طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه سبک سلطنتی یونان باستان به دلیل استفاده از المان‌های ساده، زیبا و شیک یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. این سبک ترکیبی از المان‌های قدیمی و مدرن با رنگ‌های سرد و کاشی‌های سرامیکی، سنگ‌های مرمر و لوازم چوبی و چرمی دست‌ساز است. بنابراین اگر در دیزاین طراحی داخلی علاقمند به استفاده از مجسمه‌ها، گلدان‌ها و نقاشی دیواری و غیره هستید، این سبک می‌تواند انتخاب مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی شما باشد، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی طراحی دکوراسیون به سبک یونان باستان

اجرای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان گزینه مناسبی برای خانه‌های آپارتمانی نیست و بیشتر مختص خانه‌های ویلایی است چرا که معمولا طول سقف‌های این نوع منازل بلند است و ساکنان آن احساس رهایی و آزادی بیشتر می‌کنند (جالب است که بدانید، استاندارد بسیاری از خانه‌های آپارتمانی سقف‌هایی با طول ۲ تا ۳ متر است، که این ارتفاع برای خانه‌های یونانی کم است). از طرفی دیگر این نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی، مناسب افرادی است که به دنبال سادگی هستند چرا که المان‌ها و عناصر به کار گرفته شده در آن بسیار ساده و روشن است و به کارگیری رنگ‌های طبیعی و شاد از جمله رنگ سفید بیش از همه به چشم می‌خورد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونانی، معمولا با پنجره‌ها به شکل چهار گوش و مربع ساخته شده‌اند و با پرده‌های بسیار بزرگ، نازک و شفاف دیزاین می‌شوند. استفاده از گچ‌بری‌های زیبا، لوسترهای بزرگ، تندیس‌ها و مجسمه‌های بزرگ، مبلمان و صندلی‌ از جنس چرم‌های سیاه و قهوه‌ای، ظروف قدیمی با ترکیب رنگ‌های شاد و پراحساس از دیگر ویژگی‌ این نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی است. لازم به یادآوری است که، در طراحی داخلی با این نوع سبک، استفاده از فرش و قالیچه مرسوم نیست و کفپوش‌ها با سنگ‌های طبیعی اجرا می‌شود.

مشخصات کلی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان

از مشخصات کلی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان می‌توان به استفاده زیاد از نور طبیعی و تجهیزات و وسایل قدیمی و سنتی اشاره کرد. همچنین از اصلی‌ترین مشخصات این سبک به کارگیری تقارن و تعادل در دو سوی فضای یک بخش از خانه است و اغلب با قرار دادن آینه‌ای در نقطه مرکزی آن جلوه ویژه‌ای را ایجاد می‌کنند. در مجموع مشخصات دکوراسیون داخلی به سبک یونانی بدین شرح است:

  • سقف‌های بلند
  • ستون‌های گچ‌کاری شده
  • نقاشی‌های دیواری و هنری
  • استفاده از طیف رنگ‌های طبیعی
  • استفاده از اقلام دکوری شیک و قدیمی
  • استفاده از ستون‎ها با خطوط عمودی راه راه روی دیوارها

نحوه طراحی دکوراسیون به سبک یونان باستان

بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی ترجیح می‌دهند از تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را باهم داشته باشند و در این میان سبک یونان باستان طرفداران بیشتری دارد چرا که وسایلی به آنها به ارث رسیده را به شکل زیبا، خاص و مدرن با استفاده از ایده‌های طراح دکوراسیون در محیط خانه جانمایی می‌کنند. در دکوراسیون با سبک یونان باستان موارد پر اهمیت بسیاری وجود دارد که از میان آنها می‌توان به سقف، ستون‌ها، دیوارها و غیره اشاره کرد، از این رو در ادامه در رابطه با نحوه طراحی دکوراسیون بخش‌های مختلف یک خانه به سبک یونان باستان نکاتی را ذکر خواهیم کرد.

سقف در دکوراسیون یونان باستان

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه با این نوع سبک، سقف باید بلند باشد، چرا که سقف بلند فضا را بازتر نشان می‌دهد و همچنین سقف خانه توسط ستون‌های گچ‌کاری شده برجسته می‌شود. همچنین برای بهبود میزان روشنایی خانه در سقف نورگیرهای شیشه‌ای تعبیه می‌شود. البته رنگ سقف باید با رنگ دیوار همخوانی داشته باشد چرا که این موضوع باعث می‌شود فضا علاوه بر اینکه بزرگتر به نظر برسد،نور بیشتری را نیز منعکس کند. اغلب در مرکزیت سقف به سبک یونان باستان، لوسترها بزرگی با زنجیره‌های طلایی رنگ و یا و چراغ‌های بزرگ به صورت آویزان استفاده و لامپ‌های کوچکی در اطراف سقف نیز نصب می‌شود. این اقدامات می‌تواند در زیبایی خانه بسیار تأثیرگذار باشد.

کفپوش در دکوراسیون یونان باستان

در طراحی دکوراسیون داخلی با سبک یونان باستان برای پوشش کف از فرش و قالیچه استفاده نمی‌شود و معمولا کفپوش از جنس سنگ‌های مرمر و کاشی‌های موزاییک و سرامیکی متناسب با دیوارها است تا زیبایی و اصالت طراحی کف حفظ شود.

دیوارها در دکوراسیون یونان باستان

برای پوشش دیوار‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی طبق این نوع سبک از گچ‌بری‌های بافتی و یا پانل‌های ساخته شده از چوب، سنگ و یا سرامیک استفاده می‌شود. بزرگتر به نظر رسیدن فضا در یونان باستان بسیار اهمیت دارد و از این رو، اغلب در دیوارها، طاقچه‌هایی به منظور بزرگنمایی و دلباز شدن، فضا ایجاد می‌کنند و از آنها برای قرار دادن وسایل دکوری قدیمی بهره می‌برند.

رنگ در دکوراسیون یونان باستان

طیف رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان، بیشتر ترکیبی از رنگ‌های طبیعی شامل رنگ‌های لیمویی، زرد، سفید، آبی و سبز است. رنگ‌های روشن استفاده شده در این نوع سبک دکوراسیون، می‌توانند تأثیر خوبی در روشن‌تر و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی منزل شوند.

مبلمان در دکوراسیون یونان باستان

مبلمان مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی با این نوع سبک، از خصوصیات ویژه‌ای پیروی می‌کند. از این رو صندلی‌ها و مبلمان به کار گرفته شده در عین سادگی اما از جذابیت زیادی برخوردار هستند. جنس مبلمان، بیشتر چرمی است و استفاده از پارچه‌های مخملی اصلا مناسب سبک یونان باستان نیست. همچنین پایه صندلی‌ها و میزها کوتاه است و به شکل منحنی‌های خم شده به سمت بیرون خودنمایی می‌کنند که البته ممکن است، بر روی آنها حکاکی‌های ویژه‌ای نیز وجود داشته باشد.

المان‌های مورد استفاده در سبک یونان باستان

علاوه بر تمام اجزای به کار گرفته شده در طراحی دکوراسیون داخلی، همواره استفاده از وسایل تزیینی و دکوراتیو طبق علاقمندی و سبک اجرایی نیز مرسوم است. از این رو، در سبک یونان باستان، استفاده از المان‌های دکوراتیو همانند کوزه‌ها، لامپ‌های دیواری شکیل، مجسمه قهرمانان باستان و قهرمانان اسطوره‌ای بسیار مرسوم است. همچنین ظروف سرامیکی جایگزین مناسبی برای گلدان‌های گل در طراحی کوراسیون به سبک یونانی است. از دیگر لوازم و المان‌های دکوری به کار رفته در سبک یونانی می‌توان به کوزه‌های عتیقه، سفال‌های لعاب‌دار و شیشه‌های رنگارنگ اشاره کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک یونان باستان