمیز بر تن می‌کنیم، حس بهتری خواهیم داشت. حتی گاهی مشتریانی هستند که نه به قصد خرید، بلکه به قصد وقت‌گذرانی می‌خواهند وارد یک پاساژ شوند و حین وقت‌گذرانی خرید هم می‌کنند. خب این دسته از مشتریان نیز در نگاه اول جذب ظاهر نمای مجتمع می‌شوند. یادتان باشد که انسان‌ها موجوداتی احساسی هستند که عقلانی هم تصمیم می‌گیرند. پس در نگاه اول با زیبایی نمای ساختمان باید آن‌ها را جذب کنید. در نتیجه شستشوی نما در ساختمان‌های تجاری ارتباط مستقیم با جذب مشتری دارد.

اهمیت شستشوی نما در ساختمان‌های اداری

گاهی یک مرکز خرید بزرگ، چندمنظوره است و شامل بخش‌های تجاری و اداری می‌شود. گاهی هم یک ساختمان فقط به بخش‌های اداری اختصاص پیدا می‌کند. مشتریان واحدهای اداری با مشتریان واحدهای تجاری تفاوت دارند. معمولاً اینطور نیست که یک نفر وارد ساختمان اداری شود و برای وقت‌گذرانی به‌دنبال دفاتر مختلف باشد! پس در حقیقت شستشوی نما و زیبایی نمای ساختمان تاثیری بر جذب مشتری نخواهد داشت؛ اما فراموش نکنید که دفتر کار یک مجموعه، همانند لباسی است که یک نفر بر تن دارد. آیا شما در نگاه اول به کسی که ادعا می‌کند مثلاً یک وکیل خبره است و در عین حال لباس‌هایی کثیف و کهنه بر تن دارد اعتماد می‌کنید؟ قطعاً نه!

وقتی که به مشتریان و مراجعان خود آدرس دفتر اداری می‌دهید و آن‌ها به شما مراجعه می‌کنند، در نگاه اول چشمشان به نمای ساختمان می‌افتد. این اولین ارتباط بصری مشتری با مجموعه شما خواهد بود و تأثیر مستقیم بر طرز تفکر او درباره برند شما خواهد داشت. اگر ساختمان ظاهری کثیف داشته باشد، قطعاً نگاهی منفی درباره برند شما خواهد داشت. حال تصور کنید که این فرد قرار است یک سرمایه‌گذار بزرگ برای مجموعه شما باشد. یا مثلا قرار است یک قرارداد کاری بسیار بزرگ با شما عقد کند. پس بهتر است برای آنکه در همان نگاه اول بتوانید روی مخاطب تأثیر بگذارید، به نمای ساختمان اهمیت دهید.

قرارداد با پیمانکار برای جلوگیری از فراموشی

معمولاً توصیه می‌شود که در شهرهای آلوده، نماشویی هر 6 ماه یک بار اتفاق بیافتد. در برخی مواقع، بسیاری به‌خاطر مشغله کاری فراموش می‌کنند که در هر 6 ماه اقدام به شستشوی نما کنند. در این شرایط بهتر است مدیریت مجموعه با یک شرکت پیمانکاری معتبر قرارداد عقد کند. به این ترتیب هر 6 ماه یک بار یا هر بازه زمانی دیگری که اعلام می‌کنید، شرکت پیمانکار به‌صورت خودکار برای شستشوی نما مراجعه می‌کند. به این ترتیب همیشه نمای ساختمان زیبا و درخشنده خواهد بود و نیازی نیست که یادآوری کنید آخرین بار چه زمانی برای شستشو اقدام کردید.

تعمیرات را نادیده نگیرید

در نهایت باید گفت که اصلاً تعمیرات را نادیده نگیرید. تصور کنید که نمای سنگ یک ساختمان را به‌خوبی بشویید؛ اما بخشی از نمای سنگی ریخته باشد یا اینکه ترکی بزرگ روی آن به چشم بخورد. همان طور که کثیفی نما تأثیر بسیار مخربی بر مراجعان دارد، خرابی و شکستگی نما نیز همین تأثیر را حتی بدتر می‌گذارد. معمولاً شرکت‌های پیمانکار که اقدام به شستشوی نما می‌کنند، خدمات تعمیرات نما را نیز ارائه می‌دهند. پس می‌توانید از همان پیمانکار کمک بگیرید تا اقدام به تعمیرات نمای ساختمان نیز کنید. در ضمن برخی مواقع امکان نقاشی نما نیز وجود دارد. با نقاشی نما هم می‌توانید جانی دوباره به ساختمان دهید.

تاثیر شستشوی نما بر جذب مشتری در ساختمان های تجاری

نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال

نقاشی نما

همه ما می‌دانیم که رنگ در گرما بهتر خشک می‌شود؛ اما گاهی در فصل سرد سال نیز نیاز به نقاشی پیدا می‌کنید. خب در این مواقع باید چه کار کرد؟ اگر بحث نقاشی داخل ساختمان باشد، شاید با افزایش گرما داخل اتاق بتوان تا حدی به خشک‌شدن سریع‌تر رنگ کمک کرد؛ اما وقتی که نقاشی نما ساختمان باشد چه کاری می‌توان انجام داد؟ خب قطعاً در این شرایط امکان گرم‌کردن فضای بیرون خانه نیست! اینکه بخواهیم حدود 6 ماه منتظر بمانیم تا فصل گرم هم سر برسد شاید راه‌حل مناسبی نباشد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید را درباره نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال را بدانید.

چرا نقاشی در سرما مناسب نیست؟

جالب است بدانید که به‌صورت کلی، نقاشی نما در فصول گرم سال مخصوصاً تابستان توصیه می‌شود. چه نقاشی داخل خانه و چه نقاشی بیرون خانه در فصل تابستان نتیجه بهتری خواهد داشت. خب شاید از خودتان بپرسید که سرما چه تاثیری بر کیفیت نقاشی می‌گذارد؟ زمانی که هوا سرد باشد، رنگ به سختی خشک می‌شود. البته معمولاً در فصل‌های سرد سال، فقط سرمای هوا احساس نمی‌شود. بلکه رطوبت هوا نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر خوش‌شانس باشید و باران نبارد، رطوبت و سردی هوا از خشک‌شدن رنگ جلوگیری می‌کنند. به همین خاطر باید منتظر ترک‌های متعدد روی نقاشی باشید. به همین خاطر است که پیمانکاران در فصول سرد سال به مشتریان خود توصیه نمی‌کنند که اقدام به نقاشی نما کنند.

نقاشی داخل ساختمان با نقاشی نما ساختمان تفاوت بسیاری دارد. در نقاشی داخل ساختمان قطعاً بارش باران و برف روی آن تأثیر نمی‌گذارد؛ اما در نقاشی نمای بیرونی، با بارش باران و برف، نقاشی نمای ساختمان آسیب بسیاری خواهد دید. از طرفی شاید دیوارهای داخلی را با استفاده از سیستم‌های گرمایشی مختلف خشک کنند که البته این روش هم چندان توصیه نمی‌شود؛ اما هیچ وسیله‌ای برای خشک‌شدن نمای خارجی توصیه نمی‌شود. وقتی که رنگ به‌خوبی خشک نشود، رنگی که باید را از خود نشان نمی‌دهد. حتی گاهی امکان دارد که رنگ به‌سمت پایین بلغزد که به اصطلاح می‌گویند رنگ شره کرده است. به این ترتیب رگه‌هایی از رنگ را روی نمای بیرونی ساختمان مشاهده خواهید کرد که اصلاً زیبا نیستند. علاوه‌بر این خطوط، می‌توانید شاهد ترک‌های ریز و درشتی باشید که بعد از خشک‌شدن رنگ روی دیوار مشاهده می‌کنید.

چطور باید در سرما اقدام به نقاشی نما کرد؟

وقتی که صحب از نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال به میان می‌آید، اکثر پیمانکاران توصیه می‌کنند که این کار را به فصول گرم سال موکول کنید؛ اما گاهی شرایطی دوری ایجاب می‌کند که باید در همان فصل نقاشی را انجام داد. در این شرایط چاره چیست؟ خب برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. در این شرایط باید از رنگ‌های مخصوص برای نقاشی استفاده کرد. بهترین رنگ برای استفاده در نقاشی نما در فصول سرد سال، رنگ‌های ترافیکی سرد ترموپلاست هستند. این رنگ‌ها قدرت چسبندگی بسیار عالی دارند و سریعاً خشک می‌شوند. همچنین در برابر آسیب‌های مختلف نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. البته در بازار رنگ‌های مختلفی با خواص مشابه رنگ‌های ترافیکی سرد ترموپلاست وجود دارند؛ اما این رنگ‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

رنگ‌های سرد ترافیکی همان رنگ‌هایی هستند که از آن‌ها برای رنگ آمیزی خطوط خیابان و روی آسفالت استفاده می‌کنند. این رنگ‌ها به‌خوبی نما را پوشش می‌دهند و ماندگاری بسیار مناسبی دارند. حتی در برابر باران‌های اسیدی و آلودگی نیز از خود مقاومت نشان می‌دهند. البته این نوع رنگ قیمت بیشتری در مقایسه با سایر رنگ‌هایی که برای نقاشی نما استفاده می‌کنند دارد. پس برخی کارفرمایان بعد از مقایسه قیمت، از نقاشی ساختمان در فصل سرد سال منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند که تا تابستان صبر کنند!

نقاشی نما بر اساس شرایط محیطی

برای نقاشی نما باید همواره شرایط محیطی را در نظر گرفت. برخی مناطق همانند شمال کشور همواره بارندگی را تجربه می‌کنند و در هر فصلی از سال امکان بارش باران وجود دارد. همچنین در مناطق شمالی، رطوبت بالای هوا باعث می‌شود که در هر فصلی از سال رنگ به سختی خشک شود. در اصل از نظر رطوبت می‌توان گفت که در شمال کشور انگار همیشه زمستان است. مردم در جنوب کشور و کنار خلیج فارس نیز همین مشکل را تجربه می‌کنند. از طرفی برخی مناطق همانند کردستان، تبریز و شهرکرد، در تمامی روزهای سال هوایی سرد را تجربه می‌کنند. پس در حقیقت نقاشی ساختمان باید بر اساس منطقه جغرافیایی باشد. به این ترتیب حتی بدون در نظر گرفتن فصل نیز باید ابتدا موقعیت جغرافیایی بنا را در نظر داشت. برخی مناطق در هر فصل نیاز به رنگ خاصی دارند. پس حتماً از پیمانکار بخواهید تا بر اساس شرایط محیطی حاکم بر منطقه اقدام به خرید رنگ و مواد لازم جهت نقاشی نما ساختمان کند.

نقاشی نما ساختمان در فصول سرد سال

بازسازی خانه با تیم آموزش دیده

بازسازی خانه

بازسازی خانه ، پروژه‌ای بزرگی است که انجام آن، نیاز به داشتن تخصص و تجربه کافی دارد. ازآنجاکه این کار، معمولا هزینه‌بر است، بسیاری از افراد تمایل دارند که خود، مسئولیت بسیاری از بخش‌های آن را بر عهده بگیرند. تصمیمی که گاه، نه‌تنها از هزینه‌ها کم نمی‌کند بلکه به دلیل خسارت‌هایی که به بار می‌آورد، می‌تواند درنهایت، همراه با ضرر مالی باشد. در این مقاله از اهمیت استفاده از یک تیم آموزش‌دیده در بازسازی خانه سخن خواهیم گفت و مسئولیت‌های آن‌ها را برمی‌شماریم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید، پیش از بستن قرارداد یا دست به کار شدن، خواندن این مقاله را به شما توصیه می­کنیم.

مزایای بازسازی خانه با یک تیم آموزش دیده

کار کردن با یک تیم آموزش‌دیده، مزایای زیادی نسبت به بازسازی منزل با تکیه بر مهارت‌های فردی با کمک دوستان و اعضای خانواده، دارد. این افراد از تمام جزئیات و چالش‌های احتمالی آگاه هستند و می‌توانند برای آن­ها برنامه‌ریزی داشته باشند. در اینجا، پنج مزیت عمده سپردن بازسازی خانه به یک تیم حرفه‌ای بازسازی خانه را بررسی می‌کنیم.

انجام بازسازی از صفر تا صد

به‌طورمعمول، تیم‌های حرفه‌ای و کامل بازسازی خانه ، انجام صفر تا صد پروژه را بر عهده می‌گیرند. یک شرکت قوی معمولا تیم‌های مختلفی برای بازسازی قسمت‌های مختلف خانه، مانند سرویس بهداشتی، نصب کف‌پوش، نصب رابیتس و کناف و غیره دارد. وظیفه تامین اجناس از منابع معتبر نیز بر عهده تیم بازسازی است. مدیران این تیم می‌دانند که جنس شما را از چه منبعی و با چه قیمتی خریداری نمایند. پس تامین منابع مالی و مصالح، تیم بازسازی می‌تواند، برنامه‌ای زمانی به کارفرما ارائه داده و زمان پایان پروژه را تعیین نماید.

دریافت مجوزها

اعمال برخی تغییرات در هنگام بازسازی، نیازمند دریافت مجوز از نهادهایی مانند شهرداری است. تیم‌های حرفه‌ای بازسازی خانه که دارای مجوز فعالیت هستند، مسئولیت دریافت این مجوزها را نیز بر عهده می‌گیرند.

تجربه بالا

تبدیل ایده به واقعیت، کار آسانی نیست. در این مسیر، چالش‌های فنی و استراتژیکی بسیاری در بازسازی خانه وجود دارند. یک تیم حرفه‌ای، به‌خوبی می‌داند که چگونه تصویری که کارفرما از خانه ایده ­آلش دارد را اجرا کند. انتخاب مصالح مناسب و نصب و اجرای صحیح آن‌ها از مهم‌ترین عوامل موثر در این امر هستند. داشتن تجربه کافی به کارفرما این اطمینان را می‌دهد که در طول بازسازی خانه ، خسارتی به بار، نخواهد آمد. از دیگر مزایای کار کردن با یک تیم باتجربه، این است که آن‌ها ایراداتی که ممکن است در آینده در ساختمان نمایان شوند را نیز پیش‌بینی و پیشگیری می‌کنند. به‌طور مثال، آن‌ها معمولا به مشتریان خود توصیه می‌کنند که در طول بازسازی خانه ، تعویض برخی تاسیسات را نیز مدنظر داشته باشند تا در آینده نزدیک، مجبور به تخریب مجدد خانه تازه بازسازی‌شده‌شان، نشوند.

 بیمه مالی و جانی

احتمال بروز خسارات مالی و حتی جانی در طول فرآیند بازسازی خانه اصلا کم نیست. یکی از مزایای بزرگ تیم‌های حرفه‌ای بازسازی منزل این است که آن‌ها نه‌تنها کارگران خود، بلکه خانه شما را نیز در طول پروژه، بیمه می‌کنند. اگر خودتان اقدام به استخدام کارگر نمایید یا بازسازی را به گروه‌های بدون مجوز و غیرحرفه‌ای واگذار کنید، کاملا از این نظر، درخطر هستید. به‌این‌ترتیب در هنگام بستن قرارداد، توجه به مواردی شامل بیمه می­شوند، حائز اهمیت است.

سرعت در بازسازی

تیم‌هایی که از افراد آموزش‌دیده تشکیل‌شده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که مراحل بازسازی را چگونه پیش ببرند تا پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد. مهم‌ترین عوامل در تسریع روند بازسازی خانه عبارت‌اند از:

  • برنامه‌ریزی درست و مرحله‌به‌مرحله
  • بهره‌گیری از کارگران متخصص به تعداد کافی
  • تامین منابع مالی و مصالح به‌موقع
  • تعهد به ساعات کاری در طول روز
  • مجهز بودن به تجهیزات حرفه‌ای و ضروری، به‌ویژه در موارد پیش‌بینی‌نشده، مانند قطعی برق

دانش بازسازی

یکی از مهم‌ترین مزایای بازسازی خانه به کمک یک تیم حرفه‌ای، بهره‌گیری از دانش فنی بالا و به‌روز آن‌هاست. تهیه نقشه، اصول جانمایی تاسیسات، تعیین میزان نور برای هر فضا، میزان باری که هر دیوار می‌تواند تحمل کند و اصول علمی طراحی دکوراسیون داخلی، ازجمله مزایایی هستند که متخصصین حرفه ­ای بازسازی خانه با خود به همراه می‌آورند. علاوه بر این، تیم‌های پرکار، همواره در جریان به‌روزترین مصالح و شیوه اجرای آن‌ها هستند. به‌این‌ترتیب، کار کردن با آن‌ها می‌تواند، خانه مورد بازسازی را هرچه بیشتر مدرن و امروزی کند.

بازسازی خانه با تیم آموزش دیده

طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها

طراحی دکوراسیون داخلی

با طراحی دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانید محیط خانه یا شرکت خود را متفاوت کنید و احساس آرامش بیشتری را به کسانی در آن محیط رفت و آمد دارند، القا کنید. حال با اضافه کردن چیزهایی کوچک در قسمت‌های مختلف، می‌توان زیبایی بیشتری را در منزل به وجود بیاورد. نمونه آنها استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی است که نقش بسیار مهمی را در فضاسازی بازی می‌کند. قفسه‌ها فضایی برای قرار دادن وسایل دکوری و تزیینی فراهم می‌سازند. امروزه فرم و شکل قفسه ها بسیار متنوع‎ و خلاقانه شده است و می‎توانید متناسب با سبک طراحی داخلی از انواع طرح های آن استفاده کنید. اگر شما هم قصد طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها را دارید، با ما همراه باشید تا کارهای ساده‌ای را بیاموزید که به شما بسیار کمک می‌کنند.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه

روز به روز بر محبوبیت و طرفداران قفسه‌های دیواری مدرن و شیک افزوده می‌شود چرا که این قفسه‌ها دکوراسیون دیوار منزل یا شرکت شما را متفاوت و جذاب‌تر خواهد کرد. جنس اکثر قفسه‌های دیواری از چوب و تخته هستند و مدل آنها معمولا با هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ می‌شود و ظاهری زیبا به دیوار و دکوراسیون کلی خانه می‌دهند. از قفسه‌ها می‌توانید برای قرار دادن کتاب‌های مورد علاقه خود و یا به نمایش گذاشتن قطعات تزئینی و دکوری استفاده کنید. قفسه و باکس‌ها می‌توانند دیوارهای منزل را از آن حالت لخت و بی‌روحی خارج کرده و دیوار را به عنصری زنده و با ارزش تبدیل کند. امروزه مدل‌های بسیار فراوانی از این قفسه‌ها در فروشگاه‌ها موجود هستند و طرح‌های آنها از حالت چهارگوش خارج شده و می‌توان هر طرح و مدلی از دایره‌ای، بیضی، منحنی و دیگر اشکال هندسی را در بین آنها مشاهده کرد. بر این اساس قفسه‌ها را با ارتفاع و ابعاد متفاوت می‌توان بر روی دیوار نصب کرد و طرح‌های هندسی جالبی به وجود آورد. طرح‌های متنوع و جالبی را متناسب با چیدمان مدل قفسه می‌توان انتخاب کرد و اغلب بستگی به خلاقیت طراحان دکوراسیون دارد که چگونه از این قطعات استفاده کنند. بنابراین انواع مدل قفسه دیواری برای قراردادن کتاب و دکوریجات را می‌توانید به راحتی انتخاب کرده و در هر نقطه‌ای از دیوارهای منزل که دوست داشته باشید، نصب کنید زیرا طراحی آنها به گونه‌ای است که قابلیت تطابق با هر فضایی را دارند. قفسه‌ها جذابیت و زیبایی خاصی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه و دیوار شما می‌دهند و از آنها می‌توانید در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کودک، آشپزخانه و راهروی ورودی خانه به صورت خلاقانه با ترکیب‌های نامرتب و نامتقارن استفاده کنید.

تاثیر قفسه‌ها بر زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از جذاب‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی هر مکان، استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری است. تزیین محوطه داخل یک ساختمان با کاربری مسکونی یا اداری با استفاده از قفسه‌هایی از جنس فلز یا چوب که به سبک‌ها و طرح‌های مختلف ساخته‌اند، جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی می‌بخشد. علاوه بر این نوع طراحی قفسه، ابزارها و وسایل دکوری تزیینی نیز بر زیبایی داخلی محیط منزل یا شرکت کمک خواهد کرد.

نحوه انتخاب فرم قفسه در طراحی دکوراسیون

وقتی به دنبال انتخاب یک قفسه مناسب هستید، مکانی که قرار است در آن جای بگیرد را باید مدنظر داشته باشید. اینکه قفسه در چه فضایی قرار می‎گیرد و موقعیت آن نسبت به دیوار یا دیوارهای اطراف آن چگونه است در انتخاب فرم آن اهمیت دارد.

قفسه‌هایی با فرم کنج

اگر فضای مناسبی برای قرار دادن قفسه ندارید و تنها کنج دیوار را برای قرار دادن آن در اختیار دارید، می‎توانید به دنبال قفسه ای بروید که مخصوص قرار گرفتن در کنج طراحی شده است.

قفسه‌هایی با فرم آویز

همچنین یکی دیگر از فرم های قفسه که این روزها در طراحی دکوراسیون داخلی مرسوم شده است، طبقه ها به جای کوبیده شدن به دیوار یا قرار گرفتن روی یکدیگر، از یک نقطه با طناب‌های خاصی آویزان می‎شوند. این طرح ها که به قفسه های آویز نیز معروف هستند، با طناب یا چیزی مشابه به نقطه ای از دیوار وصل می‎شوند.

قفسه‌های صفحه‌ای

برخی به دنبال فرم و طرح‌های ساده هستند و به آنها پیشنهاد می‌کنیم که صفحه های چوبی را در نقاط مختلف به دیوار نصب کنید و در عین سادگی جذابیت ایجاد کنید.

قفسه با فرم کندویی

نصب قفسه‌ با اشکال هندسی در طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری دارد. در این میان قفسه‌های چندضلعی از فرم های جالبی هستند که در طراحی و اجرای قفسه ها بسیار کاربرد دارند. نحوه اتصال این قفسه ها به گونه‌ای است که با اتصال تخته های چوبی به یکدیگر می‌توان آنها را به فرم کندوی عسل درآورد.

قفسه با فرم سطح شیب‌دار

فرم یک قفسه را می‎توان از شکل عمودی و راست به حالت کج و اریب تغییر داد. یکی از ساده ترین کارهایی که می‎توان با صفحات یک قفسه کرد کج کردن آنها نسبت به هم است تا جایی که سطح شیب‌دار ایجاد شود اما به سادگی لوازم را نگه دارد و تکیه‌گاه آنها باشد.

نکات مهم در استفاده از قفسه در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی و ساخت قفسه‌ها و سپس نصب آنها بر روی دیوار کار بسیار آسانی است اما مسئله اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی این است که در استفاده از قفسه‌ها باید هنر و خلاقیت در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند تا داخل ساختمان با نصب آنها زیباتر جلوه کند. در همین راستا نکته‌های مهمی وجود دارد که هنگام استفاده از قفسه‌ها در طراحی داخلی باید به آنها توجه کرد. در ادامه به بیان برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

  • هنگام استفاده از قفسه‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی به ترکیب رنگی قفسه و رنگ دیوار یا کاغذ دیواری توجه کنید.
  • قفسه‌هایی که با تکیه بر یک الگوی ایده‌آل و استاندارد است را بر روی دیوار نصب کنید.
  • قفسه‌ها را به صورت هماهنگ در تمام نقاط سالن و اتاق نصب کنید.
  • رنگ و طرح نمای قفسه‌ها را هماهنگ با نمای طراحی دکوراسیون داخلی محیط و فضای اطراف آن انتخاب کنید.
  • اگر قفسه‌ها به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار خواهند گرفت متناسب با ابعاد و اندازه کتاب‌ها دقت شود.
  • به منظور زیباسازی نمای قفسه از مجسمه‌هایی با ابعاد کوچکتر و لامپ‌های تزیینی استفاده کنید.
  • استفاده از قفسه‌های رنگی با طرح و اشکال هندسی نامتقارن در اتاق کودکان و نوجوانان گزینه خوبی است.
  • رنگ آمیزی قفسه‌ها متناسب با سلایق شخصی فراموش نشود.
  • هنگام نصب قفسه‌ها بر روی دسوار از محکم بودن آنها مطمئن شوید تا از سقوط ناگهانی وسایل دکوری و تزیینی جلوگیری شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه در یک نگاه

در صورتی که استفاده از قفسه در طراحی دکوراسیون داخلی با خلاقیت و با زرق و برق همراه باشد و به درستی و کاربردی در فضای دیوارهای خالی نصب شود، می‌تواند جای مناسبی برای قرار دادن لوازم و وسایل تزئینی باشد. فقط در اجرا و نصب آنها باید از طراحان دکوراسیون با تجربه استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی با قفسه ها

شستشوی نما با وسایل مدرن

نماشویی و شستشوی نما

چه یک واحد مغازه، ساختمان اداری یا انبار باشد، احتمالاً از اهمیت حفظ نظافت در محل کسب و کار خود آگاه هستید. اما در مورد نمای بیرونی چطور؟ نمای محل شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان می­بینند، بنابراین بسیار مهم است که هر کاری می­توانید انجام دهید تا این قسمت از ساختمان خود را همیشه تمیز نگه دارید. شستشوی نما یکی از مهمترین وظایف برای جلوه مثبت شرکت­ ها و ساختمان ­ها می­باشد. ساختمان‌های چند طبقه در ارتفاعات زیاد تمیز می‌شوند، که این امر را برای تمیزکننده‌های حرفه‌ای شیشه و ساختمان با الزامات ایمنی سخت‌گیرانه تبدیل می‌کند. مواد مختلف نما، به عنوان مثال. فولاد ضد زنگ، شیشه، فلز لاکی، مس یا سنگ، نیاز به روش ­های تمیز کردنی دارند که با آن­ها سازگار باشد. دوستی با محیط زیست در نظافت شیشه و نما اهمیت فزاینده­ای پیدا می­کند. ماشین‌های شستشوی نما و پنجره‌ها، محصولات و سیستم‌های نوآورانه‌ای هستند که به‌طور مؤثری تولید شده‌اند تا نما و شیشه‌ها را به روشی ایمن تمیز و براق کنند. این دستگاه به طور قابل توجهی ایمن، مقرون به صرفه، آسان و کارآمد کار می­کند، در حالی که روش­ های سنتی شستشوی نما سخت، پرهزینه، وقت­ گیر و بدتر از آن خطرناک هستند. سیستم­ های شستشوی نما با واحد پردازش آب قدرتمند تولید می­شوند که یکی از مهمترین ویژگی­ های دستگاه می ­باشد. این بدان معنی است که دستگاه تصفیه را انجام می­دهد که مواد معدنی و نامحلول آب را حذف می­کند، بنابراین آب خالص تولید می­شود. به دلیل وجود این دستگاه عملیات تمیز کردن پنجره­ ها به صورت عالی و با کیفیت انجام می­شود و پس از خشک شدن هرگز لکه­ ای مشاهده نمی­کنید. لنج ­های آلومینیومی و کربنی سبک وزن و برس ­های ویژه متنوع، کاربردهای مختلف تمیز کردن سطوح مختلف را ممکن می­سازد.

شستشوی نما چیست؟

به طور خلاصه، تمیز کردن نما فرآیندی است برای اطمینان از پاک شدن نمای بیرونی ساختمان از هرگونه کثیفی، لکه‌ها و آلاینده‌ها. نما معمولاً به قسمت جلویی ساختمان اطلاق می­شود که در آن ورودی قرار دارد. برخی از محبوب­ترین مصالح مورد استفاده برای نمای ساختمان شامل شیشه، سنگ و چوب است، اگرچه برخی از خواص ممکن است نمای ساخته شده از فلزات مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم را داشته باشند. چند دلیل وجود دارد که نمای ساختمان می­تواند کثیف به نظر برسد. به عنوان مثال، آب و هوا می­تواند عوارض خود را به همراه داشته باشد، همچنین آلاینده­ های موجود در هوا. این ترکیب می­تواند باعث کمرنگ شدن رنگ نما شود و بر ظاهر کلی ساختمان تأثیر بگذارد. نحوه شستشوی نما به موادی که از آن ساخته شده است بستگی دارد. تجهیزات و محلول­ های مورد استفاده برای نوع مواد خاص خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که در طول فرآیند تمیز کردن آسیبی نمی­بیند. مکان و عملکرد ساختمان ممکن است دقیقاً نحوه تمیز کردن نما را تعیین کند.

چرا شستشوی نما مهم است؟

به زبان ساده، یک ساختمان تمیز و جذاب بسیار زیباتر از یک ساختمان کثیف است. نمی­توان انکار کرد که یک نما با ظاهری تازه، جلوه ­ی مهمان­ نوازتری را ارائه می­دهد و به ایجاد رنگ برای بقیه ساختمان و کسب و کار شما کمک می­کند. بنابراین، اگر می‌خواهید رهگذران و کسانی را که ممکن است وارد محل شما می‌شوند تحت تأثیر قرار دهید، مهم است که مطمئن شوید که نمای ساختمان شما در سطح بالایی قرار دارد و از آلودگی، لکه‌ها و علائم ناخوشایند پاک است. اگر ملک را اجاره می­کنید تمیز نگه داشتن نمای ساختمان شما نیز مهم است. ممکن است متوجه شوید که در قرارداد اجاره شما آمده است که باید نمای بیرونی ساختمان را حفظ کنید، بنابراین ضروری است که این قسمت از ملک را همیشه تمیز نگه دارید.

آیا می­توانم نمای ساختمان را خودم تمیز کنم؟

خبر خوب این است که این امکان وجود دارد که خودتان نمای ساختمان خود را تمیز کنید. با این حال، شایان ذکر است که این می‌تواند یک کار دشوار باشد و اطمینان از داشتن تجهیزات، محلول‌های تمیز کردن و لباس‌های مناسب قبل از شروع، کاملاً حیاتی است. همچنین مهم است که بدانیم نماشویی ساختمان شما به احتمال زیاد نیازمند کار در ارتفاع است، بنابراین ضروری است که سلامت و ایمنی را همیشه جدی بگیرید.

چه نوع تجهیزاتی برای نماشویی ساختمان استفاده می­شود؟

یکی از مزایای استفاده از شرکت­ های حرفه ­ای برای نماشویی ساختمان دسترسی آن­ها به جدیدترین تجهیزات است. برخی از ابزارهایی که ممکن است استفاده کنند می‌توانند شامل واشرهای فشار با مشخصات بالا، قابل افزایش، و بخاری‌هایی باشند که مخصوص این نوع تمیز کردن طراحی شده‌اند. یک متخصص همچنین از محلول­ های تمیزکننده تخصصی و به روزترین تکنیک ­ها استفاده خواهد کرد.

دستگاه واترجت صنعتی و شستشوی نما

شستشوی نما و نظافت سطوح در محیط­ های مختلف یک نیاز مبرم است که بسیار مهم است که می­توان به صورت دستی یا سنتی و یا با استفاده از ماشین­ آلات نظافت صنعتی – خانگی انجام داد. شستشوی نما به روش ­های سنتی و دستی دارای معایب بسیاری است. از جمله هدر رفتن آب – هدر دادن مقدار زیادی مواد شوینده – انرژی بیش از حد و در نهایت نتیجه نامطلوب. یک دستگاه واتر جت صنعتی برای حل این مشکلات طراحی شده است. واترجت وسیله ای است که برای شستشوی سطوح مختلف استفاده می­شود. این دستگاه با استفاده از یک موتور محرکه کار می­کند که فشار معمولی آب را بسته به نوع دستگاه چند برابر می­کند و آلودگی ­ها را از بین می­برد و سطوح را در کمترین زمان تمیز می­کند. از مزایای این روش نسبت به روش­ های دستی می­توان به افزایش سرعت و کیفیت شستشو – کاهش مصرف انرژی توسط کاربر – کاهش آب و مواد شوینده و در نتیجه رسیدن به نتیجه مطلوب اشاره کرد. آب خروجی دستگاه واترجت می­تواند آب سرد یا آب گرم باشد. واترجت صنعتی بر این اساس (گرید آب خروجی) به دو دسته دستگاه جت آب گرم و جت آب سرد تقسیم می­شود.

واترجت ­های گرم

در جت­ های آب گرم این دستگاه مجهز به سیستم گرمایشی است که وظیفه گرمایش آب را بر عهده دارد. در جت آب گرم با افزایش دمای آب انرژی لازم برای حذف آلاینده ­ها افزایش می­ یابد و به همین دلیل از آن­ها در کارواش­ ها و موتورشویی ­ها، آشپزخانه­ های صنعتی و سالن­ های مرغداری و ... استفاده می­شود. آب گرم باعث افزایش سرعت و کیفیت می­شود. محیط­ های صنعتی را ضد عفونی می­کند و به عنوان یک ضد عفونی­ کننده قوی استفاده می­شود و به همین دلیل از جت آب گرم برای مکان­ هایی با مقاومت بالا در برابر آلودگی و آلاینده­ های چرب و چسبنده استفاده می­شود.

واترجت­ های سرد

جت­ های آب سرد نسبت به جت ­های آب گرم انرژی کمتری مصرف می­کنند. در جت­ های آب سرد از مواد شوینده برای افزایش کیفیت و ضدعفونی سطوح استفاده می­شود. اکثر جت­ های آب سرد مجهز به یک شیر تنظیم فشار هستند که با شرایط مختلف فشار آب تنظیم می­شود تا فشار متناسب با مقاومت آلاینده­ ها باشد و در نتیجه در مصرف آب صرفه­ جویی شود. واترجت­ های سرد بسته به محیط دو نوع دیزلی و برقی دارند.

ما در این مقاله درباره اهمیت شستشوی نما و تجهیزات مدرن نماشویی صحبت کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

شستشوی نما با وسایل مدرن

نقاشی نما به وسیله راپل و طناب

نقاشی نما

در این مقاله ما قصد داریم شما را تا حدی با نقاشی نما و دلیل اهمیت آن، شیوه های انجامش و ابزار مورد نیازش آشنا کنیم تا در هنگام انجام این کار دچار سردرگمی نشوید. مهم ترین نکته در هنگام انجام نقاشی نما انتخاب رنگ است. سعی کنید از برند های معتبر خرید کنید تا خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد. در کشور ما رنگ دارای سابقه طولانی ای است و از سال های گذشته تا به امروز از آن استفاده می شده است. در ابتدا که کشور قادر به تولید این ماده نبود متخصصان این حوزه از ترکیب مواد گیاهی و معدنی برای تولیدش استفاده می کردند. در هنگام نقاشی نما از مهم ترین نکاتی که از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است آب و هوای منطقه است. یعنی رنگی که در شهر های شمالی و مرطوب کشور استفاده می شود به هیچ وجه قابل مقایسه با شهر های خشک نیست.

روش های نقاشی نمای ساختمان 

امروزه روش های مختلفی برای انجام کار نقاشی نما وجود دارد. هر شرکت و یا تیمی با توجه به اهداف خود و ابزار آلاتی که در اختیار دارد از روش خاصی استفاده می کند. البته نکته بسیار مهمی دیگری که در این میان وجود دارد نیاز های کارفرما و ویژگی های سازه است. برای این کار به طور دو روش کلی وجود دارد که اکثر شرکت ها از آن روش ها استفاده می کنند. در ادامه به بررسی آن دو روش خواهیم پرداخت و مزیت ها و معایب هر کدام را به طور مفصل توضیح خواهیم داد..

 نقاشی نما با داربست

یکی از قدیمی ترین روش در این زمینه استفاده از داربست است. این روش مانند تمام روش های دیگر دارای معایب و مزایای زیادی دارد. در سال های گذشته که روش های جدید وارد بازار نشده بودند تقریبا تنها روش موجود برای نقاشی نما استفاده از داربست بود. اما امروزه که روش های کم خطر تر و ارزان تری وارد بازار شده اند دیگر استفاده از داربست در حال کمرنگ شدن است. داربست دارای چند عیب بزرگ است. مهم ترین غیب این روش اشغال فضای زیاد مخصوصا برای سازه های بزرگ است. این نکته می تواند باعث آزار و اذیت رساندن به دیگر شهروندان شود که می تواند باعث اعتراض و یا حتی شکایت آن ها شود. هر چقدر سازه شما بزرگتر باشد نیاز به داربست های بیشتری است تا در روند کار کوچک ترین مشکلی پیش نیاید. نکته منفی دیگر هزینه نسبت بالای آن نسبت به روش های مدرن تر و جدیدتر است. دلیل اصلی استفاده کمتر از داربست امروزه همین است. مردم سعی دارند از روشی که صرفه اقتصادی بالاتری دارد استفاده کنند. یکی دیگر از نکاتی که بهتر است آن را مورد نظر قرار دهید این است که این روش دارای خطرات بیشتری است و ممکن است حادثه آفرین باشد.

نقاشی نما با طناب و راپل

یکی از جدید ترین سیستم هایی که برای نقاشی نما مورد استفاده قرار می گیرد کمک گرفتن از طناب راپل است. در این روش اکثر معایب روش داربست دیگر وجود ندارد و یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها است. بدون شک پر طرفدار ترین روش نقاشی نما با طناب راپل است. اگر برای نقاشی نمای ساختمانتان تصمیم دارید از این روش استفاده کنید خیالتان راحت باشد که هیچ خطری فرد انجام دهنده کار را تهدید نمی کند. یعین ضریب امنیتش بسیار بالاست و این نکته بسیار مهمی است. متاسفانه این ضریب امنیت در روش داربست بسیار پایین است. نکته مهم و قابل توجه دیگر که خوب است بدانید این است که در این روش اصلا هزینه های زیادی ندارد ودارای صرفه اقتصادی بسیار زیادی است. یعنی شما با صرف هزینه کمتر می توانید نقاشی نما خود را انجام دهید. نکته بسیار مثبت دیگر این است که در این روش کیفیت به مراتب بالاتر است. دلیل واضحی هم دارد. دلیلش هم این است که فرد انجام دهنده کار به هر نقطه ای که خواست می تواند دسترسی پیدا کند و نقاشی نما را به نحو احسنت انجام دهد.

مراحل نقاشی نما با طناب راپل

این کار از تخصصی ترین کار های مربوط به ساختمان است. به هیچ وجه فکر نکنید این کار تخصصی نیست و یک کار بسیار ساده و پیش پا افتاده است. برای این کار باید تخصص و مهارت زیادی داشته باشید تا هم کار به نحو احسنت انجام شود و دچار آسییب و خسارتی نشوید. در ادامه سعی داریم شما را مراحل این کار آشنا کنیم تا در هنگام انتخاب فرد مناسب این کار دانش کافی داشته باشید.  مهم ترین کاری که باید پیش از شروع فرآیند انجام دهید از بین بردن آلودگی ها و کثیفی ها است. هر چقدر در سطح نمای شما آلودگی و کثیفی بیشتری وجود داشته باشد از کیفیت و عمر مفید کار شما کاسته می شود. پس حتما به این نکته توجه ای ویژه ای کنید و حتما از کار گذار درخواست کنید تا این کار را انجام دهد. برای این کار از ابزار و دستگاه های مختلفی می توان استفاده کرد. هم اکنون واترجت به دلیل قابلیت هایش و ویژگی هایش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است. ضریب عملکرد این ماشین بسیار بالا است و تا حد بسیار بالایی کثیفی ها را نابود خواهد کرد. مرحله مهم دیگر از بین بردن قیمت هایی است که به مرور زمان دچار آسیب شده اند. سپس باید به سراغ پر کردن شکاف ها بکنید. این مرحله بسیار مهم است و به هیچ وجه در انجام آن دچار غفلت نشوید. دو مرحله تا پایان کار باقی مانده است. انجام پرایمر برای رنگ ها یکی از این مراحل است. البته توجه به این نکته بسیار مهم است که هر رنگ پرایمر خاص خود را دارد و این طور نیست که برای تمام رنگ ها از یک پرایمر استفاده شود. در مرحله نهایی و آخر باید از قلمو ها و غلتک ها برای رنگ آمیزی و نقاشی نمای سازه استفاده کنید. امروزه شرکت های بسیار زیادی کار نقاشی نما را انجام می دهند اما برخی از آن ها متاسفانه برای سود بیشتر اقدام به استفاده از مواد بی کیفیت می کنند که در این میان مشتری بیشترین ضرر را می کند.

نقاشی نما به وسیله راپل و طناب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد