x تبلیغات
بازسازی خانه

انواع رنگ برای خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ به منظور مشخص کردن حریم پارک خودروها در پارکینگ‌های عمومی و آپارتمان‌ها انجام می‌شود. این اقدام سبب نظم‌دهی به فضای پارکینگ برای توقف وسایل نقلیه می‌شود. از این رو برای خط کشی پارکینگ‌ ها برای هر نوع پوشش کف اعم از آسفالت، سیمان و موزائیک از رنگ‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود که در برابر تردد شبانه روزی مقاومت بالایی دارد. پس اگر شما هم به دنبال خط کشی پارکینگ خود هستید، که ماندگاری بیشتری داشته باشد، با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

 

مزایای خط کشی پارکینگ
خط کشی پارکینگ‌های اداری، تجاری و عمومی یکی از راه‌های افزایش نظم و ترتیب قرار گرفتن خودروها درون پارکینگ است تا هر واحد ساختمانی در محدوده تعیین شده خود اقدام به پارک خودرو خود کند و مزاحمتی برای دیگر افراد ایجاد نکند. در این میان، با خط کشی فضای پارکینگ با رنگ مناسب می‌توان تعداد بیشتری خودرو را در محل جا داد.

بر این اساس، خط کشی پارکینگ باید طبق اصول و قواعد خاص خود انجام شود تا سبب ایجاد بی‌نظمی و عدم هماهنگی در قرارگیری خودروها نشود. به طور کلی مزایای خط کشی پارکینگ به شرح زیر است:

  • استفاده بهینه از فضای داخلی پارکینگ
  • جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی در قرار گرفتن خودروها
  • جلوگیری از ایجاد مشاجره لفظی احتمالی بین رانندگان برای جای پارک خودرو
  • تعیین محدود پارک خودرو برای ساکنان هر واحد آپارتمان یا ساختمان اداری
  • جلوگیری از مسدود شدن مسیر ورود و خروج پارکینگ خودرو

بدین ترتیب خط کشی پارکینگ‌ها با بکارگیری المان‌های راهنمایی و ترافیکی با استفاده از دو رنگ سفید و زرد سبب اطلاع‌رسانی صحیح به رانندگان می‌شود و رانندگان می‌توانند سریع، راحت و با نظم خاص و رعایت اصول ترافیکی در محل‌های مشخص شده طبق خط کشی‌ها توقف کنند.

 

آشنایی با انواع رنگ برای خط کشی پارکینگ
تمام پارکینگ‌ها در طول 24 ساعت شبانه روز در حال پذیر تعداد قابل توجهی انواع خودروها هستند. پس باید نوع رنگ انتخابی برای خط کشی پارکینگ از جنس استاندارد و مرغوبی باشد تا  رنگ خط کشی‌ها ماندگاری طولانی مدتی داشته باشد و بر اثر رفت و آمد زیاد سریع از بین نرود. دانستن این مطلب خالی از لطف نیست که، معمولا از فام رنگ زرد برای مشخص کردن محدوده پارکینگ‌ها و از فام رنگ سفید برای مشخص کردن محدوده خطوط ترافیکی در پارکینگ ساختمان‌ها و پارکینگ‌های طبقاتی عمومی استفاده می‌شود. رنگ‌های مورد استفاده در خط کشی پارکینگ‌ها شامل رنگ‌های تک جزیی، دو جزیی می‌شوند که هر کدام از رنگ‌ها ویژگی خاص خود دارند.

 

خصوصیات رنگ‌های تک جزیی
رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان و منازل در مجتمع‌های بزرگ تجاری، مسکونی و عمومی اصولا با دو رنگ‌ زرد و سفید مات ارائه می‌شود. ویژگی این نوع از رنگ‌ها قدرت پوشانندگی بسیار بالا به میزان ۳۲۰ گرم در متر مربع برای لایه‌هایی با ضخامت ۲۰۰ میکرون روی سطح است. این نوع رنگ‌های تک جزیی سریع خشک می‌شوند به طوری که برای خشک شدن سطحی حداکثر 10 دقیقه و برای خشک شدن کامل حداکثر 4 ساعت باید منتظر ماند و بعد اجازه تردد خودروها را داد. استفاده از رنگ تک جزیی یا رنگ‌های سرد در پروژه خط کشی پارکینگ منازل و مجتمع‌های تجاری به دلیل قیمت مناسب بسیار مرسوم است.

 

خصوصیات رنگ‌های دو جزیی
یکی دیگر از رنگ‌های مورد استفاده در خط کشی پارکینگ، رنگ‌های اپوکسی دوجزیی و پلی‌اورتان هستند که قابلیت استفاده در سطوح فلزی، بتنی، کاشی و سرامیک را دارند. رطوبت سطحی مورد نیاز برای رنگ دو جزئی، حداکثر ۵ درصد و دمای بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتیگراد است تا رنگ به طور کامل و یکنواخت روی سطح قرار بگیرد. این نوع رنگ در مقابل بازتاب نور مقاوم است.

 

ویژگی انواع رنگ برای خط کشی پارکینگ
انواع رنگ خط کشی پارکینگ باید دارای ویژگی زیر باشد تا استفاده از آنها مقرون به صرفه و مناسب باشد:

  • سرعت خشک شدن بالا امتیازی برای انتخاب رنگ خط کشی پارکینگ است.
  • رنگ خط کشی پارکینگ باید به آسانی قابلیت پاکسازی و تمیز شدن داشته باشد.
  • رنگ خط کشی پارکینگ باید دوام بالایی در برابر تردد خودروها داشته باشد و دچار ترک خوردگی نشود.
  • رنگ خط کشی پارکینگ باید در برابر جذب رنگ اجسام از جمله رنگ لاستیک‌ها مقاوم باشد.
  • رنگ خط کشی پارکینگ باید در برابر سرما، گرما و بارندگی مقاوم باشد.

 

شاخص‌ انتخاب نوع رنگ خط کشی پارکینگ
رنگ خط کشی پارکینگ به گونه‌ای نیست که هر نوع رنگی را با برس یا فرچه آغشته کنید و با کشیدن خطوط موازی اقدام به تفکیک محل قرار گرفتن خودروها با فاصله 2.5 متر کنیم. بلکه در انتخاب نوع رنگ خطی کشی باید شاخص‌های زیر را در نظر گرفت.

  • جنس کف پارکینگ اعم از بتنی، سنگ، کفپوش اپوکسی یا آسفالت
  • موقعیت پارکینگ از نظر فضای سرپوشیده یا فضای باز

 

نکاتی مهم درباره انواع رنگ خط کشی پارکینگ
رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان به شرایط مختلفی بستگی دارد و باید در انتخاب انواع رنگ خط کشی نکات مهمی را رعایت. دانشتن این نکته خالی از لطف نیست، قبل از شروع به رنگ آمیزی باید سطح پارکینگ به اندازه کافی تمیز و خشک باشد پس در ابتدای کار آلودگی‌های رو سطح پارکینگ را از بین ببرید.

 

سنجش مقاومت مکانیکی رنگ خط کشی
پارکینگ‌ها اغلب محل تردد انواع خودروها با وزن‌های متفاوت است پس بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که مقاومت زیادی در برابر فشارهای وارده داشته باشند تا به سختی از روی سطح پارکینگ جدا شوند. از طرفی دیگر احتمال سقوط وسایل و ابزارهای مختلف در پارکینگ وجود دارد، پس داشتن مقاومت مکانیکی بالا برای رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان ضروری است.

 

قابلیت دیده شدن رنگ خط کشی در روشنایی و تاریکی
مهمترین ویژگی رنگ خطی کشی یک پارکینگ این است که از داخل خودرو یا به هنگام پیاده شدن این خطوط دیده شوند. بنابراین استفاده از رنگ‌های سفید، نارنجی، سبز و فسفری بسیار مناسب است.

 

مقاومت رنگ خطی کشی در برابر رطوبت و آب
رنگ خط کشی یک پارکینگ باید در برابر شست و شوی مداوم و بارش باران و برف مقاوم باشد تا سریعا پاک نشود. در این میان استفاده از رنگ‌های پلاستیکی و روغنی در پارکینگ‌های عمومی رو باز بسیار مناسب است.

 

عدم نفوذ پذیزی رنگ خطی کشی
رنگی برای خط کشی پارکینگ خودرو مناسب است که نفوذ مواد آلاینده و مواد خورنده به بخش‌های داخلی آنها کمتر باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد. بنابراین انتخاب رنگ‌های پلیمری و یکپارچه برای ایجاد یکپارچگی و نفوذ ناپذیری لایه رنگ مناسب است.

 

پایداری و استحکام رنگ خط کشی
رنگ مورد استفاده در خط کشی پارکینگ باید استحکام بالایی داشته باشد. بنابراین هر چه چسبندگی بین رنگ و سطح پارکینگ بالا باشد میزان پایداری رنگ نیز به همان اندازه است. رنگ‌های روغنی و رنگ‌های اپوکسی از میزان چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. هرچه سطح پارکینگ تمیزتر و خشک‌تر باشد، این چسبندگی بهتر خواهد بود و کیفیت کار در حد استاندارد می‌شود. به طور کلی در زمان انتخاب رنگ برای خط کشی پارکینگ، حتما رنگی را انتخاب کنید که از کیفیت خوبی برخوردار باشد و ضد آب و ضد لکه باشد. ضمن ماندگاری بالا، دیرتر از سایر رنگ‌ها پاک شود، همچنین در شب‌ها و در تاریکی نیز قابل مشاهده باشد.

نماشویی در نماهای سنگی

شستشوی نما و نماشویی

نمای سنگی را می‌توان در دسته برترین نماهای ساختمان قرار داد. نماهای سنگی برای سازنده گران تمام می‌شوند و ظاهری بسیار شیک و زیبا دارند. البته انواع مختلفی از نمای سنگی در بازار وجود دارد. برخی انواع نمای سنگی ارزان‌تر و برخی گران‌تر از مابقی نماهای سنگی هستند. نمای سنگی ظاهری صیقلی، زیبا و براق دارد. وقتی که نور خورشید به نمای سنگی می‌تابد، از دور درخشش ساختمان به چشم می‌رسد. درخشش ساختمان مهم‌ترین عنصر نمای سنگی به حساب می‌آید؛ اما همیشه هم نمای سنگی اینقدر زیبا، درخشنده و براق نیست. بلکه وقتی نمای سنگی کثیف شود، ظاهری کدر و بدشکل پیدا می‌کند. در این مواقع ساختمان به نماشویی احتیاج دارد. در اصل هرچه نمای ساختمان زیباتر باشد، سریع‌تر به نماشویی احتیاج پیدا می‌کند. در ادامه شما را با نماشویی انواع نماهای سنگی بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

چرا نمای سنگی به نماشویی نیاز دارد؟
بسیاری از افراد بر این باور هستند که سنگ نیاز به شستشو ندارد! این یک اشتباه بسیار بزرگ است که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. جالب اینجاست به‌خاطر آنکه نمای سنگی به‌تدریج و در مرور زمان آلوده و چرک می‌شود، کدر شدن آن آنطور که باید و شاید به چشم نمی‌آید. مخصوصاً وقتی که نمای سنگی تیره باشد، اکثر افراد کلاً شستشوی نما آن را فراموش می‌کنند. سنگ جزو مواد طبیعی است. برخلاف برخی انواع نما که در ساخت آن‌ها از مواد مصنوعی استفاده می‌کنند، سنگ یک ماده طبیعی است. به همین خاطر آلودگی را به خود می‌گیرد و در صورتی که پس از مدتی طولانی آلودگی را پاک نکنید، این چرک و کثیفی به بافت سنگ نفوذ می‌کند و دیگر سنگ همانند روز اول پاکیزه و زیبا نمی‌شود. نمای سنگی به ساختمان شکوه و جلال می‌دهد.

وقتی که از نمای سنگی در یک ساختمان استفاده کنند، ساختمان از ده‌ها متر دورتر با زرق و برق خود، خودنمایی می‌کند. این موضوع تا وقتی ادامه دارد که سنگ تمیز باشد و روی آن چرک و آلودگی ننشیند. با قرار گرفتن چرک و آلودگی روی سنگ، سطح سنگ به‌تدریج کدر می‌شود و درخشندگی اول خود را از دست می‌دهد. این موضوع مخصوصاً در شهرهای آلوده‌ای همانند تهران، مشهد یا اصفهان با شدت بیشتری اتفاق می‌افتد. برخی دیگر بر این باور هستند که باران می‌تواند سطح سنگ را شستشو دهد. در وهله اول باید بدانید که اکثر مواقع باران در شهرهای آلوده‌ای همانند تهران، باران اسیدی هستند. در درجه دوم باید بدانید وقتی که آلودگی روی سطح قرار داشته باشد، با بارش باران، اسیدی ضعیف به وجود می‌آید که باعث خوردگی سطح سنگ و ایجاد تخلخل داخل سنگ می‌شود. پس نمای سنگی به شستشو نیاز دارد و نماشویی باید به روش اصولی انجام شود تا به سنگ آسیب نرسد.

 

نماشویی سنگ چطور انجام می‌شود؟
سنگ یک نوع نمای بسیار حساس است. به همین خاطر نماشویی سنگ را باید با دقت بسیاری انجام دهند. معمولاً انواع دوده، بخار گازوئیل و بنزین، رنگ یا لکه‌های چربی روی نمای سنگی دید می‌شود. پیمانکاری که وظیفه شستشوی نمای سنگی را به عهده دارد، باید ابتدا سطح سنگ را بررسی نماید و متوجه شود که برای شستشو به چه موادی نیاز دارد. سپس بر اساس نوع سنگ نما، بهترین ماده شوینده را انتخاب کند. توجه داشته باشید که برخی انواع سنگ بسیار حساس هستند و امکان دارد در تماس با انواع شوینده واکنش دهند. پس باید از مواد شوینده‌ای در نماشویی استفاده شود که هم مواد چربی و کثیفی را حل کنند و هم به بافت سنگ آسیب وارد نکنند. روش‌های مختلفی برای شستشوی نما وجود دارد. برخی هنوز هم همانند گذشته از روش داربست استفاده می‌کنند. روش داربست روشی قدیمی، زمان‌بر و هزینه‌بر است.

در حقیقت کارفرما باید هزینه‌ای جداگانه را بابت داربست به اکیپت مخصوص وصل کردن داربست بپردازد. باز و بست داربست نیز بسیار زمان‌بر است و باعث می‌شود کار شستشوی نما به تعویق بیافتد. این در حالی است که روش راپل روشی جدید است که نیروی نظافت می‌تواند از بالا پشتبام با طناب به پایین آویزان شود. این روش همانند روش صخره‌نوردی است. در این روش فرد تسلط کافی بر نما دارد و می‌تواند به جاهای مختلف آن دسترسی پیدا کند. البته معمولاً از دو یا سه نیروی متخصص به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کنند تا نماشویی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود. ابتدا در صورتی که لکه رنگ یا لکه‌های چسبنده روی نما وجود داشته باشد، آن را با کاردک جدا می‌کنند. سپس با کمک مواد شوینده، نما را شستشو می‌دهند. در نهایت با کمک دستگاه واترجت، نما را آبکشی می‌کنند. در صورتی که نما خیلی کثیف باشد، شستشو و آبکشی دو بار انجام می‌شود. در غیر این صورت یک بار شستشو کافی خواهد بود. توجه داشته باشید که بهتر است در شهرهای آلوده، حداقل سالی یک الی دو بار نماشویی انجام شود. هرچه قدر شستشوی نما را به تعویق بیاندازید، چرک و کثیفی به بافت سنگ نفوذ می‌کند و دیگر مثل روز اول درخشنده و براق نخواهد بود.

کفپوش اپوکسی در بازسازی خانه

بازسازی خانه

کفپوش اپوکسی به نوعی از کفپوش گفته می شود که به صورت مایع است و پس از اعمال شدن روی سطح زمین خشک می شود و یک سطح پلیمری مقاوم ایجاد می کند. کفپوش اپوکسی در ساختمان های تجاری و اداری بیشتر مورد استفاده است. کف هر خانه یکی از مهم ترین قسمت هاست که اگر آسیب ببیند، کیفیت ساخت خانه را پایین می آورد و به نوعی در مقاومت یک منزل مسکونی موثر است.

این نکته را در نظر بگیرید که کفپوش اپوکسی تنها مختص مراکز اداری و تجاری نیست و اگر قصد نوسازی و بازسازی خانه خود را دارید، کفپوش اپوکسی یکی از دکوراتیو ترین کفپوش های حاضر است که زیبایی خانه شما را دو چندان می کند. از مزیت های نصب کفپوش اپوکسی سرعت و سهولت در نصب آن، مقاومت و زیبایی است. اپوکسی می تواند یک انتخاب هوشمندانه در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه باشد. هنگام اجرای اپوکسی در مرحله اول تمیز و صاف بودن سطح زمینی که قرار است در آن اپوکسی اجرا شود مهم است. قسمت های سست سطح زمین از بین بروند و بتن کاملا خشک باشد و همچنین دمای محیط نباید بیشتر از 50 درجه سانتیگراد باشد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه طراحی داخلی و بازسازی خانه به همراه تیم متخصص خود می تواند شما را به خانه ایده آلتان برساند و لذت تجربه زندگی در یک خانه لوکس و مدرن را برای شما به همراه بیاورد.

استفاده از تخت خواب تاشو در طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

راه‌های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای استفاده بهینه از فضا وجود دارد. از این رو، یکی از ایده‌ها برای مدیریت فضای اتاق خواب آپارتمان‌های کوچک استفاده از تخت خواب تاشو است. این تخت‌ها به دلیل تاشو بودن، کمترین فضا را در اتاق اشغال می‌کنند و تنها موقع خواب و استراحت می‌توانید تخت را به پایین بکشید و پس از اینکه به تخت نیاز نداشتید، تخت را در قسمتی از دیوار که تعبیه شده، وصل کنید تا فضای اتاق خواب کامل باز شود و به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید. اگر شما هم با محدودیت فضا در اتاق خواب برای قرار دادن تخت مواجه هستید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

کاربرد تخت خواب تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی
اتاق خواب خانه‌هایی با متراژ کوچک به طور قطع از مساحت کمی برخوردار است و تخت خواب باید در کنار سایر اعم از میزمطالعه، دراور، میزآینه و کمد دیواری قرار داده شود که بسیار مشکل است. بهترین راه حل برای رفع این مشکل استفاده از تخت خواب تاشو با تغییر دکوراسیون داخلی اتاق است  به طوری که تخت درون کمد یا کابینت جای داده می‌شود. امروز با گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی با متراژ کم استفاده از تخت خواب تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و طراحان نیز این نوع تخت‌ها را با انواع مدل‌ها که به صورت افقی و عمودی باز و بسته می‌شوند، ارائه می‌دهند از بهم‌ ریختگی و شلوغی در کوراسیون داخلی اتاق جلوگیری شود. استفاده از تخت خواب‌های تاشو در اتاق کودکان و نوجوانان بیشتر کاربرد دارد چرا که با پنهان شدن تخت خواب در مکانی مثل دیوار، فضای بیشتری برای بازی و سرگرمی کودکان باقی می‌ماند و فضای مازاد برای قرار دادن کتابخانه، میز کار و کامپیوتر شیک در اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزیت استفاده از تخت خواب تاشو در اتاق
اغلب طراحان زمان طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌های کوچک به شما، استفاده از تخت خواب‌های تاشو را پیشنهاد می‌دهند. چرا که در طول شبانه روز، مدت زمان کمی نیاز به استفاده از تخت خواب احساس می‌شود و در باقی ساعات روزانه، تخت تقریبا بدون استفاده می‌ماند پس استفاده از تخت خواب تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی، فضای اتاق خواب را بزرگتر و کارآمدتر می‌کند. همچنین تخت خواب تاشو به طراحان این امکان را می‌دهد تا از حداقل فضای اتاق خواب نهایت استفاده را بکنند. از طرفی دیگر، در زمان‌هایی که نیاز به استراحت ندارید، با بستن و جمع کردن تخت تاشو می‌توانید عمر مفید آن را افزایش دهید و مستهلک شدن زود هنگام تخت جلوگیری کنید. همچنین با قرار دادن این نوع تخت خواب‌های تاشو یک نفره و یا دو نفره می‌توان بهترین طراحی دکوراسیون داخلی برای میز آرایشی، کمد لباس، قفسه و آینه قدی و غیره ارائه داد. بهتر است که بدانید، تخت‌های تاشو دارای طرح و رنگ‌های متنوعی هستند و متناسب با سلیقه هر فردی طراحی شده است، پس می‌توانید تخت‌ تاشو مورد علاقه خود را مطابق با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود انتخاب کنید.

 

معایب استفاده از تخت خواب تاشو در اتاق
البته به کار بردن تخت‌ خواب‌های تاشو در طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر مزایایی که دارد، یکسری معایب هم دارند که مهمترین آن موقتی بودن است و برای استفاده دائمی مناسب نیستند. تخت خواب‌های تاشو باید متناسب با ابعاد و فضای آزاد اتاق خواب برای باز و بسته شدن، انتخاب شوند، از طرفی دیگر به دلیل نصب بر روی دیوار اتاق خواب امکان جابجایی مکرر وجود ندارد پس قبل از اقدام به خرید نسبت به سنجش فضا و محل قرار گیری به نتیجه نهایی برسید. نصب تخت خواب تاشو باید توسط افراد متخصص انجام شود، در صورتی که به درستی نصب نشود مشکلاتی هنگام باز و بسته کردن آن به وجود می‌آید که به تخت خواب آسیب وارد می‌کند

 

بهترین جنس بدنه تخت تاشو
در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، انتخاب جنس بدنه تخت تاشو از نظر استحکام موضوع پر اهمیتی است چراکه با توجه به میزان بار تشک و وزن فرد استفاده کننده که به بدنه وارد می‌شود، بدنه تخت نباید به مرور زمان استحکام خود را از دست بدهد و خراب شود. از این رو، علاوه بر بدنه تخت باید همه یراق آلات و پمپ‌های نگهدارنده آن با کیفیت انتخاب شود. در صورتی که لوازم تخت تاشو ضعیف و بی‌کیفیت باشد، هنگام باز و بسته شدن تخت تاشو شاهد شنیدن صدای نابهنجار از لولا و جک‌های آرام بند خواهیم شد. در طراحی دکوراسیون داخلی، اغلب بدنه تخت خواب‌های تاشو یک نفره و دو نفره از جنس چوب، ام دی اف، فلز و نئوپان استفاده می‌شود که در این بین تختخواب‌های ام دی اف و چوبی از نظر کیفیت مناسب‌تر هستند. لازم به ذکر است، از تخت خواب‌های تاشویی که جنس بدنه آنها نوپان و یا ام دی اف با تراکم پایین است، هرگز خریداری نکنید. اما فراموش نکنید که بهترین جنس برای تخت خواب‌های تاشو ام دی اف با تراکم بالا است.

 

قیمت تخت خواب تاشو
به طور کلی قیمت تخت خواب تاشو نسبت به تخت‌های عمومی گران‌تر تمام می‌شود. بر این اساس، علاوه بر نوع طراحی دکوراسیون داخلی، قیمت تخت خواب تاشو به جنس و رنگ بدنه انتخابی بستگی دارد. به طوری که هرچه پروفیل بدنه ضخیم‌تر (ضخامت 0.9-1 میلیمتر) و نوع رنگ آن (کوره‌ای) مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر باشد، قیمت تخت خواب تاشو نیز گران‌تر می‌شود. همچنین جنس باکس انتخابی نیز در قیمت تخت خواب تاشو تاثیرگذار است. اگر جنس باکس از نوع چوب ام دی اف یا نئوپان باشد، قیمت تخت بیشتر می‌شود. البته اگر در کنار تخت تاشو دیگر سرویس‌های خواب اعم از کمد، کشو، میز آرایش و غیره را نیز انتخاب کنید، قیمت زیاد می‌شود اما به صرفه است.

انواع شومینه در بازسازی خانه

بازسازی خانه

در فصل زمستان وجود یک سیستم گرمایشی مناسب برای هر خانه ای واجب است. حال اگر این سیستم گرمایشی به زیبایی خانه و طراحی بهتر دکوراسیون داخلی کمک کند، یک ویژگی مثبت برای آن سیستم گرمایشی محسوب می شود. انواع شومینه های مختلف از هزاران سال پیش تا به الان طراحی شده است و در خانه ها کاربرد فراوان داشته است. شومینه های قدیمی آلودگی و دردسر بیشتری نسبت به شومینه هایی که امروزه طراحی شده است، داشته اند. این روز ها شومینه های مدرن جایگزین شومینه های قدیمی و شومینه های فوق مدرن جایگزین شومینه های مدرن شده اند. اگر تصمیم به بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون جدید دارید به طراحی شومینه برای بهتر شدن خانه نیز توجه کنید.

 

انواع شومینه براساس نوع سوخت در بازسازی خانه
 

شومینه هیزمی
این سبک از شومینه ها در گذشته بیشتر رایج بوده اند. امروزه نیز در ویلا های شمال کشور نیز این شومینه ها طرفدار خود را دارند. وجود شومینه هیزمی حس زندگی در طبیعت را در آدم بر می انگیزد.

 

شومینه برقی
شومینه های برقی آلودگی شومینه های هیزمی را ندارند و گرمای شومینه برقی قابلیت گرم کردن یک اتاق متوسط را دارد.

 

شومینه گازی
در طراحی این شومینه ها باید به وجود شیر گاز شهری در نزدیکی شومینه توجه کرد، چرا که این شومینه ها با گاز شهری کار می کنند و امروزه در بیشتر خانه ها وجود دارد. شومینه گازی در دو مدل ساده و ال سی دی طراحی می شود.

 

شومینه الکلی
در شومینه های الکی نوع سوخت آن ها همانطور که از نامش پیداست، الکل است. این شومینه ها نیاز به دودکش ندارند زیرا الکل مانند دیگر مواد آلودگی ایجاد نمی کند. شومینه الکلی بسیار جنبه دکوراتیو دارد و در خانه های امروزی مورد استفاده است.

 

انواع شومینه براساس جنس در بازسازی خانه
 

شومینه شیشه ای
شومینه شیشه ای نیز در زمره شومینه های دکوراتیو امروزی قرار می گیرند. بسیار شیک و زیبا هستند. در هنگام ساخت و یا تهیه شومینه شیشه ای به جنس آن توجه کنید.

 

شومینه چدنی
شومینه چدنی از جنس چدن است. بسیار زیبا اما گران قیمت است و در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک قابل استفاده است. سوخت این شومینه ها گاز و یا هیزم است.

 

شومینه آجری
انواع و اقسام آجر ها با رنگ های مختلف وجود دارد که با آن ها شومینه های متفاوت طراحی کرد. شومینه های آجری مقاومت بالایی دارند و قابلیت طراحی به اشکال مختلف را دارند. اما بیشتر در طراحی سنتی از شومینه آجری استفاده می شود.

 

شومینه مرمری
شومینه مرمری گران قیمت ولی بسیار لوکس و شکیل است. سنگ مرمر یک سنگ طبیعی با طرح و رنگ های مختلف است. سنگ مرمر بسیار بادوام و مقاوم است و در برابر حرارت آسیب نمی بیند.

 

شومینه بتنی
شومینه بتنی نیز از روش های مدرن ساخت شومینه است که قابلیت اجرا در طرح ها و شکل های متفاوت را دارد. در انتخاب رنگ و طرح آن نیز محدودیتی ندارید حتی می توانید شومینه را به صورت سه بعدی طراحی کنید.

 

شومینه کاشی سرامیک
کاشی و  سرامیک نیز طرح و رنگ های مختلفی دارند. کاشی مناسب برای طراحی شومینه با کاشی های دیگر متفاوت است و باید مقاوم در برابر حرارت باشد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک کادر مجرب به شما کمک می کنند تا بهترین متریال را در بازسازی خانه به کار ببرید و مناسب ترین سبک را برای خانه خود طراحی کنید.

بازسازی خانه در کرج

بازسازی خانه

مفهوم بازسازی خانه، فرآیند بازسازی یا اضافه کردن چیزی به خانه است. بهسازی خانه می‌تواند شامل پروژه‌هایی باشد که فضای داخلی خانه موجود (مانند لوله‌کشی و برق)، نمای بیرونی (ساخت‌کاری، بتونی، نمای بیرونی، سقف) یا سایر بهبودهای ملک (به عنوان مثال کار باغ یا تعمیر و نگهداری گاراژ) را ارتقا می‌دهند. پروژه ­های بازسازی منزل را می­توان به دلایل مختلف انجام داد. ترجیحات شخصی و راحتی، تعمیر و نگهداری یا تعمیر، بزرگ‌تر کردن خانه با افزودن اتاق‌ها یا فضا، به عنوان وسیله‌ای برای صرفه‌جویی در انرژی یا بهبود ایمنی.

 

انواع بازسازی منزل
در حالی که “بهسازی خانه” اغلب به پروژه­ های ساختمانی اطلاق می­شود که ساختار یک خانه موجود را تغییر می­دهد، همچنین می­تواند شامل بهبود چمن­ ها، باغ­ ها و سازه­ های بیرونی مانند آلاچیق­ ها و گاراژها باشد. همچنین شامل وظایف تعمیر و نگهداری، تعمیر و خدمات عمومی است. پروژه­ های بازسازی خانه معمولاً یک یا چند مورد از اهداف زیر را دنبال می­کنند:

 

راحتی

  • ارتقاء سیستم ­های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع.
  • ارتقاء اتاق‌ها با امکانات لوکس، مانند افزودن ویژگی‌هایی به آشپزخانه یا آب گرم جکوزی به حمام.
  • افزایش ظرفیت سیستم­ های لوله کشی و برق.
  • عایق رطوبتی زیرزمین.
  • اتاق­ های عایق صدا به خصوص اتاق خواب و حمام.

 

تعمیر و نگهداری
پروژه ­های تعمیر و نگهداری می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پارگی سقف و تعویض.
  • تعویض یا پنجره ­های جدید ساخت.
  • تعمیرات بتن و بنایی پی و دودکش.
  • رنگ­ آمیزی مجدد اتاق­ ها، دیوارها یا نرده ­ها
  • تعمیر سیستم­ های لوله­ کشی و برق
  • کاغذ دیواری
  • پولیش مبلمان
  • نگهداری دوش

 

صرفه ­جویی در انرژی
صاحبان خانه ممکن است هزینه­ های آب و برق را با موارد زیر کاهش دهند:

  • عایق حرارتی کم مصرف، پنجره­های جایگزین و روشنایی.
  • انرژی‌های تجدیدپذیر با اجاق‌های چوب سوز، پانل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی و پمپ‌های حرارتی تبادل زمین‌گرمایی

 

5 فایده شگفت ­انگیز بازسازی خانه در کرج
اگر تا به حال به اطراف خانه خود نگاه کرده­اید و فکر کرده­اید که آیا باید تغییراتی ایجاد کنید، تنها نیستید. بازسازی خانه یکی از کارهای محبوبی است که صاحبان خانه انجام می­دهند. ممکن است به این فکر کنید که آیا نقاشی ارتقای مناسبی هست یا اینکه آیا به روز کردن آشپزخانه بهتر است. قبل از شروع تماس با پیمانکاران نقاشی تجاری یا خراب کردن دیوارها، احتمالاً می­خواهید بدانید که بازسازی خانه چه مزایایی برای شما دارد. آیا تلاش برای جستجوی پیمانکاران حرفه­ ای رنگ در کرج ارزشش را دارد؟ پاسخ در واقع بله است. بازسازی خانه می­تواند مزایای شگفت ­انگیزی داشته باشد. قبل از اینکه تلفن را بردارید و برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید، برخی از مزایای شگفت ­انگیز بازسازی خانه خود را بررسی کنید. به خواندن ادامه دهید و در حین رفتن، شروع به برنامه ریزی ذهنی برای فضاهای زندگی جدید خود کنید.

 

بازسازی منزل می­تواند در پول شما صرفه ­جویی کند
اگر در حال حاضر هر یا دو سال یکبار دیوارهای خود را رنگ­ آمیزی می­کنید، زیرا از رنگ با کیفیت پایین ­تر استفاده می­کنید و در برابر فرسودگی مقاوم نیست، زمان آن رسیده است که آن را ارتقا دهید. سرمایه­ گذاری بر روی مواد با کیفیت بالا مانند فرش بهتر یا استخدام یک پیمانکار حرفه­ ای رنگ می­تواند به این معنی باشد که شما مرتباً چیزها را جایگزین نخواهید کرد. مواد با کیفیت بالاتر ماندگاری بیشتری دارند و بهتر می­ مانند. فرشی که بعد از چند سال بچه ­ها و حیوانات خانگی فرسوده و مات نمی­شود، فرشی است که نیازی به تعویض سریع ندارد. وقتی چیزهایی را کمتر تعویض می‌کنید و از آیتم‌های ارتقا یافته بیشتر بهره می‌برید، در درازمدت در هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید.

 

لذت بردن از خانه می­تواند آرامش ­بخش ­تر باشد
گاهی اوقات زمانی که می­دانید چیزهایی وجود دارد که ترجیح می­دهید در مورد آن تغییر دهید، گذراندن وقت در خانه می­تواند ناراحت­ کننده ­تر باشد. حتی اگر احساس کنید خانه شما جایی است که نمی­توانید به طور کامل آرامش داشته باشید، حتی می­تواند باعث استرس شود. بازسازی خانه و تبدیل آن به مکانی که برای شما حس خوبی داشته باشد باعث می­شود که محیط آرام­تری برای لذت بردن از زندگی در آن داشته باشید. شما این احساس آزاردهنده را نخواهید داشت که کارها را به تعویق می­اندازید و خانه شما شگفت­انگیز به نظر می­رسد.

 

بازسازی می­تواند ارزش خانه شما را افزایش دهد
ممکن است آنچه را که بازسازی خانه می­تواند از نظر ارزش افزوده به خانه شما انجام دهد، دست کم گرفته باشید. هنگامی که صحبت از ارزش فروش مجدد به میان می­آید، ارتقاء خانه می­تواند عامل بزرگی در افزایش قیمت درخواستی خانه شما باشد. حتی اگر برنامه‌های فعلی برای فروش خانه خود ندارید، این موضوعی است که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا باید پروژه بازسازی منزل را انجام دهید، در نظر بگیرید. هر چیزی از یک چیز کوچک مانند به روزرسانی چند چیز در حمام خود تا ارتقاء کل آشپزخانه شما می­تواند برای افزایش ارزش خانه شما حساب شود. اگر متعجب هستید که کدام نوع بازسازی به طور خاص برای شما ارزشمندتر است، همیشه می­توانید با یک مشاور املاک یا پیمانکار در کرج مشورت کنید. آن­ها می­توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند.

 

می­توانید هزینه خدمات خود را کاهش دهید
این مزیت واقعاً در رده خودش قرار دارد زیرا از صرفه­ جویی در هزینه با استفاده از مواد با کیفیت بالاتر فراتر می­رود. ارتقاء خانه شما با وسایل برقی کارآمد می­تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هزینه خدمات برقی شما شود. حتی مواردی مانند عایق ­بندی بهتر و ارتقاء پنجره ­های شما تفاوت ایجاد می­کند. اگر این ایده برای شما جذاب است، روی نوسازی‌هایی تمرکز کنید که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی واقعاً منطقی‌تر خواهد بود. به این فکر کنید که چه چیزی به شما کمک می­کند از برق کمتر، گرمای کمتر یا تهویه مطبوع کمتر استفاده کنید و با ارتقاء آن چیزها شروع کنید. صرفه­ جویی در هزینه و صرفه­ جویی در مصرف انرژی در خانه شما ارزش تلاش را دارد.

می­تواند شما را به یک همسایه ایده­ آل تبدیل کند
حتی اگر همسایه‌هایتان قبلاً شما را دوست دارند، زیرا شما فردی عالی هستید، بازسازی خانه می‌تواند شما را از نظر آن­ها شگفت‌انگیزتر کند. خانه‌هایی که فرسوده به نظر می‌رسند اغلب تصور مطلوبی از صاحب خانه ایجاد نمی‌کنند، و همچنین در خود محله نیز بازتاب ضعیفی دارند. اگر شما همسایه ­ای هستید که خانه خود را به روز می­کند و آن را بازسازی می­کند تا عالی به نظر برسد، همسایگان شما آن را دوست خواهند داشت. ظاهر خانه ­ها در یک محله به طور کلی می­تواند بر ارزش فروش مجدد همه تأثیر بگذارد، بنابراین به روزرسانی و بازسازی خانه شما را به بهترین همسایه ­ای تبدیل می­کند که می­توانید در نظر همه باشید. هیچ کس نمی­خواهد همسایه بدی باشد، بنابراین این مزیت بازسازی بسیار زیاد است. همانطور که می­بینید، از لذت بردن بیشتر از خانه تا افزایش ارزش فروش مجدد، چیزهای خوبی برای انجام برخی از پروژه ­های بازسازی خانه وجود دارد. لازم نیست چندین پروژه بزرگ را به طور همزمان انجام دهید. می‌توانید فهرستی از چیزهایی که می‌خواهید به‌روزرسانی کنید تهیه کنید و برنامه‌ای برای تحقق آن‌ها ایجاد کنید. هنگامی که برنامه ­ای دارید و شروع به ایجاد تغییرات کنید، زودتر از آنچه فکرش را می­ کنید، برخی از این مزایا را تجربه خواهید کرد. انجام کارها و اینکه بتوانید چند کار را در لیست کارهایتان بررسی کنید همیشه احساس خوبی دارد. از کوچک شروع کنید و سعی کنید تا آنجا که می­ توانید از این روند لذت ببرید. خانه شما بهتر به نظر می­رسد و همه کسانی که در آنجا زندگی می­کنند خوشحال خواهند شد که شما وقت گذاشته­ اید.

نقش کمد دیواری در بازسازی خانه

بازسازی خانه

کمد دیواری با استفاده از فضای پرت خانه و گرفتن کمترین فضای خانه به شما کمک می کند بیشترین استفاده را از آن داشته باشید. برای همین است که این روز ها کمد دیواری بیشتر مورد توجه است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مهمترین نکته در طراحی و تعبیه کمد دیواری پیدا کردن یک فضای مناسب است. کمد دیواری ها  می توانند در هر قسمت خانه نصب شوند ولی نوع طراحی آن ها با یکدیگر متفاوت است. کمد دیواری می تواند در طرح، شکل، رنگ و جنس های متفاوت ساخته شوند. اگر کمد دیواری در پذیرایی واقع شده است باید به نحوی طراحی شود که به طراحی دکوراسیون و فضای پذیرایی بیاید و شبیه به وصله ناجور نباشد.

کیفیت چوب کمد دیواری در بازسازی خانه بسیار مهم است و باید جنسی را انتخاب کنید که خراب نشود و مدت طولانی قابل استفاده باشد. در انتخاب کمد دیواری باید به امنیت کمد، میزان تحمل وزن، کیفیت ساخت و طرح آن دقت کنید. امروزه کمد دیواری ها به نحوی طراحی می شوند که بیشترین فضای ممکن برای قرار دادن وسایل را در اختیار داشته باشید. در واقع کمد دیواری باید به بهترین شکل ممکن قفسه بندی شود تا دسترسی به وسایل را آسان کند و فضای مناسب را در اختیارتان بگذارد.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم کاملا حرفه ای به شما کمک می کند تا با بهترین و با کیفیت ترین متریال خانه خود را بازسازی کنید و مناسب ترین سبک را برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید.

هپی چیر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

طراحی دکوراسیون داخلی

دنیای امروز دنیای راحتی و آسایش است. دنیایی که با استفاده از تحرک کمتر، فعالیت بیشتری انجام شود. اما با این حال مدرنیته به همراه خود کار، فعالیت و خستگی نیز دارد و همه افراد نیاز دارند تا پس از کار خود یک زمان برای استراحت و آسودگی خود داشته باشند. هپی چیر ها به خاطر حالت خمیری خود انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای استراحت کردن است. این فرم از مبلمان به هر حالتی که بر روی آن بنشینید در  می آید و همه قسمت های بدنتان را پوشش می دهد و اجازه می دهد تا همه قسمت های بدن استراحت کند.

می توانید از هپی چیر و بین بگ در طراحی دکوراسیون داخلی و هر قسمت خانه استفاده کنید. هپی چیر را می توانید در اتاق خواب خود یا حتی در اتاق مطالعه قرار دهید و به هنگام مطالعه بر روی آن استراحت کنید. به خاطر وجود سبک ،طرح و رنگ های متفاوت این مبلمان شما می توانید آن را در نشیمن خانه، کنار استخر، اتاق خواب و یا هر جای دیگری که دوست دارید قرار دهید. ترکیب این مبلمان با سبک ها و مدل های دیگر می تواند یک ترکیب جذاب و زیبایی در خانه شما ایجاد کند.

این سبک از مبلمان برای اتاق کودک نیز مناسب است و به خاطر حالت نرمی و راحتی که دارد به کودک شما هیچ آسیبی نمی رساند. این صندلی وزن زیادی ندارد و قابل حمل است، بنابراین حس کنجکاوی کودک را نیز ارضا می کند. بین بگ و هپی چیر فضای زیادی را اشغال نمی کنند و می توانند گزینه خوبی برای خانه های کوچک نیز باشند.

مجموعه کارویس با سال ها تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی به همراه یک تیم متخصص و فوق حرفه ای به شما کمک می کند بهترین انتخاب را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید و همچنین بهترین متریال را در بازسازی خانه خود استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی با مکرومه‌بافی

طراحی دکوراسیون داخلی

هنرهای دستی، جایگاه ویژه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. آن­ها، روح و تنوع طراحی داخلی را بیشتر کرده و آن را زنده‌تر جلوه می‌دهند. علاوه بر این، قطعات صنایع‌دستی می‌توانند در عین زیبایی، کاربردی نیز باشند. یکی از این هنرها که در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب شده است، مکرومه‌بافی است. مکرومه‌بافی هنری قدیمی است که در سرتاسر دنیا، شناخته‌شده است. متریال اصلی این هنر، نخ با ضخامت‌های مختلف است که به شکل‌های متنوعی بافته می‌شود. در این مقاله، ضمن معرفی مختصر این هنر، کاربردهای آن را در طراحی دکوراسیون داخلی بیان می‌کنیم. در پایان این مقاله، یک گزینه عالی برای دل‌پذیرتر کردن فضای خانه‌تان خواهید داشت.

 

مکرومه بافی چیست؟
مکرومه‌بافی که نام اصلی آن مکرمه‌بافی است، یک هنر اصالتا چینی یا ژاپنی است که حدود 600 سال پیش، کم‌کم از انگلستان به دنیا معرفی شد. این هنر در یک‌کلام، هنر گره زدن انواع مواد از چوب تا نخ با بافت‌ها و الگوهای مختلف است که البته نخ، مصرف بیشتری در آن دارد. به دلیل عدم استفاده از قلاب و سوزن در مکرومه، تنوع اشکالی که می‌توان با آن درست کرد، بی‌نهایت است. تمامی مراحل بافت و گره زدن در این هنر، دستی است. یکی از خصوصیات هنری‌های دستی، کاربردی بودن آن‌هاست. کاربرد اصلی مکرومه‌بافی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است.

 

مکرومه و سبک طراحی دکوراسیون داخلی
پیش از آن‌که به استفاده از مکرومه به‌عنوان یکی از المان‌های زیباسازی در خانه خود فکر کنید، باید سبک طراحی دکوراسیون داخلی خود را بشناسید. باید گفت که مکرومه با هر سبکی سازگار نیست. مکرومه، هنری است که با خود، راحتی و گرما را به همراه می‌آورد. شکل مکرومه، متقارن و دقیق نیست و به‌هرحال، یک هنر دستی به‌حساب می‌آید. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک‌های روستیک یا روستایی، تا حدودی کلاسیک، وینتج و سنتی ایرانی، می‌توان از این هنر استفاده کرد. همچنین، استفاده از آن در فضاهای دنج، مانند اتاق زیرشیروانی، اتاق‌خواب و کلبه جنگلی نیز به حس گرما و راحتی فضا کمک می‌کند.

 

ایده هایی برای استفاده از مکرومه در دکوراسیون داخلی
استفاده از هنرهای دستی در طراحی دکوراسیون داخلی ، باید کاملا حساب‌شده و به‌اندازه باشد. در غیر این صورت، جلوه و تاثیر بصری آن‌ها کمرنگ خواهد شد. در اینجا، ایده‌هایی ناب از چند طراح دکوراسیون داخلی اروپایی را با شما با اشتراک می‌گذاریم.

 

آویز گلدان
یکی از معمول‌ترین استفاده‌هایی که از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود، استفاده از آن به‌عنوان آویز گلدان است. استحکام بالای گره‌ها و هماهنگی الیاف طبیعی مکرومه با گل و خاک، ازجمله عواملی هستند که این ترکیب را دلپذیر می‌کنند. به‌ویژه، گل‌های رونده که می‌توانند آویزان شوند یا از مکرومه بالا بروند، برای این کار ایده ­آل هستند.

 

تزیین کننده دیوار و کف
مکرومه ها، گزینه‌هایی عالی برای تزیین دیوار هستند. با استفاده از آن‌ها به دیوار ساده و بزرگ خود، بعد بدهید. نکته‌ای که در مورد مکرومه وجود دارد، این است که ابعاد آن می‌تواند از بسیار کوچک تا بسیار بزرگ، تنوع داشته باشد. به‌این‌ترتیب با یک مکرومه بزرگ، دیگر نیازی به ادوات دکوراتیو دیگر برای دکور کردن دیوار خود ندارید. مسلم است که مکرومه به‌عنوان گزینه اصلی پوشش کف خانه، اصلا مطرح نیست. بااین‌حال، می‌توان از آن برای پوشش قسمت‌های خالی و کم رفت‌وآمد، به‌خوبی استفاده کرد. در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کم رفت‌وآمد، باید آن­ها را با استفاده از المان‌های دکوراتیو برجسته کرد. یک گزینه عالی برای این کار، مکرومه است.

 

جداکننده فضا
استفاده از مکرومه در چهارچوب درب، یکی از شایع‌ترین موارد کاربرد آن در طراحی دکوراسیون داخلی است. آن‌ها به شکل‌های مختلف از آویز و اصطلاحا ریش‌ریش تا بافته‌شده مانند تکه‌ای گلیم، می‌توانند به‌خوبی فضاهای شما را از هم جدا کنند. این فضا می‌تواند، ورودی آشپزخانه، آرک‌های وسط سالن، ورودی خانه یا اتاق باشد. درصورتی‌که قصد ایجاد فضایی دنج در خانه دارید، می‌توانید از مکرومه برای جداسازی آن‌ها استفاده کنید. این فضا می‌تواند، بخشی از نشیمن برای مطالعه یا نوشیدن چای و قهوه باشد.

 

متریالی برای ساخت ننو
داشتن یک ننوی راحت و زیبا در خانه می‌تواند، تجربه زندگی در آن را لذت‌بخش‌تر کند. مکرومه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درست کردن ننو است. حلقه و گره‌های محکمی که در این هنر استفاده می‌شوند، آن را به گزینه‌ای عالی برای این کار تبدیل کرده است. ننوهای مکرومه­ ای با ارتفاع کم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌هایی با کودکان خردسال به‌ویژه در اروپا، بسیار رایج است.

 

پوشش تخت و مبل
روتختی و رومبلی مکرومه، حس راحتی ویژه‌ای به آن مبل یا تخت می‌دهد. البته، باید در نظر داشت که هر مبل و تختی ازنظر طراحی و جنس با مکرومه سازگار نیستند. بهترین گزینه برای تزیین شدن با مکرومه، مبل‌های راحتی با روکش‌های پارچه‌ای هستند.

 

تزیین کننده میز و دیگر لبه های خانه
اگر در دیوارهای خانه خود، فرورفتگی‌هایی شبیه به طاقچه دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزیین و پوشاندن آن، مکرومه است. همچنین، مکرومه برای تزیین میز جلوی مبلی یا عسلی نیز یک گزینه ایده­آل به شمار می‌آید. مورد دیگر استفاده از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی در فصل تابستان، پوشاندن رادیاتور، بخاری یا شومینه است.

 

پوشش چراغ
استفاده از مکرومه به‌عنوان پوششی به دور شید یا لامپ آباژور، سال‌هاست که مرسوم است. این ایده، باعث شده است که از این هنر برای ساخت لوستر نیز استفاده شود. لوسترهای مکرومه ­ای با پخش منحصربه‌فرد نور، حالتی عرفانی به طراحی دکوراسیون داخلی فضا می‌دهند.

 

نکاتی در باب استفاده بهینه از مکرومه
مکرومه را باید طوری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود به کار بگیرید که تا جای ممکن، برجسته باشد. به این منظور باید نکاتی را در نظر داشته باشید. اولین نکته این است که مکرومه باید در معرض نور کافی قرار داشته باشد. نور طبیعی کافی، باعث دیده شدن هرچه بیشتر مکرومه می‌شود. این نور باید، غیرمستقیم باشد چراکه ممکن است در طول زمان، باعث پوسیدگی بافت مکرومه شود. نکته دوم، تعداد مکرومه­ های به‌کاررفته شده در طراحی داخلی است. درصورتی‌که همه­جای خانه خود را با مکرومه پر کنید، تاثیر خودش را از دست خواهد داد. توصیه می‌شود، مکرومه را حساب‌شده و در جایی که واقعا دیده می‌شود، استفاده کنید. هرچه المانی که مکرومه را در کنار آن به کار می‌برید، جنس متفاوت‌تری نسبت به آن داشته باشد، تضاد و نمود مکرومه بیشتر خواهد شد. درنهایت، می‌توانید از تکنیک رنگ‌های همخوان یا متضاد در استفاده از مکرومه، استفاده نمایید. استفاده از مکرومه همرنگ با دیوار یا مبلمان، طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما را مدرن‌تر جلوه خواهد داد.

 

استفاده از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی
در مراحل نهایی طراحی داخلی ، مسئله تزیین مطرح می‌شود. یکی از گزینه‌هایی که به‌ویژه در اروپا، دهه‌هاست برای تزیین خانه استفاده می‌شود، مکرومه است. این هنر آسیای شرقی که اساس آن بر گره زدن مواد مختلف از نخ تا چوب است، می‌تواند نقش‌های کاربردی نیز در طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشد. تزیین دیوار و کف، جدا کردن فضا، آویز گلدان، پوشش چراغ، روکش انواع المان‌ها مانند میز، تخت و مبل و ساخت ننو، ازجمله موارد استفاده مکرومه در دکوراسیون داخلی هستند. درنهایت هم استفاده از مکرومه در طراحی دکوراسیون داخلی ، مستلزم رعایت نکاتی در خصوص نور، تعداد و موقعیت کاربرد و توجه به تضاد یا همخوانی رنگ‌هاست.

ساخت انواع ویلای لوکس در ایران

طراحی و ساخت ویلا

طراحی و ساخت ویلا امروز به یک تخصص بدل شده است. آنچه یک ویلا را لوکس می‌کند تنها با خرج کردن هزینه‌های هنگفت به دست نمی‌آید. برای داشتن چنین ویلایی، باید بدانید که یک ویلای لوکس چه ویژگی‌هایی دارد. در کشور ما اصلی‌ترین نقطه برای ساخت ویلا، شمال کشور است که شرایط آب­ وهوایی آن باعث شده است که پر گردشگرترین منطقه کشور باشد. در سال‌های اخیر، مناطق دیگری از کشورمان هم شاهد طراحی و ساخت ویلا و حتی ویلاهای لوکس بوده ­اند. در این مقاله، ویژگی‌های یک ویلای لوکس را به شما در دو سطح زیرساختی و طراحی دکوراسیون داخلی معرفی می‌کنیم. اگر رؤیای طراحی و ساخت ویلا را در سر می‌پرورانید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

 

مشخصات زیرساختی یک ویلای لوکس
با به میان آمدن سخن از طراحی و ساخت ویلا، به‌ویژه از نوع لوکس آن، بسیاری از افراد تنها به‌ظاهر ویلا می‌اندیشند. باید بدانیم که در کار ساخت‌وساز، هر نما و ظاهر زیبا، نیازمند زیرساختی حرفه‌ای است. در غیر این صورت، پس از مدتی مشکلات ساختاری در طراحی و ساخت ویلا، ظاهر لوکس آن را خراب خواهد کرد. در اینجا به بخش‌های زیرساختی یک ویلای لوکس می‌پردازیم.

 

سیستم گرمایش و سرمایش
مسلماً ویلایی که از رادیاتور برای گرمایش خود استفاده می‌کند، لوکس به‌حساب نمی‌آید. برای گرمایش و سرمایش یک ویلای لوکس باید از سیستم‌های مدرن مانند انواع اسپیلت، رادیاتور قرنیزی و گرمایش از کف استفاده کرد. همچنین، در ساخت ویلا باید تمامی استانداردهای مربوط مصرف انرژی بهینه رعایت شوند. در این صورت می‌توان، به یک سیستم مدرن و با ظاهر زیبا برای گرمایش و سرمایش در طراحی و ساخت ویلا اکتفا کرد.

 

امنیت ویلای لوکس
در طراحی و ساخت ویلا باید حتماً از بهترین سیستم‌های امنیتی روز استفاده کرد. این نکته، در خصوص امنیت ویلاهای لوکس، مثلاً در شمال کشور، اهمیت پیدا می‌کند. انواع دوربین‌های مداربسته با قابلیت کنترل و ارتباط بر بستر اینترنت، انواع ماژول‌های امنیتی و سنسورهای پیشرفته حرارتی، دود، آب و غیره هم باید توسط یک تیم مجرب، در طراحی و ساخت ویلا استفاده شوند.

 

نقشه یک ویلای لوکس
نقشه طراحی و ساخت یک ویلا به‌ویژه ازآن‌جهت که فضای زیادی در اختیار طراح است، باید درنهایت سلیقه کشیده شود. باید تناسب فضای اتاق‌خواب‌ها، سرویس‌های بهداشتی، هال، بالکن و آشپزخانه به‌خوبی رعایت شود. به‌طور مثال، اتاق‌خواب‌ها باید درجایی جدا از فضاهای عمومی، مانند هال قرار بگیرند. آن‌ها باید دارای سرویس بهداشتی مخصوص به خود در درون اتاق یا در کنار آن باشند.

 

دیگر موارد مربوط به زیرساخت
یک ویلای لوکس حتماً دارای استخر خصوصی است. این استخر باید از بهترین متریال ساخته شده باشد و زیباترین ویوی ویلا را به خود اختصاص دهد. هرچه ویلا لوکس‌تر باشد، بخش‌های سونا، جکوزی و غیره را نیز در خود جای می­دهد. نکته دیگر در جانمایی پنجره‌ها و استفاده از نور طبیعی، در طراحی و ساخت یک ویلای لوکس است. یک طراح حرفه‌ای می‌داند که از نور طبیعی که به ویلا می‌تابد، چطور به نحو احسن و در جهت درخشان کردن فضای داخلی، به‌ویژه آشپزخانه، استفاده کند.

 

ظاهر یک ویلای لوکس چگونه است؟
در طراحی و ساخت ویلا، ظاهر آن به سه قسمت تقسیم می‌شود.

  • فضای داخلی
  • نما
  • محوطه باز

در طراحی و ساخت ویلا، داشتن سبک، بسیار مهم است. امروزه سبک‌های مختلفی در دنیا برای ساختن ویلای لوکس وجود دارد. مدرن، کلاسیک ایتالیایی، کلاسیک یونانی و سبک‌های شرق آسیایی، انواعی از این سبک‌ها هستند. در صورت بی‌برنامگی برای ظاهر ویلا، در پایان کار با ویلایی مواجه می‌شویم که قسمت‌های مختلف آن هیچ هماهنگی­ای باهم ندارند. در اینجا سه بخش اصلی ظاهر ویلا را بررسی می‌کنیم.

 

فضای داخلی لوکس در طراحی و ساخت ویلا
فضای داخلی یک ویلای لوکس از مرغوب‌ترین متریال ممکن ساخته شده است. پارکت مرغوب، سنگ گرانیت یا مرمر، از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای کف یک ویلای لوکس هستند. آشپزخانه یک ویلای لوکس باید با مدرن­ ترین وسایل تجهیز شده باشد. میز ناهارخوری، مبلمان، فرش‌ها و دیگر المان‌های فضای عمومی باید یا کلاسیک یا مدرن باشند. استفاده از سبک‌های وینتج یا اسپرت، چندان با روحیه یک ویلای لوکس سازگار نیست. درصورتی‌که دیوار و سقف از جنس گچ باشند، حتماً باید از گچ‌بری‌های کلاسیک در تزیین آن‌ها استفاده کرد. درصورتی‌که سبک مدرن را در طراحی و ساخت ویلای لوکس خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید برخی از دیوارها را با سنگ‌های گران‌قیمت بپوشانید. نکته بعدی در نورپردازی مصنوعی نهفته است. در طراحی و ساخت یک ویلا به سبک لوکس باید حتماً در قسمت‌های مختلف ویلا، نورپردازی‌های مخصوص داشته باشید. همچنین، اگر سبک‌های مختلف کلاسیک اعم از ایتالیایی، یونانی و غیره را برگزیده‌اید از اهمیت پرده‌های پرزرق‌وبرق و بلند و لوسترهای درخشنده غافل نشوید. سرویس بهداشتی لوکس در طراحی و ساخت یک ویلا به این سبک، بسیار اهمیت دارند. در حمام ویلا حتماً از وان استفاده کنید و شیرآلات آن را از مرغوب‌ترین متریال در نظر بگیرید. کاشی‌های زیبا و نورپردازی متناسب با تجهیزات درون سرویس‌های بهداشتی به لوکس شدن هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کنند. درنهایت، از عناصر هنری به‌ویژه تابلوهای نقاشی زیبا، شمع­دان و مجسمه‌های متناسب با سبک طراحی و ساخت ویلا غافل نباشید.

 

نما در طراحی و ساخت ویلا به سبک لوکس
از نمای یک ویلا می‌توان پیش‌بینی کرد که در درون ویلا چگونه است یا حتی صاحب ویلا چه خصوصیاتی می‌تواند داشته باشد. یک نمای پرپیچ‌وخم، همراه با قوس و آرک‌های بسیار، می‌تواند نماینده یک ویلای لوکس کلاسیک باشد. این در حالی است که استفاده از سنگ‌های براق و گران‌قیمت در طراحی و ساخت ویلا از آن یک ویلای لوکس مدرن خواهد ساخت. بسیار مهم است که سبک طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ویلا، باهم سنخیت داشته باشند.

 

فضای باز ویلا
در طراحی و ساخت ویلا، یکی از مراحل مهم، چاره‌اندیشی برای فضای باز است. یک ویلای لوکس از گیاهان لوکس و زیبایی هم در محوطه خود استفاده می‌کند. همچنین، سیستم آبیاری مدرنی هم باید برای این گیاهان پیاده کرد. تصور وجود شیلنگ و شیر آب در محوطه یک ویلای لوکس، کمی بعید به نظر می‌آید. تراسی زیبا متناسب با سبک طراحی کلی ویلا، همراه با نورپردازی و مبلمان لوکس، ارزشی دوچندان برای محوطه ویلا به همراه دارد. در طراحی و ساخت ویلا برای هرچه لوکس‌تر شدن آن باید به فکر استفاده از عناصری مانند چمن مصنوعی و سنگ‌فرش در محوطه ویلا نیز باشید.

 

طراحی و ساخت ویلا به سبک لوکس در یک کلام
در چند سال گذشته، طراحی و ساخت ویلا در ایران رونق بیشتری گرفته است. ویلای لوکس، یکی از انواع ویلاست که مختصات خاص خود را دارد و برای شمال کشورمان سبکی ایده ­آل است. برای ساختن چنین ویلایی در هر نقطه از کشور که باشد، لازم است که زیرساخت و ظاهر ویلا بسیار حرفه‌ای‌تر و فکرشده­تر از ویلاهای معمولی باشد. یک ویلای لوکس زیرساخت­های مدرنی دارد و از سیستم‌های امنیتی پیشرفته، استخر، سونا و غیره بهره می‌برد. این ویلا، همچنین، دارای نقشه‌ای است که با رعایت اصول حرفه‌ای و هنرمندانه کشیده شده است. در طراحی و ساخت ویلا به سبک لوکس، طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک اروپایی بیشتر به­کار می­رود. همچنین، ظاهر نما می‌تواند از سنگ‌های گران‌قیمت باشد یا در صورت ساخته‌شدن از مصالح دیگر آرک‌ها و قوس‌های فراوانی را به معرض نمایش بگذارد. فضای باز یک ویلای لوکس هم باید با گیاهان زیبا و خاص، سیستم آبیاری مدرن، تراس لوکس و عناصری مانند سنگ­فرش طراحی و اجرا شود.

صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد