نقاسی نما

سیمان پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که بادوام در نظر گرفته می­شود. با این حال، قرار گرفتن در معرض مواد تهاجمی، رطوبت، چرخه­ های مکرر انجماد و ذوب منجر به تخریب سریع ساختار آن می­شود. به ویژه دلایل تکنولوژیکی (کیفیت سیمان) و عامل انسانی (اشتباهات طراحی، آماده ­سازی مخلوط و ...) اهمیت کمی ندارند. ما در این مقاله به اهمیت نقاشی نما در نمای سیمانی می­ پردازیم. به همین دلیل است که تمام سازه­ های سیمانی نیاز به حفاظت دارند.نقاشی نما نقش مهمی در این فرآیند توسط آغشته‌سازی‌های مخصوص سیمان و بتن دارد و رنگ‌های مخصوص به افزایش بیشتر عمر مفید و ایجاد جذابیت تزئینی به سطح کمک می‌کنند.

رنگ­ نما برای استفاده در نمای سیمانی: ویژگی ­های انتخابی

لطفا توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ نما برای بتن، هزینه آن یک عامل تعیین ­کننده نخواهد بود، زیرا اول از همه، باید به کیفیت مواد توجه کنید. دو گزینه برای رنگ های بتن وجود دارد:

  • فرمولاسیون­ هایی که بافتی صاف ایجاد می ­کنند.
  • مخلوط ­های بافت­دار

مزایای نقاشی نما سیمانی

رنگ ­آمیزی نما سطح سیمانی به سادگی رنگ­ آمیزی چوب یا دیوار خشک نیست. انجام آن کار پیچیده­ای نیست. با این حال، شما یک نقاش با تجربه می­ خواهید تا به پایان خوبی برسد. یک لایه رنگ تازه می ­تواند حیاط، حصار محیطی یا فضای حیاط خلوت را زیبا کند. رنگ­ آمیزی دیوارهای سیمانی سه مزیت عمده دارد:

جذابیت زیبایی­ شناسی

چه برای دیوار باغچه در فضای باز یا نمای ساختمان استفاده شود، دیوارهای سیمانی می­توانند ظاهری کسل­ کننده و خسته­ کننده ایجاد کنند. اکثر مردم فقط آن­ها را به رنگ خاکستری خود رها می­کنند زیرا نمی­دانند که می­توان آن­ها را رنگ کرد یا نمی­دانند چگونه سطح سیمانی را رنگ کنند. نقاشی نما می­تواند ظاهر ملک شما را بهبود بخشد. با گذشت زمان، دیوارهای سیمانی قدیمی و حتی رنگ نشده به نظر می­رسند، رنگ­ های اصلی آنها کم رنگ به نظر می­رسند. رنگ ­آمیزی نما می­تواند فضای شما را سرزنده و جذاب کند.

حفاظت

دیوارهای سیمانی دارای سوراخ ­های هوا و حفره­ های کوچکی هستند که یک سطح اسفنج مانند را تشکیل می­دهند، به این معنی که به راحتی رطوبت را جذب می­کنند. سیمان دارای سطح متخلخلی است که رطوبت را جمع ­آوری و دفع می­کند که می­تواند رنگ را ضعیف یا آسیب برساند. این عامل اصلی شکست رنگ بتن است. جذب اضافی همچنین می­تواند از چسبیدن رنگ به سطح جلوگیری کند. نقاشی نما در دیوارهای سیمانی به محافظت از بتن در برابر سایش و پارگی کمک می­کند. همچنین با جلوگیری از آسیب بیشتر، عمر بتن را افزایش می­دهد. آماده‌سازی مناسب، اجرای یکنواخت رنگ را تضمین می‌کند که در برابر لایه‌برداری و پوسته پوسته شدن مقاومت می‌کند. آستر آب­بندی بتن از خروج رطوبت از بلوک­ ها و ضعیف شدن رنگ جلوگیری می­کند.

تعمیر و نگهداری آسان ­تر

دیوارهای سیمانی ابتدا باید با شستشوی فشاری تمیز شوند. تمیز کردن مناسب می­تواند آلودگی­ ها را حذف کند و به ایجاد ظاهری یکنواخت­ تر کمک کند و همچنین برای عمر و چسبندگی رنگ ضروری است. نقاشی نما و یک لایه رنگ تازه روی دیوار بتنی شما زمان و تلاشی را که برای تمیز کردن و نگهداری معمول صرف می­کنید کاهش می­دهد. هنگامی که یک لایه رنگ به سطح اضافه می­ شود، لایه ­ای برای جلوگیری از آلودگی ایجاد می­کند و اجازه می­ دهد دیوار شما قابل شستشو باشد.

مراحل رنگ­ آمیزی نما در نمای سیمانی

حالا که به اهمیت نقاشی نما در نمای سیمانی پی بردید، بیایید بررسی کنیم که مراحل نقاسی نما در نمای سیمانی چیست.

پرکننده سیمان

با ترکیب پچ تمام سوراخ ­ها، خراش ­ها و بریدگی­ ها را پر کنید و از سیمان استفاده کنید. بعد  از گذشت  مدت زمانی که سطح به خوبی خشک شد، مناطقی که  تعمیر کرده اید را با سنباده صاف کنید.

محلول تری سدیم فسفات

با استفاده از محلول تری سدیم فسفات و آب گرم،  سطح سیمانی را کاملا تمیز کنید و همه روغن و گریسی را که در غیر این صورت باعث تغییر رنگ کار رنگ می­شود، پاک کنید. محلول را با یک برس فلزی روی بتن بمالید. برای تعیین نسبت مناسب محلول تری سدیم فسفات، به آب، دستورالعمل­ های نوشته شده بر روی بسته را بخوانید، ولی در کل حدود یک چهارم فنجان محلول تری سدیم فسفات را به یک گالن آب گرم اضافه کنید. محلول تری سدیم فسفات می­ تواند به پوست و چشم شما آسیب بزند پس مراقب باشید که با پوستتان تماس پیدا نکند.، بنابراین لباس کار مناسب را فراموش نکنید.

سطح خشک و تمیز

از آنجایی که محلول تری سدیم فسفات، با بتن واکنش می­ دهد، حباب خفیفی در سطح ایجاد می شود. اجازه دهید این حباب مدتی بر روی  پوشش بتن بماند، بعد آن را با شلنگ جدا کنید و محلول تری سدیم فسفات را کاملاً بشویید. قبل از رنگ ­آمیزی، بگذارید سطح به مدت دو روز کاملا خشک شود.

رنگ نما بر روی سیمان

محل مورد نظر را جارو کنید یا با پارچه تمیز کنید.حالا نقاشی را شروع کنید. با استفاده از قلم مو، یک لایه رنگ را روی محیط منطقه بمالید. یک قلم مو معمولی سایز متوسط به شما کمک می کند تا موقع رنگ ­آمیزی گوشه­ ها و لبه­ ها را به خوبی پوشش دهید.

پوشاندن فضای داخلی

با یک غلتک رنگ قسمت­ هایی که با قلم مو روکش نکرده اید را پر کنید. اجازه دهید اولین لایه رنگ بیشتر از 16 ساعت خشک شود.

از بین بردن عیوب

چاقوی بتون ه­ای در دست داشته باشید، هر برآمدگی را خراش دهید.  سنباده بزنید تا رنگ های چسبیده کنده شود. اگر باز سمباده زدید، این کار را مجدد تکرار کنید.

رنگ در لایه آخر

مثل بار اول دوباره رنگ بزنید. و این بار هم غلتک را محکم بفشارید و رنگ را در سوراخ­ ها له کنید. بگذارید لایه دوم برای حدود پنج روز خشک شود.

ما در این مقاله درباره اهمیت نقاشی نما در نماهای سیمانی صحبت کردیم. نمای سیمانی در ساختمان ­های بلند و برج­ ها بیشتر کاربرد دارد و برای حفاظت از آن نقاشی نما و رنگ نما که استفاده می­شود، اهمیت دارد.

اهمیت نقاشی نما در نمای سیمانی