x تبلیغات
بازسازی خانه

طراحی انواع آلاچیق در بازسازی خانه

بازسازی خانه

آلاچیق ها فضای سرپوشیده ای هستند که در باغ ها، حیاط خانه و ویلا ها، پارک ها و مکان های تفریحی ساخته می شوند. آلاچیق ها دارای سقف گنبدی شکل  هستند ولی اطراف آن ها باز است. در گذشته آلاچیق یک مکان لوکس به حساب می امد که تنها در خانه ثروتمندان قرار داشت؛ اما امروزه هر خانه ای که دارای یک فضا و محوطه خالی است، می تواند یک آلاچیق طراحی کند و در حیاط خود قرار دهد. آلاچیق را می توان در طرح های مختلف ساخت و همینطور از متریال مختلف آن را ساخت. اسکلت اکثر آلاچیق ها از چوب و فلز است تا استحکام لازم و مقاومت در برابر رطوبت، دما و نور خورشید را داشته باشد. باید برای بالا بردن کیفیت و ماندگاری فلز و چوب از رنگ های اپوکسی یا رنگ های پوششی استفاده شود. جنس چوب در بازسازی خانه باید از جنس ترمو باشد یا اصطلاحا از ترمووود برای آلاچیق استفاده شود.

آلاچیق ها در مدل های سنتی، مدرن، پرگولا و مدل های دیگر ساخته می شود. سقف آلاچیق نیز می تواند از جنس ها و متریال مختلفی همچون چوب، سنگ، سفال،نی یا الیاف طبیعی باشد. آلاچیق های مدرن در اشکال هندسی غیر منتظم و منحنی طراحی می شوند. طراحی داخلی آلاچیق مدرن بیشتر به سبک مینیمال است. آلاچیق پرگولا سقف کاملا پوشیده نیست بلکه بیشتر شبیه به یک سایه بان عمل می کند. در آلاچیق پرگولا ترکیبی از چوب یا فلز با گیاهان به چشم می خورد و یک زیبایی خاص به محیط پیرامون خود می دهد. آلاچیق های سنتی بیشتر با چوب ساخته می شود و اشکال هندسی منظمی دارد. جنس سقف آلاچیق سنتی از نی، چوب و الیاف طبیعی است.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه یک تیم حرفه ای به شما کمک می کند تا با تهیه با کیفیت ترین متریال و انتخاب بهترین سبک طراحی خانه خود را بازسازی کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی

طراحی دکوراسیون داخلی

برخی از طراحی های دکوراسیون داخلی مختص یک منطقه هستند. دکورهای مورد استفاده در شرق، سبک های بسیار زیبایی می باشند. یکی از این طراحی های زیبا، دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی است. اغلب افرادی که به مفاهیمی چون: فلسفه و درک زندگی علاقه دارند. آن ها راغبند فضای منزلشان سرشار از آرامش باشد. پس در چیدمان منزل یا محیط کر خود از این سبک، پیروی می کنند. ما در ادامه قصد داریم، توضیحات و برخی خصوصیات این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی را بیان کنیم.

 

تعریف دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی
نام دیگر این سبک اورینتال است. این نام از کشورهایی چون: ژاپن و چین سرچشمه گرفته است. اما این سبک مختص این دو کشور نیست و شامل کشورهایی مانند: تایلند، سنگاپور، هند، منطقه خاورمیانه و برخی کشورهای دیگر می شود. در این سبک سادگی و ازدحام، توام با یکدیگر هستند. اساس چیدمان طبق سبک آسیای شرقی، کاهش استرس و ایجاد فضایی دارای آرامش، صمیمی و گرم است. می توان این گونه بیان کرد: در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی افراد تلاش می کنند، استرس های ناشی از فعالیت های روزمره خود را به حداقل رسانده، و به آرامش دست یابند.

 

خصوصیات دکوراسیون داخلی به سبک آسیای شرقی
این سبک نیز مانند تمام سبک های طراحی دکوراسیون داخلی، خصوصیاتی دارد که برخی از آن ها منحصر به فرد بوده و برخی با بعضی سبک ها مشترک هستند. در ادامه توضیحاتی راجع ویژگی های این دکوراسیون می دهیم، تا شما بتوانید تصویری از آن را در ذهن خود مجسم کرده، و هنگامی که با این دکور مواجه شدید آن را بشناسید. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر می شود:

 

عناصر مورد استفاده در دکوراسیون آسیای شرقی
در این سبک از عناصر طبیعی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. یا این عناصر به گونه ای افراد را به یاد طبیعت می اندازند. در چیدمان داخلی از گیاهانی مانند: بامبو، چوب، سنگ استفاده می شود. پارچه هایی که در این سبک کاربرد دارند، از جنس ابریشم هستند. صندلی ها از چوب طبیعی ساخته می شود. عناصر دیگری مانند: کفپوش های چوبی، گلدان های چینی یا سفالی و… در این سبک استفاده می شود.

 

رنگ هایی که در این سبک به کار می روند
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ های سیر، نشاط آور و گرم استفاده می شود. بهتر است در انتخاب رنگ، رنگ های روشن وکم رنگ را مد نظر گرفت تا انرژی بیش از حدی در فضا القا نشود. برخی رنگ ها مانند: قرمز، خاکستری، صورتی، آبی و زرشکی در این سبک استفاده می شود. در این دیزاین، رنگ ها برگرفته از طبیعت هستند.

 

جایگاه نور در دکوراسیون آسیای شرقی
در این دکوراسیون نیز مانند اغلب سبک ها، از نور طبیعی خورشید استفاده می شود. در واقع یکی از مهم ترین ویژگی های آن استفاده از نور طبیعی است. البته باید بیان کنیم از نورهای مصنوعی نیز در این سبک استفاده می شود. برخی منابع مورد علاقه نور مصنوعی در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی، فانوس های کاغذی، شمع و چراغ های فانتزی کاغذی هستند.

 

کاربرد مبل در این چیدمان
با پیشرفت جوامع برخی وسایل که در سبک های مدرن استفاده می شود، به اغلب سبک های سنتی نیز وارد شده اند. از مبلمان های مدرن و جدید در طراحی دکوراسیون داخلی آسیای شرقی استفاده می شود. این وسیله توانسته تلفیق زیبایی از سبک مدرن و سنتی را به وجود آورد. قبلا از پارچه های شلوغ و پولک دوزی شده یا منبت کاری  و… برای ساخت مبلمان در این سبک استفاده می شد. اما در حال حاضر مبلمان ساده و جدید در این سبک کاربرد دارند.

 

در این دکور از آب استفاده می شود
علم فنگ شویی در سبک طراحی دکوراسیون داخلی آسیای شرقی، استفاده می شود. در این علم از آب یا نماد آب، در فضای داخلی استفاده می شود. حوض های کوچک در حیاط یا فضای داخلی و… نمایان گر استفاده از نماد عنصر آب در این سبک هستند. یکی دیگر از بهترین نمادهای عنصر آب در علم فنگ شویی آیینه است. در این سبک از آیینه در اتاق نشیمن، اتاق خواب، پذیرایی و… استفاده می شود.

 

ویژگی اتاق نشیمن در سبک دکوراسیون آسیای شرقی
اتاق های نشیمن در این چیدمان ساده هستند و این سادگی از اصول های مهم آن تلقی می شود. اغلب در اتاق های نشیمن طراحی شده با سبک شرقی، رنگ های چون: قرمز، زرشکی، قهوه ای و… یا برخی رنگ های روشن مانند: سفید، کرمی و… کاربرد دارند. این به سلیقه افرادی که از این سبک طراحی دکوراسیون داخلی پیروی می کنند، بستگی دارد. در اتاق نشیمن از وسایلی مانند: پرده های نازک، میز هایی از جنس چوب، حصیر، مبل های تک نفره و… استفاده می شود.

 

چیدمان اتاق خواب در این دکوراسیون
چیدمان نادرست اتاق خواب می تواند آرامش افرادی که قصد استراحت در آن را دارند، مختل نماید. زیرا اتاق خواب فضایی برای کسب آرامش و کاهش استرس است. یکی از بارزترین ویژگی هایی که دکوراسیون آسیای شرقی دارد، تامین آرامش در فضای اتاق خواب است. در اتاق خواب از برخی رنگ های خنثی مانند: خاکستری، نقره ای و… استفاده می شود. در این طراحی دکوراسیون داخلی، تخت خواب ها مدرن یا باشکوه هستند. در فضای اتاق خواب هایی که به سبک شرقی دیزاین شده اند، باید از نور طبیعی استفاده کرد.

 

سخن پایانی
امروزه سبک های طراحی دکوراسیون داخلی بسیار متنوعی وجود دارد، که هر کدام خصوصیات مختص خود را داراست. افراد می توانند به راحتی و مطابق سلیقه و علایق شخصی خود، یکی از این سبک ها را برای چیدمان داخلی منازل خود انتخاب کنند. اما طراحی دکوراسیون داخلی آسیای شرقی برای افرادی که به اعتدال و میانه روی علاقه مند هستند، مناسب است. زیرا در این سبک نه سادگی و نه تجمل گرایی وجود دارد، به نوعی با این سبک می توان به اعتدال رسید. با این چیدمان علاوه بر یک دیزاین زیبا می توان به آرامش و آسودگی خاطر دست یافت.

ابزارهای دسترسی در نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما

نماشویی و شستشوی نما یکی از کار هایی است که ساختمان ها و بنا های ساخته شده به خصوص در شهر های شلوغ و آلوده نیاز دارند تا به طور مرتب از آن استفاده کنند. برای دسترسی به نمای ساختمان های بلند جهت شستشو نیازمند به ابزار ها و روش هایی مختلفی هستید تا بتوان عملیات شستشوی نما را به خوبی انجام داد.

برای دسترسی به نمای ساختمان و شستشوی نما روش های گوناگونی وجود دارد. از آن جایی که در شهر های بزرگ و شلوغ تعداد ساختمان های بلند زیاد است، عملیات نماشویی و شستشوی نما با روش های دسترسی گوناگون انجام می شود. دسترسی به ساختمان های بلند با استفاده از وسایلی صورت می گیرد که عملیات نماشویی با سهولت و ایمنی بالا انجام شود.

 

شستشوی نما با داربست
داربست یکی از وسایلی است که می توان از طریق ان به ارتفاعات بالا دسترسی پیدا کرد. زمانی که بام یک خانه به صورت شیروانی باشد و یا دسترسی از طریق بام به نمای ساختمان راحت نباشد کار شستشوی نما از طریق داربست انجام می شود. هزینه داربست نسبت به دسترسی با طناب بیشتر است.

 

شستشوی نما با کلایمر
کلایمر یک وسیله است که مانند بالابر فرد بر روی انسوار می شود و به قسمت های بالای ساختمان دسترسی پیدا می کند. به خاطر وجود باکسی که اپراتور نماشویی می تواند در آن قرار بگیردو سبد هایی برای حمل وسایل این روش امنیت بالایی دارد.

 

شستشوی نما با تی تلسکوپی
این تی ها مانند تلسکوپ باز می شوند و افزایش طول دارند. در پایین دسته های این نوع تی شلنگ آب و پمپ آب برای پمپاژ وجود دارد و مواد شوینده را به قسمت بالای تی که کار نماشویی را انجام می دهد، منتقل می کند. این روش به خاطر وارداتی بودن این کالا بسیار هزینه بر است.

 

نماشویی با طناب
دسترسی با طناب یک روش نوین و کم هزینه برای نماشویی و شستشوی نما است. طناب هایی که برای این کار استفاده می شود بسیار مقاوم است تا مانع بروز هرگونه خطر احتمالی بشود.دسترسی با طناب یک روش راحت است که کار نماشویی را با سرعت بالا و هزینه کم انجام می دهد.

مجموعه کارویس در زمینه نماشویی و شستشوی نما تجربه بالایی دارد که به همراه کادر حرفه ای خود با سرعت و دقت بالا کار شستشوی نمای ساختمان را انجام می دهد. شستشوی نمای ساختمان زیبایی ساختمان را نمایان می کند و شهر را تمیز و زیبا نشان می دهد. در نتیجه اگر قصد انجام نماشویی ساختمان خود را دارید کارویس بهترین گزینه برای این کار است.

بازسازی خانه و پشت بام

بازسازی خانه

بازسازی پشت بام، یکی از مراحل مهم و می‌توان گفت دشوار بازسازی خانه است. پشت بام یکی از حساس‌ترین مناطق خانه است که استهلاک بالایی دارد و باید از آن مراقبت‌های دوره‌ای به عمل بیاید. مواد و تکنیک‌های ساخت و بازسازی پشت بام در طول زمان، تغییرات زیادی کرده ­اند. امروزه روش‌های متفاوت و جذابی برای بازسازی پشت بام وجود دارد که انجام آن را ساده‌تر و نتیجه را رضایت‌بخش‌تر کرده است. در این مقاله، هریک از مراحل بازسازی پشت بام را به‌عنوان بخشی از فرآیند بازسازی خانه ، شرح می‌دهیم. درصورتی‌که قصد آشنایی با متریال معمول مورداستفاده و تکنیک‌های بازسازی پشت بام را دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

 

نکاتی پیش از شروع پروژه بازسازی پشت بام
پیش از پرداختن به جزئیات، باید بدانید که به‌طورکلی در بازسازی خانه و به‌خصوص پشت بام، باید هم در طرح و هم در متریالی که استفاده می‌کنید، دو ویژگی زیر را مدنظر قرار دهید.

  • دوام. درصورتی‌که پشت بام شما در برابر شرایط محیطی مقاوم باشد، می‌تواند تا بیش از بیست سال هم بدون نیاز به مراقبت خاصی به‌خوبی کار کند. علاوه بر استفاده از مواد بادوام، باید آن‌ها را به شکلی صحیح و بهینه نیز نصب کرد.
  • سازگاری. در انتخاب مصالح لازم برای بازسازی پشت بام، باید سازگاری آن را با آب‌وهوای منطقه در اولویت قرار دهید. تنها توجه به زیبایی ظاهری می‌تواند در آینده نزدیک، خساراتی برای پشت بام به وجود بیاورد.

 

سؤالاتی که باید پیش از شروع بازسازی پشت بام از خود بپرسید

به‌طورکلی، بازسازی خانه نیاز به برنامه‌ریزی دارد. انجام برنامه‌ریزی نیز باید با توجه به نیازها و امکانات شما انجام شود. مسلماً اولین سؤال این است که بودجه­تان برای بازسازی پشت بام چقدر است؟ پس پاسخ از این سؤال، به‌منظور شفاف شدن نیازها، خواسته‌ها و امکانات خود به این سؤالات پاسخ دهید:

  • تقریباً هرچند وقت یک‌بار می‌توانم پشت بام را تمیز کنم؟

برخی از مدل‌ها و مصالح، نسبت به حد معمول، نیاز به نگهداری بیشتری دارند. درصورتی‌که فرصت انجام چنین کاری را ندارید؛ بهتر است، این گزینه‌ها را حذف کنید.

  • تا چه حد نیاز به بازسازی دارید؟

بازسازی خانه، به‌طورکلی می‌تواند، شامل تعمیرات جزئی، کلی یا تعویض بعضی بخش‌ها باشد. ابتدا قسمت‌هایی که لازم است حتماً عوض شوند را مشخص کنید. در این خصوص باید با یک متخصص مشورت نمایید.

  • چقدر زمان می‌توانید به این کار اختصاص دهید؟

هر نوع بازسازی خانه ازجمله پشت بام به صرف زمان خاص خودش نیاز دارد. درصورتی‌که پروژه زمان‌بر باشد، شاید لازم باشد، به‌طور موقت، به‌جایی دیگر نقل‌مکان کنید.

  • چه ویژگی‌های جدید را می‌خواهید اضافه کنید؟

برای برخی افراد، بازسازی خانه صرفاً به معنای تعمیرات و تعویض مصالح پوسیده و آسیب‌دیده با مصالح جدید است. بااین‌حال، می‌توانید با تحقیق تصمیم بگیرید که از برخی تکنولوژی‌های جدید، مانند پنل­های خورشیدی و سیستم‌های تهویه و عایق‌بندی مدرن‌تر استفاده کنید.

 

انتخاب پیمانکار مطمئن اولین گام بازسازی پشت بام
بازسازی خانه، همواره به پیمانکار ماهر نیاز دارد. پس از پاسخ به سؤالات فوق، باید پیمانکاری را پیدا کنید که به‌خوبی بتواند، نیازهای شما را مطابق با امکاناتتان برآورده کند. ترجیحاً با پیمانکارانی کار کنید که با تکنولوژی روز آشنا هستند و تنها از روش‌های قدیمی استفاده نمی‌کنند. مانند بازسازی منزل تا جای ممکن، بهتر است که با یک پیمان‌کار برای اجرای تمامی پروژه بازسازی پشت بام، کار کنید. بااین‌حال گاه در بازسازی خانه پیش می‌آید که برای هر بخش، نیاز به پیمان‌کاری جداگانه داشته باشید. با توجه به اینکه پشت بام، قسمت‌های مختلفی دارد، احتمال چنین موقعیتی در بازسازی این قسمت از خانه بالاست. برخی پیمانکارها تخصصشان تنها در عایق‌بندی و اجرای ناودان است و برخی دیگر در سیستم تهویه. با مشورت پیمانکار خود درصورتی‌که مواردی از بازسازی پشت بام، نیاز به مجوز دارند، برای اخذ آن‌ها اقدام نمایید. ممکن است با توجه به بافت شهری و آب‌وهوای محل زندگی خود، نتوانید از هر شکل یا متریالی در بازسازی پشت بام استفاده نمایید.

 

انتخاب شکل سقف و مصالح سقف
در هر مرحله از بازسازی خانه، انتخاب‌های متنوعی ازنظر سبک و شکل ظاهری در اختیار شما است. برای بازسازی پشت بام نیز چهار شکل کلی زیر را پیش روی خود خواهید داشت:

  • پشت بام تخت؛ که می‌تواند در شکل‌های متنوعی مانند تخت ساده یا اریب نیز ساخته شود.
  • پشت بام شیروانی. این پشت بام می‌تواند به اشکال مثلث، هرمی، دوبل، M شکل و غیره ساخته شود.
  • پشت بام مانسارد. این پشت بام، ترکیبی از دو پشت بام قبلی است. مانسارد، درواقع یک پشت بام تخت است که لبه‌های آن مانند شیروانی، پایین آمده‌اند.
  • پشت بام پروانه‌ای. نوعی مدرن از پشت بام است که از دو تکه پشت بام تخت اریب که با یکدیگر زاویه‌ای حاده یا کمتر از 90 درجه می‌سازند، تشکیل شده است.

 

مصالح معمول برای بازسازی پشت بام
مانند هر پروژه دیگری در بازسازی خانه، پشت بام نیز به مصالح خاص خودش نیاز دارد. در این بخش، معمول‌ترین این مصالح را معرفی می‌کنیم.

 

پشت بام فلزی
از مزایای استفاده از فلز در بازسازی خانه ازجمله پشت بام، دوام بالای آن و سهولت آن در نظافت است. برای بازسازی پشت بام با مصالح فلزی، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، آب‌وهوای منطقه شماست. این سقف، گرچه در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد اما درصورتی‌که نمک در محیط زیاد باشد یا مرتباً در مواجهه با باران‌های اسیدی قرار بگیرد، زودتر از زمان معمول، تخریب می‌شود. در ساخت سقف‌های فلزی از ورق‌های فولاد گالوانیزه یا پوشش­داده‌شده با مواد ضد خوردگی و ضد آب استفاده می‌کنند. درصورتی‌که زمان کافی برای بازسازی خانه و پشت بام خود ندارید، این گزینه چندان ایده ­آل نیست چراکه اجرای آن دشوارتر از دیگر مصالح است. امکان رنگ کردن و درخشندگی این سقف از ویژگی‌های مثبت آن در بازسازی خانه است.

 

سقف سنگی
درصورتی‌که بازسازی خانه خود را به سبک‌های رومی و کلاسیک اروپایی انجام داده‌اید، این سقف می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. استفاده از سنگ به‌طورکلی در بازسازی منزل، گزینه‌ای لوکس به‌حساب می‌آید. البته در نظر داشته باشید که سنگ پتانسیل بیشتری برای خوردگی دارد و برای مناطق مرطوب و با بارندگی زیاد نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

 

پشت بام آسفالت
پشت بام آسفالت، گزینه مناسبی برای مناطق سردسیر است چراکه به تعادل ساختمان، کمک می‌کند. همچنین، این گزینه نسبتاً سریع اجرا می‌شود و برای اجرای پشت بام سبز در مراحل بعدی، گزینه مناسب‌تری است. تعمیرات آن نیز نسبتاً ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر از دیگر گزینه ­ها خواهد بود.

 

المان‌های فرعی در بازسازی پشت بام
علاوه بر متریالی که برای بازسازی و ساخت پشت بام به کار می‌رود، نیاز است که در طول بازسازی یا پس‌ از آن، دیگر المان‌های پشت بام نیز هدف تعویض یا تعمیر قرار بگیرند. مهم‌ترین این المان‌ها و مصالح عبارت‌اند از:

  • آب‌بندی و عایق‌بندی مانند ایزوگام
  • سیستم تهویه و داکت ها و خروجی‌های مربوط به آن
  • ناودان
  • قرنیز اتاق زیرشیروانی

 

خلاصه ای از بازسازی پشت بام
بازسازی خانه، فازهای مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین و پردردسرترین آن‌ها، بازسازی پشت بام است. برای این کار، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و نیازها و امکانات خود مانند بودجه را مشخص کنید. همچنین، باید بازسازی را به دست یک پیمانکار ماهر بسپارید. با توجه به سبک کلی بازسازی خانه، می‌توانید پشت بام را به شکل‌های مختلف تخت، شیروانی، مانسارد و پروانه‌ای طراحی کنید. همچنین، می‌توانید از متریال فلز، سنگ و آسفالت در ساخت آن استفاده نمایید.

ضرورت و اهمیت نماشویی و شستشوی نما

شستشوی نما

دلایل و علل مختلفی برای نماشویی و شستشوی نما وجود دارد. در شهر  های شلوغ و آلوده نمای ساختمان ها خیلی زود نیاز به نماشویی پیدا می کنند. در شهر های دیگر نیز علت های گوناگونی سبب می شود که شستشوی نما یک نیاز در دنیای مدرن شمرده شود. نمای ساختمان کثیف علاوه بر ظاهر زشتی که به ساختمان شما می دهد، در شهر نیز صورت خوشی ندارد. نماشویی و شستشوی نما کاری است که با انجام آن می توانید جلوه ساختمان و شهر خود را بهتر کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

علل ضرورت نماشویی و شستشوی نما
اولین علتی که برای شستشوی نما به ذهن هر مخاطب می رسد زیبایی و تمیزی ساختمان است که همانطور که از پیش گفته شد کثیفی و آلودگی در همه جا و همینطور در نمای ساختمان پسندیده نیست و از زیبایی هنری که برای نمای شما به کار رفته است می کاهد. بنابراین در وهله اول شستشوی نما برای پاکسازی، تمیزی و زیبایی ساختمان، محله و شهر شماست. زیبایی ساختمان بر روی افذاد تاثیر می گذارد و حتی به هنگام خرید و فروش ساختمان ها می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت تلقی شود.

دلیل دوم برای ضرورت نماشویی و شستشوی نما آسیبی است که آلودگی به نمای ساختمان شما می زند. آلودگی و کثیفی سطحی بر روی نما تشکیل می دهد که نمای اصلی از زیر آن قابل رویت نیست بنابراین ممکن است بر روی آسیبی که در نمای ساختمان اتفاق افتاده است پوششی ایجاد کند که از چشم شما دور بماند و برای نما و ساختمان آسیب زا باشد.

سومین دلیلی که یک ساختمان را نیازمند نماشویی و شستشوی نما می کند، مخرب بودن بعضی از آلودگی هاست که به مرور نمای ساختمان را خراب و مستهلک می کند. باران های اسیدی، اکسید گوگرد و نیتروژن دشمن نمای ساختمان شما هستند و پس از نفوذ به نما کم کم آن را از بین می برند. پس تا قبل از تخریب نما به فکر شستشوی نمای خود باشید.

مجموعه کارویس تجربه زیادی در زمینه نماشویی و شستشوی نما دارد و با بهترین مواد شستشو کار نماشویی شما را انجام می دهد. پرسنل کارویس از ابتدای پروژه شما با دلسوزی و احساس مسئولیت بالا کار شما را تا زمان انجام آن پیگیری می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

طراحی دکوراسیون داخلی

سبک های دکوراسیون های داخلی بسیار زیادی وجود دارد اما برخی از از این سبک ها علاقه مندان بیشتری را توانسته، جذب خود کند. طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی یکی از این سبک ها است که روزانه به تعداد علاقه مندان افزوده می شود. در ادامه به توضیح و بررسی این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی می پردازیم.

 

تعریف دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
نخست باید دلیل نام گذاری این سبک را بیان کنیم. این دکور اوایل قرن بیستم به وجود آمد و به گونه ای یک تحول مهم در دیزاین داخلی بیان شد. دلیل مهم محبوبیت آن هم، استفاده از طراحی های ساده و اصولی بود. این طراحی دکوراسیون داخلی در سال 1950 به بالاترین میزان شهرت خود در میان عموم دست یافت. نام دیگر این سبک، اثر تقلید یا شبیه سازی است. زیرا این سبک را می توان تقلیدی از سبک مینیمالیست و دیگر رشته های هنر طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفت. حال به شرح الگوهایی می پردازیم که با این سبک دکور شده اند، تا شما هنگام شنیدن نام دکوراسیون اسکاندیناوی بتوانید تصویر درستی از آن را در ذهن خود مجسم کنید. بارزترین خصوصیات این سبک سادگی است. اما جهت جلوگیری از شناخت نادرست این سبک و تمایز آن با سبک مینیمال، اسکاندیناوی دارای قواعدی است. شاید برخی قواعد آن با سبک مینیمال مشترک باشد، باید آن ها را به عنوان شباهت های مشترک میان این دو سبک در نظر گرفت.

 

خصوصیات دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
 

به کار بردن کف پوش های چوبی در این سبک
دلیل دیزاین به این روش، به وجود آوردن یک محیط با گرما و روشنایی کامل است. به همین علت از کف های چوبی دارای رنگ روشن، برای طراحی دکور کف منزل استفاده می کنند. کف پوش هایی که از چوب بلوط ساخته شده اند، جلوه بسیار زیباتری را ایجاد می کنند.

 

کاربرد مبل در این سبک از دکور
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی، مبل هایی ساده، جدید و براق کاربرد دارند. رنگ مبل ها نیز باید مانند کف پوش ها روشن باشد.

 

محیط منظم و فاقد هر گونه بهم ریختگی
از دیگر خصوصیات این سبک، عاری بودن از شلختگی و بی نظمی است. از این نظر کاملا شبیه سبک مینیمال بوده، محیط کاملا قفسه بندی شده و تمام وسایل به طور منظم و دقیق در قفسه ها چیده شده اند. این چیدمان موجب ایجاد حس آرامش در افراد می شود.

 

جایگاه دکوری ها در این سبک
در دیزاین به این روش، از وسایل تزئینی کوچک استفاده نمی شود. محیط را با حداقل وسایل دکوری دیزاین می کنند.

 

جنس پارچه هایی که در این سبک استفاده می گردد
برای القا حس آرامش در این سبک، پارچه های دارای جنس کتان، پشم و چرم کاربرد دارند. استفاده از این پارچه ها در ایجاد محیط گرم دخیل است.

 

یک چیدمان ساده، با این روش می توان داشت
منازلی که با سبک طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی دکور شده اند، در یک نظر ساده و بی آلایش هستند. سادگی در تمام بخش ها از قبیل، مبلمان، رنگ ها، تزئینات و… به چشم می خورد. منازلی که با این سبک دیزاین شده اند، شبیه به مینیمال هستند.

 

دیوارهای ساده و هموار در این سبک وجود دارد
همان طور که پیش تر بیان کردیم در این سبک از رنگ های روشن استفاده می شود. پس برای دکور از دیوار های صاف، عمودی، لمینت های ساده و فاقد طرح و به رنگ روشن استفاده می شود.

 

در پیروی از این روشن از نور طبیعی بهره می برند
یکی از برجسته ترین خصوصیات سبک اسکاندیناوی، بهره گیری از نور طبیعی است. باید هنگام طراحی به این سبک، پنجره های بزرگ در نظر گرفت. در این صورت فضا سرشار از نور طبیعی خورشید خواهد شد. این کار موجب می شود تا رنگ های به کار برده شده، در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر نمایان شوند. از طرف دیگر وجود نور زیاد در یک محیط، می تواند فضای آن را بزرگتر نشان دهد.

 

جایگاه خطوط صاف در این سبک
تمام وسایل اصلی، در این نوع از طراحی دکوراسیون داخلی باید دارای خطوط حاشیه ای صاف باشند. پنجره ها و مبلمان باید با خطوط صاف ساخته شده باشند. وجود این خطوط موجب می شود تا محیط به نوعی یک دست و هماهنگ دیده شود.

 

در این سبک، وسایل را کاربردی می چینند
یکی دیگر از مهم ترین خصوصیات سبک اسکاندیناوی، متمرکز شدن به دیزاین اصولی و مطابق با کاربرد هر وسیله است. این ویژگی موجب شده تا این سبک در میان مردم جایگاه ویژه و پرکاربردی داشته باشد.

 

رنگ هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد
همان طور که بیان کردیم در این سبک از رنگ های روشن و ملایم مثل: آبی لاجوردی، کرم، سفید و خاکستری استفاده می شود. استفاده درست از رنگ ها مهم ترین عامل پیروی از این سبک است. از برخی رنگ ها مانند: مشکی و قهوه ای برای ترکیب رنگ بهتر فضا، استفاده می شود. رنگ صورت چرک و سبز روشن نیز در این سبک کاربرد دارد.

 

در این سبک از گل و گیاهان نیز برای دکوراسیون استفاده می شود
در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از گیاهان و گل ها برای القا حس آرامش و تازگی در محیط استفاده می شود. گل و گیاه یکی از اساسی ترین وسایل برای طراحی به این سبک است. در سبک اسکاندیناوی محیط زیست با محیط طراحی شده، هماهنگ است. در کشور های اروپای شمالی مردم به طبیعت احترام می گذارند. اسکاندیناوی ها منازل خود را مرتبط با طبیعت دیزاین می کنند. پنجره های عایق بندی شده و سقف های شیب دار در این سبک، کاربرد دارد.

 

وجه تمایز میان سبک اسکاندیناوی با سبک مینیمال
یکی از تمایزاتی که میان این دو سبک وجود دارد، رنگ است. در سبک مینیمال از رنگ ها جهت آسودگی و ایجاد فضای گرم در محیط استفاده می شود. اما در سبک طراحی دکوراسیون داخی اسکاندیناوی هدف آسودگی و دل نشین شدن فضا است. اما این تفاوت ها به دلیل محیط های جغرافیایی متفاوتی است، که از این سبک ها در آن به وجود آمده اند.

 

جمع بندی
در نهایت باید بیان کنیم سبک طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی، می تواند یک چیدمان زیبا و ساده و فاقد پیچیدگی را برای محیط مورد نظر شما به وجود آورد. یک طراحی ساده با استفاده از وسایل ساده و شیک، آن را به یکی از محبوب ترین سبک ها در میان مردم جهان تبدیل کرده است.

کاشی و سرامیک در بازسازی خانه

بازسازی خانه

 کاشی فقط برای طراحی دیوار مناسب است چرا که استحکام لازم را به اندازه سرامیک ندارد تا به عنوان کفپوش انتخاب شود. مقاومت کاشی در برابر سرما، گرما و فشار کم است. طول عمر کاشی کمتر ازطول عمر سرامیک است اما به خاطر تنوع بالا در طرح و رنگ در طراحی معماری داخلی و بازسازی خانه استفاده می شود. اما سرامیک مقاومت بالاتری نسبت به کاشی دارد و برای کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت سرامیک از کاشی بیشتر است و توان تحمل سرما، گرما، فشار و رطوبت را دارد اما باز برای استفاده در محیط باز اصلا مناسب نیست. سرامیک از کاشی مقاوم تر است اما مقاومت آن برای سرما، گرما، فشار و رطوبت بالا زیاد اصلا مناسب نیست. برای همین است که کفپوش حیاط و پارکینگ ها بیشتر از جنس موزاییک است و از کاشی و سرامیک در حیاط و پارکینگ و بازسازی خانه استفاده نمی شود.

نوعی از سرامیک ها وجود دارد که مقاومتشان نسبت به سایر سرامیک ها در برابر حرارت، فشار، گرما و سرما بیشتر است که به این نوع سرامیک پرسلان می گویند. از این نوع سرامیک گاها در پارکینگ و حیاط استفاده می شود. سرامیک پرسلان جذب آب ندارد و در واقع جذب رطوبت آن صفر است. سرامیک انواع مختلفی دارد که می توان از انواع آن پرسلان، مغناطیسی و شیشه ای نام  برد.

مجموعه کارویس با تجربه بالا در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه به همراه پرسنل مجرب خود می تواند به شما در انتخاب متریال با کیفیت و زیبا کمک کند تا مراحل بازسازی خانه شما با دقت و سرعت بالا انجام شود و کوچک ترین دغدغه ای برای بازسازی خانه تان وجود نداشته باشد.

استفاده از وسایل هوشمند در بازسازی خانه

بازسازی خانه

امروزه اگر قصد بازسازی خانه خود را داشته باشید، حتماً عبارت خانه هوشمند به گوشتان خواهد خورد. خانه هوشمند، خانه‌ای است که در آن لوازم و دستگاه‌ها را می‌توان به اینترنت متصل کرد. این دستگاه‌ها، قابلیت کنترل از راه دور به‌وسیله تلفن همراه یا دیگر دستگاه‌های متصل به شبکه را دارند. همچنین، می‌توان برای بسیاری از عملکردهای آن‌ها، دستورات خودکار تعریف کرد. در این مقاله، عنوان می‌کنیم که خانه هوشمند، چطور کار می‌کند. همچنین، مزایای استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند در بازسازی منزل را بررسی می‌کنیم. درنهایت هم مهم‌ترین تکنولوژی‌های هوشمندی که می‌توانید در خانه خود به کار ببرید را معرفی می­کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید، این مقاله کمک می‌کند که یک تفاوت واقعی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

 

خانه هوشمند چطور کار می‌کند؟
پایه یک خانه هوشمند بر اساس تکنولوژی شبکه و اینترنت بنا نهاده شده است. در بازسازی خانه با چنین رویکردی، بسیاری از وسایل را می‌توان به یک کنترل‌کننده مرکزی، متصل و کنترل کرد. این وسایل می‌توانند؛ قفل درب، تلویزیون، ترموستات، دوربین مداربسته، چراغ، یخچال و غیره باشند. کنترل‌کننده مرکزی هم که نقش سرور برای اشیاء را بازی می‌کند، می‌تواند، گوشی تلفن همراه، یک لپ‌تاپ یا حتی کنسول بازی باشد. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود با رویکرد هوشمند را داشته باشید، باید برخی وسایل را نیز متصل به اینترنت کنید. این کار را می‌توانید، با اتصال قطعات جداگانه به وسایل یا خرید وسایلی که از ابتدا این قابلیت را دارند، انجام دهید. برای وسایل یک خانه هوشمند، وظایف خودکار و تنظیماتی از طریق کنترل‌کننده مرکزی تعیین می‌شود. آن‌ها همچنین، در موقعیت‌های مشخصی، اقدام به فرستادن پیام بر روی کنترل‌کننده می‌کنند. با توجه به باسیم یا بی‌سیم بودن اتصال اشیاء شما به شبکه، باید در بازسازی خانه خود، تمهیدات لازم، مانند سیم‌کشی و ایجاد داکت­ها لازم را در نظر داشته باشید. سیستم سیمی، امنیت بیشتری دارد اما درعین‌حال، گران‌تر است و نصب دشوارتری هم دارد.

 

مزایای بازسازی خانه با رویکرد هوشمند سازی
مسلماً، اولین مزیت خانه هوشمند، راحتی و آسایشی است که برای ساکنان خود به همراه می‌آورد. در چنین خانه‌ای، نیازی نیست که همه وسایل جداگانه کنترل شوند. با هوشمند سازی می‌توانید، کارهایی را انجام دهید که تا پیش از آن، برای انجامشان، باید انرژی بیشتری صرف می‌کردید. عوض کردن کانال تلویزیون، خاموش کردن چراغ و بستن دربی که باز مانده است، می‌توانند تنها با لمس گوشی تلفن همراه شما انجام شوند. سه مزیت دیگر استفاده از وسایل هوشمند در بازسازی خانه عبارت‌اند از:

 

امنیت بیشتر
یکی از مواردی که باید حتماً در بازسازی خانه خود در نظر بگیرید، ارتقا امنیت است. با استفاده از دوربین‌های مداربسته و دزدگیرهای هوشمند، به‌راحتی می‌توانید، وضعیت خانه خود را در هنگام مسافرت، زیر نظر داشته باشید. این مزیت در مواقعی که کودک یا فرد سالمند خانه را با پرستارشان تنها گذاشته‌اید نیز صادق است. همچنین، در مواردی مانند آتش‌سوزی، نشتی آب و غیره، دتکتورهای هوشمند، پیش از وقوع حادثه شما را خبردار می‌کنند.

 

کاهش مصرف انرژی
برای هوشمند سازی در بازسازی خانه، باید هزینه‌ای اضافه‌تر از یک بازسازی معمولی بپردازید. شاید، این یک نقطه منفی در ذهن شما به نظر برسد اما این کار قطعاً مصرف انرژی شما را در آینده، کاهش خواهد داد. چراغ‌های خاموش و روشن خودکار با قابلیت تنظیم نور، تنظیم‌کننده فشار و دمای خودکار آب و دتکتور آب همگی از وسایلی هستند که باعث کاهش مصرف انرژی در خانه می‌شوند.

 

ارزش افزوده برای خانه
اگر در بازسازی خانه خود، هوشمند سازی را در دستور کار قرار دهید، قطعاً قیمت خانه شما با خانه همسایه‌تان تفاوت خواهد کرد. ایجاد ارزش‌افزوده به‌خصوص برای خانه‌ای که به‌صورت باسیم هوشمند شده است، یکی از مزایایی است که در هنگام اجاره یا فروش ملک خود می‌توانید، روی آن مانور دهید.

 

مهم‌ترین وسایل هوشمندی که می توانند در بازسازی خانه به کار روند
روزبه‌روز بر تعداد وسایلی که می‌توانند به شبکه هوشمند خانه اضافه شوند، افزوده می‌شود. ما در اینجا هفت مورد از کاربردی‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

آبگرم کن و کنترل کننده فشار آب هوشمند
یک آب‌گرم‌کن هوشمند، به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود و می‌تواند در لحظه در دمای دلخواه، تنظیم شود. این آب‌گرم‌کن برخلاف نوع معمولی­اش در زمانی که استفاده نمی‌شود، خاموش بوده و بنابراین انرژی را هدر نمی‌دهد. اگر از آب‌گرم‌کن هوشمند در بازسازی خانه خود استفاده کنید در صورت بروز مشکل در آن می‌توانید از راه دور آن را خاموش کرده و از بروز حوادث جلوگیری کنید.

 

دوربین مداربسته هوشمند
کارکرد دوربین مداربسته را همه می‌دانیم اما تفاوت دوربین مداربسته هوشمند با انواع معمولی آن، در نحوه ارتباط آن با صاحب‌خانه است. درصورتی‌که در بازسازی خانه خود به مسائل امنیتی اهمیت می‌دهید، نصب این دوربین می‌تواند در لحظه شما را از وضعیت خانه‌تان مطلع کند.

 

مانیتور آب هوشمند
همه خانه‌ها یک کنتور آب دارند که میزان آب مصرفی آب آن‌ها را گزارش می‌کند. می‌توانید، مانیتور آب هوشمند را روی کنتور آب خود نصب کنید و به‌این‌ترتیب، مصرف آب خود را زیر نظر داشته باشید. با استفاده از مانیتور هوشمند آب در بازسازی خانه، می‌توانید با اعمالی تنظیماتی روی آن در مصرف آب خود، صرفه‌جویی کنید. با نصب این وسیله دیگر نگران قطعی ناگهانی آب، نخواهید بود. این مانیتور، می‌تواند در صورت افت فشار آب، مدتی قبل از قطعی کامل، آن را به شما اطلاع دهد. مزیت دیگر استفاده از این وسیله در بازسازی منزل این است که شما را از شکستگی لوله قبل از تشدید شدن آن مطلع کرده و می‌توانید، به‌وسیله آن کل آب خانه را قطع کنید.

 

دزدگیرهای امنیتی
یک دزدگیر امنیتی هوشمند، مجهز به انواع تشخیص‌دهنده با روش‌های مختلف است. این دزدگیر در صورت بروز هرگونه تغییر دمایی و حرکتی در فضا، سریعاً هشداری روی تلفن همراه شما ظاهر می‌کند.

 

ترموستات هوشمند
یک ترموستات هوشمند می‌تواند، سیستم گرمایش و سرمایش را در بازسازی خانه ارتقاء دهد. این ترموستات‌ها از سنسورهای هوشمند، برای اندازه‌گیری دمای خانه استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب در صورت خارج شدن دمای خانه از منطقه دمایی تعریف‌شده، ترموستات هوشمند، به‌طور خودکار، اقدام به روشن و خاموش کردن سیستم‌های گرمایش و سرمایش می‌کنند.

 

وسایل آشپزخانه هوشمند
پس از بازسازی خانه می‌توانید از وسایلی در آشپزخانه خود استفاده کنید که کاملاً هوشمند باشند. به‌این‌ترتیب، همیشه از باز یا بسته بودن درب یخچال خود مطلع هستید و می‌توانید در صورت روشن بودن اجاق‌گاز، آن را از راه دور خاموش کنید. تنوع وسایل هوشمند آشپزخانه، بی‌شمار است.

 

نورپردازی هوشمند
در بازسازی خانه خود، حتماً نورپردازی هوشمند را در نظر بگیرید و زیرساخت‌های آن‌ها را مهیا کنید. سهولت در روشن و خاموش کردن لامپ‌ها، تشخیص خودکار میزان نور و تنظیم آن، امکان تعریف حالات مختلف؛ مانند مطالعه و خواب؛ از امکاناتی هستند که نورپردازی هوشمند با خود به همراه می‌آورد.

 

بازسازی خانه با رویکرد هوشمند در یک نگاه
خانه هوشمند به معنای واقعی کلمه با زندگی انسان مدرن سازگار است. در چنین خانه‌ای بسیاری از وسایل به اینترنت خانه متصل بوده و می‌توانند، توسط نرم‌افزارهای نصب­شده روی گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ از راه دور کنترل شوند. امنیت و آسایش هرچه بیشتر، کاهش مصرف انرژی و ایجاد ارزش‌افزوده برای خانه، از مزایای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های هوشمند در بازسازی خانه هستند. در این مقاله، هفت وسیله مهم بازسازی خانه با رویکرد هوشمند را نیز بررسی کردیم. این وسایل از آب‌گرم‌کن تا نورپردازی هوشمند را دربر می‌گیرند.

نماشویی و شستشوی نمای سنگی

شستشوی نما و نماشویی

هر ساختمان اعم از تجاری، اداری و یا مسکونی که بر سطح آن آلودگی نشسته باشد نیازمند شستشو و نماشویی است. ساختمان هایی که نمای آن ها از جنس سنگ است نیز نیاز به شستشوی نما دارند. در شستشوی نما های سنگی گاه ممکن است که یک ساختمان نوساز نیز نیاز به نماشویی داشته باشد. نمای سنگی انواع مختلفی دارد. برای مثال سنگ های صیقلی یا سنگ های تیشه ای که روش شستشوی نمای هریک از آن ها متفاوت است.

برای دسترسی به نمای ساختمان های سنگی از روش های مختلف دسترسی در نماشویی استفاده می شود. برای مثال استفاده از طناب و راپل کار، بالابر یا کلایمر، داربست وروش های دیگر. برای شستشوی نمای سنگی از واتر جت و واتر سند بلاست استفاده می شود. گاهی در نماشویی به علت اینکه چربی بر روی نما وجود دارد و یا آلودگی سطح نما قدیمی است از دیسکلر که یک نوع اسید رقیق شده است برای تمیز شدن نما استفاده می شود.

نماشویی یک کار سخت ونیازمند تخصص است، بنابراین اگر تصمیم به نماشوی و شستشوی نمای خود را گرفتید از یک شرکت معتبر که دارای تخصص و دانش فنی است کمک بخواهید. کارشناسان شستشوی نما به شما می گویند که نمای ساختمان تان نیاز به چه نوع شستشوی نما و روش دسترسی نیاز دارد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در کنار یک کادر متخصص کار نماشویی و شستشوی نما را انجام می دهد. برای اطلاع از نحوه شستشو، نوع مواد و روش دسترس کارشناسان تیم کارویس با دلسوزی و صبوری به شما کمک می کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک خاورمیانه

طراحی دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون به سبک خاورمیانه، رنگ ها و طرح های متنوع و زیبا جایگاه ویژه ای دارند. طراحان در دیزاین دکور به این سبک از هنرهای بومی و سنتی به همراه وسایل مدرن، در محیط استفاده می کنند. به نوعی می توان گفت: این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از زیبایی خاصی برخوردار است. در ادامه به توضیح و بیان کامل خصوصیات دکوراسیون داخلی خاورمیانه می پردازیم. ما را تا انتها همراهی کنید.

 

تعریف طراحی دکوراسیون خاورمیانه
به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی مناطق مختلف جهان برگرفته از فرهنگ و اعتقادات آن ها است. سبک چیدمان در مناطق با شرایط اقلیمی متفاوت، مختلف است. مردم خاورمیانه دارای هنر های دستی و سنتی متفاوتی هستند. وسایل و تزئینات از قبیل: پارچه ها با الیاف طبیعی، وسایل ساخته شده از جنس چوب، دکوری های سنتی و… زیادی وجود دارد که از صنایع دستی این منطقه است. می توان هریک از آن ها را در نقاط مختلف از منزل یا محیط کار به عنوان دکوری قرار داد.

 

خصوصیات طراحی دکوراسیون داخلی خاورمیانه
بارزترین خصوصیت این سبک ایجاد فضای گرم، سرشار از انرژی و زیبایی تجملاتی است. در منطقه خاورمیانه کشورهای عربی چون: لبنان، یمن، عمان، ایران، فلسطین و… قرار گرفته است. مردم این مناطق برای چیدمان داخلی خود از اعتقادات و هنر های اسلامی الهام می گیرند. همان طور که بیان کردیم، برای استفاده از این سبک باید از برخی وسایل سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. برخی از این وسایل سنتی که در این سبک کاربرد دارند، مواردی به شرح زیر هستند:

 

ظروف میناکاری شده و ظروف فیروزه کوبی
این ظروف سنتی دارای نقش و نگار های زیبا و به رنگ نیلی و آبی هستند. استفاده از آن ها در ایجاد روحیه افراد در منزل موثر است. برای نمونه: می توانید یک شمعدانی یا گدان میناکاری شده زیبا را بر روی میز قرار دهید. ظروف فیروزه کوبی را با مس می سازند، این وسایل دکوری نقش مهمی در ایجاد این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می کند.

 

استفاده از چوب و کاشی ها در دکوراسیون داخلی خاورمیانه
با بهره بردن از گچ بری ها و کاشی کاری های متنوع، می توان با قرار دادن پانل های چوبی بر روی سقف و دیوار اتاق ها نقش و نگار و طرح های زیبایی را به وجود می آورد. وسایلی دیگری که می تواند در این طراحی دکوراسیون داخلی بسیار چشم نواز باشد، تابلو های تزئینی هستند.

 

جایگاه گلیم و فرش در این دکوراسیون
یکی از مهم ترین خصوصیات دکوراسیون خاورمیانه استفاده از فرش و انواع گلیم است. یک قالی زیبا می تواند اصیل بودن و زیبایی دلنوازی را ایجاد کند و به نوعی محیط را از یکنواختی درآورد و موجب تنوع شود.

 

مواد اولیه پر استفاده در این طراحی
برخی وسایل از جنس فلزهای برنج، مس، نقره، آهن را در می توان در نقاط مختلف محیط قرار داد. برخی هنرها مانند: قلم زنی، معرق کاری، آهنگری، حکاکی، خاتم کاری، سبد های بافته شده و دیگر هنرهای دستی در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. از برخی مواد مانند: چوب درخت ساج، سرامیک، صدف نیز می توان در این سبک بهره برد. تمام این وسایل موجب می شود تا دکوراسیون خاورمیانه به نوعی جلوه خاص و جذاب داشته باشد.

 

رنگ های پرکاربرد در سبک دکور خاورمیانه
برای طراحی دکوراسیون داخلی خاورمیانه از رنگ های پر رنگ یا سیر استفاده می شود. برخی از رنگ ها شامل: قرمز، آبی، نارنجی، آجری و فیروزه ای است. این رنگ ها سبب نشاط و شادابی در محیط می شوند.

 

در دکور خاورمیانه مبل، جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص داده است
در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک خاورمیانه استفاده متفاوتی از مبل ها نسبت به سایر سبک ها می شود. بیشتر مبلمان را از جنس چوب، پارچه هایی از حصیر و دستباف می سازند. هنر منبت کاری نیز در این وسایل کاربرد دارد. مبلمان را در این دیزاین به صورت دایره می چینند. می توان از تخت های سنتی هم در کنار این مبلمان استفاده کرد. به بیانی ساده مبلمان در این  سبک دارای ظاهری ساده هستند. اما قرار گرفتن کوسن هایی با رنگ شاد، در طرح ها و رنگ های متنوع جلوه بسیار زیبا و خارق العاده ایجاد می کند. رومیزی های میز جلو مبلی نیز دارای طرح و نقش زیبایی هستند. میز عسلی های گرد و کوتاه، پاف ها و صندلی های ساده در این طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

 

جنس پارچه های مورد استفاده در این سبک از دکوراسیون
از پارچه های ابریشمی و مخملی برای این دکور استفاده می شود. فضا طراحی شده با این پارچه ها محیط زیبا و خاصی را به وجود می آورد.

 

در دکوراسیون خاورمیانه از برخی وسایل قدیمی و بومی برای دیزاین استفاده می شود
وسایل قدیمی مطابق با فرهنگ هر منطقه، در چیدمان این سبک کاربرد دارند. این عمل می تواند زیبایی و خاص بودن طراحی دکوراسیون داخلی را دوچندان کند. این وسایل طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود. اما در این مطلب برای آشنایی فقط چند نمونه را عنوان کردیم که به شرح زیر باشند:

  • کوزه های ساخته شده از سفال و مس
  • پرده های مزین شده به سبک بومی
  • فرش های دستباف با نقش های زیبا
  • مجسمه های مذهبی
  • کوسن های مورد استفاده در سبک خاورمیانه

کوسن ها در این شیوه از طراحی دکوراسیون داخلی دارای رنگ ها و نقش های سیر یا پررنگ هستند. این وسایل در ایجاد نشاط و جذابیت نقش بسیار مهمی دارند.

 

گفتار نهایی
در پایان باید بیان کنیم علاقه مندان به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک خاورمیانه، به نوعی به سنت و آداب و رسوم منطقه خود نیز علاقه دارند. شاید برخی استفاده از وسایل سنتی را نوعی سلیقه از مد افتاده تلقی کنند، اما اصلا این گونه نیست. یکی از زیبا ترین چیدمان ها طراحی سنتی است.

صفحه قبل 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد