x تبلیغات
بازسازی خانه

15 ایده خاص برای بازسازی خانه

بازسازی خانه

بازسازی خانه ، فرصتی است برای امتحان کردن ایده‌های نو و فراهم کردن فضایی که سطح کیفیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد. در انجام این کار، می‌توان پا را از اقدامات معمول و شناخته‌شده، فراتر گذاشت و با کمی خلاقیت، خانه‌ای نه‌فقط بازسازی‌شده بلکه کاملا جدید داشت. ایده‌های خلاقانه می‌توانند با در نظر گرفتن شخصیت اصلی خانه و نقشه ­اش، ارزش جدیدی به آن اضافه کرده و خانه را برای زندگی امروزی در دنیای مدرن، مناسب‌تر کنند. در این مقاله، ایده‌هایی متفاوت و خلاقانه که می‌توانند بسته به ساختار و معماری هر خانه تغییر یابند را مطرح می‌کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید یا در حال انجام آن هستید با مطالعه این مقاله، حال و هوایی متفاوت به آن بدهید.

15 ایده برای متفاوت کردن خانه

ایده‌هایی که در اینجا مطرح می‌کنیم باید نسبت به ساختار و توان هر خانه اجرا شوند. برخی از آن‌ها مختص خانه‌های ویلایی هستند اما بیشترشان را می‌توان در خانه‌های آپارتمانی نیز اجرا کرد. همچنین آن‌ها تنها به‌ منظور زیبایی و تنوع، مطرح نشده‌اند بلکه در مواردی می‌توانند، مشکلی واقعی مانند نور کم را به‌سادگی حل کنند.

بازسازی سازگار با محیط‌ زیست خانه

دغدغه حفظ محیط‌ زیست، امروزه دیگر تنها منحصر به دولت‌ها نیست و هر فرد باید در این راستا قدمی بردارد. در بازسازی خانه می‌توان اقداماتی انجام داد که محیط‌ زیست نیز منتفع شود. استفاده از پنجره‌های چند جداره، کف‌پوش‌های عایق حرارتی و عایق کردن سقف از اقداماتی هستند که باید در این زمینه، رعایت شوند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در بازسازی خانه برای حفظ محیط‌ زیست انجام داد، استفاده از انرژی خورشیدی به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی انرژی است. امروزه بسیاری از خانه‌ها در کشورهای اروپایی با نصب پنل­ های خورشیدی روی پشت‌بام و پنجره‌ها بخش اعظم انرژی گرمایشی و الکتریکی خانه­ ها را از این طریق، فراهم می‌کنند.

استفاده از درب شیشه ای

یک درب شیشه‌ای درون خانه می‌تواند ظاهری مدرن‌تر به آن بدهد. استفاده از درب شیشه‌ای، نور بیرون را به‌خوبی به داخل آورده و انرژی خانه را بهبود می­ بخشد. این ایده به‌ویژه برای جداسازی فضاهایی مانند حیاط‌خلوت و پاسیو بسیار مناسب است.

ایجاد حجم در فضا

در بازسازی خانه باید توجه ویژه‌ای به استفاده بهینه‌تر از فضا داشته باشید. به این معنی که می‌توانید از ارتفاع، دیوارها و سقف خانه نیز استفاده کنید. برای این منظور ایده‌های زیر را می­توان مطرح کرد:

  • تقسیم کردن ارتفاع خانه به دو قسمت بالا و پایین
  • تعبیه انواع کمد و کابینت برای جا دادن وسایل
  • ایجاد پنجره در سقف یا ارتفاعات بالاتر دیوار

تقسیم فضا به بخش های کوچکتر

می‌توانید با استفاده از دیوارهای کاذب یا دیگر المان‌های جداکننده، فضاهایی جدید در حین بازسازی خانه به آن اضافه کنید. برای هر فضا کاربری مناسبی تعریف کرده و دقت کنید که نور و هوای کافی به آن جریان داشته و تا حد امکان ازنظر صوتی، ایزوله است.

حفظ شخصیت اصلی برخی فضاها

درصورتی‌که فضایی از خانه برای شما خاطره‌انگیز است، می‌توانید شخصیت آن را با نگه‌داشتن المان‌های اصلی‌اش حفظ کنید. به‌طور مثال، طاقچه‌ای در یک اتاق قدیمی یا شومینه قدیمی فضای نشیمن، می‌تواند نگه‌داشته شود و بقیه قسمت‌ها متناسب با آن بازسازی شوند.

استفاده از کفپوش های متفاوت

امروزه ابزارهای جداسازی فضا، محدود به ابزارهای عمودی نیستند. می‌توان با در نظر گرفتن کف‌پوش‌های متفاوت برای هر بخش از خانه، فضاها را به‌خوبی از هم جدا کرد. این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های کوچک، کاربردی است.

استفاده از نورگیر سقفی

این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های ویلایی، موثر است. با استفاده از نورگیر سقفی می‌توان نور و هوای بیشتری را وارد فضا کرد که به‌خصوص در بهبود انرژی آشپزخانه، تأثیرگذار است. این ایده همچنین برای اتاق‌خواب نیز در حال تبدیل‌شدن به یک ترند است.

سقف پیچ خورده در خانه های دوبلکس

یک ایده جذاب برای خانه‌های دوبلکس و لوکس این است که شیب انحنای راه‌پله با سقف هم‌جهت و هماهنگ شود. به‌این‌ترتیب، سقف از داخل به‌صورت گنبدی دیده می‌شود. برای اجرای این ایده در بازسازی خانه ، نیازی به تغییر ساختار سقف نیست و می‌توان با مصالحی ازجمله چوب از داخل این کار را انجام داد.

دیوارهای آجری داخلی

دیوارها معمولا عناصر اصلی یکنواخت شدن یک خانه هستند. به همین دلیل مهم است که در بازسازی خانه ، شکل و شمایل آن‌ها را تنوع ببخشیم. استفاده از آجر خام برای یک دیوار، ایده‌ای نسبتا جدید است که باعث تنوع بصری فضای خانه می‌شود.

تغییر ورودی خانه

ورودی خانه معمولا در همه خانه‌ها مشابه است که فرصت خوبی برای متفاوت شدن از دیگران به شمار می‌رود. در بازسازی خانه می‌توانید از یک درب به‌کلی متفاوت، مثلا یک درب فلزی یا چوبی قدیمی رنگ ­شده استفاده کنید. از طرف دیگر، گزینه‌های مدرن‌تر مانند درب‌های کشویی با امنیت بالا نیز در اختیار شما قرار دارند.

توجه به فضای سبز در خانه

می‌توانید بالکن خود را به‌جای یک بالکن معمولی به یک فضای سبز واقعی تبدیل کنید. برای این کار باید محیطی مناسب رشد گیاهان در آنجا فراهم آورید. ساختن روف­ گاردن نیز ایده دیگری است که بسته به توان تحمل وزن سقف می‌تواند در بازسازی خانه ، موردتوجه قرار گیرد.

ارتفاع دادن به کف خانه

این تکنیک نیز برای تفکیک فضاها و دوری از یکنواختی در فضاهای بزرگ، مناسب و معمول است. می‌توان وسط فضای نشیمن را با یک یا دو پله و به دو قسمت تبدیل و یکی را به اتاق تلویزیون و دیگری را به فضای پذیرایی از مهمان اختصاص داد.

هوشمند کردن خانه

هوشمندسازی خانه یکی از اقداماتی است که در جهت رفاه هرچه بیشتر اعضای آن انجام می‌شود. نصب انواع سنسورهای هشداردهنده، مجهز کردن بخش‌هایی از خانه مانند درب، شیرهای آب و گاز و کلیدهای برق به اینترنت اشیاء ازجمله موارد هوشمندسازی هستند. برای انجام این کار باید در هنگام بازسازی خانه ، زیرساخت‌های آن را فراهم کنید.

افزایش فضا با رنگ آمیزی

درصورتی‌که فضای خانه کوچک است، می‌توانید با رنگ‌آمیزی دیوارها، سقف و کف با رنگ‌های روشن، انعکاس نور را بیشتر کرده و درنتیجه فضا را بزرگ‌تر بنمایانید. این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های کوچک، کارایی دارد.

طراحی اتاق بازی

ازآنجاکه یکی از دلایل بازسازی خانه معمولا افزایش جمعیت خانواده یا بزرگ‌تر شدن فرزندان است، طراحی فضایی تحت عنوان اتاق بازی می‌تواند، ایده خوبی باشد. با توجه به محبوس بودن کودکان امروزی در آپارتمان، اختصاص دادن فضایی به بازی آزادانه و به‌دوراز خطرهای معمول، مانند لبه‌های تیز و غیره قطعا در روحیه آنان تأثیرگذار است.

بازسازی خانه به شیوه ای متفاوت در یک نگاه

در هنگام بازسازی منزل ، می‌توان پا را فراتر از استانداردهای معمول گذاشت و به‌جای هرچه بیشتر شبیه کردن خانه‌مان به خانه‌های دیگران، آن را منحصربه‌فردتر کرد. به این منظور شاید ایجاد برخی تغییرات نسبتا ساختاری، ضروری باشد. در این مقاله، 15 ایده برای بازسازی متفاوت خانه را مطرح کردیم. در میان این ایده‌ها برخی به بحث تفکیک و استفاده درست و بهینه از فضاها مربوط هستند. برخی نیز فضای سبز و محیط آرامش‌بخش‌تری را برای خانه به ارمغان می‌آورند. کمک به محیط‌ زیست، هوشمندسازی و تنوع‌بخشی بصری نیز از دیگر مواردی هستند که با پیاده‌سازی ایده‌هایی در بازسازی خانه ، می‌توان به آن‌ها دست‌یافت.

15 ایده خاص برای بازسازی خانه

5 وسیله تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون محل کار

طراحی دکوراسیون داخلی

محل کار نیز همانند محل سکونت شما فضایی است که زمان زیادی را در آن سپری می کنید. حالا با توجه به اینکه قرار است زمان زیادی از شبانه روز خود را در محل کار بگذارنید بهتر است آن را به گونه ای طراحی دکوراسیون کنید که از بودن در فضای کاری خود نیز احساس رضایت داشته باشید. چیدمان محیط کار باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی، راحتی و کاربری مناسب را نیز برای شما داشته باشد. بنابراین حتما در هنگام چیدمان اتاق یا محل کار خود به نیاز های شغلی تان توجه کنید. در ادامه به بررسی 5 فاکتور مهم در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار می پردازیم.

5 فاکتور مهم در طراحی دکوراسوین داخلی محل کار

در محل کار مثل ادارات، سازمان ها و فضا های اداری فاکتور های متعددی برای طراحی دکوراسیون و چیدمان محل کار مورد اهمیت است. میز و صندلی، کمد یا طبقه بندی ها، کتابخانه، میز کنفرانس و جلسات، مبلمان، گل و گیاه و فضای سبز، نور مناسب و رنگ بندی دیوار و سقف از مهمترین المان های محل کار هستند.

وسیله شماره یک: میز کار و صندلی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار

شاید بتوان گفت مهمترین ابزار برای طراحی دکوراسیون و چیدمان داخلی محل کار، میز کار است. میز به عنوان وسیله ای برای قرار دادن تمام وسایل مورد نیاز، پرونده ها و پوشه ها، سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ و تعداد زیادی وسایل دیگر در محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. صندلی نیز به عنوان وسیله ای که شما مدت زیادی بر روی ان مینشینید باید از فاکتور راحتی و استاندارد های لازم برای حفظ سلامتی شما برخوردار باشد. اگر میز جای مناسب برای قرار دادن وسایل را نداشته باشد و صندلی نیز استاندارد و راحت نباشد حواس شما را پرت می کند.

وسیله شماره دو: مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار

اگر شرکت، اداره یا مجموعه شما در معرض رفت و آمد ارباب رجوع و مراجع کنندگان زیادی قرار دارد، داشتن مبلمان یک المان مهم و تاثیر گذار خواهد بود. مبلمان باید به گونه ای انتخاب شوند که در وهله اول آرامش و راحتی را برای مهمانان و مراجعان به همراه بیاورد. رنگ مبلمان باید براساس رنگ های اداری و مناسب با فضای شرکت ها انتخاب شود. مبلمان مخصوص به ادارات دارای طراحی متناسب با این فضا هستند. برای مثال شما نمی توانید مبلمان سلطنتی و یا سوپر لوکس با رنگ هایی مثل صورتی یا با پارچه های طرحدار برای محل کاری خود انتخاب کنید. بلکه باید انتخاب مبلمان براساس پرستیژ شغلی شما باشد.

وسیله شماره سه: میز و صندلی های کنفرانس و جلسات در محل کار

انتخاب میز و صندلی کنفرانس و جلساتی که در شرکت ها و ادارات برگزار می شود بسته به متوسط تعداد اعضایی است که غالبا در جلسات حضور دارند. تعداد میز و صندلی زیادتر از نیاز شما محیط اتاق کنفرانس را شلوغ و آشفته نشان می دهد و تعداد کمتر نیز باعث می شود که اعضا احساس راحتی نداشته باشند و یا به نوعی به آن ها احترام لازم گذاشته نشود. پس حتما در انتخاب نوع میز و صندلی به فضایی که برای جلسات خود اختصاص داده اید و یا تعداد نفرات حاضر در جلسه حتما توجه کنید.

وسیله شماره چهار: کتابخانه و قفسه های نگهداری مجلات در محل کار

مجلات، کتاب ها و روزنامه ها از جمله وسایل مورد استفاده کارمندان و مدیران هستند و وجود آن ها در محل کار نشان از پویایی و حرکت رو به جلوی افراد حاضر در آن محیط است. پس علاوه بر نگهداری از کتاب ها وجود کتابخانه در محل کار، طراحی دکوراسیون داخلی فوق العاده ای را در معرض دید افراد قرار می دهد. طراحی دکوراسیون داخلی محل کار نباید خسته کننده باشد، وجود کتاب ها و کتابخانه اثر مثبتی بر روحیه افراد و چیدمان محیط کار می گذارد.

وسیله شماره پنج: کمد و کشوی نگهداری لوازم و اسناد اداری در محل کار

برخی از وسایل مورد نیاز باید حتما بر روی میز قرار داشته باشند اما برخی دیگر از وسایل به علت کمتر مورد استفاده بودن و یا حتی دارای اهمیت بودن باید در کمد یا کشوی مخصوص قرار بگیرند که در این صورت هر اداره و شرکتی باید براساس نیاز خود و کارکنان این کمد ها را تهیه کند و با توجه به سبک طراحی دکوراسیون داخلی محل کار، رنگ، شکل و طرح آن ها را انتخاب کند. چیدمان این وسایل نیز باید به نحوی باشد که دسترسی کارکنان به آن ها راحت و بدون مشکل باشد.

سایر المان ها و وسایل تاثیر گذار درطراحی دکوراسیون محیط کار

قطعا عوامل زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار نقش دارند ولی در این مقاله به پنج مورد از مهمترین وسایل لازم در محیط کار اشاره شد. وجود گل و گیاه در محیط کار آن را از حالت خشن و بی روح بودن خارج می کند، نورپردازی مناسب با نور طبیعی و مصنوعی امکان راحت تر کار کردن را برای کارکنان فراهم می کند. رنگ اتاق ها، وسایل و لوازم التحریر مناسب، دستگاه هایی مثل کپی، پرینت، فکس و تلفن سانترال نیز از دیگر وسایل مورد نیاز در محل کار هستند که از ان ها نیز می توان در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون محل کار با یک نگاه اجمالی و کلی

محیط کار به عنوان محیطی که افراد ساعات زیادی از عمر خود را در آن می گذرانند، باید به نحوی طراحی شود که میزان فرسودگی روحی را به حداقل برساند. در مقاله فوق سعی شده است تا المان های موثر در طراحی دکوراسیون داخلی و وسایل مورد نیاز را با نگاه طراحی داخلی مورد بررسی قرار داد تا مطالعه کنندگان به راحتی بتوانند محیط کار خود را دیزاین کنند. البته شاید بهتر باشد برای چیدمان محیط کاری خود از افراد متخصص در این حوزه و طراحان داخلی کمک بخواهید تا دکوراسیون داخلی به بهترین حالت ممکن اجرا شود.

5 وسیله تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون محل کار

شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای

نماشویی و شستشوی نما

بارش باران های اسیدی و آلودگی های موجود در هوا به علت استفاده از گاز های فسیلی و رشد صنعت از دلایل آلودگی و کثیف شدن نمای ساختمان ها از هر جنسی هستند. آلوده بودن سطح نما علاوه بر ظاهر زشتی که برای نما ایجاد می کند، امکان تخریب آن را نیز به همراه دارند، پس بهتر است که هر از چندگاهی عملیات نماشویی و شستشوی نما را برای ساختمان خود انجام دهید تا هم تمیز و زیبا شود و هم آلودگی ها سبب تخریب نمای ساختمان نشود. همانطور که می دانید نما ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند که معمولا جنس نما تاثیری در کثیف شدن و نشستن آلودگی بر آن ندارد و در واقع همه نما ها بدون استثنا کثیف می شوند البته ممکن است برخی نما ها با روند آهسته تری آلودگی را به خود جذب کنند. در ادامه به بررسی یکی از نما های ساختمان با جنس سنگ تیشه ای و نحوه شستشوی نمای آن می پردازیم، لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع نمای سنگی در شستشوی نما

نمای سنگی ساختمان ها به طور کلی به دو دسته سنگ های صیقلی و سنگ های تیشه ای تقسیم می شوند که هر کدام از این سنگ ها به خاطر جنس خاصی که دارند به روش های مختلف و با مواد متفاوتی شسته می شوند. در ادامه این مقاله با این مراحل آشنا می شوید.

سنگ های صیقلی و شستشوی نمای آن ها

سنگ های صیقلی مثل سنگ مرمر هستند که در هنگام شستشوی آن ها از آب و گاهی مواد اسیدی مثل دیسکلر برای تمیز شدن بیشتر استفاده می شود. شستن سنگ های صیقلی بسیار راحت است و گاه با فشار آب به طور کامل تمیز و پاکیزه می شود. اما گاهی به علت وجود آلودگی ها به صورت عمقی در سنگ از اسید رقیق شده به نام دیسکلر برای شستشوی نما استفاده می شود تا نما به طور کامل پاکیزه شود. این نوع اسید به هیچ عنوان به نما آسیب نمی رساند چرا که رقیق شده و با دوز کم استفاده می شود و همینطور نمای سنگی مثل مرمر بسیار مقاوم است.

سنگ های تیشه ای و شستشوی نمای آن ها

سنگ های تیشه ای همانطور که از عنوان آن ها مشخص است مثل سنگ های صیقلی صاف و یکدست نیستند و برای همین شاید شستشوی نمای سنگ تیشه ای کمی سخت تر و پیچیده تر از انواع دیگر نما باشد. نمای سنگ تیشه ای را نیز می توان با آب فشار قوی یا همان واتر جت مورد شستشو قرار داد اما همانطور که پیش تر اشاره کردیم گاهی آلودگی عمیق تر است و به نوعی در جان سنگ نفوذ کرده است که در این موارد شستشوی نمای سنگی با استفاده از سیلیس یا همان ماسه بادی یا صنعتی انجام می شود. سیلیس با استفاده از دستگاهی به نام واتر سندبلاست برای نماشویی و شستشوی نما مورد استفاده قرار می گیرد. واتر سندبلاست در واقع همان واتر جت با ترکیب سیلیس است که با سرعت و فشار بالا ترکیب سیلیس و آب را به سمت نما پرتاب می کند تا شستشوی نما به طور کامل و عمیق انجام شود.

روش مناسب برای شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای

چند مرحله برای شستشوی نما و نماشویی از جنس سنگ تیشه ای وجود دارد که با رعایت این مراحل می توان نما را به بهترین نحو ممکن تمیز کرد. در ادامه این متن مراحل به ترتیب توضیح داده می شود.

مرحله اول، خیساندن و مرطوب کردن نمای سنگی

برای شستن نمای سنگ تیشه ای بهتر است که ابتدا با استفاده از آب خالی نما را به طور کامل خیس کنیم و اجازه بدهیم که رطوبت وارد نما شده و با آلودگی ها ادغام شود. با این کار آلودگی های نما خیلی سریع تر و راحت تر از بین می رود. البته این روش در گذشته به عنوان یک روش مستقل برای نماشویی استفاده می شده است که مدت زمان زیادی به طول می انجامیده است و نما را به صورت کامل تمیز نمی کرده است.

مرحله دوم، شستشوی نما با بخار آب یا واتر جت(حرارت و فشار بالا)

اگر آلودگی های موجود بر روی سطح نما زیاد نباشد، می توان آن را با استفاده از واترجت، بخار آب یا همان آب خالی تمیز نمود. شستشوی نما با واترجت 250 بار هزینه ای به مراتب کمتر از شستشوی نما به روش های دیگر و با استفاده از مواد مخصوص دارد.

مرحله سوم، شستشوی نما با استفاده از واتر سندبلاست و مواد مخصوص

اگر نما با استفاده از دو روش قبلی تمیز نشود و نیاز به نماشویی و شستشوی نما به صورت عمقی داشته باشد، با توجه به جنس نما متریال و ابزار دیگری برای شستشوی نما انتخاب می شود. ابزار مناسب برای نماشویی و شستشوی نمای ساختمان از جنس سنگ تیشه ای سیلیس و واترسندبلاست است که با استفاده از ماسه های ریز که از طریق واتر سندبلاست با فشار آب قوی به سطح نمای ساختمان ریخته می شود، نما به طور کامل تمیز می شود.

روش های دسترسی به نمای سنگ تیشه ای

برای شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به تعداد طبقات ساختمان و راه های دسترسی به نما یکی از روش های زیر انتخاب می شود.

  • دسترسی با طناب و راپل
  • دسترسی با بالابر و کلایمر
  • دسترسی با داربست
  • دسترسی با شلنگ های بزرگ

شستشوی نمای سنگ تیشه ای در یک نگاه اجمالی

پس از خواندن مقاله فوق به طور کامل و دقیق با روش ها، ابزار و مواد مورد نیاز برای شستشوی نمای ساختمان های ساخته شده از سنگ تیشه ای آشنا می شوید. اگر نمای ساختمان شما از جنس سنگ و به خصوص سنگ های تیشه ای است می توانید با استفاده از اطلاعات آورده شده در این مقاله به راحتی تیم مورد نظر خود را انتخاب و آن ها را نظارت کنید. داشتن اطلاعات در رابطه با انواع جنس نما به شما کمک می کند تا هنگام نماشویی و شستشوی نمای ساختمان خود به راحتی با تیم منتخب نماشویی ارتباط برقرار کنید و بدون نگرانی عملیات شستشوی نمای ساختمان خود را به مجموعه متخصص این حوزه بسپارید.

شستشوی نما از جنس سنگ تیشه ای

نقاشی نمای بیمارستان ها

نقاشی نما

نقاشی نما برای تمامی ساختمان‌های اداری، خدماتی، مسکونی، تجاری و ... توصیه می‌شود. وقتی که ظاهر نمای ساختمان کهنه و رنگ‌پریده باشد، قطعاً به نقاشی دوباره نیاز پیدا می‌کند. در این شرایط باید با کمک اکیپ مخصوص خدمات در ارتفاع، اقدام به نقاشی دوباره نما کنید. حال در این مقاله قصد داریم تا با شما درباره نقاشی نما بیمارستان صحبت کنیم. به نظرتان اینکه یک ساختمان کاربرد بیمارستان دارد، چه محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند؟ چطور باید نقاشی نما در این شرایط انجام شود؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره نقاشی روی نمای بیمارستان را بدانید.

لزوم نقاشی نما بیمارستان

اگر بخشی از مدیریت بیمارستان هستید و درباره نقاشی مجدد نمای ساختمان بیمارستان تصمیم‌ می‌گیرید، باید خودتان را به جای بیمار بگذارید. بیمار به نظرتان به‌دنبال چه بیمارستانی می‌گردد؟ خب در وهله اول پیش از آنکه تخصص پزشکان و تجهیزات مدرن و امروزی داخل بیمارستان را ببیند، چشمش به نمای بیرونی ساختمان بیمارستان می‌افتد. وقتی که نمای ساختمان کهنه باشد، قطعاً بیمار به آن اعتماد نمی‌کند. در حقیقت بیرون ساختمان است که باعث می‌شود بیمار و مراجعه‌کننده، حس بهتری به خدمات شما پیدا کند. پس می‌توان گفت اولین گام برای آنکه یک بیمار، بیمارستان را برای مراجعه خود انتخاب کند، ظاهر ساختمان بیمارستان است. پس از آن نوبت به فضای داخلی، تجهیزات، نظافت و بهداشت و البته متخصصان بیمارستان می‌رسد.

انتخاب رنگ مناسب و آرامش‌بخش

حال که تصمیم به نقاشی نما ساختمان بیمارستان گرفته‌اید، در گام اول باید در انتخاب رنگ دقت کنید. معمولاً بهتر است از رنگ‌های روشن در ساختمان بیمارستان استفاده شود که ظاهری آرامش‌بخش دارند. برای مثل رنگ‌های آبی روشن می‌توانند گزینه مناسبی برای نمای بیرونی ساختمان بیمارستان باشند. پس در صورتی که قصد رنگ کردن نمای بیرون ساختمان، بهتر است در وهله اول توجه داشته باشید که این رنگ باید حس آرامش را در وجود بیماران و مراجعه کنندگان ایجاد کند. بهتر است از رنگ‌هایی که روی اعصاب تأثیر منفی می‌گذارند، همانند قرمز، مشکی یا زرد استفاده نکنید. در عین حال رنگ‌های گلبهی و آبی یا حتی سفید ساده گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند.

نقاشی نما بیمارستان باید با سرعت انجام شود

نقاشی نما ساختمان بیمارستان باید با سرعت بیشتری در مقایسه با پروژه‌های دیگر انجام شود. بیمارستان به‌صورت روزانه صدها مراجعه‌کننده دارد. وجود شرایط نقاشی ممکن است شرایط خدمت‌رسانی به بیماران را با اختلال مواجه کند. به همین خاطر بهتر است به‌دنبال روش‌هایی باشید که سرعت اتمام پروژه را افزایش می‌دهند. برای مثال ترجیحاً بهتر است فقط فصل تابستان را برای نقاشی نما انتخاب کنید. در فصل تابستان به‌دلیل کاهش رطوبت هوا و افزایش تابش خورشید، رنگ بهتر خشک می‌شود. به این ترتیب پروژه با سرعت بیشتری به پایان می‌رسد. البته در نظر داشته باشید که می‌تواند با کمک استفاده از رنگ مناسب، به سرعت خشک شدن و پایان یافتن پروژه نیز کمک کنید. برای مثال رنگ‌های اکریلیک که از آب به‌عنوان حلال استفاده می‌کنند، سرعت خشک شدن مناسبی دارند. به همین خاطر سریع‌تر از مابقی رنگ‌ها خشک می‌شوند و این موضوع در پروژه بیمارستانی تأثیر بسیاری دارد.

بوی رنگ نباید آزاردهنده باشد

همان طور که می‌دانید، رنگ بوی نامطبوعی دارد. این رنگ روی سیستم تنفسی می‌تواند تأثیر بگذارد. برخی افراد نیز هستند که به این بو حساسیت دارند. از طرف دیگر افرادی که در بیمارستان حضور دارند، معمولاً دارای مشکلات و بیماری‌های متعدد هستند. در نتیجه بوی رنگ می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع یا مشکلات تنفسی در آن‌ها شود. به همین خاطر باید به فکر یک راهکار برای این موضوع باشید. در حقیقت بیشتر بوی رنگ به‌خاطر وجود حلالی است که در رنگ استفاده می‌کنند. رنگ‌های روغنی معمولاً از حلال تینر استفاده می‌کنند. این حلال بوی نامطبوع و بسیار فراری دارد و به همین خاطر تمام فضا را بوی آن می‌گیرد. برای حل کردن این مشکل، می‌توانید به سراغ رنگ‌های جایگزین همانند رنگ‌های اکریلیک بروید. این رنگ‌ها بر پایه آب هستند و نیازی به حلال‌های آلی همانند تینر ندارند. به همین خاطر دارای بوی بسیار کمتری هستند و در نتیجه بوی فرآیند نقاشی نما اصلاً آزاردهنده نخواهد بود. حتماً باید شرایط بیماران را در نقاشی نما بیمارستان در نظر بگیرید.

برای رعایت ایمنی مراجعان و بیماران، از روش داربست استفاده نکنید

روش‌های مختلفی برای دسترسی به نما و نقاشی آن وجود دارد. رایج‌ترین روش، روش داربست است. در این روش روی نمای ساختمان داربست بسته می‌شود. سپس در هر بخش یک تکه الوار قرار می‌دهند و روی آن می‌ایستند. این روش خطرات مخصوص به خود را دارد. برای مثال امکان سقوط اجسام یا حتی سقوط الوار، تکه‌هایی از داربست و حتی افرادی که روی داربست مشغول کار هستند وجود دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود که برای رعایت ایمنی بیشتر مراجعان، از پیمانکارانی کمک بگیرید که به جای روش داربست، از روش راپل برای دسترسی به نما استفاده می‌کنند. این روش بسیار سریع، ایمن و بدون خطر است. به همین خاطر می‌تواند گزینه مناسبی برای نقاشی ساختمان بیمارستان باشد. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نقاشی نما بیمارستان باید ظرافت و سرعت بیشتری انجام شود. به همین خاطر بهتر است پروژه نقاشی روی نمای بیمارستان را به پیمانکاران خبره و حرفه‌ای واگذار کنید.

نقاشی نمای بیمارستان ها

استفاده از آجر در بازسازی خانه

بازسازی خانه

آجر یکی از مهمترین مصالح و متریال مورد استفاده در ساختن یک بنا است. آجر به عنوان متریالی حیاتی در نوسازی و بازسازی خانه مورد توجه پیمانکاران و سازندگان ساختمان های مختلف است. برای این که یک ساختمان بنا شود به تعداد زیادی آجر نیاز است. بعد از ستون های آهنی، این  آجر ها هستند که بخش اعظم و مهمی از ساختمان را تشکیل می دهند. همانطور که می دانید آجر ها انواع مختلفی دارند که برای مصارف متعددی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع آجر در بازسازی خانه

آجر هایی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواع مختلفی هستند. آجر می تواند در اکثر بخش های خانه مورد استفاده قرار بگیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید آجر تنها برای ساخت خانه مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه می توان آن را حتی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نیز به کار برد. آجر در شکل و طرح های مختلف ساخته می شود و مثل گذشته فقط یک جسم مستطیل شکل نیست.  در ادامه این متن به بررسی انواع آجر و کاربرد آن در بنا می پردازیم.

آجر های لعابی در بازسازی خانه

این نوع آجر ها با یک لایه از لعاب پوشیده شده اند. در واقع این لایه لعابی به جهت افزایش مقاومت در مقابل رطوبت، تغییرات جوی و آب و هوایی و جلوگیری از فرسایش بر روی آجر کشیده می شوند. مقاومت بالای این آجر ها بر روی قیمت آن نیز اثر گذار بوده است و قیمت این آجر ها به نسبت آجر های دیگر بیشتر است. نکته مثبت درمورد این آجر ها رنگ های متنوعی است که دارد.

آجرهای تزیینی و دکوراتیو در بازسازی خانه

با توجه به  نحوه نام گذاری این آجر ها می توان به این نتیجه رسید که این نوع از آجر ها بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارند و برای طراحی دکوراسوین داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال یک نوع از آجر هایی که در بازسازی خانه مورد توجه قرار می گیرند، همین آجر های دکوراتیو هستند. این آجر ها به دو دسته آجر های طبیعی و ساخته شده از خاک رس یا شن و ماسه و ورق های طراحی شده به شکل آجر ساخته می شوند. آجر های دکوراتیو در اندازه های مختلف به شکل ورق تهیه و تولید می شوند که با استفاده از پانچ به دیوار متصل می شوند. آجر های دکوراتیو را می توانید در هنگام بازسازی خانه در داخل یا خارج خانه مورد مصرف قرار دهید. آجر های دکوراتیو مصنوعی نیز خود به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول آجر دکوراتیو نما و گروه دوم آجر دکوراتیو داخلی هستند. همانطور که مشخص شده است آجر های دکوراتیو نما به نحوی ساخته می شوند که مقاومت لازم برای نصب در فضای خارجی ساختمان را داشته باشند و در برابر رطبت، نور خورشید، نم باران و شرایط محیطی مقاوم بمانند. آجر های داخلی نیز بیشتر جنبه دکوری دارند و در بازسازی داخلی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مناسب هستند.

دلایل استفاده از آجر در بازسازی خانه

آجر را به دلایل مختلفی به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در نوسازی و بازسازی خانه مورد استفاده قرار می دهند. برخی از این دلایل در این مقاله مورد اشاره واقع شده است.

پایداری و طبیعی بودن آجر

متریال مورد استفاده برای ساخت آجر از خاک رس و آب است برای همین آجر آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند و از طرفی مقاومت و پایداری بالایی در برابر عوامل طبیعی دارد و خیلی دیر تر از متریال های دیگر مورد آسیب قرار می گیرد. ویژگی مثبت دیگر آجر ها قابل بازیافت بودن آن ها است.

صرفه جویی در مصرف انرژی با آجر

آجر ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، عایق های مناسبی برای ساختمان در برابر سرما و گرما و حفظ انرژی هستند. بنابراین معماران علاقه زیادی به استفاده از این ماده در ساخت ساختمان دارند. آجر خانه شما را در فصل زمستان از سرما و در فصل تابستان از گرما محافظت می کند.

عایق صدا بودن آجر

دیگر ویژگی مثبت این متریال دوست دار طبیعت عایق صدا بودن ان است. این روز ها که شهر ها از سر و صدا های زیادی پر شده اند، آجر به عنوان متریالی که عایق صدا و محافظ در برابر آلودگی های صوتی است، مورد استفاده ساختمان سازان در نوسازی و بازسازی خانه است.

مقاوم بودن آجر در برابر آتش و حرارت

از آن جایی که آجر ها در دمای بالا و با حرارت زیاد در کوره های آجر پزی ساخته و پرداخته می شوند، قطعا مقاومت بالایی در برابر آتش پیدا می کنند. به همین دلیل اگر یک ساختمان دچار آتش سوزی و حریق شود، آجر از آن دست متریالی است که کمترین آسیب را می بیند.

سبک بودن آجر به عنوان یک متریال در ساخت و ساز

به نسبت برخی از متریال های دیگر آجر دارای ون سبک تری است. همچنین برخی آجر ها به نحوی طراحی شده اند که از آجر های معمولی نیز سبک تر هستند. سبک بودن این ماده و در عین حال مقاوم بودن آجر ویژگی بسیار خوبی است. همچنین آجر چند بعد دارد و قابلیت استفاده در حالت های مختلفی را دارد.

استفاده از آجر در بازسازی خانه در نگاهی کلی

با توجه به اطلاعات داده شده در این مقاله قطعا به علت استفاده از آجر در نوسازی و بازسازی ساختمان پی برده اید. آجر به عنوان یک ماده مقاوم در برابر حرارت و یا هر نوع شرایط آب و هوایی، عایق صدا، عایق انرژی، سبک و در عین حال پایدار بودن، همچنین قیمت مناسب تبدیل به یکی از مصالح پر استفاده در صنعت ساختمان سازی مثل نوسازی و بازسازی خانه شده است.

استفاده از آجر در بازسازی خانه

6 المان در تغییر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

طراحی دکوراسیون داخلی

سالن پذیرایی در هر خانه جز قسمت های پر رفت و آمد است که طراحی دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که سالن پذیرایی خانه تان شامل جذابیت های بصری خوبی باشد شاید بهتر باشد که از یک طراح داخلی کمک بگیرید و یا در رابطه با طراحی دکوراسیون آن تحقیقات و مطالعات بیشتری انجام دهید. سالن پذیرایی در خانه میزبان مهمان های شما و محلی برای گذران تایم استراحت شما در کنار عزیزانتان می باشد. برای تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی چندین فاکتور وجود دارد که در این مقاله به توضیح درباره ویژگی های 6 مورد از آن ها اشاره می کنیم:

اولین فاکتور: انواع مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

شاید بتوان عنوان مهمترین فاکتور در چیدمان دکوراسیون سالن پذیرایی یا همان نشیمن را به مبلمان و میز پذیرایی داد. برای انتخاب مبلمان در ابتدای کار به سبکی که برای طراحی داخلی خانه انتخاب نموده اید توجه کنید تا بر همان اساس مابقی قسمت های خانه را دیزاین کنید. از نکات دیگری که برای انتخاب مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و نشیمن مورد توجه است، اندازه و متراژ سالن است. اگر سالن شما بزرگ است می توانید از مبلمان بزرگ تری استفاده کنید و یا در انتخاب رنگ مبل با محدودیت کمتری مواجه هستید. شما می توانید از دو الی چند دست مبلمان در نشیمن های بزرگ استفاده کنید. رنگ هر دست از مبلمان را می توانید به صورت مکمل یا متناسب با هارمونی رنگ ها انتخاب کنید. انتخاب مبلمان و میز های آن برای سالن های پذیرایی کوچک با محدودیت های بیشتری روبرو است. انتخاب رنگ مبلمان باید بیشتر با رنگ های نود و خنثی باشد، اندازه آن کوچک و تعدادش کم باشد. انواع مبلمان شامل مبلمان کلاسیک، مدرن، سلطنتی، چستر، کابریول، شزلون، فوتون، مبل تخوت خواب شو، مبلمان به شکل ال، دو وجهی، نیمکتی و براساس جنس آن مثل چرم و پارچه ای می شود.

دومین فاکتور: فرش و انواع آن در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

یک فاکتور بسیار اثر بخش در زیباتر شدن طراحی داخلی و چیدمان سالن پذیرایی به خصوص برای ایرانی ها، فرش است. فرش ها در طرح، رنگ، جنس و اندازه های مختلف تولید می شود که دست شما را در طراحی دکوراسیون داخلی تا حد زیادی باز می گذارد. فرش ها در دو نوع دستباف و ماشینی تولید می شوند که مشخصا نوع دستباف آن گران تر و ارزشمند تر از نوع ماشینی است. فرش را نیز براساس سبک انتخابی خانه انتخاب کنید و سعی کنید با توجه به نوع چیدمان از نمونه های شلوغ و طرح دار و یا ساده و بدون طرح استفاده کنید.

فاکتور سوم: میز کنسول در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

برای اینکه زیبایی سالن پذیرایی و نشیمن خانه را چند برابر کنید، می توانید از میز کنسول و آینه در آن استفاده کنید که البته این المان نیز در طرح، رنگ و اندازه های گوناگون طراحی شده است و کار را برای طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن شما راحت تر می کند. با توجه به فاکتور هایی که در نوشته های قبلی همین مقاله ذکر شد، نوع میز کنسول را انتخاب کنید. می تواندی برای زیباتر به نظر آمدن کنسول از گلدان گل، شمع ها و دکوریجات دیگر استفاده کنید. نوع آینه و طراحی آن نیز باید متناسب با کنسول و اندازه سالن پذیرایی باشد.

فاکتور چهارم: دیوار پوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

دیوارپوشی که برای سالن پذیرایی انتخاب می شود می تواند کاغذ دیواری یا نقاشی باشد. انتخاب طرح و رنگ هر دیوار پوشی باید متناسب با سبک منتخب برای سالن پذیرایی در طراحی دکوراسیون داخلی و متراژ بنا باشد. انواع طرح و رنگ و همینطور جنس های مختلفی از کاغذ دیواری ها وجود دارد. اگر مبلمان شما طرحدار است، بهتر است کاغذ دیواری طرحی ساده داشته باشد. اگر خانه شما کوچک است از رنگ های خنثی مثل سفید برای رنگ دیوار ها و سقف استفاده کنید تا خانه شما بزرگ تر به نظر بیاید.

فاکتور پنجم: کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

کفپوش ها به لحاظ تنوع در جنس به نسبت دیوار پوش ها بیشتر هستند. طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی خانه شماست که مشخص می کند چه نوع کفپوشی برای نشیمن مناسب تر است. کفپوش ها دارای انواع پارکت، سرامیکی، سنگ، موزائیک، لمینت و انواع دیگر هستند. البته کفپوش های موزائیکی کاربرد خیلی کمتری نسبت به گذشته دارند چرا که مصالح جدید تری مثل انواع پارکت و لمینت در بازار عرضه شده اند. با این حال طراحان داخلی بهتر از همه می توانند انواع این کفپوش ها را در دکوراسیون ها مختف استفاده کنند.

فاکتور ششم: اکسسوری و دکوری های زیبا برای طراحی دکوراسیون داخلی

مرحله آخر در طراحی داخلی سالن پذیرایی و یا نشیمن منزل استفاده از اکسسوری ها و دکوری ها است. دکوری ها می تواند شامل قاب عکس، تابلو های نقاشی، مجسمه ها، آینه، گلدان و گل و گیاه طبیعی یا مصنوعی، انواع رومیزی ها، ظروف دکوری، شمعدان و هزاران وسیله دیگر باشد. انتخاب هر نوع از این وسایل باید مطابق طراحی دکوراسیون داخلی و سبک مورد نظر شما در دیزاین منزل باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی به طور کلی

هر خانه ای پس از اینکه ساخته می شود و برای زندگی و سکونت آماده می شود، نیاز به پیاده سازی طراحی دکوراسیون داخلی دارد تا زیبایی های آن بیشتر به نظر بیاید.  برای انجام این کار هم می توانید از شرکت ها یا طراحان معروف کمک بخواهید و هم خودتان با کمی مطالعه می توانید تا حد زیادی از طراحی را انجام دهید.

6 المان در تغییر دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

تفاوت انواع سنگ در شستشوی نما

نماشویی

شستشوی نما یک هنر و مهارت است. این کار را باید با شناخت کامل نما و انتخاب صحیح مواد شوینده و وسایل شستشو انجام داد. شاید بسیاری این کار را بسیار ساده در نظر بگیرند؛ اما در این مقاله قصد داریم تا به شما نشان دهیم در نمای سنگی از چه روش‌هایی برای شستشو استفاده می‌کنند و در نهایت درباره اهمیت شستشوی نما سنگ بر اساس نوع آن‌ها صحبت کنیم.

آیا نمای سنگی به شستشو نیاز دارد؟

بله! نمای سنگ هم همانند هر نوع نمای دیگر به نماشویی نیاز پیدا می‌کند. البته برخی انواع سنگ همانند مرمر دیرتر کثیف می‌شوند؛ اما به هر صورت نمای سنگی هم به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد.

از چه ابزارهایی در شستشوی نما سنگ استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی از دو ابزار واترجت و سندبلاست در شستشوی نما سنگی استفاده می‌کنند. واترجت یک وسیله ساده است که مشابه آن را در کارواش‌ها می‌توانید ببینید. این دستگاه آب را با فشار بالا به بیرون می‌پاشد. به این ترتیب می‌تواند جرم‌ها را به‌خوبی پاک کند. واترجت یک وسیله بسیاری کاربردی در شستشوی نما ساختمان به حساب می‌آید. وقتی که نما با واترجت پاک نشود، به سندبلاست نیاز پیدا می‌کند. سندبلاست یک وسیله خاصی است که شن‌های ریز را همراه با هوا به سطح پرتاب می‌کند. به این ترتیب یک لایه از روی سطح برداشته می‌شود. از سندبلاست در شستشوی نما یا رفع زنگ‌زدگی آهن استفاده می‌کنند.

از چه موادی در شستشوی نمای سنگ استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی در وهله اول با کمک واترجت و آب، دیوارها را شستشو می‌دهند. آب با کمک دستگاه واترجت با فشار بسیار بالا به دیوار پاشیده می‌شود. به همین خطار می‌تواند تا رسوبات و جرم روی دیوار را تا حد بسیاری از بین ببرد. اگر دیوار خیلی کثیف باشد، روی سطح دیوار را با شوینده می‌شویند. شوینده می‌تواند چربی و مواد کثیف را در خود حل کند. به این ترتیب پس از آن یکبار روی نما را دوباره آب می‌گیرند تا سطح از مواد شوینده پاک شود. اگر این روش هم جواب نداد، همان طور که اشاره کردیم نوبت به سندبلاست می‌رسد. سندبلاست معمولاً سطح را پاک می‌کند؛ اما اگر باز هم سطح پاک نشد، نیاز به اسیدشویی خواهید داشت. در روش اسیدشویی از اسیدهای بسیار رقیق بر اساس نوع سنگ استفاده می‌کنند. به این ترتیب یک لایه نازک از سطح برداشته می‌شود و سنگ همانند روز اول درخشان خواهد بود. البته انتخاب نوع اسید و میزان آن اهمیت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که تا حد امکان از این روش استفاده نمی‌کنند. چون برخی سنگ‌ها به این ترتیب در مقابل هوا و رطوبت حساسیت پیدا می‌کنند و مقاومت آن‌ها کمتر می‌شود. پس بهتر است شستشوی نما را پیش از آنکه کار به کثیفی شدید برسد انجام دهید. زیرا هرچه مواد بیشتری در شستشوی نما استفاده شود، هزینه و وقت بیشتری می‌طلبد.

از چه روش‌هایی برای شستشوی نما استفاده می‌کنند؟

به‌صورت کلی در حال حاضر از دو روش راپل و روش داربست برای شستشوی نما استفاده می‌کنند. روش داربست روش قدیمی است. در این روش معمولاً باید از یک اکیپ نصب داربست ابتدا کمک بگیرید تا جلوی نما ساختمان داربست بزند. پس از اتمام پروژه نیز باید از آن‌ها بخواهید تا داربست را جمع کنند. به این ترتیب یک هزینه دیگر به هزینه‌های شستشوی نما شما اضافه می‌شود. داربست یک سازه ساده آهنی است. در این سازه بین هر دو لوله یک تکه الوار چوبی قرار می‌دهند. به این ترتیب افراد می‌توانند روی این الوار بایستند و شستشوی نما را انجام دهند. این روش زمان‌بر است و خطرات مخصوص به خود را دارد. در حال حاضر روش راپل برای شستشوی نما سنگ مطرح شده است. در این روش افراد از بالای پشتبام همراه با طناب به‌سمت پایین آویزان می‌شوند. آن‌ها بین زمین و هوا معلق خواهند بود و می‌توانند به جاهای مختلف دیوار دسترسی داشته باشند. این روش سریع‌تر، ایمن‌تر و ارزان‌تر از روش داربست است. به همین خاطر برای شستشوی نما باید از پیمانکارانی کمک بگیرید که از این روش استفاده می‌کنند.

چرا باید روش شستشو بر اساس نوع سنگ انتخاب شود؟

اگر سری به بازار بزنید، متوجه می‌شوید که از انواع مختلف سنگ برای سنگ نمای ساختمان استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توانند از سنگ تراورتن که به سنگ نمای رومی شناخته می‌شود، سنگ گرانیت، سنگ نما چینی، سنگ نما مرمر یا سنگ نما مرمریت استفاده کنند. هر کدام از انواع سنگ‌ها، دارای خواص مخصوصی هستند. همچنین میزان جرم‌گیری آن‌ها تفاوت دارد. برای مثال سنگ مرمر سفید با وجود آنکه رنگ روشنی دارد، دیرتر از سنگ‌های دیگر کثیفی و آلودگی را به خود جذب می‌کند. به همین خاطر کمتر از سنگ‌های نمای دیگر به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد. برخی سنگ‌ها دارای بافت متخلل هستند. به این ترتیب اگر از روش‌های خاصی برای شستشوی نما استفاده نکنید، سنگ‌ها از داخل ترک می‌خورند. مخصوصاً وقتی که نوبت به انتخاب مواد شوینده یا حتی مواد اسیدی می‌رسد، در نظر گرفتن نوع سنگ اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. برخی سنگ‌ها در برابر بعضی مواد شیمیایی بسیار ضعیف هستند و دچار واکنش می‌شوند. تخصص پیدا کردن در این موضوع کار دشواری است. به همین خاطر است که باید با یک پیمانکار خبره در این زمینه مشورت کنید. توجه داشته باشید که برخی پیمانکاران بدون در نظر گرفتن نوع سنگ اقدام به نماشویی می‌کند. نماشویی یک کار بسیار حساس است. در صورتی که به درستی انجام نشود، می‌تواند خسارت بسیاری را به بار بیاورد و معمولاً پیمانکاران بدون اعتبار، مسئولیت به عهده نمی‌گیرند. در نتیجه بهتر است شستشوی نمای خود را به پیمانکاران و تیم‌های خبره بسپارید و آسوده‌خاطر باشید.

تفاوت انواع سنگ در شستشوی نما

ابزار های مخصوص رنگ آمیزی برای نقاشی نما

نقاشی نما

برای انجام پروژه های نقاشی نما به وسایل و ابزار هایی نیاز است که بتوان نما را به خوبی با رنگ پوشش داد. هر چه ابزار و وسایل برای رنگ آمیزی نما کامل تر باشد، مراحل انجام پروژه سهل تر و با سرعت بیشتر پیش می رود. شرکت های متخصص در حوزه نقاشی نما علاوه بر کادر مجرب و آموزش دیده در این زمینه، ابزار کاملی برای انجام کار نیز دارند. اهمیت به داشتن ابزار و وسایل به روز و با امکانات پیشرفته نشان می دهد که تیم ها و یا مجموعه ها برای مشتریان خود ارزش بالایی قائل هستند. پس تا به اینجای مقاله به اهمیت داشتن ابزار و تکنولوژی به روز در عملیات نقاشی نما و نقاشی ساختمان پی برده اید. در ادامه مقاله نیز به بررسی ابزار و وسایل مورد نیاز نقاشی و کاری که با آن ها انجام می شود، می پردازیم.

قلمو برای نقاشی نما

قلمو یک ابزار بسیار ساده و ابتدایی برای نقاشی نمای ساختمان است که در اندازه های مختلف تولید می شود. استفاده از این ابزار برای رنگ آمیزی نمای ساختمان بیشتر برای لکه گیری و یا دسترسی به قسمت هایی است که با ابزار های دیگر قابل دسترسی نیست. بنابراین قلمو یک ابزار نقاشی مبتدی است که در موارد محدودی مثل رنگ آمیزی در و پنجره ها و یا نقاشی نما هایی با ارتفاع کم کاربرد دارد. قلموی مخصوص برای رنگ های روغنی و پلاستیک با یکدیگر متفاوت هستند. البته کم کاربرد بودن قلمو به این معنا نیست که به طور کل نیازی به این ابزار نیست بلکه با وجود قدیمی بودن هنوز کاربردی و قابل استفاده است.

غلطک برای نقاشی نما

غلطک به نسبت قلمو ابزار پیشرفته تری است و موارد استفاده از آن نیز بیشتر است. کار با غلطک به مراتب راحت تر از کار با قلمو است، بعضی از غلطک ها قابلیت تنظیم دسته دارند و به راحتی تا چند متر از نقاشی نمای یک ساختمان را پوشش می دهند. جنس دسته غلطک ها متفاوت است و شما بسته به نیاز و نوع مصرف می توانید یکی از انواع غلطک را انتخاب کنید.

پیستوله برای رنگ آمیزی نما

پیستوله یک ابزار مدرن برای نقاشی نمای ساختمان است که دارای یک مخزن نگه دارنده رنگ است. شما رنگ مورد نظر خود را داخل مخزن می ریزید و با فشار دادن اهرم تعبیه شده بر روی پیستوله رنگ به صورت ذرات بسیار ریز به نما تزریق می شود. پیستوله به خاطر مکانیزمی که دارد به راحتی رنگ را در یک سطح گسترده از ساختمان به صورت یکنواخت پخش می کند. نقاشی با پیستوله از دو ابزار قبلی بسیار راحت تر است و در مدت زمان کمتر مساحت بیشتری از نمای ساختمان را نقاشی و رنگ آمیزی می کند.

سطل مخصوص نقاشی با قلمو

سطل یک ابزار برای مخلوط کردن رنگ ها با یکدیگر و یا مواد مخصوص و به نوعی درست کردن آن است. استفاده از سطل برای کار با قلمو از الزامات است. جنس سطل های رنگ معمولا از پلاستیک است که وزن کمتری دارد و حمل آن را برای نقاش راحت تر می کند. پس حتما برای ترکیب رنگ ها و مواد از سطل مخصوص و جداگانه استفاده کنید.

سینی مخصوص نقاشی با غلطک

برای رنگ آمیزی با غلطک حتما باید از سینی مخصوص رنگ آمیزی غلطک استفاده نمود، چرا که سر غلطک بزرگ است و طراحی اش به شکلی است که نمی توان آن را درون سطل رنگ فرو برد. پس یکی دیگر از ابزار های مهم نقاشی نمای ساختمان، سینی مخصوص غلطک است.

دسته برای انواع غلطک

دسته غلطک برای نقاشی نما های بلند مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دسته غلطک شما کوتاه است می توانید با خرید دسته هایی با اندازه های مختلف، نیاز دسترسی به قسمت های بالاتر نمای ساختمان برای رنگ آمیزی را رفع کنید. دسته غلطک های معمولی، غالبا دارای ارتفاع 1 الی 2 متری هستند که تا ارتفاع 3 الی 4 متری را می توانند رنگ آمیزی کنند. دسته های بلند غلطک نیز معمولا تا 4 متر نیز می رسند که با آن می توانید نقاشی نمای ساختمان را تا ارتفاع 5 الی 6 متر پوشش دهید.

نردبان یا چهارپایه

یکی دیگر از ابزار های مورد نیاز برای نقاشی نما های کم ارتفاعی که نیاز به داربست، طناب یا بالابر ندارند، نردبان یا چهارپایه است که از طریق آن می توان به قسمت های بالایی نما دسترسی پیدا کرد. پس نقاش های ماهر علاوه بر ابزار فوق برای رنگ آمیزی ابزاری نیز برای دسترسی به نما دارند. شرکت های پیشرفته برای نقاشی نما ساختمان ها از ابزاری مثل داربست فلزی، بالابر یا کلایمر و طناب استفاده می کنند و برای انجام این کار نیرو های آموزش دیده دارند.

انواع رنگ برای نقاشی نمای ساختمان

مهمترین وسیله برای نقاشی نمای ساختمان رنگ ها هستند که البته باید با متریال دیگری ترکیب شوند تا کیفیت بهتری در پوشش دهی نما داشته باشند. رنگی که برای نقاشی نما انتخاب می کنید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا به خوبی سطح نما را رنگ آمیزی کند. مقاومت رنگ، جنس رنگ، نوع و برند رنگ نیز براساس جنس نما و نیاز نقاش متفاوت است. برای اینکه رنگ به خوبی بر روی سطح نما بماند باید آن را زیرسازی کرد که این زیر سازی با پرایمر انجام می شود.

انواع رنگ ها به شرح زیر است:

  • اکرلیک
  • روغن
  • پلاستیک
  • کنیتکس
  • اپوکسی
  • نانو
  • رزین اکرلیک
  • و...

بررسی ابزار مورد نیاز نقاشی نما در یک نگاه اجمالی

داشتن ابزار مناسب در هنگام کار رنگ آمیزی نما به نقاش کمک می کند تا کار خود را با دقت، ظرافت و سرعت بیشتری انجام دهد. رعایت ریزه کاری های نقاسی نما با داشتن همه ابزار ها امکان پذیر است. هر چه دقت و اهمیت در کار رنگ آمیزی بیشتر باشد کیفیت و ماندگاری کار نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین بر همه تیم ها و مجموعه های ارائه دهنده نقاشی نما واجب است که ابزار با کیفیت، مناسب و پیشرفته ای را در اختیار داشته باشند. رضایت از پروژه های نقاشی ساختمان سبب جذب مشتریان بیشتر می شود که نهایتا منجر به افزایش درآمد و سود دهی می گردد. انواع قلمو، انواع غلطک، سطل های مخصوص، رنگ با کیفیت، ابزار دسترسی به نما، پیستوله و نقاش خوب از ملزومات نقاشی نمای با کیفیت هستند.

ابزار های مخصوص رنگ آمیزی برای نقاشی نما

بازسازی خانه در مناطق لوکس تهران

بازسازی خانه

خانه‌ای که در منطقه‌ای لوکس واقع‌شده است، طبیعتا لوکس است. به همین دلیل هم در هنگام بازسازی آن تمرکز و توجه اصلی بر هرچه بیشتر لوکس بودن آن است. از کلمه لوکس دو معنی استنباط می­شود اولی؛ راحتی و رفاه و دومی زیبایی است. هر دو این معانی باید به حد نهایت در بازسازی خانه به سبک لوکس، موردتوجه قرار گیرند. در این مقاله، مراحل مختلف بازسازی یک خانه سبک لوکس را بررسی می‌کنیم. این مراحل، شامل قسمت‌های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق‌خواب و غیره هستند. درصورتی‌که در منطقه‌ای لوکس زندگی می‌کنید و قصد بازسازی خانه خود را دارید، این مقاله ایده‌هایی برای شما دارد.

بازسازی آشپزخانه لوکس

آشپزخانه، یکی از اصلی‌ترین مناطق خانه است که حجم زیادی از وقت و انرژی بازسازی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. این قسمت، نقطه کانونی زندگی خانوادگی است و امکانات مختلفی را در خود جای می‌دهد. در بازسازی خانه لوکس باید نکات زیر را در مورد آشپزخانه در نظر داشت.

کانتر سنگی

در یک خانه لوکس، کانتر آشپزخانه قطعا از یک سنگ مرغوب، مانند مرمر ساخته‌شده است. این سنگ‌ها درخشندگی و درعین‌حال سادگی خاصی دارند. یک کانتر سنگی، علاوه بر زیبایی و اصالت، راحتی فوق‌العاده‌ای را هم برای کار کردن در آشپزخانه فراهم می‌آورد و به‌راحتی تمیز می‌شود.

کابینت چوبی

در بازسازی خانه به سبک لوکس، کابینت‌های آشپزخانه قطعا از چوب طبیعی هستند. درواقع MDF و متریال مشابه آن به‌هیچ‌عنوان در یک خانه لوکس جایی ندارند. چوب طبیعی، ظاهری خیره‌کننده دارد و تجربه حضور در آشپزخانه را خوشایندتر می‌کند.

کفپوش

در یک آشپزخانه لوکس، توجه ویژه‌ای به کف‌پوش شده است. کف‌پوش مناسب تاثیر فراوانی بر راحتی ساکنین یک خانه دارد. بهترین متریال برای کف‌پوش در یک آشپزخانه لوکس، پارکت چوب طبیعی است. سنگ‌های طبیعی، مانند مرمر و کوارتز نیز ظاهری درخشان دارند که با ماهیت لوکس خانه هماهنگ است.

فضای ناهارخوری

در فرهنگ ما اتاق ناهارخوری چندان از آشپزخانه جدا نیست. بااین‌حال در بازسازی خانه به سبک لوکس، می‌توان فضایی را در نزدیکی آشپزخانه با این کاربری تعریف کرد. این فضا را می‌توان با یک ستون یا یک آرک از آشپزخانه جدا کرد. نزدیک بودن این اتاق به یک پنجره بزرگ نیز مزیت آن محسوب می‌شود.

بازسازی خانه لوکس و فضای نشیمن آن

فضای نشیمن یک خانه لوکس معمولا بزرگ و مجلل است. این فضا از این نظر که پذیرایی از مهمان در آن انجام می‌شود، اهمیت می‌یابد. در اینجا به برخی از ویژگی‌های اتاق نشیمن لوکس که در بازسازی خانه باید موردتوجه قرار گیرند، می‌پردازیم.

کف‌پوش و دیوارها

دیوارها یکی از مهم‌ترین عناصری هستند که می‌توانند، ظاهر یک خانه را لوکس کنند. در یک خانه مجلل، دیوارها از سادگی و تکرار دور هستند. دیوارهایی با روکش چوب و فلز یا انواع گچ‌بری، می­توانند در یک فضای نشیمن لوکس، جلوه خاصی داشته باشند. گرین وال نیز یکی از ایده‌های مدرن در خانه‌های لوکس است که به‌ویژه برای آپارتمان‌های لوکس که از طبیعت دور هستند، کاربرد دارد. در درجه بعدی نیز باید به کف‌پوش توجه کرد. مشابه آشپزخانه، کف‌پوش فضای نشیمن نیز باید از مواد طبیعی مانند پارکت چوب مرغوب یا سنگ‌های اعلا ساخته‌شده باشد. یک کف‌پوش سنگی و درخشان به انعکاس نور بیشتر که یکی از مشخصات اصلی یک خانه لوکس است، کمک می‌کند.

شومینه

یک خانه لوکس را می‌توان به سبک‌های مختلف بازسازی کرد. شومینه یکی از المان‌هایی است که در سبک‌های کلاسیک و رسمی و یا سبک­ هایی که به دنبال گرما و صمیمیت هستند، بیشتر کاربرد دارد. امروزه، انواع مختلفی از شومینه به بازار آمده‌اند اما تنها شومینه‌های سنگ و چوب کلاسیک برای یک خانه لوکس مناسب هستند.

پنجره

در یک خانه لوکس، پنجره نقش مهمی ایفا می‌کند. در بازسازی خانه خود به این سبک در صورت امکان، بخش‌هایی از دیوار را به پنجره‌های بزرگ اختصاص دهید. یک پنجره بزرگ در بسیاری از اوقات به معنی یک ویوی عالی به‌ویژه در مناطق مرتفعی مانند شمال تهران است.

المان های دکوراتیو

اگرچه بحث المان‌های دکوراتیو بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی مطرح است تا بازسازی خانه اما در مورد خانه‌های لوکس، برخی از این المان‌ها ساختاری هستند. به این معنی که باید در طول پروژه بازسازی منزل ، ساخته شوند. بارهای سنگی و فرورفتگی‌هایی در دیوار برای قرار دادن مجسمه و آثار هنری ازجمله این المان‌ها هستند.

اتاق بازی و فیلم و تی وی روم

یک خانه لوکس تنها به اتاق نشیمن برای گردهمایی افراد، بسنده نمی‌کند. در چنین خانه‌ای، فضایی جداگانه برای بازی‌های کامپیوتری و یا تماشای فیلم در نظر گرفته‌شده است. نکته مهم این است که فضای این اتاق باید مینیمالیستی اما ساخته‌شده از متریال باکیفیت باشد. نور کافی، دمای متعادل و گردش هوای مطبوع از ویژگی‌های چنین اتاقی هستند. می‌توان تی­ وی ­روم را از اتاق تماشای فیلم، جدا کرد. به این معنی که برای تماشای روزانه تلویزیون از تی­وی­روم و برای تماشای فیلم از اتاق فیلم و بازی استفاده شود. در این صورت، می‌توان در بازسازی خانه ، بخشی از فضای نشیمن را با یک راه­روی کوچک یا چند پله، جدا کرد و به تی­ وی­ روم یا اتاق تلویزیون اختصاص داد.

اتاق‌ ها

اتاق در یک خانه لوکس به چند دسته اصلی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • اتاق‌خواب معمولی
  • اتاق‌خواب کودکان
  • اتاق‌خواب مستر
  • اتاق لباس یا کلازت روم
  • اتاق بازی کودکان

هرکدام از این اتاق‌ها کاربرد خود را دارند. نقطه مشترک در همه آن‌ها این است که در ساختن آن‌ها از بهترین و مرغوب‌ترین متریال استفاده می‌شود. در میان این اتاق‌ها، اتاق‌خواب مستر بیش از بقیه در لوکس شدن خانه، تاثیرگذار است. این اتاق‌خواب معمولا متعلق به سرپرست‌های اصلی خانه بوده و درواقع، یک خانه کوچک است که تمامی امکانات آن را در مقیاس کوچک‌تر در خود جای داده است. مهم‌ترین این امکانات، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حمام و سرویس بهداشتی
  • فضای نشیمن
  • فضای تماشای تلویزیون
  • امکانات آشپزخانه‌ای مختصر مانند سرو قهوه
  • فضای خواب
  • فضای مطالعه

اتاق دیگری که در بازسازی خانه به سبک لوکس رایج است اتاق تعویض لباس یا کلازت روم است. این اتاق فضایی مختص نگهداری و تعویض لباس است. نور و هوای کافی از ملزوماتی است که باید در ساختن این اتاق در نظر داشت.

سرویس بهداشتی و حمام در یک خانه لوکس

می‌توان گفت در هیچ جای یک خانه لوکس به‌اندازه سرویس بهداشتی و حمام آن درخشندگی وجود ندارد. اصلی‌ترین ویژگی این فضا که آن را لوکس می‌کند، بزرگ بودن آن است. این فضا باید به‌قدری بزرگ باشد که بتوان در آن یک وان تعبیه کرد و فضایی را نیز به تعویض لباس و نگهداری حوله و غیره اختصاص داد. ویژگی مهم دیگر که باید در بازسازی خانه به آن توجه کرد، استفاده از سنگ‌های مرغوب و شیرآلات باکیفیت و ساخته‌شده از فلزات گران‌قیمت در سرویس بهداشتی است. روکش طلا و نقره برای شیرآلات، یکی از اقداماتی است که در جهت هرچه لوکس‌تر کردن این فضا انجام می‌شود.

کلام آخر؛

در یک منطقه لوکس، خانه‌ها نیز لوکس هستند. این ویژگی در هنگام بازسازی خانه ، محور توجه قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین ویژگی یک خانه لوکس، راحتی و در درجه بعدی، زیبایی ظاهری است. این دو ویژگی با بهره‌گیری از مرغوب‌ترین متریال در کنار تکنولوژی‌های روز حاصل می‌شوند. همان‌طور که در این مقاله گفتیم، سنگ طبیعی و چوب دو عنصر اصلی هستند که در جای‌جای یک خانه لوکس به کار می‌روند. همچنین، تفکیک درست و حداکثری فضاها نیز به هر چه لوکس‌تر شدن خانه، کمک می‌کند. برخی از این فضاها که با توجه به نقشه و مساحت خانه می‌توان آن‌ها را در نظر گرفت، اتاق‌خواب مستر، کلازت روم و اتاق تلویزیون هستند.

بازسازی خانه در مناطق لوکس تهران

طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی و باشگاه ها

طراحی دکوراسیون داخلی

ورزش و سالن های ورزشی در دنیای مدرن امروز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. به خاطر همین موضوع در هر محله یا منطقه چندین باشگاه ورزشی و بدنسازی برای بانوان و آقایان تاسیس شده است. وجود تعداد زیاد باشگاه ها، رقابتی را برای صاحبان آن ها در جذب مشتری بوجود آورده است. بهتر است تا کمی تامل کنید و با خود بیاندیشید که چه عواملی سبب بهتر شدن یک باشگاه ورزشی می شود؟ بله، کاملا صحیح است. داشتن مربی های حرفه ای و دارای مدارک بین المللی، داشتن ابزار و تجهیزات ورزشی پیشرفته و مدرن، مدیریت خوب، قیمت مناسب و در نهایت طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب برای سالن ورزشی دلایلی برای انتخاب یک باشگاه ورزشی هستند. از آن جایی که تعداد زیادی از افراد به باشگاه ها مراجعه می کنند و تایم زیادی را در طول هفته در باشگاه می گذرانند پس داشتن یک محیط زیبا، اصولی، کاربردی و آرامش بخش برای ورزشکاران دارای اولویت است. حالا اگر صاحب یک باشگاه ورزشی هستید و یا به زودی قرار است در باشگاه ثبت نام کنید، اطلاعات این مقاله قطعا به درد شما می خورد.

المان های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی

برخی المان ها در طراحی سالن ورزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که ورزشکاران زیادی در تایم ورزش خود به این المان ها نیاز پیدا می کنند. پس این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

آینه در طراحی داخلی سالن ورزشی

یکی از مهمترین المان ها در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه های ورزشی، آینه است. ورزشکاران در هنگام ورزش کردن خصوصا به شکل انفرادی نیاز به آینه دارند تا حرکات ورزشی خود را رصد کنند و ایرادات کار خود را پیدا و آن را بر طرف کنند. پس آینه فاکتور مهمی در سالن ها و باشگاه های ورزشی است و باشگاه ها تمام دیوار های سالن را با آینه می پوشانند.

انتخاب وسایل و تجهیزات مناسب و با کیفیت

برای داشتن یک طراحی دکوراسیون داخلی خوب در ابتدا باید به سراغ لوازم و تجهیزات با کیفیت برویم. وسایل و لوازم ورزشی با کیفیت دیر تر در معرض خراب شدن به صورت ظاهری یا تکنیکی قرار می گیرند و این موضوع باعث بهتر به نظر رسیدن طراحی دکوراسیون داخلی این مجموعه می شود. تجهیزات با کیفیت معمولا از برند های معروف هستند و برند های معروف نیز به طراحی ابزار هایی که می سازند ، اهمیت زیادی می دهند. در نتیجه شکل ظاهری وسایل و تجهیزات با کیفیت ورزشی نیز زیباست.

چیدمان وسایل و تجهیزات ورزشی

در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی علاوه بر زیبایی و نحوه چیدمان وسایل بر اساس ظاهر خوبی که برای محیط ایجاد می کنند، نکته مهم تر، کاربردی بودن وسایل است. شما در هنگام ورزش حرکات ورزشی را باید به صورت مرتب و پشت سر هم انجام دهید برای همین دسترسی به وسایل مورد نظر برای شما به عنوان ورزشکار از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است تجهیزات مربوط به حرکات بالاتنه ، پایین تنه، گرم کردن، حرکات کششی و غیره در کنار هم قرار بگیرند تا ورزشکار به سهولت حرکات ورزشی خود را انجام دهد.

کفپوش در طراحی داخلی سالن ورزشی

انتخاب کفپوش برای دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی دارای اهمیت بسیاری است. کفپوش های سالن های ورزشی بسته به نوع ورزشی که در آن جا انجام می شود، متفاوت است. برای ورزش های رزمی وجود تاتامی و کفپوش های نرم و فومی لازم است. در باشگاه های بدنسازی نیز می توان انواع کفپوش ها مثل لمینت، پارکت و حتی کفپوش های فومی را انتخاب کرد. انتخاب کفپوش و هماهنگی آن با وسایل و تجهیزات ورزشی جلوه بی نظیری به محیط می بخشد.

قفسه و کمد های مخصوص وسایل در طراحی داخلی سالن ورزشی

ورزشکاران پس از حضور در سالن ورزشی به فضایی برای قرار دادن وسایل خود مثل گوشی موبایل، کفش های مخصوص بیرون از سالن، لباس های بیرونی مثل پالتو، کت، شلوار یا مانتو، وسایل شخصی مثل کیف یا ساک ورزشی نیاز دارند. پس داشتن کمد ها و قفسه هایی که ورزشکاران بتوانند وسایل خود را در آن بگذارند و قابلیت قفل شدن با کلید را نیز داشته باشد بسیار مهم و ضروری است.

اتاق پرو و تعویض لباس در طراحی داخلی سالن ورزشی

در هر سالن و باشگاه ورزشی وجود اتاق یا اتاقک هایی برای تعویض لباس ورزشکاران الزامی است. هر ورزشکار پس از ورود به باشگاه لباس های بیرونی خود را با لباس های مخصوص ورزش تعویض می کند و برای ورزش کردن آماده می شود. اگر اتاق های لباس به صورت انفرادی طراحی شوند، در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار خوب جلوه می کنند. می توان برای کاربردی تر شدن و همینطور زیبا تر شدن این اتاق ها از آینه نیز استفاده نمود.

جعبه ها و قفسه های مخصوص نگهداری لوازم ورزشی

برای سهولت دسترسی به برخی لوازم ورزشی بهتر است آن ها را دسته بندی و در جای مخصوص به خود قرار داد. برای مثال قفسه ای برای مت ها و زیر انداز های ورزشی، قفسه دیگر برای انواع دمبل با اوزان متفاوت و همینطور قفسه های مختص به لوازم دیگر قرار داد. این کار زیبایی و نظم خاصی به محیط می دهد که قطعا ورزشکاران از آن لذت می برند.

رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی

از آن جایی که رنگ ها دارای حس و انرژی هستند، بنابراین کاربرد هر کدام از آن ها در جایگاه متفاوت، احساس و انرژی متفاوتی را منتقل می کند. در محیط های ورزشی که ورزشکاران به انرژی و انگیزه بیشتر برای ورزش کردن نیاز دارند، استفاده از رنگ های گرم، پر حرارت و پر انرژی در سالن های ورزشی یک المان مثبت در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

نورپردازی در طراحی  داخلی باشگاه های ورزشی  

وجود نور طبیعی در روز و نور مصنوعی یا نورپردازی با لامپ ها در شب برای باشگاه ها دارای اهمیت است. بهتر است که باشگاه به نحوی نورپردازی شود که نور ها چشم ورزشکاران را اذیت نکنند. در واقع یعنی نور نه آنقدر زیاد باشد که چشم مخاطب مورد اذیت قرار بگیرد و نه آنقدر کم باشد که دید را کاهش دهد. استفاده از نور های رنگی، هالوژن ها و لامپ های دیواری نیز در طراحی دکوراسیون داخلی ورزشگاه و باشگاه تاثیر گذار است.

طراحی دکوراسیون داخلی ورزشگاه در یک نگاه

همانطور که در مقاله ذکر شده است فاکتور ها و موارد زیادی در طراحی دکوراسیون و چیدمان سالن های ورزشی، باشگاه ها و ورزشگاه ها تاثیرگذار هستند. علاوه بر موارد فوق شاید موارد دیگری نیز به ذهن شما برای طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی و باشگاه برسد که آن ها نیز به نوعی در طراحی ها اثر گذار هستند. اگر قصد ثبت نام در باشگاه ورزشی یا تاسیس یک سالن ورزشی را دارید قطعا مطالعه این مقاله دریچه های مثبتی از طراحی و دیزاین باشگاه را به روی شما باز می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی سالن ورزشی و باشگاه ها

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 صفحه بعد