x تبلیغات
بازسازی خانه

مقایسه ابزار قدیمی و جدید در شستشوی نما

نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما عملیاتی در جهت زیباسازی و مراقبت از نمای ساختمان است. انجام این عملیات در طول زمان با تکنولوژی، همگام شده و کیفیت و بازدهی آن بالا رفته است. در گذشته، مسئله دسترسی به ارتفاع، چالشی حل­ ناشدنی به نظر می‌رسید. همچنین عملیات نماشویی به دلیل استفاده از تجهیزات ابتدایی، بسیار طولانی ­تر از امروز بود. در این مقاله، شستشوی نما در گذشته و امروز را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. ازآنجاکه بسیاری از افراد با تصور کاهش هزینه هنوز هم استفاده از تجهیزات و راه‌های قدیمی را ترجیح می‌دهند؛ در این مقاله نشان خواهیم داد که شستشوی نما با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، چگونه در هزینه نیز صرفه‌جویی خواهد کرد.

دلایل اهمیت شستشوی نما

در جهان صنعتی امروز، محیط زندگی انسان نیز روزبه‌روز آلوده‌تر شده است. این آلودگی را می‌توانیم حتی روی نمای ساختمان‌های اطرافمان هم مشاهده کنیم. آلودگی نما نه‌تنها زیبایی را از ساختمان می‌گیرد بلکه برای سلامتی نما نیز خطرناک است. علت جدا شدن سنگ‌های نما، ترک‌خوردگی رنگ یا پوسته‌پوسته شدن آن و دیگر آسیب‌هایی که به‌خصوص در ساختمان‌های بلند شهرهای بزرگ می‌بینیم، نفوذ انواع آلودگی از مواد شیمیایی گرفته تا رطوبت و حشرات موذی در نما است. به دلایل گفته‌شده، لازم است که نمای ساختمان حتما به‌صورت دوره‌ای و با امکانات و تجهیزات مناسب، شسته شود. یک نمای تمیز، به‌خصوص برای ساختمان‌های تجاری و اداری، نتایج غیرمستقیمی مانند افزایش فروش، جلب اعتماد بیشتر مشتریان و ارزش‌افزوده را نیز در بر خواهد داشت.

شستشوی نما در گذشته ای نه چندان دور

تا همین چند دهه پیش و به‌خصوص در کشور ما شستشوی نمای ساختمان‌های بلند حتی به فکر صاحبان و ساکنان آن نیز نمی‌رسید. دلیل این موضوع، عدم وجود امکانات مناسب برای کار در ارتفاع بود. به همین دلیل هم ساختمان‌های بزرگی که در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ ساخته می‌شدند، پس از مدتی ظاهر بسیار ناخوشایندی به خود می‌گرفتند. در مورد ساختمان‌های با ارتفاع کم یا متوسط مانند اغلب خانه‌های مسکونی نیز تجهیزات رایج، وسایلی ابتدایی مانند تی، آب و غیره بودند. شستشوی نما با این تجهیزات تنها در مواردی بازدهی دارد که نما چندان آلوده نباشد. حتی مواد شوینده نیز همان‌هایی بودند که در مصارف خانگی استفاده می‌شدند. این مواد در مواردی اصلا کارایی نداشته و در مواردی هم رنگ نما را تخریب می‌کردند. تنها راه دسترسی به ارتفاعات نه‌چندان زیاد هم استفاده از داربست بود. داربست سازه­ای است که می‌تواند، دسترسی به ارتفاعات تا 2.5 متر را فراهم کند اما بسیار خطرناک است. احتمال اینکه کارگران تعادل خود را به هر دلیل روی داربست از دست بدهند، زیاد است. به همین دلیل، شستشوی نما یا هرگونه عملیاتی که با استفاده از داربست انجام می‌شد، به‌احتمال بالای خسارات جانی آغشته بود. در خصوص ساختمان‌های بلند، مانند ساختمان‌های تجاری و مسکونی شهر تهران تنها راه دسترسی به ارتفاع، استفاده از بالکن‌ها بود. این راه دسترسی نه‌تنها مساحت زیادی از ساختمان را تحت­ پوشش قرار نمی‌داد بلکه بازدهی بسیار کمی هم داشت. خطر سقوط کارگران نیز در این روش، بسیار بالا بود.

هزینه شستشوی نما در گذشته

تمامی محدودیت‌های گفته‌شده در بخش قبل، سرعت و کیفیت نماشویی را تحت­الشعاع قرار می‌داد. با پایین آمدن سرعت؛ هزینه، دشواری انجام پروژه و دستمزد کارگران نیز بیشتر می‌شد. همچنین، کیفیت پایین نتیجه شستشوی نما ، ساختمان را در آینده نزدیک به انجام مجدد این عملیات محتاج می­کرد. به‌این‌ترتیب، با یک نگاه کلی و منطقی، نماشویی در گذشته، چندان کار مقرون­به­صرفه­ای به نظر نمی­رسید.

 شستشوی نما در عصر حاضر

تکنولوژی، صنعت شستشوی نما را نیز مانند دیگر جنبه‌های زندگی انسان مدرن، دستخوش تغییر و تحولی عظیم کرده است. امروزه، مسئله دسترسی به ارتفاعات با راه‌حل‌های مختلفی، برطرف شده است. در این قسمت، انواع تکنولوژی‌هایی که به کمک این صنعت آمده‌اند را معرفی می‌کنیم.

تکنولوژی راپل

تکنیک راپل، یکی از رایج‌ترین، پربازده‌ترین و ایمن‌ترین تکنیک‌های کار در ارتفاع است. در این روش، کارگران با استفاده از سیم‌های بکسل و فولادی بسیار محکم از پشت‌بام ساختمان، آویزان شده و توسط چندین طناب نگه‌دارنده، محافظت می‌شوند. سیم‌های فولادی نیز روی پشت‌بام و توسط ماشین‌آلات خاصی، نگه‌داشته می‌شوند. علاوه بر ایمنی، کارگران در این روش با آزادی عمل تقریبا بی‌نظیری می‌توانند، تمام نقاط نما را تحت شستشو قرار دهند. امکانی که در گذشته میسر نبود و به همین دلیل، نمای ساختمان به‌طور صد درصد، تمیز نمی‌شد. این روش این امکان را برای کارگران فراهم آورده است که در طول ارتفاع ساختمان، به‌راحتی جابجا شوند. امکان حمل انواع تجهیزات، مانند سطل، تی، پمپ فشارقوی آب و غیره نیز برای آن‌ها وجود دارد. علاوه بر امکان آویزان شدن فردی از سقف ساختمان، امکان آویزان کردن یک عرشه متحرک از پشت‌بام نیز وجود دارد. روی این عرشه‌ها معمولا چندین نفر کارگر می‌توانند، عرض قابل‌توجهی از نما را هدف شستشو قرار دهند.

ماشین بالابر

برای ساختمان‌هایی که امکان آویزان شدن از سقف آن‌ها وجود ندارد، ماشین بالابر یک جایگزین عالی برای شستشوی نما است. این ماشین دارای جک بالابر و عرشه است که کارگران روی آن سوارشده و می‌توانند تمامی تجهیزات خود را هم در آن مستقر کنند. این روش برای ساختمان‌هایی با ارتفاع متوسط، بسیار کارآمد است. حسن ماشین بالابر نیز این است که کارگر، بدون جابجایی‌های متعدد می‌تواند، شستشوی نما را برای بخش قابل‌توجهی از نما به اتمام برساند. همچنین، فضای بیشتری هم برای تجهیزات خود دارد.

ربات­ های شستشوی نما

این گزینه، هنوز به کشور ما راه نیافته است؛ با این‌حال در کشورهای پیشرفته کم­کم در حال جا افتادن است. این ربات‌ها دستگاه‌های بزرگ یا کوچکی هستند که به نمای ساختمان چسبیده و از راه دور، کنترل می‌شوند. شرکت‌هایی که عمدتا در کشورهای جنوب شرق آسیا مانند سنگاپور مستقر هستند، نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها را ارائه کرده‌اند. برخی از معروف‌ترین این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

  • Erylon با برند Clean-Kong
  • SERBOT با برند GEKKO
  • KITE Robotics با برند Ozmo
  • Xiamen Pufeng با برند Pufeng
  • SWISS ROBOT AG با برند SWISS ROBOT FR-2
  • Voliro با برند Voliro Spraying Drone
  • Wall Robotics با برند Wall-R

توسعه تجهیزات شستشوی نما

همان‌طور که گفتیم در گذشته، شستشوی نما تنها به روش دستی انجام می‌شد اما امروزه از انواع ماشین‌آلات پمپ فشارقوی مانند واترجت و واترسندبلاست نیز استفاده می‌شود. از مزایای این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالا
  • پوشش دهی بهتر و با جزئیات دقیق
  • امکان مات کردن نما با استفاده از دستگاه واترسندبلاست
  • سهولت نماشویی برای کارگران
  • نفوذ کمتر آب در نمای ساختمان
  • امکان استفاده از مواد شیمیایی مناسب شستشوی رنگ و نما بدون تماس با دست

هزینه شستشوی نما با تجهیزات مدرن

در نگاه اول، شاید استفاده از تجهیزات مدرن، هزینه بیشتری نسبت به روش‌های سنتی داشته باشد. مسلما اجاره ماشین‌آلات پیشرفته، هزینه بیشتری در بردارد اما افزایش سرعت و کیفیت کار، افزایش طول عمر نمای ساختمان و مزایای غیرمستقیمی که در بخش ابتدایی مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، درنهایت استفاده از این تجهیزات را مقرون‌به‌صرفه و ازلحاظ مالی منطقی‌تر از روش‌های سنتی، ساخته است.

سخن آخر

شستشوی نما یکی از اقدامات دوره‌ای و ضروری برای حفظ زیبایی و سلامتی نمای ساختمان است. در گذشته نه‌چندان دور، چالش دسترسی به ارتفاع ساختمان، حل­ نشدنی به نظر می‌رسید و روش‌های موجود هم پرخطر و کم ­بازده بودند. بااین‌حال در قرن بیست و یکم، پیشرفت تکنولوژی این صنعت را نیز دگرگون ساخته است. امروزه، استفاده از تکنیک‌های مختلفی برای دسترسی به ارتفاع مانند راپل، ماشین بالابر و حتی ربات‌های شستشوی نما کار نماشویی را بسیار آسان‌تر و موثرتر از گذشته کرده است. این تکنولوژی‌ها درنهایت، هزینه‌های نگهداری از نمای ساختمان را نیز در بلندمدت، کاهش داده‌اند.

مقایسه ابزار قدیمی و جدید در شستشوی نما

نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن

نقاشی نما

برای این که نمای بیرونی هر ساختمان و بنایی زیبا شود، به جای سنگ کار می‌توان به سراغ نقاشی نما رفت که البته بستگی به شرایط محیطی منطقه و محل زندگی شما دارد. چرا که در مناطق شمالی رنگ نمای ساختمان هر لحظه ممکن است در اثر بارندگی، شسته شود. به هر حال اگر تمایل دارید نقاشی نمای ساختمان را انجام دهید تمام جوانب را بسنجید بعد از انتخاب بهترین رنگ برای رنگ آمیزی نما باید وسایل و ابزارهای مورد نیاز را گردآوری کنید تا با استفاده از آنها نتیجه مطلوبی حاصل شود. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا با نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن آشنا شوید.

کارکرد نقاشی نمای آپارتمان

امروزه نمای ساختمان‌های مدرن و نوساز در متریال‌های مختلفی اعم از سنگی، چوبی، سیمانی، گرانیت و غیره ساخته می‌شوند که بسیاری از آن‌ها قابلیت شستشو و نقاشی شدن را دارد. زمانی که میزان آلودگی‌ها بیش از حد باشد به جای نماشویی از نقاشی نما استفاده می‌شود که تأثیر زیادی بر زیبایی و مقاومت ساختمان دارد و طول عمر جنس رویی نما نیز افزایش می‌یابد. نقاشی نمای ساختمان با استفاده از ابزارهای مختلف باید توسط افراد با تجربه و ماهر انجام شود تا ظاهر بیرونی ساختمان زیبایی و جلوه خاصی پیدا کند.

آشنایی با ابزار مورد نیاز برای نقاشی نما ساختمان

نقاشی نما یکی از سریع‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌ها برای بازسازی چهره و ظاهر بیرونی یک ساختمان است. رنگ آمیزی نما در افزایش قیمت و عمر ساختمان تأثیر بسزایی دارد. اما در صورت که شما مهارت و توانایی رنگ نما را داشته باشید ارزان‌تر تمام می‌شود ولی برای نمای ساختمان‌هایی با ارتفاع بلند و متراژ گسترده باید از توان تیم حرفه‌ای دارای تجهیزات لازم بهره ببرید. شما را در ادامه با ابزار رنگ آمیزی ساختمان آشنا خواهیم کرد.

انواع قلم مو رنگ برای نقاشی نما

یکی از مقدماتی‌ترین ابزار نقاشی نمای ساختمان، قلم مو رنگ برای ریزه کاری‌ها و پوشش جزییات سطح است. استفاده از انواع قلم مو بستگی به نوع رنگ دارد. مثلا قلم با دندانه‌های نایلونی برای رنگ حلال آب استفاده می‌شود و برای رنگ حلال روغن نیز بهتر است دندانه‌های قلم از جنس طبیعی باشد. همچنین قلم مو از جنس فوم نیز برای کارهای پیچیده‌تر، همانند رنگ آمیزی حکاکی‌های دیوار یا سنگ کاری‌ها و چهارچوب پنجره مناسب است. هرچند قلم مو فومی معمولا یک بار مصرف است چرا که تمیزکردن آن بسیار دشوار بوده و از هم پاشیده می‌شود. البته دو نوع شکل قلم مو در بازار موجود است. قلم با موهای زاویه‌دار که برای رنگ آمیزی گوشه‌های دیوار یا حکاکی‌ها و جزییات ریز کاربرد دارد و قلم با موهای صاف است که در این نوع قلم موها، دندانه‌ها کاملا صافی هستند که همگی به یک اندازه بریده شدند.

پد رنگ آمیزی

پد رنگ آمیزی یک از ابزار مورد نیاز نقاشی نمای ساختمان است که سطحی صاف دارد و معمولا مستطیل شکل است که با دسته‌ای که در پشت خود دارد استفاده از آن را آسان کرده است. رویه آن نیز از جنس فوم است و دندانه‌های کوتاه و عمیقی دارد. این پدها مناسب رنگ آمیزی سطوح صاف و ایجاد رنگ‌های مستقیم در یک خط هستند. از این ابزار رنگ آمیزی می‌توان برای گوشه‌های دیوار یا سطوحی که رنگ آمیزی مرتب و تمیز آن اهمیت بیشتری دارد، استفاده کرد.

غلطک برای رنگ آمیزی نما

غلطک یکی از ابزارهای مهم و اساسی برای نقاشی نما به شمار می‌رود که سبب سرعت بخشیدن به کار رنگ آمیزی نماهای ساختمان و یکدست‌تر شدن آن می‌شود. استفاده از این ابزار گاهی ضروری تلقی می‌شود چرا که بعضی از رنگ‌ها اصلا قابلیت اجرا با قلم نقاشی را ندارند و حتما باید از غلطک استفاده کرد. غلطک در انواع طرح‌دار و ساده در بازار وجود دارد و ابعاد و جنس‌های مختلفی با توجه به نوع رنگ دارد. میزان پرز غلطک و اندازه آن بسیار مهم است. معمولا هر چی پرز غطلک بیشتر باشد رنگ بیشتری را در خود نگه می‌دارد. قبل از استفاده از غلطک کمی آن را مرطوب کنید تا رنگ بیشتری به خود بگیرد و از هدر رفتن رنگ جلوگیری ‌کند. برای رنگ آمیزی با غلطک دقت داشته باشید که دسته‌ای را برای غلطک انتخاب کنید که سایز آن قابل تغییر باشد و بتوانید آن را بلند و کوتاه کنید.

رنگ آمیزی نما با اسپری

اسپری رنگ یکی دیگر از ابزارهای پر کاربرد برای نقاشی نما است و به کار سرعت بیشتری خواهد داد. این نوع اسپری‌ها که به آن‌ها پاشنده دستی نیز می‌گویند در اندازه‌ها و قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند. اما هنگام رنگ آمیزی با اسپری رنگ باید حتما از ماسک استفاده کنید. چرا که در این روش رنگ در هوا پخش می‌شود و استنشاق آن می‌تواند برای افراد مضر باشد. بنابراین اسپری پاشنده دستی مناسب سطوح وسیع و بخصوص فضای باز و نماهای ساختمان است

نردبان

یکی دیگر از ابزارهای مهم برای نقاشی نمای ساختمان‌ها با ارتفاع کم نردبان است. نردبان‌ها در انواع چوبی، آلومینیومی، آهنی و غیره در بازار موجود هستند که اگر درست انتخاب شوند باعث افزایش ایمنی کار می‌شود.

سنباده

سنباده از جمله ابزار مورد نیاز برای نقاشی نما ساختمان است که برای آماده‌سازی دیوارها جهت رنگ آمیزی استفاده می‌شود. اگر دیوار آسیب دیده یا قبلا رنگ شده است باید کاملا با سنباده سطحی صاف و یکدست بگیرد. برای اینکه کیفیت کار خوب شود باید سنباده‌کشی دیوار و شستشوی آن را قبل از شروع رنگ آمیزی انجام شود تا سطحی کاملا آماده رنگ شدن در اختیار داشته باشید.

کاردک

کاردک یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز نقاشی ساختمان که برای آماده‌سازی دیوارها و سطح برای رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وسیله می‌توانید رنگ باقیمانده روی دیوار را از بین ببرید یا آسیب‌هایی که روی دیوار بوجود آمده را ترمیم کنید.

سخن پایانی

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد، برای نقاشی نمای ساختمان نیاز به ابزار خاصی خواهید داشت. ابزار رنگ آمیزی نمای ساختمان به شما کمک خواهند کرد تا بهتر و با کیفیت‌تر بتوانید نمای ساختمان را رنگ‌آمیزی کنید. هر چه این ابزار پیشرفته‌تر باشند نتیجه نهایی مطلوب‌تر خواهد بود. همچنین باید نحوه استفاده از هر یک را نیز به خوبی بدانید تا از آسیب رساندن به دیوارها جلوگیری شود.

نقاشی نما و ابزار مورد نیاز آن

بازسازی خانه و بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو

بازسازی خانه

معمولا پس از چند سالی که از عمر خانه گذشت به فکر بازسازی آن می‌افتیم. بازسازی خانه به دلایل مختلفی ازجمله خرابی بخش‌های مختلف یا تصمیم به تغییر نقشه داخلی آن انجام می‌شود. در این میان یکی از جاهایی که زودتر نیاز به بازسازی پیدا می‌کند، فضای حیاط‌خلوت یا پاسیو است. در این فضا، معمولا گیاهان و فضای سبز کاشته شده و می‌توان از آن برای استراحت و تجدیدقوای روحی، استفاده کرد. در این مقاله، نکاتی که لازم در حین بازسازی خانه در مورد حیاط‌خلوت و پاسیو در نظر گرفته شوند را مرور می‌کنیم. درصورتی‌که قصد ایجاد یک فضای زیبا و آرامش‌بخش را در خانه خود دارید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

مراحل بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو

به‌طورکلی در بازسازی خانه و ازجمله بازسازی حیاط‌خلوت یا پاسیو ابتدا باید انتظارات و تصوری که از فضای ایده ­آل خود دارید را به‌صورت شفاف برای خود و پیمان­کار بازسازی منزل ، تشریح کنید. برای این منظور باید تعیین کنید که از حیاط‌خلوت خود به چه هدفی می‌خواهید استفاده کنید. برخی از کارکردهای مهم این فضا موارد زیر هستند:

  • بازی کودکان
  • نگه‌داری حیوانات خانگی
  • استراحت
  • نگه‌داری گیاهان به تعداد زیاد
  • مطالعه و کار با لپ‌تاپ
  • وقت گذراندن با افراد دیگر

طراحی نقشه

تغییر نقشه، به‌طورکلی یک از فرصت‌هایی است که در بازسازی خانه فراهم می‌شود. با مشخص کردن هدف خود از بازسازی حیاط‌خلوت می‌توانید، به فکر طراحی نقشه مناسب برای آن باشید. به‌طور مثال، اگر فضا را برای گردهمایی خانوادگی در نظر گرفته‌اید، باید در این فضا امکاناتی برای پخت‌وپز مانند باربکیو و یک آشپزخانه کوچک نیز طراحی کنید. اگر هدف شما پذیرایی از مهمان است باید فضایی را به مبلمان، اختصاص دهید. درصورتی‌که فضای کافی در اختیار دارید و حیاط‌خلوت را با هدف فراهم کردن محیطی برای بازی بچه‌ها بازسازی می‌کنید، یک استخر یا حوض قابل‌حمل خارجی هم می­تواند ایده خوبی باشد.

تعیین هزینه و بودجه

مانند هر قسمت دیگر از بازسازی خانه ، تعیین بودجه مهم‌ترین عامل در برنامه‌ریزی شما برای بازسازی پاسیو خواهد بود. برای این منظور، مشورت با یک پیمان‌کار باتجربه و با تیم حرفه‌ای می‌تواند، تعادلی بین هزینه‌ها و بودجه شما برقرار کند. پیمان‌کار بازسازی خانه معمولا بازسازی پاسیو را نیز به عهده می‌گیرد با این تفاوت که از تیم اجرایی متفاوتی، استفاده می‌کند.

تخریب

معمولا هر پروژه بازسازی خانه ، نیازمند تخریب به درجات مختلف است. ابتدا باید تمامی قسمت‌هایی که دیگر قابل تعمیر نیستند را خراب کرده و از محل خارج کنید. این قسمت‌ها می‌توانند شامل کف‌پوش، دیوارپوش‌ها، گیاهان قدیمی (که البته باید انتقال داده شوند)، سایه­ بان، پنجره‌ها، فنس ها و غیره باشند.

بازسازی تاسیسات

بنا بر نیازها و نقشه‌ای که برای پاسیوی خود در نظر گرفته‌اید، ممکن است نیاز باشد که تاسیساتی مانند لوله‌های آب، گاز، سیم‌کشی برق، کف­شور و غیره جابجا یا تعویض شوند. سعی کنید از بهترین متریال برای جایگزینی آن‌ها استفاده کنید چراکه خرابی و تعمیر آن‌ها در آینده، نیازمند به هم ریختن فضای داخلی پاسیو خواهد بود.

شروع بازسازی واقعی پاسیو

پیمان‌کارهای حرفه‌ای بازسازی خانه به‌خوبی می‌دانند که از کدام قسمت‌ها شروع کنند. بسته به نوع و شکل پاسیو، نوسازی آن از مناطق مختلفی شروع می‌شود. ممکن است پاسیو روباز یا سربسته، پوشیده شده از چمن یا پر از گلدان و درختچه با کف سنگی باشد. به‌طور مثال در پاسیوهای روباز، بازسازی از کف و در پاسیوهای سرپوشیده از سقف شروع می‌شود. پس از ایجاد تغییرات اساسی مانند دیوارها، کف‌پوش و سقف، استخر، گیاهان و غیره نوبت به تزئین پاسیو می‌رسد. پاسیوی خود را می‌توانید با انواع نورهای مصنوعی رنگی سقفی یا از کف، سایه‌بان، ننو، انواع مبلمان و حتی نیمکت تزئین کنید.

نکاتی مهم درباره امنیت پاسیو

یکی از نکاتی که در هنگام بازسازی خانه باید مورد بازنگری قرار گیرد، امنیت خانه است. ازآنجاکه در بسیاری از خانه‌ها حیاط‌خلوت، نقطه اتصال و ارتباط خانه با فضای بیرونی است، باید امنیت آن را به‌صورت کامل، برقرار کرد. برای این منظور، انواع فنس، حصار، گابیون و غیره می‌توانند کمک‌کننده باشند. علاوه بر این باید از امکانات هوشمندسازی مانند دزدگیرهای هوشمند و دوربین مداربسته نیز برای این منظور، استفاده کرد. در درجه بعدی باید به مسئله حریم خصوصی نیز توجه داشته باشیم. درصورتی‌که خانه‌های اطراف به فضای پاسیو مشرف باشند باید با انواع حفاظ، شیشه و یا مرتفع‌تر کردن دیوارها حریم خصوصی خوبی را برای این فضا فراهم کرد.

نکات تکمیلی درباره انتخاب مصالح مناسب برای حیاط‌ خلوت

شاید خود ساکنان خانه از حیاط‌خلوت چندان استفاده نکنند؛ اما باید بدانید که این فضا یک از با استهلاک ­ترین بخش‌های خانه شماست. وجود گل و گیاه، احتمال رطوبت، فراهم بودن محیط مناسب برای رشد حشرات و بعضا حیوانات و در برخی موارد، تابش نور خورشید از عوامل استهلاک بالای این محیط هستند. در انتخاب مصالح برای چنین فضایی، علاوه بر زیبایی باید به دوام آن‌ها در شرایط پاسیوی خود توجه کنید. همچنین در انتخاب مصالح و طراحی دکوراسیون پاسیوی خود به سبک کلی خانه نیز توجه داشته باشید. به‌طور مثال، درست است که ایده معمول برای پاسیو استفاده از سنگ‌های صخره‌ای یا ریگ‌های بزرگ به‌منظور پوشش کف است اما در مورد یک‌خانه مدرن، بهتر است از سنگ‌های مرغوب، صیقلی و براق برای کف و یا دیوارهای پاسیو استفاده کنید.

بازسازی خانه و پاسیوی آن در یک نگاه

در طراحی بسیاری از خانه­ ها به‌منظور فراهم آوردن محیطی جهت پرورش گل و گیاه و نشاط خاطر ساکنان، فضایی به‌عنوان پاسیو یا حیاط‌خلوت در نظر گرفته می‌شود. مشخصه اصلی این فضا فراهم آوردن محیطی آرامش‌بخش در کنار عناصر طبیعی مانند گیاهان، هوای آزاد و حتی آب است. پاسیو معمولا استهلاک بالایی دارد و درواقع، خودش یکی از دلایل بازسازی خانه به شمار می‌رود. بازسازی این فضا شامل مراحل مختلفی از تعیین اهداف و انتظارات، طراحی نقشه، تخریب، بازسازی تاسیسات، بازسازی و دکوراسیون نهایی است. توجه به مسائل امنیتی و حریم خصوصی نیز از نکات مهمی است که باید در بازسازی پاسیو به آن دقت کرد.

بازسازی خانه و بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید

طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه تأثیر رنگ بر رفتار و حالات روحی افراد برکسی پوشیده نیست و به همین دلیل باید هنگام انتخاب رنگ، به خصوص برای دکوراسیون خانه، دقت بیشتری به کار ببریم تا بتوانیم محیطی امن و آرام برای خود ایجاد کنیم. البته امروز همه بر این باور رسیده‌اند که هر رنگ برای چه فضایی و برای ایجاد چه حال و هوایی مناسب است. در این راستا روانشناسی رنگ‌ها به بحث طراحی دکوراسیون خانه‌ها نیز رسیده است و همه به دنبال یافتن ترکیب رنگی مناسب برای خانه خود هستند تا در آن به آرامش برسند. در این مقاله به مقوله طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید و ویژگی‌های این رنگ خواهیم پرداخت. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین محیط‌ها را با استفاده از رنگ سفید دیزاین کنید.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید

رنگ سفید یکی از قدرتمند‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. بسیاری از مردم رنگ سفید را بی رنگی می‌دانند و تمایلی به استفاده از فضاهای داخلی منزل ندارند، در حالی که رنگ سفید بستر مناسبی برای خودنمایی بقیه رنگ‌ها است. طراحی داخلی با رنگ سفید به دیگر رنگ‌ها اجازه می‌دهد که خود را به نمایش بگذارند و البته در صورتی که دیگر عناصر داخلی فضاهای خانه به صورت هوشمندانه انتخاب شوند، سبب پویاتر و زنده‌تر شدن فضاهای داخلی خواهد شد.

آشنایی با طیف‌های مختلف رنگ‌ سفید

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل چندین طیف رنگ سفید وجود دارد که برای یک طراحی مناسب بهتر است با آنها آشنا شوید. همانطور که می‌دانید سفید یکی از رنگ‌های بسیار پر طرفدار در دکوراسیون خانه‌های شیک ایرانی به شمار می‌آید و به دلیل ساده بودن ست کردن رنگ سایر المان‌های منزل با این رنگ بر زیباسازی محیط می‌افزاید طیف‌های مختلف رنگ‌ سفیدبه شرح زیر هستند.

  • رنگ سفید ساده
  • رنگ سفید گچی
  • رنگ سفید استخوانی
  • رنگ سفید عاجی
  • رنگ سفید مرمری
  • رنگ سفید کاپوچینویی
  • رنگ سفید صدفی
  • رنگ فیلی ملایم
  • رنگ سفید یاسی
  • رنگ سفید سبز
  • رنگ سفید آبی

نحوه استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه

در طراحی دکوراسیون داخلی اکثر خانه‌ها، همواره مقداری رنگ سفید به چشم می‌آید. این رنگ را می‌توان در تمامی نقاط خانه استفاده کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. سفید یک رنگ خنثی محسوب می‌شود که می‌توان به راحتی آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرد. افراد زیادی رنگ سفید را رنگی بی‌روح و بی‌نشاط می‌دانند و با این باور اشتباه از استفاده این رنگ در طراحی دکوراسیون خانه امتناع می‌کنند. در حالی که رنگ سفید خود منعکس کننده تمام رنگ‌ها است و باعث پدیدار شدن دیگر المان‌ها در دکوراسیون می‌شود. همچنین انتخاب رنگ سفید برای دیوارها، شومینه و سقف باعث روشن‌تر شدن فضا و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود. حتی می‌توان برای ایجاد جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی رنگ سفید را به عنوان زمینه در نظر گرفت و با رنگ سیاه متضاد خود جلوه ویژه‌ای به فضا بخشید. برای پویاتر شدن فضاهای سفید رنگ وجود چند عنصر کوچک با رنگ‌های شاد هم به راحتی می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را دست خوش تحولات دلچسب کند. همچنین فضای روشن و سفید به بزرگ‌تر شدن و دلباز شدن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند و به همین دلیل استفاده از تِم سفید رنگ در آپارتمان‌های کوچک به شدت توصیه می‌شود.

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی با رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی در تمام فضاها امکان‌پذیر است. رنگ سفید فضای اتاق پذیرایی را بزرگ جلوه می‌دهد بنابراین اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید بهتر است برای دیوارها و کف‌پوش‌های آن از این رنگ استفاده کنید. همچنین برای اتاق‌هایی که نور طبیعی کافی ندارند انتخاب رنگ سفید برای روشن‌تر کردن فضا گزینه مناسبی است. اگر از یک رنگ خنثی مانند سفید برای دیوارها و کف استفاده کنید، به راحتی می‌توانید مبلمان و فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و محدودیتی از لحاظ رنگ مبلمان و دیگر وسایل جانبی نخواهید داشت. جالب است که بدانید سفید تداعی‌کننده سرما است و اگر آن را با رنگ‌های گرم و زنده ترکیب کنید، اتاق پذیرایی به نظر دوستانه و صیمیمی خواهد آمد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سفید

اتاق خواب با اجرای هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی باید فضایی آرامش‌بخش داشته باشد تا شما بتوانید خواب راحتی داشته باشید. به همین دلیل استفاده از دکوراسیون شلوغ و پر از رنگ برای این اتاق توصیه نمی‌شود. حالت آرام و پاک رنگ سفید آن را به یک انتخاب مناسب برای دکور اتاق خواب تبدیل می‌کند. براین اساس دیوارها و کف‌پوش اتاق را با رنگ سفید طراحی کنید. استفاده از تخت و کمد چوبی نیز زیبایی اتاق خواهد افزود. همچنین نصب کاغذ دیواری با طرح بسیار ملایم نیز گزینه مناسبی است. استفاده از ملافه‌ها و کوسن‌های رنگی به یک اتاق خواب سفید، وسایل براق و لوازم تزئینی شیشه‌ای و کریستالی نیز به یک اتاق سفید جلوه زیبایی می‌دهد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید

رنگ سفید آشپزخانه را بزرگ و پرنور و تمیز نشان می‌دهد. در عناصری همچون دیوارها، کف و حتی کابینت‌ها در آشپزخانه از طیف‌های مختلف سفید استفاده کنید.همچنین  استفاده از شیرآلات و لوسترها و چراغ‌های فلزی با رنگ‌های برنز و طلایی در کنار رنگ سفید فضای آشپزخانه را زیباتر می‌کند. برای ایجاد محیط گرم و صیمیمی و شاد در محیط آشپزخانه بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی از پرده‌ها و رومیزی‌های رنگی و گل‌دار و همچنین کاشی‌های طرح‌دار استفاده کنید. در صورتی که در آشپزخانه سفید از میز غذاخوری چوبی استفاده کنید، گرمای محیط بیشتر خواهد شد.

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام با رنگ سفید

رنگ سفید بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی و حمام به شمار می‌رود علاوه بر اینکه محیط را بزرگتر جلوه می‌دهد؛ طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی با رنگ سفید باعث می‌شود کمترین آلودگی‌ها را نیز نمایان شود. در صورتی که کف و دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی با سرامیک و کاشی‌های سفید دیزاین شود به وضوح تاثیر رنگ سفید در افزایش بهداشت و پاکیزگی را مشاهده خواهید کنیم. سعی کنید کاشی‌هایی از طیف رنگ‌های سفید با طرح‌های ملایم و ساده انتخاب کنید. آینه به کار رفته در این فضاها نیز دارای یک فریم رنگی باشند. استفاده از پرده رنگی با طرح‌های معمولی، حوله‌های طرح‌دار رنگی، شیرآلات فلزی طلایی یا برنزی تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها خواهد داشت و نمای بی‌نظیری ایجاد خواهند کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید در یک نگاه

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون داخلی است. این رنگ مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند. استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، باعث می‌شود محیط بزرگ و پرنور به نظر برسد و علاوه بر ایجاد محیط آرامش‌بخش سبب جلوه‌گری پاکیزگی و تمیزی می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ سفید

شستشوی نمای ساختمان با واتر سندبلاست

نماشویی ساختمان

شستشوی نما یک اقدام ضروری، جهت حفظ سلامتی نما و زیبایی ظاهری آن است. در صورت بی‌توجهی به انجام به‌موقع آن، آسیب‌های جدی به نمای ساختمان واردشده، به‌طوری‌که پس از مدتی، نماکاری مجدد، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این‌که نماشویی باید به‌موقع انجام شود، انتخاب تکنولوژی و روش درست شستشو نیز در آن اهمیت بالایی دارد. یکی از روش‌های نوین برای انجام این کار، استفاده از دستگاهی به نام واتر سندبلاست یا دستگاه سندبلاست با آب است. در این مقاله، سازوکار واتر سندبلاست را توضیح داده و تفاوت آن را با روش‌های مشابه، شرح می‌دهیم. مزایا و معایب و نکاتی که باید در حین کار با این دستگاه رعایت شوند نیز از دیگر موضوعات این مقاله هستند. درصورتی‌که زمان شستشوی نما ساختمانتان فرارسیده است، این مقاله یکی از جدیدترین روش‌های انجام آن را به شما معرفی می‌کند.

واتر سندبلاست چیست؟

برای پاسخ‌گویی به این سؤال، بهتر است به معنی سه کلمه water، sand و blast توجه کنیم. این سه کلمه، تمامی سازوکار این دستگاه را بیان می‌کنند. Water به معنی آب، sand به معنی شن و ماسه و blast به معنی باد است. به‌این‌ترتیب، مشخص است که این دستگاه، آب و شن و ماسه‌های مخصوص را با فشار باد، روانه سطح موردنظر می‌کند. شن و ماسه‌هایی که در این دستگاه استفاده می‌شوند، مخصوص بوده و قیمت نسبتا بالایی دارند. به همین دلیل هم تا جای ممکن در مصرف آن‌ها صرفه‌جویی کرده و در صورت امکان، مجددا جمع‌آوری و دوباره استفاده می‌کنند. یکی از مصارف اصلی دستگاه واتر سندبلاست، شستشوی نما است. دستگاه واتر سندبلاست می‌تواند سطح را با ترکیب قابل تنظیمی از آب، شن و ماسه و مواد شوینده مورد شستشو قرار دهد. این روش شستشو، سطح را به‌صورت یکنواخت، هدف قرار می‌دهد. مکانیسم آن نیز به این صورت است که دانه‌های شن و ماسه با برخورد شدید به سطح، سبب شکسته شدن لایه‌های آلودگی می‌شوند. ترکیب آب و مواد شوینده نیز آلودگی‌ها را به‌خوبی از لابه‌لای سطح نمای دیوار خارج می‌کند.

تفاوت واتر سندبلاست و روش های مشابه

دستگاه‌های مشابهی نیز برای شستشوی نما در ساختمان‌ها به کار می‌روند که معمول‌ترین آن‌ها واترجت و سندبلاست هستند. این دو دستگاه هر دو بازدهی کمتری نسبت به واتر سندبلاست دارند، با این‌حال در نماشویی ساختمان‌هایی با درجه آلودگی کمتر به کار می‌روند. واترجت، همان‌طور که از نامش پیداست، تنها از جریان آب فشارقوی برای شستشوی نما استفاده می‌کند. مکانیسم استفاده از آن ساده‌تر است و معمولا هزینه کمتری هم دارد. در این دستگاه نیز می‌توان از انواع مواد شوینده مناسب شستشوی نما به همراه آب استفاده کرد. دستگاه سندبلاست نیز همان دستگاه واتر سندبلاست بدون آب است. درواقع، سندبلاست به دو روش سندبلاست خشک و سندبلاست با آب تقسیم می‌شود که به سندبلاست خشک، به‌طور خلاصه، سندبلاست می‌گویند. سندبلاست خشک نیز در ساختمان­ هایی با آلودگی نسبتا شدید استفاده می­شود. این دستگاه ظاهر نما را به ­طور قابل ­توجهی مات می­کند.

مزایا و معایب شستشوی نما با واتر سندبلاست

نماشویی با دستگاه واتر سندبلاست، مزایای متعددی دارد. اولین و بزرگ‌ترین مزیت این روش، بازدهی بالای آن است. این مزیت به‌خصوص در مورد نماهایی که دچار آلودگی‌های شدید هستند، اهمیت پیدا می‌کند. به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ روشی به‌خوبی واتر سندبلاست نمی‌تواند نمای ساختمان را تمیز کند. از طرفی نمای بسیاری از ساختمان‌ها دچار ترک‌هایی شده‌اند که محلی مناسب برای رشد انواع حشرات، قارچ و کپک هستند. دسترسی به داخل این ترک‌ها و زدودن صد درصد آن‌ها از آلودگی با روش‌های قدیمی یا اصلا میسر نیست یا بازدهی چندانی ندارد. تنها دستگاه واتر سندبلاست است که ضمن تخریب سطوح آلودگی می‌تواند آن‌ها را شسته و از لابه‌لای ترک‌ها خارج کند. مزیت دیگر، سرعت گرفتن انجام عملیات شستشوی نما با واتر سندبلاست است. تمامی روش‌های دیگر، زمان و انرژی بیشتری از مسئول شستشوی نما می‌برند. قابل تنظیم بودن درجه فشار هوا نیز مزیت بزرگ دیگر این روش است. این فشار را می‌توان بسته به درجات مختلف آلودگی نما تنظیم کرد. چنین قابلیتی این دستگاه را به بهترین گزینه برای شستشوی نما پیش از رنگ‌آمیزی مجدد آن تبدیل کرده است چراکه پیش از نقاشی مجدد نما باید رنگ قبلی به‌طور کامل، برداشته شود. این کار را با بالا بردن درجه فشار هوای واتر سندبلاست می‌توان به‌راحتی انجام داد.

مزایای واتر سندبلاست در برابر سندبلاست خشک

از مزایای این روش در برابر روش سندبلاست خشک، تولید آلودگی کمتر است. به‌طورکلی، برخورد شن و ماسه به مصالح به‌کاررفته شده در نمای ساختمان، سبب تولید مقدار زیادی گردوغبار می‌شود. گردوغبار، دید مسئول شستشوی نما را کم کرده و درنتیجه، بازدهی نماشویی را پایین می‌آورد. این موضوع، سبب کاهش سرعت انجام کار نیز شده و برای افراد حاضر در محل، به‌ویژه خود فرد مسئول شستشوی نما ، مضر است. نکته حائز اهمیت بعدی این است که در روش سندبلاست خشک، سطح معمولا ناهمواری به دست می‌آید که نیازمند سنباده ­کاری مجدد، به‌خصوص پیش از رنگ‌آمیزی نماست. این در حالی است که وجود آب در واتر سندبلاست، باعث صاف و صیقلی‌تر شدن نمای ساختمان می‌شود. سروصدای کمتر واتر سندبلاست، نسبت به سندبلاست خشک نیز شایان توجه است. این مزیت هم به‌واسطه وجود آب در این فرآیند، فراهم شده است.

مزایای واتر سندبلاست در برابر واترجت

واتر سندبلاست، در برابر روش واترجت نیز مزایایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها نیاز کمتر به استفاده از مواد شوینده است. درواقع در این روش به‌جای مواد شوینده از شن و ماسه‌هایی استفاده می‌شود که ضرر کمتری برای محیط‌ زیست، خود نما و مسئول نماشویی دارند. علاوه بر این در مواردی که بتوان این دانه‌ها را مجددا جمع‌آوری کرد، این روش مقرون‌به‌صرفه ­تر است.

معایب واتر سندبلاست

ازجمله معایب استفاده از واتر سندبلاست در شستشوی نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مات کردن سطح به درجات مختلف
  • امکان تخریب بخش‌هایی از نماهای آجری و سنگی
  • هزینه بالاتر نسبت به دستگاه‌ها و روش‌های دیگر

نکات حائز اهمیت در به کار بردن دستگاه واتر سندبلاست

در انتخاب و به کار بردن دستگاه واتر سندبلاست، نکات زیر را به‌منظور افزایش بازدهی و جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر بگیرید.

  • دستگاه واتر سندبلاست را تنها در فشارهای نسبتا پایین، عمدتا از 200 تا 250، به کار ببرید
  • درصورتی‌که احتمال می‌دهید برخی آجرها یا سنگ‌های نما لق هستند، از به کار بردن این دستگاه برای شستشوی نما صرف‌نظر کنید یا حداقل پیش از شروع نماشویی، قسمت‌های لق را از نما خارج کنید.
  • اگر درجه سختی آبی که در دستگاه واتر سندبلاست یا واترجت به کار می‌برید پایین باشد، نما، تمیزی خود را بهتر حفظ می‌کند.
  • در هنگام کار با این دستگاه، حتما از لباس و عینک ایمنی مناسب استفاده کنید چراکه ذرات شن و ماسه پس از برخورد به سطح، ممکن است به اطراف پرتاب شوند.

شستشوی نما با واتر سندبلاست در یک نگاه

دستگاه واتر سندبلاست از سه عنصر آب، دانه‌های شن و ماسه و باد برای شستن نما استفاده می‌کند. این دستگاه، بالاترین بازدهی را نسبت به بسیاری دیگر از روش‌های نماشویی داشته و به همین دلیل، برای نماهای بسیار آلوده که نیاز به برداشتن رنگ دارند، استفاده می‌شود. از مزایای دیگر این دستگاه می‌توان به‌سرعت بالا، آلودگی و سروصدای کم، کاهش مصرف مواد شوینده و قابل تنظیم بودن درجات فشار هوا اشاره کرد. در به کار بردن این دستگاه، توجه به نکات ایمنی و درجه سختی آب لازم و ضروری است. همچنین، باید توجه داشت که در نماهای آجری و سنگی قدیمی به کار بردن این دستگاه ممکن است، سبب تخریب بخشی از نما شود.

شستشوی نمای ساختمان با واتر سندبلاست

نقاشی نما با پیستوله

نقاشی نما

اگر قصد نقاشی نما ساختمان خودتان را دارید، باید بدانید که می‌توانید از روش‌های مختلفی برای نقاشی نما استفاده کنید. به‌صورت کلی از دو روش معمول و رایج برای نقاشی نما استفاده می‌کنند. یک روش، روش پیستوله و یک روش دیگر استفاده از غلطک است. در این مقاله قصد داریم تا روش پیستوله را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب آن را به شما نشان دهیم. به این ترتیب قادر خواهید بود تا به‌خوبی تصمیم بگیرید که کدام روش را برای نقاشی خانه خودتان انتخاب کنید.

چرا نقاشی کنیم؟

در وهله اول باید به این سؤال پاسخ داده شود که چرا باید نقاشی کنیم؟ اصلاً چه زمانی ساختمان نیاز به نقاشی مجدد پیدا می‌کند؟ خب پیش از هر چیز باید این موضوع را بررسی نماییم که نمای ساختمان همانند لباسی است که بر تن می‌کنید. به این ترتیب وقتی که با کسی رو‌به‌رو می‌شوید، در نگاه اول لباس شما به چشمش می‌خورد. وقتی که لباس شما مناسب نباشد، به این ترتیب تأثیر منفی روی او خواهید گذاشت. در عین حال پوشیدن یک لباس شیک، تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد. حال برخی افراد هستند که فقط اقدام به شستشوی نما می‌کنند. این موضوع ار نیز می‌توان باز هم با لباس مقایسه کرد. قطعاً همه ما لباس‌هایمان را می‌شوییم؛ اما پس از مدتی، لباس کهنه می‌شود و ناچار باید آن را تعویض کنیم. نمای ساختمان هم به همین شکل است. هرچقدر هم که اقدام به شستشوی نما کنید، گاهی نما مثل روز اول نمی‌شود. این موضوع را می‌توان به دو بخش مختلف تقسیم کرد. گاهی پیش می‌آید که نمای ساختمان رنگ رفته شده است و نیاز به نقاشی دارد و گاهی هم آنقدر کثیفی به بطن نما رفته که دیگر نمی‌توان با شستشو آن را احیا کرد. در این دو حالت، ساختمان نیاز به نقاشی مجدد خواهد داشت.

روش کار نقاشی نما با پیستوله

برای آنکه اقدام به نقاشی نما با پیستوله کنید، باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. در وهله اول که باید نمای ساختمان را به‌خوبی شستشو دهید. برخی افراد تصور می‌کنند که نقاشی می‌تواند جایگزینی برای شستشو نما باشد. این در حالی است که اگر پیش از نقاشی نما، اقدام به شستشوی کامل نکنید، رنگ چرک خواهد شد و حتی در برخی مواقع به دلیلی چربی روی نما، رنگ به‌خوبی روی نما نمی‌چسبد. پس پیش از شروع، باید نمای ساختمان را به‌خوبی با کمک مواد شوینده، بشویید. پس از آن باید یک اکیپ مخصوص، با کمک کاردک هرگونه زائده روی نما وجود دارد را از بین ببرند.  هرگونه زائده باعث کاهش کیفیت نهایی نقاشی خواهد شد. پس سطح باید کاملا یکنواخت باشد. پس از آن نوبت به انتخاب روش دسترسی به نمای می‌رسد. در گذشته از روش رایج نصب داربست برای نقاشی استفاده می‌کردند؛ اما در حال حاضر بیشتر از روش راپل استفاده می‌کنند. روش راپل جزو روش‌های سریع و پرطرفدار به حساب می‌آید. البته باید روش نقاشی و تجهیزاتی که به آن نیاز دارید و در دسترس هستند را نیز برای انتخاب روش دسترسی به ارتفاع در نظر بگیرید. برای مثال همین روش پیستوله را باید با توجه به تجهیزاتی که در دسترس دارید در نظر بگیرید. پیستوله یا برقی یا بادی است. در صورتی که پیستوله بادی باشد، نیاز به کمپرسور دارد. به همین خاطر کمپرسور را باید روی تخته چوبی روی داربست قرار دهند. پس نیاز به روش داربست احساس می‌شود. پس از آن رنگ داخل پیستوله ریخته می‌شود و سپس به دقت یک لایه رنگ را روی دیوار می‌زنند. سپس باید منتظر ماند تا رنگ خشک شود و لایه دوم و سوم را اعمال کنند.

مزیت پیستوله در مقایسه با غلطک چیست؟

پیستوله رنگ را به‌صورت پودری و با فشار بسیار بالا روی دیوار پخش می‌کند. به همین خاطر پخش‌شوندگی رنگ با کمک پیستوله به‌مراتب از روش غلطک بیشتر و بهتر است. به این ترتیب رنگ کاملاً روی سطح دیوار پخش می‌شود و یکنواخت و یک‌دست خواهد بود. همچنین باید بدانید با توجه به اینکه رنگ در روش پیستوله به‌صورت کامل پودر می‌شود، رنگ کمتری برای روش پیستوله مصرف خواهد شد. این موضوع نیز یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. همچنین در صورتی که قصد نقاشی نما سیمانی را داشته باشید، پیستوله بهترین گزینه خواهد بود. همان طور که می‌دانید، سیمان خلل و فرج بسیاری دارد. به همین خاطر غلطک قادر نیست تا وارد این حفره‌های ریز و درشت مختلف شود؛ اما پیستوله رنگ را پودر کرده و وارد تمامی این حفره‌ها می‌کند.

معایب استفاده از پیستوله چیست؟

پیستوله برای عملکرد نیاز به باد یا برق دارد. همین موضوع محدودیت بزرگی ایجاد می‌کند. در حال حاضر به‌صورت کلی رایج است که از روش راپل برای دسترسی به ارتفاع استفاده کنند. در این روش فرد بین زمین و هوا معلق است. به همین خاطر اتصال سیم برق یا شلنگ باد به پیستوله کمی دردسرساز خواهد شد. از‌این‌رو معمولاً وقتی که بخواهند از روش پیستوله رنگ استفاده کنند، از داربست کمک می‌گیرند. به این ترتیب در هر طبقه و هر بخش، یک تکه الوار قرار می‌دهند و تمام تجهیزات نقاشی روی آن قرار خواهد گرفت. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نقاشی نما در هر روش مزایا و معایب خاص به خود را دارد. پس نمی‌توان به‌صورت کامل گفت که کدام روش بهترین راه برای نقاشی نما به حساب می‌آید. باید شرایط خود و ساختمان را در نظر بگیرید و بهترین روش را انتخاب کنید. البته با کمک یک تیم پیمانکاری عالی، می‌توانید از مشاوره آن‌ها کمک بگیرید.

نقاشی نما با پیستوله

5 فاکتور برای تغییر حمام در بازسازی خانه

بازسازی خانه

حمام جزء بخش هایی در هر خانه است که مورد استفاده همه افراد، آن هم به دفعات بسیار است، بنابراین ایجاد تغییر در آن می تواند در تغییر روحیه افراد و زیبا سازی خانه اثر شگرفی بر جا بگذارد. حمام کردن در فضایی که به خوبی بازسازی شده و المان های طراحی دکوراسیون داخلی در آن رعایت شده است بسیار لذت بخش است. بنابراین در ادامه این مقاله می خواهیم به پنج فاکتور مهم و موثر در تغییر حمام اشاره کنیم تا اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، حمام را نیز به بهترین شیوه بازسازی کنید.

فاکتور های قابل تغییر در بازسازی حمام و بازسازی خانه

یک حمام زیبا و فول امکانات را در ذهن خود متصور شوید. المان های به کار رفته در ان را در نظر بیاورید و براساس آن چیدمان ذهنی حمام خود را انجام دهید. قبل از انجام هرکاری یک سبک برای بازسازی خانه و بازسازی حمام انتخاب کنید. براساس سبک انتخاب شده به بازار رفته و متریال مورد نیاز را تهیه کنید و بازسازی خانه را آغاز کنید. فاکتور هایی مثل وان، سینک یا روشویی، کاشی و سرامیک، دوش و شیرآلات، قفسه های نگهداری وسایل حمام و کابین حمام همه و همه در زیباتر شدن طراحی دکوراسیون منزل شما و بازسازی خانه تان تاثیر گذار هستند. البته تغییر هر یک از این بخش ها باید با توجه به سبک بازسازی خانه، متراژ حمام و خانه و نیاز های شما از حمام بستگی دارد.

فاکتور اول در بازسازی حمام، کاشی و سرامیک

تغییر کاشی، سرامیک و انتخاب رنگ و طرح زیبا برای آن ها می تواند سرآغاز یک تغییر فوق العاده در حمام خانه شما باشد. کاشی و سرامیک حمام ممکن است بعد از مدتی به خاطر رطوبت یا رفت و آمد زیاد دچار آسیب شده باشند که با تعویض آن ها این مشکل رفع می شود. کیفیت کاشی و سرامیک، زیبایی طرح، متناسب بودن اندازه، هماهنگی و هارمونی رنگ های کاشی یا سرامیک و قیمت مناسب، فاکتور های مهمی در هنگام خرید محسوب می شوند پس حتما به آن ها دقت کنید. حالا که تکلیف کاشی و سرامیک مشخص شده است بهتر است به سراغ قسمت دیگر در بازسازی خانه و حمام برویم.

فاکتور دوم در بازسازی حمام، کابین دوش

یکی از جدید ترین المان های کاربردی و زیبا در حمام، استفاده از کابین یا محفظه دوش است که با طراحی های مختلف در حمام اضافه می شود. کابین دوش قسمت وان و مکانی که در آنجا دوش می گیرید را از یکدیگر متمایز می کند. کابین ها اغلب از جنس شیشه هستند که البته با بخار آب گرم فضای خصوصی آن ها نیز بیشتر می شود. کابین دوش یک المان بسیار لوکس در طراحی و بازسازی حمام است. پس اگر بازسازی خانه خود را آغاز کرده اید، قسمتی از بودجه خود را برای خرید کابین دوش کنار بگذارید تا حمامی زیبا و لوکس داشته باشید.

فاکتور سوم در بازسازی حمام، وان و جکوزی

یکی دیگر از المان های نسبتا لوکس در حمام استفاده از وان یا جکوزی است. وان و جکوزی تنها در حمام های بزرگ یا نسبتا بزرگ کاربرد دارد، علت این امر نیز این است که فضای زیادی را اشغال می کنند و قابلیت قرار گرفتن در حمام های کوچک را ندارند. وان نیز در شکل و طرح های مختلف طراحی و ساخته می شود و با توجه به سلیقه خود و سبک بازسازی خانه می توانید یکی ازمدل ها را انتخاب کنید. تفاوت وان و وان جکوزی در سیستم پمپ آب، گرمایش و ماساژور بودن آن ها است که وان به دلیل نداشتن این ویژگی ها قیمت مناسب تری دارد و وان جکوزی لوکس تر و گران تر است. وان و وان جکوزی در سایزها و اندازه های کوچک، متوسط، بزرگ و با شکل های گرد و گوشه دار ساخته و طراحی می شوند.

فاکتور چهارم در بازسازی حمام، دوش و شیرآلات

استفاده زیاد از شیرآلات و آب در حمام باید شما را مجاب به خرید دوش و شیرآلات با کیفیت در بازسازی خانه و بازسازی حمام بکند. استفاده از متریال با کیفیت طول عمر مفید استفاده از آن ها را افزایش می دهد و شما را مجبور به خرید و تعویض مستمر و مداوم شیرآلات نمی کند. پس با خرید دوش و شیرآلات باکیفیت خود را از بازار رفتن های مداوم خلاص کنید. زیبایی دوش و شیرآلات نیز در زیبایی دکوراسیون حمام موثر است.

فاکتور پنجم در بازسازی حمام، قفسه و شلف

در هر حمامی باید فضا و مکانی برای قراردادن وسایل حمام وجود داشته باشد. قرار دادن کابینت، قفسه و شلف در حمام به راحتی بیشتر شما در زمان حمام کردن کمک می کند. قفسه ها محلی برای قرار دادن شامپوها، صابون، حوله، لیف، لوسیون های مو و بدن، شانه و وسایل شخصی مورد نیاز در حین و پس ازحمام کردن، هستند. قفسه و شلف به حمام شما نظم می بخشد و محلی برای قرار دادن اکسسوری های حمام نیز هست که در بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه طراحان و معماران است.

توضیحاتی درمورد فاکتور های بنیادی در بازسازی خانه و حمام

بهتر است در هنگام بازسازی خانه اگر به سراغ حمام و سرویس بهداشتی رفتید ابتدا این قسمت ها را به صورت اصولی و بنیادی بررسی کنید تا مشکلات در هنگام بازسازی خانه به طور کامل رفع شود. حمام محیطی مرطوب است و تعجبی ندارد اگر دچار آسیب های جدی تری مثل از بین رفتن لایه عایق بندی یا خرابی در لوله ها و تاسیسات گرمایشی شده باشد. پس یکی از مهم ترین فاکتور ها در هنگام بازسازی خانه رفع ایرادات اساسی و بازسازی به صورت عمقی است.

طراحی دکوراسیون حمام پس از بازسازی خانه

پس از انجام بازسازی خانه حتما برای طراحی دکوراسیون داخلی آن نیز ایده ای داشته باشید تا تغییرات بیشتر به چشم بیایند و زیبایی حمام دو چندان شود. طراحی دکوراسیون را می توانید با کمک یک تیم طراحی داخلی انجام دهید و یا اگر قصد هزینه کردن برای طراحی داخلی ندارید با سرچ در اینترنت و مطالعه کتاب های طراحی دکوراسیون خودتان این کار را انجام دهید، هر چند که انجام این کار توسط متخصص لطف دیگری دارد.

بازسازی خانه و بازسازی حمام در نگاه آخر

سعی کنید شروع بازسازی خانه خود را از حمام و سرویس بهداشتی انجام دهید تا نگرانی از بابت تعمیر آن نداشته باشید. متریال با کیفیت تهیه کنید و از نیرو های متخصص مثل لوله کش یا بنای حرفه ای کمک بخواهید تا کار به بهترین نحو ممکن انجام شود. همکاری با شرکت های خدمات ساختمانی و پیمانکارن دغدغه های شما را کاهش می دهد. شرکت ها به شما کمک می کنند تا با آگاهی و دانش بیشتری کار بازسازی خانه خود را انجام دهید و بودجه خود را با برنامه ریزی صحیح صرف بازسازی منزل خود کنید.

5 فاکتور برای تغییر حمام در بازسازی خانه

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

طراحی دکوراسیون داخلی

وجود تعداد زیادی کافی شاپ در هر شهر و منطقه نشان می دهد که افراد زیادی تمایل دارند که مدتی از زمان خود در شبانه روز را در کافی شاپ بگذرانند. بنابراین یک بازار رقابتی بین کافی شاپ داران برقرار می شود. اما چه کاری باید کرد تا مشتریان بیشتری جذب نمود؟ مهمترین کاری که می توان برای جذب مشتری کافی شاپ انجام داد، طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و خاص برای کافی شاپ دلیلی برای جذب مشتری بیشتر است. پس برای داشتن مشتریان بیشتر و به تبع آن درآمد بیشتر از کافی شاپ خود، باید به دنبال یک طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و منحصر به فرد باشید تا بتوانید تعداد مشتری های خود را افزایش دهید.

انتخاب سبک برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

حالا که متوجه اهمیت طراحی داخلی کافی شاپ خود در جذب مشتری شده اید، پس باید به دنبال یک سبک و کانسپت برای طراحی دکوراسیون داخلی کافه خود باشید. سبک های متنوعی برای طراحی وجود دارد که براساس علاقه مندی های خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید اما اگر به دنبال یک طراحی اصولی هستید، به سراغ طراحان داخلی بروید. طراح دکوراسیون با همه سبک ها آشنایی دارد و با توجه به فضایی که به کافی شاپ خود اختصاص داده اید، بهترین گزینه را پیش روی شما می گذارد. شما نیز بهتر است به پیشنهادات طراحان داخلی توجه کنید تا از نتیجه کار رضایت بیشتری داشته باشید.

محیط کافی شاپ و طراحی دکوراسیون داخلی کافه

فضای کافی شاپ یک فضای صمیمی و نسبتا راحتی است که افراد پس از خستگی یک روز کاری، برای دیدار دوستان، ملاقات کاری و حتی تمدد اعصاب در آن حضور پیدا می کنند پس طراحی داخلی آن باید به نحوی باشد که همه این نیازها را پوشش دهد. برخی از افراد برای کار کردن یا درس خواندن با لپ تاپ یا کتاب های خود به کافی شاپ می آیند برخی دیگر نیز برای خلاصی از خستگی یک روز کاری شلوغ خود را به کافه برای صرف یک میان وعده دعوت می کنند.

محل قرار گیری کافی شاپ و طراحی دکوراسیون داخلی

محل قرار گرفتن کافه نیز می تواند بر طراحی دکوراسیون آن اثر گذار باشد، برای مثال کافی شاپی که در محدوده دریا در یک شهر ساحلی قرار دارد با استفاده از سبک ساحلی، مدیترانه ای و یا روستیک زیبایی کافه را می توان چند برابر کرد. کافه ای که در مرکز شهر قرار دارد و یا نزدیک به دانشگاه و مدرسه است باید فضایش گنجایش خوبی داشته باشد تا بتواند علاوه بر آمادگی پذیرایی از تعداد زیادی از افراد به ارائه خدمات مناسب بپردازد. پس تا به اینجا متوجه شدید که طراحی کافه به محل قرارگیری آن نیز مربوط است. کافه ای که در یک محله مسکونی خلوت قرار دارد باید خیلی دنج و آرامش بخش باشد، کافی شاپ در مراکز تجاری با کافی شاپ محل کار تفاوت هایی دارد که طراح دکوراسیون این ظرافت ها را درک می کند و آن را به خوبی در پلان طراحی دکوراسیون داخلی پیاده می کند. در برخی موقعیت های جغرافیایی میزان رفت و آمد افراد و استفاده آن ها از کافی شاپ بیشتر است برای مثال در مکان هایی مثل پاساژ یا مرکز خرید، محله های شلوغ و پر رفت و آمد، نزدیک مدارس و دانشگاه ها و ساختمان های تجاری مردم بیشتری از کافی شاپ استفاده می کنند و چیزی که آن ها را جذب کافی شاپ می کند، قطعا طراحی دکوراسیون داخلی خاص و ویژه کافه است.

عوامل تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

قطعا وجود هماهنگی و هارمونی میان فضای کافه، وسایل، متریال و حتی رنگ ها از مهمترین نکاتی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی کافه باید رعایت شود. اما به هر حال برخی از عوامل تاثیر بیشتری بر روی زیبایی کافی شاپ و بهتر شدن طراحی دکوراسیون داخلی آن می گذارند. در ادامه برخی از این فاکتور ها را بررسی می کنیم:

نورپردازی در طراحی داخلی کافی شاپ

فضای کافی شاپ خود را در نظر بگیرید و براساس سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی آن انتخاب کرده اید، زیر ساخت های نورپردازی را فراهم کنید. برخی از افراد تمایل دارند که محیط کافی شاپ بسیار پر نور باشد که در این حالت از لوستر ها و تعداد لامپ های بیشتری باید استفاده کنید ولی برخی دیگر نور کم را ترجیح می دهند که در این مورد بهتر است از هالوژن و لامپ های کوچک یا با تعداد کم برای طراحی دکوراسیون داخلی کافه خود استفاده کنید. نور پردازی در کافی شاپ به سه دسته تقسیم می شود

  • نورپردازی محیطی: وظیفه این نور ها روشنایی بخشیدن به کافی شاپ است و به عنوان منابع نور اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • نورپردازی تاکیدی: این نوع نورپردازی برای جلوه دادن به بخش های خاصی از کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نورپردازی تزئینی و دکوری: این نوع نورپردازی هم همانطور که از عنوانش مشخص است برای زیباتر شدن محیط و جلوه دادن به فضای کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد.

میز و صندلی و مبلمان در طراحی داخلی کافی شاپ

همه کافی شاپ ها به خاطر اینکه محل گردهمایی افراد، استراحت و صرف غذا هستند باید دارای میز و صندلی و یا مبلمان باشند که مشتریان به راحتی بتوانند از فضای کافه استفاده کنند. انتخاب سبک، شکل، رنگ و نوع مبلمان و میز و صندلی بسته به سبک طراحی دکوراسیون داخلی کافه انجام می گیرد. پس به هنگام تهیه آن ها حتما به سبک و اندازه کافه خود دقت کنید.

اکسسوری و وسایل تزئینی در دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اغلب کافه ها برای زیباتر ساختن محیط کافی شاپ خود و جلب مشتری از یک سری المان های خاص برای بهتر شدن طراحی دکوراسوین داخلی کافی شاپ استفاده می کنند. تم انتخابی و یا سبک پیاده شده در کافی شاپ نیز می تواند برای استفاده از انواع اکسسوری به شما ایده بدهد. برخی از افراد کافه خود را مخصوص فیلم باز ها با عکس بازیگران یا ماکت فیلم های معروف تزئین می کنند یا پر از کتاب و بازی و مختص علاقه مندان به کتاب و تفریحات این چنینی است. بنابراین علایق شما نیز می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ اثرگذار باشد و فضای  خاص و یونیکی در کافه داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ در نگاه کلی

کافی شاپ محلی برای دورهمی، استراحت و یا حتی کار کردن افراد است، بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انتخاب مبلمان، متریال مناسب با سبک طراحی داخلی، نورپردازی و استفاده از المان های دکوری یا اکسسوری در کافی شاپ ها به شدت مورد اهمیت است. بنابراین سعی کنید در هنگام انتخاب سبک و وسایل به همه ابعاد طراحی دکوراسیون داخلی توجه کنید و یا فرد متخصصی را برای پیاده سازی دکوراسیون انتخاب کنید. زیبایی، راحتی، آرامش بخش بودن، انرژی بخش بودن و خدمات مناسب از جمله ویژگی های مهم در انتخاب کافه توسط مشتریان است. در هنگام طراحی کافی شاپ خود حتما  این نکات را در نظر داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

شستشوی نما و روش های دسترسی

نماشویی

ظاهر نمای ساختمان‌ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و ریزگردها و دیگر آلاینده‌ها با گذشت زمان کثیف و زشت می‌شوند و بر این اساس بسیاری از خدمات شستشوی نما در راستای رفع آلودگی محیطی از روی سطح ساختمان بهره می‌گیرند تا آراستگی و زیبایی دوباره را به نمای ساختمان خود هدیه دهند. ابزارها و روش‌های نماشویی ساختمان با توجه به عملکرد انواع مختلفی دارند و هر کدام از این روش‌ها با هر سطح نمایی سازگار است و البته بستگی به میزان کثیفی نیز دارد. اگر قصد شستشوی نمای ساختمان خود را دارید قبل از هر کاری باید با این ابزار ها روش‌های دسترسی به نما بیشتر آشنا شوید، پس ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

شستشوی نما و روش‌های دسترسی به آن

نماشویی ساختمان یکی از بهترین خدمات نظافتی ساختمان محسوب می‌شود که باید توسط نیروها و تیم‌های تخصصی با بکارگیری ابزار و وسایل و روش‌های مختلفی انجام شود. هر چه میزان دسترسی به نمای ساختمان دشوار و سخت است باید از ابزارهای پیشرفته‌ با ایمنی بالا استفاده شود. از مهمترین ابزارها و روش‌های دسترسی برای شستشوی نما ساختمان می‌توان به ابزارهای محافظتی، ابزارهای نگهدارنده، ابزارهای شستشو و مواد شوینده و غیره اشاره کرد. استفاده از این ابزارها کار را برای افرادی که در این شغل و حرفه فعالیت می‌کنند، ساده و راحت کرده و این افراد به راحتی می‌توانند، این خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند. بر این اساس انتخاب نوع ابزارهای نماشویی به نوع ساختمان و میزان کثیفی و آلودگی‌های روی سطح نمای مورد نظر بستگی دارد. مثلا برای شستشوی نمای یک ساختمان یک یا دو طبقه نیازی به استفاده از داربست، بالابر، طناب و وسایل برای تغییر ارتفاع نیست بلکه عملیات نماشویی این نوع ساختمان‌ها با ارتفاع کم را می توان با ابزارهای ساده‌تری همچون ابر و تی تمیز کرد. اما از آنجایی که دسترسی به یک ساختمان بلند مرتبه آسان نیست، برای این کار می‌توان از ابزارهایی با قابلیت ایجاد اختلاف سطح به کار برد.

آشنایی با روش‌های دسترسی برای نماشویی

استفاده از روش‌های شستشوی نما بستگی به میزان دسترسی به تمام ابعاد ساختمان دارد و همچنی هر چه میزان و شدت آلودگی بیشتر باشد باید از ابزارهای پیشرفته‌تری برای نماشویی استفاده کرد. البته جنس نما و محیط جغرافیایی ساختمان نیز در بکارگیری روش‌ها و ابزارهای مختلف تأثیرگذار است. شستشوی نما اغلب با استفاده ابزارهایی همچون طناب، داربست، بالابر و ابزارهای ساده‌ای همچون ابر و تی دسته بلند انجام می‌شود که بستگی به متراژ و ارتفاع ساختمان دارد که در ادامه به جزییات این روش‌های دسترسی خواهیم پرداخت.

شستشوی نما با طناب

برای نماشویی ساختمان‌های بلند و یا برج به دلیل محدودیت‌هایی استفاده از طناب یکی از متداول‌ترین ابزارهای دسترسی برای شستشوی نما ساختمان است. به افراد یا کسانی که توانایی و مهارت استفاده از طناب برای صعود و فرود از نمای ساختمان را دارند، راپل کار می‌گویند. با بکارگیری راپل یا طناب دیگر نیاز به بستن داربست نیست چرا که نماشویی با طناب ایمنی بسیار بالاتری نسبت به داربست دارد. بر این اساس افراد حرفه‌ای به منظور شستشوی نما از بالای ساختمان با استفاده از طناب به سادگی در سطح نما جابجا می‌شوند و با دسترسی به تمام بخش‌های نما نسبت به از بین بردن کثیفی‌ها اقدام می‌کنند. بهتر است که بدانید، نماشویی ساختمان با استفاده از ابزارهایی همچون طناب یا راپل مناسب سطوح صیقلی و درخشان است. بنابراین نماهایی از جنس شیشه‌ای و کامپوزیت با استفاده از طناب به سادگی قابل شستشوی هستند. گفتنی است، شستشوی نما با طناب در مقایسه با سایر روش‌ها از هزینه بسیار پایین‌تری برخوردار است و هر چه این عملیات توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود میزان خطرات ناشی از سقوط کاهش پیدا خواهد کرد. از مهمترین مزایای شستشو نمای ساختمان با طناب می‌توان به دسترسی آسان به نقاط غیرقابل دسترس نما و همچنین کاهش زمان شستشوی نما اشاره کرد.

شستشوی نما با داربست

یکی از قدیمی‌ترین ابزارها برای دسترسی به نمای ساختمان استفاده از داربست است. اما با بستن داربست مشکل سد معبر در معابر و خیابان‌ها ایجاد خواهد شد که البته با توجه به تراکم پایین و فشردگی بسیاری از ساختمان‌های امروزی امکان نصب داربست در همه مکان‌ها وجود ندارد. البته شستشوی نما با داربست به دلیل ایمنی پایین امروزه کمتر مورد استفاده می‌گیرد چرا خطرات جانی برای کارگران نماشویی به همراه خواهد داشت. البته هزینه شستشوی نما با داربست نسبت به روش دسترسی با طناب و راپل هزینه بیشتری دارد و از این بابت مقرون به صرفه نیست. با این وجود در مناطق و شرایطی که امکان استفاده از طناب برای فرود از نمای ساختمان وجود نداشته باشد، برای نماشویی و تمیزی نما حتما از بالابر و یا داربست استفاده خواهد شد.

شستشوی نما با بالابر

از دیگر روش‌های دسترسی به نمای ساختمان به منظور شستشوی نما می‌توان به بالابر اشاره کرد که اغلب در ارائه خدماتی همچون نماشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بسیاری از ساختمان‌ها و برج‌هایی که امکان فرود از طناب یا با راپل از پشت بام برای انجام عملیات شستشوی نما وجود ندارد، استفاده از بالابر کاربردی‌تر است و سطح ایمنی بالاتری دارد. البته هزینه شستشوی نما با استفاده از بالابر نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر خواهد بود چون زمان بیشتری نیز صرف خواهد شد.

شستشوی نما با ابر و تِی

یکی از ساده‌ترین روش‌های دسترسی برای شستشوی نما ساختمان‌ها استفاده از ابزارهایی همچون  ابر و تِی است. این ابزار در ساختمان‌هایی با جنس نمای شیشه‌ای بیشتر کاربرد دارد. به طوری که مواد شوینده با استفاده تی روی بخش‌های مختلف نمای ساختمان پخش می‌شود و تا عملیات جزم‌زدایی به منطور پاک کردن آلودگی‌ها از روی نما به سادگی انجام شود. البته برای از بین بردن لکه‌ها نیز با استفاده از دستمال‌های مخصوص سطح نما را خشک و براق می‌کنند. همانطور که قبلا گفته شد، استفاده از ابر و تی برای ساختمان‌های دارای ارتفاع کم و در حد یک یا دو طبقه کاربرد دارد. البته یک نوع تی با نام تی تلسکوپی در بازار موجود است که دارای قابلیت افزایش و کاهش طول دسته تی است و به راحتی با استفاده از این ابزار می‌توان به تمام نقاط نما دسترسی پیدا کرد. برخی از این تی‌ها دارای دستگاه پمپ هستند که آب را از سر تی به سطح نما می‌پاشد. هزینه شستشوی نما با استفاده از تی تلسکوپی نسبت به ابر و تی معمولی مقداری گران‌تر تمام می‌شود.

سخن پایانی درباره شستشوی نما و روش‌های دسترسی به آن

طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد، شستشوی نما یکی از فعالیت‌هایی است که باید در فواصل منظم در مقاطع زمانی مناسب برای از بین بردن آلایندگی‌ها و گرد و غبار و چربی نشسته بر روی سطح نمای ساختمان انجام شود. میزان دسترسی به نمای ساختمان در انتخاب ابزارها، وسایل و روش شستشوی نمای ساختمان تأثیرگذار است. هر چه میزان امنیت این تجهیزات بیشتر باشد استفاده از آن کاربردی‌تر خواهد بود. در مجموع شستشوی نما با روش‌های دسترسی همچون داربست، طناب، ابر و تی و بالابر بسیار کابردی‌تر است.

شستشوی نما و روش های دسترسی

رنگ آمیزی و نقاشی نما در هتل ها

نقاشی نما

نقاشی نما به عنوان یکی از راه های زیبا سازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. نمای ساختمان همانند پیراهنی بر تن ساختمان است. برخی از نما ها از جنس سنگ، برخی شیشه و برخی دیگر نیز از جنس سیمان است. گاهی نماهای سیمانی، آجری و حتی سنگی برای اینکه جلوه بهتری پیدا کنند نیاز به رنگ آمیزی و نقاشی نما دارند. نقاشی نما برای ساختمان های مختلف مثل بیمارستان ها، منازل مسکونی، مراکز تجاری و حتی هتل ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از هتل ها که نمای آن ها از جنس سیمان، سنگ و یا آجر است برای جلوه بخشیدن به نمای هتل و جذب مشتری از نقاشی نما و رنگ آمیزی نما استفاده می کنند.

مراحل نقاشی نمای هتل ها

انجام پروژه های رنگ آمیزی و نقاشی نما وابسته به اجرای گام به گام مراحل خاصی است تا ظاهر هتل زیباتر و مجذوب کننده تر از قبل شود. رنگ آمیزی نما برای هر ساختمانی دارای مراحل مشترکی است که در ادامه به صورت مختصر آن را توضیح می دهیم:

تمیز کردن سطح نما برای نقاشی نما

برای شروع کار رنگ آمیزی نما باید ابتدا سطحی که قرار است روی آن کار نقاشی را انجام دهیم، به خوبی تمیز شود و اگر نیاز به شستشوی نما دارد، ابتدا آن را به طور کامل بشوییم و پس از آن هر قسمت از نما که دچار آسیب شده است را تعمیر و ترمیم کنیم.

اصلاح برآمدگی ها و تو رفتگی های نما

در مرحله بعدی باید سطح نما را کاملا صاف و یک دست کرد و همه برآمدگی ها یا تو رفتگی ها را اصلاح کرد و سپس برای بار دوم سطح نما را سنباده کشید تا نما کاملا صاف و عاری از هر گونه برآمدگی یا فرو رفتگی شود.

استفاده از پرایمر و یک دست کردن سطح نما

پرایمر گزینه سوم در نقاشی نما و برای زیر سازی رنگ آمیزی نما استفاده می شود. پرایمر سبب می شود که رنگ به خوبی بر روی سطح نما بنشیند و ایراد سطحی نداشته باشد. پس حتما از پرایمر برای زیرسازی نقاشی نمای ساختمان خود استفاده کنید.

رنگ آمیزی نهایی نما و اصلاح مشکلات نهایی نقاشی نما

در مرحله آخر نما را با توجه به سلیقه خود و ویژگی های ساختمان تان رنگ آمیزی کنید و در صورت نیاز یک یا دو دست دیگر رنگ بر روی نما بزنید تا جلوه بهتری پیدا کند. در نهایت ساختمان شما به خوبی نقاشی شده و سبب لذت بیننده می شود.

مجموعه عوامل موثر بر نقاشی نمای هتل

هتل ها معمولا در شهر ها و منطقه های توریستی قرار دارند که برای طراحی آن ها باید به المان ها و فاکتور های گوناگونی توجه شود. برای مثال اگر هتل در شهر های مرطوب و بارانی مثل شهر های نزدیک به دریا یا شهر های شمالی و جنوبی ایران است باید از رنگ هایی استفاده شود که در ابتدا مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و در وهله دوم فام رنگی برای ان انتخاب شود که متناسب با شرایط آب و هوایی باشد. استفاده از رنگ های گرم در مناطق سردسیر و رنگ سرد در مناطق گرمسیر از مثال های بارز این فاکتور می باشند. در مناطق جغرافیایی که گرما یا سرمای محسوس تری دارند نیز انتخاب رنگ باید با توجه به مقاومت آن صورت گیرد یعنی بهتر است که در این مناطق از رنگ های با کیفیت و مرغوب با برند های معتبر و مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و سرما استفاده شود. حتما تا به اینجای مقاله متوجه اهمیت آب و هوا بر انتخاب رنگ شده اید. انتخاب فام رنگ نیز باید با توجه به موضوع آب و هوا و همچنین کاربری ساختمان انجام شود. در نتیجه به هنگام نقاشی نما هتل ها به محل قرارگیری و منطقه جغرافیایی آن ها دقت کنید.

نقاشی هتل و تاثیر آن در جذب مشتری ها و مسافران

عوامل مهمی مثل قیمت مناسب، کیفیت بالای خدمات و امکانات بالا در انتخاب هتل توسط مسافران نقش دارند. اما می توان گفت که یکی دیگر از عواملی که سبب می شود افراد به یک هتل توجه بیشتری نشان دهند، زیبایی ظاهری آن است. برای اینکه هتل شما پذیرای مهمان ها و مسافران بیشتری باشد باید به همه جنبه های مثبت و اثر گذار در انتخاب هتل توجه کنید. نقاشی نمای هتل می تواند با هزینه های بسیار کمتر از انواع دیگر نما، ظاهر هتل شما را نو تر و زیبا تر کند و مسافران بیشتری را به خود جذب کند.

استفاده از نورپردازی برای جلوه دهی به نقاشی نمای هتل

شاید با خود فکر کنید که رنگ خالی برای نمای ساختمان انچنان جلوه دهنده و خاص نیست اما باید بدانید که راه های زیادی برای جلوه دادن به همان رنگ ساده وجود دارد که توجه افراد را به خود جلب می کند. یکی از راه هایی که از طریق آن می توان به نقاشی نما جلوه بیشتری دهد، استفاده از نورپردازی با طرح، شل و رنگ های خاص و زیبا است. نور همیشه برای برجسته کردن جلوه های خاص و افزایش جلب توجه به کار می آید. پس حالا می توانید نقاشی ساختمان خود را مورد توجه عموم افراد و مسافران خود قرار دهید.

رنگ آمیزی و نقاشی نمای هتل در یک نگاه کلی

در این مقاله سعی شد تا مهمترین ویژگی های نقاشی نما برای نمای هتل ها مورد توجه قرار گیرد. در ابتدای امر، انجام کار نقاشی و رنگ آمیزی نما باید توسط یک تیم حرفه ای و با تجربه انجام شود تا کمترین اختلالی در مقوله نقاشی نما وجود نداشته باشد. کیفیت بالای کار و به اصطلاح کار تمیز از هر چیزی در انجام پروژه ها مهم تر است. البته انجام کار با کیفیت نیازمند متریال و مواد با کیفیت است که معمولا شرکت ها و پیمانکاران با سابقه به این موضوع توجه می کنند تا کارنامه کاری خود را خراب نکنند. انتخاب فام رنگ نیز بر اساس علایق مردم منطقه، سلیقه شخصی صاحب هتل و منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارد، انتخاب می شود. در آخر نیز با نورپردازی می توان زیبایی های نمای هتل و کیفیت بالای نقاشی نما را به نمایش گذاشت. قطعا پس از مطالعه این مقاله می توانید به راحتی درمورد تغییرات نمای هتل خود تصمیم گیری کنید.

رنگ آمیزی و نقاشی نما در هتل ها

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد