x تبلیغات
بازسازی خانه

بازسازی خانه در شهرهای کوچک

بازسازی خانه

بزرگی یا کوچکی شهر، چه تاثیری می‌تواند در فرایند بازسازی خانه داشته باشد؟ شاید در نگاه اول، این فاکتور، چندان مهم به نظر نرسد. بااین‌حال با نگاهی عمیق‌تر، می‌توان دریافت که در شهرهای کوچک، بازسازی خانه به سمت­ وسویی دیگر می‌رود و مزایا و محدودیت‌های خاص خودش را دارد. تفاوت در اندازه خانه‌ها، مسائل فرهنگی، قیمت و تخصص تیم‌های بازسازی در شهرهای دیگر، ازجمله موارد تاثیرگذار در این پروژه هستند. در این مقاله، بازسازی خانه در شهرهای کوچک ایران را بررسی کرده و تفاوت آن را با کلان‌شهرها بیان می‌کنیم. درصورتی‌که ساکن یکی از شهرهای کوچک کشور هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند، مسیر شما را در بازسازی منزل تان تعیین کند.

خانه های بزرگ در شهرهای کوچک!

در شهری به وسعت تهران، خانه‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر شده‌اند. امری که محدودیت‌های فراوانی را در بازسازی خانه‌ها به صاحبان و پیمانکاران، تحمیل می‌کند. بااین‌حال، در شهرهای کوچک به علل مختلف که مهم‌ترین آن‌ها جمعیت کمتر است، امکان ساخت خانه‌های بزرگ‌تر، بیشتر فراهم است. به‌این‌ترتیب، صاحب خانه می‌تواند، مانور بیشتر در بازسازی خانه خود بدهد. امکان اضافه کردن اتاق و تغییرات ساختاری بیشتر و ایجاد فضاهای اختصاصی، مانند استخر و جکوزی، ازجمله این مزایا هستند. در شهرهای کوچک، درصد خانه­ های ویلایی نیز بسیار بیشتر از شهرهای بزرگ است. بازسازی یک خانه ویلایی، مستلزم توجه ویژه به فضای باز حیاط، پارکینگ و مسائل امنیتی است. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که از این نظر، هزینه بازسازی این خانه‌ها افزایش خواهد داشت.

نقش مهم تر پنجره در شهرهای کوچک

در آپارتمان‌های تنگ و تاریک شهرهای بزرگ، پنجره مفهوم و کارکرد خود را ازدست‌داده است. تعداد پنجره‌ها در یک خانه بزرگ در شهرهای کوچک معمولا بیشتر است. آن­ها همچنین، کارایی بیشتری نیز دارند. به دلیل تراکم کمتر خانه‌ها در این شهرها امکان استفاده از پنجره در منزل، بیشتر است چراکه دیگر همسایه­ ها دید چندانی به آن ندارند. علاوه بر این، پنجره بیشتر، نور بیشتری هم با خود به همراه می‌آورد. مسئله‌ای که در کنار آسمان بازتر شهرهای کوچک، خانه‌ها را روشن‌تر نیز کرده است.

هزینه و سرعت بازسازی خانه شهرهای کوچک

هزینه بازسازی خانه در شهرهای کوچک، تحت تأثیر عوامل مختلفی، می‌تواند نسبت به شهرهای بزرگ، متفاوت باشد. در شهرهای کوچک معمولا دستمزد کارگران و نیروی انسانی و به‌طورکلی دستمزدی که شرکت‌های بازسازی دریافت می‌کنند، کمتر است. در مورد مصالح اما نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد. شرکت‌های بازسازی خانه معمولا سفارش‌های مصالح خود را در شرکت‌های مستقر در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ، ثبت می‌کنند. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که فاصله تا شهر ارسال­ کننده هم می‌تواند در قیمت مصالح، تعیین‌کننده باشد. علاوه بر این، به دلیل جمعیت کم یک شهر کوچک، ممکن است تقاضا برای نوع خاصی از مصالح پایین، باشد. عاملی که خود به هزینه‌های کارفرما برای تامین سفارش از شهرهای دیگر، تاثیرگذار می­ افزاید. بااین‌حال، باید گفت که بزرگ‌تر نسبی بودن خانه­ ها در شهرهای کوچک، یکی از عوامل موثر در قیمت تمام‌شده بیشتر برای کل پروژه بازسازی نیز محسوب می‌شود.

سرعت اجرای بازسازی در شهرهای کوچک

می‌توان گفت که سرعت اجرای بازسازی در هر مترمربع در شهرهای کوچک، نسبت به شهرهای بزرگ، بالاتر است. رفت‌وآمد در ترافیک کمتر و فضای بیشتر ساختمان­ ها برای ذخیره­ سازی مصالح، همگی بر راندمان مجریان بازسازی خانه، تاثیرگذار است. نکته دیگر این است که به دلیل گرانی اجاره مسکن و دشواری جابجایی در شهرهای بزرگ، ساکنین خانه­ ها کمتر قادر به ترک محل، به‌منظور تسریع در روند بازسازی هستند. این در حالی است که این امکان در شهرهای کوچک، بیشتر فراهم است. ترک خانه در طول بازسازی آن، علاوه بر سرعت بخشیدن به روند بازسازی، آرامش بیشتری برای ساکنین فراهم آورده و خسارت کمتری هم به اسباب و اثاثیه آن‌ها وارد می‌آورد.

تیم های اجرایی متخصص در شهرهای کوچک

یکی از محدودیت‌هایی که افراد برای بازسازی خانه خودشان در شهرهای کوچک با آن مواجه هستند، کمبود یا نبود تیم‌های متخصص در اجراست. به دلیل بازار کار بهتر در شهرهای بزرگ، معمولا افراد و تیم‌های حرفه‌ای‌تر، به این شهرها مهاجرت می‌کنند. سنتی‌تر بودن شهرهای کوچک نیز باعث شده است که در آن­ها تیم‌های مجری، کمتر با متریال­ ها و سبک‌های جدید، آشنایی داشته باشند. به همین دلیل، افرادی که تمایل به بازسازی خانه‌شان با فاصله‌گیری از معیارهای فرهنگی آن شهر داشته باشند، ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

تأثیر بافت شهری و فرهنگ در بازسازی خانه

هویت فرهنگی مشخص در شهرهای کوچک، می‌تواند یک نقطه قوت در بازسازی خانه در این شهرها باشد. معمولا شهرهای کوچک، شهرهایی قدیمی یا حتی تاریخی هستند که بافت و فرهنگ خاص خودشان را دارند. استفاده از المان‌های فرهنگی هماهنگ با شهر می‌تواند به خانه زیبایی، غنا و هویت ببخشد. مسئله‌ای که در شهرهای بزرگ و به‌ظاهر مدرن، تبدیل به‌نوعی بی‌هویتی در معماری و فضای داخلی خانه‌ها شده است. در شهرهای کوچک، می‌توان از رنگ‌ها، نشانه‌های طبیعی و فرهنگی و هنرهای باستانی همان منطقه، مانند انواع گچ‌بری، کاشی‌کاری و غیره در بازسازی خانه ، استفاده کرد. البته، باید در نظر داشت که ممکن است به دلیل همین قدمت بافت شهری و مسائل فرهنگی، قوانین شهرداری‌ها در این مناطق، کمی سخت­گیرانه ­تر باشد.

شهر کوچک و بازسازی خانه در یک نگاه

بازسازی منزل مسکونی در شهرهای کوچک، نسبت به شهرهای بزرگ، محدودیت‌ها و مزایایی با خود به همراه می‌آورد. اولین تفاوت بازسازی خانه در این مناطق، مساحت نسبتا بیشتر خانه‌هاست. در این شهرها، صاحب خانه می‌تواند با فراغ بال بیشتری، طرح‌های موردنظر خود را برای بازسازی اجرا کند. همچنین، امکان استفاده از نور طبیعی بیشتری نیز به این واسطه، فراهم است. هزینه بازسازی خانه در شهرهای کوچک با توجه به فاکتورهایی مانند دستمزد اجرا و مصالح، می‌تواند بسته به شهر، متفاوت باشد. سرعت بالاتر اجرا، احتمال مواجه‌شدن با کمبود تیم‌های اجرایی حرفه‌ای و محاسن و محدودیت‌هایی که فرهنگ و بافت شهری با خود به همراه می‌آورد از دیگر تفاوت‌های بازسازی خانه در شهرهای کوچک با شهرهای بزرگ، هستند.

بازسازی خانه در شهرهای کوچک

کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

پا‌ف‌ها ظاهری جدید اما شبیه مبل دارند که در انواع و طرح‌های مختلف تولید و به راحتی با طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای ست می‌شود و بر جذابیت بصری آن می‌افزاید. از این رو، اگر شما به دنبال یک طراحی دکوراسیون داخلی خاص و کاربردی هستید، حتما تهیه پاف‌ها را در لیست خرید خود قرار دهید. در ادامه مطلب به کاربرد پاف در دکوراسیون خانه می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاربردهای پاف در دکوراسیون داخلی

پاف‌ها از کاربردهای مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی برخوردار هستنند و چون فضای زیادی از خانه را اشغال نمی‌کنند، علاوه بر استفاده از آنها به عنوان زیر پایی، میز پذیرایی، صندلی مهمان، میز عسلی و چهار پایه، جلوه تزئینی و نمای خوبی را به فضای خالی خانه می‌دهد. طرح، رنگ و شکل پاف‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توان آنها را با رنگ مبلمان و به طوری کلی طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته برای منزل خود، هماهنگ کرد. برخی از پاف به عنوان صندلی اضافه میزهای غذاخوری، تک صندلی در اتاق نشیمن یا محل کار و غیره استفاده می‌کنند که در ادامه به کاربردهای پاف در طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

پاف برای نشستن

ابتدایی‌ترین کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی، فراهم کردن فضایی برای نشستن است. اغلب پاف‌ها در ابعاد کوچک‌تری نسبت به طرح و رنگ مبلمان تهیه می‌شود. این پاف‌ها در گوشه اتاق نشیمن یا کنار مبلمان می‌تواند به ‌عنوان جایی دنج برای نشستن و گپ زدن با مهمان و دوستان انتخاب شود.

پاف برای جلو مبل

کاربرد پاف تنها به محلی برای نشستن محدود نمی‌شود، بلکه یکی دیگر از کاربردهای پاف استفاده از آن به عنوان میز عسلی در جلو یا کنار مبل و کاناپه باشد. اصولا پاف‌هایی که به عنوان میز خریداری می‌شوند باید سطحی صاف، سفت و افقی داشته باشند. البته از پاف می‌توان به‌ عنوان میزی برای قرار دادن گلدان و یا سرویس چای‌خوری استفاده کرد.

پاف برای زیرپایی

در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از پاف زیرپایی در جلوی مبلمان راحتی بسیار کابردی است و محلی برای استراحت‌ دادن پاهای خسته از پیاده‌روی برای انجام کارهای روزمره خواهد بود. همچنین در صورت استحکام کافی می‌توانید از پاف به عنوان چهار پایه برای دسترسی به طبقات بالایی کتابخانه‌ها، قفسه‌ها و کمدها بهره بگیرید.

پاف برای فضای باز

پاف‌های کوچک و بزرگ کاربردهای مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارند و از پاف‌ها نیز می‌توان برای وقت گذراندن در هوای آزاد نیز استفاده کرد. به طوری که از پاف‌های بزرگ می‌توانید به عنوان نیمکت و میز چای‌خوری در فضاهای باز و نیمه‌باز خانه از جمله حیاط، تراس، پاسیو، باغ، روف گاردن و غیره استفاده کنید. استفاده از پاف در فضای جلوی تلویزیون هم ایده دیگری است تا در کنار اعضای خانواده و فامیل به تماشای فیلم‌ بپردازید.

پاف برای پای تخت

پاف‌ها برای پای تخت هم کابردی مناسبی دارند. قرار دادن پاف در اتاق‌ خواب برای نشستن هنگام تعویض لباس و آرایش کردن بسیار کاربردی است و رنگ و ابعاد آن می‌تواند با طراحی دکوراسیون داخلی سرویس اتاق خواب سازگار و هماهنگ شود.

انواع پاف از نظر شکل ظاهری

پاف‌ها طبق طراحی دکوراسیون داخلی با ظاهرهای متفاوتی به کار برده می‌شوند و با اشکال مختلف استوانه‌ای، مکعبی، کپسولی و سنتی در بازار موجود هستند و هر فردی متناسب با سلیقه خود می‌توان یک پاف خاص را انتخاب و خریداری کند.

پاف استوانه‌ای

پاف با شکل ظاهری استوانه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد است و با هر نوع مبلمانی قابل هماهنگ شدن است.این پاف با قاعده‌ دایره‌ای شکل با فرمی بیشتر در چیدمان‌هایی با سبک سنتی و کلاسیک به کار می‌رود.

پاف مکعبی

یکی دیگر از رایج‌ترین نوع پاف‌ها، مدل مکعبی است که قاعده آن به شکل مربع یا مستطیل و مسطح است و بیشتر به عنوان محل نشستن میز در طراحی دکوراسیون داخلی و کنار مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاف منشوری

پاف‌های منشوری با قاعده چند ضلعی همانند پاف مکعبی در کنار مبل‌ها بسیار شیک و جذاب خودنمایی خواهد کرد و فضای دنج و راحتی را در خانه ایجاد می‌کنند.

پاف کپسولی

پاف کپسولی با قاعده بیضی شکل محلی برای نشیمن و زیر پایی برای رفع خستگی از کارهای سخت روزانه است و در طراحی دکوراسیون داخلی ها می‌تواند، کاربردهای گوناگونی داشته باشد.

پاف مدرن

یک نوع از پاف‌ها نیز در بازار مبلمان وجود دارند که مناسب سخت پسندان است. به طوری که پاف‌های مدرن با ظاهر و ساختاری نامنظم را می‌توان به سادگی و بسیار شیک با سایر عناصر طراحی دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ کرد.

پاف سنتی

پاف‌های سنتی که معمولا جنس و ظاهر آنها ترکیبی از گلیم یا جاجیم، بافتنی یا پارچه‌هایی با نقش و نگارها و کاشی‌کاری‌هایی با معماری ایرانی است. استفاده پاف سانتی در طراحی دکوراسیون داخلی جان تازه‌ای به فضای خانه می‌دهد و این نوع پاف‌ها طرفداران خاص خود را دارد.

کاربرد پاف از نظر روکش

انتخاب نوع روکش پاف بستگی به سبک و نوع طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محل کار شما دارد. روکشی که برای پاف خود در نظر می‌گیرید به طور قطع بر روی دیزاین محل مورد نظر شما از نظر ایجاد محیطی گرم و صمیمی یا خشک و رسمی تأثیر می‌گذارد، پس باید در انتخاب پاف بسیار دفت کنید.

پاف پارچه‌ای

بسیاری برای ایجاد هم‌خوانی بین پاف و مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی خود از یک نوع پارچه رومبلی برای پاف و کوسن‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند. در این میان از پارچه‌های پرطرفدار و پرکاربرد برای این منظور می‌توان به پارچه‌های مخمل و جیر اشاره کرد.

پاف چرمی

پاف چرمی در طراحی دکوراسیون داخلی ظاهری رسمی به فضا القا می‌کند. از این رو، پاف با روکش چرمی برای فضاهایی مثل شرکت‌ها و دفاتر کار خصوصی در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای بسیار پر کاربرد است.

پاف حصیری

پاف‌ها با روکش حصیری برای طراحی کوراسیون داخلی با فضای باز بسیار مناسب است. این جنس از پاف‌ها با ظاهر طبیعی و گل و گیاهان موجود در محیط هم‌خوانی ایجاد می‌کند.

پاف پرزدار

پاف پرزدار ظاهری نرم و لطیف دارند و گزینه مناسبی برای اتاق کودکان است و لطافت آن به طور قطع مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد.

پاف سنتی و دستبافت

پاف با پارچه‌های سنتی دستبافت همواره علاقه مندان خود را جذب می‌کند و به دلیل تنوع رنگ بالا در طراحی دکوراسیون داخلی اغلب افراد جای دارند.

کاربرد پاف در طراحی دکوراسیون داخلی

شستشوی نما با تیم آموزش دیده

شستشوی نما و نماشویی

نماهای ساختمان می­تواند تحت تأثیر مسائل مختلفی قرار گیرد؛ آلاینده ­های جوی، جلبک ­ها، فضولات پرندگان، کپک­ ها و موارد دیگر. ما نمای انواع ساختمان ­ها از مسکونی گرفته تا ساختمان­ های عمومی و ساختمانی را تمیز می­کنیم. این کار پیچیده ­ای است، زیرا در صورت استفاده از روش نماشویی اشتباه، نماها بسیار آسان آسیب می­ بینند. تخصص ما در شستشوی نما دلسوزانه است و ما دانش لازم را داریم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ خرابی یا آسیب بیشتری به بنایی زیرین وارد نمی­ کنیم. متأسفانه، تمیز کردن نادرست می­تواند یک ساختمان را مادام­العمر زخمی کند و خرابی سنگ­ تراشی را تسریع کند. به همین دلیل است که استفاده از شرکتی که بتوانید به آن اعتماد کنید ضروری است. شرکت های خوبی به عنوان ارائه‌دهنده خدمات نظافت نمای بیرونی ساختمان‌ها، ساختمان‌های اداری تجاری، مجتمع‌های صنعتی و غیره شناخته شده هستند. تیم بسیار ماهر و واجد شرایط در حین انجام کامل کار و شستشوی نما، ایمنی را به خطر نمی­ اندازد. طیف گسترده­ ای از روش ­های دسترسی برای رفع هرگونه نیاز به شستشوی نما بدون در نظر گرفتن ارتفاع ارائه می ­دهند.

نما چیست؟

نما پوشش خارجی ساختمان را تشکیل می­دهد. در ساختمان های مدرن، نما اغلب به چارچوب ساختمان متصل می­شود و هیچ کمکی به پایداری سازه نمی­کند. از این نوع نما می­توان به محوطه ساختمانی عمودی غیر باربر یاد کرد. می­توان از انواع مختلف ساخت و ساز استفاده کرد. این­ ها شامل ورق­ های فلزی پروفیلی، پانل­ های روکش فلزی یا دیوارهای پرده ­ای شیشه­ ای و آلومینیومی است. هر نوع نما دارای مزایا و معایبی است. اگر قرار است نما حفظ شود و خطرات به درستی مدیریت شود، باید این­ ها را درک کرد. برای مراقبت و نگهداری از نمای ساختمان باید از تیم آموزش ­دیده جهت شستشوی نما استفاده کنید.

چرا نمای ساختمان باید تمیز شود؟( اهمیت نماشویی)

موضوع زیبایی­ شناسی ابتدا به ذهن خطور می­کند. یک ساختمان تمیز جلوه ­ای بهتر و در نتیجه چشم انداز جذاب تری به عموم ارائه می­دهد. ساختمان زمانی بهترین به نظر می­رسد که عاری از کثیفی، آلاینده ­ها و لکه ­هایی باشد که مشهودترین و اغلب آسیب ­پذیرترین ویژگی آن یعنی نمای آن است. البته همه نماهای ساختمان نیاز به مراقبت و توجه یکسان ندارند. موقعیت مکانی، عملکرد و شرایط جغرافیایی و جوی یک ساختمان، همگی در تعیین سطح نماشویی لازم برای دستیابی به ظاهر مطلوب نقش دارند. کارکنان ما در تمیز کردن انواع سطوح مانند شیشه، پلاستیک، سنگ، ACP و غیره آموزش دیده­ اند.

بسته به ارتفاع ساختمان شما و دسترسی به پشت بام می­توانیم از یکی از روش ­های زیر برای تمیز کردن پنجره ­ها استفاده کنیم:

  • نظافت دسترسی با طناب
  • مهار و پیچ چشمی

برای نمای بیرونی ساختمان تا 20 متر می­توانیم از تیرهای الحاقی برای تمیز کردن شیشه استفاده کنیم. این یک راه حل مقرون به صرفه تر در مقایسه با تمیز کردن دسترسی طناب یا مهار و پیچ­ های چشمی است. اساساً، تمام پروژه ­های شستشوی نما به یکی از چهار دسته تقسیم می­ شوند: شیمیایی، غیر شیمیایی، ساینده و آن­ هایی که ممکن است به ترکیبی از این­ ها نیاز داشته باشند. مالک و یا مدیر ساختمان باید با متخصصانی مانند ما مشورت کنند تا به روش شستشوی نما برسند که برای ساختمان آن­ ها مناسب ­تر است.

روش­ های شستشوی نما با آب

خیساندن با آب

یکی از کم مزاحمت ت­رین روش­ های شستشوی نما است. جریان آهسته و پیوسته آب برای از بین بردن کثیفی و شستن آن استفاده می­شود، روشی بسیار موثر زیرا کثیفی متورم و نرم می­شود. برای این منظور یک لوله و نازل ساخته شده است. شستشوی دستی با برس یا شستشو با اسپری آب ممکن است پس از خیساندن آب انجام شود.

شستشو با فشار

آب تحت فشار که بر حسب پوند بر اینچ مربع اندازه گیری می­شود، آلودگی­ ها را از نما دور می­کند. این روش بر روی سنگ، بنایی و بتن برای از بین بردن لکه­ های سبک تا متوسط ​​جوی و آلی موثر است. این روش با استفاده از آب گرم شده (که بیش از 160 درجه فارنهایت نباشد) ممکن است برای از بین بردن لکه های چربی و روغن موثر باشد.

فواید شستشوی نما

نمای خارجی ساختمان­ هایی که به طور منظم تمیز نشده ­اند نه تنها نشانه ­هایی از زوال زیبایی را نشان می­دهند بلکه باعث کاهش طول عمر نمای ساختمان نیز می­شوند. انتشار کربن، باران و باد همگی از دلایل رایج و اجتناب‌ناپذیر خرابی یا پوسیدگی نما هستند. سایر دلایلی که نمای ساختمان را "تغییر" می­کند شامل زهکشی معیوب آب باران، خوردگی قطعات فلزی و پلان­ های خزنده و سایر رشدهای ارگانیک است. نماشویی منظم، ساختمان­ ها را در دراز مدت محافظت می­کند زیرا از آسیب­ های بیشتر جلوگیری می­کند. بعلاوه، اگر نماهای بیرونی به طور منظم تمیز شوند، برای انجام موثر کار تمیز کردن، به روش سایشی کمتری نیاز است. تیم تعمیر و نگهداری نمای خارجی ما متشکل از کارکنانی است که در انجام کارهای سخت گیرانه تمیز کردن نمای خارجی برای انواع مختلف نمای ساختمان اعم از شیشه، گرانیت، فلز یا مصنوعی بسیار آموزش دیده، ماهر و با تجربه هستند.

ما یک روش شستشوی نما بی­ رویه را اتخاذ نمی­کنیم، اما از ساختمان بازدید می­کنیم تا ارزیابی کنیم:

  • نوع زیرلایه یا نوع نما (شیشه، سنگ، روکش فلزی و غیره)؛

  • مناسب­ ترین روش نماشویی مطلوب؛ و هر گونه محدودیت یا منطقه غیرقابل دسترس که نیاز به روش ­های خاصی برای رسیدن به نظافت دارد تا به طور رضایت بخشی انجام شود.

متداول‌ترین روش‌هایی که هنگام انجام تعمیرات نمای خارجی اتخاذ می‌کنیم عبارتند از:

  • سکوی هوایی؛

  • داربست برج (متحرک).
  • دسترسی با طناب صنعتی;
  • رسیدن و شستشو

از آن جایی که ما یک شرکت بسیار خوب در زمینه شستشوی نما هستیم، به طور مداوم در حال آزمایش تکنیک‌های جدید هستیم، با در نظر گرفتن ایمنی که می‌تواند ما را قادر سازد تا به نتایج نهایی مؤثری دست یابیم.

شستشوی نما با تیم آموزش دیده

نقاشی نما به وسیله بالابر

نقاشی ساختمان

همانطور که می دانید برای نقاشی نما یا نماشویی از ابزارهای متفاوتی برای دسترسی به نما می توان استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین این ابزارها، بالابر است. بالابر ها یا کلایمرها از جمله ابزارهایی هستند که برای نقاشی نما می توان از آن ها استفاده کرد. در کنار بالابر، ابزارهای دیگری نیز هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. داربست و طناب از دیگر ابزارهای رایج برای دسترسی به نمای ساختمان ها محسوب می شوند. اما هر یک از این ابزار مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا درمورد یکی از پرکاربردترین آن ها یعنی بالابرها، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا با توجه به در نظر گرفتن شرایط ساختمانتان، هر یک از این ابزارها را برای رنگ آمیزی نما استفاده کنید.

علت استفاده از بالابر

اما همانطور که عنوان کردیم علاوه بر بالابر، ابزارهای دیگری نیز برای نقاشی نما و دسترسی به نما وجود دارد. و سوالی که در این بین پیش می‌آید، این است که برتری بالابر نسبت به طناب و داربست چیست؟ و چرا ما باید از بالابر استفاده کنیم؟

داربست

همانطور که شاید خود شما نیز در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید، داربست یکی از قدیمی ترین ابزارها برای دسترسی به نما و نقاشی نما محسوب میشده است. داربست در واقع اسکلتی فلزی است که روبه روی نمای یک ساختمان، با استفاده از فلزها نصب می‌شود تا افراد با استفاده از چوب، بر روی آن قرار بگیرند و عملیات نقاشی نما،؛ رنگ آمیزی نما، یا شستشوی نما را انجام دهند. اما برای استفاده از این داربست ها، همانطور که گفتیم، نیاز به فلزاتی مانند آهن داریم. و همانطور که می دانید  قیمت فلزات بسیار بالاست در نتیجه این نوع از ابزارها، برای ساختمان های امروزی، چندان کاربردی نیست. البته توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار، برای ساختمان های زیر ده طبقه، هنوز مقرون به صرفه است. اما برای نقاشی نمای ساختمان های بلند و برج ها اصلا مقرون به صرفه نیست.

طناب

استفاده از طناب، از دیگر روش ها و ابزارهایی است که می توان برای نقاشی نما از آن ها استفاده کرد. مزیتی که طناب نسبت به داربست دارد این است که این ابزار به مراتب با هزینه کمتری قابل استفاده هستند. اما موضوعی که در مورد استفاده از این ابزار باید در نظر گرفت این است که افرادی که با استفاده از طناب، اقدام به نقاشی نما می کنند؛ نیاز به تخصص و مهارت بالاتری دارند. درنتیجه بهتر است که اگر قصد استفاده از طناب برای دسترسی به نما را دارید؛ حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مزایای استفاده از بالابر

اما بالابر چه مزایایی نسبت به طناب و داربست دارد؟ از اصلی ترین مزایایی که باعث می شود تا افراد به جای استفاده از داربست از بالابر استفاده کنند این است که هزینه های استفاده از بالابر، به مراتب خیلی بهتر و کمتر از داربست است. اما موضوع دیگر که در بحث نقاشی نما و رنگ آمیزی نما و به شکل کلی برای کارهایی که در ارتفاع بالا فعالیت می کنند، این است که ایمنی در درجه اول قرار دارد. بالابر نسبت به داربست و طناب، از ایمنی بسیار بالاتری برخوردار است. و شاید به همین دلیل باشد که استفاده از این ابزار به جای سایر ابزار ها برای نقاشی نما و رنگ آمیزی نما توصیه می شود. بحث دیگری که در نقاشی نما و ابزارهای دسترسی به آن وجود دارد، این است که هر چه ابزارها فضای کمتری را از ساختمان اشغال کنند، از مزیت بیشتری برخوردار هستند. بالابرها این ویژگی را نسبت به داربست دارند. یعنی در فرآیند رنگ آمیزی نما، میزان فضای اشغال شده توسط بالابر، به مراتب کمتر از داربست است. در نتیجه عملیات نقاشی نما به درستی انجام خواهد شد. همچنین از نظر سرعت انجام کار نیز بالابرها، در وضعیت مناسبی قرار دارند. کارکنان با استفاده از کلایمر (بالابر) به راحتی و در کمترین زمان ممکن، به نمای ساختمان دسترسی پیدا می کنند و مراحل کار را آغاز می کنند. از دیگر مزیت هایی که می توان برای استفاده از کلایمر نام برد، جابجایی سریع و راحت آن ها است. اگر شما با پیمانکاران در ارتباط باشید، خواهید دانست که جابجایی این ابزار، نسبت به طناب و داربست برای آن ها بسیار ساده تر و سریع تر است.

مراحل نقاشی نما با بالابر

نماشویی

اولین و مهمترین کار در انجام یک عملیات رنگ آمیزی، شستشوی نما است. در نماشویی یک ساختمان، تمام آلودگی های موجود بر روی ساختمان، از بین خواهد رفت. در نتیجه شرایط و مقدمات برای رنگ آمیزی نما فراهم خواهد شد. در نتیجه همانطور که متوجه شدید، اهمیت این مرحله در نقاشی نما، بسیار بالا است.

مرمت

معمولا نقاشی نما بر روی نمای ساختمان های قرار می گیرد که آسیب های زیادی دیده اند. ترک ها و شکستگی ها بر روی نمای ساختمان ها به مرور  زمان افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه لازم است قبل از اینکه میزان ترک خوردگی بر روی نما زیاد شود، جلوی آن ها را بگیریم. نقاشی نما، یکی از راه هایی است که می توان برای گرفتگی ترک نما، از آن استفاده کرد. قبل از آغاز مراحل نقاشی نما، با استفاده از ابزار و مواد گوناگون، می توان تمام ترک های ساختمان را ترمیم کرد.

اجرای آستر

این مرحله در واقع مرحله آماده سازی نما برای آغاز رنگ آمیزی نمای ساختمان است. در این مرحله با اجرای یک لایه آستر بر روی نما، ساختمان را جهت نقاشی آماده می کنند. در این مرحله استفاده از بالابر یا کلایمر بسیار کمک کننده خواهد بود و در سرعت تمام شدن پروژه بسیار موثر واقع خواهد شد.

نقاشی نما

در مرحله آخر نیز با استفاده از مواد و ابزارهایی مانند کلایمر (بالابر) مراحل نقاشی نما را آغاز می کنند و نمای ساختمان را با دقت کامل رنگ آمیزی می کنند تا ساختمان زیباتر از پیش شود.

جمع بندی

همانطور که می دانید فعالیت نقاشی نما، یک شغل تخصصی است و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. حتی با استفاده از ابزارهایی مانند کلایمر که کار را بسیار آسان کرده اند؛ باز هم نقاشی نمای ساختمان ها، نیاز به مهارت بالایی دارد. درنتیجه پیشنهاد می کنیم اگر قصد نقاشی نمای ساختمان خود را دارید حتما از یک تیم با تجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

نقاشی نما به وسیله بالابر

سبک های مهم در بازسازی خانه

بازسازی خانه

وقتی تصمیم به بازسازی خانه و عوض کردن نما و طراحی منزلتان می­گیرید، شاید اولین سوالی که پیش می­ آید این باشد که چه سبکی را انتخاب کنید. اصلا سبک­ های مهم در بازسازی خانه چیست؟ بازسازی منزل شامل تغییر در آشپزخانه، حال پذیرائی، اتاق خواب، حمام و دستشوئی، حیاط ­سازی، رنگ­ آمیزی و ... می ­باشد. بازسازی خانه به مناسب­ ترین و موثرترین روش به معنای شناسایی سبک طراحی برای فضای زندگی خود است. برخی از خانه­ ها به سبک کلاسیک و سنتی علاقه دارند در حالی که خانه­ های دیگر ظاهری مدرن­ تر و امروزی دارند. با این حال، یکی از محبوب­ ترین سبک­ های امروزی، سبک انتقالی (Transitional) است که بهترین سبک­ های سنتی و امروزی را با هم ترکیب می­ کند. با شناسایی ویژگی­ های کلیدی هر نوع سبک، می توانید کشف کنید که کدام سبک برای بازسازی خانه جدید شما بهترین است.

انواع سبک در بازسازی خانه

شما سال ­هاست که می­ خواهید خانه خود را بازسازی کنید و در نهایت آماده شروع کار هستید. ناگهان با صدها و نه هزاران گزینه طراحی مواجه می­ شوید. چگونه تصمیمات را محدود می‌کنید و مطمئن می‌شوید که 10 تا 20 سال دیگر همچنان به انتخاب طراحی خود علاقه دارید؟ پاسخ ابتدا با یادگیری تعریف سبک طراحی شخصی شما شروع می ­شود. در حالی که برخی از افراد می­ توانند بلافاصله به این سوال پاسخ دهند، ممکن است دیگران آن را کمی چالش ­برانگیزتر بدانند.

سبک سنتی

مدرن، سنتی یا انتقالی – کدام سبک طراحی برای من مناسب است؟ سبک سنتی آن سبک کلاسیک و جاودانه روزهای گذشته را با مبلمان آنتیک و تزئینات قدیمی تجسم می‌دهد. وقتی صحبت از بازسازی خانه می­ شود، طراحی سنتی یکی از دو انتخاب اصلی طراحی است. طراحی سنتی چشم گیر و کلاسیک است. همیشه تاثیر بزرگی می­گذارد و می­ دانید که از مد نمی­ افتد. با این حال، سبک­ های سنتی نیاز به فضای زیادی برای تطبیق با وزن بصری سنگین خود دارند، زیرا فضاهای کوچکتر با سبک سنتی بسیار تنگ و سخت به نظر می ­رسند. این سبک از یک ظاهر طراحی کلاسیک و تقارن برای نشان دادن ظاهری آرام استفاده می ­کند. می­ توانید از پارچه­ های خاموش یا راه راه ساده، چهارخانه یا گل دار استفاده کنید.

سبک مدرن

مدرن یکی از محبوب ­ترین سبک ­ها برای خانه­ های جدید و بازسازی این روزها با خطوط تمیز، براق و تیز و ویژگی­ های اغلب مینیمالیستی است. این سبک طراحی می­تواند سرد و خنثی یا جسورانه و تند باشد. با این حال، هدف سبک مدرن ترکیب عملکرد و راحتی برای حداکثر کاربرد است. بسیاری از صاحبان خانه‌ها سبک مدرن را ترجیح می‌دهند، زیرا نگهداری از آن آسان است و در حال حاضر رواج دارد. با این حال، سبکی که بیش از حد مدرن است، ریسک از بین رفتن مد را دارد و گاهی اوقات طراحی مدرن ممکن است فاقد شخصیت و منحصر به فرد بودن باشد.

سبک انتقالی

مدرن، سنتی یا انتقالی – کدام سبک طراحی برای بازسازی خانه مناسب است؟ اگر سبک سنتی را خیلی کلیشه ­ای و سبک مدرن را بیش از حد استریل می­ دانید، سبک انتقالی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. سبک انتقالی به طور منحصر به فردی عناصر سبک­ های مدرن و سنتی را برای بهترین ­های هر دو جهان ترکیب می­کند. این سبک با طراحی ساده و در عین حال معنادار مشخص می­ شود که برای یک خانه خانوادگی ایده ­آل است. سبک انتقالی از خطوط ساده و طرح رنگی خنثی با فضایی برای ویژگی­ های شخصیت برای ارائه شخصیت استفاده می­ کند. از آنجایی که صاحبان خانه اغلب سبک انتقالی را منحصر به فرد می‌سازند، این سبک می‌تواند برای سال‌ها بدون از دست دادن معنا یا کارایی دوام بیاورد.

کدام سبک بازسازی خانه برای شما مناسب است؟

برای هر یک از این سبک‌ها، ویژگی‌های ساختاری، همانطور که در طول بازسازی خانه تغییر می‌کنند، باید در نظر گرفته شوند. وقتی نوبت به انتخاب سبک مناسب برای بازسازی منزل شما می­ رسد، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. آیا در حال انجام بازسازی آشپزخانه یا بازسازی حمام هستید یا در حال انجام یک بازسازی کامل خانه هستید؟ سبک فعلی خانه خود را چگونه تعریف می­کنید؟ آیا بازسازی به سبکی متفاوت از خانه فعلی شما با دیدگاه کلی شما برای خانه خود، هم اکنون و هم در آینده، مطابقت دارد؟ بحث در مورد این سوالات با یک پیمانکار ساخت طراحی حرفه­ ای به شما این امکان را می­دهد که بفهمید کدام سبک در خانه شما مناسب ­تر است. همچنین می ­تواند به شما این امکان را بدهد که بینش منحصر به فردی در مورد دیدگاه سبک خود برای بازسازی آینده خود و به طور کلی خانه خود داشته باشید.

تبدیل چشم ­انداز بازسازی به واقعیت

استفاده از طراحی سه بعدی برای بازسازی خانه راه منحصر به فرد دیگری برای تجسم مستقیم تاثیر سبک و طراحی است. پیمانکاران ساخت طراحی با مهارت بالا، طراحی سه بعدی را برای بازسازی منزل ارائه می­ دهند تا صاحبان خانه بتوانند تأثیر انتخاب ­های مختلف طراحی و سبک را برای خود ببینند. اگر به این فکر می­کنید که کدام سبک و طراحی بازسازی منزل به بهترین وجه برای خانه شما مناسب است، گزینه ­های خود را با یک پیمانکار ساخت طراحی واجد شرایط در میان بگذارید. ما در این مقاله درباره سبک­ های مهم بازسازی خانه صحبت کردیم. انتخاب سبک بازسازی تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر میخواهید بهترین نتیجه را بگیرید و از تغییراتی که در منزل به وجود آمده لذت ببرید، حتما از کارشناسان ما کمک بگیرید تا شما را در جهت رسیدن به آن راهنمایی کنند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و راه گشا بوده باشد.

سبک های مهم در بازسازی خانه

طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه

طراحی دکراسیون خانه

بوفه و ویترین در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از وسایل پرکاربرد از نگاه بانوان است و از آن ها برای نگهداری ظروف و عناصر کوچک و تزیین فضای داخلی اتاق‌نشیمن استفاده می‌کنند. از این رو در انتخاب بوفه باید دقت شود تا با دکوراسیون خانه هماهنگ باشند. در گذشته برای نمایش اکسسوری‌ها و دکوری از دیوارها و کمدهای بزرگ استفاده می‌شد اما حالا بوفه و ویترین جایگزین آن ها شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بوفه و نحوه انتخاب و چیدمان بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

نقش بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی

بوفه یکی از وسایل دکوری است که از گذشته تاکنون در طراحی دکوراسیون‌ داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. بدون شک همه شما در خانه‌های قدیمی کمدهای شیشه‌ای و چوبی را مشاهده کرده‌اید که با استفاده از لوازم دکوری دیزاین شده است. این روزها بوفه تنها شکل ظاهری متفاوت‌تری پیدا کرده است و کاربردی شبیه به گذشته دارد. بوفه را این روزها می‌توانید با اشکال متفاوت و رنگ‌های متنوع برای طراحی داخلی مورد استفاده قرار دهید. از بوفه‌ها با ایده‌پردازی خاص می‌توانید برای وسایل بلوری، لوازم قدیمی و لوازم دکوری لوکس استفاده کنید. بنابراین بوفه را برای کارهای بسیاری می‌توان در منزل مورد استفاده قرار داد و با این کار به یادگاری‌های شما در طی گذر زمان آسیبی وارد نمی‌شود. پس بوفه، کمدی است که به منظور زیباسازی بیشتر فضای اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و بخش‌های دیگر خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس در زمان خرید ویترین باید به این مهم توجه کنید که برای چه فضای قصد خرید دارید.

آشنایی با انواع مدل بوفه

در بازار مدل‌های متنوعی از بوفه مطابق با سلیقه هر فردی وجود دارد. هر شخصی می‌تواند با توجه به اندازه اتاق خود یک مدل بوفه انتخاب کند. همچنین هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بوفه باید بر اساس اندازه فضا و اشیای موجود در آن انتخاب شوند. کاربرد اصلی یک بوفه تغییر مبلمان به زیباترین شکل ممکن است و از طرفی دیگر نیز باید دارای ویژگی‌های عملکردی مختلفی باشد تا از آن بتوانید به صورت کاربردی استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع مدل بوفه آشنا خواهیم کرد.

بوفه چوبی

چوب ماده سنتی و با دوامی است که از قدیم تا به حال در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است. اکثر بوفه‌ها از چوب‌های مختلف ساخته می‌شوند و نوع آن بستگی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما دارد. رایج‌ترین نوع چوب، چوب گردو است که ظرافت خاصی به بوفه‌ها می‌بخشد.

بوفه ام دی اف

ام دی اف که با فشرده شدن کوچک ترین تراشه‌های چوب در درجه حرارت بالا ساخته می‌شود از چوب ارزان‌تر است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد اما این بوفه‌ها به اندازه بوفه‌های ساخته شده از چوب دوام ندارند.

بوفه شیشه‌ای

بوفه شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی در انواع سبک‌ها قابل استفاده است. این نوع بوفه‌ها به دلیل شفافیتی که دارند سبک به نظر می‌رسند و فضایی از خانه را اشغال نمی‌کنند. معمولا این مدل بوفه‌ها مناسب فضایی با مساحت کوچک است. از آنجایی که این نوع بوفه‌ها به طور واضح قابل مشاهده هستند افراد معمولا تمامی عناصری که دوست دارند در معرض دید همگان باشد همانند ظروف عتیقه، مجسمه و ظروف چینی را درون آن قرار می‌دهند.

بوفه فلزی

یکی دیگر از انواع بوفه‌ها که این روزها طرفداران خاص خودش را دارد، بوفه فلزی است. قفسه‌های فلزی این نوع بوفه‌های لعاب دار و رنگ آمیزی شده هستند. این مدل ویترین‌ها مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های مینیمال و مدرن است.

بوفه نیم دایره‌ای

یکی از مدل‌های بوفه که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است بوفه‌هایی است که در گوشه اتاق قرار می‌گیرد. آن ها از نظر اندازه متوسط هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. این مدل بوفه‌ها معمولاً دارای شکل نیم دایره‌ای هستند و در گوشه اتاق قرار می‌گیرند.

بوفه دیواری

نمونه دیگر از بوفه‌ها طوری در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بر روی دیوار و در بالای مبلمان نصب می‌شوند. این بوفه‌ها به دکوراسیون داخلی خانه زیبایی می‌بخشند. در انتخاب این نوع بوفه‌ها باید دقت کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشند و تحمل دکوری‌های سنگین را داشته باشند.

سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه

بوفه، کمدی از ترکیب شیشه و چوب یا فلز است که از آن برای قرار دادن و به نمایش گذاشتن ظروف مجلل و دکوراتیو استفاده می‌شود. این بوفه‌ها انواع مختلفی دارند که از نظر جنس، طرح، رنگ، اندازه و دیگر معیارها با یکدیگر فرق می‌کنند. انتخاب آن بستگی به سبک طراحی دکوراسیون داخلی، دیزاین و سلیقه شخصی افراد دارد.

بوفه به سبک مدرن

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن معمولا از بوفه تک‌رنگ و ساده که از جنس شیشه، چوب یا سنگ است، برای اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید بوفه را با کنسول، میز غذاخوری و دیگر مبلمان با تم رنگی سفید هماهنگ کنید. از آنجایی که بوفه نقش بسیار پر رنگی در دکوراسیون داخلی دارد به شما پیشنهاد می‌دهیم آن را در جایی قرار دهید که در معرض دید باشد.

بوفه به سبک کلاسیک

در دکوراسیون و طراحی فضاهای داخلی در سبک کلاسیک قرار دادن بوفه‌های چوبی بهترین انتخاب است. بوفه‌هایی با سبک کلاسیک از چوب گران‌قیمت ساخته شده‌اند که با  الگوهایی تزیین شده‌اند. هنگام انتخاب بوفه‌ها در نظر بگیرید که این مبلمان در کجا قرار خواهد گرفت و قرار است چه چیزی را نگهداری کند، پس میزان دوام آن بسیار مهم است. زیبایی، طراحی خاص، تم رنگی بی‌نظیر از جمله مواردی است که به راحتی در سرویس‌های چوبی کلاسیک می‌توان مشاهده کرد. شما می‌توانید این سبک بوفه‌ها را برای جای گذاری وسایل لوکس و گران‌قیمت مورد استفاده قرار دهید.

بوفه به سبک سلطنتی

سبک سلطنتی یکی از سبک‌های پرطرفدار و پر زرق و برق است که در خانه‌های ایرانی از آن بسیار استفاده می‌شود. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سلطنتی اغلب از تم رنگی طلایی برای ساخت بوفه و لوازم جانبی همراه آن برای دکور اتاق پذیرایی استفاده می‌شود. این سبک از بوفه‌ها نیاز به وسایل دکوری بیشتری به نسبت بوفه‌های کوچک دارند و از سوی دیگر فضای بیشتری از خانه را اشغال می‌کنند. زیبایی بوفه‌های سلطنتی به قدری زیاد است که در تمام بخش‌های داخلی منزل قابلیت استفاده دارند.

ابعاد و اندازه بوفه

بوفه در طراحی دکوراسیون داخلی باید با توجه به مساحت آپارتمان انتخاب شود. پس قبل از خرید بوفه باید فضایی که بوفه در آنجا قرار می‌گیرد با دقت اندازه‌گیری شود و به ارتفاع، عرض و عمق فضا توجه شود. برای اتاق‌هایی با مساحت کوچک استفاده از بوفه‌هایی با پنجره‌های باریک که دارای شکل نیم دایره‌ای هستند انتخاب خوبی است. بهتر است برای اتاق نشیمن با مساحت کم ویترین‌های شیشه ای انتخاب شود چرا که با توجه به شفافیت این بوفه حجیم به نظر نمی‌رسد.

سایز بوفه

اندازه مناسب بوفه برای طراحی دکوراسیون داخلی باید مطابق با مساحت خانه انتخاب شود. اغلب بوفه‌هایی با عمق ۴۰ سانتیمتر انتخاب می‌شوند تا همه عناصر را در خود جای دهند. اگر مساحت اتاق کوچک باشد می‌توان بوفه‌هایی با عمق کمتری خریداری کرد. یک بوفه و ویترین استاندارد دارای ارتفاع حدود یک و نیم متر است.

رنگ بوفه

از دیگر مواردی که در انتخاب بوفه و ویترین باید به آن توجه کرد رنگ آن است. رنگی باید انتخاب شود که با طراحی دکوراسیون داخلی و رنگ‌های مورد استفاده در اتاقی که قرار است بوفه در آن فضا قرار بگیرید ترکیب شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با بوفه

مدت زمان شستشوی نما

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما یک پروژه حرفه‌ای است که باید به دست پیمانکاران انجام شود. به نظرتان شستشوی کامل نمای یک ساختمان چقدر زمان نیاز دارد؟ هر چند وقت یک بار نمای ساختمان به شستشو نیاز پیدا می‌کند؟ چه عواملی بر مدت زمان شستن نما تأثیر می‌گذارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است را درباره مدت زمان شستشوی نما بدانید و بتوانید برای آن به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید.

هر چند وقت یک بار به شستشوی نما نیاز پیدا می‌کنید؟

یکی از سؤالات رایج که درباره نماشویی پرسیده می‌شود همین سؤال است. واقعاً هر چند وقت یک بار نمای ساختمان به شستشو نیاز پیدا می‌کند؟ خب برخی افراد تصور می‌کنند که هر وقت احساس کردند که نمای ساختمان کثیف شده است، باید اقدام به شستشوی نما کنند. این در حالی است که در برخی مواقع آنقدر نمای ساختمان کثیفی و چرک را به خود می‌گیرد که پاک کردن آن حتی با بهترین مواد شستشوی موجود نیز کاری غیرممکن می‌شود. به همین خاطر دیگر نمای ساختمان به حالت اول خود باز نمی‌گردد. پس تصمیم‌گیری درباره زمان شستشوی نما یک امر واجب و ضروری است. خب به نظرتان چه زمانی نمای ساختمان به شستشو نیاز پیدا می‌کند؟ باید بدانید که بازه زمانی شستشوی نما به موارد بسیاری بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

موقعیت قرارگیری ساختمان

مهم‌ترین پارامتری که بر زمان شستشوی مجدد نمای ساختمان تأثیر می‌گذارد، موقعیت قرارگیری ساختمان است. در شهرهای آلوده، همانند تهران، نمای ساختمان به سرعت آلوده و کثیف می‌شود و به شستشو نیاز پیدا می‌کند. در عین حال علاوه‌بر شهری که ساختمان در آن قرار دارد، موقعیت قرارگیری ساختمان در آن شهر نیز بر این مدت زمان تأثیر می‌گذارد. برای مثال خانه‌هایی که در کنار بزرگراه‌های پرتردد همانند بزرگراه همت قرار دارند، به سرعت کثیف می‌شوند. در عین حال ساختمان‌هایی که در بخش شرقی شهر و کنار پارک‌های جنگلی واقع شده‌اند، کمتر به شستشوی نما نیاز پیدا می‌کنند. به‌صورت کلی بهتر است سالی یک بار ساختمان‌هایی که در مناطق آلوده قرار دارند را شست.

جنس نما

جنس نما نیز جزو عوامل بسیار تأثیرگذار است. برای مثال اگر نمای ساختمان شیشه‌ای باشد، بعد از هر بارش باران شاید به شستشو نیاز پیدا کند. در عین حال نمای سنگ، آن هم نمای سنگ تیره، دیرتر به شستشو نیاز پیدا می‌کند. پس حتماً هنگام تعیین زمان مناسب برای شستشوی نما ساختمان، باید جنس نما را نیز در نظر بگیرید.

رنگ نما

رنگ نما نیز تأثیر مستقیم بر زمان شستشو دارد. شما لباس‌های روشنتان را سریع‌تر می‌شویید یا لباس‌های تیره‌تر؟ خب لباس‌های تیره رنگ، کثیفی و چرک را دیرتر و کمتر نشان می‌دهند. به همین خاطر کمتر به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. ساختمان‌هایی با نمای رنگ روشن، به سرعت دوده و آلودگی را نشان می‌دهند. به همین خاطر سریع‌تر به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. پس شستشوی نما با رنگ روشن سریع‌تر از نمای تیره اتفاق می‌افتد.

شستشوی نما ساختمان چقدر طول می‌کشد؟

شاید این سؤال برایتان به وجود آمده باشد که اتمام پروژه شستشوی نما ساختمان چقدر طول می‌کشد؟ پاسخ به این سؤال یک جواب ثابت ندارد. در حقیقت زمان نماشویی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

ابعاد بنا

در وهله اول ابعاد بنا روی مدت زمانی که برای شستن آن نیاز است تأثیر می‌گذارد. ساختمان‌های بزرگ قطعاً به زمان بسیاری برای شستشو نیاز خواهند داشت. در عین حال برای ساختمان‌های کوچک زمان کمتری صرف می‌شود.

جنس نما

جنس نما نیز تأثیر مستقیم روی زمان نماشویی دارد. شستشوی برخی انواع نما کار دشوارتری است. برای مثال اینکه یک نمای شیشه‌ای کاملاً پاکیزه و بدون لک یا موج باشد، کار دشواری نخواهد بود. پس جنس نما نیز روی مدت زمانی که شستشو به پایان می‌رسد تأثیر می‌گذارد.

میزان آلودگی نما

همان طور که انتظار می‌رود، میزان آلودگی نما نیز روی مدتی که برای شستشو صرف می‌شود تأثیر می‌گذارد. برای مثال اگر یک نما بسیار آلوده باشد، شاید به چند بار شستشو نیاز داشته باشد. در چنین حالتی زمان بیشتری صرف شستشوی آن خواهد شد. در عین حال یک نمایی که آلودگی چندانی ندارد، با یک بار شستشو پاکییزه می‌شود. به این ترتیب میزان آلودگی نما نیز روی زمانی که برای آن صرف می‌شود تأثیر دارد.

روش شستشو

روش‌های مختلفی برای شستشو وجود دارند. برای مثال شستشوی نما به‌وسیله راپل سریع‌ترین حالت محسوب می‌شود. روش‌های دیگره مانند بستن داربست، زمان شستشو را افزایش می‌دهند. پس بهتر است با پیمانکارانی همکاری داشته باشید که از روش شستشوی راپل با طناب استفاده می‌کنند. این روش بسیار سریع، ایمن و ارزان است.

وضعیت آب‌وهوا

وضعیت آب‌وهوا از قبیل رطوبت و دمای هوا نیز بر افزایش یا کاهش زمان شستشو تأثیر می‌گذارند. برای مثال در هوای مرطوب و سرد، شستشو بیشتر طول خواهد کشید. در نهایت توصیه می‌شود که با پیمانکاران مختلف، قرارداد طولانی‌مدت داشته باشید. به این ترتیب خود پیمانکاران بر اساس نوع نمای ساختمان و موقعیت قرارگیری آن، به‌صورت دوره‌ای برای شستشوی آن اقدام می‌کنند. همچنین با توجه به شناختی که درباره ساختمان دارند، شستشوی نما در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدت زمان شستشوی نما

نقاشی نمای برج ها

نقاشی نمای ساختمان

فرآیند نقاشی نما در برج‌ها و ساختمان‌های بلند، ملاحظات و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. مهم‌ترین دغدغه در رنگ آمیزی نمای چنین ساختمان‌هایی، دسترسی به ارتفاعات به شکلی ایمن و پربازده است. منظور از بازدهی این است که مرتفع بودن ساختمان در کیفیت رنگ آمیزی نما تأثیری نداشته و این فرآیند در حداقل زمان ممکن، انجام شود. در این مقاله، اصول و مراحل نقاشی نما در برج‌های مسکونی و تجاری که این روزها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل‌شده‌اند را بررسی می‌کنیم. درصورتی‌که در چنین ساختمانی زندگی یا کار می‌کنید، مطالعه این مقاله می‌تواند، به شما بیاموزد که چطور این کار به‌ظاهر نشدنی را به سرانجام برسانید.

دسترسی به ارتفاعات در برج ها

به‌طورکلی به‌منظور نقاشی نما در ساختمان‌های بلند از سه ابزار داربست، ماشین بالابر و طناب راپل استفاده می‌شود. ازآنجاکه در این مقاله در خصوص برج‌ها و نه ساختمان‌های چندطبقه معمولی صحبت می‌کنیم، ممکن‌ترین و بهینه‌ترین روش برای دستیابی به ارتفاع در چنین ساختمان‌هایی، استفاده از راپل است. اگر می­ پرسید راپل چیست؟ در قسمت بعد آن را توضیح می‌دهیم.

سازوکار راپل

سیستم دسترسی با طناب یا Rope Access یک روش ایمن برای کار در ارتفاع است که در آن از طناب‌ها و تجهیزات مرتبط برای آویزان شدن از ارتفاع، پایین رفتن و بازگشتن به ارتفاع مشخصی، استفاده می‌شود. از مزایای اصلی این روش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالای اجرایی کارگران
  • امکان دسترسی به نقاط تودرتو و پرپیچ‌وخم در بدنه نما
  • تاثیر بسیار کم بر دیگر عملیات در حال انجام
  • عدم نیاز به تغییر ساعات کاری ساختمان یا اخلال در رفت‌وآمد در محل
  • امنیت بالا

در نقاشی نما با استفاده از سیستم راپل، نقاشان علاوه بر مهارت در نقاشی، باید در استفاده از این سیستم نیز مهارت داشته باشند. درواقع، برعکس کار روی داربست و حتی بالابرهای مکانیکی، آویزان شدن از طناب راپل، کنترل و جابجا شدن با آن، یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به آموزش‌های لازم دارد. به همین دلیل است که هزینه استفاده از یک تیم راپل با تعداد افراد یکسان، نسبت به دیگر روش‌های دسترسی به ارتفاع، گران‌تر است. در گذشته، سیستم‌های راپل، برگشت‌ناپذیر بودند؛ به این معنی که کارگر را تنها به پایین، هدایت می‌کردند. امروزه اما تسمه‌های جمع ­شونده قدرتمندی در این سیستم‌ها استفاده می‌شوند که می‌توانند، به‌خوبی افراد را در ارتفاع ساختمان، جابجا کند.

مراحل نقاشی نما در برج ها

نقاشی نما یک مرحله اضافه‌تر نسبت به نقاشی‌های داخلی دارد و آن شستشوی نما است. شستشوی نما به این دلیل انجام می‌شود که نمای یک ساختمان، به‌مرورزمان دچار آسیب‌دیدگی‌های متعددی می‌شود که باید پیش از رنگ کردن مجدد، آن‌ها را برطرف کرد. همچنین، آلودگی سطح نما و انواع حشرات، میکروارگانیسم‌هایی مانند قارچ و کپک، مواد معدنی نفوذکرده به سطح نما و غیره از عواملی هستند که در فرآیند شستشو پیش از رنگ آمیزی نما برطرف می‌شوند. در صورت باقی ماندن این عوامل روی سطح نما، رنگ اعمال‌شده پس از مدتی دچار مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته شدن، طبله کردن و حتی تغییر رنگ می‌شود. بهترین ابزار برای شستشوی پیش از نقاشی نما ، استفاده از واترجت یا واترسندبلاست است. مسئله آلودگی در خصوص برج‌های بلند، به‌ویژه در شهرهای آلوده‌ای مانند تهران، حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. دود موجود در هوا به‌ویژه در فصول پاییز و زمستان به دلیل پدیده وارونگی در ارتفاعی مشابه این برج‌ها به سر می‌برد. به‌این‌ترتیب، طبقات بالایی برج‌ها در معرض بیشترین آلودگی قرار دارند. سیاه شدن بیشتر طبقات بالایی ساختمان‌ها نسبت به طبقات زیرین نیز به همین دلیل است. همچنین، حضور بیشتر پرندگان در این ارتفاعات نیز سبب آلودگی هرچه بیشتر آن‌ها می‌شود. در مرحله بعد، باید به سراغ زیرسازی رنگ نما رفت. زیرسازی در هر پروژه نقاشی نما اجباری بوده و سبب به دست آمدن رنگ یکدست و جذب هرچه بیشتر لایه‌های رنگ در یکدیگر و در بدنه نما می‌شود. بتونه‌کاری، سنباده‌زنی و غیره ازجمله اقداماتی هستند که در این مرحله، انجام می‌شوند. درنهایت، نوبت به رنگ آمیزی نما می‌رسد. معمولا لایه‌هایی تحت عنوان آستر را به‌عنوان پرایمر (Primer) همراه با انواع رزین برای پیوند بهتر مولکول‌های رنگ به بدنه ساختمان، به کار می‌برند.

نکاتی در باب افزایش بازدهی در نقاشی نمای برج ها

ازآنجاکه نقاشی نما در برج‌ها کاری دشوار و پرهزینه است، باید نهایت دقت به عمل آید که نیاز به انجام تعمیرات در آینده نزدیک به حداقل ممکن برسد. رعایت نکاتی که در اینجا مطرح می‌کنیم، سبب افزایش سرعت نقاشی نما نیز می‌شوند.

  • بهتر است، فاصله زمانی بین شستشو، زیرسازی و درنهایت رنگ آمیزی نما ، حداقل ممکن باشد. در غیر این صورت، ممکن است نمای ساختمان، هرچند اندک، مجددا آلوده شود. به این منظور، استفاده از کارگران بیشتر، می‌تواند راه‌کاری مفید باشد.
  • باید دقت داشت که رنگ نما با رنگ داخل ساختمان، تفاوت‌هایی اساسی دارد. رنگ مناسب برای نقاشی نما باید مقاوم در برابر رطوبت، مواد شوینده و نور خورشید باشد.
  • تعداد لایه‌های رنگ، نباید آن‌قدر زیاد باشد که لایه‌های زیرین، تحمل وزن لایه‌های رویی را نداشته و درنتیجه، رنگ، پس از مدتی، کنده شود.
  • فرآیند خشک شدن لایه‌های آستر و همچنین، لایه نهایی، نباید خیلی کند یا خیلی سریع، طی شود. در این صورت، تعادل بین حلال‌ها و رنگدانه­ ها به‌هم‌خورده و در آینده نزدیک، باعث ریزش رنگ می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود، نقاشی نما در روزهای آفتابی و خشک اما حتی‌الامکان در سایه انجام شود.
  • اعمال انواع رزین‌های محافظتی روی رنگ نما سبب افزایش دوام آن خواهد شد.

نقاشی نمای برج ها در یک نگاه

ساختمان‌ها هرچه بلندتر شوند، کار کردن روی نمای آن‌ها سخت‌تر خواهد شد. اصلی‌ترین چالش نقاشی نما در برج‌ها دسترسی به ارتفاعات بالای آن­هاست. در حال حاضر، تنها ابزار و روشی که می‌تواند، ایمنی نسبتا خوب با قابلیت مانور بالا را برای کار در ارتفاع فراهم کند، سیستم راپل یا طناب است. در این سیستم، نقاشان با استفاده از تسمه‌های مخصوص از ارتفاع، آویزان شده و می‌توانند، عملیات نقاشی نما را با دسترسی حداکثری به نقاط مختلف نما انجام دهند. مراحل نقاشی نما نیز شامل شستشوی نما، زیرسازی و رنگ ­آمیزی در لایه‌های مختلف است. همان‌طور که در این مقاله گفته شد، شستشوی نما در خصوص برج‌ها حساسیت بیشتری می‌یابد.

نقاشی نمای برج ها

بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات

بازسازی خانه

این روزها یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین تصمیماتی که از سوی خانواده‌های ساکن در خانه‌های قدیمی گرفته می‌شود انجام روند بازسازی خانه است. در این مسیر یکی از اقداماتی که باید انجام شود تعمیر تاسیسات خانه‌هاست. زیرا که ابزارها و مصالحی که در ساخت خانه‌های سنتی به کار گرفته شده، بسیار فرسوده شده است. بنابراین بهتر است که برای پیشگیری از بروز هرگونه خطرات ناشی از تخریب تاسیسات خانه‌ها به تعمیر آنها در روند بازسازی خانه پرداخت. در ادامه این مقاله در بخش‌های اختصاصی و مجزایی که تدارک دیده‌ایم قصد داریم در خصوص موضوع بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که احساس می‌کنید خانه‌تان نیازمند بازسازی است، با ما همراه باشید.

انواع تعمیر تاسیسات در روند نوسازی خانه

تاسیساتی که وجود دارند گاهی در یک واحد خانه است و باید برای نوسازی تاسیسات روند کار در آشپزخانه و یا اتاق‌های مختلفی که در آن واحد وجود دارد، انجام شود. اما در برخی از موارد تاسیساتی که مد نظر خانواد‌ه‌هاست تاسیسات کلی یک ساختمان چند واحدی است. در این موارد تعمیرکارانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند برای این که روند کار با سرعت و کیفیت بالایی انجام شود از خانواده‌ها می‌خواهند که خانه را در مدت زمان کوتاهی ترک کنند. این کار باعث می‌شود که آن‌ها با خیال راحت و بدون این که مانعی در مسیر فعالیت‌هایشان باشد تاسیسات خانه و ساختمان را به درستی تعمیر کنند. در این روند نوسازی و بهبود کیفیت تاسیسات مد نظر آنان است. بنابراین از هر تکنیک و ابزاری کمک می‌گیرند تا به مطلوب خودشان دست پیدا کنند.

مراحل بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات

برای این که روند بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات به درستی انجام گردد، مراحلی پشت سر گذاشته می‌شود تا افراد به نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند.. از مهم‌ترین این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در ابتدا باید تعمیرکارانی که به صورت حرفه‌ای در خصوص بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات فعالیت می‌کنند در محل حضور داشته باشند. باید در ابتدا تمامی بخش‌هایی که به خانه مربوط است را مورد بررسی قرار دهند. در نهایت شاهد هستیم که از شما مشورت‌هایی می خواهند و در صدد هستند که بتوانند از خواسته‌های شما آگاه شوند. بنابراین این اطلاعات باعث می‌شود که آنها بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را در این مسیر انجام دهند. از سوی دیگر نیز باید در خصوص مشکلاتی که برای خانواده‌ها ایجاد شده است آگاهی پیدا کنند تا روند بازسازی خانه طبق آن چیزی که خانواده‌ها می‌خواهند طی شود. در ادامه مسیر توافقاتی بر سر هزینه‌ها، مواد و ابزارآلاتی که باید در روند کار استفاده شود و نیز روزی که باید روند کار آغاز شود انجام خواهد شد. سپس در روز مقرر پرسنل حرفه‌ای در محل حضور خواهند داشت و روند کار را آغاز می‌کنند. تمامی کارها بر اساس برنامه ریزی‌ها انجام خواهد شد. در نهایت بر حسب زمانی که تعیین شده است کار به اتمام می‌رسد و خانه به شکل بازسازی شده و تعمیر شده تحویل خانواده‌ها می‌شود.

هزینه بازسازی خانه‌ها و تعمیر تاسیسات

از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که خانواده‌ها دارند این است که چه میزان هزینه‌هایی را باید در زمینه بازسازی خانه متقبل شوند. یکی از واقعیاتی که وجود دارد این است که اقدامات در این زمینه از تنوع و تعدد بالایی برخوردار است و باید در ابتدا نوع فعالیت‌ها تعیین گردد و در نهایت بر حسب کارهایی که‌ باید انجام شود هزینه‌های احتمالی برآورد شود. بنابراین در این جا و در این مجال نمی‌توان تمامی هزینه‌ها را به شکل ثابت مشخص کرد. توصیه می‌کنیم که بعد از این که تعمیرکاران تاسیساتی و نیروهای حرفه‌ای در زمینه بازسازی خانه از محل دیدن کردند از آن‌ها بخواهید که هزینه‌های تقریبی را به شما اعلام کنند.

نکات ضروری در خصوص بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات

زمانی که تصمیم گرفتید خانه‌تان را به‌ تیم‌های حرفه‌ای بسپارید تا روند بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات برایش انجام گردد توصیه می‌کنیم که در ابتدا به نکاتی ضروری توجه فرمایید. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی نمونه کارها

حتما از آنها بخواهید که نمونه کارهای خودشان را به شما نشان دهند. نمونه کارها معیار خوبی است که با توجه به آن می‌توانید بفهمید تیمی که قرار است با او کار کنید توان تخصصی و مهارت لازم را در خصوص ارائه کار با کیفیت دارد یا خیر.

تحقیق در خصوص سابقه فعالیت‌های آن ها

سابقه فعالیت‌های تیم‌های حرفه‌ای در زمینه بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که باعث می‌شود بدانیم آیا آن‌ها با تمام تخصص و مهارت نسبت به انجام فعالیت‌های مختلف مربوط به بازسازی منزل تان می‌پردازند یا خیر. به میزانی که تجربه و مهارت در این زمینه بیشتر باشد می‌توان امیدوار بود که نتیجه کار به مطلوب شما نزدیک‌تر باشد.

حتما در ابتدای کار در خصوص هزینه‌های نهایی صحبت کنید

در بسیاری از موارد توافقات قطعی در خصوص دستمزد و هزینه‌ها انجام نشده است. بنابراین در انتهای مسیر شاهد بروز مشکلات و اختلافاتی در خصوص هزینه‌های نهایی بین کارفرمایان و نیروهای بازسازی خانه بودیم. بنابراین به اصطلاح می‌توان گفت جنگ اول بهتر است از صلح آ خر. بنابراین در خصوص تمامی موارد و توافقات از جمله هزینه‌ها را در ابتدا به جمع‌بندی برسید سپس کار را شروع کنید.

بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات چقدر طول می‎کشد؟

به طور کلی کسانی که برای تعمیر تاسیسات خدماتی حرفه‌ای ارائه می‌کنند تمامی تلاش‌شان این است که در کوتاه‌ترین زمان روند کار را به اتمام برسانند تا خانواده‌ها مدت زمان طولانی را معطل نتیجه کار نباشند. از سوی‌دیگر نیز پروژه‌های کاری آنها به قدری زیاد است که باید در کوتاه‌ترین زمان به همه آنها برسند. بنابراین این نکته را در خاطر داشته باشید که این روند تا مدت زمان طولانی به درازا نمی‌انجامد. اما به هر حال تمامی خانه‌ها نیز در یک بازه زمانی مشخص به اتمام نخواهد رسید. زیرا که هر خانه‌ای با مشکلات مربوط به خودش مواجه است و باید حتما روند بازسازی خانه به درستی و به دقت پیش برود.

خاتمه

در بخش‌های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده بودیم مهم‌ترین و جزئی‌ترین اطلاعاتی که باید در خصوص بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات بدانید را در اختیارتان قرار دادیم. بنابراین بهتر است که با توجه به آن‌ها و با رعایت نکات اصلی در مسیر بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات خانه‌تان گام بردارید.

بازسازی خانه و تعمیر تاسیسات

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

طراحی دکوراسیون داخلی

اتاق مهمان، اتاقی است که مهمان شما در مدتی که در خانه­تان اقامت دارد در آن به­سر می برد. این اتاق تا حدودی برای او حکم فضای خصوصی­اش در خانه میزبان را دارد. اتاق مهمان باید مانند دیگر اتاق­ خواب ­های خانه، جذاب و راحت باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق، توجه به جزئیات اهمیت بسیاری دارد. همه چیز در این اتاق باید در خدمت راحتی، سهولت در استفاده و رقم زدن یک تجربه اقامت عالی برای مهمان باشد. در این مقاله، شش مرحله اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق را معرفی می کنیم. با توجه به معماری خانه می­ توانید، این اصول را با خانه خود مطابقت دهید. در انتها نیز نکته­ هایی برای هرچه بهتر شدن طراحی داخلی این اتاق، مطرح می کنیم.

شش قدم تا طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

در هنگام دکوراسیون داخلی اتاق مهمان، باید خود را کاملا به­ جای مهمان بگذارید. سپس نیازها و چالش ­های او را پیش­بینی کرده و بهترین روش برای برآورده کردن آنها را انتخاب کنید. البته، پیش از همه چیز باید ایده ­ای از این کار داشته و آن را در اختیار طراح دکوراسیون خود قرار دهید. در اینجا شش مرحله طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان را بررسی می کنیم.

دیوار، کف و پنجره ­ها

پیش از هرچیز باید به سراغ المان­ های بزرگ و اساسی اتاق بروید. در طراحی و انتخاب متریال برای دیوار، باید از رنگ ­های گرم و دلپذیر و یا کاغذدیواری با همین مشخصات، استفاده کنید. از قرار دادن یک یا دو آینه قدی و حداقل، یک آینه کوچک هم غافل نشوید. بهترین جنس برای کفپوش اتاق مهمان نیز پارکت و به­ طورکلی، کفپوش­ های چوبی هستند. کفپوش سنگی، حس راحتی را از اتاق می گیرد. پهن کردن فرش به تعداد کافی و اندازه ­های متناسب نیز می­تواند فضای صمیمی آن را تقویت کند. نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان این است که کیفیت متریالی که در اتاق مهمان به کار می­ برید به­ هیچ­ عنوان، نباید از کیفیت متریال موجود در بقیه فضای خانه، پایین­تر باشد. به ­طور مثال، باید فرشی کف اتاق پهن شود که کیفیتش برابر با دیگر فرش ­های خانه باشد. در غیر این صورت، مهمان، احساس ناخوشایندی خواهد داشت. همواره، کنار تخت نیز فرش یا قالیچه­ هایی پهن کنید که مهمان هنگام رفتن به تخت یا برخاستن از آن، مجبور نباشد، پایش را روی زمین بگذارد. مدل پرده می ­تواند، جلوه اتاق را در نظر مهمان شما دوچندان کند. پنجره اتاق را از جنسی تهیه کنید که به ­راحتی، قابل ­تنظیم و باز و بسته کردن باشد. این مورد در خصوص پرده­ ها نیز صادق است. مهمان، باید بتواند به­ راحتی هوا و نور طبیعی اتاق خودش را تنظیم کند.

وسایل چوبی در اتاق مهمان

استفاده از وسایل چوبی، مانند مبلمان، دراور و کتابخانه کوچک با چند جلد کتاب، جذابیت اتاق را برای مهمان، بیشتر می­ کند. البته، ممکن است مهمان در طول اقامتش، از این وسایل استفاده چندانی نکند با این ­حال، درنظر گرفتن آنها در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق، نشانه احترام شما به مهمان است. قرار دادن پاتختی، کنار تخت، یکی از مهم­ترین کارهایی است که در طراحی داخلی اتاق مهمان، باید انجام داد. مهمان شما قطعا لازم دارد که وسایل شخصی ­اش مانند عینک، تلفن همراه و غیره را هنگام خواب، روی این وسیله و در نزدیکی خودش، قرار دهد. به یاد داشته باشید که امروزه، بسیاری از افراد با لپ­تاپ­شان سفر می کنند. حتما میزی را برای کار کردن با لپ تاپ و مطالعه، در نظر بگیرید. میز آرایش نیز از دیگر ضرورت­ های طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان است.

تخت خواب، مهم ترین المان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

اصلی­ ترین کارکرد اتاق مهمان این است که محلی برای استراحت او باشد. بنابراین، باید بهترین تخت و تشک ممکن را برای این اتاق تهیه کنید. برای میزبان، هیچ ­چیز بدتر از این نیست که مهمانش، خواب راحتی در خانه او نداشته باشد. در صورت امکان از بالش و تشک طبی با فنرهای ناپیوسته، استفاده نمایید. در هنگام خرید تخت نیز حتما دقت کنید که اتصالاتش به­ هیچ ­عنوان، صدا ندهند. پس از اینکه از راحتی تخت مطمئن شدید، باید به فکر تزیین آن باشید. برای این کار، یک روتختی زیبا و متناسب با رنگ کلی اتاق، انتخاب کنید. هرچه رنگ روتختی به رنگ اصلی اتاق، نزدیک­ تر باشد، احساس آرامش و نظم بیشتری به اتاق خواهد داد. به منظور جلوگیری از کثیف شدن تشک و بالش نیز از روکش ­های یک­بارمصرف برای هر مهمان استفاده کنید. در صورتی که با کمبود بودجه برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان مواجه هستید، از بخش­ های غیرضروری، مانند تزئینات، به­ نفع این بخش، چشم ­پوشی کنید. درنهایت، بهتر است از بالش ­های ساخته ­شده از پر و پارچه­ هایی که احتمال آلرژی به آنها وجود دارد، استفاده نکنید.

نورپردازی اتاق

نور مصنوعی در اتاق مهمان، باید در خدمت خواب راحت او در هنگام شب و دید کافی در دیگر اوقات روز باشد. مسلما به یک منبع نور اصلی، مانند لوستر، نیاز خواهید داشت. این نور، نیازهای روزمره مهمان را برطرف می­ کند. در درجه بعدی، باید از منابع نور کوچک­ تر مانند آباژور، نور میز آرایش و نورهای قابل ­تنظیم، استفاده کنید. حساسیت ویژه ­ای که طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان دارد، این است که درواقع برای فردی انجام می­ شود که نمی­ شناسیم. به ­این ­ترتیب، باید تاجای­ ممکن، همه احتمالات را درنظر بگیریم. یکی از تفاوت­ های افراد در هنگام خواب، میزان نوری است که به آن عادت دارند. به ­همین ­دلیل، توصیه می ­شود، پرده­ ها چندلایه یا قابل­ تنظیم باشند تا در هنگام شب، استفاده از نور مهتاب، میسر باشد. همچنین، نورهای قابل­ تنظیم نیز می­ توانند، ویژگی جذاب اتاق مهمان شما باشد. دیوارکوب نیز فضایی آرامش ­بخش را پیش از خواب در اتاق، فراهم می ­کند. این وسیله، همچنین در برجسته کردن عناصر دکوراتیو روی دیوار، نقش مهمی دارد. استفاده از نورهای توکار سقفی یا از کف، به ­ویژه در اتاق ­های بزرگ با معماری مدرن نیز  مفید واقع می­ شود.

امکانات رفاهی بیشتر

مرحله بعدی در طراحی دکوراسیون داخلی پس از برطرف کردن نیازهای اساسی مهمان؛ اضافه کردن امکانات رفاهی بیشتر است. مهم­ترین وسیله­ ای که می­توان به ­این­ منظور به­ کار برد، تلویزیون به همراه میز آن است. جلوی این میز را با تعدادی مبل راحت، تکمیل کرده و به ­این­ ترتیب، یک اتاق تلویزیون کوچک برای مهمان خود، فراهم کنید. یک یخچال کوچک و وسایلی مانند چای­ ساز و قهوه ­ساز را در گوشه­ ای از اتاق، قرار داده و اتاق را هرچه بیشتر به یک اتاق خواب مستر، نزدیک کنید.

تزئین اتاق مهمان

مرحله آخر در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی، اضافه کردن تزئینات است. هرگز دیوارهای اتاق مهمان را خالی نگذارید. تابلوهایی هرچند کوچک یا کاشی­ های تزیئنی، بهترین گزینه برای این کار هستند. همچنین، از اهمیت گل ­وگیاه نیز غافل نشده و گوشه ­ای از اتاق یا روی یک میز را به چند گلدان، اختصاص دهید.

دکوراسیون داخلی اتاق مهمان در کلامی خلاصه

اتاق مهمان، جزء بخش­ هایی نسبتا جدید از خانه ­های امروزی است. در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق، دو مشخصه راحتی و زیبایی باید در کنار یکدیگر، درنظر گرفته شوند. استفاده از این اتاق، باید حتی نسبت به دیگر اتاق­ های خانه نیز راحت­ تر باشد چراکه برای افرادی که با آن آشنا نیستند، طراحی شده است. دیوارپوش و کفپوش از اصلی­ ترین المان­ هایی هستند که می­ توانند، نوعی حس استقبال را به مهمان، تلقین کنند. در میان وسایل اتاق نیز تخت، تشک و بالش ­ها از همه بیشتر در راحتی مهمان، تاثیرگذار هستند. در آخر و همانطور که در این مقاله گفتیم، در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان، باید احتمال تفاوت­ های عادتی افراد را درنظر گرفته بر اساس آنها بیشترین انعطاف را به­ طور مثال در نورپردازی، به ­کار ببریم.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد