نقاشی نما

ساختمان های زیادی در سطح شهر های بزرگ و کوچک وجود دارد که نمای هر کدام از آن ها متفاوت است و با طرح و رنگ و جنس های مختلفی ساخته شده است. ساختمان های خیلی بلند مثل برج ها که قابلیت استفاده از سنگ برای نما در آن ها وجود  ندارد یا افرادی که از نظر بودجه و هزینه توانایی استفاده از متریال دیگر برای نمای ساختمان خود را ندارند، نقاشی نما و رنگ آمیزی نما می تواند گزینه بسیار مناسبی برای آن ها باشد. در ادامه مقاله قصد بررسی علل نقاشی نما در شهر های کوچک و بزرگ را داریم.

نقاشی نما در شهر های بزرگ

در شهر های بزرگ به علت وجود ساختمان های متعدد و بی شمار و همینطور ساختمان هایی با ارتفاع های بلند مثل برج ها که معمولا جنس نمای آن ها از سیمان است به نقاشی نما و رنگ آمیزی آن توجه می شود. ساختمان های بلند و با ارتفاع بالا به علت اینکه تنمی توانند نمایی از جنس سنگ داشته باشند، معمولا با استفاده از سیمان سفید ساخته می شوند که بدون رنگ وجهه جالبی ندارد. سنگ برای نمای ساختمان های بلند سنگین است و امکان سقوط آن وجود دارد. استفاده از انواع متریال دیگر مثل کامپوزیت یا لمینت بسیار گران قیمت و هزینه بر است. بنابراین منطقی ترین انتخاب برای جلوه بخشیدن به نمای ساختمان های با ارتفاع بلند استفاده از رنگ آمیزی و نقاشی نما است. ساختمان ای بلند با استفاده از طناب و دسترسی با راپل قابلیت رنگ آمیزی دارند. امکان دسترسی به این ساختمان ها غالبا با بالابر و داربست امکان پذیر نیست. در کل پیدا کردن شرکت هایی که خدمات نقاشی نما با انواع روش های دسترسی و ابزارآلات را ارائه می دهند در شهر های بزرگ راحت تر است. نقاشی نما به حفظ نمای ساختمان ها کمک می کند و آن ها را زیباتر از قبل می کند.

نقاشی نما در شهر های کوچک

شاید در شهر های کوچک به اندازه شهر های بزرگ ساختمان و به خصوص ساختمان های بلند وجود نداشته باشد، اما به خاطر درآمد های کمتر، اکثر افراد در شهر های کوچک ترجیح می دهند تا نمای خود را با نقاشی نما و رنگ آمیزی آن زیبا تر کنند. هزینه های مربوط به نقاشی نما و نگهداری از آن به مراتب کمتر از انواع دیگر نما ها است. با توجه به این موضوعات و همینطور کمبود متخصصان حوزه انواع نما، نقاشی نما محبوبیت بیشتری در بین مردم شهر های کوچک برای زینت نمای ساختمان ها دارد. پس تا به اینجا متوجه شدید که انتخاب نقاشی نما به دلایل مختلفی در شهر های کوچک و بزرگ انجام می شود و همه این دلایل تا حد زیادی قانع کننده هستند.

روش های نقاشی نما در شهر های بزرگ و کوچک

مراحل نقاشی نما تقریبا در همه شهر ها یکسان است اما آن چیزی که باعث تفاوت در انجام این عملیات بر روی نمای ساختمان می شود این است که در شهر های بزرگ شرکت های ارائه دهنده این خدمات به تعداد زیاد وجود دارند ولی در شهر های کوچک معمولا پیمانکاران و یا تیم نقاش های ساختمان به صورت سنتی قابل شناسایی هستند یعنی کمتر می توان در شهر های کوچک از طریق اینترنت، سایت یا شبکه های اجتماعی تیم های ارائه دهنده این خدمات را پیدا کرد. دلیل دیگر منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی یک شهر است که تعیین می کند از چه رنگ ها و چه روش هایی برای نقاشی نما می توان استفاده کرد.  با توجه به دلایل فوق باقی مراحل نقاشی نما به صورت یکسان است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • تعمیر قسمت های ناهموار دیوار
  • زیرسازی و استفاده از پرایمر بررای افزایش چسبندگی رنگ
  • رنگ آمیزی ونقاشی نما برای بار اول
  • انجام اصلاحات نما با چند بار نقاشی نما و رنگ آمیزی بر روی نما

مزایا و معایب نقاشی نمای ساختمان

از مزایای رنگ آمیزی و  نقاشی نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بالا در اجرای آن بر روی نمای ساختمان
  • هزینه های کمتر نسبت به استفاده از متریال دیگر در طراحی نما
  • سرعت بالا در رسیدن به نتیجه کار
  • استفاده از نیروی کار کمتر و ارزان تر

از معایب رنگ آمیزی و نقاشی نما نیز می توان علل زیر را نام برد:

  • سادگی و کمبود تنوع در رنگ آمیزی نما
  • استفاده از مواد شیمیایی دارای بو
  • امکان کثیف شدن بقیه قسمت های ساختمان

نقاشی نما و رنگ آمیزی نمای ساختمان به صورت خلاصه

با توجه به اینکه مطالب بالا را مطالعه کرده اید، قطعا به نکات مهمی در زمینه نقاشی نمای ساختمان و نحوه رنگ آمیزی آن پی برده اید. ابزار مورداستفاده برای رنگ آمیزی نما و روش های دسترسی براساس نوع نما متفاوت است. سطل، قلمو، غلطک، پیستوله از ابزار های مهم در نقاشی نما به حساب می آیند. روش های دسترسی نیز با توجه به ارتفاع نما دسترسی با طناب، داربست و یا بالابر انجام می شود.

نقاشی نما در شهر های بزرگ و کوچک